abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR en moderator maandag 19 november 2012 @ 19:38:12 #151
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_119397629
Oke, dan ben ik verkeerd geïnformeerd. Kan gebeuren.

Vind 't nog steeds geen moord though :P
Fuck the EBU.
pi_119398233
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:38 schreef Moira. het volgende:

Iemand moet wel eerst een leven hebben voordat je het af kunt pakken natuurlijk.

De romeinen beschouwden baby's niet als volwaardige mensen... Atleast als ik het me goed herinner. (lang geleden de romeinse tijd weetje)
Rustig aan.
pi_119400552
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:38 schreef Moira. het volgende:

och, persoonlijk vind ik het ook geen moord wanneer je een abortus laat doen hoor. niet mijn keuze, maar ieder zn ding.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_119403473
Ik ben in bepaalde gevallen zeker geen tegenstander van abortus, maar de beweringen
een kind dat een kind opvoed is vragen om problemen en
dat je een kind pas goed kan opvoeden als je financieel "stabiel" bent
zijn echt gewoon te achterlijk voor woorden. Erg generaliserend en slaan nergens op. Ik ken zat mensen die financieel niks te klagen hebben, maar toch met een fucked up kind zitten.
Gaat er gewoon om hoe je er zelf mee omgaat
Vroeger was ik een twijfelaar, nu geloof ik niet meer
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:59:05 #155
347370 TheCircle043
Everybody's Russian
pi_119687413
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:13 schreef Moira. het volgende:

[..]

Er zijn er niet zo veel die denken "oeps, ongelukje, maar gauw even weg laten halen, no problem" hoor..
Zo makkelijk is dat niet.
En het gaat er niet per se om of het nou een ongelukje is, het gaat erom dat je het ongeboren kind geen goed leven kan bieden en het daarom weg laat halen.
Beetje kwalijk dat je doet als of mensen die een abortus laten plegen er zo simpel over denken. Het is geen simpel proces, en ik denk dat iedereen die een abortus heeft ondergaan (dus ook het vmbo-tokkie-volk) er genoeg moeite mee heeft (gehad).
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:13 schreef Moira. het volgende:

[..]

Er zijn er niet zo veel die denken "oeps, ongelukje, maar gauw even weg laten halen, no problem" hoor..
Zo makkelijk is dat niet.
En het gaat er niet per se om of het nou een ongelukje is, het gaat erom dat je het ongeboren kind geen goed leven kan bieden en het daarom weg laat halen.
Beetje kwalijk dat je doet als of mensen die een abortus laten plegen er zo simpel over denken. Het is geen simpel proces, en ik denk dat iedereen die een abortus heeft ondergaan (dus ook het vmbo-tokkie-volk) er genoeg moeite mee heeft (gehad).
Kun je me hard en koud noemen maar als je dit risico BEWUST neemt vind ik je een egoïstisch, onverantwoordelijk persoon.

Nogmaals, er zijn zeker uitzonderingen, en het is OOK egoïstisch als je het kind inderdaad ECHT niets kan bieden en hem/haar wil houden omdat je t wel leuk zou vinden ofzo.

Je weet nooit het hele verhaal erachter en daarom moet je ook niet oordelen. En nee ik ben niet voor of tegen abortus, ben wel tegen onverantwoordelijke mensen die er wél over denken van "Ach boeiend, laat k t toch weghalen.."
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:00:36 #156
347370 TheCircle043
Everybody's Russian
pi_119687478
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:17 schreef MoniqueB1965 het volgende:
Ik ben in bepaalde gevallen zeker geen tegenstander van abortus, maar de beweringen
een kind dat een kind opvoed is vragen om problemen en
dat je een kind pas goed kan opvoeden als je financieel "stabiel" bent
zijn echt gewoon te achterlijk voor woorden. Erg generaliserend en slaan nergens op. Ik ken zat mensen die financieel niks te klagen hebben, maar toch met een fucked up kind zitten.
Gaat er gewoon om hoe je er zelf mee omgaat
Precies, met flinke moeite kom je er echt wel. Mits de partner/verwekker ook meewerkt. En zelfs als dit niet is, maar wel met behulp van ouders, kom je er ook wel. Maar dan moet je ook écht er voor willen gaan en niet alleen WILLEN maar ook DOEN.
  PR en moderator dinsdag 27 november 2012 @ 21:03:31 #157
288245 crew  Moira
pi_119687625
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:59 schreef TheCircle043 het volgende:

[..]

[..]

Kun je me hard en koud noemen maar als je dit risico BEWUST neemt vind ik je een egoïstisch, onverantwoordelijk persoon.

Nogmaals, er zijn zeker uitzonderingen, en het is OOK egoïstisch als je het kind inderdaad ECHT niets kan bieden en hem/haar wil houden omdat je t wel leuk zou vinden ofzo.

Je weet nooit het hele verhaal erachter en daarom moet je ook niet oordelen. En nee ik ben niet voor of tegen abortus, ben wel tegen onverantwoordelijke mensen die er wél over denken van "Ach boeiend, laat k t toch weghalen.."
Ik zeg toch ook dat er niet zo veel mensen zijn die abortus laten plegen die er zo over denken :?
Ik denk dat dat soort tokkies maar ongeveer 10% van de abortussen die er gepleegt worden omvat.

Ik weet niet watz jouw probleem met mij :9
Fuck the EBU.
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:04:40 #158
347370 TheCircle043
Everybody's Russian
pi_119687704
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:03 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat er niet zo veel mensen zijn die abortus laten plegen die er zo over denken :?
Ik denk dat dat soort tokkies maar ongeveer 10% van de abortussen die er gepleegt worden omvat.

Ik weet niet watz jouw probleem met mij :9
Huh? Nee, niks? Whaha, we hebben toch een gewoon normaal gesprek? Niet zo onzeker zijn :o
  PR en moderator dinsdag 27 november 2012 @ 21:06:03 #159
288245 crew  Moira
pi_119687774
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:00 schreef TheCircle043 het volgende:

[..]

Precies, met flinke moeite kom je er echt wel. Mits de partner/verwekker ook meewerkt. En zelfs als dit niet is, maar wel met behulp van ouders, kom je er ook wel. Maar dan moet je ook écht er voor willen gaan en niet alleen WILLEN maar ook DOEN.
Behalve als je geen partner/verwekker hebt die meewerkt (of financieel bij kan staan) én geen ouders die meewerken en/of financieel bij kunnen staan.
Waarom denkt iedereen dat tieners alles door hun ouders kunnen laten doen?
Geloof me, als mijn ouders mij konden helpen en bijstaan in het verzorgen van mijn kind, had ik het nooit laten aborteren. Dat soort belangrijke beslissingen gebeuren écht niet ondoordacht hoor. In 90% van de gevallen dus.
Fuck the EBU.
  PR en moderator dinsdag 27 november 2012 @ 21:06:34 #160
288245 crew  Moira
pi_119687795
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:04 schreef TheCircle043 het volgende:

[..]

Huh? Nee, niks? Whaha, we hebben toch een gewoon normaal gesprek? Niet zo onzeker zijn :o
Ik denk jij reageert met een boze ondertoon op mijn post dus je bent boos op mij :'( :'(

Maar gelukkig niet O+
Fuck the EBU.
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:08:12 #161
347370 TheCircle043
Everybody's Russian
pi_119687892
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:06 schreef Moira. het volgende:

[..]

Behalve als je geen partner/verwekker hebt die meewerkt (of financieel bij kan staan) én geen ouders die meewerken en/of financieel bij kunnen staan.
Waarom denkt iedereen dat tieners alles door hun ouders kunnen laten doen?
Geloof me, als mijn ouders mij konden helpen en bijstaan in het verzorgen van mijn kind, had ik het nooit laten aborteren. Dat soort belangrijke beslissingen gebeuren écht niet ondoordacht hoor. In 90% van de gevallen dus.
Neuhh maar jij gaat in de verdediging alsof ik het over ALLE abortusgevallen heb wat dus NIET mijn bedoeling was :D Ik heb het echt puur en alleen over de onverantwoordelijke tiener die er heel luchtig over denkt.
Verder niets.
En noggggmaals, je weet nooit WAAROM iemand die keuze heeft gemaakt dus zou ik ook niet snel daarover oordelen.
  PR en moderator dinsdag 27 november 2012 @ 21:09:05 #162
288245 crew  Moira
pi_119687938
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:08 schreef TheCircle043 het volgende:

[..]

Neuhh maar jij gaat in de verdediging alsof ik het over ALLE abortusgevallen heb wat dus NIET mijn bedoeling was :D Ik heb het echt puur en alleen over de onverantwoordelijke tiener die er heel luchtig over denkt.
Verder niets.
En noggggmaals, je weet nooit WAAROM iemand die keuze heeft gemaakt dus zou ik ook niet snel daarover oordelen.
Ahh, misverstandje :)
Jij hebt het dus over 'the 10%' hihi :P
Fuck the EBU.
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:13:36 #163
347370 TheCircle043
Everybody's Russian
pi_119688161
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:09 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ahh, misverstandje :)
Jij hebt het dus over 'the 10%' hihi :P
If you wanna call it that way, YES, SIR! (Madam)
pi_124129691
opeten
pi_124130346
Beetje rare kick maarja :P /\

Hier ligt het er aan, ik zou zelf denk liever willen dat het gehouden word.. puur omdat ik weet dat het zowel op financieel als huishoudelijk gebied er hier de mogelijkheid er is.
Je hebt er tevens (vaak) zelfs voor gezorgd dat het is gebeurt.

Maarja, zulke keuzes maak je samen en is zo op een forum nog al makkelijk neer te planten :+

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2013 15:34:23 ]
pi_124131317
Wie zo dom is om geen anti-conceptie te gebruiken moet de gevolgen onder ogen zien. Je was er zelf bij toen het gemaakt werd. Toen wist je ook wat de gevolgen zouden kunnen zijn.

Tenzij het om een verkrachting gaat zou ik het zelfs verplicht willen stellen het kind te houden. Er wordt tegenwoordig, op jonge leeftijd, veel te makkelijk gedacht over sex. Niet dat je moet wachten tot je getrouwd bent. Absoluut niet maar als je met je volle verstand vind dat je oud genoeg bent om te neuken zonder anti-conceptie dan zou je ook oud genoeg moeten zijn om de gevolgen te nemen.
pi_124217335
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:49 schreef Tom_Joad het volgende:
Wie zo dom is om geen anti-conceptie te gebruiken moet de gevolgen onder ogen zien. Je was er zelf bij toen het gemaakt werd. Toen wist je ook wat de gevolgen zouden kunnen zijn.

Tenzij het om een verkrachting gaat zou ik het zelfs verplicht willen stellen het kind te houden. Er wordt tegenwoordig, op jonge leeftijd, veel te makkelijk gedacht over sex. Niet dat je moet wachten tot je getrouwd bent. Absoluut niet maar als je met je volle verstand vind dat je oud genoeg bent om te neuken zonder anti-conceptie dan zou je ook oud genoeg moeten zijn om de gevolgen te nemen.
mwa het begrip geen anti-conceptie gebruiken vind ik nogal apart.
Ik bedoel een condoom kan ook scheuren en straks heb je dat niet door en raak je zwanger tsja dan moet je nadenken wat verstandiger is, of om het te houden terwijl je de verantwoordelijkheden die een kind vergt nog niet aankan of dat je doet wat het beste is voor zowel het kind als voor jou
Tax wil tetten :)!
  PR en moderator maandag 18 maart 2013 @ 19:20:39 #168
288245 crew  Moira
pi_124217669
quote:

:')
Fuck the EBU.
pi_124219788
quote:

Zelfs met gebruik van anti-conceptie kan men zwanger worden.
My salvation lies in your love..
pi_124234856
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:13 schreef promisionxexposed het volgende:

[..]

mwa het begrip geen anti-conceptie gebruiken vind ik nogal apart.
Ik bedoel een condoom kan ook scheuren en straks heb je dat niet door en raak je zwanger tsja dan moet je nadenken wat verstandiger is, of om het te houden terwijl je de verantwoordelijkheden die een kind vergt nog niet aankan of dat je doet wat het beste is voor zowel het kind als voor jou
Als je de verantwoordelijkheden die een kind vergt niet aan kan dan moet je je afvragen of je wel volwassen genoeg bent om te neuken. Vooraf een excuus verzinnen als 'een condoom kan scheuren' zegt wat mij betreft al genoeg. De mogelijke gevolgen van het hebben van sex worden niet serieus genomen. Er wordt te licht over gedacht. Het is heel simpel, hoe graag wil je sex en hoe graag wil je je jeugd beleven zonder de verantwoording voor het opvoeden van een kind. Als je beide vragen met 'graag' beantwoord dan zorg je dat je alle risico's zo klein mogelijk maakt. M.a.w. je gaat aan de pil EN je gebruikt een degelijk condoom.
pi_124237226
Ik ben zelf tegen abortus, tenzij je er niks aan kan doen dat je zwanger bent. ( verkrachting. ) Als je het kind geen goede thuis kan bieden zou ik adoptie overwegen, zo maak je andere mensen die geen kinderen kunnen krijgen heel erg blij. Als je het kind wel een thuis kan bieden zou ik kiezen om het kindje te houden.
pi_124240405
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:55 schreef Tom_Joad het volgende:

[..]

Als je de verantwoordelijkheden die een kind vergt niet aan kan dan moet je je afvragen of je wel volwassen genoeg bent om te neuken. Vooraf een excuus verzinnen als 'een condoom kan scheuren' zegt wat mij betreft al genoeg. De mogelijke gevolgen van het hebben van sex worden niet serieus genomen. Er wordt te licht over gedacht. Het is heel simpel, hoe graag wil je sex en hoe graag wil je je jeugd beleven zonder de verantwoording voor het opvoeden van een kind. Als je beide vragen met 'graag' beantwoord dan zorg je dat je alle risico's zo klein mogelijk maakt. M.a.w. je gaat aan de pil EN je gebruikt een degelijk condoom.
:')
Er zijn vrouwen die niet aan de pil kunnen, mogen zij dan maar niet neuken omdat de kans bestaat dat het condoom scheurt?
En ja er bestaan ook andere anti-conceptiemiddelen zoals een prikpil maar ik ken een meisje die alsnog zwanger is geraakt.
Je moet inderdaad je verantwoordelijkheid nemen maar als het kind geen toekomst heeft bij jou is het heus niet slecht om te overwegen of het niet beter is om het weg te laten halen of om adoptie te overwegen.
Tax wil tetten :)!
pi_124333521
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:45 schreef solofarie het volgende:
opeten
Doe dat maar in ONZ.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')