Het is heel erg zwaar om een kleine op te voeden terwijl je naar school gaat etc. Gelukkig heb ik veel hulp gehad van mijn ouders en ''schoonouders'' Je moet er ook veel voor laten, je kan niet zomaar uitgaan, bij vrienden langs etc. Maar ik heb geen momentje spijt er van!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:59 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Was het niet vreselijk zwaar? [ afbeelding ]
Respect. Ik denk dat niet veel mensen dat zal lukken, ook al gaan ze er 100% voor. Al denk ik ook dat je nooit spijt zal hebben dat je het gehouden hebt, puur omdat je dat jezelf en je kind niet aan kan doen. Je gaat natuurlijk toch van zo'n kleine houden en om dan te zeggen dat het je zou spijten is voor weinigen te verkroppen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:35 schreef YouKnowItsMe het volgende:
Ik ben 21 en heb een dochter van net 5 jaar. Toen we het wisten hebben we er bewust voor gekozen om haar te houden, konden niet met de gedachte leven dat we het weg hadden laten halen. Als ik even terugblik op de afgelopen jaren, dan heb ik er absoluut geen spijt van. Kan niet meer zonder m'n kleine meid! Wel wil ik even zeggen dat ik haar helemaal alleen heb opgevoed, en twéé studies heb afgerond. Het valt dus WEL te combineren, je moet er gewoon 100% voor gaan.
Juistem!quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Abortus, zou iedereen moeten doen die op het moment geen goede financiële en emotionele bodem voor het kind zouden kunnen verwezenlijken.
Pro-life![]()
quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Abortus, zou iedereen moeten doen die op het moment geen goede financiële en emotionele bodem voor het kind zouden kunnen verwezenlijken.
Pro-life![]()
Nee het is idd zwaar maar mensen die zeggen dat het egoistisch is moet ik van kotsen, als je weet dat je een kind geen goed leven kan bieden is dat het meest onzelfzuchtige wat je kan doenquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:28 schreef Moira. het volgende:
[..]
Juistem!
Over 15/20 jaar is de helft van de jongeren vader-loos en grotendeels opgegroeid bij opa en oma...
Maar zoals ik al eerder zei moet abortus zeker niet onderschat worden, het is emotioneel erg zwaar voor de 'moeder'.
Vind ik ook, je moet een stabiele thuisbasis hebben voor je kind, en op jonge leeftijd kan je dat niet bieden. Als er goede mogelijkheden zijn zou je houden natuurlijk kunnen overwegen. Maar als die er niet zijn vind ik het juist egoïstisch als je het zou houden.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:23 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Nee het is idd zwaar maar mensen die zeggen dat het egoistisch is moet ik van kotsen, als je weet dat je een kind geen goed leven kan bieden is dat het meest onzelfzuchtige wat je kan doen
Hadden jullie nooit problemen met geld?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:04 schreef YouKnowItsMe het volgende:
[..]
Het is heel erg zwaar om een kleine op te voeden terwijl je naar school gaat etc. Gelukkig heb ik veel hulp gehad van mijn ouders en ''schoonouders'' Je moet er ook veel voor laten, je kan niet zomaar uitgaan, bij vrienden langs etc. Maar ik heb geen momentje spijt er van!
Niet meer samen met de vader maak ik uit je posts op? Of nog welquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:18 schreef YouKnowItsMe het volgende:
Allereerst bedankt, en ik weet wel zeker dat ik er geen spijt van ga krijgen.
Niet meer met de moeder.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:11 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Niet meer samen met de vader maak ik uit je posts op? Of nog wel?
Ohquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Niet meer met de moeder.
Je hebt het tegen een man.
Wat jij moord vind en dergelijk is nogal subjectief, laten we dat niet vergeten.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:26 schreef Moira. het volgende:
[..]
Vind ik ook, je moet een stabiele thuisbasis hebben voor je kind, en op jonge leeftijd kan je dat niet bieden. Als er goede mogelijkheden zijn zou je houden natuurlijk kunnen overwegen. Maar als die er niet zijn vind ik het juist egoïstisch als je het zou houden.
Bovendien is abortus geen moord omdat er een limiet zit aan bij hoeveel weken je mag aborteren, boven de 24 weken is het kind in principe levensvatbaar en zit er (zo noem ik het maar even) een 'ziel' in. Daarvoor nog niet. Dat het hartje klopt is puur 'mechanisch', het doet nog verder niks.
Ik vind het een goeie optie.
Maar het beste is natuurlijk om helemaal nooit in die situatie terecht te komen.
Hoe kan moord iets subjectiefs zijn?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat jij moord vind en dergelijk is nogal subjectief, laten we dat niet vergeten.
M.b.t. Abortus dan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:26 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hoe kan moord iets subjectiefs zijn?
Moord is het opzettelijk en met voorbedachte rade iemand van het leven beroven.
Een embryo van <24 weken is nog geen 'iemand', en het leeft ook nog niet.
Als de foetus levensvatbaar is mag er ook geen abortus meer gepleegd worden.
Artsen wel. Daarom zit er een grens op tot wanneer er nog wel abortus gedaan mag worden en wanneer niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
M.b.t. Abortus dan.
Want mensen zijn het er niet over eens wanneer je foetus zogezegd als leven beschouwd moet worden.
Ook niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:33 schreef Moira. het volgende:
[..]
Artsen wel. Daarom zit er een grens op tot wanneer er nog wel abortus gedaan mag worden en wanneer niet.
Dat andere mensen het daar misschien niet mee eens zijn is prima, dan doen zij daar lekker niet aan mee. Maar dan moeten ze ook geen andere mensen uitmaken voor moordenaars als ze om goede redenen abortus hebben gepleegd
Dan is een abortus plegen als je niet verder dan 24 weken bent toch nog steeds geen moord? Op wat voor manier je 't ook wil zien?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ook niet.
Het is levensvatbaar vanaf 24 weken, daarom hadden we toendertijd die abortusgrens op 24 weken neergezet.
Het gaat er niet om of het levensvatbaar is, het gaat erom of je het leven noemt of niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:36 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dan is een abortus plegen als je niet verder dan 24 weken bent toch nog steeds geen moord? Op wat voor manier je 't ook wil zien?
Ja, want zonder dat iets levensvatbaar is kan het niet leven.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het levensvatbaar is, het gaat erom of je het leven noemt of niet.
Jij stelt nu levensvatbaar gelijk aan leven...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |