quote:Op donderdag 13 september 2012 23:10 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Geef mij maar Samsom omdat Rutte de problemen weglacht in plaats van daadkrachtig optreden.
Hmmm, vooral dat laatste zit absoluut waarheid in maar nog steeds liever Rutte.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk dat veel mensen ook worden beïnvloed doordat ze al twee jaar lang Rutte hebben geassociëerd met die functie, volgens mij is Samsom meer een leider. Zie maar hoe vriend en vijand enthousiast is over hem. Duidelijk is in ieder geval dat de leden van de PvdA goed hebben gekozen.
Ik heb precies hetzelfde gevoel.. En ik dacht ECHT dat Balkenende het dieptepunt wasquote:Op donderdag 13 september 2012 23:17 schreef Insomnia_ het volgende:
Samsom, Rutte is mi wel de matigste MP die we in jaren gehad hebben en dan reken ik Balkenende mee.
Goh, jij die een keer niet positief is over iets wat ook maar te maken heeft met de VVD / Rutte... wat een verassing!quote:Op donderdag 13 september 2012 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde gevoel.. En ik dacht ECHT dat Balkenende het dieptepunt was
Verassing?? Ik heb geen speciale krachten hoorquote:Op donderdag 13 september 2012 23:21 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Goh, jij die een keer niet positief is over iets wat ook maar te maken heeft met de VVD / Rutte... wat een verassing!
Oh zeker weten, iedereen recht op z'n eigen mening! Maar het is een beetje voorspelbaar, that's allquote:Op donderdag 13 september 2012 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Verassing?? Ik heb geen speciale krachten hoor![]()
Ik voel dat zo, en het lijkt me dat ik dat hier gewoon mag delen toch?
Kan zijn, maar ik geef mijn eerlijke mening.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:25 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Oh zeker weten, iedereen recht op z'n eigen mening! Maar het is een beetje voorspelbaar, that's all
Ik word van binnen ook verast als ik aan de VVD of aan Rutte denk.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:21 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Goh, jij die een keer niet positief is over iets wat ook maar te maken heeft met de VVD / Rutte... wat een verassing!
Mijne ook nuquote:Op donderdag 13 september 2012 23:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Laat iedereen die al heeft gereageerd even weten of dat hij heeft gestemd? Mijn stem is verwerkt.
Is dat echt zo gek? VVD was toch ook groter dan de PVDA onder fokkers bij de exitpoll gisteren?quote:Op donderdag 13 september 2012 23:45 schreef WJHunt het volgende:
Wat zijn dat allemaal voor trollen die opRutte
stemmen in die poll?
Ik gok op alle FOK!klonen die Mark nu zelf vanaf zijn zolderkamertje bij mama thuis zit te besturen.
En dit ja.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:47 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Is dat echt zo gek? VVD was toch ook groter dan de PVDA onder fokkers bij de exitpoll gisteren?
Daar knapte ik idd al af.. Eerste wat meneer als premier (van ALLE Nederlanders) zei was : Dit is een kabinet waar rechts Nederland zich de vingers bij kan aflikken". Dikke FAAL als premier vanaf het begin.. En breek me de bek niet open over het vervolg...quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:09 schreef Asphias het volgende:
rutte is nooit premier van alle nederlanders geweest, hij ging voor het kabinet waar "rechts nederland zich bij zou aflikken", etc. bovendien lacht hij alles weg. Balkenende nam nog de moeite om het laffe "met de kennis van nu hadden we toen..." te bedenken, ik vrees dat rutte gewoon "mooi" zou zeggen en het weglachen.
kortom: toch liever samsom. die probeerde ook nog eens minder negatieve campagne te voeren.
quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:10 schreef Appelflop het volgende:
Wanneer de grootste partij niet per se de eerste minister levert stel ik voor Pechtold.
Heb nog niet gestemd, hij stond er niet bij.
Een beetje raar deze reactie....quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:10 schreef Appelflop het volgende:
Wanneer de grootste partij niet per se de eerste minister levert stel ik voor Pechtold.
Heb nog niet gestemd, hij stond er niet bij.
zou wel awesome zijn als d66 bij wijze van "compromis" de premier mag leveren, maar dan zou ik eerder voor Alexander Rinnooy Kan of Hans Weijers gaan of iets dergelijks.quote:
Not gonna happenquote:Op vrijdag 14 september 2012 00:14 schreef Asphias het volgende:
[..]
zou wel awesome zijn als d66 bij wijze van "compromis" de premier mag leveren, maar dan zou ik eerder voor Alexander Rinnooy Kan of Hans Weijers gaan of iets dergelijks.
Dat vinden een hoop mensen helemaal niet zo "duidelijk"quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:12 schreef Fir3fly het volgende:
Rutte is duidelijk een stuk beter. En nu hij vrij is van het juk van de PVV zal hij ook in Europa eindelijk vrijuit kunnen werken.
Als dat al het geval is denk ik dat dat eerder de partij gaat worden die de coalitie aan een meerderheid in de senaat gaat helpen en niet D66.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:19 schreef Appelflop het volgende:
Hoezo raar?
je hebt straks iemand nodig die VVD en PVDA verbindt.
Niet? Wel de meest logische keuze omwille van het argument dat ik in mijn vorige post benoemde.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:22 schreef Appelflop het volgende:
Kom je al gauw bij het CDA.
En dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Ja. Dat lukt zéker niet (helaas)quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:31 schreef Appelflop het volgende:
Met SP ben je er ook.
Of draai ik door
Mijn god zeg, wat heeft links toch een moeite met lachen. Verder kan het me niet zoveel schelen als het maar geen kabinet met leuke dingen voor de mensen wordt.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:10 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Geef mij maar Samsom omdat Rutte de problemen weglacht in plaats van daadkrachtig optreden.
Daar zit wel wat in. Maar dat neemt niet weg dat Rutte I een lachwekkend kabinet was en Mark Rutte een belachelijk slechte premier.quote:Op vrijdag 14 september 2012 04:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Mijn god zeg, wat heeft links toch een moeite met lachen.
Hm, goed punt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 07:58 schreef hooibaal het volgende:
De vraag is wie in dit geval het beste in staat is om de overeenkomsten tussen de VVD en de PvdA te zoeken in plaats van de verschillen. En ik denk dat dat Samsom is.
Zit wat in. Ben bang dat Rutte ook in de toekomst niet verder durft te kijken dan zijn rol als partijleider van de VVD. Bestuurder van het land zijn komt toch op de tweede plaats ben ik bang.quote:Op vrijdag 14 september 2012 07:58 schreef hooibaal het volgende:
De vraag is wie in dit geval het beste in staat is om de overeenkomsten tussen de VVD en de PvdA te zoeken in plaats van de verschillen. En ik denk dat dat Samsom is.
Als er iemand áltijd zijn gelijk wil halen, ipv de compromis wil sluiten, is het samsom wel. Heb je afgelopen jaren ook in de kamer gezien. Je kan de activist wel in een pakkie hijsen, het blijft een activistquote:Op vrijdag 14 september 2012 07:58 schreef hooibaal het volgende:
Rutte moest zich afzijdig houden om het voorjaarsakkoord te laten lukken, dat geeft toch al aan dat er wat smetjes op zijn blazoen zitten.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als er iemand áltijd zijn gelijk wil halen, ipv de compromis wil sluiten, is het samsom wel. Heb je afgelopen jaren ook in de kamer gezien. Je kan de activist wel in een pakkie hijsen, het blijft een activist
Ik wist niet dat de formatie al rond was, bedankt voor deze nuttige info(rmatie)! Gefeliciteerd met Rutte-2 zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:24 schreef nikk het volgende:
Wat is het nut van de poll? De verkiezingen zijn net geweest. Zit het je zo dwars dat Rutte weer premier van het land is?
Dat is eerder een belediging voor Samsom dan een complimentquote:Op zaterdag 15 september 2012 00:01 schreef edcetera het volgende:
Samson is een talentvol politicus (en kan weleens het niveau van Den Uyl benaderen)
Want? Dat eeuwige negativisme van de journalistiek filter ik er even uit.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:08 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is eerder een belediging voor Samsom dan een compliment
Samsom kan je daarover niet beoordelen. Rutte de afgelopen jaren wel en we weten allemaal wat er toen is gebeurd.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:01 schreef Shivo het volgende:
Waar is de tijd dat de minister-president een Grote Meneer was, gebleven? Rutte en Samsom zijn allebei van die broekies. Doe mij een Kok of een Opstelten. Mannen die gezag uitstralen niet als een grijnzende pup bij Obama op de thee gaan.
Rutte is goed voor de internationale reputatie zekerquote:Op zaterdag 15 september 2012 01:44 schreef Nobu het volgende:
Rutte natuurlijk. Stel dat je Samsom als premier krijgt, de schade aan je internationale reputatie als je een Greenpeace-activist als premier aanstelt is met geen pen te beschrijven.
Ja, die kun je inderdaad naar het buitenland sturen zonder voor imagoschade te moeten vrezen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:47 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Rutte is goed voor de internationale reputatie zeker
quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:50 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, die kun je inderdaad naar het buitenland sturen zonder voor imagoschade te moeten vrezen.
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:44 schreef Nobu het volgende:
Rutte natuurlijk. Stel dat je Samsom als premier krijgt, de schade aan je internationale reputatie als je een Greenpeace-activist als premier aanstelt is met geen pen te beschrijven.
Hij heeft het trucje de afgelopen maand inderdaad aardig onder de knie gekregen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:56 schreef heloef het volgende:
Samsom, hij heeft een enorme overtuigingskracht en heeft een betere uitstraling dan Rutte.
Als Rutte dat ook nou eens deed.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Hij heeft het trucje de afgelopen maand inderdaad aardig onder de knie gekregen.
Buiten wietrokend en PvdD stemmend Nederland denkt men vaak een stuk minder mild over actievoerders. Zeker als die ook nog eens meerdere keren opgepakt zijn.quote:
Rutte heeft het overduidelijk niet nodig, hij is alweer de grootste.quote:Op zaterdag 15 september 2012 02:01 schreef heloef het volgende:
[..]
Als Rutte dat ook nou eens deed.
Hij heeft geen strafblad, dus ik zie geen problemen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 02:01 schreef Nobu het volgende:
[..]
Buiten wietrokend en PvdD stemmend Nederland denkt men vaak een stuk minder mild over actievoerders. Zeker als die ook nog eens meerdere keren opgepakt zijn.
Met twee zetels, nounou.quote:Op zaterdag 15 september 2012 02:01 schreef Nobu het volgende:
[..]
Rutte heeft het overduidelijk niet nodig, hij is alweer de grootste.
Natuurlijk heeft hij geen strafblad, om in Nederland een strafblad te krijgen moet je het als actievoerder wel heel gek maken. Daarnaast, wat jij en ik er zoal van vinden is totaal niet relevant. Wat Poetin of Romney denken wel.quote:Op zaterdag 15 september 2012 02:06 schreef heloef het volgende:
[..]
Hij heeft geen strafblad, dus ik zie geen problemen.
En dat zonder dat hij helemaal opgepoetst moest worden om de verkiezingen te redden. Mooi toch?quote:[..]
Met twee zetels, nounou.
Of dat een probleem is gaan we het niet over eens worden.quote:Op zaterdag 15 september 2012 02:09 schreef Nobu het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft hij geen strafblad, om in Nederland een strafblad te krijgen moet je het als actievoerder wel heel gek maken. Daarnaast, wat jij en ik er zoal van vinden is totaal niet relevant. Wat Poetin of Romney denken wel.
Opgepoetst? Hij heeft een pak aangetrokken, in 2008 lulde hij precies hetzelfde. Mensen die roepen dat het een act is kennen hem pas een week of twee.quote:[..]
En dat zonder dat hij helemaal opgepoetst moest worden om de verkiezingen te redden. Mooi toch?
Wat een onzin, dat is politieke zwartmakerij, waar hij tijdens de laatste debatten de laatste 2 weken door een populist, die samenwerkt met extremistische Joodse organisaties voor werd uitgemaakt. De reputatie, die Samson internationaal nu al heeft opgebouwd is vele malen positiever, dan de blunder, die Rutte heeft gemaakt (internationaal gerespecteerd, maar OMG, waarom met die racistische gek in zee gaan)quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:44 schreef Nobu het volgende:
Dat is echt complete onzin. Het kon het buitenland volledig jeuk zijn dat de PVV heeft mee geregeerd. Dat is vooral een probleem dat links nederland steeds opwierp maar niets van gebleken is.quote:Op zaterdag 15 september 2012 02:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Samson, Rutte wordt als meeloper in het buitenland gezien, iemand zonder ruggengraat en bekend om dat hij met de PVV wou regeren wat hem internationaal niet in dank is afgenomen. Slechter dan Rutte kan eigenlijk niet helaas.
Persoonlijk heb ik ook liever Samson, maar dat is puur omdat het een beta figuur is.
Samson heeft nog niet echt een naam in Europa. Ik heb de afgelopen 4 jaar in het buitenland gewoond, met name in Londen, en daar kwam hij er echt gewoon niet goed vanaf. Zwak, geen ruggegraat, en onbeschrijfelijk dat hij ging regeren met de PVV. Ik heb er meerdere malen vragen over gekregen, en men vroeg zich serieus af waarom mensen op hem stemden omdat Geert buiten Nederland gewoon vrij slecht bekend staat.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:12 schreef marky het volgende:
[..]
Dat is echt complete onzin. Het kon het buitenland volledig jeuk zijn dat de PVV heeft mee geregeerd. Dat is vooral een probleem dat links nederland steeds opwierp maar niets van gebleken is.
Qua rug recht houden is Samsom een veel grotere spriet die zich door de wind laat meewaaien. Vooral heel gevoelig voor het windje uit zuid Europa.
Rutte was in europa het gestrekte been van Merkel die daarbij ook nog eens Merkel met Cameron kon verbinden. Twee europese tegenpolen die juist in deze crisis verbonden moeten worden.
We kunnen Rutte natuurlijk wel aanrekenen dat hij überhaupt tot dat kabinet gekomen is en daar leiding aan moest geven. Dus het resultaat mogen we hem net zo goed aanrekenen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 02:17 schreef Stofzuigerzak het volgende:
Rutte heeft laten zien dat hij Premier kan zijn ook al was dat niet super met gekke Geert en het ontbindende CDA maar dat is niet aan de VVD/Rutte toe te rekenen maar aan het kabinet.
Rutte een meeloper? Ik zal niet ontkennen dat hij af en toe met twee gezichten spreekt, maar in Brussel staat hij bekend als etterbakje omdat ze dwarsliggers niet kunnen gebruiken daar. Als het over Europa gaat denk ik dat Samsom en zijn compaan Plasterk grotere ja-knikkers zijn dan Rutte. Zij zijn bijvoorbeeld onvoorwaardelijk voor een bankenunie, dit in tegenstelling tot Rutte en De Jager. Verder hebben ze de VVD altijd gesteund in haar Europa beleid.quote:Op zaterdag 15 september 2012 02:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Samson, Rutte wordt als meeloper in het buitenland gezien, iemand zonder ruggengraat en bekend om dat hij met de PVV wou regeren wat hem internationaal niet in dank is afgenomen. Slechter dan Rutte kan eigenlijk niet helaas.
Persoonlijk heb ik ook liever Samson, maar dat is puur omdat het een beta figuur is.
Ik ook. Ik dacht dat het niet slechter kon, en toen kregen we Ruttequote:Op donderdag 13 september 2012 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde gevoel.. En ik dacht ECHT dat Balkenende het dieptepunt was
Wanneer heeft 'ie dat laten zien dan? Toen 'ie riep dat "rechts Nederland zijn vingers ging aflikken bij dit kabinet" of toen het kabinet gevallen was en De Jager de boel moest redden? Dat zijn m.i. twee punten waarmee Rutte laten zien heeft dat 'ie absoluut niet geschikt is als premier.quote:Op zaterdag 15 september 2012 02:17 schreef Stofzuigerzak het volgende:
Rutte heeft laten zien dat hij Premier kan zijn ook al was dat niet super met gekke Geert en het ontbindende CDA maar dat is niet aan de VVD/Rutte toe te rekenen maar aan het kabinet.
samsom. alleen al het feit dat hij veel intelligenter is dan rutte.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Laat iedereen die al heeft gereageerd even weten of dat hij heeft gestemd? Mijn stem is verwerkt.
Ik vind dat best een goed idee, Samsom en Rutte als leider van hun fractie, Cohen als eerste minister.quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:32 schreef Repelsteeltju het volgende:
Lastige vraag. Als ik tussen die twee zou moeten kiezen dan zou ik nu zeggen: Rutte. En dan over vier jaar Samson? Maar als de PvdA dan toch de minister van algemene zaken levert mag dat mat mij betreft liever Job Cohen zijn. Haterz zullen haten.
In theorie kan alles, maar de praktijk leert dat de grootste partij toch altijd de premier levert. De VVD zal best bereid zijn om wat dingen in te leveren, maar toch niet de premier lijkt me.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Inmiddels heeft Samsom een ruime voorsprong in de poll.
Is het denkbaar dat de VVD wel meeregeert met de PvdA maar dat Samsom eerste minister wordt?
Nee.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is het denkbaar dat de VVD wel meeregeert met de PvdA maar dat Samsom eerste minister wordt?
Nee.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het feit dat Nederland masaal voor de PVV gestemd heeft (24 zetels) kunnen we Rutte inderdaad aanrekenenquote:Op zaterdag 15 september 2012 16:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
We kunnen Rutte natuurlijk wel aanrekenen dat hij überhaupt tot dat kabinet gekomen is en daar leiding aan moest geven. Dus het resultaat mogen we hem net zo goed aanrekenen.
Cohen geschikter dan Rutte? Leg eens uit...quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk het ook niet maar het zou toch moeten kunnen als binnen alle partijen de meeste mensen het erover eens zijn dat Samsom of Cohen geschikter is dan Rutte die duidelijk flink heeft gefaald.
Achteraf oordelen? Kun je je nog herinneren hoeveel mensen dit zagen aankomen? Of heb je een zeer selectief geheugen?quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:57 schreef Stofzuigerzak het volgende:
[..]
Het feit dat Nederland masaal voor de PVV gestemd heeft (24 zetels) kunnen we Rutte inderdaad aanrekenen.
Misschien kunnen we over een paar jaar Samsom aanrekenen dat hij met de VVD in zee is gegaan .... lekker makkelijk achteraf oordelen....
Klopt dat velen dit geroepen hebben en ja het blijkt een mislukking te zijn geworden maar het had ook goed kunnen gaan. Maar nogsteeds vindt ik dat het uitstappen van Geert niet aan Rutte toe te rekenen is. En gezien de verkiezingsuitslag ben ik niet de enigste.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:59 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Achteraf oordelen? Kun je je nog herinneren hoeveel mensen dit zagen aankomen? Of heb je een zeer selectief geheugen?
Verschil tussen toen en nu is natuurlijk dat ze nu min of meer tot elkaar veroordeeld zijn. Veel opties zonder ofwel VVD ofwel PvdA in een regering zijn er niet. Op rechts is VVD-CDA-PVV-CU-SGP wel genoemd, maar totaal onrealistisch imo.quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:05 schreef Stofzuigerzak het volgende:
[..]
Klopt dat velen dit geroepen hebben en ja het blijkt een mislukking te zijn geworden maar het had ook goed kunnen gaan. Maar nogsteeds vindt ik dat het uitstappen van Geert niet aan Rutte toe te rekenen is. En gezien de verkiezingsuitslag ben ik niet de enigste.
Als je zo redeneert dan zou Samsom dus nooit in een coalitie met Rutte moeten stappen omdat dat kan gaan mislukken. Of zie ik dit ook fout?
Mee eens hopelijk kunnen de PvdA en VVD samen een goed pakket samenstellen. Alleen voor de eerste kamer meerderheid zullen ze er iemand bij moeten hebben...quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Verschil tussen toen en nu is natuurlijk dat ze nu min of meer tot elkaar veroordeeld zijn. Veel opties zonder ofwel VVD ofwel PvdA in een regering zijn er niet. Op rechts is VVD-CDA-PVV-CU-SGP wel genoemd, maar totaal onrealistisch imo.
Op links is PvdA-SP-CDA-D66 alleen realistisch als VVD en PvdA er niet uitkomen. In dat geval zijn CDA en D66 namelijk wel bereid om in het landsbelang in een kabinet met PvdA en SP te stappen (voor rechtsen die dat niet snappen: landsbelang is dan dat het land geregeerd moet worden, want zonder regering wordt het ook niet wat).
Kunduz+ gaat 'm niet worden. Dat is het einde van GroenLinks, dus die zijn compleet geschift als ze dat doen.
Kortom: in dit geval kun je het vooral de kiezers verwijten die strategisch op PvdA en VVD hebben gestemd en ze daardoor tot elkaar veroordeeld hebben.
En gezien de verkiezingsuitslag ben ik niet de enigste.quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:05 schreef Stofzuigerzak het volgende:
Maar nogsteeds vindt ik dat het uitstappen van Geert niet aan Rutte toe te rekenen is.
Dat is veel te kort door de bocht. Veel mensen stemden niet op de VVD omdat ze vonden dat de VVD het goed deed maar omdat ze ofwel hoopten er financiëel belang bij te hebben (velen hebben zich hierbij voor de gek laten houden door de leugens van Rutte) en omdat ze niet wilden dat de PvdA zou regeren.quote:En gezien de verkiezingsuitslag ben ik niet de enigste.
Cohen is intelligenter, hij is een betere bestuurder en hij is een bruggenbouwer terwijl Rutte juist polariseert.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:59 schreef Stofzuigerzak het volgende:
[..]
Cohen geschikter dan Rutte? Leg eens uit...
De VVD had ook andere opties dan het regeren met de PVV, bijvoorbeeld de PvdA, de SP, Groenlinks en D66. Maar ja, de VVD wilde per se een beleid waarmee "rechts Nederland haar vingers zou aflikken".quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:57 schreef Stofzuigerzak het volgende:
[..]
Het feit dat Nederland masaal voor de PVV gestemd heeft (24 zetels) kunnen we Rutte inderdaad aanrekenen.
Dat betwijfel ik, in beide gevallen zijn links en rechts sterk in evenwicht.quote:Voor de linksen is de beste optie PvdA, SP, CDA, D66 maar ik hoop het absoluut niet....
Jij hebt er blijkbaar nog niet bij stilgestaan dat er minder banen zijn dan werkzoekenden? Jij hebt er blijkbaar nog niet bij stilgestaan dat ook niet iedereen die geen arbeidsongeschiktheidsuitkering krijgt in staat is om werk te vinden en te behouden?quote:Overigens is landsbelang in mijn beleving met z'n allen schouders er onder en zij die dit al doen belonen en niet uitkering trekken nog makkelijker maken (ziek is ziek en daar moet goed voor gezorgd worden).
Kan je alleen lachen of kan je het ook nog onderbouwen?quote:Op zaterdag 15 september 2012 23:01 schreef Eem_Il het volgende:
Cohen een goede bestuurder?![]()
Zelfs als burgemeester van Amsterdam faalde hij. Eberhart van der laan doet het op die post al véél beter.
Of eerste minister wat uiteraard de logische benaming is voor de primus inter pares onder de ministers.quote:Waarom noem je het trouwens eerste minister? In Nederland wordt het minister-president of premier genoemd.
En?quote:Op zaterdag 15 september 2012 23:50 schreef danzazlol het volgende:
Jullie kunnen Rutte helemaal de grond in boren maar hij is wel de eerste VVD premier geworden en heeft de partij qua zetelaantal op historische hoogte gebracht.
Cohen heeft al vaak aangetoond een goede dossierkennis te hebben en goed te kunnen redeneren (intelligentie). Debatteren is geen vereiste voor het vak eerste minister, dat is een vereiste voor het vak fractieleider wat dus de reden is dat ik voorstel dat Samsom de fractieleider is en Cohen de eerste minister.quote:Op zondag 16 september 2012 00:21 schreef Stofzuigerzak het volgende:
Cohen vindt ik absoluut niet intelligenter en daarnaast is hij niet capabel om te debatteren.
Noch jij noch hij heeft dat onderbouwd dus daar kunnen we voorlopig niets mee. Vriend en vijand, binnen en buiten Nederland, was onder de indruk van Cohen's burgermeesterschap. Hij heeft er zelfs nog een belangrijke internationale prijs voor gekregen. Als ik me niet vergis werd hij ook positief belicht in Times Magazine.quote:Zoals iemand anders al zei faalde hij ook als bestuurder van Amsterdam.
Cohen is niet gestopt omdat hij geen eerste minister kon worden, Cohen is gestopt omdat de PvdA niet meeregeerde en hij dus enkel parlementariër of senator kon worden en omdat er vanuit rechtse hoek een haatcampagne tegen hem was gestart (theedrinken en zo), daar had hij geen interesse in.quote:Daarnaast is hij geen doorzetter aangezien hij een greep naar de premierschap deed en nu gelijk weer verdwenen is.
De SP hevelt geen mensen over van de AOW naar de Bijstand. Ook dat komt tot uitdrukking in die berekening van het CPB. Dat de SP meeregeert kan niet meer kwaad dan dat het spiegelbeeld, de VVD, meeregeert. In een coalitie moet toch iedereen water bij de wijn doen. Stel dat de VVD graag D66 erbij wil hebben dan zou het logisch zijn dat de PvdA de SP erbij krijgt, anders zou de PvdA met twee rechtse partijen regeren hetgeen voor de PvdA politieke zelfmoord zou zijn.quote:SP benoemen als een goede om te regeren terwijl zij de meeste banen vernietigen is bijna een grap.
Weet je wat de VVD nog meer genereert? Veel mensen die tot de werkende armen behoren.quote:Volgens het CPB genereert de VVD de meeste banen.
Ik had momenten dat ik bijna terugverlangde naar Balkenende de afgelopen twee jaar.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ook. Ik dacht dat het niet slechter kon, en toen kregen we Rutte.
Over 28 jaar ja, en dan niet eens meer banen maar iets meer werkgelegenheid. De VVD gaat echt niet zijn streven naar werkloosheid ineens opgeven.quote:Op zondag 16 september 2012 00:21 schreef Stofzuigerzak het volgende:
Volgens het CPB genereert de VVD de meeste banen.
Godverdomme zeg. De enige reden dat er in dit land nog geen volksmenner van de categorie Hitler is opgestaan is dat die man op zoek was naar een uitdaging.quote:Ik ben mij dus absoluut wel bewust van het feit dat niet iedereen in staat is om een baan te vinden en daarom moeten er meer banen komen. Meer banen is dus kiezen voor bijvoorbeeld de VVD.
Kom je een beetje laat mee, lullo.quote:Op zondag 16 september 2012 12:38 schreef MrBaas het volgende:
Rutte is zo iemand die vanaf zijn kleuterklas gepest wordt, die moet je niet als premier hebben.
Zelfs als je dat vindt is het absurd om te doen alsof zijn ergste fout is dat hij lacht.quote:Op vrijdag 14 september 2012 07:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar zit wel wat in. Maar dat neemt niet weg dat Rutte I een lachwekkend kabinet was en Mark Rutte een belachelijk slechte premier.
Lachen is juist het beste wat hij gedaan heeft, dat is het probleem.quote:Op maandag 17 september 2012 13:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zelfs als je dat vindt is het absurd om te doen alsof zijn ergste fout is dat hij lacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |