Dat mag.. al mag ik dat maar 1 keer per dag van de tandarts, en moet ik daarna eten of water drinken om het zuur te neutraliserenquote:Op donderdag 13 september 2012 17:16 schreef Samzz het volgende:
Ik drink een vruchtensapje. Mag dat ook?
Oh, dat komt wel goed. Heb er een glas water naast staan, wat altijd behoorlijk ranzig is na vruchtensapquote:Op donderdag 13 september 2012 17:17 schreef Evie het volgende:
[..]
Dat mag.. al mag ik dat maar 1 keer per dag van de tandarts, en moet ik daarna eten of water drinken om het zuur te neutraliseren
Nee, die hebben gewoon niet zoveel geld nodig, aangezien ze student zijn. Je hoeft als student geen eigen kamer te hebben, zeker geen eigen woning, je hoeft niet de nieuwste spullen te hebben etc. Dat is allemaal extra. Maar het word als een standaard gezien.quote:
Valt reuze mee, je zal ze hebben maar er bestaat ook zoiets als een écht zware studie.quote:
quote:Op donderdag 13 september 2012 17:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh, dat komt wel goed. Heb er een glas water naast staan, wat altijd behoorlijk ranzig is na vruchtensap.
Hoeft inderdaad niet als je studie niet ver buiten de deur is, en je ouders hebt bij wie je kan wonen.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, die hebben gewoon niet zoveel geld nodig, aangezien ze student zijn. Je hoeft als student geen eigen kamer te hebben, zeker geen eigen woning, je hoeft niet de nieuwste spullen te hebben etc. Dat is allemaal extra. Maar het word als een standaard gezien.
Je moet maar zelfstandig kunnen wonen en studeren, en als je dan niet kan werken naast je studie, dan geven wij je wel geld, want stel je voor dat je niet op jezelf kan wonen.
Je hebt als student zulke bedragen gewoon niet nodig.
En dit is niet generaliserend ofzo?quote:Op donderdag 13 september 2012 17:16 schreef Evie het volgende:
[..]
Of hebben een rijke pappie of mammie
En stemmen vvd en zijn lui
tuurlijk welquote:Op donderdag 13 september 2012 17:18 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Valt reuze mee, je zal ze hebben maar er bestaat ook zoiets als een écht zware studie.
Gelukkig doe ik er niet zo eentje en kan ik ernaast werken, maar ik ken zulke mensen en die besteden echt 40 a 50 (zelfs 60) uur per week aan hun studie, van hen kan en mag je niet verwachten dat ze ook nog eens een bijbaantje gaan doen.
Mag je best zeggen, hoor.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:20 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
En dit is niet generaliserend ofzo?
Waarom mag je dit soort dingen wel zeggen maar mag je niet zulke dingen over wajongers etc. zeggen?
Beetje dubbel zo.
Of 65 uur met het leren niet ingecalculeerd enen werken er ook nog naast. Die heb je ookquote:Op donderdag 13 september 2012 17:18 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Valt reuze mee, je zal ze hebben maar er bestaat ook zoiets als een écht zware studie.
Gelukkig doe ik er niet zo eentje en kan ik ernaast werken, maar ik ken zulke mensen en die besteden echt 40 a 50 (zelf 60) uur per week aan hun studie, van hen kan en mag je niet verwachten dat ze ook nog eens een bijbaantje gaan doen.
Sarcasme.. zuchtquote:Op donderdag 13 september 2012 17:20 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
En dit is niet generaliserend ofzo?
Waarom mag je dit soort dingen wel zeggen maar mag je niet zulke dingen over wajongers etc. zeggen?
Beetje dubbel zo.
Ok, is duidelijkquote:Op donderdag 13 september 2012 17:08 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Ik beredeneerde niet vanuit de VVD en hun maatregels, bedoelde dit puur vanuit mijn eigen oogpunt.
Daarom stapte ik pas in toen ik me verbaasde over wajong + stufi, dus daar gaat het mij meer om even ter verduidelijking.
Als je fulltime werkt, dan heb je sowieso geen recht op een uitkering. Typisch gevalletje uitkeringsfraude dusquote:Op donderdag 13 september 2012 17:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mag je best zeggen, hoor.
Er zijn ook wel Wajongers waarvan ik niet snap dat ze nog een wajong uitkering krijgen. Mijn vriendin is daar een van.
Op haar 13e kanker, absuluut verschrikkelijk, maar gewoon helemaal schoon, fulltime werken en alles kunnen doen. Maar nog wel een uitkering trekken.
moraal van het verhaal dat het niet zo zwart wit is en ook niet valt de generaliserenquote:Op donderdag 13 september 2012 17:22 schreef Myraela het volgende:
Geen zin in zo hoor.Vanaf de ene kant mag er absoluut niet gegeneraliseerd worden, want er zijn echt zielige mensen boehoehoe. En vanaf de andere kant zijn we maar allemaal luie egoïsten die alles toch wel krijgen.
Bekijk het lekker.
Zo ken ik er ook wel een paar. Maar dat is voor mij geen reden om het hele systeem maar op de schop te nemen. Hooguit mogen de criteria een beetje worden aangepast op dat vlak.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mag je best zeggen, hoor.
Er zijn ook wel Wajongers waarvan ik niet snap dat ze nog een wajong uitkering krijgen. Mijn vriendin is daar een van.
Op haar 13e kanker, absuluut verschrikkelijk, maar gewoon helemaal schoon, fulltime werken en alles kunnen doen. Maar nog wel een uitkering trekken.
quote:Op donderdag 13 september 2012 17:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zo ken ik er ook wel een paar. Maar dat is voor mij geen reden om het hele systeem maar op de schop te nemen. Hooguit mogen de criteria een beetje worden aangepast op dat vlak.
Maar er zijn helaas teveel Nederlanders die vinden dat we de sociale subsidies altijd maar uit moeten kleden tot het niveau dat je nog maar net in je eerste levensbehoeften kunnen voorzien "want je hebt helemaal geen televisie nodig". Nee, en ook geen auto, magnetron, telefoon of vakantie. Maar het is wel verdomde handig en om mensen te straffen in hun portomonnee voor zaken waar ze soms niks aan kunnen doen vind ik hoogst onbeschoft.
En dat allemaal omdat 'ze iemand kennen die nog een uitkering trekt' waarvan zij vinden dat die persoon het niet nodig heeft. En ondertussen zelf wel van het belastinggeld dat niet meer uit wordt gegeven een keertje extra op vakantie en die nieuwe TV kopen.
Er wordt meermalen gezegd dat we allemaal onterechte uitkeringstrekkers kennen.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:22 schreef Myraela het volgende:
Geen zin in zo hoor.Vanaf de ene kant mag er absoluut niet gegeneraliseerd worden, want er zijn echt zielige mensen boehoehoe. En vanaf de andere kant zijn we maar allemaal luie egoïsten die alles toch wel krijgen.
Bekijk het lekker.
Misschien tijd om die eens aan te geven ipv de regeling voor de mensen die het echt nodig hebben af te schaffenquote:Op donderdag 13 september 2012 17:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er wordt meermalen gezegd dat we allemaal onterechte uitkeringstrekkers kennen.
quote:Op donderdag 13 september 2012 17:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zo ken ik er ook wel een paar. Maar dat is voor mij geen reden om het hele systeem maar op de schop te nemen. Hooguit mogen de criteria een beetje worden aangepast op dat vlak.
Maar er zijn helaas teveel Nederlanders die vinden dat we de sociale subsidies altijd maar uit moeten kleden tot het niveau dat je nog maar net in je eerste levensbehoeften kunnen voorzien "want je hebt helemaal geen televisie nodig". Nee, en ook geen auto, magnetron, telefoon of vakantie. Maar het is wel verdomde handig en om mensen te straffen in hun portomonnee voor zaken waar ze soms niks aan kunnen doen vind ik hoogst onbeschoft.
En dat allemaal omdat 'ze iemand kennen die nog een uitkering trekt' waarvan zij vinden dat die persoon het niet nodig heeft. En ondertussen zelf wel van het belastinggeld dat niet meer uit wordt gegeven een keertje extra op vakantie en die nieuwe TV kopen.
Ik dacht het, jij zei hetquote:Op donderdag 13 september 2012 17:27 schreef Evie het volgende:
[..]
Misschien tijd om die eens aan te geven ipv de regeling voor de mensen die het echt nodig hebben af te schaffen
Armoedeval is een groot woord. Maar het is te belachelijk voor woorden dat als je meer uur gaat werken, je minder over houdt.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb het echt niet expres verkeerd gelezen!
Wat bedoel je nou met randzaken dan?
En ja, die armoedeval als je meer gaat verdienen vind ikzelf ook belachelijk, maar een oplossing heb ik daar niet voor.
Wat ze de afgelopen jaren hebben gedaan, was dan ook totaal kansloos. Jammer dat ze zo afstand hebben gedaan van hun liberale gedachtegoed en dit hebben geïnterpreteerd als onrendabele dingen afstoten.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:58 schreef Evie het volgende:
[..]
Zorg is inderdaad wat de vvd aardig verneukt heeft de afgelopen jarenEn veiliger dat het er op geworden is met al dat neuspeuterend blauw dat op straat niks staat te doen! Ipv dat ze achter een bureau daadwerkelijk boeven vangen
Ik geef een voorbeeld waarom ik vind dat ons systeem niet klopt. Jij leest dit vervolgens niet goed en stelt een irrelevante vraag die niks te maken had met mijn mening. Wat bedoel je nou?quote:Op donderdag 13 september 2012 16:59 schreef Evie het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag en dus alleen een niet gefundeerde mening.
Dan mag je mij eens aanwijzen waar ik zeg dat uitkeringen en subsidies gestopt en/of verlaagd moeten worden.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
In dat geval mag je jezelf wat duidelijker uitdrukken. Want dat is wat ik er in lees en ik sta er zo te lezen ook niet alleen in.
Als ironie vloeibaar zou zijn, zou je zijn verdronken.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:07 schreef Mystikvm het volgende:
Goed staaltje over één kam scheren. Wees er maar trots op.
Zie hier in een notendop de politiek van de laatste 10 jaar.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:22 schreef Myraela het volgende:
Bekijk het lekker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |