Tipquote:Op donderdag 13 september 2012 20:34 schreef SoS87 het volgende:
Ik heb nu stukjes varken in een marinade staan ; pinda-olie, ketjap asin, kardemon, komijn, gember, knoflook, peper, zout, sambal...en een klein beetje citroensap. Misschien iets vergeten te noemen.
De grill gaat zo aan, ff spiesjes steken.
Klopt helemaal. Ik marineer het meestal de avond van tevoren. Dat beetje citroensap is erg belangrijk, dat lijkt het vlees erg mals en sappig te maken.quote:Op donderdag 13 september 2012 20:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tip
Marineren werkt beter als je het een dag van te voren doet, dan trekt de smaak beter in en hebben de zuren van citroen de tijd bindweefsel af te breken en wordt je vlees dus ook malser. Dan kan je nek of schouder nemen en dat is dan zo mals als filet, maar wel veel smaakvoller en sappiger
Lekker, ik had boerenkool met worstquote:Op donderdag 13 september 2012 17:45 schreef Selestha het volgende:
[..]
'
Lekker![]()
Hier vanavond stamppot andijvie en rookworst
wow verrukkelijk ziet dat eruitquote:Op donderdag 13 september 2012 22:29 schreef uniekhoorn het volgende:
Morgen http://www.bellasardegna.nl/menu eten...
Als het maar lekker is.quote:Op donderdag 13 september 2012 22:20 schreef FutureFairytale het volgende:
Frituursnacks als avondeten, zo slecht he![]()
Dat is ook niet veel als avondeten. Geen rasfriet speciaal erbij ofzo?quote:Op donderdag 13 september 2012 22:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
broodje kwekkeboom, nasischijf en bamiblok
Had ook daarvoor al 2 kommen tomatensoep met gehaktballen, room en geraspte kaas opquote:Op donderdag 13 september 2012 22:57 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Dat is ook niet veel als avondeten. Geen rasfriet speciaal erbij ofzo?
Zag volgens mij al eerder soep, je maakt ook heel veel in 1 keer?quote:Op donderdag 13 september 2012 23:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Had ook daarvoor al 2 kommen tomatensoep met gehaktballen, room en geraspte kaas op
Dit is en blijft een bazenmarinade. Smaakvol, pittig, en supermals.quote:Op donderdag 13 september 2012 20:34 schreef SoS87 het volgende:
Ik heb nu stukjes varken in een marinade staan ; pinda-olie, ketjap asin, kardemon, komijn, gember, knoflook, peper, zout, sambal...en een klein beetje citroensap. Misschien iets vergeten te noemen.
De grill gaat zo aan, ff spiesjes steken.
Die tortellini klinkt hemelsquote:Op vrijdag 14 september 2012 20:16 schreef Zo-is-dat het volgende:
Zelf gemaakte tortellini met erwtjes, ricotta, basilicum en parmezaan. Erbij een parmezaan room saus en gepofte tomaatjes, nog wat erwtjes en rucola erop en smullen maar!
Toe rozenwater roomyoghurt met granaatappelpitjes, honnig en pistachenootjes
Uit de nieuwste Delicious!quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:20 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Die tortellini klinkt hemelsheb je een recept?
Dit heb ik ook gegeten vanavondquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:45 schreef Fiorellino het volgende:
Zometeen Enchiladas maken.
[ afbeelding ]
Klinkt best goed!quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:17 schreef RoaRRR het volgende:
Lekker braadkipje in de oven op dit moment.
Samen met roseval aardappels + knolselderij stengels
Klinkt lekker!! Doet me denken aan de film 'Dik Trom'quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:46 schreef Curiosity het volgende:
Straks broodjes knakworst met mosterd/ketchup, smeltkaas, zoetzuur en gebakken uitjes
quote:Op zondag 16 september 2012 08:40 schreef Muck het volgende:
Warme croissantjes met boter en zelfgemaakte aardbeienjam
ik ook.quote:Op zondag 16 september 2012 09:01 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]Jaloers!
![]()
Ik gewoon een bakje yoghurt met muesli!
Waar koop je speltbrood, of maak je het zelf?quote:Op zondag 16 september 2012 11:04 schreef Missfortunate het volgende:
Speltbrood met geitenkaas en een cappuccino.
Zeg me dat je die woorden net zelf verzonnen hebt..quote:Op zondag 16 september 2012 18:18 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Broodje camemwattes met calvadingus.
Hm, alleen die laatste. Jij bent zeker nog niet zo oud?quote:Op zondag 16 september 2012 18:21 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Zeg me dat je die woorden net zelf verzonnen hebt..
Bezoek had blaadjes meegenomen. Kokend water erop, smaakt apart, niet heel veel smaak.quote:
dat ziet er smakelijk uitquote:Op zondag 16 september 2012 18:18 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Broodje camemwattes met calvadingus.
Ahaaaa. Nee ik ben pas in de jaren negentig uit mijn ei gekropen, sorry. Bedankt voor dit stukje geschiedenis.quote:Op zondag 16 september 2012 18:48 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Hm, alleen die laatste. Jij bent zeker nog niet zo oud?![]()
Kijk:
Geen idee, waren niet slablaadjes knapperig, gewoon wat grappigs wat men wist dat ik leuk zou vinden.quote:Op zondag 16 september 2012 18:57 schreef RobinOok het volgende:
Maar hoe hou je die vers dan? Waren ze ingevroren?
Ik heb er echt nog nooit van gehoord.
Zelf gekweekt?quote:Op maandag 17 september 2012 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Zuurkoolstampot met spek en worst van zelfgemaakte zuurkool.
Witte kool gekocht, gesneden, 10 kilo schoon, met zout en wat karnemelk ( als melkzuur starter) in een vat gedaan en laten verzuren.quote:
Goed gebalanceerde maaltijd =)quote:Op dinsdag 18 september 2012 06:51 schreef The_Hives het volgende:
een plak oude wijvenkoek met roomboter en koffie
Ik ookquote:Op dinsdag 18 september 2012 18:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik eet ook geen saté! Wat een toeval!
pre-ontbijtquote:Op dinsdag 18 september 2012 09:22 schreef sirPiteye het volgende:
[..]
Goed gebalanceerde maaltijd =)
Ken het niet, maar na google, lijkt het me wel heul erg lekkerquote:Op dinsdag 18 september 2012 19:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Straks thee met een mozartkugel. God, wat ben ik blij dat ze tijdelijk in mn supermarkt liggen.
Lekker he?quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Toetje was een calippo sinas![]()
Straks thee met een mozartkugel. God, wat ben ik blij dat ze tijdelijk in mn supermarkt liggen.
wat is het en hoe werkt hetquote:Op dinsdag 18 september 2012 19:51 schreef Broertie het volgende:
JAAAAAAAAAAAAA!!!!! Het seizoen is weer begonnen! Dus weer heerlijk bakleverworst voor op de bammetjes van morgen gemaakt!!
Heel simpel: Het slachtseizoen is weer begonnen en alle vleesresten die je niet kan gebruiken voor lapjes ed wordt samengevoegd in een pan (al het slachtafval, zeg maar..) en worden dan gekookt en in een worst gedrukt. Dat verkopen ze dan in een winkel. Je kunt het zo opeten, maar ik hou ervan om het met een korstje op te bakken en dan met een likje sambal of mosterd op een broodje te eten......Wel goed kijken of je de goede soort hebt, want er zijn ook soorten bakleverworst die je het hele jaar door kunt kopen en die vind ik persoonlijk niet binnen te houden......quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:07 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wat is het en hoe werkt het?
Welk slachtseizoen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:13 schreef Broertie het volgende:
[..]
Heel simpel: Het slachtseizoen is weer begonnen en alle vleesresten die je niet kan gebruiken voor lapjes ed wordt samengevoegd in een pan (al het slachtafval, zeg maar..) en worden dan gekookt en in een worst gedrukt. Dat verkopen ze dan in een winkel. Je kunt het zo opeten, maar ik hou ervan om het met een korstje op te bakken en dan met een likje sambal of mosterd op een broodje te eten......Wel goed kijken of je de goede soort hebt, want er zijn ook soorten bakleverworst die je het hele jaar door kunt kopen en die vind ik persoonlijk niet binnen te houden......
Waarom kiezen als je allebei kunt nemen?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:24 schreef FutureFairytale het volgende:
Nog bami over dus vnv dat met een sate'tje of een loempia. Denk sate.
Wordt teveel want de bami is nog best een hap en neem straks waarschijnlijk nog iets lekkers op de markt. Misschien een loempia hahaquote:Op woensdag 19 september 2012 14:26 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Waarom kiezen als je allebei kunt nemen?
Wat ga jij eten als het echt koud gaat worden....reuzel?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:34 schreef golfer het volgende:
Brr..koud. Bakkie erwtensoep nu dus maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |