Hoezo die ?quote:
Ben eigenlijk nog geen les zenuwachtig geweest, ook de eerste niet. Vind rijden leuk en ontspannend juist, dus zolang de CBR-man/vrouw geen lul/kut is zit het wel goed.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:18 schreef Gezicht het volgende:
Dat hele afrijden is trouwens ook een grote overdreven zooi. Zolang je het gebied rond CBR een beetje kent en je niet al te zenuwachtig bent stelt het echt totaal niets voor. Vooral niet zenuwachtig worden dus.
Spannend hoeft het niet te zijn, autorijden is hartstikke leuk En als je een beetje instructeur hebt die je eerst laat gassen, dan rem er bij, en dan koppel er bij dan zit het helemaal goed.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:00 schreef Hartm het volgende:
Morgen eerste rijles, helemaal niet meer bij stilgestaan.
Zal het maar op me af laten komen, zoo spannend!!
Dat dat jouw ervaring is zegt niet alles hé Ik had met mijn eerste examinator niet bepaald een klik, kreeg een lastige en nieuwe route en echt de kriebels van die man, ben toen op bijna niets gezakt (tuttig rijgedrag). Daardoor reed ik tijdens m'n 2e examen echt absoluut niet tuttig, waardoor ik zakte op te vlot doorrijden. Zelf niet heel zenuwachtig, vrij weinig fout gedaan ook, goed gereageerd op situaties, maar je bent nogal afhankelijk van de examinatorquote:Op woensdag 12 september 2012 18:18 schreef Gezicht het volgende:
Dat hele afrijden is trouwens ook een grote overdreven zooi. Zolang je het gebied rond CBR een beetje kent en je niet al te zenuwachtig bent stelt het echt totaal niets voor. Vooral niet zenuwachtig worden dus.
Ik heb vorige maand mijn theorie gehaald. Ook met Vekabest boek geleerd en vervolgens de Vekabest oefenexamens gemaakt. Verkeersregels en -inzicht ging wel goed altijd maar maakte bij gevaarherkenning steeds rond de 15-16 fouten dus ik was ook erg in paniek dat ik zou zakken, was ook nog mijn eerste keer. Ben uiteindelijk geslaagd met maar 3 fout in gevaarherkenning (en 2 in de rest)quote:Op donderdag 13 september 2012 14:01 schreef Fiorellino het volgende:
Ik heb morgen m'n theorie-examen maar ben erg zenuwachtig. Wordt de 4e keer, ik hoop zo dat ik slaag. Heb van Vekabest het hele boek doorgelezen, feitjes gestampt etc. En dan maak ik de oefenexamens en dan zak ik voor alles als ik ze voor het eerst maak, en de 2e of 3e keer slaag ik. Vooral bij gevaarherkenning gaat het de mist in, terwijl ik drie keer juist met gevaarherkenning onder het max. toegestane fouten zat (bij het echte theorie-examen). Ik ben nu dus heel erg zenuwachtig juist omdat ik met die oefenexamens blijf zakken.. iemand die dit ook had en waarbij het toch goed is gekomen?
Hoe is het afgelopen?quote:Op donderdag 13 september 2012 12:28 schreef Hartm het volgende:
Op dit moment zou ik mijn eerste rijles hebben, na 20 minuten wachten maar gebeld en niemand neemt op..
Heb het idee dat mijn agenda op mijn telefoon in de war is geraakt toen ik op vakantie was (tijdverschil) en dus om 1 uur rijles heb.
Half 2 werken dus dat wordt hem al niet meer, heerlijk begin!
Niet meer over nadenken, gewoon gaan met die banaanquote:Op donderdag 13 september 2012 23:01 schreef Fiorellino het volgende:
Oké ik probeer een beetje te ontspannen nu.. Zit steeds te denken ''ken ik het goed genoeg? Wat moet ik nog stampen?'' etc. .
quote:
Gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:47 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Ik ook geslaagd
3 fout bij gevaarherkenning
4 fout bij de rest
ZO blij!
Told ya, gefeliciteerdquote:Op vrijdag 14 september 2012 13:47 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Ik ook geslaagd
3 fout bij gevaarherkenning
4 fout bij de rest
ZO blij!
Uiteindelijk had hij me teruggebeld, bleek ik dus om 1 uur rijles te hebben.quote:
Hoeveelste inmiddels?quote:
18e geloof ik.quote:
Dat moet iedere scootersjonnie, de grootste aso's zitten op zo'n ding.quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:58 schreef Hartm het volgende:
merk nu al dat ik mijn rijstijl van mijn scooter moet afleren in de auto.
Voor mij is het meer het sturen en eerder afremmen, ik rij niet zo aso op de scooter haha heb der zelf zo'n hekel aanquote:Op zaterdag 15 september 2012 12:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat moet iedere scootersjonnie, de grootste aso's zitten op zo'n ding.
Hoe gaat het met jouw en schakelen.. ik heb er nog best wel moeite mee..quote:Op maandag 17 september 2012 13:49 schreef no1uknow het volgende:
Zometeen m'n 5e les, heb er eigenlijk wel zin in!
Dat is normaal, vooral niet denken dat je moet opschieten met dat onder de knie krijgen, het komt vanzelf wel. Mijn probleem was dat ik er te veel over nadacht, op een gegeven moment ging het gewoon vanzelf.quote:Op maandag 17 september 2012 14:04 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jouw en schakelen.. ik heb er nog best wel moeite mee..
Uit laten rijden, schakelen, voelen en horen wanneer je terug moet schakelen en weer op moet schakelen zijn allemaal wen-dingen! Ga gewoon lekker rijden en je went er vanzelf aan. Ik heb nu m'n 5e les, anderhalf uur per les en het gaat nu aardig soepel.quote:Op maandag 17 september 2012 16:42 schreef xzaz het volgende:
Ik moet meer laten uitrijden en vooral vooruit kijken, ansich gaat bij het het schakelen ook wel aardig totdat ik in een situatie kom waar ik terug moet schakelen naar de 2 en dan gelijk weer door moet naar de 3; dus van 3 - 2 - 3 - 4. Maar ja ook nog maar 3 uur les gehad...
Jammer dat het heel vaak niet kan omdat er iemand voor je zit die denkt met 60 ook de snelweg wel op te kunnenquote:Op maandag 17 september 2012 17:04 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Uit laten rijden, schakelen, voelen en horen wanneer je terug moet schakelen en weer op moet schakelen zijn allemaal wen-dingen! Ga gewoon lekker rijden en je went er vanzelf aan. Ik heb nu m'n 5e les, anderhalf uur per les en het gaat nu aardig soepel.
Ik heb wel gemerkt dat het voor mij het belangrijkste is dat ik er plezier in heb, groot deel van m'n les zit ik met een grijns achter het stuur, omdat ik het gewoon leuk vind. Vooral dingen zoals het moment dat je de oprit van de snelweg oprijdt, plankgas hup naar de 100, dat is zo lekker
Ik heb nog geen snelweg gehad, heb nu 4 x 1 uur gehad, het schakelen gaat in principe al wel wat beter; vlugger maar blijf moeite hebben om het punt te vinden. Ik laat ook me koppeling te snel opkomen.quote:Op maandag 17 september 2012 17:04 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Uit laten rijden, schakelen, voelen en horen wanneer je terug moet schakelen en weer op moet schakelen zijn allemaal wen-dingen! Ga gewoon lekker rijden en je went er vanzelf aan. Ik heb nu m'n 5e les, anderhalf uur per les en het gaat nu aardig soepel.
Ik heb wel gemerkt dat het voor mij het belangrijkste is dat ik er plezier in heb, groot deel van m'n les zit ik met een grijns achter het stuur, omdat ik het gewoon leuk vind. Vooral dingen zoals het moment dat je de oprit van de snelweg oprijdt, plankgas hup naar de 100, dat is zo lekker
Opschakelen gewoon bij 2000 toeren?!quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:44 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik heb nog geen snelweg gehad, heb nu 4 x 1 uur gehad, het schakelen gaat in principe al wel wat beter; vlugger maar blijf moeite hebben om het punt te vinden. Ik laat ook me koppeling te snel opkomen.
Goed, misschien maak ik me er te druk om. De instructrice vond het wel aardig gaan. Maar dat zegt ze bij iedereen heb ik het idee. Morgen weer, probeer 2 x per week te doen.
Of gewoon op gevoel (afgaand op het geluid)? :pquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:04 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Opschakelen gewoon bij 2000 toeren?!
Ja dat komt als je gewend bent aan de auto, maar als je net begint met lessen is de toerenteller een mooi instrument om te kijken wanneer je op moet schakelen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:06 schreef Nafi het volgende:
[..]
Of gewoon op gevoel (afgaand op het geluid)? :p
Ja da's waar, ik gebruik de toerenteller ook vaak om te kijken of ik terug moet schakelen. Heb sinds mijn laatste les ook geleerd om bij het optrekken naar de toerenteller te kijken: klein beetje gas geven tot rond de 1500 toeren en ervoor zorgen dat hij bij het op laten komen van de koppeling niet onder de 1000 toeren komt. Doe je dit wel, dan slaat de motor dus af. Ging opeens veel beter bij mij door dit.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:06 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja dat komt als je gewend bent aan de auto, maar als je net begint met lessen is de toerenteller een mooi instrument om te kijken wanneer je op moet schakelen.
Of de snelheidsmeter, die gebruikte ik altijdquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:06 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja dat komt als je gewend bent aan de auto, maar als je net begint met lessen is de toerenteller een mooi instrument om te kijken wanneer je op moet schakelen.
Wacht maar af totdat je eens met grootlicht niks zietquote:Op vrijdag 14 september 2012 22:21 schreef Gezicht het volgende:
Voor het eerst rijden in het donker is wel even wennen trouwens hey.
Dat hangt bij mij af, wil ik snel optrekken dan trek ik hem wat door tot 3000/3500 en als ik alle tijd heb schakel ik al bij 2000/2500.quote:
Mistquote:Op woensdag 19 september 2012 10:54 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Wacht maar af totdat je eens met grootlicht niks ziet
Een niet verlichte weg met scherpe S bochten.quote:
Ik heb zelf ervaring op kronkelweggetjes waar je de kleine berm in moet voor trekkers, sloot aan beide kanten en dan 's avonds rijden. Die sloten dampen als de pest, lekker mistig. Maar inderdaad, dat soort onverlichte wegen zijn ook feest.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:38 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Een niet verlichte weg met scherpe S bochten.
Voor mij was het puur reflectors volgen want ik zag echt niks.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb zelf ervaring op kronkelweggetjes waar je de kleine berm in moet voor trekkers, sloot aan beide kanten en dan 's avonds rijden. Die sloten dampen als de pest, lekker mistig. Maar inderdaad, dat soort onverlichte wegen zijn ook feest.
Een VW Slowmotion zal dan wel afslaan denk ik.quote:Op woensdag 19 september 2012 10:57 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Dat hangt bij mij af, wil ik snel optrekken dan trek ik hem wat door tot 3000/3500 en als ik alle tijd heb schakel ik al bij 2000/2500.
Ik heb eens perongeluk 35kmh in zijn 5 gereden ik dacht dat ie in zijn 3 zat totdat ie ineens heel moeilijk optrok.
Oftewel: Langzaamaan rijden en je sjonnieverlichting (oftewel, mistlicht voor zonder mist, want het schijnt breder) bij...quote:Op woensdag 19 september 2012 13:43 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Voor mij was het puur reflectors volgen want ik zag echt niks.
Dat is tijdens versnellen dat heb ik ook, maar ik kwam van de snelweg af en dacht dat ik al teruggeschakeld had en remde tot 50 en liet hem voor de rest uitrollen en toen de rotonde op en pas als je eraf bent en versnellen wilt merk je dat ie nauwelijks vooruit komt.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:46 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Een VW Slowmotion zal dan wel afslaan denk ik.
Ik rij 30 in z'n 2. In z'n 3 is een ramp.
Was een snelweg, mist is op de grond gericht terwijl grootlicht juist vooruit kijkt.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oftewel: Langzaamaan rijden en je sjonnieverlichting (oftewel, mistlicht voor zonder mist, want het schijnt breder) bij...
Mist schijnt breder, dicht voor de auto. Althans, de mijne.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:50 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Was een snelweg, mist is op de grond gericht terwijl grootlicht juist vooruit kijkt.
Ja dat is zo maar is op de grond gericht, ik moet vooruit kijken wat daar speelt.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mist schijnt breder, dicht voor de auto. Althans, de mijne.
Kan je ze niet stellen? En ja, op een snelweg is natuurlijk anders dan op een 60 weggetje.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:53 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Ja dat is zo maar is op de grond gericht, ik moet vooruit kijken wat daar speelt.
dimlicht kun je verstellen, mistlicht kun je niet verstellen.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kan je ze niet stellen? En ja, op een snelweg is natuurlijk anders dan op een 60 weggetje.
Ik welquote:Op woensdag 19 september 2012 13:55 schreef Oceanview het volgende:
[..]
dimlicht kun je verstellen, mistlicht kun je niet verstellen.
Oh in de auto's waar ik in heb gereden heb ik geen knopje gezien voor mistlicht.quote:
Ik stel ze met een schroevendraaier van buitenaf. Maar ik rijd bepaalde weggetjes, zeker in de winter, dagelijks in het donker. Snappez vous?quote:Op woensdag 19 september 2012 13:57 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Oh in de auto's waar ik in heb gereden heb ik geen knopje gezien voor mistlicht.
Ik dacht al dat je het handmatig deed inderdaad, ja oke dan snap ik het in het donker rijden moet je sowieso zoveel mogelijk vermijden.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik stel ze met een schroevendraaier van buitenaf. Maar ik rijd bepaalde weggetjes, zeker in de winter, dagelijks in het donker. Snappez vous?
Geen ongelukken veroorzaken.quote:Op woensdag 19 september 2012 16:23 schreef -Dries- het volgende:
Morgen eerste keer afrijden! Iemand nog de gouden tip?
Uhhh! Success!quote:Op woensdag 19 september 2012 16:23 schreef -Dries- het volgende:
Morgen eerste keer afrijden! Iemand nog de gouden tip?
Wat waren de opmerkingen?quote:Op donderdag 20 september 2012 12:58 schreef -Dries- het volgende:
Kut! Gezakt! Ging ook echt niet goed het lesje daarvoor ging alles prima, ga ik examen rijden.. maak ik allemaal fouten Combinatie van zenuwen en nieuw gebied denk ik (heb nog nooit gereden waar mijn examen plaatsvond).
Is ook een lekkere kuttijd, tegen schooltijd. Al die kutfietsers met capuchons op die niet kijken maar gewoon rijden, in een echte hoosbui weinig zicht en allemaal in donkere kleding.quote:Op donderdag 20 september 2012 18:55 schreef no1uknow het volgende:
Vanmorgen vroeg van half 8 tot 9 rijles gehad in de hoosbuien, door woonwijk van Delft enzo, irritant en kut rijden is dat zeg, je ziet geen fuck door de regen en allemaal fietsers, oooveral.
Balen man! Mja gewoon paar lesjes om iets meer voertuigbeheersing te hebben en dan gewoon slagenquote:Op donderdag 20 september 2012 12:58 schreef -Dries- het volgende:
Kut! Gezakt! Ging ook echt niet goed het lesje daarvoor ging alles prima, ga ik examen rijden.. maak ik allemaal fouten Combinatie van zenuwen en nieuw gebied denk ik (heb nog nooit gereden waar mijn examen plaatsvond).
Het was niet de volle anderhalf uur een hoosbui natuurlijk maar wel flink regen. En inderdaad fietsers en voetgangers die niet kijken etc. Ik zag nog wel wat maar veel was het niet, plus het was de eerste keer met echte regen rijden, hiervoor 1 keer in wat gemiezer, dat was niet zo bijzonder.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Is ook een lekkere kuttijd, tegen schooltijd. Al die kutfietsers met capuchons op die niet kijken maar gewoon rijden, in een echte hoosbui weinig zicht en allemaal in donkere kleding.
Kon je nog wel wat zien? Zat een tijdje terug in zo'n hoosbui, zelfs op de snelste hield mijn ruitenwisser het voorraam niet schoon en door de regen zag ik ook vrij weinig van de weg verder. En binnen no time stond het blank. Niet prettig als je 130 rijdt.
Waarom ga je dan ook 130 rijdenquote:Op donderdag 20 september 2012 19:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Is ook een lekkere kuttijd, tegen schooltijd. Al die kutfietsers met capuchons op die niet kijken maar gewoon rijden, in een echte hoosbui weinig zicht en allemaal in donkere kleding.
Kon je nog wel wat zien? Zat een tijdje terug in zo'n hoosbui, zelfs op de snelste hield mijn ruitenwisser het voorraam niet schoon en door de regen zag ik ook vrij weinig van de weg verder. En binnen no time stond het blank. Niet prettig als je 130 rijdt.
Wel leerzaam vooral aangezien wij in een land wonen waar het nogal eens vaak regent en juist dan ga je sowieso met de auto ergens heen natuurlijk.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:18 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Het was niet de volle anderhalf uur een hoosbui natuurlijk maar wel flink regen. En inderdaad fietsers en voetgangers die niet kijken etc. Ik zag nog wel wat maar veel was het niet, plus het was de eerste keer met echte regen rijden, hiervoor 1 keer in wat gemiezer, dat was niet zo bijzonder.
Al met al wel een ervaring hoor, je vermogen tot anticipatie en je concentratie worden flink op de proef gesteld zeg.
Omdat ik dat al reed toen het in ene losbarstte. Dat was in een tijd van 20 seconde van droog maar donker naar hoosbui en pikkedonker.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:20 schreef JochemP het volgende:
[..]
Waarom ga je dan ook 130 rijden
Toen ik net een maand mijn rijbewijs had moest ik met 3 slapende mensen in de auto om 7 uur zondagochtend op de snelweg rijden. Toen hoosde het ook zo verschrikkelijk, dat de ruitenwissers het niet meer bijhielden. Ik merkte ook dat ik als ik harder dan 100 reed ik af en toe steeds een klein beetje de controle over de auto kwijtraakte (ineens klein stukje naar links, alsof je slipt). Doodeng vond ik het, ik ben 70/80 gaan rijden waar 120 mocht
Ja precies en mijn rij-instructeur stuurt me express langs Delft station waar natuurlijk alles omgelegd is vanwege alle bouwwerkzaamheden om me zo extra goed uit te testen. Woon zelf in Zoetermeer en hier is alles qua wegen heel goed aangelegd en overzichtelijk enz. Daar rijd ik dus vrijwel nietquote:Op donderdag 20 september 2012 20:21 schreef H-D het volgende:
[..]
Wel leerzaam vooral aangezien wij in een land wonen waar het nogal eens vaak regent en juist dan ga je sowieso met de auto ergens heen natuurlijk.
Lijkt me niet, als je het maar niet gaat vergelijken met elkaar.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:27 schreef delano.888 het volgende:
Serieuze vraag, denken jullie dat het mijn rijvaardigheid (negatief) zou kunnen beïnvloeden als ik tussen het lessen Gran Turismo 5 speel (met een stuurtje/ pedalen)?
Je komt alleen op &^6%plekken?quote:Op donderdag 20 september 2012 20:22 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja precies en mijn rij-instructeur stuurt me express langs Delft station waar natuurlijk alles omgelegd is vanwege alle bouwwerkzaamheden om me zo extra goed uit te testen. Woon zelf in Zoetermeer en hier is alles qua wegen heel goed aangelegd en overzichtelijk enz. Daar rijd ik dus vrijwel niet
Mijn instructeur vond het leuk om me door de TU-wijk te laten rijden in de ochtend, al die studenten met fietsen op de meest debiele plaatsen . Die wegwerkzaamheden (rond het station neem ik aan?) vond ik ook heel irritant met de lessen.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:22 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja precies en mijn rij-instructeur stuurt me express langs Delft station waar natuurlijk alles omgelegd is vanwege alle bouwwerkzaamheden om me zo extra goed uit te testen. Woon zelf in Zoetermeer en hier is alles qua wegen heel goed aangelegd en overzichtelijk enz. Daar rijd ik dus vrijwel niet
Ja precies, ik ben ook al 3 van de 6 lessen de parkeerplaats bij het CBR opgereden om vertrouwd te worden met de omgeving. Ik snap het ook wel maar soms denk ik wel #$@#% kut infrastructuur in Voorburg en Delft enz.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:46 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Mijn instructeur vond het leuk om me door de TU-wijk te laten rijden in de ochtend, al die studenten met fietsen op de meest debiele plaatsen . Die wegwerkzaamheden (rond het station neem ik aan?) vond ik ook heel irritant met de lessen.
Ik vind Zoetermeer trouwens ook irritant rijden, omdat je vaak wegen hebt waar je 50 mag, maar dan ligt er vlak na een bocht ineens een gigantische verkeersdrempel met een zebra waar je met pakweg 20 overheen moet om niet de lucht in te gaan.
Ik neem aan dat je examen doet bij het CBR in Rijswijk? Dan is het wel veel handiger om in Delft en Den Haag te rijden, omdat die wegen ook worden gebruikt voor de examens.
Zal wel leerzamer zijn Nee gekheid, is natuurlijk leerzamer, je bent veel meer bezig met koppeling, schakelen, kijken, anticiperen enz.quote:
Ja klopt..als het dan lukt, lukt het altijd!quote:Op donderdag 20 september 2012 20:55 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja precies, ik ben ook al 3 van de 6 lessen de parkeerplaats bij het CBR opgereden om vertrouwd te worden met de omgeving. Ik snap het ook wel maar soms denk ik wel #$@#% kut infrastructuur in Voorburg en Delft enz.
[..]
Zal wel leerzamer zijn Nee gekheid, is natuurlijk leerzamer, je bent veel meer bezig met koppeling, schakelen, kijken, anticiperen enz.
Het is maar net wat je gewend bent denk ik. En waar je ervaring in hebt.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:55 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja precies, ik ben ook al 3 van de 6 lessen de parkeerplaats bij het CBR opgereden om vertrouwd te worden met de omgeving. Ik snap het ook wel maar soms denk ik wel #$@#% kut infrastructuur in Voorburg en Delft enz.
[..]
Zal wel leerzamer zijn Nee gekheid, is natuurlijk leerzamer, je bent veel meer bezig met koppeling, schakelen, kijken, anticiperen enz.
Kleine pedalen?quote:Op donderdag 20 september 2012 22:35 schreef tomaat52 het volgende:
Ik loop regelmatig te kloten met mijn voeten. Het past niet zo geweldig op de pedalen.
Vraag ik me dus ook af, er zijn er die daadwerkelijk nu dankzij GT5 een carriere hebben maar of dat komt door de pedalen en het stuur weet ik niet.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:27 schreef delano.888 het volgende:
Serieuze vraag, denken jullie dat het mijn rijvaardigheid (negatief) zou kunnen beïnvloeden als ik tussen het lessen Gran Turismo 5 speel (met een stuurtje/ pedalen)?
Te weinig ruimte tussen de pedalen en rechts van het gaspedaal.quote:
Dat is ook niet fijn iddquote:Op donderdag 20 september 2012 22:46 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Te weinig ruimte tussen de pedalen en rechts van het gaspedaal.
Niet opgeven als je een ingreep hebt, maar dat juist als motivatie zien om die examinator te laten zien dat je het echt wel kan!quote:Op woensdag 19 september 2012 16:23 schreef -Dries- het volgende:
Morgen eerste keer afrijden! Iemand nog de gouden tip?
Hoe kan je rechts van het gaspedaal te weinig ruimte hebben? Dat is juist lekker, poot op standje cruisecontrol en leunen tegen het middenconsole, krijg je minder lamme poten van.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:46 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Te weinig ruimte tussen de pedalen en rechts van het gaspedaal.
Rijd je wel ontspannen? Want zo klinkt het alsof je het zo geforceerd en paniekerig doet.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:47 schreef Paxcon het volgende:
Komende donderdag afrijden.. Ben echt bang voor weggetjes van rechts want soms rij ik die voorbij zonder dat ik ze zie of zonder dat ik er aan denk om te kijken Oh en verder mis ik nog wel eens borden waardoor ik na een afslag niet weet hoe hard ik nou precies mag en ik wil nog wel eens mensen die een zebrapad naderen over het hoofd zien
Nouja we gaan het zien.
Vooral niet ver genoeg vooruit kijkt, want "omkijken" naar een weg van rechts dat slaat natuurlijk nergens op. Je kijkt niet om, maar je kijkt in.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:28 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Rijd je wel ontspannen? Want zo klinkt het alsof je het zo geforceerd en paniekerig doet.
Vooruit kijken ging ook pas de laatste les voor het examen goed , maar ik had daar niet echt problemen mee voor zover ik herinner.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:31 schreef Mercer het volgende:
[..]
Vooral niet ver genoeg vooruit kijkt, want "omkijken" naar een weg van rechts dat slaat natuurlijk nergens op. Je kijkt niet om, maar je kijkt in.
Ik bedoel ook niet 'omkijken' maar ik vergeet (om) te kijken. Ik weet niet hoe ik het fonetisch moet uitleggen, maar dus niet als samenstelling.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:31 schreef Mercer het volgende:
[..]
Vooral niet ver genoeg vooruit kijkt, want "omkijken" naar een weg van rechts dat slaat natuurlijk nergens op. Je kijkt niet om, maar je kijkt in.
Je kan relaxed overal naar toekijken als je maar diep genoeg kijkt en dan nadert het wel het is niet dat je je hoofd laatste moment naar rechts of links moet omdraaien.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:33 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik bedoel ook niet 'omkijken' maar ik vergeet (om) te kijken. Ik weet niet hoe ik het fonetisch moet uitleggen, maar dus niet als samenstelling.
En ja ik rijd wel ontspannen. Het lijkt me juist als je paniekerig bent je overal wel naar toe kijkt maar ik ben dan gewoon niet scherp genoeg of zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
quote:Op zaterdag 29 september 2012 10:15 schreef tomaat52 het volgende:
Straks Arnhem, Huissen, etc weer onveilig maken.Rij jij wel eens over de berenkuil? Zoooo frustrerend vind ik dat..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
Is dat in Arnhem?quote:Op zaterdag 29 september 2012 10:24 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Rij jij wel eens over de berenkuil? Zoooo frustrerend vind ik dat..
Ik kom er wel eens ja, best leuk rijden hoor.quote:Op zaterdag 29 september 2012 10:24 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Rij jij wel eens over de berenkuil? Zoooo frustrerend vind ik dat..
Ja.quote:
Pax succes dan hè wel je gordel omdoen bij je examenquote:Op vrijdag 28 september 2012 19:47 schreef Paxcon het volgende:
Komende donderdag afrijden.. Ben echt bang voor weggetjes van rechts want soms rij ik die voorbij zonder dat ik ze zie of zonder dat ik er aan denk om te kijken Oh en verder mis ik nog wel eens borden waardoor ik na een afslag niet weet hoe hard ik nou precies mag en ik wil nog wel eens mensen die een zebrapad naderen over het hoofd zien
Nouja we gaan het zien.
Waar in Arnhem?quote:Op zaterdag 29 september 2012 10:31 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ik kom er wel eens ja, best leuk rijden hoor.
Elst is wel om te kotsen.
[..]
Ja.
quote:Op zaterdag 29 september 2012 10:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Pax succes dan hè wel je gordel omdoen bij je examen
[..]
Waar in Arnhem?
Elst is knus
http://maps.google.nl/map(...)47,0.010568&t=h&z=17quote:Op zaterdag 29 september 2012 10:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Pax succes dan hè wel je gordel omdoen bij je examen
[..]
Waar in Arnhem?
Elst is knus
T lijkt veel simpeler van boven!quote:Op zaterdag 29 september 2012 10:36 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/map(...)47,0.010568&t=h&z=17
Mijn instructeur heeft me ook weten te vertellen dat ongeveer de helft van de eindexamens in Arnhem hier wel langs komen..quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:25 schreef Paxcon het volgende:
Gelukkig hebben we hier niet van die vage rotondes in de buurt
Ik pof liever over de berenkuil dan door Elst.quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Mijn instructeur heeft me ook weten te vertellen dat ongeveer de helft van de eindexamens in Arnhem hier wel langs komen..
quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:29 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ik pof liever over de berenkuil dan door Elst.
Ja fuck you, er staan nauwelijks nog strepen.quote:Blijf binnen de strepen!
Ja.quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wat is mis met elst? Bedoel je die kutwijkjes waar je de wegen van rechts niet aan ziet komen of wat?
Dat rijdt zo lekker.quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:32 schreef delano.888 het volgende:
Nog zo'n fucking geniale plek voor tijdens het lessen btw:
http://goo.gl/maps/D3WbK
[..]
Ja fuck you, er staan nauwelijks nog strepen.
Dat vind ik dan weer simpel. (in de 2 en gas los)quote:
Well fuck you 2 thenquote:Op zaterdag 29 september 2012 11:36 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Dat rijdt zo lekker.
Gewoon ver vooruit kijken.
Ooooh dat ding. Is easy tochquote:Op zaterdag 29 september 2012 10:36 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/map(...)47,0.010568&t=h&z=17
nooooquote:
Vind 'm echt gewoon te doen hrquote:
026 REPRESEEEEEEEEENTquote:Op zaterdag 29 september 2012 13:19 schreef RacerDKB het volgende:
CBR Arnhem is goed vertegenwoordigd hier zo te zien?
quote:
Mijn instructeur zat me laatst uit te leggen dat hij speciale banden had waardoor je vrijwel onmogelijk de velg kan raken. Geen idee wat dat moet inhouden, maar ik vind het tof.quote:Op zaterdag 29 september 2012 14:14 schreef tomaat52 het volgende:
Vandaag met meneer Velg meegereden. Meneer Velg is extreem bang dat er krasjes op zijn lieve velgjes komen.
Man man man, pas op, denk aan het stoepje... wat was ik zenuwachtig. En toen ik hier net de straat in reed raakte ik de stoep.
GOOI DAN GOEDKOPE VELGEN ONDER DIE KNAKENBAK!
[..]
Heb je nog geluk, mij stuurt ze continue langs Rotterdam Noord met trams, bouwwerkzaamheden, tijdelijke stoplichten. Rotondes om de 200 a 500 meter... scholen, winkelcentra 30 km zones veel gelijke T splitsingen waar wij geen voorrang hebben enz.....quote:Op donderdag 20 september 2012 20:22 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja precies en mijn rij-instructeur stuurt me express langs Delft station waar natuurlijk alles omgelegd is vanwege alle bouwwerkzaamheden om me zo extra goed uit te testen. Woon zelf in Zoetermeer en hier is alles qua wegen heel goed aangelegd en overzichtelijk enz. Daar rijd ik dus vrijwel niet
Idem.quote:
Moet je opletten als je straks je dag niet hebt... Dan lukt alles niet meer.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Heb je nog geluk, mij stuurt ze continue langs Rotterdam Noord met trams, bouwwerkzaamheden, tijdelijke stoplichten. Rotondes om de 200 a 500 meter... scholen, winkelcentra 30 km zones veel gelijke T splitsingen waar wij geen voorrang hebben enz.....
Schakelen gaat nu eigenlijk heel goed, dat het ooit moeilijk was
Ja, niet te vroeg juichen...quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Moet je opletten als je straks je dag niet hebt... Dan lukt alles niet meer.
Volgende keer weer gewoon instappen en rijden. Je hebt van die dagen dat alles kut gaat, dit was er dus zoëen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:23 schreef CrosbyStills het volgende:
Guys ik voel me echt heel zuur..ik heb over 3 weken mn rijexamen en vandaag ging de les echt heel kut. Continu fouten die gewoon echt niet kunnen: in de verkeerde rijstrook gaan staan, verkeerd voorsorteren, auto's over het hoofd zien. Het werd alleen maar erger en ik raakte alleen maar gestresster tot ik gewoon op het punt zat om te stoppen en te gaan janken.
Hoe gaat dit nu goedkomen over een paar weken? Ik lig nu depressief in bed
Zo hoort het toch ook, zonder ingrepen. Ik snap dat niet, dat je tegenwoordig mag slagen met ingrepen. In het echt zit er ook niemand naast je die op de rem trapt als je het verkeerd doet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:59 schreef RandomMoron het volgende:
Ik heb net mn rijbewijs gehaald! 0 ingrepen enzo. heeeel rustig want Leids ontzet zorgde ervoor dat t centrum dicht was
Je hebt nog 3 weken de tijd, ik heb hetzelfde gehad, ineens door rood rijden, helemaal niet goed uitkomen op de weg en verkeerd voorsorteren en dat zo'n 2/3 weken voor mijn examen. Op mijn examen ging het juist weer goed en ben ik in 1x geslaagd. Iedereen heeft wel eens een kutles.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:23 schreef CrosbyStills het volgende:
Guys ik voel me echt heel zuur..ik heb over 3 weken mn rijexamen en vandaag ging de les echt heel kut. Continu fouten die gewoon echt niet kunnen: in de verkeerde rijstrook gaan staan, verkeerd voorsorteren, auto's over het hoofd zien. Het werd alleen maar erger en ik raakte alleen maar gestresster tot ik gewoon op het punt zat om te stoppen en te gaan janken.
Hoe gaat dit nu goedkomen over een paar weken? Ik lig nu depressief in bed
Geen paniek, iedereen heeft mindere lessen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:23 schreef CrosbyStills het volgende:
Guys ik voel me echt heel zuur..ik heb over 3 weken mn rijexamen en vandaag ging de les echt heel kut. Continu fouten die gewoon echt niet kunnen: in de verkeerde rijstrook gaan staan, verkeerd voorsorteren, auto's over het hoofd zien. Het werd alleen maar erger en ik raakte alleen maar gestresster tot ik gewoon op het punt zat om te stoppen en te gaan janken.
Hoe gaat dit nu goedkomen over een paar weken? Ik lig nu depressief in bed
Als je in iets meer dan een maand alles verleerd doe je iets niet goedquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:12 schreef -Dries- het volgende:
Over iets meer dan een maand pas mn her-examen. Fijn, ben ik alles weer verleerd :-/
Ervaring, noemt men dat ook wel.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:38 schreef IrCute het volgende:
Ik heb nu 4 maanden mijn rijbewijs en ik merk dat ik gewoon zoveel beter rijd dan ooit tijdens mijn rijlessen. Alsof ik constant gespannen was tijdens mijn rijlessen, en nu ik het zelf allemaal moet doen let ik veel beter op dan met een instructeur naast me, eerst keek ik wel in de binnenspiegel,buitenspiegel etc, maar ik keek toch niet ''echt'', nu doe ik dat wel
Nee oke, "alles" is natuurlijk overdreven en er zitten nog 4 lessen tussen, maar het is wel gewoon kut dat je er weer even in moet komen en voor je het weet heb je alweer examen op het moment dat het net weer begint te wennen :-/quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:20 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Geen paniek, iedereen heeft mindere lessen.
Zelfs als je je rijbewijs al hebt zal je nog domme fouten maken. Zolang je ze maar goed corrigeert . Wat dat betreft zijn we allemaal net mensen
[..]
Als je in iets meer dan een maand alles verleerd doe je iets niet goed
En ik neem aan dat er ook nog een paar lessen tussenin zitten.
Als die ingreep gedaan wordt in een situatie waarin geen gevaarzetting is zie ik het punt niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo hoort het toch ook, zonder ingrepen. Ik snap dat niet, dat je tegenwoordig mag slagen met ingrepen. In het echt zit er ook niemand naast je die op de rem trapt als je het verkeerd doet.
Ik alweer 2 maanden, na 2 weken voelde ik mij al heel veel anders dan tijdens de rijlessen want dat was meer wachten op commando en dingen soms met tegenzin doen, maar nu rijd ik naar gevoel heel vloeiend en sluit ik heel mooi aan bij de rest en op dat puntje spiegels ik keek er ook in maar liet het niet doordringen nu gaat dat heel mooi vanzelf.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:38 schreef IrCute het volgende:
Ik heb nu 4 maanden mijn rijbewijs en ik merk dat ik gewoon zoveel beter rijd dan ooit tijdens mijn rijlessen. Alsof ik constant gespannen was tijdens mijn rijlessen, en nu ik het zelf allemaal moet doen let ik veel beter op dan met een instructeur naast me, eerst keek ik wel in de binnenspiegel,buitenspiegel etc, maar ik keek toch niet ''echt'', nu doe ik dat wel
Ja, precies dit inderdaad In het begin was ik heel erg nerveus moet ik zeggen, maar vooral als er iemand naast mij zat, zodra ik alleen was ging het rijden een stuk beter, en nu gaat het gewoon goed, ook als er iemand naast me zit.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:49 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Ik alweer 2 maanden, na 2 weken voelde ik mij al heel veel anders dan tijdens de rijlessen want dat was meer wachten op commando en dingen soms met tegenzin doen, maar nu rijd ik naar gevoel heel vloeiend en sluit ik heel mooi aan bij de rest en op dat puntje spiegels ik keek er ook in maar liet het niet doordringen nu gaat dat heel mooi vanzelf.
Geen zorgen joh. Ik heb denk ik 2 zeer goede lessen gedaan en de rest altijd fouten gemaakt. De les voordat ik rijexamen moest doen zat de rijinstructeur er zelfs helemaal doorheen en zag het echt niet meer zitten. Ik zelf had dat ik teveel ging letten op wat de instructeur wilde zien ipv wat nu logisch was in de situatie. Hierdoor heel onnatuurlijk en onzelfstandig rijgedrag. Op het examen moest ik wel en loste ik zelf situaties op, niet vlekkeloos maar wel goed gekeken en dus veilig(er?). Vond het examen zelf achteraf meevallen ivgl met de rijlessenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:23 schreef CrosbyStills het volgende:
Guys ik voel me echt heel zuur..ik heb over 3 weken mn rijexamen en vandaag ging de les echt heel kut. Continu fouten die gewoon echt niet kunnen: in de verkeerde rijstrook gaan staan, verkeerd voorsorteren, auto's over het hoofd zien. Het werd alleen maar erger en ik raakte alleen maar gestresster tot ik gewoon op het punt zat om te stoppen en te gaan janken.
Hoe gaat dit nu goedkomen over een paar weken? Ik lig nu depressief in bed
In het begin zat ik ermee dat ik benzine moest rijden 'oh oh oh die valt makkelijker uit' dus 3000 toeren gas en dan pas koppeling oplaten komen , nu rijd ik veel soepeler, coaching van mn vader heeft ook goed geholpen en ik heb alweer ±3000km op de teller waarvan voornamelijk snelweg is.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:08 schreef IrCute het volgende:
[..]
Ja, precies dit inderdaad In het begin was ik heel erg nerveus moet ik zeggen, maar vooral als er iemand naast mij zat, zodra ik alleen was ging het rijden een stuk beter, en nu gaat het gewoon goed, ook als er iemand naast me zit.
Zo jammer dat die 3 strooks rotonde bij Laan 1940-1945/Laan vd vrijheid onder de N7 niet meer is zoals hij was.. Ik heb er nog 3/4 moeten gaan vanuit Laan v/d Vrijheid naar A7 ri Hoogkerk bij mijn examen. Wat een onding. Twee rijstroken oversteken naar de binnenste, daarna nóg een rijstrook naar links en dan na het stuk waar nu een betonnen muur zit, 1 baan naar rechts opschuiven om de A7 op te draaien.quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:25 schreef Paxcon het volgende:
Gelukkig hebben we hier niet van die vage rotondes in de buurt
Neuh, ten tijde van mijn rijlessen reed ik veel GT Legends met stuur. Sowieso heb ik met simracen left-foot braking nooit afgeleerd, het komt niet eens in me op om de koppelingspedaal te gebruiken. In een echte auto komt het niet in me op om te gaan left-foot braken.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:27 schreef delano.888 het volgende:
Serieuze vraag, denken jullie dat het mijn rijvaardigheid (negatief) zou kunnen beïnvloeden als ik tussen het lessen Gran Turismo 5 speel (met een stuurtje/ pedalen)?
Ik ben 7 jaar geleden geslaagd met foutjes. Wel 3. . Ik weet ze nog als de dag van gisteren.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo hoort het toch ook, zonder ingrepen. Ik snap dat niet, dat je tegenwoordig mag slagen met ingrepen. In het echt zit er ook niemand naast je die op de rem trapt als je het verkeerd doet.
M'n vriendin heeft pas geleden BE gehaald, 1 dag, 500 Euro. Ook om dezelfde reden. Probeer een korting te krijgen, ze zijn regelmatig te vinden op Groupon en andere dergelijke veilingsites.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 02:02 schreef Glijdt_licht het volgende:
Na bijna 7 jaar mijn B-rijbewijs te hebben en iets van 200k km wil ik vóór januari 2013 mijn BE hebben.
Ik twijfel tussen 1-daagse of een meerdaagse opleiding. Zijn hier mensen met ervaring met een 1-daagse opleiding?
Reden dat ik BE voor januari wil, is omdat de regels na 19 januari wijzigen in slechtere zin.
Kosten variëren van ¤490 tot ¤650, en ik vraag me ook af of er daadwerkelijk zulke grote verschillen moeten zijn.
54.... Jezus christ, hoe lang ben je al wel niet bezig ? En wat betaal je per les ?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:27 schreef delano.888 het volgende:
Vandaag ging mn les vloeiender dan eerst, kreeg ook het compliment dat ik vrijwel vanaf het begin goed reed, meestal duurt het een half uur voordat ik op gang kom haha
Mag ook wel, heb nu 54 uur les gehad en hij verwacht dat ik met nog 10 er wel ben.
Mja, ik zit even te checken. Ik denk nml dat het me wel lukt in 1 dag, al is het eventjes geleden dat ik met aanhanger heb gereden. Ik ben altijd wel redelijk behendig geweest enzo met auto's en aanhangwagens, en achteruit insteken in een oprit lukt me iig wel, en vooruit rijden is het moeilijkste ook niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 05:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
M'n vriendin heeft pas geleden BE gehaald, 1 dag, 500 Euro. Ook om dezelfde reden. Probeer een korting te krijgen, ze zijn regelmatig te vinden op Groupon en andere dergelijke veilingsites.
Nou nou, beetje overdreven...zoveel is 54 uur ook weer niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
54.... Jezus christ, hoe lang ben je al wel niet bezig ? En wat betaal je per les ?
Succes!quote:
Dan moet het geen punt zijn. Niet dat je er te licht over moet denken. Het CBR wil graag dingen zien in de juiste volgorde. Dat wil dus zeggen, aankoppelen volgens een bepaalde methode, een stukje verder vooruit kijken, anticiperen enzo. Omdat je in negen van de tien gevallen een busje met gesloten middenasaanhanger moet rijden kun je makkelijker over het andere verkeer heenkijken. Ook meer spiegelen en rekening houden met inloop en uitzwaai. Je moet een bochtje achteruit kunnen rijden (met de hand mee, dus sturen naar de kant waar je zit, linksom) en recht achteruit rijden. Probeer van tevoren te oefenen met een aanhangertje (<750kg). En anders heeft de instructeur vast een paar trucjes om de aanhanger langs het stoeprandje te sturen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Mja, ik zit even te checken. Ik denk nml dat het me wel lukt in 1 dag, al is het eventjes geleden dat ik met aanhanger heb gereden. Ik ben altijd wel redelijk behendig geweest enzo met auto's en aanhangwagens, en achteruit insteken in een oprit lukt me iig wel, en vooruit rijden is het moeilijkste ook niet.
Heb me voorlopig even aangemeld voor proefles BE bij Osseforth in Maastricht, en eens zien wat voor plan daar uit komt.
Kut! Eerste examen?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:45 schreef Paxcon het volgende:
Gezakt. Te weinig vooruit kijken en teveel remmen.
Dat valt echt wel mee hoor, geloof dat het gemiddelde 40 uur is.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
54.... Jezus christ, hoe lang ben je al wel niet bezig ? En wat betaal je per les ?
Plus een uur voor elk jaar dat je ouder dan achttien bent.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:28 schreef IrCute het volgende:
[..]
Dat valt echt wel mee hoor, geloof dat het gemiddelde 40 uur is.
Jep.. was eerste keer.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:22 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Kut! Eerste examen?
Straks 7e rijles, blijf toch elke keer wat gezonde spanning houden.
Balen man mja het zijn in ieder geval duidelijke punten waar je aan kan werken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:45 schreef Paxcon het volgende:
Gezakt. Te weinig vooruit kijken en teveel remmen.
na 14 rijlessen je rijexamen halen is maar voor weinig mensen weggelegdquote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tipje als je in Groningen woont:
10,12 of 14 rijlessen incl praktijk en theorie vanaf ¤199,-
http://www.groupon.nl/deals/groningen
Overigens is de eigen verklaring bij die rijschool wel heel duur.. Bij het CBR kost zo'n formulier ¤23,84 oid
het is juist mooi voor mensen die bij een andere school gezakt zijn, daarna nog 5-10 lessen zouden moeten doen en dan óók nog herexamen betalen. Dan kun je beter daar instappen bij die Groupon figuurquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
na 14 rijlessen je rijexamen halen is maar voor weinig mensen weggelegd
Ja ik heb er zeker nog wel hoop in n.a.v. de dingen die ik fout deed. Ook op de snelweg wou ik inhalen en toen ik naar de linkerweghelfr wou ging ik al, en toen pas kijken. Tot twee keer toe. Echt zoo stom he!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:02 schreef Marrije het volgende:
Ah ok op die manier, ja dan lijkt het wel een leuke deal.
Paxcon, zo te horen wel, maar goed, nog even flink oefenen en dan haal je het de volgende keer vast wel.
Bij mij andersom, en haalde het examen dan ook Uur ervoor had ik het niet gehaald.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:52 schreef -Dries- het volgende:
Op mijn examen reed ik zo slordig.. Echt totaal onder mijn doen. De les ervoor ging perfect, maar op mijn examen ging alles mis
54 uur he, sommige mensen zeggen heel leuk ik heb maar 30 lessen gehad! (van 2 uur)quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
54.... Jezus christ, hoe lang ben je al wel niet bezig ? En wat betaal je per les ?
Gewoon positief blijven en leren van je foutenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:28 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja ik heb er zeker nog wel hoop in n.a.v. de dingen die ik fout deed. Ook op de snelweg wou ik inhalen en toen ik naar de linkerweghelfr wou ging ik al, en toen pas kijken. Tot twee keer toe. Echt zoo stom he!
Maarja, ik ga ervoor.
thanks matequote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:50 schreef H-D het volgende:
[..]
Gewoon positief blijven en leren van je fouten
Iets van je moet vallen om sterker te worden enzo
Als je van rijstrook veranderd?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:48 schreef delano.888 het volgende:
Ik mag verdomme zelfs nooit knipperen voordat ik kijk, echt irritant, al snap ik de logica wel.
Bijvoorbeeld, of als ik ga parkeren of wat dan ook, als ik knipper voor ik kijk dat mag echt niet.quote:
Bij veranderen van rijstrook is het wel logisch ja, is dat zo gek dan?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, of als ik ga parkeren of wat dan ook, als ik knipper voor ik kijk dat mag echt niet.
Ik heb altijd geleerd, knipperen mag pas als je zeker bent dat er niets is want na het knipperlicht mag je niet meer ingehaald worden.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, of als ik ga parkeren of wat dan ook, als ik knipper voor ik kijk dat mag echt niet.
Oja? Blijkbaar denken veel mensen dus dat een knippertje voorrang afdwingt, terwijl jij nog steeds je hebt aan te passen aan de rest van het verkeer.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:07 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd, knipperen mag pas als je zeker bent dat er niets is want na het knipperlicht mag je niet meer ingehaald worden.
Hoe kom je er in godsnaam bij? Welke druif loopt dat mensen aan te praten?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:07 schreef Oceanview het volgende:
[..]
want na het knipperlicht mag je niet meer ingehaald worden.
Nee wacht het was van knipperlicht mag pas aan als je niet meer ingehaald wordt of iets in die trant het is niet echt in de praktijk toepasbaar zal ik maar zeggen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oja? Blijkbaar denken veel mensen dus dat een knippertje voorrang afdwingt, terwijl jij nog steeds je hebt aan te passen aan de rest van het verkeer.
Temeer omdat je dat knipperlicht in de regel gebruikt tijdens het doen van een bijzondere verrichting.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oja? Blijkbaar denken veel mensen dus dat een knippertje voorrang afdwingt, terwijl jij nog steeds je hebt aan te passen aan de rest van het verkeer.
Bij gewoon eenbaanswegen enzo is het natuurlijk super irritant, ik leerde het ook snel af na mijn examen. Tot ik een keer op de snelweg ook zomaar mn knipperlicht aangooide en er toen een leasebak aan kwam stuiven die ik niet had gezien omdat ik niet goed in mijn spiegels keek. Gauw knipperlicht uit en op de remquote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:48 schreef delano.888 het volgende:
Ik mag verdomme zelfs nooit knipperen voordat ik kijk, echt irritant, al snap ik de logica wel.
Vrijstelling voor speciale verrichting heb je ook geen hol aan, dat is zo'n beetje het makkelijkste onderdeel Het gaat toch niet om het inparkeren of wat dan ook, dit mag je zo slordig doen als je maar wilt; zolang je maar goed blijft kijken.quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:23 schreef SuperKaasNacho het volgende:
Heb het al eerder gezegd, maar rijexamen is gewoon een rijles waarbij je alles goed moet doen, dus waarom nog een TTT doen.
In Frankrijk is het sowieso een hel om te rijden, dan heb je bijvoorbeeld 3 rijbanen en dan rijdt er iemand in het midden met knipperlicht naar links wat denk je dan? Juist hij is iemand op de rechter rijstrook aan het inhalen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 02:07 schreef Mercer het volgende:
Een knipperlicht werkt in mijn ogen het mooist als een soort van 2e beveiliging, voor als het kijken mislukt.
In Frankrijk echter wordt het knipperlicht aangezet als men het idee krijgt om van richting te veranderen.
Valt reuze mee.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:04 schreef -Erick- het volgende:
Volgens mij moet je echt wel je best doen om op bijzondere verrichten te zakken.
3 rijbanen?quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:36 schreef Oceanview het volgende:
[..]
In Frankrijk is het sowieso een hel om te rijden, dan heb je bijvoorbeeld 3 rijbanen en dan rijdt er iemand in het midden met knipperlicht naar links wat denk je dan? Juist hij is iemand op de rechter rijstrook aan het inhalen.
Frankrijk peage is heeeerlijk om te rijden juist.quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:36 schreef Oceanview het volgende:
[..]
In Frankrijk is het sowieso een hel om te rijden, dan heb je bijvoorbeeld 3 rijbanen en dan rijdt er iemand in het midden met knipperlicht naar links wat denk je dan? Juist hij is iemand op de rechter rijstrook aan het inhalen.
Zal wel meevallen. Als je weet hoe je moet rijden en een beetje gevoel hebt voor autorijden (en dan met name achteruit rijden, want tegensturen/meesturen), gaat het prima lukken. Been there, done that!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
3 rijbanen?
3 rijstroken zul je bedoelen..
Verder morgen E achter B intest. Wish me luck
Het zijn wel echt mooie wegen maar het volk dat daar rijdt nietquote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:02 schreef H-D het volgende:
[..]
Frankrijk peage is heeeerlijk om te rijden juist.
Extragratis tip: Trek hem recht en steek dan rustig, zonder sturen (!), naar achter. Zo kan je een flink eind achteruit rijden zonder bij te hoeven sturen. Fietsers inhalen is ruim eromheen en als je moet wachten, wagen op de fietssuggestiestrook zetten, tegen de stoep aan.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
En de intest gehad.. Alles ging wel aardig, alleen op sommige dingen nog wat beter letten, zoals wanneer je fietsers inhaalt. En recht achteruitrijden is best lastig, ik vond dat lastiger dan bochtje achteruit.
Automaat? :S Ik ging gewoon in schakel (want, normaal rijd je ook schakel, dus ook hellingproef e.d. met bak erachter moet je gewoon als schakel kunnen). En 4 of 5 = dagcursus?quote:Verder wil ik steeds de koppeling intrappen, maar die is er niet.
Verder 4 of 5 normale lessen nodig zei de man
Een beetje schuin aflopende weg = gemeenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Extragratis tip: Trek hem recht en steek dan rustig, zonder sturen (!), naar achter. Zo kan je een flink eind achteruit rijden zonder bij te hoeven sturen. Fietsers inhalen is ruim eromheen en als je moet wachten, wagen op de fietssuggestiestrook zetten, tegen de stoep aan.
Automaat ja, hij had te vaak meegemaakt dat mensen met een schakel bij hun eerste les een koppeling er doorheen jassen. Bovendien heb je toch al manueel met je B-rijbewijs..quote:[..]
Automaat? :S Ik ging gewoon in schakel (want, normaal rijd je ook schakel, dus ook hellingproef e.d. met bak erachter moet je gewoon als schakel kunnen). En 4 of 5 = dagcursus?
Valt wel mee, wat meer tegensturen en zorgen dat het slingeren erg beperkt blijft. Hoe meer je uitwijkt, hoe moeilijker het wordt.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Een beetje schuin aflopende weg = gemeen
Doet ie toch iets verkeerd? Was het een busje of een SUV?quote:Automaat ja, hij had te vaak meegemaakt dat mensen met een schakel bij hun eerste les een koppeling er doorheen jassen. Bovendien heb je toch al manueel met je B-rijbewijs..
Ah, over het algemeen kunnen busjes wat meer belasting op hun koppeling hebben. Overigens, wel eens in de binnenstad van Alkmaar ofzo gereden, zoals ik? Hebben ze flink wat leuke steile opritten/afritten gemaakt...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nieuwste VW Transporter, not geen 10k op de klok. Verder niet vergeten dat ik in het heuveligste deel van NL rij, dus wellicht is dat een reden,,
Oja? Minder les en beter leren? Goh. Ik heb het wel in 1 dag gedaan, hoe het anders gaat weet ik niet. Enige wat ik mij kan voorstellen is dat je door de langere herhalingsperiode het langer blijft kunnen, maar ik reed voor mijn BE rijbewijs ook al gewoon met van alles en nog wat achter de auto.quote:verder geen 1 daagse cursus, dat vond hij niet aan te raden. Beter gewoon 5 korte lessen (is goedkoper en je leert beter)
Vond het wel meevallen eigenlijk. Werd juist minder gesneden enzo.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:44 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Het zijn wel echt mooie wegen maar het volk dat daar rijdt niet
En ja 3 rijstroken niet banen, sorry.
Punt was vnmlk dat je wat minder gaar op het examen aankwam. Verder heb ik weinig met aanhangers gereden.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ah, over het algemeen kunnen busjes wat meer belasting op hun koppeling hebben. Overigens, wel eens in de binnenstad van Alkmaar ofzo gereden, zoals ik? Hebben ze flink wat leuke steile opritten/afritten gemaakt...
[..]
Oja? Minder les en beter leren? Goh. Ik heb het wel in 1 dag gedaan, hoe het anders gaat weet ik niet. Enige wat ik mij kan voorstellen is dat je door de langere herhalingsperiode het langer blijft kunnen, maar ik reed voor mijn BE rijbewijs ook al gewoon met van alles en nog wat achter de auto.
Ohw, zo. Ach, had ik niet echt last van. Enige dat ik had, was dat de koppeling van de traffic vrij stug was, waardoor ik na een half uur bij ieder stoplicht hem in zijn vrij trapte.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Punt was vnmlk dat je wat minder gaar op het examen aankwam. Verder heb ik weinig met aanhangers gereden.
- bananenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:12 schreef Tamashii het volgende:
Iemand enig idee wat je tegen die zenuwen kan doen?
Toen ik voor m'n CE aan het lessen was heb ik ook een automaat gereden. Veel beter, want dan kun je concentreren op belangrijkere zaken. Het was ook voornamelijk omdat je je anders helemaal suf schakelt. 16 versnellingen vooruit + de hele dag stadrijden = gare linker achterpoot. Net zoals met B rij je 95% van alle gevallen niet op de snelweg (Nu is het andersom). Net als met BE-automaat krijg je met CE-automaat afrijden geen aantekening op je rijbewijs.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
Automaat ja, hij had te vaak meegemaakt dat mensen met een schakel bij hun eerste les een koppeling er doorheen jassen. Bovendien heb je toch al manueel met je B-rijbewijs..
Meh het is voor mijn praktijk. Ben als de dood....quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
- bananen
- valeriaan
- slapen
- leren (kennis verdrijft angst)
Ook voor praktijk goed bruikbaar, ook het leren. Dan moet je ook je theorie toepassen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:31 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Meh het is voor mijn praktijk. Ben als de dood....
Vragen ze dat niet standaard voor het examen?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:27 schreef delano.888 het volgende:
Hoe groot is de kans trouwens dat ze bij het praktijk examen dingen onder de motorkap gaan vragen? Ik heb dr uberhaubt nog nooit onder gekeken dus ook geen idee waar de olie zit enz
Mij werd niets gevraagd. Heb uberhaupt nog nooit onder een moterlap gezeten. Mijn instructeur zei ook dat je er toch niet op kan zakken.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:27 schreef delano.888 het volgende:
Hoe groot is de kans trouwens dat ze bij het praktijk examen dingen onder de motorkap gaan vragen? Ik heb dr uberhaubt nog nooit onder gekeken dus ook geen idee waar de olie zit enz
Ik heb destijds in 1 vd laatste lessen voor m'n examen daar uitleg over gekregen. Op het examen is het me niet gevraagd.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:27 schreef delano.888 het volgende:
Hoe groot is de kans trouwens dat ze bij het praktijk examen dingen onder de motorkap gaan vragen? Ik heb dr uberhaubt nog nooit onder gekeken dus ook geen idee waar de olie zit enz
Ik moest ook kenteken lezen. Dat moet iedereen volgens mij. Verlichting heb ik niet gecheckt, ook niet aan gehad op mijn examen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik heb destijds in 1 vd laatste lessen voor m'n examen daar uitleg over gekregen. Op het examen is het me niet gevraagd.
Het enige wat me werd gevraagd is of ik een kenteken op afstand kon lezen Verder altijd even de verlichting checken
Op mijn examen heb ik dat niet hoeven doen, op TTT echter wel.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:09 schreef Oceanview het volgende:
Op mijn examen moest ik de metertjes en lampjes kunnen uitleggen op het dashboard (juiste woord daarvoor toch?)
Ik hetzelfdequote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:26 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Op mijn examen heb ik dat niet hoeven doen, op TTT echter wel.
Is precies hetzelfde als een gewoon examen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:27 schreef McNulty het volgende:
Uit welke onderdelen bestaat de TTT dan. Ik hoor hier dat het niet veel toegevoegde waarde heeft.
Eigenlijk is TTT alleen om vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen op het echte examen te krijgen... Maar vond het persoonlijk toch wel fijn om al een keer voor het echte examen te weten hoe dat gaat, met examinator etc.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:27 schreef McNulty het volgende:
Uit welke onderdelen bestaat de TTT dan. Ik hoor hier dat het niet veel toegevoegde waarde heeft.
Als +/- dezelfde punten aan bod komen, dan zie ik het nut er wel van in.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:29 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Eigenlijk is TTT alleen om vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen op het echte examen te krijgen... Maar vond het persoonlijk toch wel fijn om al een keer voor het echte examen te weten hoe dat gaat, met examinator etc.
Normaal beoordeelt alleen je instructeur je, en nu vertelt iemand anders eens wat die van je vindt. Misschien kan die je net wat 'triggeren'quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:33 schreef McNulty het volgende:
[..]
Als +/- dezelfde punten aan bod komen, dan zie ik het nut er wel van in.
Geel is proberen te stoppen, als dit niet mogelijk is mag je doorrijdenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:44 schreef delano.888 het volgende:
Gele lampjes is doorrijden naar garage, rode lampjes is direct stoppen. Zo moeilijk is het niet
Geel is toch nooit direct noodzakelijk om te stoppen (je mag naar een garage rijden), toch?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:45 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Geel is proberen te stoppen, als dit niet mogelijk is mag je doorrijden
Oh wacht, jij hebt het over een verkeerslicht, ik heb het over dashboardlampjesquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:45 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Geel is proberen te stoppen, als dit niet mogelijk is mag je doorrijden
Weet ik, was een geintje.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:47 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Oh wacht, jij hebt het over een verkeerslicht, ik heb het over dashboardlampjes
Maar als mijn auto uitvalt zijn er ook rode lampjes moet ik dan ook ANWB bellen?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:44 schreef delano.888 het volgende:
Gele lampjes is doorrijden naar garage, rode lampjes is direct stoppen en ANWB bellen. Zo moeilijk is het niet
Niet dan?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:52 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Maar als mijn auto uitvalt zijn er ook rode lampjes moet ik dan ook ANWB bellen?
lopen?quote:
In de bocht de koppeling in trappen? Weet je zeker dat je dat een keer "moest"? Kan me het haast niet voorstellen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:48 schreef Bankpasje het volgende:
Vandaag me 4e rijkes gehad, wat een ellende. Terugschakelen bij rotondes ging niet lekker, de ene x moet ik bij een bocht de koppelimg intrappen andere x niet. Kijken kan beter en het sturen ook. Tevens de beruchte hellingproef gedaan zowel met als zonder handrem, bult op ging in 1x perfect, bij de bult af heb ik de auto 5x laten afslaan, maar daarna ging het vlekkeloos.
Hoop toch echt dat me volgende rijlessen een stuk beter gaan
Precies.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:15 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik mocht juist NIET ontkoppelen in een bocht, omdat je het schakelen al klaar moet hebben vóór de bocht.
Ik heb ook zoiets. Krijg 'm regelmatig niet in z'n 3, dus eigenlijk in de vrij de bocht door. Heel raar gevoel.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:20 schreef delano.888 het volgende:
Ik mocht het ook niet maar deed het lekker toch.
Maar nu denk ik, WAAROM deed ik dat, weetje hoe fucking irritant dat aanvoelt als ik het nu nog doe
Wat raar, in de 3 zetten vind ik juist de makkelijkste, gaat vrijwel automatisch, vanuit de 2 of 4 alleen maar losjes vasthouden en rechtdoor duwen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:25 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ik heb ook zoiets. Krijg 'm regelmatig niet in z'n 3, dus eigenlijk in de vrij de bocht door. Heel raar gevoel.
Met een baggerbak kan dat lastiger zijn .quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wat raar, in de 3 zetten vind ik juist de makkelijkste, gaat vrijwel automatisch, vanuit de 2 of 4 alleen maar losjes vasthouden en rechtdoor duwen.
Ik moet 'm soms echt de 3 in rammen. Waardeloos.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wat raar, in de 3 zetten vind ik juist de makkelijkste, gaat vrijwel automatisch, vanuit de 2 of 4 alleen maar losjes vasthouden en rechtdoor duwen.
Ik heb het ook over de leswagen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:32 schreef delano.888 het volgende:
Jullie hebben waarschijnlijk al eigen auto's? Ik heb het nog over de lesauto.
Leswagens zijn toch vrijwel altijd moderne, GOEDE auto's?! Waarbij de bediening zo vloeiend is als het maar kan zijn. Bij jou dus niet?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ik heb het ook over de leswagen.
Ik heb gewoon regelmatig ruzie met dat hok.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Leswagens zijn toch vrijwel altijd moderne, GOEDE auto's?! Waarbij de bediening zo vloeiend is als het maar kan zijn. Bij jou dus niet?
Misschien ligt het wel aan jou!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:36 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon regelmatig ruzie met dat hok.
Dat optrekken als een strijkijzer en naar rechts trekken ligt dus echt niet aan mij.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:36 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Misschien ligt het wel aan jou!
Was een grapje je hebt gewoon een baggerbak 3e versnelling hoort echt niet moeilijk te zijn in fatsoenlijke auto's. En naar mijn mening, voor het belachelijke geld wat ze er voor vragen, horen alle lesauto's moderne goede auto's te zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:38 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Dat optrekken als een strijkijzer en naar rechts trekken ligt dus echt niet aan mij.
Maar misschien ligt die 3e versnelling wel aan mij...
Heb laatst de versnellingsbak van de leswagen vergeleken met de Kangoo van mijn moeder en de H200 van mijn vader. Beide auto's gaan vlot in de 3. Alleen is het bij de H200 alsof je in een soep roert.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:40 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Was een grapje je hebt gewoon een baggerbak 3e versnelling hoort echt niet moeilijk te zijn in fatsoenlijke auto's. En naar mijn mening, voor het belachelijke geld wat ze er voor vragen, horen alle lesauto's moderne goede auto's te zijn.
Leerlingen hebben bijna altijd moeite met schakelen. Nul keer raden wat het eerst gaar is aan een lesauto. (ook vrachtauto overigens)quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Leswagens zijn toch vrijwel altijd moderne, GOEDE auto's?! Waarbij de bediening zo vloeiend is als het maar kan zijn. Bij jou dus niet?
Zie je wel dat het niet zo moeilijk is, ga zo doorquote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:47 schreef pietkanarie het volgende:
Leuke rijles gehad vandaag, het schakelen gaat tot mijn verbazing al wel een beetje vanzelf. Had gedacht dat ik er een grotere ramp in zou zijn, aangezien coördinatie niet mijn sterkste kant is. En een heuveltje op leren rijden. Was even behoorlijk lastig, maar ik heb gelukkig een geduldige rijinstructeur die niet begint te zuchten als het even duurt voordat ik het door heb.
deze fout maken er wel meerquote:Op zondag 14 oktober 2012 18:28 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Sinds Augustus ook aan het lessen, heb nu zo'n 18 lessen gehad van een uur en het einde komt in zicht. Rijden gaat wel prima rij alleen nog te snel en nog wat andere kleine dingetjes.
Woensdag theorie examen, was het alleen vergeten dat ik dat Woensdag al heb en heb dus nog helemaal niet geleerd. Heb wel scooter theorie dus ik ken er wel wat van.. Nu elke avond maar goed gaan leren.
Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik dat graag.
Het werkt juist tegen omdat je sneller geneigd bent te denken dat je alles al weet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:00 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Bepaalde regels zijn gewoon hetzelfde, zeg niet dat wanneer je scooter theorie kent dat je dat ook de auto theorie kent maar het zou wel helpen.
Oefenen helpt wel. Bij fietsers vaak remmen/ gas los. Ook veel op remlichten van anderen letten. En je mag 12/25 fout hebben dus weinigen zakken daarop.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:11 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Gevaar herkenning is dat te leren, daar merk ik vrij snel wel dat ik daar moeite mee heb.
Meer dan de helft mag je fout hebben dus 13/25quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:13 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Oefenen helpt wel. Bij fietsers vaak remmen/ gas los. Ook veel op remlichten van anderen letten. En je mag 12/25 fout hebben dus weinigen zakken daarop.
Nee, je moet meer dan de helft goed hebben. Dertien van de vijfentwintig goed, oftewel twaalf van de vijfentwintig fout. Ik had er vijfentwintig goedquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:11 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Meer dan de helft mag je fout hebben dus 13/25
Ohh sorry danquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:27 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Nee, je moet meer dan de helft goed hebben. Dertien van de vijfentwintig goed, oftewel twaalf van de vijfentwintig fout. Ik had er vijfentwintig goed
13 van de 25 goed bij gevarenherkenning
35 van de 40 goed bij verkeersregels
Bron: http://www.cbr.nl/10910.pp
Tuurlijk is dit kort, je moet de situatie nog inzien in het echt ken je de gehele situatie al.quote:Voor iedere vraag heeft u 8 seconden de tijd om te antwoorden. Dat lijkt kort, maar in het echte verkeer moet u vaak nog veel sneller beslissen!
Ik weet niet waar je mee oefent maar ik maakte bij die oefenexamens steeds rond de 15/16 fouten bij gevaarherkenning. Uiteindelijk met 3 in gevaarherkenning geslaagd op het theorie-examen. Gewoon kijken naar de motivatie van de antwoordenquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:49 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Had op gevaar herkenning zojuist 13 fout, 1 teveel. Andere deel zelfs goed
In het echt heb je minder dan 8 secondenquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:29 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Tuurlijk is dit kort, je moet de situatie nog inzien in het echt ken je de gehele situatie al.
Had ik op het begin ook moeite mee. Gewoon paar keer oefenen en het lukt makkelijk. Iets met kinderen = remmen, iets met een bocht = gas los. Overstekende mensen remmen. Fietsers voor je gas los (ligt een beetje aan je snelheid). Dat is wat ik het meeste tegen kwam.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:11 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Gevaar herkenning is dat te leren, daar merk ik vrij snel wel dat ik daar moeite mee heb.
Ja dat weet ik, je snapt mijn punt niet helemaal, in het echt ken je de situatie al en weet je al wat er achter je is enz, op het examen moet je de afbeelding 'scannen' wat is mijn snelheid, wie is er achter mij, hoe zit de omgeving eruit.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:18 schreef ejfaar het volgende:
[..]
In het echt heb je minder dan 8 seconden
Tenzij er sneeuw is en verder niets aan de handquote:Op zondag 14 oktober 2012 22:25 schreef Oceanview het volgende:
Owja en als je sneeuw te ziet krijgt altijd gas los.
Ik snap je punt wel. Maar in het echt heb je minder tijd. Dus je hebt genoeg tijd om te scannen. Het blijft natuurlijk wel apart (op een plaatje zie je niet echt hoe hard een fietser bv fiets). Daarom mag je ook zoveel fouten hebben (vaak is het discutabel om voor remmen/gas los te kiezen)quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:25 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, je snapt mijn punt niet helemaal, in het echt ken je de situatie al en weet je al wat er achter je is enz, op het examen moet je de afbeelding 'scannen' wat is mijn snelheid, wie is er achter mij, hoe zit de omgeving eruit.
In het echt heb je ook veel minder tijd nodig, het is puur zien en je voet verplaatsen van het gas pedaal naar het rempedaal of wegsturen, in het echt is het gebied al 'gescand' en daar heb je gelijk in je kan moeilijk schatten op een afbeelding daarom mag je veel fouten zolang je maar kan zien afstand tussen jou en voorligger en/of binnenspiegel enzulks.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:30 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel. Maar in het echt heb je minder tijd. Dus je hebt genoeg tijd om te scannen. Het blijft natuurlijk wel apart (op een plaatje zie je niet echt hoe hard een fietser bv fiets). Daarom mag je ook zoveel fouten hebben (vaak is het discutabel om voor remmen/gas los te kiezen)
Leek hard zeker?quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:28 schreef the-it het volgende:
Vandaag een proef les gehad, ging best goed Mocht uiteindelijk over de provinciale weg terug rijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |