Vrijstelling voor speciale verrichting heb je ook geen hol aan, dat is zo'n beetje het makkelijkste onderdeel Het gaat toch niet om het inparkeren of wat dan ook, dit mag je zo slordig doen als je maar wilt; zolang je maar goed blijft kijken.quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:23 schreef SuperKaasNacho het volgende:
Heb het al eerder gezegd, maar rijexamen is gewoon een rijles waarbij je alles goed moet doen, dus waarom nog een TTT doen.
In Frankrijk is het sowieso een hel om te rijden, dan heb je bijvoorbeeld 3 rijbanen en dan rijdt er iemand in het midden met knipperlicht naar links wat denk je dan? Juist hij is iemand op de rechter rijstrook aan het inhalen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 02:07 schreef Mercer het volgende:
Een knipperlicht werkt in mijn ogen het mooist als een soort van 2e beveiliging, voor als het kijken mislukt.
In Frankrijk echter wordt het knipperlicht aangezet als men het idee krijgt om van richting te veranderen.
Valt reuze mee.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:04 schreef -Erick- het volgende:
Volgens mij moet je echt wel je best doen om op bijzondere verrichten te zakken.
3 rijbanen?quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:36 schreef Oceanview het volgende:
[..]
In Frankrijk is het sowieso een hel om te rijden, dan heb je bijvoorbeeld 3 rijbanen en dan rijdt er iemand in het midden met knipperlicht naar links wat denk je dan? Juist hij is iemand op de rechter rijstrook aan het inhalen.
Frankrijk peage is heeeerlijk om te rijden juist.quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:36 schreef Oceanview het volgende:
[..]
In Frankrijk is het sowieso een hel om te rijden, dan heb je bijvoorbeeld 3 rijbanen en dan rijdt er iemand in het midden met knipperlicht naar links wat denk je dan? Juist hij is iemand op de rechter rijstrook aan het inhalen.
Zal wel meevallen. Als je weet hoe je moet rijden en een beetje gevoel hebt voor autorijden (en dan met name achteruit rijden, want tegensturen/meesturen), gaat het prima lukken. Been there, done that!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
3 rijbanen?
3 rijstroken zul je bedoelen..
Verder morgen E achter B intest. Wish me luck
Het zijn wel echt mooie wegen maar het volk dat daar rijdt nietquote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:02 schreef H-D het volgende:
[..]
Frankrijk peage is heeeerlijk om te rijden juist.
Extragratis tip: Trek hem recht en steek dan rustig, zonder sturen (!), naar achter. Zo kan je een flink eind achteruit rijden zonder bij te hoeven sturen. Fietsers inhalen is ruim eromheen en als je moet wachten, wagen op de fietssuggestiestrook zetten, tegen de stoep aan.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
En de intest gehad.. Alles ging wel aardig, alleen op sommige dingen nog wat beter letten, zoals wanneer je fietsers inhaalt. En recht achteruitrijden is best lastig, ik vond dat lastiger dan bochtje achteruit.
Automaat? :S Ik ging gewoon in schakel (want, normaal rijd je ook schakel, dus ook hellingproef e.d. met bak erachter moet je gewoon als schakel kunnen). En 4 of 5 = dagcursus?quote:Verder wil ik steeds de koppeling intrappen, maar die is er niet.
Verder 4 of 5 normale lessen nodig zei de man
Een beetje schuin aflopende weg = gemeenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Extragratis tip: Trek hem recht en steek dan rustig, zonder sturen (!), naar achter. Zo kan je een flink eind achteruit rijden zonder bij te hoeven sturen. Fietsers inhalen is ruim eromheen en als je moet wachten, wagen op de fietssuggestiestrook zetten, tegen de stoep aan.
Automaat ja, hij had te vaak meegemaakt dat mensen met een schakel bij hun eerste les een koppeling er doorheen jassen. Bovendien heb je toch al manueel met je B-rijbewijs..quote:[..]
Automaat? :S Ik ging gewoon in schakel (want, normaal rijd je ook schakel, dus ook hellingproef e.d. met bak erachter moet je gewoon als schakel kunnen). En 4 of 5 = dagcursus?
Valt wel mee, wat meer tegensturen en zorgen dat het slingeren erg beperkt blijft. Hoe meer je uitwijkt, hoe moeilijker het wordt.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Een beetje schuin aflopende weg = gemeen
Doet ie toch iets verkeerd? Was het een busje of een SUV?quote:Automaat ja, hij had te vaak meegemaakt dat mensen met een schakel bij hun eerste les een koppeling er doorheen jassen. Bovendien heb je toch al manueel met je B-rijbewijs..
Ah, over het algemeen kunnen busjes wat meer belasting op hun koppeling hebben. Overigens, wel eens in de binnenstad van Alkmaar ofzo gereden, zoals ik? Hebben ze flink wat leuke steile opritten/afritten gemaakt...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nieuwste VW Transporter, not geen 10k op de klok. Verder niet vergeten dat ik in het heuveligste deel van NL rij, dus wellicht is dat een reden,,
Oja? Minder les en beter leren? Goh. Ik heb het wel in 1 dag gedaan, hoe het anders gaat weet ik niet. Enige wat ik mij kan voorstellen is dat je door de langere herhalingsperiode het langer blijft kunnen, maar ik reed voor mijn BE rijbewijs ook al gewoon met van alles en nog wat achter de auto.quote:verder geen 1 daagse cursus, dat vond hij niet aan te raden. Beter gewoon 5 korte lessen (is goedkoper en je leert beter)
Vond het wel meevallen eigenlijk. Werd juist minder gesneden enzo.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:44 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Het zijn wel echt mooie wegen maar het volk dat daar rijdt niet
En ja 3 rijstroken niet banen, sorry.
Punt was vnmlk dat je wat minder gaar op het examen aankwam. Verder heb ik weinig met aanhangers gereden.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ah, over het algemeen kunnen busjes wat meer belasting op hun koppeling hebben. Overigens, wel eens in de binnenstad van Alkmaar ofzo gereden, zoals ik? Hebben ze flink wat leuke steile opritten/afritten gemaakt...
[..]
Oja? Minder les en beter leren? Goh. Ik heb het wel in 1 dag gedaan, hoe het anders gaat weet ik niet. Enige wat ik mij kan voorstellen is dat je door de langere herhalingsperiode het langer blijft kunnen, maar ik reed voor mijn BE rijbewijs ook al gewoon met van alles en nog wat achter de auto.
Ohw, zo. Ach, had ik niet echt last van. Enige dat ik had, was dat de koppeling van de traffic vrij stug was, waardoor ik na een half uur bij ieder stoplicht hem in zijn vrij trapte.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Punt was vnmlk dat je wat minder gaar op het examen aankwam. Verder heb ik weinig met aanhangers gereden.
- bananenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:12 schreef Tamashii het volgende:
Iemand enig idee wat je tegen die zenuwen kan doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |