De EU uiteenvallen omdat een spaanse regio zich af wil scheiden, dat lijkt me ietwat sterk..quote:
Dan spelen Xavi en Iniësta ook nog steeds in 1 elftal.. Alsnog de rest van de wereld kansloos.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:42 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Lost wel gelijk een groot probleem op, Spanje is dan geen oppermacht meer in het voetbal. Kan een ander land ook eens een EK of WK winnen.
bronquote:Despite some politicians trying to claim the contrary, Tuesday's million-and-a-half-strong demonstration in Barcelona was a mass call for the independence of Catalonia. The obvious explanation for the high turnout is the devastating impact of Spain's economic crisis, which in the last year saw a further 800,000 added to the jobless. This has been accompanied by a political crisis exemplified by the "indignados" protests, in which one in four Spaniards participated.
4.5 miljoen in het gehele stedelijke gebied, die anderhalf miljoen geld voor het administratieve gedeelte.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:57 schreef sp3c het volgende:
anderhalf miljoen demonstranten in een stad met anderhalf miljoen inwoners lijkt me een klein beetje onwaarschijnlijk
dat is wat, 1 op de 5 Catalanen?
Cataloniers?
lijkt me nauwelijks mogelijk eerlijk gezegd
dat moet een flinke influx zijn als je zoveel man op hetzelfde punt wil krijgen!quote:Op woensdag 12 september 2012 21:01 schreef Semisane het volgende:
[..]
4.5 miljoen in het gehele stedelijke gebied, die anderhalf miljoen geld voor het administratieve gedeelte.
Dan zal je nog wel een influx hebben van omringende gebieden, dus het zou zomaar kunnen.
Och bij een beetje Koninginnedag verwerkt het centrum van Amsterdam al een half miljoen en dat is toch een stukje minder makkelijk dan in Barcelona.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat moet een flinke influx zijn als je ze allemaal op hetzelfde punt wil krijgen!
ik neem het met een korreltje zout
Ik heb verder geen foto's. BBC heeft wel wat beelden: http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-19563271quote:
eerst etenquote:Op woensdag 12 september 2012 21:07 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik heb verder geen foto's. BBC heeft wel wat beelden: http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-19563271
Zeg het maar, ik kan het er niet vanaf zien. Het ziet er druk uit...maar goed dat effect heb je al snel natuurlijk.
Dit is een jaarlijks terugkerend festijn. Er zit een hele organisatie achter en al lang van te voren werd aandacht aan gegeven op diverse sites etc. Het loopt allemaal zo goed omdat de lokale politie en regering ook allemaal Catalaans is en dit supporteren.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:07 schreef sp3c het volgende:
dat is ook niet echt iets spontaans
extra treinen, extra politie, extra beveiliging, extra personeel voor iedereen!
ah ok dat veranderd de zaak iddquote:Op woensdag 12 september 2012 22:13 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dit is een jaarlijks terugkerend festijn. Er zit een hele organisatie achter en al lang van te voren werd aandacht aan gegeven op diverse sites etc. Het loopt allemaal zo goed omdat de lokale politie en regering ook allemaal Catalaans is en dit supporteren.
Dat zou ik de OP nog maar een keer goed lezen.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:39 schreef zuiderbuur het volgende:
Voor zover ik de situatie begrijp, is de regering in Catalonië toch geen voorstander van onafhankelijkheid, en gaan deze demonstraties niet van hen uit?
Eind 2010 zei Mas blijkbaar nog dat hij niet tegen onafhankelijkheid is, maar dat het er nog niet de tijd voor is:quote:Op woensdag 12 september 2012 23:58 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat zou ik de OP nog maar een keer goed lezen.De regionale Catalaanse regering is wel voorstander, echter de centrale regering in Madrid allerminst.
De cijfers volgensquote:Op woensdag 12 september 2012 22:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
ah ok dat veranderd de zaak idd
ik dacht dat het een spontane demo was ofzo waar de halve provincie op af was gekomen
Hey, 2 handen op 1 buik met Nederland dusquote:Catalonië draagt veel af aan de centrale regering in Madrid, maar veel inwoners vinden dat de regio daar te weinig voor terugkrijgt.
Ze zouden dan gewoon moeten meebetalen lijkt me. En precies om deze reden zal onafhankelijkheid voorlopig niet plaatsvinden.quote:Op donderdag 13 september 2012 15:12 schreef paddy het volgende:
http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)soluut-geen-bailout/
Zou het misschien ook samen kunnen hangen met deze?
Wat als ze zich met geweld af gaan splitsen (weet niet of dit kan hoor) zijn ze dan toch nog medeverantwoordelijk voor de schulden van Spanje...die Spanje heeft gemaakt voordat ze zich af gingen splitsen? Of zijn ze dan ineens schuldenvrij en hoeven ze niet meer te delen in de schulden?
Ik vraag me echt af of dat wel zo is. Dat verplicht meebetalen wanneer ze zich afscheiden.quote:Op donderdag 13 september 2012 15:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Ze zouden dan gewoon moeten meebetalen lijkt me. En precies om deze reden zal onafhankelijkheid voorlopig niet plaatsvinden.
Hoe zou je het willen goedpraten dat een heel land schulden maakt maar dat een regio die zich dan heel opportunistisch afscheidt lekker overnieuw mag beginnen? Zonder gevolgen voor de bevolking terwijl men in het 'oude Spanje' krom mag blijven liggen?quote:Op donderdag 13 september 2012 15:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of dat wel zo is. Dat verplicht meebetalen wanneer ze zich afscheiden.
Is ook niet goed te praten, maar ben nieuwsgierig of ze dit kunnen doen. Moralistisch niet, maar of ze hiermee weg kunnen komen.quote:Op donderdag 13 september 2012 15:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoe zou je het willen goedpraten dat een heel land schulden maakt maar dat een regio die zich dan heel opportunistisch afscheidt lekker overnieuw mag beginnen? Zonder gevolgen voor de bevolking terwijl men in het 'oude Spanje' krom mag blijven liggen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |