Mirin' lats.quote:Op maandag 10 september 2012 21:46 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Al 100000x gepost:
[ afbeelding ]
Wat is volgens jou de voordelen van Arnold Press tegenover normale DB Press?quote:Op maandag 10 september 2012 18:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
Toon dat nu maar eens aan. Er wordt veel te makkelijk geschreeuwd dat ze slecht voor je schouders zijn, maar ik ben het echt nog nooit ergens tegengekomen. En ik lees vreselijk veel sites en items.
Als je problemen met je rotator cuff hebt (bv) kun je beter AP doen dan gewone DP. Het ontziet de rotator cuff een stuk meer.quote:Op maandag 10 september 2012 21:56 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de voordelen van Arnold Press tegenover normale DB Press?
Met de Arnold Press kan je misschien een grotere ROM pakken, je moet wel een lager gewicht nemen omdat de beweging gewoon moeilijk is. Het is ook niet zo dat je rear delts meer aanpakt ermee?
Ik doe nu ook fullbody. Als ik nog spierpijn heb van de vorige training sla ik die spier over. 1-2 oefeningen voor benen, 1-2 voor rug, 1 voor borst en 1 voor schouders. Allemaal compounds. Soms kuiten erbij, en als er iets achterloopt kun je dat isoleren.quote:Op maandag 10 september 2012 21:50 schreef Snakey het volgende:
Ik doe nu trouwens een 3 day split, vooral om m´n blessures van 6 maanden 4 day split rust te geven.![]()
Ik ga hierna eens een full body schema samenstellen. Ik heb altijd het idee dat het me veel te veel tijd gaat kosten, maar ik kan het over meerdere dagen smeren uiteraard. En, ik denk dat ik dan geen weektrainingen ga doen met rust in het weekend maar telkens 1 dag training, volgende dag rust, trainen, rust enz.
Een Arnold Press spreekt de hele borstspier niet aan, kromme vergelijking?quote:Op maandag 10 september 2012 21:56 schreef Ethanolic het volgende:
Wat is volgens jou de voordelen van Arnold Press tegenover normale DB Press?
Hij bedoeld een dumbell shoulder press.quote:Op maandag 10 september 2012 22:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Een Arnold Press spreekt de hele borstspier niet aan, kromme vergelijking?
quote:Op maandag 10 september 2012 13:55 schreef Levolution het volgende:
gwn bulke togSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
aha. Dan moet ie dat zeggenquote:Op maandag 10 september 2012 22:08 schreef Snakey het volgende:
[..]
Hij bedoeld een dumbell shoulder press.
Ik lees dat eigenlijk best vaak. Maar het is natuurlijk waar jij je het beste bij voelt.quote:Op maandag 10 september 2012 22:07 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als je problemen met je rotator cuff hebt (bv) kun je beter AP doen dan gewone DP. Het ontziet de rotator cuff een stuk meer.
Volgens mij pak je juist de anterior delt meer. Voor mij een reden om het niet te doen omdat ik die met andere oefeningen al genoeg meepak.
De meningen over de oefening zijn verdeeld, maar er wordt nooit gesproken over dat het blesurre gevoelig zou zijn. (hoewel ik niet al deze sites gelezen hebt uiteraard)
http://www.google.es/#hl=(...)088.0j5j1j5-2j2.10.0...0.0...1c.1.qaEV-SH55hw&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=70dbe3d14d204a7c&biw=1024&bih=509
God man maak je anders druk om een typoquote:
In een discussie is het best kut als je de goede termen gebruikt.quote:Op maandag 10 september 2012 23:01 schreef Ethanolic het volgende:
Ik lees dat eigenlijk best
God man maak je anders druk om een typo
We hebben het constant over shoulder presses, waarom daarna inene over bench press?quote:Op maandag 10 september 2012 23:13 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
In een discussie is het best kut als je de goede termen gebruikt.
En met kut bedoelde ik handig, typo
zieke motivatie om calves weer 2x per week te doen ditquote:Op maandag 10 september 2012 21:49 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Whut? Voordeel van beginner zijn is dat je snel herstelt van sessies omdat de gewichten relatief gezien nog licht zijn. Gevorderde personen hebben langere herstelperiodes nodig omdat de gewichten zwaar zijn en herstel daardoor meer tijd nodig heeft.quote:Op maandag 10 september 2012 21:21 schreef tarantism het volgende:
[..]
Ik ben een tijd geleden van full-body naar split schema gegaan omdat ik het idee had dat ik aan het overtrainen was, en mijn blessures gingen maar niet weg(pols, schouder, onderrug). Nu met de 3-dagen split is alles weer prima, en ik maak nog steeds progressie.
Ik neem aan dat beginners ook gebaat zijn bij lange herstelperiodes
nah, misschien dat de rede dat ik uiteindelijk geen full-body meer trok dan.quote:Op maandag 10 september 2012 23:25 schreef McNulty het volgende:
[..]
Whut? Voordeel van beginner zijn is dat je snel herstelt van sessies omdat de gewichten relatief gezien nog licht zijn. Gevorderde personen hebben langere herstelperiodes nodig omdat de gewichten zwaar zijn en herstel daardoor meer tijd nodig heeft.
Klopt dit ? Eigenlijk zijn de gewichten relatief toch even zwaar ?quote:Op maandag 10 september 2012 23:25 schreef McNulty het volgende:
[..]
Whut? Voordeel van beginner zijn is dat je snel herstelt van sessies omdat de gewichten relatief gezien nog licht zijn. Gevorderde personen hebben langere herstelperiodes nodig omdat de gewichten zwaar zijn en herstel daardoor meer tijd nodig heeft.
dit klinkt niet zo logisch en is volgens mij ook helemaal onwaarquote:Op maandag 10 september 2012 23:25 schreef McNulty het volgende:
[..]
Precies, een getraint lichaam, wat dus behoorlijke gewenning heeft, hersteld zich veel makkelijker.quote:Op maandag 10 september 2012 23:29 schreef 16meter het volgende:
[..]
dit klinkt niet zo logisch en is volgens mij ook helemaal onwaar
Daar is heel SS op gebaseerd. Beginners herstellen in ongeveer 48 uur. Iemand die van 60 naar 63 kg gaat kan daar met een rustdag van herstellen en weer gewicht toevoegen. Iemand die van 150 naar 153 gaat heeft meer tijd nodig om te herstellen en gewicht toe te voegen. Law of deminishing returns.quote:Op maandag 10 september 2012 23:29 schreef 16meter het volgende:
[..]
dit klinkt niet zo logisch en is volgens mij ook helemaal onwaar
Dit.quote:Op maandag 10 september 2012 23:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Precies, een getraint lichaam, wat dus behoorlijke gewenning heeft, hersteld zich veel makkelijker.
Absolute contractie is wel veel groter..quote:Op maandag 10 september 2012 23:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Precies, een getraint lichaam, wat dus behoorlijke gewenning heeft, hersteld zich veel makkelijker.
Te zwaar begonnen en het is niet ongebruikelijk dat het lichaam spierspijn vertoont wanneer het een inspanning moet leveren die het eerder niet deed. Het gaat erom binnen welke tijdsspanne de persoon weer liniaire progressie kan maken.quote:Op maandag 10 september 2012 23:39 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dit.
Hoe verklaar je anders dat Jan Modaal een week niet kan lopen als je hem een keer meeneemt op een beentraining en jij de volgende dag lichte spierpijn hebt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |