abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116492348
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:57 schreef Halbe_Zijlstra het volgende:

[..]

De VVD wil dat we hogescholen en universiteiten gaan betalen op basis van kwaliteit en dat we stoppen met betalen op basis van kwantiteit (studentenaantallen). Daarmee ben ik de afgelopen 2 jaar begonnen via de prestatieafspraken. Die moeten leiden tot verhoging van de kwaliteit van docenten, kleinere collegegroepen, beter onderzoek en beter rendement.
Definieer kwaliteit?
De kwaliteit is verdomd lastig te meten! Die kan je zeker niet afleiden uit het percentage geslaagden, om maar een voobeeld te noemen. Het is gemakkelijk om de lat lager te leggen, hetgeen nu gebeurt.

Waarom al die rare prikkels?
Waarom niet gewoon universiteiten laten uitrekenen hoeveel geld ze nodig hebben door per lesvorm de groepsgrootte, kosten enz. vast te stellen, de universiteiten de zak geld geven die ze nodig hebben en achteraf verantwoording laten afleggen over hoe het geld is besteed?
Dat werkt toch veel beter dan het belonen van het velagen van het niveau (aantal diploma's wat gedrukt wordt) en het belonen van het aantrekken en behouden van meer studenten?
De wetswijziging van vorig jaar heeft die perverse 'prestatie'prikkels verergert. De totale beloning voor een niveauverlaging is groter geworden. Of denkt u dat een universiteit meer studenten aantrekt door hoge eisen te stellen?
Als je kwaliteit wil dan moet je genoegen nemen met kleinschalige opleidingen en een hoge uitval!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_116492379
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:05 schreef Saind het volgende:

[..]

Nou dat was makkelijk
Ja. :D Ik vraag me alleen af waar ik dan bij aan moet kloppen om kwijtschelding te krijgen, maar dat zal ik elders wel uitzoeken.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_116492381
^O^ trouwens dat meneer Zijlstra echt héél veel vragen heeft proberen te beantwoorden! _O_ Props voor zijn type- en forumskills!
Ja doei.
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:09:32 #154
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116492402
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
^O^ trouwens dat meneer Zijlstra echt héél veel vragen heeft proberen te beantwoorden! _O_ Props voor zijn type- en forumskills!
Dat zonder meer.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_116492412
quote:
Mee eens.

Ook dat hij er de tijd voor vrijmaakt is natuurlijk prijzenswaardig.
pi_116492417
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:07 schreef Halbe_Zijlstra het volgende:

[..]

antwoord 1: In absolute getallen lijkt het alsof hoge inkomens meer profiteren, maar als je de aftrek bekijkt als percentage van het inkomen, dan zie je dat de midden- en lagere inkomens een veel groter deel terugkrijgen dan de hoge inkomens. De impact van afschaffing is bij die groepen dus veel groter!
Antwoord 2: prestatiebeloning had niets te maken met passend onderwijs en werd ook niet betaald vanuit de maatregel rond passend onderwijs. We wilden een experiment starten om te kijken of prestatiebeloning in het onderwijs zou kunnen helpen de kwaliteit van leraren te verbeteren. We zien nu regelmatig goede docenten afhaken omdat ze merken dat het niet uitmaakt wat je doet. Je slecht presterende collega wordt namelijk op dezelfde manier beloond als jij. Dat is niet erg motiverend. De VVD wil dat hard werken en goede prestaties ook in het onderwijs en bij leraren beloond worden!
Bent u van mening dat 2000 euro voor iemand met 100.000 een zwaardere 'belasting' is dan 100 voor iemand met 10000 euro?
Tup=here
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:10:05 #157
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116492418
quote:
Dat wel, alleen vind ik de antwoorden (zeker over de langstudeerboete) wat te wensen overlaten.
  Admin vrijdag 7 september 2012 @ 11:10:13 #158
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_116492422
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:06 schreef Saind het volgende:

[..]

Hoe bent u/ zijn jullie tot de conclusie gekomen dat dit effectiever is dan het rugzakje?
Dat wordt het niet, er zijn scholen waarbij het geld nooit voor de leerling gebruikt wordt maar ieder gesprek van een kwartiertje 6-dubbel gerekend wordt omdat men opeens allerlei disciplines uitnodigt die nooit wat met het kind te maken hebben, waarvan akte. en er zijn scholen die er reisjes naar het buitenland van organiseren.
Dat zijn misstanden waar de leerling de dupe van wordt.
Al tijden.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_116492434
quote:
Dat wel. Jammer alleen dat het inhoudelijk allemaal weinig voorstelt.
pi_116492444
Aansluitende op mijn laatste reactie, het lijkt mij dat we ervan uit moeten gaan dat universiteiten uit zichzelf een goede kwaliteit bieden als de overheid er maar voor zorgt dat universiteiten hiertoe in staat zijn. Stel normen op voor het aantal studenten per docent per hoorcollege, instructiecollege, practicum enz. en geef de universiteiten de middelene die ze vragen.
Oormerk het geld wat voor onderwijs bestemd is zodat het geld ook daadwerkelijk daarvoor wordt gebruikt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:10:51 #161
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116492445
de tijd zit er bijna op

even wat samenvattende vragen om voor nu te beantwoorden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_116492446
Beste Halbe,

Waarom die afstudeerboete? Het STERFT tegenwoordig van de afgestudeerden, mensen moeten vechten om een baan :')

Ik weet een veel betere maatregel. Laat minder studenten toe. Dat scheelt veel geld en veel frustratie.

Het is toch van de gekke dat iedere knuppel toch hoger opgeleid kan worden?

Hoe denkt u daar over?
pi_116492449
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:50 schreef GSbrder het volgende:
Geachte heer Zijlstra,

Ik zal mogelijkerwijs ook in aanmerking komen voor de langstudeerboete, daar ik met een dubbele master bezig ben en daar 3 jaar (2 jaar technische master + 1 jaar uitloop) de tijd voor krijg. Dit vind ik verder geen probleem, ik ben niet tegen de langstudeerboete en vind het prima dat een grote groep studenten die af kan studeren, daarmee gemaand wordt dat ook te doen, waaronder ondergetekende die het niet te lang laat duren.

Mijn vraag is echter; als een student er voor kiest zijn studiegeld zelf te betalen, zijn kamerhuur te betalen, zijn levensonderhoud te betalen en zijn langstudeerboete te betalen, zou het dan niet mogelijk zijn de bijverdiengrens te verruimen? Dan kunnen studenten gewoon zelf gaan werken om hun langstudeerboete te betalen en worden ze niet gekort op hun basisbeurs gedurende de eerste vier tot vijf jaar van hun adolescente bestaan.
Als je alles zelf betaald, heb je niet te maken met de bijverdiengrens. Die geldt alleen maar als je studiefinanciering ontvangt. Daarom vind de VVD een sociaal leenstelsel ook beter. De student moet een hogere bijdrage aan de studie leveren, maar er geldt ook geen bijverdiengrens meer.
De VVD wil de problemen waar Nederland voor staat niet doorschuiven, maar aanpakken.
  Boks-Chick vrijdag 7 september 2012 @ 11:11:03 #164
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_116492450
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:10 schreef Devz het volgende:

[..]

Dit idd. Props voor de aanwezigheid, props voor het proberen te antwoorden, maar de antwoorden zelf zijn niet geheel dekkend tov de gestelde vragen. En dan ben ik mild.
lolwut
pi_116492451
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:57 schreef yvonne het volgende:

[..]

Waarom is de VVD de menselijkheid uit het oog verloren? Zie alle maatregelen tegen diegene die juist onze zorg en bescherming nodig hebben.
Geld weghalen bij ouderen en zieken. Ik werk in de thuiszorg, loopt u eens met me mee, dan zíet u de mensen eens waar het over gaat.
Ik had hem bondig willen stellen. Zelfs Re wilde me er bij helpen, maar ga hem nu toch posten want niet veel tijd meer. Yvonne geeft 1 punt aan.

Mijn vraag; Potjes zijn onzeker (bewijs geleverd uit verleden)
Denkt de VVD wel na over de gevolgen van dergelijke besluiten en dan denk ik niet aan uitkering weer ontvangen, maar niet thuis blijven hangen achter de geraniums wanneer werkgever terug gaat krabbelen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:21 schreef paddy het volgende:
VVD heeft het over zelfredzaamheid. Gehandicapten bij gewone werkgevers aan het werk. In een roze wereld een prachtig idee. In de wereld van de jongeren met een flinke achterstand+handicap een geweldig idee tótdat de subsidie voor werkgevers weer op de tocht staat of stopt, en uiteraard de gehandicapte OF moet voldoen aan de hoge eisen van werkgever, of weer achter de geraniums kan gaan zitten.

Is er wel aan gedacht dat er maar weinig werkgevers zijn die i.p.v een gewone kracht een gehandicapte met achterstand voor vast aannemen? Wat gebeurt er met de gehandicapte (vaak bij ouders inwonend) wanneer de subsidie stopt en de werkgever voor hetzelfde geld een gezond persoon kan aannemen?

Denk dus aan de mensen die nu dagopvang krijgen...of..werken met behoud van wajong onder begeleiding.

Moeten die nadat een werkgever het toch niet zo ziet zitten want geen subsidie meer om ze in loondienst te houden en dus liever een fitale gezonde zonder de achterstand aannemen, maar in de bijstand/Wajong? Of worden dat gewoon enorme wachtlijsten voor die jeugd omdat al die dagopvang/werk plekken gesloten zijn.

Ik begrijp dat een werkgever het tegenwoordig ook niet eenvoudig heeft. Een gehandicapte met leerachterstand heef gewoon meer zorg en begeleiding nodig. Daarbij meer ziektedagen. Dus geen subsidie, geen loon voor gehandicapte met achterstand. En potjes door een regering in het leven geroepen is garantie tot volgende verkiezing (geen garantie dus)

Maar benieuwd of de VVD over de gevolgen heeft nagedacht.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:11:16 #166
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_116492456
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:50 schreef Halbe_Zijlstra het volgende:

[..]

De troika bepaald of geld dat in het 1e en 2e hulppakket ter beschikking is gesteld ook daadwerkelijk wordt uitgekeerd. Rutte sprak over een eventueel nieuw derde pakket. Dat is alleen nodig als de Grieken hun afspraken niet nakomen en wat de VVD betreft gaan we slecht gedrag dan niet belonen.
Ergens een begrijpelijke en zelfs een plausibele houding. Een beider overwogen (== lees gedwongen exit hebben we nog niet eens een EU verdrag voor). Maar zelfs dan... het is far to easy om nu al te roepen dat het afgelopen moet zijn. Even opgezocht 6 % Equidity van de ING zit in Griekenland.

Dexia (onze (half Frans) zuiderburen). 39 %. !!!

Waar ik naar toe wil... is dat het plausibel lijkt om landen de wacht aan te zetten. Nu geen geld meer. Maar omgekeerd gaan er behoorlijke belangrijke EU-banken gaan omvallen (of niet meer voldoen aan de Basel III-trier-3 ratio).
Op papier is Griekenland slechts 2,5 % van het BNP van EU (geschat). Lijkt een kleintje bij sommige banken een hele grote.

Ik voorspel de volgende stap : Er moet iets gebeuren. Maar rücksichtslos de kraan dichtdraaien is ongeveer hetzelfde als Lehmann Brothers in 2008. Maar dan op ons eigen Europees continent.
pi_116492457
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:10 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat wel, alleen vind ik de antwoorden (zeker over de langstudeerboete) wat te wensen overlaten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:10 schreef Devz het volgende:

[..]

daar sluit ik me graag bij aan

ik weet iig dat ik met d66 een goede keus gemaakt heb
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:11:30 #168
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116492462
De kosten om jezelf verplicht te verzekeren worden alleen maar hoger, is het in uw ogen eerlijk dat de chronisch zieken/arbeidsongeschikten van deze maatschappij steeds meer kwijt zijn aan eigen risico/eigen bijdragen terwijl de VVD de werkende man/vrouw een belastingverlichting wil geven?
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:12:05 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116492477
Zelfredzaamheid staat hoog in het vaandel van de VVD. Gehandicapten/Wajongers bij gewone werkgevers aan het werk, een geweldig idee. Maar, wat als deze subsidie stopt? Terug naar de bijstand/Wajong? Immers, de dagopvang/werk plekken zullen gesloten zullen zijn. Is dit niet experimenteren over de rug van deze kwetsbare groep mensen?
pi_116492488
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:10 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Mee eens, maar toch erg tof en goed gedaan, voor een politicus ;) Of zou hij stiekem gewoon een ander account op FOK! hebben? Hij doet 't verdacht goed! ;)
Ja doei.
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:12:30 #171
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116492491
Waar vallen de grootste klappen, volgens uw partij, mocht de heer Samsom aan de macht komen, en waar als Rutte aan de macht blijft?
pi_116492493
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:05 schreef dePiraat het volgende:
Ik heb drie vraagjes:

1) U wilt dat Nederlanders bewust gaan kiezen of ze wel of niet orgaandonor worden. Op welke manier wilt u dat bevorderen in vergelijking met hoe het nu is?

2) U bent tegen het referendum. Waarom?

3)

[..]

Begrijp ik goed dat u af wilt van Nederland 3, de jongerenzender van de NPO? En hoe
bedoelt u dat de NPO het gehele medialandschap op het internet te veel domineert?
1. De wil bevorderen dat mensen bewust een keuze maken om hun organen te doneren na hun overlijden. Zij kunnen hierbij ook de keuze aan hun nabestaanden overlaten. Als iemand een keuze maakt moet dit ook worden gerespecteerd.

2. De Tweede Kamer is door de burgers gekozen. Zij controleert in naam van die burgers de regering. Een referendum waarin burgers zich kunnen uitspreken over een aangenomen wet is in strijd met onze representatieve democratie omdat het parlement kan worden overstemd.

3. Nederland 3 is niet alleen een jongerenzender en de jongerenprogramma's kunnen prima ondergebracht één van de andere netten. De NOS alleen al heeft honderden websites. En zo kocht de NPO eerder dit jaar NPO.nl voor 100.000 euro. Dat is van de zotte.
http://www.nu.nl/internet(...)onl-100000-euro.html
De VVD wil de problemen waar Nederland voor staat niet doorschuiven, maar aanpakken.
pi_116492500
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:00 schreef Halbe_Zijlstra het volgende:

[..]

Ja er zijn concrete plannen. Er komt bijvoorbeeld selectie aan de poort. Opleidingen mogen strengere eisen stellen aan studenten voor honourprogramma's e.d. Ik heb het streefcijfer van minimal 50% hoger opgeleiden dat in Lissabon was afgesproken losgelaten. Ik heb liever 46% echt hoog opgeleiden van goede kwaliteit dan 50% waarbij de kwaliteit discutabel is.
Dat is goed om te horen. Kwaliteit boven kwantiteit. We kunnen ook weinig anders als klein land :)
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_116492504
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:12 schreef Re het volgende:
Zelfredzaamheid staat hoog in het vaandel van de VVD. Gehandicapten/Wajongers bij gewone werkgevers aan het werk, een geweldig idee. Maar, wat als deze subsidie stopt? Terug naar de bijstand/Wajong? Immers, de dagopvang/werk plekken zullen gesloten zullen zijn. Is dit niet experimenteren over de rug van deze kwetsbare groep mensen?
Goede vraag.
Ja doei.
  Boks-Chick vrijdag 7 september 2012 @ 11:13:14 #175
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_116492513
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mee eens, maar toch erg tof en goed gedaan, voor een politicus ;) Of zou hij stiekem gewoon een ander account op FOK! hebben? Hij doet 't verdacht goed! ;)
Ehm je kan ook overdrijven he :o
lolwut
pi_116492529
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:02 schreef Tenchu het volgende:
Beste meneer Zijlstra,

Ik heb een vraag over de langstudeermaatregel.
Ik ben gestopt met mijn eerste HBO studie(verkeerde keuze) vóór februari van het eerste jaar, en kreeg daarbij het collegegeld terug. Bij mijn tweede studie heb ik mijn propedeuse gehaald, en ben na het tweede jaar gestopt. Ik ben toen een heroriëntatietraject gevolgd om de juiste studie te kiezen en ben uiteindelijk beland bij mijn huidige studie aan de universiteit. Hier ben ik erg gelukkig mee en ik wil deze studie dan ook afmaken. Ik heb vorig jaar mijn propedeuse aan de universiteit gehaald en zit nu in mijn tweede jaar.
Nu kreeg ik laatst het bericht dat ik langstudeerder ben en de boete moet betalen. Ik vroeg mij af hoe dat kwam, omdat ik naar mijn mening er maar 2 jaar HBO op had zitten, en 1 jaar universiteit. Blijkt dat mijn eerste studie, waar ik krap 6 maanden op heb gezeten, ook telt als een heel jaar studeren. Dit was in het jaar 2009/2010, toen de langstudeerboete nog niet bekend was.
Ook kreeg ik te horen dat nu ik op de universiteit zit, ik maar 3 jaar plus 1 jaar uitloop mag doen over mijn studie zonder langstudeerboete, terwijl ik begon op het HBO, waar ik 4 jaar plus 1 jaar uitloop had.
Volgens de regel heb ik er dus 4 jaar opzitten, en omdat ik ben overgestapt naar de universiteit waar de bachelor maar 3 jaar is, krijg ook ik dit jaar te maken met de langstudeer boete. Terwijl ik niet het gevoel heb dat ik lang over mij studie heb gedaan, maar dat ik gestraft wordt omdat ik door ben gaan studeren. Ik word met terugwerkende kracht beboet omdat ik niet op tijd de juiste studiekeuze heb kunnen maken, en dat terwijl de maatregel toen nog helemaal niet bekend was.
Ik kan me niet voorstellen dat deze regel ook voor dit soort gevallen is gemaakt.

Dus mijn vraag is, wat bent u van plan te doen voor dit soort gevallen?
Kunt u mijn vraag nog beantwoorden?
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:13:53 #177
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116492535
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:12 schreef Halbe_Zijlstra het volgende:

[..]

2. De Tweede Kamer is door de burgers gekozen. Zij controleert in naam van die burgers de regering. Een referendum waarin burgers zich kunnen uitspreken over een aangenomen wet is in strijd met onze representatieve democratie omdat het parlement kan worden overstemd.

Met alle respect, maar ik heb nu niet echt het idee dat er zo goed naar de burger geluisterd wordt :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_116492538
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:12 schreef Re het volgende:
Waar vallen de grootste klappen, volgens uw partij, mocht de heer Samsom aan de macht komen, en waar als Rutte aan de macht blijft?
Het oplossen van de crisis zal van iedereen een bijdrage vragen. Bij de PvdA zijn mensen met een uitkering beter af. Bij de VVD wordt werken gestimuleerd.
  Admin vrijdag 7 september 2012 @ 11:14:06 #179
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_116492542
Goed, dat wordt dus geen VVD.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:14:15 #180
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_116492547
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:07 schreef Halbe_Zijlstra het volgende:

[..]

antwoord 1: In absolute getallen lijkt het alsof hoge inkomens meer profiteren, maar als je de aftrek bekijkt als percentage van het inkomen, dan zie je dat de midden- en lagere inkomens een veel groter deel terugkrijgen dan de hoge inkomens. De impact van afschaffing is bij die groepen dus veel groter!
Sorry, maar dit is onzin. Ten eerste heb ik het niet over afschaffing, maar over beperking. En dan wel precies daar waar de lagere inkomens er geen last van hebben, nl door aftopping (nog maar tot 400.000 euro met 250.000 als gemiddelde waarde van een huis), of door aftrekken in het 42% domein, wat voor lagere inkomens niks uitmaakt, want die halen het 52% gebied niet of amper.

M'n vraag staat dus nog volledig open.
En dit is exact het trucje wat de VVD altijd toepast. Doen alsof tegenstanders van de HRA directe totale afschaffing propageren. Verschrikkelijk kinderachtig. Kunt u me als volwassene behandelen alstublieft?

quote:
Antwoord 2: prestatiebeloning had niets te maken met passend onderwijs en werd ook niet betaald vanuit de maatregel rond passend onderwijs. We wilden een experiment starten om te kijken of prestatiebeloning in het onderwijs zou kunnen helpen de kwaliteit van leraren te verbeteren. We zien nu regelmatig goede docenten afhaken omdat ze merken dat het niet uitmaakt wat je doet. Je slecht presterende collega wordt namelijk op dezelfde manier beloond als jij. Dat is niet erg motiverend. De VVD wil dat hard werken en goede prestaties ook in het onderwijs en bij leraren beloond worden!
Nee, dat het niks met elkaar te maken had weet ik ook. En de bedragen waren wel vrijwel gelijk aan elkaar, daarom zaten er ook 50.000 leraren in de Arena tegen deze onzin te demonstreren. Lesgeven = teamsport, en ik wil niet meer verdienen dan m'n collega.

En slecht presterende collega's kunnen ontslagen worden. Dat kan nu niet omdat het aanbod te klein is. Gooi dan de algehele beloningen omhoog, of belangrijker, maak het werk aantrekkelijker met kleinere klassen en minder probleemgevallen. Ofwel: door geld naar passend onderwijs.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')