quote:
quote:
Ja, even wat te afwachtend.quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:44 schreef BobW het volgende:
Tipsy had de eerste kansen in die rally net, maar goed van Ferrer hoor.
quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:48 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
GSM, jammer, vond Tipsarevic de leukere speler deze wedstrijd. Niet dat ik het Ferrer niet gun, maar toch.
Die heeft nog niet zomaar gewonnen hoorquote:Op vrijdag 7 september 2012 00:47 schreef BobW het volgende:
Dit bespaart Tipsarevic wel een afmaakpartij tegen Djokovic.
Die derde set was fantastisch inderdaad. Maar toch, dat lopen van Ferrer... Heerlijk!quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:48 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
GSM, jammer, vond Tipsarevic de leukere speler deze wedstrijd. Niet dat ik het Ferrer niet gun, maar toch.
Ja, ff paar uurtjes slaap pakken vast.quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:48 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Gaan we nu echt zo'n gare exhibitiepartij krijgen ipv Djokovic-Del Potro
Avondsessie zou over 10 minuten beginnen, en dan eerst een exo van zo'n 1,5 uur, dus 3 uur denk ik ja.quote:
Denk meer 03.00. Ze moeten nu nog dat stadion leeg maken, dan de nieuwe mensen erin.. Die exho zal pas rond 01.30 - 01.45 beginnen. Zal wel een uurtje max duren en dan beginnen ze pas.quote:
Delpo probeert het op snelheid Djokovic af te troefen, maar Djokovic heeft totaal geen moeite met de harde slagen van Delpo. Lijkt simpel potje te worden voor Djoko zo idd.quote:Op vrijdag 7 september 2012 02:38 schreef Rosario het volgende:
Ik weet niet wie in hemelsnaam het speelplan van Delpo bedacht heeft, maar zo wordt 't 'm echt niet. Djoko in drie hoor. Zonder twijfel.
Toch een break voor Del Potro nu.quote:Op vrijdag 7 september 2012 02:53 schreef erkel het volgende:
[..]
Delpo probeert het op snelheid Djokovic af te troefen, maar Djokovic heeft totaal geen moeite met de harde slagen van Delpo. Lijkt simpel potje te worden voor Djoko zo idd.
Vind hem eigenlijk de minst toffe gast van de top drie. Maar hoe hij nu alles geeft is wel bewonderenswaardig.quote:Op vrijdag 7 september 2012 03:47 schreef Tim86 het volgende:
Djoko was er blij mee..doodeng die ogen
Damn ja. Pure poging tot intimidatie lijkt me.quote:Op vrijdag 7 september 2012 03:47 schreef Tim86 het volgende:
Djoko was er blij mee..doodeng die ogen
Ja da's een goeie, ik weet ook niet wat hij anders zou moeten doen. Niet dit in ieder geval.quote:Op vrijdag 7 september 2012 03:58 schreef Tim86 het volgende:
Delpo kan niet anders dan dit. Wat moet hij dan doen? Zijn volleys zijn niet goed genoeg om daar echt op te spelen en Djoko's clutch game is daar ook te goed voor. Enige dat hij kan doen is spreiden en ballen sneller nemen. Dat doet hij ook af en toe, maar dat lukt hem niet continu.
Ik zette hem wel om 23.00 uur uit.quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:47 schreef Ambrosius het volgende:
Mooie pot! Blij dat ik 'm om 23.00 niet heb uitgezet, hetgeen ik wel wilde doen.
Zodra uhm... geen ideequote:Op vrijdag 7 september 2012 07:38 schreef Federer-fan het volgende:
Vandaag dus helemaal geen herentennis en dan gewoon de SF's op zaterdag en de finale op zondag.Wanneer schaffen ze die Super Saturday een keer af (of spelen ze de herenfinale standaard op maandagavond)
Ziet iemand hier trouwens iets anders gebeuren dan een Murray-Djokovicfinale?
En ziet iemand iets anders gebeuren dan dat Djokovic hem dan wint?quote:Op vrijdag 7 september 2012 07:38 schreef Federer-fan het volgende:
Vandaag dus helemaal geen herentennis en dan gewoon de SF's op zaterdag en de finale op zondag.Wanneer schaffen ze die Super Saturday een keer af (of spelen ze de herenfinale standaard op maandagavond)
Ziet iemand hier trouwens iets anders gebeuren dan een Murray-Djokovicfinale?
Eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En ziet iemand iets anders gebeuren dan dat Djokovic hem dan wint?
Stan Smith?quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:35 schreef TheGeneral het volgende:
Deze baas was er ook tijdens Ferrer - Tipsarevic
[ afbeelding ]
Dit.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:08 schreef detennismaster het volgende:
[..]
Eigenlijk niet.![]()
Hoop wel dat Berdych de finale haalt want ik denk dat hij een grotere kans heeft in een eventuele finale. Maar dan nog steeds wint Djoko.
quote:
Hmm, ja eigelijk is dat ook wel zo. Murray is een serieuze titelkandidaat als hij erin gelooft. Dat geldt misschien ook voor Berdych maar die gelooft er in zo'n finale tegen Djokovic denk ik net zomin in als in de Wimbledonfinale van 2010. En wie weet wat voor zelfvertrouwen het winnen van de OS Murray heeft gegeven. Ik hoop dat Ferrer wint maar die geef ik om precies te zijn nul procent kans.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]. Ik denk dat Murray echt wel een grotere kans maakt in een finale dan Berdych hoor. Laten we zeggen 5 om 10 procent kans.
Als Murray echt zelfvertrouwen had getankt op de OS, dan had hij toch zeker ook niet zo makkelijk verloren van Chardy in Cincinnatti.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hmm, ja eigelijk is dat ook wel zo. Murray is een serieuze titelkandidaat als hij erin gelooft. Dat geldt misschien ook voor Berdych maar die gelooft er in zo'n finale tegen Djokovic denk ik net zomin in als in de Wimbledonfinale van 2010. En wie weet wat voor zelfvertrouwen het winnen van de OS Murray heeft gegeven. Ik hoop dat Ferrer wint maar die geef ik om precies te zijn nul procent kans.
Alsof spelers vol zelfvertrouwen nooit struikelen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:39 schreef Rosario het volgende:
[..]
Als Murray echt zelfvertrouwen had getankt op de OS, dan had hij toch zeker ook niet zo makkelijk verloren van Chardy in Cincinnatti.
Murray is Murray. In die pot tegen Raonic fenomenaal, tegen Cilic weer erg slecht. Hij had geluk dat die Kroaat een zenuwinzinking kreeg.
Waar is de vodka-martini?quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:35 schreef TheGeneral het volgende:
Deze baas was er ook tijdens Ferrer - Tipsarevic
[ afbeelding ]
Tuurlijk gebeurt dat, maar het zou niet zo moeten zijn dat hij boordevol onlangs verkregen zelfvertrouwen faalt tegen de nummer 32 van de wereld op een toch best wel belangrijk toernooi.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:40 schreef Morthill het volgende:
[..]
Alsof spelers vol zelfvertrouwen nooit struikelen.
Kan, of het was een offday. Het blijft speculerenquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:47 schreef Rosario het volgende:
[..]
Tuurlijk gebeurt dat, maar het zou niet zo moeten zijn dat hij boordevol onlangs verkregen zelfvertrouwen faalt tegen de nummer 32 van de wereld op een toch best wel belangrijk toernooi.
Dan denk ik persoonlijk dat het met dat zelfvertrouwen wel meevalt.
Klopt, we gaan het zien de komende dagen!quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:53 schreef Morthill het volgende:
[..]
Kan, of het was een offday. Het blijft speculeren
Ik denk niet dat Cincinatti hoog op Murrays prioriteitenlijst staat.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:39 schreef Rosario het volgende:
[..]
Als Murray echt zelfvertrouwen had getankt op de OS, dan had hij toch zeker ook niet zo makkelijk verloren van Chardy in Cincinnatti.
[...]
Ik alleen Ferrer.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:08 schreef Morthill het volgende:
Mjah, ik gun iedereen de toernooizege, behalve Djokovic
quote:
quote:
Waarom niet? Van Grand Slams moet hij het niet hebben.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Cincinatti hoog op Murrays prioriteitenlijst staat.
Omdat hij die wil gaan winnen. En hij is er natuurlijk al vier keer een klein beetje in de buurt geweest (vier finales).quote:Op vrijdag 7 september 2012 15:19 schreef Rosario het volgende:
[..]
Waarom niet? Van Grand Slams moet hij het niet hebben.
En Smurriequote:Op vrijdag 7 september 2012 14:08 schreef Morthill het volgende:
Mjah, ik gun iedereen de toernooizege, behalve Djokovic
Wie?quote:
Het feit dat hij vaak eng doet en dat hij een doodenge entourage heeft. Verder niet zo veel, maar als ik onpartijdig een wedstrijd met hem in ga kom ik er wel regelmatig partijdig uit moet ik zeggenquote:
quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:22 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Het feit dat hij vaak eng doet en dat hij een doodenge entourage heeft. Verder niet zo veel, maar als ik onpartijdig een wedstrijd met hem in ga kom ik er wel regelmatig partijdig uit moet ik zeggen
[ afbeelding ]
Hij maakt me bang
Die verdediging was super inderdaad, maar Del Potro laat het ook wel liggen op dat moment. Twee keer in die game geloof ik een verdedigende hoge bal die vlak bij de baseline stuiterde. Als Del Potro instapt kan hij zo'n bal halfvolley nemen en hij kon eventueel ook nog smashen vanaf de baseline, maar uiteindelijk volgde er beide keren een zachte forehand door het midden waarna hij meteen het initiatief in de rally kwijt was.quote:Op vrijdag 7 september 2012 03:46 schreef Rosario het volgende:
Jezus wat een prachtige rebreak van Djoko zeg... Ongelooflijk hoe goed verdedigd.
5-5 tweede set.
Klopt, en hij maakte natuurlijk uiteindelijk überhaupt de UEs. Maar vooral bij die servicereturn op 30-40 had hij veel meer moeten doen. Desalniettemin, zeer verdienstelijk gespeeld van Djoko.quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die verdediging was super inderdaad, maar Del Potro laat het ook wel liggen op dat moment. Twee keer in die game geloof ik een verdedigende hoge bal die vlak bij de baseline stuiterde. Als Del Potro instapt kan hij zo'n bal halfvolley nemen en hij kon eventueel ook nog smashen vanaf de baseline, maar uiteindelijk volgde er beide keren een zachte forehand door het midden waarna hij meteen het initiatief in de rally kwijt was.
Van mij mag hij de Australian Open wel winnen. Dat kijk ik bijna niet.quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:03 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Ik gun het eigenlijk iedereen wel dit toernooi. Ben geen fan van Murray, maar hij mag één keertje een GS winnen. Had wel beter Wimbledon kunnen zijn.
quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:30 schreef banderas het volgende:
federer maakt me meer bang..zie je nooit niks aan . lacht niet huilt niet ,,,een enge robot dus
Je hebt de prijsuitreiking van de finale van de AO 2009 niet gezien? Daar huilt hij aardig wat af.quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:30 schreef banderas het volgende:
federer maakt me meer bang..zie je nooit niks aan . lacht niet huilt niet ,,,een enge robot dus
quote:Op vrijdag 7 september 2012 22:55 schreef Federer-fan het volgende:
De politie staat hier aan de deur omdat de buren hebben geklaagd over geluidsoverlast.
quote:
hoe hard had je het geluid aanquote:
Gewoon, normaal volume. Het was een grap.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:03 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
hoe hard had je het geluid aan?
matige grapquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:05 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Gewoon, normaal volume. Het was een grap.
slechte grap.quote:
Ze sloeg hem en daarna sloeg Sharapova, toen was het al te laat.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:13 schreef Anonymousz het volgende:
volgens mij was de bal uit raar dat v geen challenge vroeg
Petko kan het zelf niet zo vaak doen dit jaar helaas..Maar wie doen het nog meer dan?quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:29 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Sinds wanneer is iedereen Petkovic na gaan doen?
serena?quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:30 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Petko kan het zelf niet zo vaak doen dit jaar helaas..Maar wie doen het nog meer dan?
Azarenko dus blijkbaar en ik hoorde ook Serena...quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:30 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Petko kan het zelf niet zo vaak doen dit jaar helaas..Maar wie doen het nog meer dan?
Tegen Shappie had ze wel kans gemaakt hoor.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:15 schreef Eppie_NL het volgende:
Blijft toch pijnlijk om te zien dat types als Errani ver komen in het toernooi en geen enkele kans maken in de halve finale (of finale) tegen een Serena, Sharapova etc.
Denk het niet.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:20 schreef Rosario het volgende:
[..]
Tegen Shappie had ze wel kans gemaakt hoor.
Denk het wel.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:43 schreef Rosario het volgende:
Zit me af te vragen of Aza dat geweld kan bedwingen.
Meer.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:59 schreef BobW het volgende:
Hoeveel games kan Azarenka pakken? Meer of minder dan 5?
Laatste 5 wedstrijden gemiddeld 5,8 games gepakt per wedstrijd dus ik zeg meerquote:Op zaterdag 8 september 2012 00:59 schreef BobW het volgende:
Hoeveel games kan Azarenka pakken? Meer of minder dan 5?
Je hebt het exact voorspeld.quote:
Welkom bij het US Open waar sinds jaar en dag de halve finales van de mannen op zaterdag worden gespeeld. Super Saturday icm de vrouwenfinale noemen ze dat.quote:Op zaterdag 8 september 2012 13:33 schreef BobW het volgende:
De mannenfinale staat gepland voor morgen?
Wel vreemd zo snel naar de halve finales, je zal maar een lange wedstrijd spelen vandaag. Maar bij de vrouwen is het ook zo, maar nu spelen ze de finale pas in de avond en dus in de nacht hier. Ik ben bang dat hetzelfde gebeurt met de mannen.
Nope. Ze dweilen achteraf.quote:Op zaterdag 8 september 2012 15:41 schreef Federer-fan het volgende:
Heeft iemand al iets gehoord over het weer momenteel op de US Open? Ze gebruiken daar geen zeilen toch, of wel?
Ja, precies. Je zou zeggen leg wat zeilen over de baan als er toch niet gespeeld wordt. Maar goed, ze rijden blijkbaar liever naderhand met die bambino's over de baan.quote:
O, mooi. Ben ik dus niet helemaal voor niks zo vroe gvan het strand teruggekomen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:15 schreef BobW het volgende:
Het regent nu, maar ze gaan om 18:00 proberen te drogen en spelen.
Wel lullig voor de mensen die minder lang van je wasbordje kunnen genieten.quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
O, mooi. Ben ik dus niet helemaal voor niks zo vroe gvan het strand teruggekomen.
Aan de andere kant, ik denk af en toe ook gewoon aan mezelf en ik wil tennis kijken.quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:48 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Wel lullig voor de mensen die minder lang van je wasbordje kunnen genieten.
Zo is het ook.quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Aan de andere kant, ik denk af en toe ook gewoon aan mezelf en ik wil tennis kijken.
quote:
Stadion was ontruimd wegens een tornadowaarschuwing.quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:29 schreef chufi het volgende:
[..]
Halve finales? en de helft van het publiek weggewaaid?
Nee, het ziet er niet uit.quote:
Ja, inderdaad. Ik bereidde me voor op een toppartij en nu is het bagger.quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:42 schreef TheGeneral het volgende:
Wat een vreselijke pot gaat dit worden.
Altijd een makkelijke oplossing voor umpires die niet weten wat ze moeten doenquote:Op zaterdag 8 september 2012 18:55 schreef Tim86 het volgende:
Replay the point wtf...het is of punt Murray, of Berd..nooit een let
Zie je niet vaak, een discussue tussen de spelers.quote:
100% sure ?quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zie je niet vaak, een discussue tussen de spelers.
Nee.quote:
Nou ga ik toch een beetje twijfelen moet ik zeggenquote:Op zaterdag 8 september 2012 18:57 schreef Federer-fan het volgende:
Een pet die afwaait, is toch de eerste keer gewoon een let en de tweede keer een punt voor de tegenstander?
Volgens mij is dat de regel ja. Als het nog een keer gebeurt kost het je wel het punt.quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:57 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Nou ga ik toch een beetje twijfelen moet ik zeggen
quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:57 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Nou ga ik toch een beetje twijfelen moet ik zeggen
Volgens mij heb je gelijk![]()
![]()
Net genoeg voor deze partij.quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:32 schreef Federer-fan het volgende:
Het blijft nog drie uur droog volgens Kristie.
Eurosport.quote:
Berdych moet nu echt doorpakken ik zie Berdych bij een 1-1 stand eigenlijk niet winnen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:43 schreef Tim86 het volgende:
Ik had verwacht dat dit juist in het voordeel van Murray zou zijn omdat hij wat meer diversiteit en verschillende tactieken heeft, maar daar is niets van te zien so far.
Zit er dik in dat Murray alsnog wint ja, maar deze omstandigheden maken het een stuk minder voorspelbaar.quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:44 schreef detennismaster het volgende:
[..]
Berdych moet nu echt doorpakken ik zie Berdych bij een 1-1 stand eigenlijk niet winnen.
heyquote:
Kristie zei net dat de damesfinale om 18.00 is waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:03 schreef Federer-fan het volgende:
Voor wie het nog niet wist: de damesfinale is verplaatst naar morgen.
De herenfinale is morgen om 22.000 uur Nederlandse tijd, de damesfinale volgens mij daaraan voorafgaand.
Oké, bedankt, ik verstond het niet.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:10 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Kristie zei net dat de damesfinale om 18.00 is waarschijnlijk.
same here my friendquote:Op zaterdag 8 september 2012 20:19 schreef Federer-fan het volgende:
Ziet iemand Berdych deze partij winnen? Ik niet in elk geval.
Dit.quote:
Dat.quote:
quote:
mij had je niet uitgenodigdquote:Op zaterdag 8 september 2012 21:25 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dit.
[..]
Dat.
Ben net terug van een 'feest'. Iemand had me vanmiddag uitgenodigd voor een feest voor Haagse vrijwilligers en ik doe vrijwilligerswerk. Dus ik denk misschien kan ik een leuk moppie hosselen. Kom ik daar aan, is het een soort bejaardenbingo. Iedereen keer zo:en ik keek zoals ik altijd kijk, namelijk zo:
Hoe kansloos.
Ik heb het vier minuten volgehouen. Nu ben ik weer thuis. Maar ik geloof dat ik dat feest nog boeiender vond dan deze partij.
Heb je nog zin? Het duurt tot 23.00 uur. Misschien kunnen we er samen dan nog wat van maken.quote:
quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Heb je nog zin? Het duurt tot 23.00 uur. Misschien kunnen we er samen dan nog wat van maken.
Iets met ouder worden, hormonen en geen eisen meer hebben.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wil je dan gehosseld worden door FF?
Ja, was tof om te zien.quote:
hopelijk is de volgende 1/2 finale leukerquote:Op zaterdag 8 september 2012 21:29 schreef Federer-fan het volgende:
Dit is toch niet meer om aan te zien.
Lijkt me sterk, zelfde weersomstandigheden hè.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:33 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
hopelijk is de volgende 1/2 finale leuker
En straks misschien ook nog regen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:34 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, zelfde weersomstandigheden hè.
Ja, het is alleen de vraag hoeveel Berdych voorstelt in een finale tegen Djokovic. Murray geef ik daar wel enige kans maar Berdych niet.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:49 schreef Rosario het volgende:
Als Murray met z'n racket dreigt te slaan, gaat het de goede kant op.
Mee eens, maar toch.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, het is alleen de vraag hoeveel Berdych voorstelt in een finale tegen Djokovic. Murray geef ik daar wel enige kans maar Berdych niet.
zul je zien dat ferrer in de finale komtquote:Op zaterdag 8 september 2012 21:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, het is alleen de vraag hoeveel Berdych voorstelt in een finale tegen Djokovic. Murray geef ik daar wel enige kans maar Berdych niet.
Berdych-Ferrer met veel wind. Dan ga ik denk ik mijn eerste GS-herenfinale missen na er vierennegentig op rij te hebben gezien.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:54 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
zul je zien dat ferrer in de finale komt
Die 94 serieus?quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Berdych-Ferrer met veel wind. Dan ga ik denk ik mijn eerste GS-herenfinale missen na er vierennegentig op rij te hebben gezien.
Correctie mp'squote:Op zaterdag 8 september 2012 22:00 schreef Marcoss het volgende:
Service-volley bij 15-30 en mogelijk 2 BP's tegen
Ja.quote:
Sick! 23,5 jaar geleden keel jij dus je eerste GSfinale.quote:
Eerste was de AO-finale van 1989.quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:11 schreef detennismaster het volgende:
[..]
Sick! 23,5 jaar geleden keel jij dus je eerste GSfinale.Toen was ik -5.
Ben jij zo oud?quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Eerste was de AO-finale van 1989.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |