mensen die 40 uur op een stoel zitten ??????quote:Op maandag 10 september 2012 20:12 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Mensen die minder willen werken kunnen dat met een 40 urige werkweek net zo goed als met een 38 urige. En is het niet zo dat iedereen die kan zijn steentje bijdraagt in deze "crisis"? Moeten de belangen van mensen die minder WILLEN werken dan zwaar wegen?
Oh ja, bij ASML hebben ze natuurlijk geen betaald personeel rondlopen. Een dikbetaalde ir. die 40 uur werkt ipv. 38 is echt wel goedkoper voor zijn werkgever.quote:Op maandag 10 september 2012 20:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja spijkerbroeken maken voor 3,7 dollar zeker
nee investeren in innovatie productontwikkeling en onderzoek
ik zie liever ASML dan een spijkerbroekBV uit China
Nee, gewoon 40 uur prestatie leveren voor de werkgever. Eigenlijk zoals een ieder die elke dag naar zijn werk gaat om zijn boterham te verdienen.quote:Op maandag 10 september 2012 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen die 40 uur op een stoel zitten ??????
Dit.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:29 schreef JeMoeder het volgende:
Ik werk al jaren 40u. Ik snap niet wat het probleem is...
[..]
...
Prima, lever dan als eerste maar loon in. Het lachwekkende is dat iedereen hier zeurt dat de lonen te hoog zijn. Maar van de andere kant willen het allemaal grootverdieners worden want zij vinden zich allemaal uitzonderlijk. Maar ik snap je wel. De laaggeschoolden moeten veel inleveren. Daar gaat het je natuurlijk om.quote:Op maandag 10 september 2012 20:06 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Nee, maar met een verbeterde concurrentiepositie ivm. goedkopere arbeid (2/38) kan je wel meer werk binnenhalen.
Zucht, begin eens voor jezelf, dit is echt basale kennis om een klein bedrijfje te runnen.
QFT!quote:Op maandag 10 september 2012 20:17 schreef Zolder het volgende:
Het is tijd om de verzorging aan banden te gaan leggen. We hebben genoeg bomen geknuffeld en in een kringetje gezeten als een stelletje hippies. Laat Nederland het land zijn waar het kan zijn, een land van succesvolle mensen die dromen verwezenlijken, waar uitschot niet wordt geaccepteerd.
Ga jij het ze daar even vertellen bluffer, zeg gelijk even dat ze in de pause niet meer hun eigen broodjes op mogen etenquote:Op maandag 10 september 2012 20:17 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Oh ja, bij ASML hebben ze natuurlijk geen betaald personeel rondlopen. Een dikbetaalde ir. die 40 uur werkt ipv. 38 is echt wel goedkoper voor zijn werkgever.
Bij wijze van dan hé. Ik verdedigde dat goedkopere arbeid niet meteen leidt tot chinese praktijken.quote:Op maandag 10 september 2012 20:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ga jij het ze daar even vertellen blufferd
Het punt is dat hij gelijk heeft, maar dan wel ten koste van de laaggeschoolde arbeider. Iedereen heeft het maar over de Ing en chirurg. Alsof het land alleen bestaat uit hoog opgeleiden.quote:Op maandag 10 september 2012 20:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ga jij het ze daar even vertellen bluffer, zeg gelijk even dat ze in de pause niet meer hun eigen broodjes op mogen eten
nee, meeste zitten thuis ok nog te werken of mail te lezen, EN als je dat niet doet, dan loop je morgen achter, en ben je onvoorbereid en dan kletsen over twee uur, alsof we in een communistisch land leven.quote:Op maandag 10 september 2012 20:26 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik ben geen econoom, maar ik betwijfel of een paar uurtjes extra werken daadwerkelijk leidt tot een significant hogere productie/BNP
Lol.quote:Op maandag 10 september 2012 20:17 schreef Zolder het volgende:
Het is tijd om de verzorging aan banden te gaan leggen. We hebben genoeg bomen geknuffeld en in een kringetje gezeten als een stelletje hippies. Laat Nederland het land zijn dat het kan zijn, een land van succesvolle mensen die dromen verwezenlijken, waar uitschot niet wordt geaccepteerd.
Mensen staan verbaasd als ze er achter komen wat ze met een overall aan en vuile handen kunnen verdienen. Vakmensen worden in de algemene opinie niet echt gewaardeerd.quote:Op maandag 10 september 2012 20:37 schreef Cherna het volgende:
[..]
Lol.
Wat een ridicule uitspraak. Wie heeft het hier over verzorging. Het gaat om werkenden die niet hangen aan het infuus.
Je zult er nog verstelt van staan hoe succes vol we in de toekomst zullen zijn zonder laaggeschoolde arbeiders(niet dus). Ik heb een idee dat de huidige student de werkelijkheid totaal uit het oog verloren is.
Die hele kenniseconomie is een bubbel.
Dit zijn weer van die typische peptalks(Humberto Tan) die het heel bedrijfsleven en werksfeer verziekt hebben voor hardwerkend NL.
Het punt is alleen dat je bij dat soort arbeid het niet lang volhoud als je weken draait tussen de 40-60 uur.quote:Op maandag 10 september 2012 20:43 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Mensen staan verbaasd als ze er achter komen wat ze met een overall aan en vuile handen kunnen verdienen. Vakmensen worden in de algemene opinie niet echt gewaardeerd.
Dan kunnen ze gelijk de hele overheid opdoeken...quote:Op maandag 10 september 2012 11:15 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Inderdaad en dat zegt dus niets.
Je moet naar de productiviteit kijken.
Ik werk in elk geval 40 uur per week.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:06 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik dacht dat 40 al standaard was?
Mijn vorige werkgever zei altijd : met efficientie heb je veel productie en weinig kosten, hij was strikt tegen elke vorm van overwerk, en schafte liever een tijdsbesparende maatregel aan dan zijn personeel op te jagen.quote:Op maandag 10 september 2012 20:26 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik ben geen econoom, maar ik betwijfel of een paar uurtjes extra werken daadwerkelijk leidt tot een significant hogere productie/BNP
velen zitten op vakantie nog facturen te sturenquote:Op maandag 10 september 2012 20:32 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Het eerste wat ik 's ochtends doe als ik wakker word is mijn werkmail en afspraken binnenhalen op m'n telefoon
(En dat gaan dan heel de dag door tot een uur of 11 's avonds)
Een nieuwetijds slechte gewoonte noem ik het maar...
De salaristabellen zijn gewoon gelijk gebleven x 90 % wegens de salariskorting voor de ADV urenquote:Op dinsdag 11 september 2012 00:00 schreef whitetiger300 het volgende:
Er is in dit topic nu al meerdere male geroepen dat bijna iedereen 40 uur maakt. Maar Rijksambtenaren hebben gewoon een 36 urige werkweek (doorgaans, zie ARAR), alles meer dan dat zijn overuren en doorgaans worden (tenminste waar ik werkte) geen 40 uurs contracten meer gesloten.
De bewering dat dit vooral erg is voor laag opgeleide is ook onzin want afdelingshoofden en directeuren bij de overheid....allemaal 36 uur. Daarbij zag ik juist steeds vaker 32 uurs contracten omdat er veel mensen nodig zijn voor verschillende nieuwe kennis gebieden, dan heb je ook weinig aan iemand die 40 uur hetzelfde doet.
Wat is dit voor kolder? De beroepsbevolking in Nederland maakt trouwens al best wel veel uren. Tevens hebben we (op de totale bevolking gezien) een hoog percentage beroepsbevolking. Dit klinkt als VVD-antie-hippie-prietpraat. Gebakken lucht dus.quote:Op maandag 10 september 2012 20:17 schreef Zolder het volgende:
Het is tijd om de verzorging aan banden te gaan leggen. We hebben genoeg bomen geknuffeld en in een kringetje gezeten als een stelletje hippies. Laat Nederland het land zijn dat het kan zijn, een land van succesvolle mensen die dromen verwezenlijken, waar uitschot niet wordt geaccepteerd.
Niets, men kan het wel aantrekkelijker maken, zoals ze dat eerder hebben gedaan met mensen de bank af krijgen (populaire term voor moeders die moeten stoppen met het opvoeden van hun kinderen en dat aan anderen overlaten) en parttime te laten werken.quote:Op dinsdag 11 september 2012 01:07 schreef Kowloon het volgende:
Waarom zou de overheid, anders dan in haar rol als werkgever, iets te zeggen moeten hebben over wat werkgevers en werknemers individueel of gezamenlijk met elkaar afspreken?
Ik had laatst nog een tegelzetter langs. Die man is 40, heeft een vak geleerd en leert nog bij, verstaat zijn vak, werkt al 25 jaar, loopt al een paar jaar met de eerste fysieke klachten, is op vrijdagmiddag duidelijk aan weekend toe en verdient netto nog geen 1900 per maand.quote:Op maandag 10 september 2012 20:58 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het punt is alleen dat je bij dat soort arbeid het niet lang volhoud als je weken draait tussen de 40-60 uur.
Ik heb al veel lassers in de kreukels zien liggen met 50 jaar omdat ze weken draaide van 60 uur en dat jaren lang. Die worden nu uitgekotst en bedankt voor hun diensten. En erger nog. Ze worden als uitvreters weggezet omdat ze nu in de WAO lopen.
Bij veel beroepen zal het dus betekenen dat je al vrij vroeg bent opgebrand(kan ook kantoor zijn). Dan tot 67 jaar werken is dan nog een leuk probleem voor dit soort arbeiders.
2040 is over 28 jaar, de VVD kan in de verre toekomst kijken en weet ook nu al hoe het over 28 jaar met de technologie en de wereldeconomie gaat, vandaar.quote:Op donderdag 6 september 2012 20:15 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Heel liberaal toch?
Er is wel degelijk een verband tussen een kortere werkweek en lagere werkloosheid (vooral voor simpelere banen). Dus hoe de VVD dit wil doen en 420.000 banen wil scheppen in 2040 is me een raadsel.
Nog wel. Maar de helft wordt in het programma van de VVD al weggewerkt, en door de vergrijzing komt er binnen nu en 5 jaar een krapte op de arbeidsmarkt.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:08 schreef dr.Bellows het volgende:
Ik snap er niets van. We hebben enorm veel werklozen en er komen er nog steeds meer bij. En nu moeten degenen die een baan hebben nog meer werken, waardoor er weer minder ruimte op de arbeidsmarkt komt.....?
Ga maar eens naar de Mc met de kinderen. Kost je minimaal ¤ 25quote:Op donderdag 6 september 2012 22:58 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
big mac is juist voedsel voor arme mensen
kunne ze beter tweede pinksterdag afschaffen, dat kost geen extra salarisquote:Op maandag 10 september 2012 20:26 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
onzinquote:Op dinsdag 11 september 2012 09:34 schreef sanger het volgende:
[..]
en door de vergrijzing komt er binnen nu en 5 jaar een krapte op de arbeidsmarkt.
Ow? En al die rapporten dan van het CBS die hier op wijzen kloppen niet? Er komt geen vergrijzing aan?quote:
Dee robotica gaat veel harder dan de vergrijzing , nog even en er zit geen mens meer op de kantoren dan de directeur en de secrataressequote:Op dinsdag 11 september 2012 11:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Ow? En al die rapporten dan van het CBS die hier op wijzen kloppen niet? Er komt geen vergrijzing aan?
En de robotica kunnen analyseren zoals een mens dat kan?quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:39 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dee robotica gaat veel harder dan de vergrijzing , nog even en er zit geen mens meer op de kantoren dan de directeur en de secrataresse
ja, daar gaat echt ook aan gewerkt worden, zelfs robots die robots ontwerpenquote:Op dinsdag 11 september 2012 11:43 schreef sanger het volgende:
[..]
En de robotica kunnen analyseren zoals een mens dat kan?
Daar wordt al aan gewerkt. Maar of dat binnen nu en 10 jaar al werkt....quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:56 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja, daar gaat echt ook aan gewerkt worden, zelfs robots die robots ontwerpen
quote:Op maandag 10 september 2012 20:17 schreef Zolder het volgende:
Krapte op de arbeidsmarkt bestaat niet. Werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten wel.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:29 schreef JeMoeder het volgende:
Ik werk al jaren 40u. Ik snap niet wat het probleem is...
[..]
Lees de tweede zin van het bericht nog eens voordat je sarcastisch gaat doen...
Dat riep men in de jaren zestig ook al.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:39 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dee robotica gaat veel harder dan de vergrijzing , nog even en er zit geen mens meer op de kantoren dan de directeur en de secrataresse
En zal men nog vele honderden jaren als een achterlijke malloot blijve verkondigenquote:Op dinsdag 11 september 2012 13:21 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat riep men in de jaren zestig ook al.
Krapte zal zorgen voor een krimp, waardoor er inderdaad geen krapte meer bestaat.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
Krapte op de arbeidsmarkt bestaat niet. Werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten wel.
Nederlandse werkgevers moeten gewoon nog even aan het idee wennen dat goed opgeleid personeel geld kost. In andere westerse landen kan het ook, nu hier nog.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Krapte zal zorgen voor een krimp, waardoor er inderdaad geen krapte meer bestaat.
Ik zou geen cent meer verdienen in het buitenland, dus ik zie geen probleem met het salarisniveau van Bachelors en Masters.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:40 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nederlandse werkgevers moeten gewoon nog even aan het idee wennen dat goed opgeleid personeel geld kost. In andere westerse landen kan het ook, nu hier nog.
Er zijn inderdaad genoeg beroepsgroepen waarvoor dat geldt. Grappig genoeg zijn dat ook altijd de opleidingen die een overvloed aan studenten afleveren.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:41 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik zou geen cent meer verdienen in het buitenland, dus ik zie geen probleem met het salarisniveau van Bachelors en Masters.
Mijn vakgebied is niche en er is vraag te over. Ongeveer 5/6 afstudeerders per jaar.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:44 schreef Nobu het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad genoeg beroepsgroepen waarvoor dat geldt. Grappig genoeg zijn dat ook altijd de opleidingen die een overvloed aan studenten afleveren.
Erg prettig natuurlijk, maar feit blijft dat juist in de sectoren waar altijd over krapte gesproken wordt de salarissen vaak laag liggen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:46 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Mijn vakgebied is niche en er is vraag te over. Ongeveer 5/6 afstudeerders per jaar.
Ga maar eens in een normaal restaurant eten... kost je minimaal 100 euro.quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Ga maar eens naar de Mc met de kinderen. Kost je minimaal ¤ 25Ik kan toch echt wel goedkoper eten hoor
Thuis kan het wel een stukje goedkoper denk ikquote:Op dinsdag 11 september 2012 14:13 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ga maar eens in een normaal restaurant eten... kost je minimaal 100 euro.
Wat een dwaasheid. Is dat dezelfde partij die zich banenkampioen noemt. Tja leuk als je roept meer banen te hebben dan iedere andere partij in 2040. 2040 nota bene, dan leef ik mogelijk al niet meer. Die banen moeten er nu zijn.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:57 schreef rop45 het volgende:
Uit de cijfers van het centraal plan bureau blijkt dat de VVD op termijn de AOW leeftijd wil verhogen naar 70 jaar. Hoe zit dat bij D66?
Wat is daar nou zo verschrikkelijk dwaas aan? Sinds de invoering van de AOW is de levensverwachting gestegen van pakweg 73 naar 81 jaar. Daarnaast kampen we met een vergrijzing die ertoe leidt dat er a) meer krapte komt op de arbeidsmarkt en b) de verhouding tussen werkenden en AOW ontvangers flink scheef gaat lopen. Alleen al als ordinaire bezuinigingsmaatregel lijkt me dit een prima initiatief.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:35 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wat een dwaasheid. Is dat dezelfde partij die zich banenkampioen noemt. Tja leuk als je roept meer banen te hebben dan iedere andere partij in 2040. 2040 nota bene, dan leef ik mogelijk al niet meer. Die banen moeten er nu zijn.
De overheid heeft nog nooit verder dan 5 jaar kunnen kijken. En zelfs dat blijkt al een probleem. Laat staan 2040.
Och die grachtengordel partij zal daar wel in meehobbelen.
Nee, het bezuinigd niets. Het is alleen maar te doen om mensen hun pensioen niet te geven dat ze zelf gespaard hebben.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat is daar nou zo verschrikkelijk dwaas aan? Sinds de invoering van de AOW is de levensverwachting gestegen van pakweg 73 naar 81 jaar. Daarnaast kampen we met een vergrijzing die ertoe leidt dat er a) meer krapte komt op de arbeidsmarkt en b) de verhouding tussen werkenden en AOW ontvangers flink scheef gaat lopen. Alleen al als ordinaire bezuinigingsmaatregel lijkt me dit een prima initiatief.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |