Werkweek mogelijk langerquote:Werkweek mogelijk langer
Economie • Geplaatst door Redactie op 06-09-2012 @ 16:07
De werkweek wordt in de toekomst mogelijk langer. Minister van Sociale Zaken Henk Kamp (VVD) ziet een langere werkweek als een mogelijke oplossing voor de verwachte krapte op de arbeidsmarkt en de duurder wordende verzorgingsstaat. Hij heeft de Sociaal-Economische Raad (SER) gevraagd zich hierover te buigen.
Kamp stelde de vraag donderdag bij de installatie van de nieuwe SER-voorzitter Wiebe Draijer. In Nederland is de lengte van de werkweek niet wettelijk vastgelegd, maar spreken de sociale partners deze af. Gemiddeld werkt een Nederlander iets minder dan 35 uur per week. Onder meer de partij van Draijer, D66, pleitte al voor een veertigurige werkweek om zo de welvaartstaat te kunnen behouden.
Naast de verlenging van de werkweek heeft Kamp over nog acht onderwerpen advies gevraagd, waaronder de gevolgen van de vergrijzing voor de staatsfinanciën, achterstandsleerlingen en de toekomst van de financiële sector.
De 46-jarige Draijer heeft bij de SER Alexander Rinnooy Kan opgevolgd. In een afscheidsinterview dit voorjaar stelde Rinnooy Kan dat het kabinet de SER vaker moet inzetten. De raad kan volgens hem een rol spelen bij het soepeler invoeren van wetten.
In de SER zitten naast leden die door de kroon worden benoemd, onder wie de voorzitter, vertegenwoordigers van werkgevers en werknemers.
Ik dacht dat 40 al standaard was?quote:Gemiddeld werkt een Nederlander iets minder dan 35 uur per week. Onder meer de partij van Draijer, D66, pleitte al voor een veertigurige werkweek om zo de welvaartstaat te kunnen behouden.
Volgens mij werkt heel Nederland met een full time baan al 40uur... zonder overwerken want er zijn super veel mensen die continu overwerken.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:09 schreef rutger05 het volgende:
Wat is het volgende dat VVD en D66 willen na versoepeling ontslagrecht. Misschien wel ziektedagen gaat van vakantiedagen werknemer af. Nederland gaat het als het aan deze partijen ligt de VS qua slechtere arbeidsvoorwaarden en werknemersrechten totaal achterna.
Het wordt hoog tijd dat de politiek eens DURFT te discussieren aan grenzen van de verzorgingsstaat. Voorlopig groeien de zorgkosten nog steeds sneller dan de economie, en politici laten het gewoon op z'n beloop tot het schip strandt...quote:de duurder wordende verzorgingsstaat
nee joh, lekker 32 uur, en dan klagen dat je niet zoveel verdient als je collegaquote:Op donderdag 6 september 2012 17:06 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik dacht dat 40 al standaard was?
Ja 32u is part time.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee joh, lekker 32 uur, en dan klagen dat je niet zoveel verdient als je collega.
Dit is zo'n kansloos gejank weer. Ik werk al jaren 40 uur, wat is het probleem precies?
zonder werk kan je ook prima leven!quote:Op donderdag 6 september 2012 17:14 schreef Prutzenberg het volgende:
40 uur per week werken?![]()
Ik kan met 24 uur al prima leven!
Ik las het anders, nl dat een werkweek van 60 uur mooi ingevuld kan worden door twee mensen oid, maar misschien is dat omdat ik het anders wel heel dom vindquote:Op donderdag 6 september 2012 17:08 schreef dr.Bellows het volgende:
Ik snap er niets van. We hebben enorm veel werklozen en er komen er nog steeds meer bij. En nu moeten degenen die een baan hebben nog meer werken, waardoor er weer minder ruimte op de arbeidsmarkt komt.....?
Patser!quote:Op donderdag 6 september 2012 17:18 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
zonder werk kan je ook prima leven!
Hebben ze mooi de tijd om 40 uur per week (echt) te werken...quote:Op donderdag 6 september 2012 17:22 schreef SaxoPower het volgende:
En daar daalt de VVD naar 1 zetel
Ja want werken is viesquote:Op donderdag 6 september 2012 17:22 schreef SaxoPower het volgende:
En daar daalt de VVD naar 1 zetel
Het gaat inderdaad om het werken. Ahum. Ik denk ook wel dat d'r hierdoor wat minder stemmen op deze partijen komen.quote:
Lees de tweede zin van het bericht nog eens voordat je sarcastisch gaat doen...quote:Op donderdag 6 september 2012 17:28 schreef MoneyTalks het volgende:
Ja laat mensen maar meer uren maken! Er is immers een groot tekort op de arbeidsmarkt!
Dan zou het idd eigenlijk een werkweek van gemiddeld 30 uur moeten heten. En is het voorstel dus eigenlijk om juist minder te gaan werken...quote:Op donderdag 6 september 2012 17:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik las het anders, nl dat een werkweek van 60 uur mooi ingevuld kan worden door twee mensen oid, maar misschien is dat omdat ik het anders wel heel dom vind
En dan vinden ze ook nog dat ze fulltime werken, met hun luizige 32 uurtjes.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee joh, lekker 32 uur, en dan klagen dat je niet zoveel verdient als je collega.
Dit is zo'n kansloos gejank weer. Ik werk al jaren 40 uur, wat is het probleem precies?
De meeste werken 40 uur. Vooral als het om vast werk gaat.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:14 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja 32u is part time.
35u heb ik nog nooit van gehoord.
Je mag blij zijn als je 40u werkt... in de praktijk is het helaas vaak meer.
Daarom zal Minister Kampf wel 60 uur bedoelen. Dat kan niet anders. Daarbij maken velen ook nog eens overuren.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 september 2012 17:08 schreef Basp1 het volgende:
Weer een extra reden erbij om niet op 1 van deze 2 parijen te gaan stemmen.
Gaan ze dadelijk nog zeggen dat we ook maar op zijn chinees 80 uur per week moeten gaan werken en de woonruimte met hot swaps moeten delen.
Hier ben ik het nou 100% mee eens!quote:Op donderdag 6 september 2012 18:03 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ook vreemd is het feit dat juist de VVD en D66 zich liberaal noemen. Dat snap ik niet. Waarom toch die bemoeizucht. Laat de werknemer en werkgever dat nou zelf uitzoeken.
Waar rook is is vuur. Dat men al advies gaat inwinnen over een voorstel op dit gebied.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:29 schreef Fir3fly het volgende:
Houd uw paarden, Kamp gaat alleen maar advies inwinnen over dit voorstel bij de SER. Nergens wordt gezegd dat een van beide partijen dit wil gaan invoeren.
Heel liberaal toch?quote:Op donderdag 6 september 2012 19:04 schreef QBay het volgende:
Dus als ik het goed begrijp MAG je dan niet meer minder dan 40 uur per week werken?. Als je 32 uur per week wil werken mag dat dus niet meer van vadertje overheid? Wees blij dat we nu werken man
.
Ik vind het een goed planquote:Op donderdag 6 september 2012 17:06 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ga weg gekquote:Op donderdag 6 september 2012 22:38 schreef HeatWave het volgende:
Jankballen, de wereld gaat naar de klote
big mac is juist voedsel voor arme mensenquote:Op donderdag 6 september 2012 22:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga weg gek
Nederland is nooit zo welvarend geweest als nu
Mijn ouders aten vroeger schuifkaas op brood, weet je wat dat is??/
Geen Big Mac hoor
Behalve dat de overheid op dit gebied een vinger wordt aangereikt en wanneer je ze een vinger geeft...quote:Op donderdag 6 september 2012 17:11 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Volgens mij werkt heel Nederland met een full time baan al 40uur... zonder overwerken want er zijn super veel mensen die continu overwerken.
Dus er verandert helemaal niks.
Wel aardig binnen deze discussie.quote:Het is zaak om naar de feiten te kijken, hard op de inhoud te zijn en zacht op de persoon. Zo is te zien dat Europese en OESO-cijfers de onderbuikgevoelens weerleggen over Grieken, die gemiddeld 740 uur per jaar langer dan de Nederlanders werken, 7 dagen minder vakantiedagen per jaar dan de Duitsers hebben en van een laag pensioen genieten op een gemiddelde leeftijd van bijna 65 jaar. De Griekse overheid staat als gevolg van eigen wanbeleid op de rand van een faillissement en de Grieken dienen er zelf uit te komen.
Wat er verandert is dat veel mensen die weliswaar 40 uur werken, maar een contract voor bijv. 36 uur hebben, minder ATV gaan sparen en dus minder verlofdagen zullen hebben.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:11 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Volgens mij werkt heel Nederland met een full time baan al 40uur... zonder overwerken want er zijn super veel mensen die continu overwerken.
Dus er verandert helemaal niks.
nou ik vind het maar dure rommelquote:Op donderdag 6 september 2012 22:58 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
big mac is juist voedsel voor arme mensen
afgezien daarvan is iedereen thuis vaak aan het werkmail lezen en voorbereiden, telt dat dan opeens mee??quote:Op vrijdag 7 september 2012 22:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat er verandert is dat veel mensen die weliswaar 40 uur werken, maar een contract voor bijv. 36 uur hebben, minder ATV gaan sparen en dus minder verlofdagen zullen hebben.
En waarom wil men de rekening alwéér bij de werkende Nederlander leggen? Krimp die onnodig topzware overheid verdomme eens een keer in!
Daar ben ik bang voor. Het is inderdaad zo dat de minister er nooit bij vertelt dat destijds in de jaren 80 daar mensen salaris voor moesten inleveren en dat die dagen nog verplicht werden ook om de jeugdwerkloosheid te bestrijden.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
afgezien daarvan is iedereen thuis nog wat aan het emailen en voorbereiden telt dat dan opeens mee??
Je moet de regels niet zo zwart wil neerleggen, het is anders als je om een bepaalde tijd achter de naaimachine kruipt, maar we zirtten hier niet in China , dat is een maakland, door de veel te goedkope Yuan, die (nog) niet vrij verhandelbaar is
Maar goed ik denk dat ik dan de 10% salariskorting door de ingeleverde uren weer betaald krijg van de minister
Hahahahahaha.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:29 schreef Fir3fly het volgende:
Houd uw paarden, Kamp gaat alleen maar advies inwinnen over dit voorstel bij de SER. Nergens wordt gezegd dat een van beide partijen dit wil gaan invoeren.
Werken of productiviteit?quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:03 schreef 99.999 het volgende:
Van vk.nl
Wel aardig binnen deze discussie.
Effectiviteit & kwantiteit. Hoppa!quote:Op donderdag 6 september 2012 17:39 schreef Tem het volgende:
Ik snap het niet. Volgens mij moet effectiviteit boven kwantiteit staan. Wel denk ik dat men flexibeler moeten gaan werken in een 24/7 economie.
typisch staaltje taartdenkenquote:Op donderdag 6 september 2012 17:08 schreef dr.Bellows het volgende:
Ik snap er niets van. We hebben enorm veel werklozen en er komen er nog steeds meer bij. En nu moeten degenen die een baan hebben nog meer werken, waardoor er weer minder ruimte op de arbeidsmarkt komt.....?
quote:Op maandag 10 september 2012 12:40 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
typisch staaltje taartdenken
verzin zelf 'ns waarom je redenering niet klopt
Nee dat was voor de bezuiigingen hoorquote:Op maandag 10 september 2012 20:01 schreef HardMetal het volgende:
Ok, ik zal proberen het om de andere kant op uit te leggen.
Ooit hebben ze arbeidstijdverkorting ingesteld, iedereen ging ipv. 40 uur, 38 uur werken. Er zouden zo meer mensen aan een baan geholpen worden. Het hield wel in dat meer personeel meer kosten betekent, dus slechtere concurrentiepositie op de wereldmarkt, dus minder werk.
Nee, maar met een verbeterde concurrentiepositie ivm. goedkopere arbeid (2/38) kan je wel meer werk binnenhalen.quote:Op maandag 10 september 2012 20:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee dat was voor de bezuiigingen hoor
Kostte mij 10% salaris, ik werk nu 36 uur maar voor 10% ga ik weer 4 uur meer werken,
onzin natuurlijk, dat werk is er niet
Mensen die minder willen werken kunnen dat met een 40 urige werkweek net zo goed als met een 38 urige. En is het niet zo dat iedereen die kan zijn steentje bijdraagt in deze "crisis"? Moeten de belangen van mensen die minder WILLEN werken dan zwaar wegen?quote:Op maandag 10 september 2012 20:09 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
De meeste full-time banen op enig niveau zijn sowieso al meer dan 40, dus dit lijkt me vooral voor part-timers en lager geschoolde mensen vervelend. Zeker voor mensen die bewust minder werken in combinatie met kleine kinderen lijkt me dit niet wenselijk, en het doel een beetje voorbij schieten.
ja spijkerbroeken maken voor 3,7 dollar zekerquote:Op maandag 10 september 2012 20:06 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Nee, maar met een verbeterde concurrentiepositie ivm. goedkopere arbeid (2/38) kan je wel meer werk binnenhalen.
Zucht, begin eens voor jezelf, dit is echt basale kennis om een klein bedrijfje te runnen.
Het houdt wel ergens een keer op hè. Als je in de hoogste schaal zit betaal je straks ¤1000 netto in de maand voor 3 dagen KDV voor 1 kind. Ga eerst maar eens korten op bijstandsuitkeringen, ontwikkelingshulp, allerlei pret-subsidies enz.quote:Op maandag 10 september 2012 20:12 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Mensen die minder willen werken kunnen dat met een 40 urige werkweek net zo goed als met een 38 urige. En is het niet zo dat iedereen die kan zijn steentje bijdraagt in deze "crisis"? Moeten de belangen van mensen die minder WILLEN werken dan zwaar wegen?
mensen die 40 uur op een stoel zitten ??????quote:Op maandag 10 september 2012 20:12 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Mensen die minder willen werken kunnen dat met een 40 urige werkweek net zo goed als met een 38 urige. En is het niet zo dat iedereen die kan zijn steentje bijdraagt in deze "crisis"? Moeten de belangen van mensen die minder WILLEN werken dan zwaar wegen?
Oh ja, bij ASML hebben ze natuurlijk geen betaald personeel rondlopen. Een dikbetaalde ir. die 40 uur werkt ipv. 38 is echt wel goedkoper voor zijn werkgever.quote:Op maandag 10 september 2012 20:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja spijkerbroeken maken voor 3,7 dollar zeker
nee investeren in innovatie productontwikkeling en onderzoek
ik zie liever ASML dan een spijkerbroekBV uit China
Nee, gewoon 40 uur prestatie leveren voor de werkgever. Eigenlijk zoals een ieder die elke dag naar zijn werk gaat om zijn boterham te verdienen.quote:Op maandag 10 september 2012 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen die 40 uur op een stoel zitten ??????
Dit.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:29 schreef JeMoeder het volgende:
Ik werk al jaren 40u. Ik snap niet wat het probleem is...
[..]
...
Prima, lever dan als eerste maar loon in. Het lachwekkende is dat iedereen hier zeurt dat de lonen te hoog zijn. Maar van de andere kant willen het allemaal grootverdieners worden want zij vinden zich allemaal uitzonderlijk. Maar ik snap je wel. De laaggeschoolden moeten veel inleveren. Daar gaat het je natuurlijk om.quote:Op maandag 10 september 2012 20:06 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Nee, maar met een verbeterde concurrentiepositie ivm. goedkopere arbeid (2/38) kan je wel meer werk binnenhalen.
Zucht, begin eens voor jezelf, dit is echt basale kennis om een klein bedrijfje te runnen.
QFT!quote:Op maandag 10 september 2012 20:17 schreef Zolder het volgende:
Het is tijd om de verzorging aan banden te gaan leggen. We hebben genoeg bomen geknuffeld en in een kringetje gezeten als een stelletje hippies. Laat Nederland het land zijn waar het kan zijn, een land van succesvolle mensen die dromen verwezenlijken, waar uitschot niet wordt geaccepteerd.
Ga jij het ze daar even vertellen bluffer, zeg gelijk even dat ze in de pause niet meer hun eigen broodjes op mogen etenquote:Op maandag 10 september 2012 20:17 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Oh ja, bij ASML hebben ze natuurlijk geen betaald personeel rondlopen. Een dikbetaalde ir. die 40 uur werkt ipv. 38 is echt wel goedkoper voor zijn werkgever.
Bij wijze van dan hé. Ik verdedigde dat goedkopere arbeid niet meteen leidt tot chinese praktijken.quote:Op maandag 10 september 2012 20:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ga jij het ze daar even vertellen blufferd
Het punt is dat hij gelijk heeft, maar dan wel ten koste van de laaggeschoolde arbeider. Iedereen heeft het maar over de Ing en chirurg. Alsof het land alleen bestaat uit hoog opgeleiden.quote:Op maandag 10 september 2012 20:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ga jij het ze daar even vertellen bluffer, zeg gelijk even dat ze in de pause niet meer hun eigen broodjes op mogen eten
nee, meeste zitten thuis ok nog te werken of mail te lezen, EN als je dat niet doet, dan loop je morgen achter, en ben je onvoorbereid en dan kletsen over twee uur, alsof we in een communistisch land leven.quote:Op maandag 10 september 2012 20:26 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik ben geen econoom, maar ik betwijfel of een paar uurtjes extra werken daadwerkelijk leidt tot een significant hogere productie/BNP
Lol.quote:Op maandag 10 september 2012 20:17 schreef Zolder het volgende:
Het is tijd om de verzorging aan banden te gaan leggen. We hebben genoeg bomen geknuffeld en in een kringetje gezeten als een stelletje hippies. Laat Nederland het land zijn dat het kan zijn, een land van succesvolle mensen die dromen verwezenlijken, waar uitschot niet wordt geaccepteerd.
Mensen staan verbaasd als ze er achter komen wat ze met een overall aan en vuile handen kunnen verdienen. Vakmensen worden in de algemene opinie niet echt gewaardeerd.quote:Op maandag 10 september 2012 20:37 schreef Cherna het volgende:
[..]
Lol.
Wat een ridicule uitspraak. Wie heeft het hier over verzorging. Het gaat om werkenden die niet hangen aan het infuus.
Je zult er nog verstelt van staan hoe succes vol we in de toekomst zullen zijn zonder laaggeschoolde arbeiders(niet dus). Ik heb een idee dat de huidige student de werkelijkheid totaal uit het oog verloren is.
Die hele kenniseconomie is een bubbel.
Dit zijn weer van die typische peptalks(Humberto Tan) die het heel bedrijfsleven en werksfeer verziekt hebben voor hardwerkend NL.
Het punt is alleen dat je bij dat soort arbeid het niet lang volhoud als je weken draait tussen de 40-60 uur.quote:Op maandag 10 september 2012 20:43 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Mensen staan verbaasd als ze er achter komen wat ze met een overall aan en vuile handen kunnen verdienen. Vakmensen worden in de algemene opinie niet echt gewaardeerd.
Dan kunnen ze gelijk de hele overheid opdoeken...quote:Op maandag 10 september 2012 11:15 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Inderdaad en dat zegt dus niets.
Je moet naar de productiviteit kijken.
Ik werk in elk geval 40 uur per week.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:06 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Mijn vorige werkgever zei altijd : met efficientie heb je veel productie en weinig kosten, hij was strikt tegen elke vorm van overwerk, en schafte liever een tijdsbesparende maatregel aan dan zijn personeel op te jagen.quote:Op maandag 10 september 2012 20:26 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik ben geen econoom, maar ik betwijfel of een paar uurtjes extra werken daadwerkelijk leidt tot een significant hogere productie/BNP
velen zitten op vakantie nog facturen te sturenquote:Op maandag 10 september 2012 20:32 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Het eerste wat ik 's ochtends doe als ik wakker word is mijn werkmail en afspraken binnenhalen op m'n telefoon
(En dat gaan dan heel de dag door tot een uur of 11 's avonds)
Een nieuwetijds slechte gewoonte noem ik het maar...
De salaristabellen zijn gewoon gelijk gebleven x 90 % wegens de salariskorting voor de ADV urenquote:Op dinsdag 11 september 2012 00:00 schreef whitetiger300 het volgende:
Er is in dit topic nu al meerdere male geroepen dat bijna iedereen 40 uur maakt. Maar Rijksambtenaren hebben gewoon een 36 urige werkweek (doorgaans, zie ARAR), alles meer dan dat zijn overuren en doorgaans worden (tenminste waar ik werkte) geen 40 uurs contracten meer gesloten.
De bewering dat dit vooral erg is voor laag opgeleide is ook onzin want afdelingshoofden en directeuren bij de overheid....allemaal 36 uur. Daarbij zag ik juist steeds vaker 32 uurs contracten omdat er veel mensen nodig zijn voor verschillende nieuwe kennis gebieden, dan heb je ook weinig aan iemand die 40 uur hetzelfde doet.
Wat is dit voor kolder? De beroepsbevolking in Nederland maakt trouwens al best wel veel uren. Tevens hebben we (op de totale bevolking gezien) een hoog percentage beroepsbevolking. Dit klinkt als VVD-antie-hippie-prietpraat. Gebakken lucht dus.quote:Op maandag 10 september 2012 20:17 schreef Zolder het volgende:
Het is tijd om de verzorging aan banden te gaan leggen. We hebben genoeg bomen geknuffeld en in een kringetje gezeten als een stelletje hippies. Laat Nederland het land zijn dat het kan zijn, een land van succesvolle mensen die dromen verwezenlijken, waar uitschot niet wordt geaccepteerd.
Niets, men kan het wel aantrekkelijker maken, zoals ze dat eerder hebben gedaan met mensen de bank af krijgen (populaire term voor moeders die moeten stoppen met het opvoeden van hun kinderen en dat aan anderen overlaten) en parttime te laten werken.quote:Op dinsdag 11 september 2012 01:07 schreef Kowloon het volgende:
Waarom zou de overheid, anders dan in haar rol als werkgever, iets te zeggen moeten hebben over wat werkgevers en werknemers individueel of gezamenlijk met elkaar afspreken?
Ik had laatst nog een tegelzetter langs. Die man is 40, heeft een vak geleerd en leert nog bij, verstaat zijn vak, werkt al 25 jaar, loopt al een paar jaar met de eerste fysieke klachten, is op vrijdagmiddag duidelijk aan weekend toe en verdient netto nog geen 1900 per maand.quote:Op maandag 10 september 2012 20:58 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het punt is alleen dat je bij dat soort arbeid het niet lang volhoud als je weken draait tussen de 40-60 uur.
Ik heb al veel lassers in de kreukels zien liggen met 50 jaar omdat ze weken draaide van 60 uur en dat jaren lang. Die worden nu uitgekotst en bedankt voor hun diensten. En erger nog. Ze worden als uitvreters weggezet omdat ze nu in de WAO lopen.
Bij veel beroepen zal het dus betekenen dat je al vrij vroeg bent opgebrand(kan ook kantoor zijn). Dan tot 67 jaar werken is dan nog een leuk probleem voor dit soort arbeiders.
2040 is over 28 jaar, de VVD kan in de verre toekomst kijken en weet ook nu al hoe het over 28 jaar met de technologie en de wereldeconomie gaat, vandaar.quote:Op donderdag 6 september 2012 20:15 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Heel liberaal toch?
Er is wel degelijk een verband tussen een kortere werkweek en lagere werkloosheid (vooral voor simpelere banen). Dus hoe de VVD dit wil doen en 420.000 banen wil scheppen in 2040 is me een raadsel.
Nog wel. Maar de helft wordt in het programma van de VVD al weggewerkt, en door de vergrijzing komt er binnen nu en 5 jaar een krapte op de arbeidsmarkt.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:08 schreef dr.Bellows het volgende:
Ga maar eens naar de Mc met de kinderen. Kost je minimaal ¤ 25quote:Op donderdag 6 september 2012 22:58 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
big mac is juist voedsel voor arme mensen
kunne ze beter tweede pinksterdag afschaffen, dat kost geen extra salarisquote:Op maandag 10 september 2012 20:26 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
onzinquote:Op dinsdag 11 september 2012 09:34 schreef sanger het volgende:
[..]
en door de vergrijzing komt er binnen nu en 5 jaar een krapte op de arbeidsmarkt.
Ow? En al die rapporten dan van het CBS die hier op wijzen kloppen niet? Er komt geen vergrijzing aan?quote:
Dee robotica gaat veel harder dan de vergrijzing , nog even en er zit geen mens meer op de kantoren dan de directeur en de secrataressequote:Op dinsdag 11 september 2012 11:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Ow? En al die rapporten dan van het CBS die hier op wijzen kloppen niet? Er komt geen vergrijzing aan?
En de robotica kunnen analyseren zoals een mens dat kan?quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:39 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dee robotica gaat veel harder dan de vergrijzing , nog even en er zit geen mens meer op de kantoren dan de directeur en de secrataresse
ja, daar gaat echt ook aan gewerkt worden, zelfs robots die robots ontwerpenquote:Op dinsdag 11 september 2012 11:43 schreef sanger het volgende:
[..]
En de robotica kunnen analyseren zoals een mens dat kan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |