Daar wordt al aan gewerkt. Maar of dat binnen nu en 10 jaar al werkt....quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:56 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja, daar gaat echt ook aan gewerkt worden, zelfs robots die robots ontwerpen

quote:Op maandag 10 september 2012 20:17 schreef Zolder het volgende:
Het is tijd om de verzorging aan banden te gaan leggen. We hebben genoeg bomen geknuffeld en in een kringetje gezeten als een stelletje hippies. Laat Nederland het land zijn dat het kan zijn, een land van succesvolle mensen die dromen verwezenlijken, waar uitschot niet wordt geaccepteerd.

Krapte op de arbeidsmarkt bestaat niet. Werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten wel.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:29 schreef JeMoeder het volgende:
Ik werk al jaren 40u. Ik snap niet wat het probleem is...
[..]
Lees de tweede zin van het bericht nog eens voordat je sarcastisch gaat doen...

Dat riep men in de jaren zestig ook al.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:39 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dee robotica gaat veel harder dan de vergrijzing , nog even en er zit geen mens meer op de kantoren dan de directeur en de secrataresse

En zal men nog vele honderden jaren als een achterlijke malloot blijve verkondigenquote:Op dinsdag 11 september 2012 13:21 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat riep men in de jaren zestig ook al.

Krapte zal zorgen voor een krimp, waardoor er inderdaad geen krapte meer bestaat.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
Krapte op de arbeidsmarkt bestaat niet. Werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten wel.

Nederlandse werkgevers moeten gewoon nog even aan het idee wennen dat goed opgeleid personeel geld kost. In andere westerse landen kan het ook, nu hier nog.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Krapte zal zorgen voor een krimp, waardoor er inderdaad geen krapte meer bestaat.

Ik zou geen cent meer verdienen in het buitenland, dus ik zie geen probleem met het salarisniveau van Bachelors en Masters.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:40 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nederlandse werkgevers moeten gewoon nog even aan het idee wennen dat goed opgeleid personeel geld kost. In andere westerse landen kan het ook, nu hier nog.

Er zijn inderdaad genoeg beroepsgroepen waarvoor dat geldt. Grappig genoeg zijn dat ook altijd de opleidingen die een overvloed aan studenten afleveren.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:41 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik zou geen cent meer verdienen in het buitenland, dus ik zie geen probleem met het salarisniveau van Bachelors en Masters.

Mijn vakgebied is niche en er is vraag te over. Ongeveer 5/6 afstudeerders per jaar.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:44 schreef Nobu het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad genoeg beroepsgroepen waarvoor dat geldt. Grappig genoeg zijn dat ook altijd de opleidingen die een overvloed aan studenten afleveren.

Erg prettig natuurlijk, maar feit blijft dat juist in de sectoren waar altijd over krapte gesproken wordt de salarissen vaak laag liggen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:46 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Mijn vakgebied is niche en er is vraag te over. Ongeveer 5/6 afstudeerders per jaar.

Ga maar eens in een normaal restaurant eten... kost je minimaal 100 euro.quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Ga maar eens naar de Mc met de kinderen. Kost je minimaal ¤ 25Ik kan toch echt wel goedkoper eten hoor

Thuis kan het wel een stukje goedkoper denk ikquote:Op dinsdag 11 september 2012 14:13 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ga maar eens in een normaal restaurant eten... kost je minimaal 100 euro.
 Of bij de snackbar om de hoek
 Of bij de snackbar om de hoek  

Wat een dwaasheid. Is dat dezelfde partij die zich banenkampioen noemt. Tja leuk als je roept meer banen te hebben dan iedere andere partij in 2040. 2040 nota bene, dan leef ik mogelijk al niet meer. Die banen moeten er nu zijn.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:57 schreef rop45 het volgende:
Uit de cijfers van het centraal plan bureau blijkt dat de VVD op termijn de AOW leeftijd wil verhogen naar 70 jaar. Hoe zit dat bij D66?

Wat is daar nou zo verschrikkelijk dwaas aan? Sinds de invoering van de AOW is de levensverwachting gestegen van pakweg 73 naar 81 jaar. Daarnaast kampen we met een vergrijzing die ertoe leidt dat er a) meer krapte komt op de arbeidsmarkt en b) de verhouding tussen werkenden en AOW ontvangers flink scheef gaat lopen. Alleen al als ordinaire bezuinigingsmaatregel lijkt me dit een prima initiatief.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:35 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wat een dwaasheid. Is dat dezelfde partij die zich banenkampioen noemt. Tja leuk als je roept meer banen te hebben dan iedere andere partij in 2040. 2040 nota bene, dan leef ik mogelijk al niet meer. Die banen moeten er nu zijn.
De overheid heeft nog nooit verder dan 5 jaar kunnen kijken. En zelfs dat blijkt al een probleem. Laat staan 2040.
Och die grachtengordel partij zal daar wel in meehobbelen.

Nee, het bezuinigd niets. Het is alleen maar te doen om mensen hun pensioen niet te geven dat ze zelf gespaard hebben.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat is daar nou zo verschrikkelijk dwaas aan? Sinds de invoering van de AOW is de levensverwachting gestegen van pakweg 73 naar 81 jaar. Daarnaast kampen we met een vergrijzing die ertoe leidt dat er a) meer krapte komt op de arbeidsmarkt en b) de verhouding tussen werkenden en AOW ontvangers flink scheef gaat lopen. Alleen al als ordinaire bezuinigingsmaatregel lijkt me dit een prima initiatief.

Wat is het allemaal toch erg hè?quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:59 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ja hoor, zodat er nog minder banen ontstaan (immers meer uren werk betekent vollere banen en minder ruimte voor nieuwe functies). Dwaasheid ten top weer. Als men minder banen wil en weer meer burn-outs moet je dit vooral doen! Retards zijn het...

)!!!
 )!!!

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |