Squatten geneest toch alles of heb ik iets gemist in de tussentijd ?quote:Op donderdag 6 september 2012 14:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe kom je nou eigenlijk supersnel van een verkoudheid af?
Mijn rugpijn in ieder geval nietquote:Op donderdag 6 september 2012 14:43 schreef Weissman het volgende:
[..]
Squatten geneest toch alles of heb ik iets gemist in de tussentijd ?
Netjesquote:Op donderdag 6 september 2012 14:21 schreef Dalliance het volgende:
Deadlift 140kg bij 79kg lichaamsgewicht![]()
Sinds een maand heb ik isolatiewerk toegevoegd aan m'n SS regime en dat werkt prima
Dat doe ik ookquote:Op donderdag 6 september 2012 14:49 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Netjes
Ik zit op 120kg (5 reps) bij 77kg. Wat doe jij m.b.t grip? Ik moet vanwege mijn zwakke grip na iedere rep de bar neerzetten, even adem happen en opnieuw grippen. Ik doe overigens al alternate grip en hook grip doet simpelweg teveel pijn boven de 70kg. Straps heb ik bij dit gewicht nog geen zin in...
De laatste rep gaat overigens op mijn tandvlees, dus even geen gewicht erbij de komende weken. Zit in een cut, dus mag al blij zijn als ik dit gewicht volhoud
Ha ha.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:43 schreef Dalliance het volgende:
[..]
Dit plaatje bedoel je?
[ afbeelding ]
Hier ook 77kg, ik doe ook alternate grip, hook grip nooit geprobeerd en de gewone grip dat gaat niet werken.quote:Op donderdag 6 september 2012 14:49 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Netjes
Ik zit op 120kg (5 reps) bij 77kg. Wat doe jij m.b.t grip? Ik moet vanwege mijn zwakke grip na iedere rep de bar neerzetten, even adem happen en opnieuw grippen. Ik doe overigens al alternate grip en hook grip doet simpelweg teveel pijn boven de 70kg. Straps heb ik bij dit gewicht nog geen zin in...
De laatste rep gaat overigens op mijn tandvlees, dus even geen gewicht erbij de komende weken. Zit in een cut, dus mag al blij zijn als ik dit gewicht volhoud
Gewone grip gaat bij mij prima, zit nu op 120kg x5 @93kg wanneer ik niet meer normaal kan grippen gebruik ik straps. geen alternate grip iig. Spring nu nog 10kg per week hoop dit door te kunnen zetten tot 140kg daarna zal het langzamer gaan.quote:Op donderdag 6 september 2012 15:25 schreef Crixus het volgende:
[..]
Hier ook 77kg, ik doe ook alternate grip, hook grip nooit geprobeerd en de gewone grip dat gaat niet werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Ik gebruik ook een alternate grip en sinds kort (na een tip in dit topic) reset ik na iedere rep; dus stang los, rechtop staan, paar keer diep ademen en weer gaan.quote:Op donderdag 6 september 2012 14:49 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Netjes
Nee, ik werk gewoon de SS routine af, maar voeg daarna oefeningen toe. Vandaag waren dat bijvoorbeeld goodmornings, pull-ups icm push-ups, weighted one-legged squats en dumbbell side lateral raises.quote:Op donderdag 6 september 2012 14:36 schreef Zith het volgende:
[..]
Breek je je DL op in geisoleerde bewegingen?
[..]
Is ook een heel oud lijstje, misschien dat het daaraan ligt.quote:Op donderdag 6 september 2012 15:25 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Ha ha.
Bagel is C grade, "Sweetened Cereal breakfast" D grade en Bacon F grade. Welke amateur heeft dat plaatje gemaakt, echt hoor...
Mag ik vragen waarom je vaak 1 rep doet?quote:Op donderdag 6 september 2012 15:48 schreef Dalliance het volgende:
[..]
Ik gebruik ook een alternate grip en sinds kort (na een tip in dit topic) reset ik na iedere rep; dus stang los, rechtop staan, paar keer diep ademen en weer gaan.
Met m'n warming up reset ik niet. Wat ik precies doe ziet er dus eigenlijk zo uit (vandaag):
[warming up, 90 sec rust]
8 x 70 kg
5 x 100 kg
3 x 120 kg
[worksets]
1 x 140 kg
1 x 140 kg
1 x 140 kg
1 x 140 kg
1 x 140 kg
1 x 140 kg (1 rep extra dus)
Wat ik mij meer afvraag; waarom zit je warmingup set zo dicht bij je werkset?quote:Op donderdag 6 september 2012 16:00 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je vaak 1 rep doet?
Ik doe namelijk deadliften gewoon net als andere oefeningen 6/8x.
Vanwaar bij deadlift anders? ik snap dat je dan meer gewicht aan kan omdat je kan rusten.. maar als je dat squaten/ benchen doet zal dit ook het gevolg hebben.
Heeft vooral met grip te maken denk ik. Je grip volhouden op 5 continue reps is erg lastig en je deadlift op grip laten stallen lijkt me zonde. Het is in eerste instantie toch een oefening voor je rug, core en benen.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:00 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je vaak 1 rep doet?
Ik doe namelijk deadliften gewoon net als andere oefeningen 6/8x.
Vanwaar bij deadlift anders? ik snap dat je dan meer gewicht aan kan omdat je kan rusten.. maar als je dat squaten/ benchen doet zal dit ook het gevolg hebben.
En het is erg lastig om de goede vorm aan te houden bij de deadlift als je niet reset.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:04 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Heeft vooral met grip te maken denk ik.
Maar je laat je gewicht altijd de grond aantikken wat zorgt voor 1sec. rust.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:04 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Heeft vooral met grip te maken denk ik. Je grip volhouden op 5 continue sets is erg lastig en je deadlift op grip laten stallen lijkt me zonde. Het is in eerste instantie toch een oefening voor je rug, core en benen.
Zo doe ik het ook. Even een hap lucht en weer gaan.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:07 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Maar je laat je gewicht altijd de grond aantikken wat zorgt voor 1sec. rust.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar bij voldoende gewicht heb je dan naar mijn ervaring onvoldoende tijd om je grip te herpakken. Ik heb het aantal keren gehad dat de bar daardoor scheef omhoog ging, wat niet echt lekker is voor je ruggengraat als er 100kg+ belasting aanwezig is.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:07 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Maar je laat je gewicht altijd de grond aantikken wat zorgt voor 1sec. rust.
Ja gewoon omlaag... tik.... en meteen weer omhoog.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:09 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook. Even een hap lucht en weer gaan.
Dat doe ik op mijn warmup sets (5x60, 5x80) wel ja. Mijn werksets zijn echt heel zwaar voor me; ik ga echt met een typisch HNNNNGG-geluid omhoog.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:10 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja gewoon omlaag... tik.... en meteen weer omhoog.
Ik deadlift met 100-120kg dus nog niet echt hoog maar ik denk niet dat je de oefening moet aanpassen naarmate het gewicht omhoog gaat.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:09 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, maar bij voldoende gewicht heb je dan naar mijn ervaring onvoldoende tijd om je grip te herpakken. Ik heb het aantal keren gehad dat de bar daardoor scheef omhoog ging, wat niet echt lekker is voor je ruggengraat als er 100kg+ belasting aanwezig is.
Daarnaast merk ik in mijn werksets dat ik nogal snel vanuit mijn onderrug ga tillen als ik mezelf niet goed vooraf opstel. Iets te gevaarlijk IMHO, dus even goed gaan staan.
idd, ook van die "gefeliciteerd, je moet straks schijten"-scheten tijdens je goodmorningsquote:Op donderdag 6 september 2012 15:58 schreef star_gazer het volgende:
...
Maar goed dat ik even was wezen schijten voor mijn workout zegmaar (protip)
Dit inderdaad, of ik nou 90, 110 of 140 kilo pak, m'n grip houdt er gewoon mee op na 3-4 reps.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:04 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Heeft vooral met grip te maken denk ik. Je grip volhouden op 5 continue reps is erg lastig en je deadlift op grip laten stallen lijkt me zonde. Het is in eerste instantie toch een oefening voor je rug, core en benen.
Hoe kom je aan die foto?quote:Op donderdag 6 september 2012 16:12 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]
Foto van mij in mn homegym.
Zieke chest broquote:Op donderdag 6 september 2012 16:12 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]
Zo inderdaad. Laatste rep soms wel extra in/uitademen, maar over het algemeen niet.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:10 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja gewoon omlaag... tik.... en meteen weer omhoog.
die obliquesquote:Op donderdag 6 september 2012 16:12 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]
Vooral de trap afquote:Op donderdag 6 september 2012 16:15 schreef Poidertje het volgende:
Gister voor het eerst een volledige set gesquat met 140 kg (5 x 140). Zat constant op 3 of met veel moeite 4 reps.
Moest daarna gewoon 5 minuten gaan liggen op bankje. Helemaal dizzy.
Kan het nu absoluut merken. Opstaan en traplopen gaan zwaar kut.
Mn moeder heeft ze gemaakt.quote:
thx.. mijn biceps lopen nog beetje achter op de rest maar ben bezig met veel curlen om het weer in verhouding te krijgen.quote:
Volgens mij omdat 'bodybuilders' weten dat je zelf met zweet en tranen voor je succes moet zorgen, en niet op de staatsgelukmachine moet wachten tot je spieren groter worden.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:13 schreef star_gazer het volgende:
Veel VVD'ers in dit topic trouwens
Ben al 2x bijna de trap af gepleurdquote:Op donderdag 6 september 2012 16:20 schreef Poidertje het volgende:
[..]
Hou maar op... En dan die kramperige klote kuiten er nog bij. ;')
Is goed te zien aan die bench achter je. Liggen aardig wat plates op. Wat bench je, 6x je lichaamsgewicht?quote:
De SP is catabool mangquote:Op donderdag 6 september 2012 16:16 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Volgens mij omdat 'bodybuilders' weten dat je zelf met zweet en tranen voor je succes moet zorgen, en niet op de staatsgelukmachine moet wachten tot je spieren groter worden.
SP is voor syntholgebruikers.
Wat een onzin, een ware BB'er verspilt geen kostbare tijd aan werken. Beter trek je uitkering en ga je vol trainen.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:16 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Volgens mij omdat 'bodybuilders' weten dat je zelf met zweet en tranen voor je succes moet zorgen, en niet op de staatsgelukmachine moet wachten tot je spieren groter worden.
SP is voor syntholgebruikers.
Nog steeds een baas zie ik, props voor deze boiquote:Op donderdag 6 september 2012 16:25 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wat een onzin, een ware BB'er verspilt geen kostbare tijd aan werken. Beter trek je uitkering en ga je vol trainen.
Weiss, hoe gaat het mang?quote:Op donderdag 6 september 2012 16:27 schreef Weissman het volgende:
[..]
Nog steeds een baas zie ik, props voor deze boi
Goed idee. Over een 4 maanden loopt mijn contract af bij mijn werk en ik kan niet starten met mijn opleiding in februari.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:25 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wat een onzin, een ware BB'er verspilt geen kostbare tijd aan werken. Beter trek je uitkering en ga je vol trainen.
Rustig bro, 6kg afgevallen, voel me skinny. Voor de rest is het afwachten tot m'n operatie a.s donderdag. En daar ?quote:
Nice, hoe lang na de operatie kun je weer aan de slag? 6kg heb je vast zo weer te pakken.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:30 schreef Weissman het volgende:
[..]
Rustig bro, 6kg afgevallen, voel me skinny. Voor de rest is het afwachten tot m'n operatie donderdag. En daar ?
BF%?quote:Op donderdag 6 september 2012 16:30 schreef Weissman het volgende:
[..]
Rustig bro, 6kg afgevallen, voel me skinny. Voor de rest is het afwachten tot m'n operatie a.s donderdag. En daar ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |