Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat PvdA en VVD elkaar nu even geen streken willen leveren. Dat zien ze immers direct terug op de onderhandelingstafel.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:44 schreef JohnDDD het volgende:
Is wel waar dat mocht Schouw de tweede ronde halen (wat best kan omdat Arib misschien wel de minst populaire kandidaat is) dat hij dan een goede kans maakt door mogelijke steun van de PvdA
Ben even benieuwd, heb je hier buiten het feit dat Arib namens de PvdA het probeert ook nog inhoudelijke argumenten voor?quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:46 schreef Shreyas het volgende:
Ik hoop op Van Miltenburg of Schouw.
Ik op Arib.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:46 schreef Shreyas het volgende:
Ik hoop op Van Miltenburg of Schouw.
Jazeker, ik ben geen PVV stemmer maar wel tegen een dubbele nationaliteit als je volksvertegenwoordiger bent van Nederland. Stel als die VVD-er en D66-er bijvoorbeeld een dubbele nationaliteit had en die van de PvdA niet dan zou ik voor de PvdA-er gaan.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ben even benieuwd, heb je hier buiten het feit dat Arib namens de PvdA het probeert ook nog inhoudelijke argumenten voor?
Je weet dat je daarmee alle Nederlanders die geen afstand kunnen doen van hun oorspronkelijke nationaliteit als tweederangs burger wegzet hè?quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Jazeker, ik ben geen PVV stemmer maar wel tegen een dubbele nationaliteit als je volksvertegenwoordiger bent van Nederland. Stel als die VVD-er en D66-er bijvoorbeeld een dubbele nationaliteit had en die van de PvdA niet dan zou ik voor de PvdA-er gaan.
misschien moeten we hem daarom maar kiezen, anders gaat hij vanuit de kamer telkens zulke lange betogen houdenquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:55 schreef Sound.Cloud het volgende:
Hij is niet echt kort van stof, Schouw
En dan? In Amerika kun je bijvoorbeeld niet eens president worden als je niet in Amerika geboren bent, dan zijn wij in Nederland nog vrij soepel. Bovendien zeg ik niet dat het niet mag, maar ik heb het liever niet.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Je weet dat je daarmee alle Nederlanders die geen afstand kunnen doen van hun oorspronkelijke nationaliteit als tweederangs burger wegzet hè?
Neequote:Op dinsdag 25 september 2012 17:03 schreef Asphias het volgende:
is er al iets bekend over de stemvoorkeur van verschillende partijen?
de PVV is nog duidelijk tegen Arib.
de SP wist het nog niet volgens een tweet net.
verder al iets bekend?
Hoi Whiskersquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Volgen
Ronald Plasterk
@RPlasterk
Hee, een Kamerlid. pic.twitter.com/6SoD5C4K
[ afbeelding ]
http://twitter.com/RPlasterk/status/250612304914309120/photo/1
![]()
Het is een goede gewoonte geworden
Precies wat ik dacht toen Bontes zo bezig wasquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik op Arib.
Alleen al om de PVV te jennen
Dat is volgens mij ook de enige functie die je daar niet kan krijgen. Schwarzenegger is bijvoorbeeld als geboren Oostenrijker gouveneur geworden. En zo gaat dat voor veel meer functies op.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En dan? In Amerika kun je bijvoorbeeld niet eens president worden als je niet in Amerika geboren bent, dan zijn wij in Nederland nog vrij soepel. Bovendien zeg ik niet dat het niet mag, maar ik heb het liever niet.
De discussie omtrent dubbele nationaliteiten moet hoe dan ook onvoorwaardelijk gevoerd kunnen worden, ook dat is onderdeel van de democratie. Daarbij kan er een rare situatie ontstaat als de voorzitter van de Tweede Kamer met een dubbele nationaliteit zo een debat leidt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook de enige functie die je daar niet kan krijgen. Schwarzenegger is bijvoorbeeld als geboren Oostenrijker gouveneur geworden. En zo gaat dat voor veel meer functies op.
Volgens mij is men daarin een stuk minder krampachtig dan onze PVV en consorten
Ja en? Zolang ze het maar neutraal leidt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De discussie omtrent dubbele nationaliteiten moet hoe dan ook onvoorwaardelijk gevoerd kunnen worden, ook dat is onderdeel van de democratie. Daarbij kan er een rare situatie ontstaat als de voorzitter van de Tweede Kamer met een dubbele nationaliteit zo een debat leidt.
Hoezo? Denk je dat ze de microfoontjes dicht gaat draaien?quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De discussie omtrent dubbele nationaliteiten moet hoe dan ook onvoorwaardelijk gevoerd kunnen worden, ook dat is onderdeel van de democratie. Daarbij kan er een rare situatie ontstaat als de voorzitter van de Tweede Kamer met een dubbele nationaliteit zo een debat leidt.
Waarom?quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik heb er niet 100% vertrouwen dat dat ook gaat gebeuren. Onbewust kan er toch partijpolitiek bedreven worden bijvoorbeeld. Ik zie niet in waarom we dit risico moeten nemen als er twee andere kandidaten zijn die geen dubbele nationaliteit hebben.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja en? Zolang ze het maar neutraal leidt.
Kloptquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:25 schreef remlof het volgende:
Ik vind Schouw niet sterk overkomen met al die vergeten vragen.
Ik ook niet. Ook overal omheen praten.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:25 schreef remlof het volgende:
Mee eensquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:25 schreef remlof het volgende:
Waarom niet? En denk je echt dat dat gepikt zou worden?quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik heb er niet 100% vertrouwen dat dat ook gaat gebeuren. Onbewust kan er toch partijpolitiek bedreven worden bijvoorbeeld. Ik zie niet in waarom we dit risico moeten nemen als er twee andere kandidaten zijn die geen dubbele nationaliteit hebben.
overigens kan altijd een andere voorzitter worden aangesteld voor een debat waar de voorzitter direct mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik heb er niet 100% vertrouwen dat dat ook gaat gebeuren. Onbewust kan er toch partijpolitiek bedreven worden bijvoorbeeld. Ik zie niet in waarom we dit risico moeten nemen als er twee andere kandidaten zijn die geen dubbele nationaliteit hebben.
Onbewuste partijpolitiek kunnen de kandidaten met een enkele nationaliteit natuurlijk net zo goed bedrijven.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het gaat de komende jaren toch niet alleen maar om de dubbele nationaliteit in de Tweede Kamer? Bij elk debatsonderwerp zou je kunnen gaan zeuren over betrokkenheid en partijdigheid van de voorzitter, nogal vreemd om er alleen hier een punt van te maken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is sowieso niet echt een sterke spreker.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:25 schreef remlof het volgende:
als je het zo bekijkt moeten homo's ook maar geweerd worden, de discussie omtrent homorechten kan de sgp anders niet te berde brengenquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Omdat volgens de wet elk kamerlid voorzitter kan worden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dus een homoseksueel of vrouw kan eigenlijk ook geen kamervoorzitter worden omdat de SGP vrij de disucssie over hun rechten aan moet kunnen gaan?quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als voorzitter hoef je ook niet heel veel te spreken, maar vooral op het proces letten.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is sowieso niet echt een sterke spreker.
Beat you to it!quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus een homoseksueel of vrouw kan eigenlijk ook geen kamervoorzitter worden omdat de SGP vrij de disucssie over hun rechten aan moet kunnen gaan?
een minister met een dubbel paspoort steunden ze echter welquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:36 schreef remlof het volgende:
"Wij willen geen kamervoorzitter met een dubbel paspoort".
Goh, de PVV denkt dat ze nog wat te willen hebben
Van Milfenburgquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:30 schreef JohnDDD het volgende:
Van Miltenburg is echt een schatjehihihi
ze bedoelen dan eigenlijk ook niet "dubbel paspoort" maar "Marokkaans"quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
een minister met een dubbel paspoort steunden ze echter wel
Niemand neemt de PVV ook serieus; het punt is meer dat de SGP (of PVV in dit geval) dat vrijelijk moet kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus een homoseksueel of vrouw kan eigenlijk ook geen kamervoorzitter worden omdat de SGP vrij de disucssie over hun rechten aan moet kunnen gaan?
Staatssecretaris (Veldhuijzen van Zanten).. Of welke minister bedoel je?quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
een minister met een dubbel paspoort steunden ze echter wel
Onzin dit. De SGP is helemaal niet tegen homo's maar tegen een homohuwelijk. Verder is de SGP ook niet tegen vrouwen in de Kamer, maar ze willen zelf geen vrouwen in hun partij.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eensquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:35 schreef vosss het volgende:
Ik vond Verbeet altijd wel een goeie.
Het uiterlijk van een strenge schooljuf, maar toch best aardig. En ze had nog humor ook zo nu en dan, maar als het echt nodig was dan wist ze toch goed in te grijpen altijd.
Jammer dat ze weggaat. Van mij had ze mogen blijven
Of Turks of....quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:36 schreef remlof het volgende:
[..]
ze bedoelen dan eigenlijk ook niet "dubbel paspoort" maar "Marokkaans"
ja die bedoel ikquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Staatssecretaris (Veldhuijzen van Zanten).. Of welke minister bedoel je?
Deed Schouw ookquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:39 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind Van Milfenburg om eerlijk te zijn niet heel sterk in hoe ze spreekt. Ze hapert en uh-t er nogal op los. Vind haar wel sterker in reactie op Van Veldhoven,
Omdat ze vinden dat vrouwen niet in bestuursfuncties horen. En daarmee dus ook niet in het parlement.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Onzin dit. De SGP is helemaal niet tegen homo's maar tegen een homohuwelijk. Verder is de SGP ook niet tegen vrouwen in de Kamer, maar ze willen zelf geen vrouwen in hun partij.
Op zich vind ik dit niet zo heel raar. Ik ben pro Europa, dus persoonlijk heb ik minder tegen mensen met een dubbele nationaliteit als de tweede van een EU land is.quote:
Je zou toch best kunnen stellen dat de SGP in principe tegen vrouwen in de kamer is, omdat ze die ook niet in hun eigen partij willen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Onzin dit. De SGP is helemaal niet tegen homo's maar tegen een homohuwelijk. Verder is de SGP ook niet tegen vrouwen in de Kamer, maar ze willen zelf geen vrouwen in hun partij.
Waar staat dat? Ik heb het nergens in hun verkiezingsprogramma gelezen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat ze vinden dat vrouwen niet in bestuursfuncties horen. En daarmee dus ook niet in het parlement.
En, dan dat accent van die dude die het zegtquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:36 schreef remlof het volgende:
"Wij willen geen kamervoorzitter met een dubbel paspoort".
Goh, de PVV denkt dat ze nog wat te willen hebben
Waarom doet Lutz 't niet? Dat wordt lachentwitter:lutzjacobi twitterde op dinsdag 25-09-2012 om 17:37:44Graag volgende keer geen lange verhalen....maar gewoon een poosje "Proef voorzitten"#wiewordtdenieuwekamervoorzitter reageer retweet
Rare conclusie. Voorbeeld: Als ik later een gezin heb zou ik het zeer prettig vinden als mijn vrouw part time werkt zodat mijn kinderen grotendeels een eigen ouder om zich heen kunnen hebben en niet te veel naar een creche of BSO moeten.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:40 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Je zou toch best kunnen stellen dat de SGP in principe tegen vrouwen in de kamer is, omdat ze die ook niet in hun eigen partij willen.
Ff offtopic: hoe plaats je hier zo'n tweet? Ik kopieer altijd de tekstquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:42 schreef Sound.Cloud het volgende:
Waarom doet Lutz 't niet? Dat wordt lachentwitter:lutzjacobi twitterde op dinsdag 25-09-2012 om 17:37:44Graag volgende keer geen lange verhalen....maar gewoon een poosje "Proef voorzitten"#wiewordtdenieuwekamervoorzitter reageer retweet
[tweet=link] Tekst [/tweet]quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ff offtopic: hoe plaats je hier zo'n tweet? Ik kopieer altijd de tekst
Je kan ook dat blauwe vogeltje klikken in je iconbar, tweede van rechtsquote:
Je vergeet dat SGPers christenen zijn die hun mening baseren op een interpretatie van de Bijbel die zij toepassen op de gehele maatschappij. Dat is het grote verschil tussen bijv. de SGP en D66. Een D66er genaamd Pechtold zal vinden dat Pietje Jansen het recht moet hebben op euthanasie ook al wil Pechtold zelf nooit euthanasie plegen. Een SGPer vindt dat euthanasie verboden moet worden, omdat hij vindt dat de Bijbel zegt dat dat verboden is en dat niemand dat dus mag doen. Datzelfde zal uiteraard ook voor vrouwen gelden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Rare conclusie. Voorbeeld: Als ik later een gezin heb zou ik het zeer prettig vinden als mijn vrouw part time werkt zodat mijn kinderen grotendeels een eigen ouder om zich heen kunnen hebben en niet te veel naar een creche of BSO moeten.
Maar dat betekent niet dat ik in het algemeen iets heb tegen fulltime werkende mannen/vrouwen met een gezin. Dat moeten ze zelf weten.
Lutzquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:42 schreef Sound.Cloud het volgende:
Nogmaals dankquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je kan ook dat blauwe vogeltje klikken in je iconbar, tweede van rechts
quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:46 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Je vergeet dat SGPers christenen zijn die hun mening baseren op een interpretatie van de Bijbel die zij toepassen op de gehele maatschappij. Dat is het grote verschil tussen bijv. de SGP en D66. Een D66er genaamd Pechtold zal vinden dat Pietje Jansen het recht moet hebben op euthanasie ook al wil Pechtold zelf nooit euthanasie plegen. Een SGPer vindt dat euthanasie verboden moet worden, omdat hij vindt dat de Bijbel zegt dat dat verboden is en dat niemand dat dus mag doen. Datzelfde zal uiteraard ook voor vrouwen gelden.
Vorige keer stemde er ook VVD-ers op Verbeetquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:48 schreef Asphias het volgende:
is het eigenlijk zo dat partijen altijd op hun eigen kandidaat stemmen? of komt het vaak voor dat bijvoorbeeld heel de vvd op een pvda'er stemt?
Echt onzin dit, hoeveel SGP-ers heb je gesproken?quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:46 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Een SGPer vindt dat euthanasie verboden moet worden, omdat hij vindt dat de Bijbel zegt dat dat verboden is en dat niemand dat dus mag doen. Datzelfde zal uiteraard ook voor vrouwen gelden.
We hebben het over de fractie he? Niet een willekeurige SGP-stemmer?quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Echt onzin dit, hoeveel SGP-ers heb je gesproken?
Dit zijn stereotypen en generalisaties die door de media in de wereld worden geholpen en door individuen wordt overdreven.
Er wordt anoniem door de leden afzonderlijk gestemt, dus als er bijvoorbeeld een PvdA-kamerlid een andere kandidaat dan Arib beter vindt, kan dat kamerlid zonder dat iemand anders dat weet op de andere kandidaat stemmen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:48 schreef Asphias het volgende:
is het eigenlijk zo dat partijen altijd op hun eigen kandidaat stemmen? of komt het vaak voor dat bijvoorbeeld heel de vvd op een pvda'er stemt?
En wie of waar zegt dat alle fractieleden daar zo over denken? Ik heb nog nooit een SGP kamerlid gehoord die zegt dat hij vindt dat er geen vrouwen in de politiek of tweede kamer moeten of horen te zijn. Ze hebben het alleen over hun eigen partij.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We hebben het over de fractie he? Niet een willekeurige SGP-stemmer?
BESTUH MENSUH! KOPPUH DICHT EN ALLEMAAL LUISTERE NU!quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:42 schreef Sound.Cloud het volgende:
hmhm, dat snap ik. maar ik vroeg me dus vooral af of dat ook gebeurt, en zo te horen gebeurt dat gewoonquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:50 schreef Pietepietje het volgende:
[..]
Er wordt anoniem door de leden afzonderlijk gestemt, dus als er bijvoorbeeld een PvdA-kamerlid een andere kandidaat dan Arib beter vindt, kan dat kamerlid zonder dat iemand anders dat weet op de andere kandidaat stemmen.
Misschien heeft ze vandaag koorts en is ze warmer dan 20 graden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:53 schreef Shreyas het volgende:
Fleur Agema ziet er wel weer aardig uit
ik vind haar niet slecht inderdaad...quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:55 schreef Shreyas het volgende:
Miltenburg beantwoordt dit wel weer goed
Ze heeft alleen wel veel woorden nodig voor een simpel antwoord. Maar dat eigenlijk wel normaal voor politici.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:55 schreef Shreyas het volgende:
Van Miltenburg beantwoordt dit wel weer goed
Ik ga nu toch wel voor Van Miltenburg eigenlijkquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:56 schreef Asphias het volgende:
[..]
ik vind haar niet slecht inderdaad...
iemand al een voorkeur voor miltenburg of schouw?
In principe wil elke partij toch dat zij de grootste worden en hun ideeën worden verwezenlijkt? En de SGP gelooft toch dat zij geen vrouwen binnen hun partij moeten aannemen op basis van een levensbeschouwing die zij in principe op iedereen toepassen? Ik zeg ook niet dat SGPers haatdragend zijn of per se iets hebben tegen elke vrouw in de kamer; maar ik denk wel dat als je hun de keus zou bieden zij tegen vrouwen in de kamer zouden zijn; of ze dat zouden verbieden weet ik niet maar ik denk dat ze het in elk geval passief zouden verbieden (m.a.w. gewoon geen vrouwen op de kieslijst zetten). Ik vind het een beetje naïef om te denken dat het anders zou zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:51 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En wie of waar zegt dat alle fractieleden daar zo over denken? Ik heb nog nooit een SGP kamerlid gehoord die zegt dat hij vindt dat er geen vrouwen in de politiek of tweede kamer moeten of horen te zijn. Ze hebben het alleen over hun eigen partij.
Schouw, ik vind het wel degelijk van belang dat het geen VVD overkill wordt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:56 schreef Asphias het volgende:
[..]
ik vind haar niet slecht inderdaad...
iemand al een voorkeur voor miltenburg of schouw?
Inderdaad, lachmomentjequote:Op dinsdag 25 september 2012 17:56 schreef Hammerbee het volgende:
Die Bontes wordt even mooi in zijn hemd gezet. Als PVV opkomen voor de bescherming van de Nederlandse soevereiniteit en cultuur en dan een kandidaat vragen om Engels te praten in de Tweede Kamer.
Belachelijk idee ook, ga gewoon werken daar ipv te proberen om met je telefoon spelen als werk te kunnen meetellen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:49 schreef marcodej het volgende:
Twitterdebat voorstellen, maar nog niet weten hoe je dat moet vormgeven.
Jammer weer.
Twitter kan best nuttig ingezet worden voor contact met kiezers. Veel kamerleden zijn prima benaderbaar via twitter en beantwoorden ook vragen die je hebtquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:01 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Belachelijk idee ook, ga gewoon werken daar ipv te proberen om met je telefoon spelen als werk te kunnen meetellen.
dit ja.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:02 schreef JohnDDD het volgende:
Die Arib spreekt trouwens slecht Nederlands. Op zich geen probleem maar voor een kamervoorzitter, NEE.
Dat en een voorzitter die vindt dat de kamer wel terug kan naar 100 leden vind ik onwenselijk.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:00 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Schouw, ik vind het wel degelijk van belang dat het geen VVD overkill wordt.
Haar Nederlands is best ok, alleen ze heeft wel een accent ja en bepaalde manier van pratenquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:02 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind het op zich helemaal niet slecht als mensen via Twitter bij bepaalde debatten zouden kunnen meepraten met politici, maar vind wel dat Milfje had moeten zeggen hoe ze dat zou willen vormgeven.
Die Arib spreekt trouwens slecht Nederlands. Op zich geen probleem maar voor een kamervoorzitter, NEE.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |