Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat PvdA en VVD elkaar nu even geen streken willen leveren. Dat zien ze immers direct terug op de onderhandelingstafel.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:44 schreef JohnDDD het volgende:
Is wel waar dat mocht Schouw de tweede ronde halen (wat best kan omdat Arib misschien wel de minst populaire kandidaat is) dat hij dan een goede kans maakt door mogelijke steun van de PvdA
Ben even benieuwd, heb je hier buiten het feit dat Arib namens de PvdA het probeert ook nog inhoudelijke argumenten voor?quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:46 schreef Shreyas het volgende:
Ik hoop op Van Miltenburg of Schouw.
Ik op Arib.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:46 schreef Shreyas het volgende:
Ik hoop op Van Miltenburg of Schouw.
Jazeker, ik ben geen PVV stemmer maar wel tegen een dubbele nationaliteit als je volksvertegenwoordiger bent van Nederland. Stel als die VVD-er en D66-er bijvoorbeeld een dubbele nationaliteit had en die van de PvdA niet dan zou ik voor de PvdA-er gaan.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ben even benieuwd, heb je hier buiten het feit dat Arib namens de PvdA het probeert ook nog inhoudelijke argumenten voor?
Je weet dat je daarmee alle Nederlanders die geen afstand kunnen doen van hun oorspronkelijke nationaliteit als tweederangs burger wegzet hè?quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Jazeker, ik ben geen PVV stemmer maar wel tegen een dubbele nationaliteit als je volksvertegenwoordiger bent van Nederland. Stel als die VVD-er en D66-er bijvoorbeeld een dubbele nationaliteit had en die van de PvdA niet dan zou ik voor de PvdA-er gaan.
misschien moeten we hem daarom maar kiezen, anders gaat hij vanuit de kamer telkens zulke lange betogen houdenquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:55 schreef Sound.Cloud het volgende:
Hij is niet echt kort van stof, Schouw
En dan? In Amerika kun je bijvoorbeeld niet eens president worden als je niet in Amerika geboren bent, dan zijn wij in Nederland nog vrij soepel. Bovendien zeg ik niet dat het niet mag, maar ik heb het liever niet.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Je weet dat je daarmee alle Nederlanders die geen afstand kunnen doen van hun oorspronkelijke nationaliteit als tweederangs burger wegzet hè?
Neequote:Op dinsdag 25 september 2012 17:03 schreef Asphias het volgende:
is er al iets bekend over de stemvoorkeur van verschillende partijen?
de PVV is nog duidelijk tegen Arib.
de SP wist het nog niet volgens een tweet net.
verder al iets bekend?
Hoi Whiskersquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Volgen
Ronald Plasterk
@RPlasterk
Hee, een Kamerlid. pic.twitter.com/6SoD5C4K
[ afbeelding ]
http://twitter.com/RPlasterk/status/250612304914309120/photo/1
![]()
Het is een goede gewoonte geworden
Precies wat ik dacht toen Bontes zo bezig wasquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik op Arib.
Alleen al om de PVV te jennen
Dat is volgens mij ook de enige functie die je daar niet kan krijgen. Schwarzenegger is bijvoorbeeld als geboren Oostenrijker gouveneur geworden. En zo gaat dat voor veel meer functies op.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En dan? In Amerika kun je bijvoorbeeld niet eens president worden als je niet in Amerika geboren bent, dan zijn wij in Nederland nog vrij soepel. Bovendien zeg ik niet dat het niet mag, maar ik heb het liever niet.
De discussie omtrent dubbele nationaliteiten moet hoe dan ook onvoorwaardelijk gevoerd kunnen worden, ook dat is onderdeel van de democratie. Daarbij kan er een rare situatie ontstaat als de voorzitter van de Tweede Kamer met een dubbele nationaliteit zo een debat leidt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook de enige functie die je daar niet kan krijgen. Schwarzenegger is bijvoorbeeld als geboren Oostenrijker gouveneur geworden. En zo gaat dat voor veel meer functies op.
Volgens mij is men daarin een stuk minder krampachtig dan onze PVV en consorten
Ja en? Zolang ze het maar neutraal leidt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De discussie omtrent dubbele nationaliteiten moet hoe dan ook onvoorwaardelijk gevoerd kunnen worden, ook dat is onderdeel van de democratie. Daarbij kan er een rare situatie ontstaat als de voorzitter van de Tweede Kamer met een dubbele nationaliteit zo een debat leidt.
Hoezo? Denk je dat ze de microfoontjes dicht gaat draaien?quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De discussie omtrent dubbele nationaliteiten moet hoe dan ook onvoorwaardelijk gevoerd kunnen worden, ook dat is onderdeel van de democratie. Daarbij kan er een rare situatie ontstaat als de voorzitter van de Tweede Kamer met een dubbele nationaliteit zo een debat leidt.
Waarom?quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik heb er niet 100% vertrouwen dat dat ook gaat gebeuren. Onbewust kan er toch partijpolitiek bedreven worden bijvoorbeeld. Ik zie niet in waarom we dit risico moeten nemen als er twee andere kandidaten zijn die geen dubbele nationaliteit hebben.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja en? Zolang ze het maar neutraal leidt.
Kloptquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:25 schreef remlof het volgende:
Ik vind Schouw niet sterk overkomen met al die vergeten vragen.
Ik ook niet. Ook overal omheen praten.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:25 schreef remlof het volgende:
Mee eensquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:25 schreef remlof het volgende:
Waarom niet? En denk je echt dat dat gepikt zou worden?quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik heb er niet 100% vertrouwen dat dat ook gaat gebeuren. Onbewust kan er toch partijpolitiek bedreven worden bijvoorbeeld. Ik zie niet in waarom we dit risico moeten nemen als er twee andere kandidaten zijn die geen dubbele nationaliteit hebben.
overigens kan altijd een andere voorzitter worden aangesteld voor een debat waar de voorzitter direct mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik heb er niet 100% vertrouwen dat dat ook gaat gebeuren. Onbewust kan er toch partijpolitiek bedreven worden bijvoorbeeld. Ik zie niet in waarom we dit risico moeten nemen als er twee andere kandidaten zijn die geen dubbele nationaliteit hebben.
Onbewuste partijpolitiek kunnen de kandidaten met een enkele nationaliteit natuurlijk net zo goed bedrijven.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het gaat de komende jaren toch niet alleen maar om de dubbele nationaliteit in de Tweede Kamer? Bij elk debatsonderwerp zou je kunnen gaan zeuren over betrokkenheid en partijdigheid van de voorzitter, nogal vreemd om er alleen hier een punt van te maken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is sowieso niet echt een sterke spreker.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:25 schreef remlof het volgende:
als je het zo bekijkt moeten homo's ook maar geweerd worden, de discussie omtrent homorechten kan de sgp anders niet te berde brengenquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Omdat volgens de wet elk kamerlid voorzitter kan worden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dus een homoseksueel of vrouw kan eigenlijk ook geen kamervoorzitter worden omdat de SGP vrij de disucssie over hun rechten aan moet kunnen gaan?quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als voorzitter hoef je ook niet heel veel te spreken, maar vooral op het proces letten.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is sowieso niet echt een sterke spreker.
Beat you to it!quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus een homoseksueel of vrouw kan eigenlijk ook geen kamervoorzitter worden omdat de SGP vrij de disucssie over hun rechten aan moet kunnen gaan?
een minister met een dubbel paspoort steunden ze echter welquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:36 schreef remlof het volgende:
"Wij willen geen kamervoorzitter met een dubbel paspoort".
Goh, de PVV denkt dat ze nog wat te willen hebben
Van Milfenburgquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:30 schreef JohnDDD het volgende:
Van Miltenburg is echt een schatjehihihi
ze bedoelen dan eigenlijk ook niet "dubbel paspoort" maar "Marokkaans"quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
een minister met een dubbel paspoort steunden ze echter wel
Niemand neemt de PVV ook serieus; het punt is meer dat de SGP (of PVV in dit geval) dat vrijelijk moet kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus een homoseksueel of vrouw kan eigenlijk ook geen kamervoorzitter worden omdat de SGP vrij de disucssie over hun rechten aan moet kunnen gaan?
Staatssecretaris (Veldhuijzen van Zanten).. Of welke minister bedoel je?quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
een minister met een dubbel paspoort steunden ze echter wel
Onzin dit. De SGP is helemaal niet tegen homo's maar tegen een homohuwelijk. Verder is de SGP ook niet tegen vrouwen in de Kamer, maar ze willen zelf geen vrouwen in hun partij.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eensquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:35 schreef vosss het volgende:
Ik vond Verbeet altijd wel een goeie.
Het uiterlijk van een strenge schooljuf, maar toch best aardig. En ze had nog humor ook zo nu en dan, maar als het echt nodig was dan wist ze toch goed in te grijpen altijd.
Jammer dat ze weggaat. Van mij had ze mogen blijven
Of Turks of....quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:36 schreef remlof het volgende:
[..]
ze bedoelen dan eigenlijk ook niet "dubbel paspoort" maar "Marokkaans"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |