Hier hebben we zaterdag de Kampioen. Jay.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:23 schreef sqdtnz het volgende:
Ik ben benieuwd of het zaterdag ook zo druk wordt. Ik vind het prima, de extra uren kan ik prima gebruiken.
Het enige dat ik echt vervelend vind is als de tassen te laat klaar zijn, en eigenlijk vind ik het nog vervelender als ze van te voren bellen, want dat kost mij een financieel uuranders wacht ik een uurtje op kosten van de baas zullen we maar zeggen, maar als ze net op tijd bellen moet ik een uur thuis zitten niksen.
Hier zijn ze eigenlijk altijd te laat met doorgeven, hooguit 45 min. van tevoren dus da's altijd doorbetaald wachten. De enkele keer dat ze wel eerder zijn is het een hele vage mededeling als "de tweede rit is mogelijk iets later", dus dat telt natuurlijk niet.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:23 schreef sqdtnz het volgende:
Ik ben benieuwd of het zaterdag ook zo druk wordt. Ik vind het prima, de extra uren kan ik prima gebruiken.
Het enige dat ik echt vervelend vind is als de tassen te laat klaar zijn, en eigenlijk vind ik het nog vervelender als ze van te voren bellen, want dat kost mij een financieel uuranders wacht ik een uurtje op kosten van de baas zullen we maar zeggen, maar als ze net op tijd bellen moet ik een uur thuis zitten niksen.
Hoe vroeg moet het bij jullie wel op het depot zijn dan, als 10 over 9 blijkbaar al laat is?quote:Op donderdag 6 september 2012 18:26 schreef Rafierafie het volgende:
Hier was het weer drama. Gratis donald duck, plaatselijke zakenkrant, eigen huis en dan nog die kandidatenlijsten.
Gisteren al een deel van de kampioenen gehad en morgen schijnt het ook weer druk te worden.
Als ze dan weer gaan sms'en dat het later komt ga ik echt gillen, dus als jullie morgen geschreeuw in de verte horen...
Dat klopt niet helemaal, trouwens. Zelfs als ze het op tijd doorgeven, dan nog ontslaat ze dat slechts van het doorbetalen van de eerste 30 min. Als je wijk een uur te laat is moeten ze in dat geval dus alsnog 30 min wachttijd betalen.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:23 schreef sqdtnz het volgende:
Ik zou willen dat 10 over 9 laat is (in een grijs verleden kwam ik wel om die tijd de post halenquote:Op donderdag 6 september 2012 19:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoe vroeg moet het bij jullie wel op het depot zijn dan, als 10 over 9 blijkbaar al laat is?
bezorg rapport leg ik de volgende dag in het rooie bakje,quote:Op woensdag 5 september 2012 15:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
- En hoe lever je je bezorgrapport dan in?
- En het overtollige hah?
- En buspakjes die je niet kwijt kon, en ook niet in de oranje straatbrievenbus passen?
Hier komen de smsjes altijd te laat dus kun je nog steeds vanaf oorspronkelijke tijd schrijven.quote:Op donderdag 6 september 2012 21:19 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik zou willen dat 10 over 9 laat is (in een grijs verleden kwam ik wel om die tijd de post halen). Om die tijd kreeg ik weer zo'n fijn sms'je.
De normale starttijd vanaf mijn depot is kwart over tien, half elf ongeveer.
Een nadeel van die ASK sms'jes is dat ze makkelijk kunnen zeggen dat het later komt, terwijl ze voor die tijd gewoon moesten zorgen dat ze op tijd bij de depots waren omdat niemand kon worden ingelicht over vertragingen en dus een bepaalde verplichting hadden.
Bij ons is het ten strengste verboden om hah in de oud papierbak te gooien. Dat MOET ingeleverd!quote:Op donderdag 6 september 2012 22:59 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
bezorg rapport leg ik de volgende dag in het rooie bakje,
lege tassen volgende dag in de container,
overtollig hah mogen we gewoon weg flikkeren [ik heb meestal te weinig]
en qua post ga ik altijd door tot alles op is.
Dat vind ik dus ook ideaal, alleen jammer dat dit nu dus steeds minder vaak voorkomt.quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:16 schreef Herfstblad het volgende:
Beginnen om kwart over 10 vind ik dus echt ideaal. Zou willen dat dat bij mijn wijk zo was! Helaas is mijn wijk van 11:00 naar 13:00 gegaan
Ik dacht dat er dit jaar geen VBG-en meer zouden dichtgaan? Dit ivm de puinhoop in Brabant en Utrecht.quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:09 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook ideaal, alleen jammer dat dit nu dus steeds minder vaak voorkomt.
Binnenkort sluit hier het VBG en moet de post van een groter VBG verder weg komen. Ik vrees dat het dan helemaal is gedaan met het "vroeg" beginnen.
Ik hoop dat het vandaag weer "met twee vingers in de neus" dag wordt. Heb de rest van de week wel weer genoeg onzin gehad.
Serieus? Hier zouden ze er een dagtaak aan hebben als ze dat deden. Tonnen aan HaH gaan iedere piekdag de prullenbak inquote:Op vrijdag 7 september 2012 08:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons is het ten strengste verboden om hah in de oud papierbak te gooien. Dat MOET ingeleverd!
Volgens mij sluiten hier en daar nog wel kantoren en wordt het werk steeds meer op de hoofdvestiging van het VBG uitgevoerd.quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik dacht dat er dit jaar geen VBG-en meer zouden dichtgaan? Dit ivm de puinhoop in Brabant en Utrecht.
Hier hetzelfde.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
Serieus? Hier zouden ze er een dagtaak aan hebben als ze dat deden. Tonnen aan HaH gaan iedere piekdag de prullenbak in
Ze kunnen qua streeftijd dan er wat afhalen ,quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons is het ten strengste verboden om hah in de oud papierbak te gooien. Dat MOET ingeleverd!
Overigens is er nog een tweede gevaar als ze gaan instellen dat je niet meer terughoeft. Want dan gaan ze natuurlijk van alle wijken 5 tot 10 min. terugfietstijd afhalen, terwijl ze vergeten dat je heel vaak na het lopen van een wijk alsnog terug moet naar het depot, namelijk om je volgende wijk te pakken. Dus dan ben je iedere x in je eigen tijd aan het terugfietsen. En zegh nou niet "dan halen ze toch alleen tijd van je laatste wijk af?" want dat is ook vragen om problemen. Want dan heeft er bijv. iemand vrij en dan worden de wijken verdeeld, en dan mis je tijd, of een pbz besluit dat 3 wijken op een dag teveel is en stoot de laatste af, etc.
Ze hebben dit helemaal niet over het hoofd gezien. Lees het maandelijkse OR-krantje er maar op na.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:37 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Ze kunnen qua streeftijd dan er wat afhalen ,
zou niet terecht zijn , want wie zn spullen na het werk niet wil meenemen moet natuurlijk tijd krijgen ze naar het depot te brengen.
maja , je wordt hoe dan ook per uur betaald , het viel me op dat ze deze mogelijkheid te bezuinigen over het hoofd hadden gezien.
Waarom is dat bij jullie ten strengste verboden dan?quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ons VBG is inderdaad onderdeel van een groter VBG die naar mijn weten gewoon voorlopig nog open blijft.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij sluiten hier en daar nog wel kantoren en wordt het werk steeds meer op de hoofdvestiging van het VBG uitgevoerd.
Omdat Jan Publiek verkeerde ideeën kan krijgen als ze zien dat een postbode dingen in een oud papierbak gooit. En dat leidt dan weer tot onnodige klachten. Pas kwam er nog een klacht binnen van iemand die meende gezien te hebben dat een postbode een tas met post weggooide. Bij navraag bleek het om een lege binnentas te gaan waar de rits van kapot was. Het oud papier MOET bij ons ingeleverd worden op het depot, waarvandaan het Autobedrijf het ophaalt, en op de vestiging gaat het in de oud papierbak.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Waarom is dat bij jullie ten strengste verboden dan?
Op meerdere vestigingen waar ik werk is dat de standaard, de oud-papierbak.
Oh zo, ja bij ons staat een oud papierbak op het depot. Het was mij niet duidelijk dat je het daar over had. Ik dacht dat je bedoelde dat je de HaH op de vestiging moest gaan inleveren.quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Omdat Jan Publiek verkeerde ideeën kan krijgen als ze zien dat een postbode dingen in een oud papierbak gooit. En dat leidt dan weer tot onnodige klachten. Pas kwam er nog een klacht binnen van iemand die meende gezien te hebben dat een postbode een tas met post weggooide. Bij navraag bleek het om een lege binnentas te gaan waar de rits van kapot was. Het oud papier MOET bij ons ingeleverd worden op het depot, waarvandaan het Autobedrijf het ophaalt, en op de vestiging gaat het in de oud papierbak.
Ahhhhh ok, ik snap het nuquote:Op vrijdag 7 september 2012 16:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Omdat Jan Publiek verkeerde ideeën kan krijgen als ze zien dat een postbode dingen in een oud papierbak gooit. En dat leidt dan weer tot onnodige klachten. Pas kwam er nog een klacht binnen van iemand die meende gezien te hebben dat een postbode een tas met post weggooide. Bij navraag bleek het om een lege binnentas te gaan waar de rits van kapot was. Het oud papier MOET bij ons ingeleverd worden op het depot, waarvandaan het Autobedrijf het ophaalt, en op de vestiging gaat het in de oud papierbak.
Ja, dat heb ik 1 keer gehad. Bij ons staat geen oud papierbak op het depot. En aangezien mijn wijk naast een oudpapier verzamelpunt stopt gooide ik mijn 2 overgebleven bundels huis aan huis daar in, kwam er meteen een kerel aan "Hey, je gooit toch niet zomaar post weg? Dat moet je bezorgen! "quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik 1 keer gehad. Bij ons staat geen oud papierbak op het depot. En aangezien mijn wijk naast een oudpapier verzamelpunt stopt gooide ik mijn 2 overgebleven bundels huis aan huis daar in, kwam er meteen een kerel aan "Hey, je gooit toch niet zomaar post weg? Dat moet je bezorgen! "
Hoe dom zou het sowieso zijn om post vol in het zicht weg te gooien?quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik 1 keer gehad. Bij ons staat geen oud papierbak op het depot. En aangezien mijn wijk naast een oudpapier verzamelpunt stopt gooide ik mijn 2 overgebleven bundels huis aan huis daar in, kwam er meteen een kerel aan "Hey, je gooit toch niet zomaar post weg? Dat moet je bezorgen! "
Ik ben inderdaad al moeders met schoolgaande kinderen tegengekomen die de kinderen niet fatsoenlijk konden combineren met het werk ondanks dat dat een van de situaties is waarmee ze reclame maken.quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:10 schreef Deezertje het volgende:
Denk toch dat PostNL haar wervingscampagne voor postbezorgers moet aanpassen (of nog beter: stoppen!). De aanlevertijden op de depots zijn deze maand nóg later gezet (dank aan het Autobedrijf trouwens). Nou, daar gaat het 'vrije baantje, ideaal te combineren' als je de post nog eens rond een uur of 12 aangeleverd krijgt. Sowieso je hele ochtend verpest omdat je toch nog post moet bezorgen, en ook de middag omdat je, als je geluk hebt, rond een uur of 3 klaar bent. Houd je dus alleen de avond over. Tot zover de ideale baan.... Heb er zelf als zdbesteller geen last van, maar je had de postbezorgers hier moeten horen toen bekend was dat de tijden nog later werden gezet... (begrijp ze wel hoor!).
Morgen overigens geen gebrek aan post. Mag sowieso voor twee wijken COMPLEET de Kampioen bezorgen (even+oneven). Lekker gepland weer dus.... Ruim zeshonderd huizen de Kampioen (sommige nog dubbel ook.). HAH, en vast nog wel een paar dikke mailings.
Ik vat het ook niet persoonlijk op hoorquote:Op vrijdag 7 september 2012 19:34 schreef Deezertje het volgende:
Heb ook niks persoonlijks tegen jou. Erwin.
Jij hebt nog hart voor de zaak als ik je ervaringen zo lees!
Maar ik vraag me sterk af hoe het Autobedrijf geld op kan leveren. Normaal reden de postbodes gewoon zelf de depots en autobestellingen/buitengebieden, maar nu dus het 'Autobedrijf'. Zoals ik het zie is het gewoon puur opgezet omdat je dan met 'nieuwe' mensen te maken hebt, dus nieuwe contracten, lager salaris, parttime, etc. In plaats van de oude dure postbodes...
Nu moet dus alles sneller en goedkoper. En als laatste schakel wordt pas gedacht aan de bezorgers. Voorbereiders hebben het ook niet makkelijk, want die moeten juist weer alles optijd afhebben voor het Autobedrijf, wat dus extra werkdruk (en helaas vaak meer zetfouten), meebrengt.
Ik vrees ook dat de boel in de toekomst veel later gaat komen. Ik geloof nooit dat wanneer alles over is naar de CVL's ze nog steeds rond een uur of 11 de depots kunnen beleveren.quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik vat het ook niet persoonlijk op hoor
Maar zoals het nu gaat is een ieder in onze regio happy. Autobedrijf levert af. Op de steunpunten, en leverd indien nodig een extra 2 tassen op een bepaald adres af als het echt veel is. Zo doe ik dat dus. En ben verder ook niet beroerd om ff iemand te matsen.
Maar als die CVL's er komen, reken er dan maar op dat op de depot's en steunpunten de post om 13:00 komt, laat staan nog later.
Ik, mijn eigen ervaring, heb alle steunpunten (in mijn regio werken we niet met depots) om 11 uur afgewerkt. Ik deel mijn eigen planning in.
Maar dat gaat helaas veranderen, en voor mij, heb ik al klip en klaar, is het tijd om wat anders te gaan zoeken.
Ik dacht dat straks met die CVL's de post er juist eerder zou zijn, want dan beginnen de voorbereiders toch veel eerder met werken? Ik had begrepen dat ze dan al om 3 uur 's nachts begonnen. Nu is dat (bij ons) op z'n vroegst 6 uur 's morgens (behalve als je aan de HSM moet staan).quote:Op vrijdag 7 september 2012 20:44 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik vrees ook dat de boel in de toekomst veel later gaat komen. Ik geloof nooit dat wanneer alles over is naar de CVL's ze nog steeds rond een uur of 11 de depots kunnen beleveren.
Gevolg zal wel zijn dat er opnieuw een enorm verloop van bezorgers zal zijn die altijd een ochtendwijk liepen. Daarnaast zullen er mensen zijn die nu een ochtend- en een middagwijk lopen alleen nog 's middags kunnen werken, waardoor ze niet genoeg uren kunnen maken en dus niet genoeg geld binnen kunnen brengen.
Al bij al heb ik weinig hoop op verbetering in de toekomst.
Dat is ook wat ons is verteld door de TC. Het voorbereiden gaat in de nacht gebeuren.quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik dacht dat straks met die CVL's de post er juist eerder zou zijn, want dan beginnen de voorbereiders toch veel eerder met werken? Ik had begrepen dat ze dan al om 3 uur 's nachts begonnen. Nu is dat (bij ons) op z'n vroegst 6 uur 's morgens (behalve als je aan de HSM moet staan).
Als er nu gestart wordt om 6 uur en straks om 3 uur 's ochtends voor een veel groter gebied en dus veel meer post lijkt het mij bijzonder onwaarschijnlijk dat de post voor 11 uur op de depots staat.quote:Op vrijdag 7 september 2012 22:06 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dat is ook wat ons is verteld door de TC. Het voorbereiden gaat in de nacht gebeuren.
Op een CVL wordt voor een groter gebied voorbereid dan op een VBG, maar toch ook met veel meer mensen dan op een VBG?quote:Op vrijdag 7 september 2012 22:12 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Als er nu gestart wordt om 6 uur en straks om 3 uur 's ochtends voor een veel groter gebied en dus veel meer post lijkt het mij bijzonder onwaarschijnlijk dat de post voor 11 uur op de depots staat.
Dat mag ik wel hopen jaquote:Op vrijdag 7 september 2012 22:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op een CVL wordt voor een groter gebied voorbereid dan op een VBG, maar toch ook met veel meer mensen dan op een VBG?
Oh, ik ben drie weken geleden begonnen en dat doe ik al.quote:Op vrijdag 7 september 2012 22:19 schreef Rafierafie het volgende:
Het plan om met een bundel HAH, een bundel 24-uurs post en een bundel niet-24-uurs post te lopen in plaats van deze twee poststromen samen te voegen zoals dat nu gebeurt.
Ja, de CVL in Utrecht is een enorm groot pand.quote:Op vrijdag 7 september 2012 22:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op een CVL wordt voor een groter gebied voorbereid dan op een VBG, maar toch ook met veel meer mensen dan op een VBG?
Is tie ook online te lezen?quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze hebben dit helemaal niet over het hoofd gezien. Lees het maandelijkse OR-krantje er maar op na.
Ik weet niet of jij wel geschikt bent voor het beroep van postbezorger hoor. Je hebt teveel van een eigen levenquote:Op zaterdag 8 september 2012 09:25 schreef Selestha het volgende:
Ja hoor begint weer lekker vandaag. Of ik even iemand in opleiding mee wil nemen over een uur, en dan ook meteen even een extra wijk die ik niet ken kan lopen want ze zitten zo omhoog vandaag. Als ik vervolgens zeg dat ik ook nog wat anders te doen heb vandaag krijg ik te horen dat ik dan maar beschikbaar moet zijn
Krijg na veel gedoe nog gedaan dat ik die gozer die in opleiding komt mee krijg naar de tweede wijk maar hallo wat zijn we weer lekker bezig..
Haha inderdaadquote:Op zaterdag 8 september 2012 09:31 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij wel geschikt bent voor het beroep van postbezorger hoor. Je hebt teveel van een eigen leven
Dit werk is alleen voor diehards die bereid zijn hun verdere sociale leven op te geven voor postnl.
En niet te vergeten: graag voor minimumloon werken.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:31 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij wel geschikt bent voor het beroep van postbezorger hoor. Je hebt teveel van een eigen leven
Dit werk is alleen voor diehards die bereid zijn hun verdere sociale leven op te geven voor postnl.
Hè bah! Ik kan me echt voorstellen dat je dan met zo'n donker onweerswolkje boven je hoofd loopt!quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:25 schreef Selestha het volgende:
Ja hoor begint weer lekker vandaag. Of ik even iemand in opleiding mee wil nemen over een uur, en dan ook meteen even een extra wijk die ik niet ken kan lopen want ze zitten zo omhoog vandaag. Als ik vervolgens zeg dat ik ook nog wat anders te doen heb vandaag krijg ik te horen dat ik dan maar beschikbaar moet zijn
Krijg na veel gedoe nog gedaan dat ik die gozer die in opleiding komt mee krijg naar de tweede wijk maar hallo wat zijn we weer lekker bezig..
Hier was het redelijk druk, zelfs de kleinste middagwijkjes hadden 3 blauwe bakken. Maar dat kwam vooral door de Kampioen en wat dikke tijdschriften, zodat de drukte in absolute aantallen nog redelijk mee bleek te vallen. Wel met propvolle tassen de deur uit, maar de voorbereiding toch (nog net) op tijd af.quote:Op zaterdag 8 september 2012 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
qua drukte valt het mee vandaag
Schandalig. Ik zou gelijk een oranje kaart inleveren en/of contact opnemen met de vakbond. Ben je geen lid van de bond, vraag dan eens onder je collega-postbezorgers of er iemand lid is. Zo niet? Word dan zelf lid. De BVPP doet heel veel voor postbezorgers, en de contributie is slechts EUR 4 per maand. Hier was ook gesteggel over uren, toen heeft een pbz de bond gebeld, en die zijn een paar dagen later meteen in persoon verhaal komen halen op de vestiging, met resultaat. Doen dus! Want enkel klagen op dit forum, hoe begrijpelijk ook, daar ligt jouw leidinggevende geen moment wakker van.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:25 schreef ballenbak015 het volgende:
De maat is vol, er is heel veel mis bij mijn team.
- Binnenkort zullen de overuren niet meer uitbetaald worden. Er is zonder overleg met de bezorgers een lijst opgesteld waarop staat wat ik betaald krijg. Komt erop neer dat ik altijd 0,5-1u voor niets loop.
- Post erg slecht gesorteerd
- Collega gooit met elastieken door depot en laat de postzakken aan de weg staan en vertrekt dan
- Tweede lading post hoort er altijd om 13:00 te zijn en komt pas om 13:30.
Ik heb het hier gezien, kan het niet vinden met mijn TC. Als ik verlof wil kan dat nooit terwijl een collega al zeker 11x dit jaar vrij was. Ik nog 0x. Ik lever mijn contract in.
Schandalig! Vorige maand was er door de directie aan alle VBG's meegedeeld dat ALLE gewerkte uren gewoon MOETEN worden uitbetaald. Daar weet jou TC dus ook vanaf! Mail anders eens naar de VBG manager? Of anders de directeur van je Area.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:25 schreef ballenbak015 het volgende:
De maat is vol, er is heel veel mis bij mijn team.
- Binnenkort zullen de overuren niet meer uitbetaald worden. Er is zonder overleg met de bezorgers een lijst opgesteld waarop staat wat ik betaald krijg. Komt erop neer dat ik altijd 0,5-1u voor niets loop.
- Post erg slecht gesorteerd
- Collega gooit met elastieken door depot en laat de postzakken aan de weg staan en vertrekt dan
- Tweede lading post hoort er altijd om 13:00 te zijn en komt pas om 13:30.
Ik heb het hier gezien, kan het niet vinden met mijn TC. Als ik verlof wil kan dat nooit terwijl een collega al zeker 11x dit jaar vrij was. Ik nog 0x. Ik lever mijn contract in.
Ik weet niet wat voor contract jij hebt, maar ze zijn verplicht om sowieso iedere maand je contracturen uit te betalen. Dit geldt in ieder geval voor postbezorgers. Zelfs als je minuren hebt.quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:48 schreef ballenbak015 het volgende:
Beste collega's,
Ik heb nog niets ondernomen, het bericht zag ik pas net in het depot liggen. Het is heel erg merkwaardig dat men de inhoud van mijn contract wijzigt zonder dat ik hiervoor toestemming heb gegeven. Ik weet zelf vrij zeker dat dit nieteens rechtsgeldig is. Maandag zal ik mijn TC eerst bellen en hem een laatste kans geven dit te herstellen. Naast de post werk ik nog 45+ uur per week en studeer ik nog 20u, de zaterdagfunctie bij de post is dan ook een leuke extra inkomstenbron maar niet meer dan dat. Deze baan is dus niet van levensbelang, daarom neig ik nu erg naar ontslag.
Bedankt voor de tips, ik houd jullie op de hoogte.
De stekker eruit als in er is niet gelopen vandaag?? Hoe kan dat?quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:15 schreef V__L_N het volgende:
Hier vandaag geen wijk. Alles is ruim op tijd in de auto voor levering aan depo's gezet. Maar na 1,5 uur is de auto nog steeds niet op het depo beland. Dus me tc heeft er voor vandaag de stekker er maar uitgetrokken. Het was toch niet meer haalbaar om het te lopen.
Leuk voor de gene die me vanaf dinsdag gaat vervangen... Ik ga namelijk lekker 3 weken op vakantie.
Ik dacht er vandaag ook even aan. Wat is er gebeurd?quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik, ik ga ermee kappen, heb er helemaal tabak van.
Dat bespreek ik hier liever nietquote:Op zaterdag 8 september 2012 19:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik dacht er vandaag ook even aan. Wat is er gebeurd?
Ok begrijpelijk. Ik zeg in elk geval nooit meer ja als mij gevraagd wordt een extra wijk weg te lopenquote:Op zaterdag 8 september 2012 19:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat bespreek ik hier liever niet
Groot gelijk!quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:32 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ok begrijpelijk. Ik zeg in elk geval nooit meer ja als mij gevraagd wordt een extra wijk weg te lopen
als het niet loopt zoals het moet lopen dan heb je helemaal gelijkquote:Op zaterdag 8 september 2012 19:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik, ik ga ermee kappen, heb er helemaal tabak van.
dat is niet best ...quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:26 schreef Selestha het volgende:
NU PAS KLAAR!![]()
![]()
Sinds 13.15 vanmiddag met die wijk extra bezig geweest! Collega die zou helpen kwam niet opdagen. Eén doffe ellende. Kwam nog een ervaren collega tegen, die deed er de eerste keer ook 5 uur over zonder opleiding. Maar ''valt wel mee hoor, loop je in een uurtje weg''
Ik heb gelopen van 10 uur tot nu. Ben kapot -_-
Wat mij steekt is dat je alles geeft, en als je een keer echt ziek bent, je een lullige opmerking krijgt "moet je eens kijken naar je pijngrens". Ben daar nog steeds pisnijdig om. Hoop volgende week dat hij daar van terugkomt, anders heeft hij echt een zure aan me.quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als het niet loopt zoals het moet lopen dan heb je helemaal gelijk
Ik heb om 17.00 huilend (quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is niet best ...
Ik had denk ik dan al eerder de brui er aan gegeven, en dat terwijl ik normaal echt niet zo ben
sterkte
Dat is wel erge streek ja ...quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat mij steekt is dat je alles geeft, en als je een keer echt ziek bent, je een lullige opmerking krijgt "moet je eens kijken naar je pijngrens". Ben daar nog steeds pisnijdig om. Hoop volgende week dat hij daar van terugkomt, anders heeft hij echt een zure aan me.
quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:39 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb om 17.00 huilend (zo ben ik normaal niet) opgebeld dat ik het niet meer trok. Maar ja, moet af hè..
Kan ik dus niet doen (en dat weten ze) omdat ik mijn uitkering kwijt raak als ze me ontslaanquote:Op zaterdag 8 september 2012 19:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Laat ze de volgende keer maar de moord stikken. dat ze het zelf maar oplossen
Ohhh, kut ja.quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:41 schreef Selestha het volgende:
[..]
Kan ik dus niet doen (en dat weten ze) omdat ik mijn uitkering kwijt raak als ze me ontslaan
mja, er zijn uitzonderingen hoor en een dergelijke situatie is er echt wel een van. Het bedrijf komt zijn verplichtingen niet na namelijkquote:Op zaterdag 8 september 2012 19:41 schreef Selestha het volgende:
[..]
Kan ik dus niet doen (en dat weten ze) omdat ik mijn uitkering kwijt raak als ze me ontslaan
Is dat wettelijk echt zo? Ik heb toch gezegd dat ik het zou wegbrengen?quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, er zijn uitzonderingen hoor en een dergelijke situatie is er echt wel een van. Het bedrijf komt zijn verplichtingen niet na namelijk
Volgende keer niet meer mee instemmen, jij doet waar je voor bent aangenomen. Niets meer doen, dan voldoe jij al aan jouw verplichtingen geloof ik. De rest is het probleem van de TC. Niet jouw probleem.quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:43 schreef Selestha het volgende:
[..]
Is dat wettelijk echt zo? Ik heb toch gezegd dat ik het zou wegbrengen?
ja, maar je doet iets waarvoor je niet opgeleid bent. Het bedrijf weet dit, maar staat het toch toe. Ook de toegezegde hulp was er nietquote:Op zaterdag 8 september 2012 19:43 schreef Selestha het volgende:
[..]
Is dat wettelijk echt zo? Ik heb toch gezegd dat ik het zou wegbrengen?
Hij zij zelf tegen mij dat het geen probleem was als ik na 5 u bezorgde. Dacht zeker dat ik zo klaar was ofzo. En toen begon hij nog dat hij er geen vertrouwen in had dat ik mijn volgende (nieuwe) wijk wel aan zou kunnen. Natuurlijk wel, die is maar 3 uur. Tegen de tijd dat ik hem gingen bellen liep ik al 6 uur op straat. Leuk om te horen na 9 maanden bezorgen zonder fouten (geen klachten namelijk).quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:45 schreef Mirgeam het volgende:
Na 5 uur mag er niet eens meer bezorgt worden, en als je dat niet red zonder de hulp die beloofd was, kunnen ze je echt niets maken
Jouw TC zit om 1400 al aan het bier. Volgende keer zeggen dat je dat niet gaat doen, want staat niet in contract.quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:50 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hij zij zelf tegen mij dat het geen probleem was als ik na 5 u bezorgde. Dacht zeker dat ik zo klaar was ofzo. En toen begon hij nog dat hij er geen vertrouwen in had dat ik mijn volgende (nieuwe) wijk wel aan zou kunnen. Natuurlijk wel, die is maar 3 uur. Tegen de tijd dat ik hem gingen bellen liep ik al 6 uur op straat. Leuk om te horen na 9 maanden bezorgen zonder fouten (geen klachten namelijk).
Dit was niet eens mijn TC, dit was de planner. De TC was waarschijnlijk inderdaad al naar huis. En ik doe het inderdaad nooit meer, ben niet gek. De planner kan het de volgende keer écht uitzoeken.quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jouw TC zit om 1400 al aan het bier. Volgende keer zeggen dat je dat niet gaat doen, want staat niet in contract.
Taak van een TC is dan om daar invulling aan te geven.
Selestha, doe dit aub nooit meer. TC heeft het maar te regelen. Niet jij.
quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
precies. En anders moet de TC zelf maar lopen
Mooi zoquote:Op zaterdag 8 september 2012 19:54 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dit was niet eens mijn TC, dit was de planner. De TC was waarschijnlijk inderdaad al naar huis. En ik doe het inderdaad nooit meer, ben niet gek. De planner kan het de volgende keer écht uitzoeken.
Goed om te weten, ik liep nu inderdaad door omdat ik dacht anders niet in mijn recht te staan. Ik maak me nu in ieder geval geen zorgen meer over het telefoontje van de planner maandagquote:Op zaterdag 8 september 2012 19:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mooi zo
Jij hebt een contract, UWV weet daarvan, dus gewoon jouw ding doen.
laat je niet meer dan noodzakelijk is in jouw schoenen schijven.
Doe je ding, en jij staat volledig in jouw recht.
En echt Selestha, bel het UWV over deze praktijken. Want dit kan en mag niet. Met nadruk op dat laatste.quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:57 schreef Selestha het volgende:
[..]
Goed om te weten, ik liep nu inderdaad door omdat ik dacht anders niet in mijn recht te staan. Ik maak me nu in ieder geval geen zorgen meer over het telefoontje van de planner maandag
Bedankt voor jullie tips mensen, doet me echt goed
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |