quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik 1 keer gehad. Bij ons staat geen oud papierbak op het depot. En aangezien mijn wijk naast een oudpapier verzamelpunt stopt gooide ik mijn 2 overgebleven bundels huis aan huis daar in, kwam er meteen een kerel aan "Hey, je gooit toch niet zomaar post weg? Dat moet je bezorgen! "
Hoe dom zou het sowieso zijn om post vol in het zicht weg te gooien?quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik 1 keer gehad. Bij ons staat geen oud papierbak op het depot. En aangezien mijn wijk naast een oudpapier verzamelpunt stopt gooide ik mijn 2 overgebleven bundels huis aan huis daar in, kwam er meteen een kerel aan "Hey, je gooit toch niet zomaar post weg? Dat moet je bezorgen! "
Ik ben inderdaad al moeders met schoolgaande kinderen tegengekomen die de kinderen niet fatsoenlijk konden combineren met het werk ondanks dat dat een van de situaties is waarmee ze reclame maken.quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:10 schreef Deezertje het volgende:
Denk toch dat PostNL haar wervingscampagne voor postbezorgers moet aanpassen (of nog beter: stoppen!). De aanlevertijden op de depots zijn deze maand nóg later gezet (dank aan het Autobedrijf trouwens). Nou, daar gaat het 'vrije baantje, ideaal te combineren' als je de post nog eens rond een uur of 12 aangeleverd krijgt. Sowieso je hele ochtend verpest omdat je toch nog post moet bezorgen, en ook de middag omdat je, als je geluk hebt, rond een uur of 3 klaar bent. Houd je dus alleen de avond over. Tot zover de ideale baan.... Heb er zelf als zdbesteller geen last van, maar je had de postbezorgers hier moeten horen toen bekend was dat de tijden nog later werden gezet... (begrijp ze wel hoor!).
Morgen overigens geen gebrek aan post. Mag sowieso voor twee wijken COMPLEET de Kampioen bezorgen (even+oneven). Lekker gepland weer dus.... Ruim zeshonderd huizen de Kampioen (sommige nog dubbel ook.). HAH, en vast nog wel een paar dikke mailings.
Ik vat het ook niet persoonlijk op hoorquote:Op vrijdag 7 september 2012 19:34 schreef Deezertje het volgende:
Heb ook niks persoonlijks tegen jou. Erwin.
Jij hebt nog hart voor de zaak als ik je ervaringen zo lees!
Maar ik vraag me sterk af hoe het Autobedrijf geld op kan leveren. Normaal reden de postbodes gewoon zelf de depots en autobestellingen/buitengebieden, maar nu dus het 'Autobedrijf'. Zoals ik het zie is het gewoon puur opgezet omdat je dan met 'nieuwe' mensen te maken hebt, dus nieuwe contracten, lager salaris, parttime, etc. In plaats van de oude dure postbodes...
Nu moet dus alles sneller en goedkoper. En als laatste schakel wordt pas gedacht aan de bezorgers. Voorbereiders hebben het ook niet makkelijk, want die moeten juist weer alles optijd afhebben voor het Autobedrijf, wat dus extra werkdruk (en helaas vaak meer zetfouten), meebrengt.
Ik vrees ook dat de boel in de toekomst veel later gaat komen. Ik geloof nooit dat wanneer alles over is naar de CVL's ze nog steeds rond een uur of 11 de depots kunnen beleveren.quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik vat het ook niet persoonlijk op hoor
Maar zoals het nu gaat is een ieder in onze regio happy. Autobedrijf levert af. Op de steunpunten, en leverd indien nodig een extra 2 tassen op een bepaald adres af als het echt veel is. Zo doe ik dat dus. En ben verder ook niet beroerd om ff iemand te matsen.
Maar als die CVL's er komen, reken er dan maar op dat op de depot's en steunpunten de post om 13:00 komt, laat staan nog later.
Ik, mijn eigen ervaring, heb alle steunpunten (in mijn regio werken we niet met depots) om 11 uur afgewerkt. Ik deel mijn eigen planning in.
Maar dat gaat helaas veranderen, en voor mij, heb ik al klip en klaar, is het tijd om wat anders te gaan zoeken.
Ik dacht dat straks met die CVL's de post er juist eerder zou zijn, want dan beginnen de voorbereiders toch veel eerder met werken? Ik had begrepen dat ze dan al om 3 uur 's nachts begonnen. Nu is dat (bij ons) op z'n vroegst 6 uur 's morgens (behalve als je aan de HSM moet staan).quote:Op vrijdag 7 september 2012 20:44 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik vrees ook dat de boel in de toekomst veel later gaat komen. Ik geloof nooit dat wanneer alles over is naar de CVL's ze nog steeds rond een uur of 11 de depots kunnen beleveren.
Gevolg zal wel zijn dat er opnieuw een enorm verloop van bezorgers zal zijn die altijd een ochtendwijk liepen. Daarnaast zullen er mensen zijn die nu een ochtend- en een middagwijk lopen alleen nog 's middags kunnen werken, waardoor ze niet genoeg uren kunnen maken en dus niet genoeg geld binnen kunnen brengen.
Al bij al heb ik weinig hoop op verbetering in de toekomst.
Dat is ook wat ons is verteld door de TC. Het voorbereiden gaat in de nacht gebeuren.quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik dacht dat straks met die CVL's de post er juist eerder zou zijn, want dan beginnen de voorbereiders toch veel eerder met werken? Ik had begrepen dat ze dan al om 3 uur 's nachts begonnen. Nu is dat (bij ons) op z'n vroegst 6 uur 's morgens (behalve als je aan de HSM moet staan).
Als er nu gestart wordt om 6 uur en straks om 3 uur 's ochtends voor een veel groter gebied en dus veel meer post lijkt het mij bijzonder onwaarschijnlijk dat de post voor 11 uur op de depots staat.quote:Op vrijdag 7 september 2012 22:06 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dat is ook wat ons is verteld door de TC. Het voorbereiden gaat in de nacht gebeuren.
Op een CVL wordt voor een groter gebied voorbereid dan op een VBG, maar toch ook met veel meer mensen dan op een VBG?quote:Op vrijdag 7 september 2012 22:12 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Als er nu gestart wordt om 6 uur en straks om 3 uur 's ochtends voor een veel groter gebied en dus veel meer post lijkt het mij bijzonder onwaarschijnlijk dat de post voor 11 uur op de depots staat.
Dat mag ik wel hopen jaquote:Op vrijdag 7 september 2012 22:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op een CVL wordt voor een groter gebied voorbereid dan op een VBG, maar toch ook met veel meer mensen dan op een VBG?
Oh, ik ben drie weken geleden begonnen en dat doe ik al.quote:Op vrijdag 7 september 2012 22:19 schreef Rafierafie het volgende:
Het plan om met een bundel HAH, een bundel 24-uurs post en een bundel niet-24-uurs post te lopen in plaats van deze twee poststromen samen te voegen zoals dat nu gebeurt.
Ja, de CVL in Utrecht is een enorm groot pand.quote:Op vrijdag 7 september 2012 22:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op een CVL wordt voor een groter gebied voorbereid dan op een VBG, maar toch ook met veel meer mensen dan op een VBG?
Is tie ook online te lezen?quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze hebben dit helemaal niet over het hoofd gezien. Lees het maandelijkse OR-krantje er maar op na.
Ik weet niet of jij wel geschikt bent voor het beroep van postbezorger hoor. Je hebt teveel van een eigen levenquote:Op zaterdag 8 september 2012 09:25 schreef Selestha het volgende:
Ja hoor begint weer lekker vandaag. Of ik even iemand in opleiding mee wil nemen over een uur, en dan ook meteen even een extra wijk die ik niet ken kan lopen want ze zitten zo omhoog vandaag. Als ik vervolgens zeg dat ik ook nog wat anders te doen heb vandaag krijg ik te horen dat ik dan maar beschikbaar moet zijn
Krijg na veel gedoe nog gedaan dat ik die gozer die in opleiding komt mee krijg naar de tweede wijk maar hallo wat zijn we weer lekker bezig..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |