abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116650159
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:19 schreef maartena het volgende:

[..]

Punt is eigenlijk dat hij niet bij de GOP thuishoort. Hij is geen Republikein, maar eigenlijk een Libertarische RINO, die omdat ie anders niet aan de bak kan komen bij de GOP blijft hangen. In de jaren 80 ging hij al eens voor het Presidentschap als Libertarier, maar hij besefte al vrij snel dat hij als Republikein meer stemmen zou kunnen krijgen, EN meer steun.

Maar het Ron Paul tijdperk is over. Hij is bij de volgende verkiezingen 81, (en mocht Romney winnen dan is ie 85), en zijn zoon neemt het Libertarische stokje niet over door zijn steun aan Romney. Hij zal tot ie echt besluit te stoppen het 14th Congressional District in Texas blijven winnen denk ik, maar daarmee sluit ie zijn politieke loopbaan af.

En de GOP is ook Romney/Ryan figuren. Net zoals de GOP houdt van Palin, Bachman, Santorum, Gingrich, etc.... de Christelijk-Fundamentalistische tak heeft de partij al twee decennia in haar greep, en eigenlijk was de laatste President die nog echt aan het oude Republikeinse model vasthield.... Richard Nixon. En muv Watergate, was dat helemaal geen slechte President. Reagan veranderde alles.... hij nodigde de Christen-Fundamentalisten in de partij, hij zorgde voor een ongekende groei van de staatsschuld, en hij was de eerste die de (intussen overduidelijk niet werkende) "trickle down economics" invoerde. En toch is hij een held voor sommigen. Begrijpelijk, want op internationaal niveau (en niet alleen mbt de Sovjets) was hij natuurlijk ook een held.
Nixon geen slechte president? :X
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:12:46 #177
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_116665539
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:37 schreef heiden6 het volgende:
Qua beleid vond ik em niet ongeschikt. Alhoewel met diverse controversiële beslissingen zoals een aantal bombardementen, beëindigde hij de Vietnamoorlog en waren er in de jaren dat hij President was ong. de helft minder Amerikaanse slachtoffers per jaar dan in de jaren ervoor.

Hij presenteerde het voorlaatste gebalanceerde budget (Bill Clinton kreeg dat voor het laatst voor elkaar, en in de afgelopen 50 jaar is dat ALLEEN Nixon en Clinton gelukt), Nixon was een van de weinige Republikeinse presidenten die zich zorgen maakte over de CO2 uitstoot, en ondertekende een uitbreiding van de Clean Air Act, wat flink hielp met de smog problemen van grote steden (invoering van katalysatoren, filters op fabrieksschoorstenen, etc). Hij was de eerste Amerikaanse president die zowel relaties opende met China, alsmede de eerste president die begon met praten over de vermindering van het aantal kernwapens met de Sovjet-Unie. Mede dankzij Nixon kwam het Soyoez-Apollo project tot stand, de eerste koppeling van twee ruimtevaartuigen van twee verschillende landen, wat nu gezien wordt als de eerste stap tot samenwerking in de ruimte. (Wat men van die koppeling leerde, werd later toegepast bij de Shuttle/Mir missies)

Hij was een vrij progressieve Republikein, had maatschappelijke vrijheden hoog in het vaandel staan, en wist een gezond budget af te leveren. Zijn presidentschap werd voornamelijk overschaduwd door het Watergate schandaal, maar alle goede zaken die hij heeft ingevoerd worden meestal vergeten. Voor de VS als land....was hij geen slechte president. Maar Watergate heeft zijn reputatie (en natuurlijk grotendeels geheel terecht) verpest.

Vergeleken bij de Republikeinen die NA Nixon kwamen, was hij zo slecht nog niet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_116665800
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:44 schreef Stezo het volgende:

[..]

Hier is nog zo'n mooie quote van de financieel adviseur van Enron:

[..]

_O-.

Misschien een leuk idee als Amerika een 100% gesloten economie had, of Amerika het enige land ter wereld was. Jammergenoeg stromen veel dollars naar het buitenland en komt het nooit meer terug :').
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:17:44 #179
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_116670260
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:37 schreef heiden6 het volgende:

[..]

er deugt geen ene republikein, allemaal rotzakken

Oorlog voeren en Geld voor vrienden dat is het zo n beetje
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_116673426

Can I get a FACT FREE POLITICS up in ma shizzle?

Sterk staaltje journalistiek ook die interviews.

Maak mij eerst maar even president, dan vertel ik DAARNA wel wat ik met jullie ga doen.

De arrogantie van de macht in de VS is nog veel erger dan hier.
pi_116673454
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

er deugt geen ene republikein, allemaal rotzakken

Noem mij een Amerikaanse president die niet regelrecht gajes is. 8)7
  woensdag 12 september 2012 @ 00:45:25 #182
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_116673584
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:17 schreef michaelmoore het volgende:
Waarom moet ik opeens aan Lyndon B Johnson denken? :P
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_116674206
  woensdag 12 september 2012 @ 01:44:46 #184
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_116674284
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 00:38 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Clinton, Obama
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_116682542
quote:

[..]

Calvin Coolidge is mijn held.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 12 september 2012 @ 17:50:12 #186
78918 SeLang
Black swans matter
pi_116695044
De rijken worden steeds armer! Inkomens van de top 5% zijn nu lager dan in 1998!

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 september 2012 @ 18:17:03 #187
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_116696108
Tja, slechte investeringen in rommelhypotheken, daar werden ze inderdaad niet rijker van ;)
451 °F
  woensdag 12 september 2012 @ 18:23:16 #188
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_116696350
quote:
Noem mij een Amerikaanse president politicus die niet regelrecht gajes is. 8)7
Ik heb het even gefixed. Geldt voor de meeste landen trouwens. :P
-
pi_116696371
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik heb het even gefixed. Geldt voor de meeste landen trouwens. :P
Goed punt. :)
  woensdag 12 september 2012 @ 19:00:25 #190
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_116697819
De voorzitter van de Republikeinse partij.

Reince twitterde op woensdag 12-09-2012 om 06:01:20 Obama sympathizes with attackers in Egypt. Sad and pathetic. reageer retweet
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 12 september 2012 @ 19:01:37 #191
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_116697872
Die Priebus is een rare kwast.
451 °F
pi_116697925
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:01 schreef Charles.Darwin het volgende:
Die Priebus is een rare kwast.
Sad and pathetic.
  woensdag 12 september 2012 @ 19:13:23 #193
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_116698492
quote:
quote:
De Amerikaanse oud-president Jimmy Carter heeft dinsdag in vernietigende bewoordingen uitgehaald naar het Amerikaanse verkiezingsproces. 'We hebben hier in de Verenigde Staten van Amerika een van de slechtste kiesprocessen in de wereld en dat is vrijwel volledig de schuld van de exorbitante instroom van geld,' zei hij op een bijeenkomst in het mensenrechtencentrum in Atlanta dat zijn naam draagt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_116699360
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Hij heeft een punt :).
  woensdag 12 september 2012 @ 21:59:42 #195
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_116711135
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:28 schreef 99.999 het volgende:
Hij heeft een punt :).
Ja, dat is allang duidelijk. Dat hele gedoe met kiesmannen is zo verouderd, de President moet gewoon nationaal verkozen worden met de Popular Vote.

Maar de GOP is hier ZWAAR op tegen, omdat een staat per definitie altijd minimaal 3 kiesmannen krijgt, en staten als Montana veel minder kiezers heeft dan 1 kiesman "waarde" zeg maar, en ze daar dus 75% GOP stemmen.... en zo zijn er nog een aantal staten... Alaska, Wyoming, de Dakota's.

Ze zijn er dus niet tegen omdat het een slecht proces zou zijn, maar simpelweg omdat ze een voordeeltje verliezen. In een Popular Vote systeem zouden ze eerlijk moeten winnen, ipv wat kiesmannen voordeeltjes te kunnen pakken in de staten met weinig volk.
-
  woensdag 12 september 2012 @ 22:03:17 #196
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_116711436
Een ander kaartje:

http://elections.huffingt(...)ctoral-map#cartogram

Geeft een beetje de belangrijkheid van de staten aan.
-
pi_116728324
Early days, maar van wat ik lees lijkt Romney niet bepaald goed uit de aanslag in Libië te komen...

quote:
10:09 p.m., 9/11/2012. The Romney campaign releases a statement "embargoed until midnight tonight" from Mitt Romney condemning the administration and the attacks: "I'm outraged by the attacks on American diplomatic missions in Libya and Egypt and by the death of an American consulate worker in Benghazi. It's disgraceful that the Obama Administration's first response was not to condemn attacks on our diplomatic missions, but to sympathize with those who waged the attacks." The U.S. Embassy statement from Cairo was issued before the attack in Libya.

10:25 p.m., 9/11/2012.The Romney campaign lifts the embargo on its statement, which now comes on a day historically seen as a time to refrain from the most pointed forms of political combat in honor of those who died.

11:51 p.m., 9/11/2012. BuzzFeed reports that the U.S. Embassy on Cairo has deleted its tweets.

12:01 am, 9/12/12.: The chairman of the Republican National Committee waits until one minute after the end of the anniversary of the 2001 terrorist attacks, then tweets [dat ding dat Montov al heeft gelinked]
Ik kwam ook nog deze tegen: http://i.imgur.com/c6X3s.jpg . Even achter linkje omdat ie te groot is en ik geen zin heb in imgur gekloot.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_116743168
Het maakt niet uit wat Romney doet, de MSM en Obama fanboys zullen het altijd zo spinnen dat Romney het verkeerd doet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_116743490
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 15:39 schreef Lyrebird het volgende:
Het maakt niet uit wat Romney doet, de MSM en Obama fanboys zullen het altijd zo spinnen dat Romney het verkeerd doet.
Hoort Fox bij de MSM?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_116743642
In dit geval hoort ook Fox daarbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')