Dat zei de kapitein van dat cruiseschip ook, toen ie in de reddingsboot staptequote:
De toekomst zal uitwijzen of hij gelijk krijgt.quote:Ik denk dat heel veel PIGS-politici hun privévermogen in Duitse staatsleningen hebben gestopt
quote:Het gevaar is niet dat de Euro instort, het gevaar is dat ie niet instort
Lijkt me ietwat te makkelijk om het zo af te doen. Historisch, economisch en logisch gezien heeft zeker wel een aantal punten.quote:
Ik vond het een helder en realistisch verhaal. Denken dat vrede en veiligheid vanzelfsprekend is en dat landen bereid zijn in te leveren voor elkaar zou ik eerder als een sprookje bestempelen.quote:
Deed hij dat dan?quote:Op zondag 2 december 2012 13:17 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb nooit zoveel met mensen die roepen van "We gaan er allemaal aan!!!"
heb je een ander programma zitten kijken , iets met de twin towers ofzo??quote:
Hij heeft juist aangegeven wat er mis is en ook wat de oplossing isquote:Op zondag 2 december 2012 13:17 schreef Hexagon het volgende:
Liever denk ik in concrete oplossingen en streef ik naar het aanpakken van wat er mis is.
Dat klinkt in elk geval niet overdreven realistisch.quote:Op zondag 2 december 2012 13:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij heeft juist aangegeven wat er mis is en ook wat de oplossing is
Hij zei ook dat de politici het Europroject nooit zullen opgeven, en daarom een krimp van 10 a 15 jaar, waar op een moment Duitsland als absolute winnaar uit zal komen met twaalf dood-bezuinigde bijstandslaafjes om zich heen
Dat zeker, dat land vormt een stevig risico. Zeker als die Catalanen ook nog eens gek gaan doen.quote:Op zondag 2 december 2012 13:41 schreef nikk het volgende:
We zullen zien. Het is te hopen dat de situatie in Spanje niet verslechterd.
Het was vijf jaar geleden nog ondenkbaar. Net als Frankrijk op dit moment. Hoe lang zullen de Duitsers blijven betalen? Waarschijnlijk niet veel langer dan hun voordeel ophoudt.quote:Op zondag 2 december 2012 13:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zeker, dat land vormt een stevig risico. Zeker als die Catalanen ook nog eens gek gaan doen.
Dat Spanje last heeft van een flinke (vastgoed)bubble (net als NL overigens) was ook vijf jaar geleden geen nieuws hoor. Was er toevallig in 2006 en toen kon je al heel wat zaken zien die niet voort konden duren.quote:Op zondag 2 december 2012 13:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Het was vijf jaar geleden nog ondenkbaar. Net als Frankrijk op dit moment. Hoe lang zullen de Duitsers blijven betalen? Waarschijnlijk niet veel langer dan hun voordeel ophoudt.
Of is dit doemdenken en mag ik alleen positief zijn over de euro en de eurozone?
Hangt ervan af of je dogmatisch D66 stemt of redelijk zelfstandig je hersens gebruiktquote:Op zondag 2 december 2012 13:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Het was vijf jaar geleden nog ondenkbaar. Net als Frankrijk op dit moment. Hoe lang zullen de Duitsers blijven betalen? Waarschijnlijk niet veel langer dan hun voordeel ophoudt.
Of is dit doemdenken en mag ik alleen positief zijn over de euro en de eurozone?
Stel dat je positief staat tegenover de EU maar dat je de gevaren die hij benoemt als realistisch acht, waar val je dan onder?quote:Op zondag 2 december 2012 13:57 schreef Tem het volgende:
Er is niets mis met kritisch staan tegenover de EU en dat is wat deze man doet. Hij haalde daarbij andere aspecten aan dan puur denken uit een ideologisch standpunt en dat wordt vaak vergeten.
Holle frasen over denken in oplossingen en aanpakken zijn waardeloos zonder het opperen van ideeën daarover.
Ja dan ben je hetzelfde als ik, het zou mooi zijn als de EU een natie is, maar dat is niet zo, zal ook nooit gebeuren.quote:Op zondag 2 december 2012 14:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Stel dat je positief staat tegenover de EU maar dat je de gevaren die hij benoemt als realistisch acht, waar val je dan onder?
Waarom zou je ergens onder willen vallen? Ik zit er zo in zoals jij beschrijft, het lijkt mij een gezonde genuanceerde blik op de EU. Het lijkt me prima om altijd kritisch tegenover je gevormde mening te staan.quote:Op zondag 2 december 2012 14:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Stel dat je positief staat tegenover de EU maar dat je de gevaren die hij benoemt als realistisch acht, waar val je dan onder?
Van mijn muzikale vriend.quote:Op zondag 2 december 2012 14:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Erik, van wie is die enge bakkes onder je naam?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |