abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 september 2012 @ 11:56:04 #203
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_116681066
Hier idem. Piratenpartij ftw!
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_116681102
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 11:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hier idem. Piratenpartij ftw!
5. Catharina Bethlehem *O*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 12 september 2012 @ 12:15:45 #205
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_116681859
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2012 11:56 schreef vosss het volgende:

[..]

5. Catharina Bethlehem *O*
Kletskous :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 12 september 2012 @ 12:16:54 #206
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_116681912
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 11:54 schreef ssebass het volgende:
Medische patenten afschaffen?? Tot zover de ontwikkeling van de geneeskunde..
Als bedrijven niet meer op hun luie reet tot in de eeuwigheid hun winst kunnen maximaliseren zonder te vernieuwen, dan zal de ontwikkeling wel een flinke boost krijgen.
Sowieso zijn universiteiten en academische ziekenhuizen natuurlijk voornamelijk verantwoordelijk voor die ontwikkelingen, dus het was al raar dat ontdekkingen die grotendeels met gemeenschapsgeld zijn betaald, vervolgens particulier uitgemolken worden.
Life is what you make it.
pi_116682106
Heb ook gestemd op de PP. Hoop zo dat ze 1 zetel krijgen. :)

Het afschaffen van patenten op medicijnen vind ik een twijfelachtig idee, maar zo komt hier toch aandacht voor de bizar hoge kosten op dit gebied. Nieuwe aandacht die hier bij andere partijen eigenlijk nooit echt voor was. Die smijten alleen met one-liners en babbelen over wel/niet meer geld naar de zorg. Nee, dat schiet lekker op. :')

Maar hun sterkste kant laten ze zien met de privacystandpunten. Helemaal mee eens op alle punten. ^O^
pi_116682320
En natuurlijk:
quote:
De Piratenpartij vindt links en rechts achterhaalde begrippen en laat zich niet in een hokje duwen.
_O_

Kan ook niet vaak genoeg gezegd worden. :)
pi_116682332
Ook net op de Piraten gestemd *O*
  woensdag 12 september 2012 @ 12:29:51 #210
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_116682396
Hupla...op naar zetel 1
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 12 september 2012 @ 12:30:09 #211
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_116682408
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:29 schreef Semisane het volgende:
Hupla...op naar zetel 1
  woensdag 12 september 2012 @ 12:30:43 #212
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_116682420

_O-
pi_116682432
Harr, hopelijk de PP aan een zetel geholpen!
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  woensdag 12 september 2012 @ 12:32:29 #214
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_116682488
Lol.... zus gebeld...die gooit een piratenooglapje (van mijn neefjes) bij mij in de bus. Kan ik die mooi opzetten met stemmen :)
  woensdag 12 september 2012 @ 12:37:37 #215
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_116682642
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 11:54 schreef ssebass het volgende:
Medische patenten afschaffen?? Tot zover de ontwikkeling van de geneeskunde..
Dat lijkt me sterk, de ontwikkeling van geneeskunde hangt niet enkel af van de patenten.

Er zal overduidelijk wel iets gevonden moeten worden op de gigantische kosten die het onderzoeken van medicatie met zich meebrengt. Maar het kan gewoon weg niet zo zijn dat er gehele bevolkingsgroepen geen toegang heeft tot medicijnen omwille van de torenhoge patent kosten.

Je kan dat ethisch niet verkopen, daarbij gezien de gigantische winsten die de farmaceutische industrie maakt kan je niet met droge ogen beweren dat het patent systeem wat er nu is intact moet worden gehouden, omdat het water aan de lippen staat van de industrie.

De overheid heeft wel degelijk een keuze hoe om te gaan met het patent systeem en zou daar eens goed naar moeten kijken. Afschaffen betekent overigens niet dat er niks anders voor in de plaats komt, maar de huidige manier kan echt niet meer. (ethisch dan, economisch kan het uiteraard geheel, gezien het feit wat de industrie er aan verdient. :P )
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 12 september 2012 @ 12:39:53 #216
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_116682728
Weet iemand wat de PP vindt van vluchtelingen en vreemdelingen detentie?
pi_116682766
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:16 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Als bedrijven niet meer op hun luie reet tot in de eeuwigheid hun winst kunnen maximaliseren zonder te vernieuwen, dan zal de ontwikkeling wel een flinke boost krijgen.
Sowieso zijn universiteiten en academische ziekenhuizen natuurlijk voornamelijk verantwoordelijk voor die ontwikkelingen, dus het was al raar dat ontdekkingen die grotendeels met gemeenschapsgeld zijn betaald, vervolgens particulier uitgemolken worden.
Uh ja zo werkt het dus niet... Zijn totaal verschillende dingen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_116682944
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:37 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, de ontwikkeling van geneeskunde hangt niet enkel af van de patenten.

Er zal overduidelijk wel iets gevonden moeten worden op de gigantische kosten die het onderzoeken van medicatie met zich meebrengt. Maar het kan gewoon weg niet zo zijn dat er gehele bevolkingsgroepen geen toegang heeft tot medicijnen omwille van de torenhoge patent kosten.

Je kan dat ethisch niet verkopen, daarbij gezien de gigantische winsten die de farmaceutische industrie maakt kan je niet met droge ogen beweren dat het patent systeem wat er nu is intact moet worden gehouden, omdat het water aan de lippen staat van de industrie.

De overheid heeft wel degelijk een keuze hoe om te gaan met het patent systeem en zou daar eens goed naar moeten kijken. Afschaffen betekent overigens niet dat er niks anders voor in de plaats komt, maar de huidige manier kan echt niet meer. (ethisch dan, economisch kan het uiteraard geheel, gezien het feit wat de industrie er aan verdient. :P )
Kosten voor onderzoek zijn gewoon bijzonder hoog daar zal weinig aan veranderen. Het is niet de ontwikkeling van bijv een nieuwe iPhone. Er is geen garantie dat al die miljarden die je erin stopt daadwerkelijk iets oplevert. Met die paar jaar patent moeten ze alle kosten van de afgelopen tientallen jaren eruit halen plus winst vaststellen voor onderzoek in de aankomende jaren. Misschien kun je beter de patenten wat langer maken zodat die druk niet op die korte paar jaar komt en de prijs per middel naar beneden kan. Volgens mij is het daar bij Vioxx misgegaan, door de druk om voor te schrijven kwam het bij mensen die het niet mochten hebben.
pi_116683460
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2012 08:47 schreef Qwea het volgende:
Enige jammere vind ik wel dat ze streven naar een europese regering :') Wat dat betreft heb ik meer met pvv / vvd. Maar die krijgen mijn stem niet :N
Nouja, Ze willen meer zeggenschap bij het (democratisch gekozen!) europees parlement leggen en minder zeggenschap bij niet-democratisch gekozen organen. Dat vind ik nog wel aan te moedigen.
pi_116683483
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kletskous :D
Wat kletskous? Ik heb op haar gestemd :Y
vosss is de naam,
  woensdag 12 september 2012 @ 13:01:36 #221
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_116683520
Ik duim voor jullie. ^O^
  woensdag 12 september 2012 @ 13:03:24 #222
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_116683593
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:45 schreef ssebass het volgende:

[..]

Kosten voor onderzoek zijn gewoon bijzonder hoog daar zal weinig aan veranderen. Het is niet de ontwikkeling van bijv een nieuwe iPhone.
Dat is niet helemaal waar. Veel medicatie is een door ontwikkeling op huidige medicatie. Het klopt dat onderzoek duur is, maar dat geld vooral voor geheel nieuwe medicatie of technologie. Veel van de huidige medicatie die mensen gebruiken is enkel een door ontwikkeling waar de kosten vele malen lager liggen, terwijl de patenten deze medicatie wel onnodig duur houd. (

quote:
Er is geen garantie dat al die miljarden die je erin stopt daadwerkelijk iets oplevert.
Ik zie vaker dit als argument gebruikt worden, maar er zijn maar weinig medicijnen die werkelijk miljarden hebben gekost, enkel gebruikt vooral de industrie die voorbeelden om mee te schermen om de patenten te houden zoals ze zijn. Dat is in mijn ogen wel een beetje eenzijdig.

quote:
Met die paar jaar patent moeten ze alle kosten van de afgelopen tientallen jaren eruit halen plus winst vaststellen voor onderzoek in de aankomende jaren. Misschien kun je beter de patenten wat langer maken zodat die druk niet op die korte paar jaar komt en de prijs per middel naar beneden kan.
Ik ben het daar toch niet mee eens, zeker als het gaat om tweede generatie medicijnen, wellicht zou je zoiets kunnen doen op werkelijk nieuw medicatie, onderzoek of technieken. Dit patenten systeem op houden voor medicatie waaraan enkel door ontwikkelingskosten aan verbonden zijn en die door patenten niet toegankelijk zijn voor een groot deel van de wereldbevolking, dat is echt niet te verkopen imho.

Patenten langer laten gelden zou betekenen dat deze medicatie nog langer niet toegankelijk zou zijn en zou wellicht enkel een idee zijn als de patent kosten een heel stuk dalen, vooral voor tweede enz. generatie medicatie.

quote:
Volgens mij is het daar bij Vioxx misgegaan, door de druk om voor te schrijven kwam het bij mensen die het niet mochten hebben.
Ik ken de casus niet van Vioxx, maar het kan ook gewoon liggen aan slecht onderzoek, ik zou dat helemaal niet uitsluiten.

Laat ik duidelijk zijn, ik ben er helemaal niet op tegen dat de farmaceutische industrie verdient op medicijnen en hun onderzoekskosten kunnen terug verdienen. Verre van, maar ik heb er echt behoorlijk moeite mee dat bijvoorbeeld nieuwe hiv medicatie waar duizenden mensen in Afrika van de dood gered kunnen worden niet in dat continent te verkrijgen zijn omdat de kosten te hoog liggen door patenten. Dat kan en mag je niet toestaan als westerse mogendheden. Ik vind dat onverantwoord en onethisch. Dan winst maar wat minder belangrijk vinden...of wellicht als overheden het verlies pakken.
  woensdag 12 september 2012 @ 13:05:21 #223
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_116683664
Ik heb ook op ze gestemd :D
We zullen zien, zei de blinde.
  woensdag 12 september 2012 @ 13:06:00 #224
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_116683689
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:40 schreef ssebass het volgende:

[..]

Uh ja zo werkt het dus niet... Zijn totaal verschillende dingen.
Nou ja niet helemaal natuurlijk, er is geen toegepast onderzoek mogelijk zonder de theoretische fundament die wordt gelegd door onderzoek op universiteiten en academische instellingen, maar goed op zich vloeit er wel wat geld terug naar de universiteiten, maar het zou wel wat meer mogen imho. :)
pi_116683968
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 23:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga mijn stem hier aan geven omdat mijn stem er slechts één van velen is bij de grote partijen en ze gaan me hoe dan ook toch wel teleurstellen tov hun verkiezingsprogramma. Hier heb ik het gevoel dat mijn stem echt telt en ze het ook hard nodig zijn. En niet geheel onbelangrijk, ik ben het ook op veel punten met ze eens natuurlijk 8-)
Ja dit dus.

Ik stem ook PP. Op naar 1 zetel and beyond!
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 12 september 2012 @ 13:18:34 #226
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_116684164
Zojuist mijn stem gegeven, gaat spannend worden vanavond :D
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  woensdag 12 september 2012 @ 13:19:39 #227
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_116684210
Net ook op de piraatjes gestemd, best veel anderen hier op school zeggen dat ze er ook op hebben gestemd :)
  woensdag 12 september 2012 @ 13:21:13 #228
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_116684284
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:18 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Zojuist mijn stem gegeven, gaat spannend worden vanavond :D
Ik heb voor het eerst echt spanning wat het wordt. Bovenin bij de volgevreten gevestigde orde boeit het me niets, maar wél of geen zetel is zó spannend!
pi_116684532
Gestemd!
like spinning plates
  woensdag 12 september 2012 @ 13:28:35 #230
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_116684638
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:21 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik heb voor het eerst echt spanning wat het wordt. Bovenin bij de volgevreten gevestigde orde boeit het me niets, maar wél of geen zetel is zó spannend!
Yep.. vanavond lekker nagelbijten voor de buis. Dat wordt een duidelijke *O* of -O- in huize Perrin.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 12 september 2012 @ 13:28:52 #231
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_116684651
Het grappige is natuurlijk dat er maar zo'n 65000 stemmen voor nodig zijn...er zijn 12 miljoen stemmers dacht ik? Moet toch niet al te onmogelijk zijn. ;)
  woensdag 12 september 2012 @ 13:28:54 #232
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_116684656
quote:

[..]

Dit ja :D ben gewoon echt zenuwachtig en heb wel tien keer gecontroleerd of ik het goede hokje had aangekleurd, normaal boeit de uitslag me echt totaal niets een stuk minder, of vind ik het iig minder spannend :P
  woensdag 12 september 2012 @ 13:29:53 #233
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_116684705
quote:
6s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:28 schreef Semisane het volgende:
Het grappige is natuurlijk dat er maar zo'n 65000 stemmen voor nodig zijn...er zijn 12 miljoen stemmers dacht ik? Moet toch niet al te onmogelijk zijn. ;)
Tweederde procent (0,67%) dus, moet te doen zijn inderdaad! Zeker als je de polls van Tweakers.net en FOK! en GeenStijl bekijkt waarbij de PP overal (een van) de grootste partij(en) is; ook al zitten er een boel dubbele stemmen tussen.
pi_116684907
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:03 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Veel medicatie is een door ontwikkeling op huidige medicatie. Het klopt dat onderzoek duur is, maar dat geld vooral voor geheel nieuwe medicatie of technologie. Veel van de huidige medicatie die mensen gebruiken is enkel een door ontwikkeling waar de kosten vele malen lager liggen, terwijl de patenten deze medicatie wel onnodig duur houd. (

[..]

Ik zie vaker dit als argument gebruikt worden, maar er zijn maar weinig medicijnen die werkelijk miljarden hebben gekost, enkel gebruikt vooral de industrie die voorbeelden om mee te schermen om de patenten te houden zoals ze zijn. Dat is in mijn ogen wel een beetje eenzijdig.

[..]

Ik ben het daar toch niet mee eens, zeker als het gaat om tweede generatie medicijnen, wellicht zou je zoiets kunnen doen op werkelijk nieuw medicatie, onderzoek of technieken. Dit patenten systeem op houden voor medicatie waaraan enkel door ontwikkelingskosten aan verbonden zijn en die door patenten niet toegankelijk zijn voor een groot deel van de wereldbevolking, dat is echt niet te verkopen imho.

Patenten langer laten gelden zou betekenen dat deze medicatie nog langer niet toegankelijk zou zijn en zou wellicht enkel een idee zijn als de patent kosten een heel stuk dalen, vooral voor tweede enz. generatie medicatie.

[..]

Ik ken de casus niet van Vioxx, maar het kan ook gewoon liggen aan slecht onderzoek, ik zou dat helemaal niet uitsluiten.

Laat ik duidelijk zijn, ik ben er helemaal niet op tegen dat de farmaceutische industrie verdient op medicijnen en hun onderzoekskosten kunnen terug verdienen. Verre van, maar ik heb er echt behoorlijk moeite mee dat bijvoorbeeld nieuwe hiv medicatie waar duizenden mensen in Afrika van de dood gered kunnen worden niet in dat continent te verkrijgen zijn omdat de kosten te hoog liggen door patenten. Dat kan en mag je niet toestaan als westerse mogendheden. Ik vind dat onverantwoord en onethisch. Dan winst maar wat minder belangrijk vinden...of wellicht als overheden het verlies pakken.
Ik denk dat je nog niet helemaal door hebt hoeveel de ontwikkeling kost. Alle gefaalde projecten moeten ook gefinancierd worden en kosten lopen enorm snel op. Het gaat inderdaad ook om de ontwikkeling van een totaal nieuw middel, daar is de industrie in geinteresseerd. Andere onderzoeken vinden vnl plaats in de academie, aangezien daar geen winst uit te halen valt. Bij een succesvol middel duurt het nog zo'n 10 jaar voordat dit daadwerkelijk op de markt komt. Als ze eenmaal een middel hebben dan proberen ze dit uiteraard zo lang mogelijk te rekken. Dit zie je inderdaad vaak door veranderingen aan hun huidige middel en om eerlijk te zijn heb ik hier ook mijn twijfels over of dit altijd zoveel beter is. Het is ook niet zo dat die bedrijven veel patenten hebben. Zou volgens mij niet de eerste keer zijn dat bij het verlopen van het patent het bedrijf failliet ging. Wat betreft Vioxx in de onderzoeken waren de problemen al bekend, daar lag het probleem niet.

Het probleem is dat de nieuwe medicatie enorm geavanceerde middelen zijn die gewoon ontzettend duur zijn. Als iedereen toegang heeft tot die middelen zullen de kosten aanzienlijk stijgen, zelfs als het straks generiek is. De vraag is moeten alle behandelingen vergoed worden of niet. In het eerste geval zal er meer geld beschikbaar moeten komen. Als we gewoon dezelfde behandelingen zouden doen als 20 jaar geleden zouden de zorgkosten waarschijnlijk een stuk dalen, maar daar help je de patienten niet mee. Om eerlijk te zijn zie ik ook geen directe oplossing. Optionele verzekering voor state of the art middelen?
  woensdag 12 september 2012 @ 13:41:47 #235
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_116685244
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:34 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ik denk dat je nog niet helemaal door hebt hoeveel de ontwikkeling kost. Alle gefaalde projecten moeten ook gefinancierd worden en kosten lopen enorm snel op. Het gaat inderdaad ook om de ontwikkeling van een totaal nieuw middel, daar is de industrie in geinteresseerd. Andere onderzoeken vinden vnl plaats in de academie, aangezien daar geen winst uit te halen valt. Bij een succesvol middel duurt het nog zo'n 10 jaar voordat dit daadwerkelijk op de markt komt. Als ze eenmaal een middel hebben dan proberen ze dit uiteraard zo lang mogelijk te rekken. Dit zie je inderdaad vaak door veranderingen aan hun huidige middel en om eerlijk te zijn heb ik hier ook mijn twijfels over of dit altijd zoveel beter is. Het is ook niet zo dat die bedrijven veel patenten hebben. Zou volgens mij niet de eerste keer zijn dat bij het verlopen van het patent het bedrijf failliet ging. Wat betreft Vioxx in de onderzoeken waren de problemen al bekend, daar lag het probleem niet.

Het probleem is dat de nieuwe medicatie enorm geavanceerde middelen zijn die gewoon ontzettend duur zijn. Als iedereen toegang heeft tot die middelen zullen de kosten aanzienlijk stijgen, zelfs als het straks generiek is. De vraag is moeten alle behandelingen vergoed worden of niet. In het eerste geval zal er meer geld beschikbaar moeten komen. Als we gewoon dezelfde behandelingen zouden doen als 20 jaar geleden zouden de zorgkosten waarschijnlijk een stuk dalen, maar daar help je de patienten niet mee. Om eerlijk te zijn zie ik ook geen directe oplossing. Optionele verzekering voor state of the art middelen?
Of gewoon een herziening van dat hele patentenrecht waarbij er oog is voor de belangen van industrie én voor die van de (zorgbehoevende) consument. Nogmaals, niemand bij de PP wil bereiken dat bedrijven hun onderzoek niet meer uit kunnen voeren, maar big pharma heeft een te krachtige lobby gehad de afgelopen jaren en het wordt tijd voor een tegengeluid om de boel weer in balans te brengen.
pi_116685285
quote:

[..]

Ik denk dat het 1 of 2 zetels is en niet wel of geen :@

Althans dat hoop ik :)
vosss is de naam,
  woensdag 12 september 2012 @ 13:43:47 #237
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_116685336
Ik denk net wel/net geen 1 zetel, tenzij ineens een hoop zwevers op de PP stemmen.

Maar we zullen zien, speculeren heeft geen zin en pessimistisch doen al helemaal niet :)
pi_116685408
quote:
Hoe een pil vijftig keer zo duur werd
Toegevoegd: vrijdag 3 aug 2012, 17:30
Door onze redacteuren Rinke van den Brink en Hugo van der Parre

Een medicijn tegen een zeldzame ziekte dat jarenlang voor 3.000 euro per jaar werd bereid door een Haagse apotheker, kost sinds de industrie het maakt vijftig keer meer. Maar volgens het betrokken bedrijf zijn daar goede redenen voor en heeft het niets te maken met winstbelustheid.

De geschiedenis begint in 1996. In dat jaar wordt in Den Haag een Turkse jongen geboren. Iets aan hem is niet in orde. Professor De Klerk, een kinderarts gespecialiseerd in stofwisselingsziekten in het Erasmus MC in Rotterdam, stelt de diagnose NAGS-deficiëntie waarbij de ureumhuishouding niet goed functioneert.

Patiënten met deze aandoening missen het leverenzym NAGS dat zorgt voor afbraak van ammoniak in het bloed. Als er te veel ammoniak in het bloed zit, treedt vergiftiging op die de hersenen snel aantast en levensbedreigend is. Patiënten hebben levenslang medicijnen nodig.

Apotheker Lebbink
Dokter De Klerk neemt contact met de Transvaal Apotheek in de Kempstraat in den Haag. De jongen woont daar in de buurt. De Klerk vraagt of apotheker Paul Lebbink een medicijn kan bereiden voor zijn patiëntje zodat de jongen weer naar huis kan.

Lebbink gaat op zoek naar de benodigde grondstof Carbamylglutaminezuur en vindt die uiteindelijk bij een verffabriek in het buitenland. Vanaf dat moment maakt de Haagse apotheker het geneesmiddel voor zijn Turkse patiëntje. Van 1997 tot 2002.

In dat jaar meldt het bedrijf Orphan Europe zich bij hem. Dat vertelt dat het een Europese subsidie heeft gekregen om een weesgeneesmiddel te ontwikkelen tegen NAGS-deficiëntie. Lebbink kan dat als het eenmaal op de markt is gewoon bestellen.

CarbaGlu
De apotheker is daar wel blij mee. Het scheelt hem veel extra werk en een hoop gedoe met zijn declaraties. Het geneesmiddel dat hij maakt voor zijn patiëntje is immers geen geregistreerd middel. Zodra het kan levert hij dus CarbaGlu, het middel van Orphan Europe.

Tot hij ziet dat CarbaGlu vijftig keer meer kost dan het door hem zelf bereide middel. Bij introductie in 2003 kostte het per patiënt per jaar 12.624 euro per kilo lichaamsgewicht. Lebbink gaat zijn eigen middel weer leveren. Dat komt hem op veel problemen met Orphan Europe te staan.

Rechtszaken
In 2007 wordt hij voor de rechter gesleept door Orphan Europe. Het bedrijf wil dat Lebbink een verbod krijgt opgelegd om zijn eigen medicijn nog langer te produceren, omdat Orphan Europe het middel als enige op de markt mag brengen. Bovendien zou Lebbink een verontreinigde grondstof gebruiken die niet voor gebruik door mensen bedoeld is en die ook onvoldoende zuiveren, terwijl het bedrijf dit wel doet.

De rechter vonnist op 20 september 2007 in kort geding en wijst alle vorderingen van Orphan Europe af. Het bedrijf moet ook alle proceskosten betalen. Ook latere procedures van het bedrijf om alsnog zijn gelijk te halen, met name op het punt van de verontreinigde grondstoffen, stranden.

Geen steun
Ergens in 2008 is Lebbink het zat. Murw gebeukt gooit hij de handdoek in de ring. De zorgverzekeraar van zijn patiëntje, Delta Lloyd, steunt hem nauwelijks. Het kan de verzekeraar niets schelen wat het middel kost. Voor dit soort heel dure geneesmiddelen vindt elk jaar een verrekening plaats tussen de zorgverzekeraars.

En ook bij het College voor Zorgverzekeringen, dat over de inhoud van het verzekerde pakket gaat, vond de apotheker geen gehoor. Dus krijgt zijn Turkse patiëntje nu al weer jaren het veel duurdere middel van Orphan Europe. De jongen is intussen vijftien jaar en op dit moment op vakantie in Turkije.
Bron
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_116685667
quote:
‘Kosten farmabedrijven voor 95% door reclame en me-too medicijnen’

Farmabedrijven stellen dat ze per nieuw medicijn meer dan 1,3 miljard dollar (plm. ¤ 1,1 mld) aan ontwikkelingskosten uitgeven, wat de woekerprijzen voor medicijnen rechtvaardigt. Kletskoek, blijkt uit een nieuw rapport. Uit berekeningen blijkt zelfs dat 90-95% van deze zogenaamde ontwikkelkosten in feite uit lucht bestaat. Wordt het niet tijd dat universiteiten en non-profit onderzoeksinstellingen medicijnonderzoek overnemen?

Gezondheidszorg disfunctioneel
De kosten in de gezondheidszorg lopen in westerse landen totaal uit de hand. Vooral in de Verenigde Staten wordt gezondheidszorg zo langzamerhand onbetaalbaar, met zo’n 8000 dollar per Amerikaan per jaar, maar in Nederland is het met 4000 euro niet heel veel beter. Een belangrijke oorzaak, naast het weinig elegante, op verkeerde marktwerking gebaseerde zorgsysteem, is de explosie aan patiënten met chronische ziekten, die met vaak dure medicijnen moeten worden behandeld en andere dure medische ingrepen ondergaan.

Grootste kostenpost van pillenfabrikanten: marketing
De farmaceutische industrie stelt zichzelf graag voor als redder van de mensheid die levensreddende medicijnen ontwikkelt, en daar best passend voor beloond mag worden. De werkelijkheid blijkt heel wat minder menslievend. Uit een vernietigend Canadees onderzoek[1] blijkt dat van elke euro die een firma voor een medicijn ontvangt, slechts 14 cent aan onderzoek en ontwikkeling wordt besteed en meer dan het dubbele, dertig tot veertig procent, aan marketing en verkoop. Hoewel in Nederland de meest schaamteloze praktijken nu verboden zijn – zo gingen artsen veelvuldig op snoepreisjes om bijgeschoold te worden voor het gebruik van nieuwe medicijnen – vindt de farmaceutische industrie voortdurend nieuwe manieren uit om artsen tot grootverbruikers van hun snoepgoed om te toveren.

Onderzoeksgeld vooral besteed aan nauwelijks betere me-too medicijnen
Het ontwikkelen van nieuwe medicijnen is uitermate risicovol. Het is een stap in het duister waarvan je als farmaceut maar moet afwachten of die resultaat zal opleveren. Als een concurrent een succesvol medicijn ontwikkelt, bijvoorbeeld een statine, weet je al dat je in de buurt zit van een veelbelovende nieuwe winstmaker als je een stofje ontwikkelt dat sterk op dat van de concurrent lijkt. Vandaar dat als een collega-farmaceut bij wijze van uitzondering een doorbraak bereikt, de concullega’s er als de kippen bij zijn om een iets ander molecuul, bijvoorbeeld met een ander atoomgroepje er aan, met een vergelijkbaar werkingsmechanisme te vinden. Het gevolg: er ontstaat een waaier van sterk op elkaar lijkende producten met vaak uiterst nare bijwerkingen, die door de geoliede marketingmachine van farmareuzen worden geplugd.

Kip met de gouden eieren
Een goedlopend medicijn brengt voor een farmagigant soms miljarden in het laatje. Het cholesterolverlagende medicijn Lipitor (werkzame stof: atorvastatine, een statine), bijvoorbeeld, was rond 2010 het meest winstgevende medicijn ter wereld dat fabrikant Pfizer 12,9 miljard dollar per jaar opleverde, twee keer zoveel als nummer 2, antistollingsmiddel Plavix (clopidogrel). Saillant detail: uit medisch onderzoek blijken statines als Lipitor bij de meeste patiënten netto geen netto gezondheidsverbeterend effect te hebben.

Grootste ramp denkbaar: krachtig permanent geneesmiddel
U begrijpt, waarde lezer, dat een farmagigant wel beter weet dan een dergelijke kip met gouden eieren te slachten. Stel, de onderzoeksafdeling van een farmabedrijf zou ontdekken dat een bestaand medicijn veel effectiever is tegen een bepaalde kwaal dan de grote winstmaker van het bedrijf, of nog erger: dat het medicijn in één klap de ziekte zou genezen. De vijf winstgevendste medicijnen ter wereld worden alle gebruikt voor chronische behandelingen. Pappen en nathouden is veel winstgevender dan genezen.

$1,3 miljard blijkt slechts $0,09 miljard
Een nieuw rapport haalt ook de $1,3 miljard ontwikkelkosten waar de farmaceuten graag mee schermen onderuit. Om te beginnen is de helft van dit bedrag gebaseerd op wat het bedrag op zou leveren als het in een farmafonds zou zijn belegd met een gemiddeld rendement van 11% per jaar. Gebakken lucht dus. Ook blijkt de belastingbetaler heel wat mee te betalen. De auteurs schatten dat zelfs voor de duurste medicijnen de farmaceutische bedrijven daarom zelden meer uitgeven dan $ 300 miljoen. De meeste medicijnen worden echter veel goedkoper ontwikkeld, volgens de auteurs voor rond de $ 90 miljoen. Slechts vijf tot tien procent van het door de farmaceuten genoemde bedrag.[2][3]

Publiek medicijnonderzoek: het kan
Veel farmaceutisch onderzoek gebeurt al in samenwerking met universiteiten. Zoals uit bovenstaande analyse blijkt, vindt al veel onderzoek plaats met publiek geld. Het is denk ik verstandig om met een aantal grote landen of groepen landen (EU, VS, Japan, India, China, Brazilië, Rusland) onderling een taakverdeling te maken en speerpunten aan te wijzen. Zo zou een onderzoeksgroep zich toe kunnen leggen op het ontwikkelen van nieuwe antibiotica, een andere op het ontwikkelen van medicijnen tegten Alzheimer of kanker.

Bron
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_116685671
Nouw dan ga ik vanmiddag ook maar even PP stemmen :)

Voor het eerst in de 5 jaren dat ik mag stemmen, toch maar besloten dat ze hier mijn steun verdienen ^O^
~Wij zijn best bereid tot zelfkritiek, onder voorwaarde dat niemand daarmee instemt.
  woensdag 12 september 2012 @ 13:51:46 #241
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_116685681
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:29 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Tweederde procent (0,67%) dus, moet te doen zijn inderdaad! Zeker als je de polls van Tweakers.net en FOK! en GeenStijl bekijkt waarbij de PP overal (een van) de grootste partij(en) is; ook al zitten er een boel dubbele stemmen tussen.
Maar dan heb je het ook al wel aardig gehad helaas.
Websites als FOK! en Tweakers zullen inderdaad veel PP stemmers hebben, maar daarna zal het flink afzwakken.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  woensdag 12 september 2012 @ 13:53:55 #242
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_116685786
quote:

[..]

Ik denk dat je nog niet helemaal door hebt hoeveel de ontwikkeling kost. Alle gefaalde projecten moeten ook gefinancierd worden en kosten lopen enorm snel op.
Ik denk dat je je wellicht vergist daarin. :)

quote:
Het gaat inderdaad ook om de ontwikkeling van een totaal nieuw middel, daar is de industrie in geinteresseerd. Andere onderzoeken vinden vnl plaats in de academie, aangezien daar geen winst uit te halen valt.
Nee, juist vervolg onderzoek op bestaande medicijnen is zeer winstgevend. Het gros van de winst komt daar vandaan. Fundamenteel onderzoek laat men over aan universiteiten, toegepast onderzoek is waar de farmaceutische industrie zich voornamelijk mee bezig houd. Dat kost inderdaad erg veel en ik ben ook van mening dat die kosten terugverdient moeten worden, maar er wordt ook veel mee verdient, vooral op de 2de, 3de etc generatie medicatie, die dan nog wel vallen onder het patent, maar lang niet de kosten met zich meedragen.

quote:
Bij een succesvol middel duurt het nog zo'n 10 jaar voordat dit daadwerkelijk op de markt komt. Als ze eenmaal een middel hebben dan proberen ze dit uiteraard zo lang mogelijk te rekken. Dit zie je inderdaad vaak door veranderingen aan hun huidige middel en om eerlijk te zijn heb ik hier ook mijn twijfels over of dit altijd zoveel beter is. Het is ook niet zo dat die bedrijven veel patenten hebben. Zou volgens mij niet de eerste keer zijn dat bij het verlopen van het patent het bedrijf failliet ging. Wat betreft Vioxx in de onderzoeken waren de problemen al bekend, daar lag het probleem niet.

Tja het blijft inderdaad een lastig probleem, maar ik denk dat het huidige patent systeem geen goede oplossing is. Zowel de kosten als de verdiensten blijven te veel hangen op 1 plek, maar het is vooral funest voor landen/mensen die gewoon weg die kosten niet kunnen betalen.

Eerlijk is eerlijk, de overheden helpen ook niet echt want die korten al decennia lang op fundamenteel onderzoek als het eventjes economisch tegen zit. Terwijl ook daar veel kosten zitten.

Wellicht zou je kunnen denken aan een systeem waarbij "state-of-the-art" onderzoek van een langere patent periode mogen gebruik maken, waarbij dan gekeken wordt wat de impact is op de geneeskunde. Rolt er dan zoiets uit als betere hiv-medicatie dan zou het eerder (betaalbaar) vrij moeten komen voor juist die landen/gebieden die daarop zitten te springen, zoals Afrika.

Een volgende viagra kan dan onder het langere patent blijven hangen. Hoewel het natuurlijk in eerste instantie een hart medicijn is, wordt voornamelijk uitgeschreven voor andere doeleinden, laat men dan maar meer betalen voor hun stijve piemel. ;)
  woensdag 12 september 2012 @ 14:37:50 #243
44906 merino
World of Sleepers
pi_116687541
Ik heb zooo fucking veel spanning in mijn lijf voor vanavond. Hoop echt zo diep op minstens die ene zetel.

Straks misschien nog maar even zo'n piratenooglapje halen bij de speelgoed winkel en dan vanavond bij de lokale omroep naar de uitslagen kijken.

Arrrr
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_116687737
De zoon van mijn collega stemt ook Piratenpartij en hij is geen computerfreak 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 12 september 2012 @ 14:49:53 #245
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_116687903
Mijn moeder stemt ook Piratenpartij :D
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_116688314
Internet nog verder gecensureerd in Nederland
quote:
En weer zijn er speciale nieuwe regels voor het internet.

Vandaag, 12 september, kwam de uitspraak van de rechter in de Sanoma vs. GeenStijl zaak. Tot grote schrik van de Piratenpartij heeft de rechter besloten dat hyperlinken, wat in principe niets meer is dan verwijzen op een manier dat de computer het snapt, ook als 'openbaar maken' gezien wordt. Het is GeenStijl door de rechter verboden om te linken naar een uitgelekte fotoreportage van tijdschrift de Playboy.

Iedereen kent de uitdrukking wel "het ligt op straat" voor iets dat openbaar is geworden terwijl het dat niet had moeten zijn. Iemand aanwijzen dat er iets op straat ligt is dus niet echt openbaarmaking.

Dat is in de echte wereld, maar tegenwoordig niet meer op internet. Volgens een uitspraak van vandaag is iets meer openbaar geworden als je het op internet aanwijst door middel van een hyperlink. Linken zou namelijk openbaarmaking zijn. Het verwijzen naar bestaand bronmateriaal ergens op internet zou daarom niet mogen.

Nu zouden de platenmaatschappijen het wel leuk vinden als iedereen die je de weg naar de platenzaak wijst, auteursrechten zouden moeten betalen. Maar het komt toch een beetje waanzinnig over.

De zaak waar de uitspraak in voorkomt gaat over foto's die op internet stonden. Een nieuwssite heeft dat bericht, en als bron een link naar de foto's in het bericht gezet. Het openbaar maken van je bronnen verhoogt je betrouwbaarheid. Het is al voorgekomen dat er journalisten gegijzeld zijn om het tegendeel te bereiken.

Nu is de maker van die foto's boos op de nieuwssite, niet op het lek, en spant een proces aan. Dit is nu precies wat de Piratenpartij bedoelt met de stelling dat het huidige auteursrecht tot censuur leidt. Gewoon openbare informatie kan niet meer gebruikt worden voor de nieuwsgaring. Nu gaat het om naaktfoto's, maar de volgende keer gaat een bedrijf gelekte belastende documenten op dezelfde manier aanklagen.
https://www.piratenpartij(...)censureerd-nederland
  woensdag 12 september 2012 @ 15:10:10 #247
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_116688600
quote:
15s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:02 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

:N

Betere reclame op deze verkiezingsdag voor de noodzaak van de PP kan ik me nauwelijks voorstellen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 12 september 2012 @ 15:11:02 #248
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_116688638
quote:
15s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:02 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Jezus, serieus, werkelijk? :') De tering.
  woensdag 12 september 2012 @ 15:15:17 #249
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_116688807
quote:
13s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

Jezus, serieus, werkelijk? :') De tering.
Tja het probleem is dat dit soort rechters de impact van hun eigen uitspraken niet snappen. Nu moet het weer naar hoger beroep gaan om dit weer ongedaan te maken. Erg lastig allemaal. Het zou leuk zijn als men de lagere rechtbanken eens een cursus 'hoe-ga-ik-om-met-ICT' cadeau doen. :{
pi_116689473
Ik ga zo ook stemmen.

Kut polls, dat is echt gewoon de reden als de piratenpartij geen zetel pakt.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_116689515
Bij gebrek aan beter ga ik vanavond mijn stem ook aan deze partij weggeven. :)
pi_116689693
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bij gebrek aan beter ga ik vanavond mijn stem ook aan deze partij weggeven. :)
Top, heb bij een vriend ook een stem geregeld.
pi_116690104
Anderhalf uur geleden gestemd.
What Would Goku Do
  woensdag 12 september 2012 @ 15:47:25 #254
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_116690113
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:37 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Top, heb bij een vriend ook een stem geregeld.
Heb mijn halve familie al overtuigd. :D
pi_116690171
63.000 stemmen hebben we ongeveer nodig.

10.471 in 2010.
  woensdag 12 september 2012 @ 15:49:55 #256
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_116690211
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:32 schreef Qwea het volgende:

[..]

I could not care less.
Zitten die Piraten erover te klagen dat de privacy in gevaar is, geef jij vervolgens vrijwillig je stemgeheim op. :').
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2012 @ 15:50:52 #257
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_116690245
Gestemd ^O^

quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:48 schreef MouzurX het volgende:

10.471 in 2010.
Slechts 1191 leden, dat baart wel zorgen
:')
pi_116690289
Zo, gestemd op de PP :)

quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:48 schreef MouzurX het volgende:

10.471 in 2010.
Gezien het betere programma en een betere lijsttrekker dan in 2010, hoop ik op het beste :)
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  woensdag 12 september 2012 @ 15:52:31 #259
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_116690308
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:49 schreef freako het volgende:

[..]

Zitten die Piraten erover te klagen dat de privacy in gevaar is, geef jij vervolgens vrijwillig je stemgeheim op. :').
Ik geef hem toch zelf op. Dat is heel wat anders dan dat hij gelekt wordt.

Wat zal hij mij jeuken dat men weet dat ik PP heb gestemd :')
pi_116690337
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Gestemd ^O^

[..]

Ik word lid als we 1 zetel pakken, anders weet ik het niet.
  woensdag 12 september 2012 @ 15:55:34 #261
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_116690424
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Gestemd ^O^

[..]

Voor een vrij nieuwe partij is dat niet heel beroerd, zeker als er niet heel actief voor geworven wordt.
pi_116690734
quote:
Gestemd ^O^

[..]

Ze zijn daar ruim overheen. Ze hebben het gewoon nog niet geupdate. Ik denk dat ze richting de 1300-1400 leden hebben op het moment en ik ben trots om daar ook bij te horen:D
pi_116690738
qwea ui * copy paste *

pp ftw.
pi_116690740
Het aantal leden zegt niet heel veel. In ieder geval te weinig om alvast conclusies te trekken of aannames te maken. Het CDA bijvoorbeeld had met de vorige verkiezingen bijna 2x zoveel leden als de VVD, maar in zetels hebben ze ruim verloren van die partij.
pi_116690819
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:03 schreef Desunoto het volgende:
Het aantal leden zegt niet heel veel. In ieder geval te weinig om alvast conclusies te trekken of aannames te maken. Het CDA bijvoorbeeld had met de vorige verkiezingen bijna 2x zoveel leden als de VVD, maar in zetels hebben ze ruim verloren van die partij.
veel bejaarden he. en zeker bij nieuwe partijen is het lastig inschatten. ik hoop op 1+ zetel voor de pp iig. thumbs up ^O^
pi_116691204
Gestemd.
  woensdag 12 september 2012 @ 16:14:39 #267
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_116691253
ftg2012 ui * copy paste *

pp ftw.
pi_116691272
Ik vroeg me trouwens af he:

Er wordt gezegd: als je niet stemt dan ben je verantwoordelijk voor de rotzooi die er door de politici wordt gemaakt want je hebt niet op een betere gestemd.
Daarnaast wordt er gezegd: als je wél stemt ben je verantwoordelijk voor de rotzooi want je hebt op hun gestemd.

Maar wat nou als je stemt en de partij waar je op stemt krijgt geen zetel?
  woensdag 12 september 2012 @ 16:16:13 #269
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_116691324
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:15 schreef MouzurX het volgende:
Ik vroeg me trouwens af he:

Er wordt gezegd: als je niet stemt dan ben je verantwoordelijk voor de rotzooi die er door de politici wordt gemaakt want je hebt niet op een betere gestemd.
Daarnaast wordt er gezegd: als je wél stemt ben je verantwoordelijk voor de rotzooi want je hebt op hun gestemd.

Dan ben je nergens voor verantwoordelijk *O* Snel Piratenpartij stemmen dus!! oh wacht.. :o
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 september 2012 @ 16:16:26 #270
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_116691338
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:15 schreef MouzurX het volgende:
Dan heb je dubbel gefaald, want dan worden die stemmen verdeeld onder de overige partijen.
pi_116691390
En gestemd *O*
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_116691443
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:16 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dan heb je dubbel gefaald, want dan worden die stemmen verdeeld onder de overige partijen.
Dan heb je tenminste principieel gestemd ipv 'strategisch'
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 september 2012 @ 16:19:24 #273
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_116691465
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:18 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Dan heb je tenminste principieel gestemd ipv 'strategisch'
Dat heb ik dan ook.
  woensdag 12 september 2012 @ 16:22:03 #274
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_116691594
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:03 schreef Desunoto het volgende:
Ik vroeg me net af, hoe is de verhouding leden/stemmen bij andere partijen...
pi_116691737
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:16 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wat een onzin, waar haal je dat vandaan
pi_116691818
quote:

[..]

Je wil dus eigenlijk zeggen dat zo'n systeem funest is voor de ontwikkeling van nieuwe medicijnen? Men kan bijvoorbeeld na 5 jaar werken een nieuw medicijn uitgeven, terwijl de concurrent het een week later voor de helft van de prijs kan doen.
  woensdag 12 september 2012 @ 16:32:04 #277
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_116691986
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:25 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Wat een onzin, waar haal je dat vandaan
In principe klopt het wel.

Als je 150 zetels hebt en 150.000 geldige stemmen, dan is het 1000 stemmen per zetel.

Stel de Piratenpartij krijgt 999 stemmen, dan is dat te weinig voor een zetel. Als 148 andere partijen 1000 stemmen hebben, dan hebben ook zij allen 1 zetel. Als de 149e partij 1001 stemmen heeft, dan krijgt die 2 zetels, en heeft dat hetzelfde effect als wanneer er 0 mensen op de Piratenpartij en 2000 mensen op de 149e partij zouden stemmen.

Geen idee of hij het zo bedoelt hoor.
pi_116691998
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:27 schreef I0_0I het volgende:

[..]

Je wil dus eigenlijk zeggen dat zo'n systeem funest is voor de ontwikkeling van nieuwe medicijnen? Men kan bijvoorbeeld na 5 jaar werken een nieuw medicijn uitgeven, terwijl de concurrent het een week later voor de helft van de prijs kan doen.
Daarom het Health Impact Fund.
https://dump.piratenpartij.nl/FRACK-lezing_farmapatenten.pdf
pi_116692124
@BertBrussen VONNIS TEGEN GEENSTIJL BLIJKT VIRAL VAN PIRATENPARTIJ!

https://twitter.com/bertbrussen/status/245891904871493632
pi_116692147
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:32 schreef Doodloper het volgende:

[..]

In principe klopt het wel.

Als je 150 zetels hebt en 150.000 geldige stemmen, dan is het 1000 stemmen per zetel.

Stel de Piratenpartij krijgt 999 stemmen, dan is dat te weinig voor een zetel. Als 148 andere partijen 1000 stemmen hebben, dan hebben ook zij allen 1 zetel. Als de 149e partij 1001 stemmen heeft, dan krijgt die 2 zetels, en heeft dat hetzelfde effect als wanneer er 0 mensen op de Piratenpartij en 2000 mensen op de 149e partij zouden stemmen.

Geen idee of hij het zo bedoelt hoor.
Dat heeft werkelijk niks te maken met het 'verdelen' van stemmen onder overige partijen
  woensdag 12 september 2012 @ 16:36:57 #281
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_116692179
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:36 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Dat heeft werkelijk niks te maken met het 'verdelen' van stemmen onder overige partijen
Klopt, maar het voelt misschien wel zo voor sommigen.
  woensdag 12 september 2012 @ 16:37:02 #282
379200 lulzy
For the Lulz
pi_116692186
Daarom dus op de PiratenPartij gestemd.

http://www.geenstijl.nl/m(...)verbiedt_google.html
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. - Mark Twain
  woensdag 12 september 2012 @ 16:42:04 #283
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_116692377
quote:
Gestemd ^O^

[..]

Er zijn altijd significant minder leden bij een politieke partij dan stemmers, maar ik hoop dat ze we ik ben ook lid de 1337 gaan halen. 8-)
pi_116692430
pi_116692449
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:42 schreef Semisane het volgende:

[..]

Er zijn altijd significant minder leden bij een politieke partij dan stemmers, maar ik hoop dat ze we ik ben ook lid de 1337 gaan halen. 8-)
Reken er maar wel op, ze hebben het namelijk al 3-4 dagen niet geupdate. Ik ben ondertussen ook lid geworden.
  woensdag 12 september 2012 @ 16:46:21 #286
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_116692567
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:49 schreef freako het volgende:

[..]

Privacy betekent enkel dat jij zelf besluit wanneer je iets over jezelf bekent maakt aan anderen en niet dat alles maar altijd geheim moet blijven.

Dat is dus iets wat mensen niet begrijpen...het gaat niet om dat je iets te verbergen hebt, maar dat je zelf de controle hebt op wat je openbaar maakt en wat niet. :6

Net een sms van zus...weer een stem voor de pp. :D
pi_116692587
quote:
6s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:46 schreef Semisane het volgende:

[..]
Net een sms van zus...weer een stem voor de pp. :D
_O_
pi_116692723
Yep het is de Piratenpartij geworden nu hopen op minimaal 1 zetel!
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_116692756

Dit ben ik. Heel pagina 3 van de VK bestaat uit deze kleine stukjes. De Piratenpartij is de enige die erin vertegenwoordigd is van de partijen die nu niet in de kamer zitten.
De tekst is een soort samenvatting van het telefonische interview wat we hebben gehad.
What Would Goku Do
  woensdag 12 september 2012 @ 16:59:49 #290
pi_116693164
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:51 schreef viagraap het volgende:
[ afbeelding ]

Dit ben ik. Heel pagina 3 van de VK bestaat uit deze kleine stukjes. De Piratenpartij is de enige die erin vertegenwoordigd is van de partijen die nu niet in de kamer zitten.
De tekst is een soort samenvatting van het telefonische interview wat we hebben gehad.
Ik kan het niet lezen, maar leuk dat je erin staat wel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 12 september 2012 @ 17:00:30 #291
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_116693197
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik kan het niet lezen
wat?
  woensdag 12 september 2012 @ 17:01:49 #292
pi_116693242
quote:
11s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:00 schreef Doodloper het volgende:

[..]

wat?
Je verwacht het niet hè.
pi_116693525
Dit topic gaat hard vandaag!
Ik ga maar vast een nieuwe OP maken.
  woensdag 12 september 2012 @ 17:10:07 #294
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_116693559
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:51 schreef viagraap het volgende:
[ afbeelding ]

Leuk dat je dit gedaan hebt, al vind ik het zelf wel jammer dat er zo benadrukt wordt, dat je het stemt om gratis te kunnen downloaden. Dat is nou juist een beeld waar ik graag af zou willen. De PP staat voor zoveel meer dan dat.
pi_116693604
BREIN 'verheugd' over GeenStijl-linkvonnis

http://webwereld.nl/nieuw(...)tijl-linkvonnis.html
pi_116693623
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:10 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Leuk dat je dit gedaan hebt, al vind ik het zelf wel jammer dat er zo benadrukt wordt, dat je het stemt om gratis te kunnen downloaden. Dat is nou juist een beeld waar ik graag af zou willen. De PP staat voor zoveel meer dan dat.
Tja. De man aan de andere kant klonk ook alsof hij alles voor het eerst hoorde, dus dat zat er dik in.
What Would Goku Do
pi_116693672
quote:
15s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:11 schreef AnimeFan het volgende:
BREIN 'verheugd' over GeenStijl-linkvonnis

http://webwereld.nl/nieuw(...)tijl-linkvonnis.html
Ah, dus dit mag ook niet meer? -O-
pi_116693677
Zometeen weer 2 stemmen erbij. :)
pi_116693848
pi_116693849
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:11 schreef viagraap het volgende:

[..]

Tja. De man aan de andere kant klonk ook alsof hij alles voor het eerst hoorde, dus dat zat er dik in.
Als die journalist dit écht voor het eerst hoorde dan mag hij terug naar school. Je mag toch verwachten dat een journalist zich een beetje inleest voordat hij een interview afneemt?
pi_116693878
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')