![banner468x60_001_wit.png]()
Vandaag wordt er (hopelijk) geschiedenis geschreven: De Piratenpartij maakt grote kans om in de Tweede Kamer te komen. Stem vandaag Piratenpartij (lijst 11) en vier het feest hier mee!
![taart-eijsdennu-1-jaar.jpg]()
Het bestaan van de Piratenpartij wordt gerechtvaardigd door onze focus op basale burgerrechten (zeker in een digitale omgeving), iets waar andere partijen zich over het algemeen niet al te druk om maken.
De centrale standpunten betreffen (digitale) burgerrechten en een voorkeur voor een 'vrij internet':
• Privacy van burgers dient gewaarborgd te worden.
• Burgerrechten verdedigen in een informatiesamenleving.
• Vertrouwelijke gegevens moeten veiliger worden opgeslagen en zorgvuldiger worden gebruikt.
• Het delen van cultuur en informatie bevorderen, mede door het auteursrecht te hervormen.
• Het patentsysteem hervormen ter bevordering van innovatie en kennisdeling.
• Merkenrecht moet slechts ter identificatie van de producent dienen.
Maar daar blijft het er niet bij; er zijn ook standpunten op andere onderwerpen. Hieronder een opsomming, door
erikll (zie ook die link voor verdere toelichting):
• Volledige legalisatie van softdrugs.
• Geen marktwerking in de zorg
• Een democratischer Europa, en vooral
• Nationale overheid open en inzichtelijk maken.
Liquid democracy sluit aan met het laatste punt, en wordt gebruikt om leden te consulteren over overige standpunt:
Maar waarom in vredesnaam `piratenpartij'??
[..]
Enkele videos met Dirk Poot, lijsttrekker:
Andere media:
•
Het grote FoK! interview met Dirk Poot•
Dirk Poot bij radio 1• `
De Piratenpartij ademt voor mij de vrijheid uit die ik zo graag terug had gezien bij de grotere partijen'
• `
De Piratenpartij telt duizend leden'
• `
"Toen ik ook alle kleine partijen meenam, kwam de Piratenpartij eruit", zegt een verbaasde Groot.'
•
In Het ParoolMeer info:
http://www.piratenpartij.nl/live-chatTL:DR versie:
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.