SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
Nee ik blijf gewoon eten.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Probeer in elk geval niet door te slaan en ten koste van alles die streefgetallen per week te halen... want dan kun je nog wel eens (flink) te weinig gaan eten. En da's waar Sarabi je voor wilde behoeden. Kijk aan naar wat jouw lichaam laat weten en ga niet teveel uit van jouw plandat plan kan nogal eens afwijken van het plan van je lichaam!
Goed bezig dan, en we hebben allebei hetzelfde doelquote:Op zaterdag 1 september 2012 19:24 schreef joyvke het volgende:
[ link | afbeelding ]
JunkieXP: Officieel 10.8kg eraf. Mijn volgende doel is in ieder geval onder de 105, dan naar de 100 als eerste grote doel.
Dat servies ziet er leuk uit trouwens en de kleurtjes zien er inderdaad lekker uit!
Fijn! Dan hoef ik daar niet meer aan te denkenquote:Op zondag 2 september 2012 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, de chocoladeboterkoek vond ik ook geniaal klinken maar viel eigenlijk een beetje tegen. Dus stop maar met snode plannen verzinnen hoe je het toch kunt maken
Succes.quote:Op zondag 2 september 2012 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn missie voor vandaag... Drinken!
Ik snaai niet tot nauwelijks als ik de hele dag door gewoon goed drink, maar zodra ik dat niet doe lijkt het meteen mis te gaan.
De weegschaal was me vanmorgen nog steeds redelijk gunstig gezind, maar dat kan nooit lang meer duren als ik zo doorga als de afgelopen dagen.
Drinken dus!
*proost*
Ik ben deze aan het maken: http://www.kayotic.nl/blog/chicken-potato-peanut-stewquote:Op zondag 2 september 2012 11:29 schreef Isabeau het volgende:
Als je niet naar de kcal kijkt is er niets mis met pindakaasBen je iets Indonesisch aan het koken? Of Surinaams, dat kan ook nog met veel pindakaas
Myraela, wb. En ik moest grinniken toen ik je post las, want ik denk serieus dat ik ben aangekomen bij elke nieuwe relatieNiets zo onromantisch als 'nee, dank je, ik ben op dieet' zeggen tegen een nieuwe liefde als hij je iets lekkers aanbiedt
Als je consequent bent moet dit zeker haalbaar zijn.quote:Op zondag 2 september 2012 11:43 schreef fratsman het volgende:
1.93 en 112.5 kg. Ik ben nu al 2 weken gestopt met doordeweeks alcohol drinken, en tussendoortjes beperk ik tot 2 bastognekoekjes 's avonds bij de koffie. Ik ontbijt met een kom optimel 0% yoghurt, tussen de middag 4 bruine boterhammen met light kaas of kipfilet. 's avonds gewoon avondeten, maar geen ijs/pudding na meer. minimaal 2 liter water op een werkdag (ik sta 8 uur per dag) en 's avonds neem ik nog 2 glazen met wat grenadine.
In het weekend neem ik dan wel wat biertjes en een kommetje chips/nootjes.
Ik heb me voorgenomen om me maar één keer per week te wegen. Vanmiddag ga ik kijken voor een paar renschoenen.
Mijn streven is om rond kerst onder de 100 te zitten.
Wat denken jullie? Haalbaar of moet ik hier en daar iets aanpassen?
Dat vroeg ik me ook al af. Probleem is echter; ik krijg geen boterhammen weg op de vroege morgen. Misschien uitbreiden met crackers. Of yoghurt met muesli? Maar ja, muesli is een suikerbom...quote:Op zondag 2 september 2012 11:51 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Als je consequent bent moet dit zeker haalbaar zijn.
De dingen die je weglaat zijn precies de dingen waar je dik van kan worden.
Probeer wel om de 2-3 uur iets tussendoor te eten om je lichaam op gang te houden.
Appel, banaan rauwe groente, cracker e.d.
Is een kom yoghurt niet te weinig als ontbijt?
Ontbijt is erg belangrijk om op gang te komen.
En een uur of twee na je ontbijt, krijg je dan wel boterhammen weg? Dan zou je een boterham als tussendoortje kunnen nemen.quote:Op zondag 2 september 2012 12:06 schreef fratsman het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af. Probleem is echter; ik krijg geen boterhammen weg op de vroege morgen. Misschien uitbreiden met crackers. Of yoghurt met muesli? Maar ja, muesli is een suikerbom...
Sinds die benamingen lukraak door elkaar worden gebruikt? En cruesli ook krokante muesli wordt genoemd?quote:Op zondag 2 september 2012 12:18 schreef Isabeau het volgende:
Sinds wanneer is muesli een suikerbom? Cruesli...ok
Klopt, best lastig.quote:Op zondag 2 september 2012 12:19 schreef LieLie het volgende:
[..]
Sinds die benamingen lukraak door elkaar worden gebruikt? En cruesli ook krokante muesli wordt genoemd?
Erg gehecht aan die bastogne koeken? Ik zou het zonde vinden. Zeker als een soort "standaard" ritme om die dingen te eten.quote:Op zondag 2 september 2012 11:43 schreef fratsman het volgende:
1.93 en 112.5 kg. Ik ben nu al 2 weken gestopt met doordeweeks alcohol drinken, en tussendoortjes beperk ik tot 2 bastognekoekjes 's avonds bij de koffie. Ik ontbijt met een kom optimel 0% yoghurt, tussen de middag 4 bruine boterhammen met light kaas of kipfilet. 's avonds gewoon avondeten, maar geen ijs/pudding na meer. minimaal 2 liter water op een werkdag (ik sta 8 uur per dag) en 's avonds neem ik nog 2 glazen met wat grenadine.
In het weekend neem ik dan wel wat biertjes en een kommetje chips/nootjes.
Ik heb me voorgenomen om me maar één keer per week te wegen. Vanmiddag ga ik kijken voor een paar renschoenen.
Mijn streven is om rond kerst onder de 100 te zitten.
Wat denken jullie? Haalbaar of moet ik hier en daar iets aanpassen?
Kwijl! Zou dat ook in een hapjespan met deksel lukken?quote:Op zondag 2 september 2012 11:49 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik ben deze aan het maken: http://www.kayotic.nl/blog/chicken-potato-peanut-stew
Bij mij staat het in een hapjespan met deksel, en hij zit tot het randje vol, maar het lijkt wel goed te gaan tot nu toe..quote:Op zondag 2 september 2012 12:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kwijl! Zou dat ook in een hapjespan met deksel lukken?
Dat probleem heb ik ook.quote:Op zondag 2 september 2012 12:06 schreef fratsman het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af. Probleem is echter; ik krijg geen boterhammen weg op de vroege morgen. Misschien uitbreiden met crackers. Of yoghurt met muesli? Maar ja, muesli is een suikerbom...
Dit. Doordeweeks hou ik me aan wat ik hierboven heb opgeschreven, maar in het weekend mogen de teugels best iets losser. Ik werk ook nog ca. 40 uur in de week (staand werk) dus een beloning mag dan wel. En het is niet zo dat ik me dan in het weekend te buiten ga aan hele kratten bier en zakken chips.quote:Op zondag 2 september 2012 13:41 schreef junkiexp het volgende:
Wat betreft die biertjes.
Tja ik ben zelf ook een liefhebber en ik wil afvallen maar op vrijdag, zaterdag en zondagagavond drink ik toch wel 3-4 biertjes hoor.
Het moet ook een beetje vol te houden zijn.
Ok. De D is een kleine kip-kapsalon geworden.quote:Op zondag 2 september 2012 15:43 schreef Brighteyes het volgende:
O: 2 boterhammen m pindakaas
T: appel
L: 2 geroosterde boterhammen m biefstuk worst en 1 m kaas
T: 2 pruimen
D: wraps m gerookte kip en avocado
T: geen idee
Het lijkt me toch sterk dat je daarmee het overtollig vel probleem kunt voorkomen..?quote:Op zondag 2 september 2012 20:52 schreef bigfoot1972 het volgende:
Omdat de kilo's er nu afvliegen bij mij wil ik graag wat Vitamine-E olie of creme kopen om de huid strak te houden tijdens het afvallen.
Maar nergens kan ik dit voor een goede prijs in grotere flessen kopen. Bij de Kruidvat hadden ze wel een klein flesje voor 6 euro maar die is in een week op. Weet iemand hier een goed adres voor?
Ik zou er niet te hard op hopen eigenlijk dat het weer gaat werken. Je huid was toen een stuk elastischer nog, die rek is er nu wel uit. Maar ben benieuwd of je het tegendeel gaat bewijzen.quote:Op zondag 2 september 2012 21:46 schreef bigfoot1972 het volgende:
Oo sorry verkeerd gelezen.
Nou vitamine-e schijnt hier goed voor te werken , het maakt de huid elastischer dus ik wil dit wel gaan proberen.
Twintig jaar geleden ben ik ook 30 kilo afgevallen en toen was deze olie makkelijker verkrijgbaar, en het werkte toen prima.
OK, dat had ik dan wel eerder willen weten.quote:Op zondag 2 september 2012 21:46 schreef bigfoot1972 het volgende:
Nou vitamine-e schijnt hier goed voor te werken , het maakt de huid elastischer dus ik wil dit wel gaan proberen.
Twintig jaar geleden ben ik ook 30 kilo afgevallen en toen was deze olie makkelijker verkrijgbaar, en het werkte toen prima.
Ik denk dat 20 jaar geleden je vel prima werkte.quote:Op zondag 2 september 2012 21:46 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ik vind het echt zo'n stupide standaardvraag voor het dikkertje op het feestjequote:Op maandag 3 september 2012 09:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gisteren op een verjaardag vroegen er een stuk of 4 mensen aan me of ik afgevallen wasIk had er juist weer 4 van de 5 afgevallen kilo's bijgevreten. Maar ik ben gelukkiger en ik denk dat ik dat uitstraal
Nou, dat dacht ik eerst ook maar dit waren niet van die mensen. Deze waren echt geinteresseerd. Ik denk dat ze gewoon 'iets' aan me zagen maar er misschien de vinger niet helemaal op konden leggen. En ik zie er ook wat minder opgeblazen uit, ook al zie je dat niet in de kilo's.quote:Op maandag 3 september 2012 09:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het echt zo'n stupide standaardvraag voor het dikkertje op het feestje
Althans, zo zie ik het, want ze vragen het me bijna altijd. Ook als ik 15 kilo aangekomen ben.
Ja, dat had ik in het begin ook, net zoveel kwijt als F. en iedereen maar tegen mij 'Goh, wat is F. een hoop afgevallen zeg, ziet er goed uit'.quote:Op maandag 3 september 2012 09:19 schreef Vanyel het volgende:
Bij mij beginnen ze tegenwoordig altijd met die vraag, om zich vervolgens om te draaien naar mijn lief met de opmerking "wauw, bij jou zie je het écht goed"
Wonderen zal het idd niet verrichten, maar wellicht dat het wat helpt. Ik denk dat het wel goed is om tijdens het dieten te gebruiken. Daarnaast ga ik ook regelmatig naar de sauna en smeer me dan in met honing, dat is ook goed voor de huid.quote:Op maandag 3 september 2012 06:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat 20 jaar geleden je vel prima werkte.
Overtollig vel is niet weg te aaien. Je kan de doorbloeding in je huid verbeteren door massage en dat kan met alle soorten cremes en olie.
Vitamine E doet niets van de wonderen die jij er aan toe zou willen schrijven. Het helpt tegen ontstekingen, beschermt je huid iets tegen zonlicht en gaat uitdroging tegen (wat overigens elke op de huid gesmeerde substantie doet). Het eet geen overtollige huid op en het trekt geen collageen vezels strakker oid.
mij vraagt niemand het ooitquote:Op maandag 3 september 2012 09:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het echt zo'n stupide standaardvraag voor het dikkertje op het feestje
Althans, zo zie ik het, want ze vragen het me bijna altijd. Ook als ik 15 kilo aangekomen ben.
En met de fiets? Is meteen goede work-out...quote:Op maandag 3 september 2012 13:27 schreef Susie het volgende:
Vanmorgen mijn sportbroekje maar even gepast... die past nog! Hetzij iets aan de strakke kant dat ik hem kocht was hij vrij ruim...., maar kan er prima in bewegen! Alleen sport BH is wat aan de strakke kantMaar de winkel was vanmorgen nog niet open en vanmiddag heb ik geen zin om weer met de auto die kant op te gaan (dorp verderop), dus doe het vanavond er maar mee.
Zou kunnen ja, ware het niet dat ik het eng vind om met de kleine te fietsen, omdat ik niet goed tussen het zitje en zadel pasquote:Op maandag 3 september 2012 15:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En met de fiets? Is meteen goede work-out...
Ik heb in de pauze een slushpuppie gekocht. Water en suiker; lekker voedzaam
Waar werk jij, ik wil ook.quote:Op maandag 3 september 2012 16:44 schreef junkiexp het volgende:
We hebben de komende 5 weken op de zaak om de dag snacks voor de klanten.
Kippenvleugels, broodjes bal, hamburgers, sate e.d.
De hele zaak meurt ernaar, en dat 5 weken lang
Dat kan wel, maar het is niet voor personeel maar voor klanten.quote:Op maandag 3 september 2012 17:12 schreef rhubarbje het volgende:
Oh maar als jij over de snacks gaat kun je dan geen iets meer verantwoorde snacks maken?
oh... maar dan nog zijn er toch wel alternatieven? Iedereen houdt wel van een kipdrumstickding nijvoorbeeld maar uit de oven met een simpele marinade is dat (volgens mij) al een stuk minder vet dan bitterballen bijvoorbeeldquote:Op maandag 3 september 2012 17:16 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar het is niet voor personeel maar voor klanten.
Volk wat de hele dag met de handen werkt, en die houden van een vette bek
Alsof klanten zitten te wachten op 'gezonde alternatieven'quote:Op maandag 3 september 2012 17:23 schreef rhubarbje het volgende:
oh... maar dan nog zijn er toch wel alternatieven? Iedereen houdt wel van een kipdrumstickding nijvoorbeeld maar uit de oven met een simpele marinade is dat (volgens mij) al een stuk minder vet dan bitterballen bijvoorbeeld
Klopt ook wel, maar het is allemaal niet zo praktisch.quote:Op maandag 3 september 2012 17:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
oh... maar dan nog zijn er toch wel alternatieven? Iedereen houdt wel van een kipdrumstickding nijvoorbeeld maar uit de oven met een simpele marinade is dat (volgens mij) al een stuk minder vet dan bitterballen bijvoorbeeld
Wat heb je gedaan voor sport?quote:Op maandag 3 september 2012 20:49 schreef Myraela het volgende:
Eerste keer sporten ging prima.Donderdag de intake en vetmeting en alles, daar zie ik tegenop. En vrijdag nog een rondje met uitleg fitness. Vind het wel tof. Denk dat ik ook de lessen Zumba ga volgen, dat lijkt me erg tof.
Nu snel eten, want ik heb wel honger.
Fitness.quote:
Dat zeg ik toch niet? ik dacht dat het leuk kon zijn om eens wat anders aan te bieden en dan voor jou een valkuil weg te halen: dat je de hele dag in dat eten zit zonder er va te mogen/willen pakkenquote:Op maandag 3 september 2012 20:54 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Klopt ook wel, maar het is allemaal niet zo praktisch.
Ik gooi gewoon wat hapjes in een warmhoudpan en zet er broodjes en sauzen naast.
Of mensen gezond (willen) leven is niet mijn verantwoordelijkheid, noch van mijn werkgever.
wat een goed idee!quote:Op maandag 3 september 2012 21:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Slechte conditie?
Kan alleen maar beter worden
Tip: zet nu op papier wat je kan qua conditie (fitness, zumba, wandelen, fietsen) (afstand, snelheid, hoeveelheid moeite) papiertje wegstoppen en niet meer aan denken...
Doorgaan met bewegen en goed/gezond eten.
VOOR de kerstdagen weer dezelfde gegevens noteren en dan vergelijken... Dan heb je pas motivatie om ook de feestdagen door te komen.
Knap! Ik ga twee uurtjes later hardlopen, ben niet zo'n ochtendmens.quote:Op maandag 3 september 2012 21:24 schreef Brighteyes het volgende:
Goed hoor, al dat sporten!Ik ga straks vroeg naar bed, wil morgen om 6 uur gaan hardlopen.
Wat doe je voor sport dan??quote:Op maandag 3 september 2012 21:30 schreef rhubarbje het volgende:
Ik wil ook weer gaan sporten maar ik durf niet zo goed, heb mijn enkelbanden verrekt 3 weken geleden
geen idee wanneer je dan weer mag gaan sporten?
Is'luchtboksen' geen optie? Heb je geen enkelbanden bij nodig.quote:Op maandag 3 september 2012 21:30 schreef rhubarbje het volgende:
Ik wil ook weer gaan sporten maar ik durf niet zo goed, heb mijn enkelbanden verrekt 3 weken geleden
geen idee wanneer je dan weer mag gaan sporten?
klinkt saaiquote:Op maandag 3 september 2012 22:00 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is'luchtboksen' geen optie? Heb je geen enkelbanden bij nodig.
Zwemmen kan wel maar moetje niet in te koud water doen. Mijn man is enkelbandenpatient en die zeft dat het wel een week of 6 duurt voor je weer echt kan sporten.quote:Op maandag 3 september 2012 22:03 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
klinkt saai
ik wil weer gaan zwemmen, dat deed ik voor de vakantie ook
ga ik ook weer doen hoor, weet alleen niet zo goed wanneer slim is
ik dacht zelf volgende week? maandje rust leek me wel oke?
ik heb ook weer geen zin om de dokter er over te bellen natuurlijk... misschien eens een fok topic openenze weten hier meestal alles
owja en hoi elmo!
Er zijn nogal wat manieren om je enkelbanden te verrekken, het is lastig om daar iets algemeens over te roepen. Feit is wel dat we met overgewicht te kampen hebben en daarmee het herstellende deel continue zwaar belasten.quote:Op maandag 3 september 2012 22:14 schreef rhubarbje het volgende:
Hmm misschien dan een weekje extra wachten
heb nog wel een beetje last na een lange dag of een vreemde beweging
ik heb er gewoon geen zin meer in om er rekening mee te houden
Nee dat klopt.quote:Op maandag 3 september 2012 21:24 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? ik dacht dat het leuk kon zijn om eens wat anders aan te bieden en dan voor jou een valkuil weg te halen: dat je de hele dag in dat eten zit zonder er va te mogen/willen pakken
3 x in de week lijkt me voldoende, een dag rust er telkens tussen is ook belangrijk.quote:Op maandag 3 september 2012 21:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Fitness.
Wil 3 keer in de week blijven gaan, dat lijkt me wel voldoende. Alleen deze week even 4 keer. Mijn moeder en haar vriend gaan ook, maar die gaan minder vaak. En die hebben nu een pizza in de oven liggen. Dat zou ik dus echt niet willen nu.Dan voelt alles nutteloos.
ah! Maar ik ben erg lui dus ik belast weinigquote:Op maandag 3 september 2012 22:43 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat manieren om je enkelbanden te verrekken, het is lastig om daar iets algemeens over te roepen. Feit is wel dat we met overgewicht te kampen hebben en daarmee het herstellende deel continue zwaar belasten.
Ik ben er een haar of 3 geleden meerdere maanden zoet mee geweest.
Zo lang het nog pijn doet, is het nog niet hersteld.
Tja, maak je eigen keuze. Zo te lezen ben je net zo eigenwijs als ik toen was.quote:Op maandag 3 september 2012 23:05 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ah! Maar ik ben erg lui dus ik belast weinigen verder studeer ik (en dan voornamelijk thuis) dus veel zitten
ik heb alleen nog last na rare dingen (op mijn tenen staan bijvoorbeeld)
ik weet dat voldoende rust belangrijk is maar bejaarden en gehandicapten mogen ook zwemmenik vind het gewoon oneerlijk
(stampvoet! Ownee dat doet zeer![]()
)
1,1 kilo in een dag?quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:31 schreef Myraela het volgende:
Het is best warm om snel naar school te fietsen, en dan aan te komen en erachter te komen dat de lift het niet dood. Achja, kcal verbranden.
Wel altijd leuk om na de eerste dag te wegen, 1.1 kilo eraf.
Heb ik altijd de eerste dagen, zegt niet zoveel eigenlijk, zal vocht zijn en alles. Maar is toch leuk om te zien.quote:
Hee hoi! Als ik terug ben van vakantie, kom ik hier ook weer meedoen. Zal nodig zijn, vrees ikquote:Op maandag 3 september 2012 21:58 schreef Elmo76 het volgende:
Hoi, ik heb eindelijk de moed gevonden me hier te 'melden'. Hopelijk helpt het me in mijn strijd tegen de kilo's/ kan ik hier de motivatie vinden om er wat aan te doen.
ik heb een ticker gemaakt, maar weet niet zo goed hoe ik die hier krijg.moet ik dan die link die in het hokje bij code snippet staat hier naartoe kopieren?!
Dat hebben wij meestal ook, en toch wil ik het eens gaan proberen met een week menu. Er komen toch wel vaak dezelfde dingen op tafel, en met een beetje plannen, heb ik ook meer mogelijkheden om eens wat anders te verzinnen en te zorgen dat alles daarvoor in huis is.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:41 schreef rhubarbje het volgende:
ik vind het altijd zo knap hoe jullie vooruit kunnen plannen!
daar ben ik echt allergisch voor
wij weten meestal om 4 uur nog niet wat we die avond eten
Dat is voor mij heel vaak juist een valkuil voor onverantwoorde keuzesquote:Op dinsdag 4 september 2012 10:41 schreef rhubarbje het volgende:
ik vind het altijd zo knap hoe jullie vooruit kunnen plannen!
daar ben ik echt allergisch voor
wij weten meestal om 4 uur nog niet wat we die avond eten
Appie! Die heeft een hele grote auto om het spul mee in je keuken af te leveren.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:59 schreef rhubarbje het volgende:
Ja wij hebben dan weer geen auto dus zijn boodschappen voor meer dan een of soms twee dagen gewoon niet te doen
en ik heb voortaan echt geen moeite meer met dingen laten liggen in de supermarkt dus dat scheelt
als we daar geld voor hadden hadden we ook wel geld voor een autoquote:Op dinsdag 4 september 2012 12:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Appie! Die heeft een hele grote auto om het spul mee in je keuken af te leveren.
Mijn supermarkt heeft soms parmezaanse kaas. Meestal niet. En heeft bijv nooit huttenkase. En als de zalm in de aanbieding is heb je kans dat je 5 dagen achter elkaar geen zalm aantreft. Vandaar dus geen strict plan, maar een '5 verschillende maaltijden plan'. Kan ik ter plekke nog weer veranderen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:18 schreef rhubarbje het volgende:
Wij fietsen ook een sjpermarkt verder meestal want de dichtsbijzijnde doet niet aan parmezaanse kaas! Dat is al te exotisch. probeer dan maar eens een granaat appel te scoren of zo
Maar meestal doet een van ons de boodschappen als ie onderweg is naar huis en dan kookt de ander. Prima deal opzichen voor een drukke dinsdag heb je toch zo je favorieten die vaak voorbij komen
Als je het met de app doet is de bezorging tijdelijk gratis. Das best niet duur.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:13 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
als we daar geld voor hadden hadden we ook wel geld voor een auto
oh! Hoe lang is tijdelijk?quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je het met de app doet is de bezorging tijdelijk gratis. Das best niet duur.
Ik kan dat dan weer niet onthouden, wat had ik ook al weer gekocht en waar was het voor.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:51 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb ook echt geen tijd voor dagelijkse boodschappen hoor... Ik werk ongeveer van kwart voor 8 tot kwart over 4 en ben dan rond 5 uur thuis. Als ik dan nog boodschappen moet doen en moet koken en afwassen (samen metnatuurlijk), kan ik tot half 8 geen moment rustig zitten. Nee bedankt, daar word ik echt niet gelukkig van.
Overigens plan ik niet heel strikt. Ik zorg gewoon dat ik voor een week ongeveer 6 opties in huis heb en dan bekijk ik per dag welke van die opties past bij waar ik zin in heb.
Xx
Ik heb een jaar lang fitness en sportkleding voor mijn verjaardag gekregen, dus als ik niet zou gaan zou ik me wel schuldig gaan voelen.quote:Op maandag 3 september 2012 22:59 schreef junkiexp het volgende:
[..]
3 x in de week lijkt me voldoende, een dag rust er telkens tussen is ook belangrijk.
Wel goed, ik heb het een tijdje gedaan maar zou nu niet meer willen.
Moet je toch weer naar die sportschool, en ben je gebonden aan openingstijden en eventuele drukte.
Maar ieder zijn of haar ding he
Wel een hoop suikers. Ik zou het persoonlijk niet aanraden, maar bij mij vult het ook niet eigenlijk. 1 cracker doet bij mij meer dan een plakje ontbijtkoek.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:20 schreef fratsman het volgende:
ontbijtkoek als tussendoortje, is dat een beetje aan te raden?Lijkt me persoonlijk iets vullender dan crackers.
Wagamama? Is lekker, betaalbaar en redelijk gezond.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:35 schreef Myraela het volgende:
Ik ben trouwens vanavond in Amsterdam, heeft iemand een idee wat nog redelijk gezond en toch makkelijk en snel en niet te duur is om te eten? Ik ben het zo gewend om in de stad altijd iets fouts te nemen.
Dat ziet er wel lekker uit, zat al te denken aan iets van wok of in die richting.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Wagamama? Is lekker, betaalbaar en redelijk gezond.Zit ongeveer naast Paradiso.
Waar moet je zijn in Amsterdam?
Gewoon wat proberen joh, het kan een keer misgaan maar daar leer je dan vanquote:Op dinsdag 4 september 2012 14:30 schreef Elmo76 het volgende:
Maken jullie zelf een menu of hebben jullie een boekje met ideeën?
Ik merk dat we hier een beetje op dezelfde dingen terug vallen met eten. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken!
Hier wordt 1 keer per week boodschappen gedaan en tussenoor haal ik nog wat verse groente. Verder eten we minstens 1 keer per week vis en priberen we 1 keer per week vegetarisch te eten.
Mijn menu van vandaag:
O: kopje koffie en 2 bruine boterhammen met kaas
T: glas water (sollicitatiegesprek, dus geen zin en geen tijd om iets te eten!)
L: 2 volkoren crackers met kersenjam en een kop thee.
Zometeen tussendoor een plak ontbijtkoek en diner wordt wrs taco's.
En verder drink ik spa rood, want gewoon water vind ik niks aan.
Ik heb een mailabonnement op het weekmenu van het voedingscentrum, daar haal ik meestal wat uit. En op de website van allerhande(als je een beetje om de recepten van pakje dit, sausje dat en klaar heenleest). En wat minder slank, maar wel lekker: www.kayotic.comquote:Op dinsdag 4 september 2012 14:30 schreef Elmo76 het volgende:
Maken jullie zelf een menu of hebben jullie een boekje met ideeën?
Ik merk dat we hier een beetje op dezelfde dingen terug vallen met eten. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken!
Hier wordt 1 keer per week boodschappen gedaan en tussenoor haal ik nog wat verse groente. Verder eten we minstens 1 keer per week vis en priberen we 1 keer per week vegetarisch te eten.
Mijn menu van vandaag:
O: kopje koffie en 2 bruine boterhammen met kaas
T: glas water (sollicitatiegesprek, dus geen zin en geen tijd om iets te eten!)
L: 2 volkoren crackers met kersenjam en een kop thee.
Zometeen tussendoor een plak ontbijtkoek en diner wordt wrs taco's.
En verder drink ik spa rood, want gewoon water vind ik niks aan.
Woktowalk? Daar haal ik geregeld wat.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Volgens mij zit er een wok in de Leidsestraat. Liep er vorige week nog langs.
Ik wens je een enorm leuke tutorklas toe! En voor de rest tieners die naar je luisterenquote:Op woensdag 5 september 2012 07:51 schreef laiveneertiekje het volgende:
* laiveneertiekje sluit zich aan bij Isabeau.
Eet dan beter de dag erna wat lichter, dan heb je toch meestal al niet zoveel honger meer na een uitgebreide avondmaaltijd.. Ik was echt omgevallen met zo weinig eten.
Ik ben zenuwachtig, zoals altijd de eerste echte lesdag van het schooljaar.. Het wordt wel elk jaar minder, en hopelijk is het na deze week weer over..
Nee, da's niet helemaal waar wat je zegt hoor. Info Neemt niet weg dat kaas vet is, natuurlijk, daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:43 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ziet er goed uit!
Grillworst en kaas zou je evt kunnen vervangen door iets magerders, kipfilet bijv.
30+ kaas is nog steeds 30% vet.
Het eerste wat ik denk bij het lezen van dit onderzoek is: dus 54% is dus niet goed gezond? Maar hoeveel % van de mensen zonder overgewicht is dan gezond/niet gezond?! Zo kan je toch geen objectief beeld vormen?quote:Helft mensen met overgewicht prima gezond
AMSTERDAM – Groot gedeelte van te dikke mensen heeft geen slechter medisch vooruitzicht dan mensen met normaal gewicht.
Dat schrijven onderzoekers van het Karolinska Institutet in Stockholm, Zweden, deze week in European Heart Journal.
Uit het Zweedse onderzoek bleek dat 46 procent van alle mensen met overgewicht prima gezond is. Het hart, de longen en de bloedwaarden van deze mensen zijn in orde en vergelijkbaar met gezonde mensen met normaal gewicht.
.Zij hebben daarom geen verhoogd risico op hart- en vaatziekten en kanker. Hun kans om vroegtijdig te komen overlijden is bovendien hetzelfde als mensen zonder overgewicht. De gezonde mensen met overgewicht hebben met name een BMI tussen de 25 en 35. Extreem overgewicht is hoe dan ook ongezond.
Fitheid
De resultaten geven volgens de onderzoekers aan dat het belangrijk is om fitheid te meten, voordat dikke mensen geadviseerd wordt om af te vallen. Omdat overgewicht hebben niet per definitie ongezond blijkt te zijn, zou er terughoudender met interventie omgegaan moeten worden.
De Zweden maakten in hun onderzoek gebruik van de gegevens uit een langlopende studie van meer dan 43.000 personen die sinds 1979 gevolgd worden. Een waaier aan gegevens is over bekend over hen, waaronder hun gewicht, lengte, percentage vet en tailleomtrek.
Bovendien worden de deelnemers regelmatig onderworpen aan medische tests waarin hun long en hartcapaciteiten worden getest. Daarnaast is bloeddruk, cholesterol en suikerspiegel bekend.
quote:Uit het Zweedse onderzoek bleek dat 46 procent van alle mensen met overgewicht prima gezond is. Het hart, de longen en de bloedwaarden van deze mensen zijn in orde en vergelijkbaar met gezonde mensen met normaal gewicht.
.Zij hebben daarom geen verhoogd risico op hart- en vaatziekten en kanker. Hun kans om vroegtijdig te komen overlijden is bovendien hetzelfde als mensen zonder overgewicht.
Waarmee je weer niet kunt zeggen of jij wel gezond bent of niet. Maar hij is niet gezond bezig in elk geval.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wel interessant, het geeft precies aan hoe ik er over denk. Mijn vriend werkt 80 uur per week, heeft heel veel stress, eet veel vet vlees, chocola, etc, slaapt slecht en kort. Omdat hij toevallig superslank is, zou hij gezonder zijn dan ik?
Precies, maar ik ben niet per definitie ongezonder dan hij vanwege mijn overgewichtquote:Op woensdag 5 september 2012 12:00 schreef Soempie het volgende:
[..]
Waarmee je weer niet kunt zeggen of jij wel gezond bent of niet. Maar hij is niet gezond bezig in elk geval.
Eens.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Precies, maar ik ben niet per definitie ongezonder dan hij vanwege mijn overgewicht
Ik absoluut niet. Ik voel me prettiger als ik minder weeg. Al ben ik lang niet meer zo ongelukkig met mijn overgewicht als ik geweest ben.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:15 schreef rhubarbje het volgende:
Ik zou willen dat iemand eens echt aan zou tonen dat overgewicht niet slecht voor je is
dan zou ik meteen kappen met dieeten
he jammer dan moet ik toch nog even doorquote:Op woensdag 5 september 2012 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik absoluut niet. Ik voel me prettiger als ik minder weeg. Al ben ik lang niet meer zo ongelukkig met mijn overgewicht als ik geweest ben.
En er is in ieder geval voor zover ik weet wel aangetoond dat er een verhoogde kans op diabetes is met overgewicht. Eén autoimmuunziekte vind ik wel voldoende.
ik voel me mooi en ik kleed me erg leuk (als je het mij vraagtquote:Op woensdag 5 september 2012 12:21 schreef Soempie het volgende:
Echt? Ik wil me ook graag wat mooier voelen. Dat ik de kleding aan kan die ik leuk vind en dat ik niet in elke winkel toch best lang moet zoeken voor ik eindelijk iets heb wat ik mooi vind en pas. En ik wil over een tijdje achter m'n zoontje aan kunnen rennen, zonder dat ik paars word.
Maar misschien gaan die dingen voor jou ook helemaal niet op. Ik zie zat mensen met overgewicht die er hartstikke mooi en gelukkig uitzien. En van wat ik uit dit topic begrijp hebben heel veel mensen een prima conditie. Ik waag me bijvoorbeeld nog niet aan het hardlopen.
Daarbij wordt hij groter als je afvaltquote:Op woensdag 5 september 2012 13:08 schreef bigfoot1972 het volgende:
Mijn doel is gezondheid en uiterlijk. Plus dat ik wil dat als ik tijdens het douchen naar beneden kijk, dat ik kan zien dat 'hij' er nog hangt
quote:Op woensdag 5 september 2012 13:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daarbij wordt hij groter als je afvalt(zei Dr. Ozz bij Oprah)
Dat vind ik tof.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:02 schreef rhubarbje het volgende:
maar als ik mezelf zou moeten omschrijven zou daar dik en mooi in voor komen
Dat is wel fijn.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:08 schreef Isabeau het volgende:
Mijn belangrijkste reden om af te vallen is ook niet eens mijn gezondheid, al zou dat wel de belangrijkste moeten zijn natuurlijk. Ik wil gewoon leuke kleren kunnen kopen zonder gedoeThat's it. Lelijk vind ik mezelf niet en mijn man is ook blij met mijn figuur, dus daar hoeft het niet voor.
Een aantal jaar geleden was ik zo'n 35 kilo afgevallen (wijze waarop raad ik niemand aan, maar daar gaat het nu niet overquote:Op woensdag 5 september 2012 13:23 schreef eleusis het volgende:
En dan ben ik nog maar 9 kilo kwijt... (Then again, als iemand me zou vragen om dag en nacht 9 kilo mee te torsen zou ik ook doodongelukkig zijn.)
Echt ongelofelijk hè Isabeau... Als ik Isa nu een tijdje op mijn rug draag omdat ze moe is, dan realiseer ik me dat ik 7 jaar geleden dat gewicht elke dag bij me had. Ik ben toen 27 kilo afgevallen, dat weegt zij nu ongeveer.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een aantal jaar geleden was ik zo'n 35 kilo afgevallen (wijze waarop raad ik niemand aan, maar daar gaat het nu niet over) en nadat ik boodschappen had gehaald dacht ik: poeh, die tassen zijn echt loodzwaar! Ik droeg 2 boodschappentassen en een rugzak met boodschappen en ben daarmee gewoon op de weegschaal gaan staan. Woog bij elkaar nog geen 20 kilo
Dat was wel echt een openbaring, dat 35 kilo nog véél meer was en dat had ik ook jarenlang mee gezeuld.
Liters gebruikt frituurvet.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:38 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ik stel het me voor als liters gebruikt frituurvet. Dan ziet het er nog walgelijker uit
Wat zij zegt!quote:Op donderdag 6 september 2012 11:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Je mag er dan moeilijk inkomen BE, maar dat heb je toch mooi maar wel geflikt! Good busy superwoman you
Alleen als er een medische noodzaak is of als het buikvel 2/3 van de bovenbenen afdekt (!).quote:Op donderdag 6 september 2012 22:04 schreef junkiexp het volgende:
Wordt een dergelijke correctie eigenlijk vergoedt door het ziekenfonds?
Wat een achterlijke voorwaarde.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:39 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Alleen als er een medische noodzaak is of als het buikvel 2/3 van de bovenbenen afdekt (!).
Zelfs mensen die bijna 100 kilo afvallen halen de eis vaak niet en zitten dan met overhangend vel plus alle nare consequenties daarvan (veel huidproblemen). Dus tsja.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:51 schreef Myraela het volgende:
Wat een achterlijke voorwaarde.2/3de van je bovenbenen.
Houd het dan nog een beetje realistisch en zeg gewoon zodra het lager dan je kruis komt. Dat lijkt me al extreem genoeg.
Ja, dit.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Je mag er dan moeilijk inkomen BE, maar dat heb je toch mooi maar wel geflikt! Good busy superwoman you
Belachelijk. Er is dan dus wel een medische noodzaak, maar er wordt natuurlijk niet gekeken naar het advies van een arts.quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zelfs mensen die bijna 100 kilo afvallen halen de eis vaak niet en zitten dan met overhangend vel plus alle nare consequenties daarvan (veel huidproblemen). Dus tsja.
Als je een heel goede arts hebt die veel herrie schopt wil het nog wel eens lukken.quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:19 schreef Soempie het volgende:
Belachelijk. Er is dan dus wel een medische noodzaak, maar er wordt natuurlijk niet gekeken naar het advies van een arts.
Vandaar ook mijn 'jeetje' en dat ik het zelf niet aan zou durven. Maar als ik BE een beetje in kan schatten, dan denk ik dat ze er heel goed over heeft nagedacht.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Als je een heel goede arts hebt die veel herrie schopt wil het nog wel eens lukken.
Iedereen is hier wel heel makkelijk over die operatie, maar denk er wel aan dat het een heel zware operatie is waarbij toch regelmatig (heftige) complicaties optreden.
Volgens mij wel. Er staan er wel in de OP zonder gewicht. Dan doe je bijvoorbeeld van 0 - 10 kg die je kwijt wilt.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:45 schreef rhubarbje het volgende:
ik heb ook begrepen dat ontbijten met enkel fruit niet voldoende is om een goede start te maken zeg maar
ik neem altijd 2 boterhammen inderdaad
kun je trouwens een tikker maken zonder je gewicht prijs te hoeven geven?
Oh, daar ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:45 schreef rhubarbje het volgende:
ik heb ook begrepen dat ontbijten met enkel fruit niet voldoende is om een goede start te maken zeg maar
ik neem altijd 2 boterhammen inderdaad
kun je trouwens een tikker maken zonder je gewicht prijs te hoeven geven?
Geen idee. Die komt uit de OP. Vanyel heeft hem ook zo en die post hier nog wel, toch?quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:29 schreef rhubarbje het volgende:
En welke link moet ik dan hebbenen hoe pas je dan je tikker aan als je je weer gewogen hebt?
sorry ik ben erg slecht in dit soort dingen
ohquote:Op vrijdag 7 september 2012 14:49 schreef Soempie het volgende:
Je hebt een grafiek en geen ticker.
Maar ook mooi!
dat is wat handiger.. anders lijkt het in die grafiek net alsof je 125 kg moet afvallen!quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:54 schreef rhubarbje het volgende:
Oke poging 2 dan
leek me makkelijker dan met die y-as klooien
[ afbeelding ]
ik ben een konijn![]()
zou geen kwaad kunnenquote:Op vrijdag 7 september 2012 14:59 schreef Barreltje het volgende:
[..]
dat is wat handiger.. anders lijkt het in die grafiek net alsof je 125 kg moet afvallen!
Dat was me nog niet eens opgevallen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:59 schreef Barreltje het volgende:
[..]
dat is wat handiger.. anders lijkt het in die grafiek net alsof je 125 kg moet afvallen!
succes dan!quote:
* Barreltje is (grafiekjes) nerdquote:Op vrijdag 7 september 2012 15:04 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat was me nog niet eens opgevallen.
quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:29 schreef Soempie het volgende:
[..]
Geen idee. Die komt uit de OP. Vanyel heeft hem ook zo en die post hier nog wel, toch?
Dit was voor m'n studie. Door een product te testen de marktbeleving van een product/merk achterhalen en mogelijke verbeterpunten zoeken.quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oeh, eten testen! Waar doe je dat? Ik ben gek op testen, enquetes en mystery shopping
Haha, sorry. Ik ben stiekem zelf ook wel erg benieuwd. Ik voel me een beetje als een vegetariër die vegetarisch "vlees" eet. Je kan het hetzelfde noemen, maar het is natuurlijk totaal anders, maar misschien is het wel een prima vervanging. Ik ben knoflook verslaafd, dus zolang dat er maar in zit.quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oeh, Myraela wat doe je! Ik heb ook trek in kapsalon gezond nu... Het is echt etenstijd. Ik heb net in de auto het grootste deel van de maaltijden van volgende week al bedacht. Ik heb hongerrrrrrr.
wijn!quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:52 schreef Soempie het volgende:
kapsalon gezond?
Ik faal hier ook. Nu aan de wijn en bbq.![]()
Tijd voor een nieuwe broek? Innemen?quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:57 schreef junkiexp het volgende:
Deze week weer goed doorgekomen 3x gesport.
Nu tijd voor een biertje en morgenochtend wegen.
Ik heb mijn riem al 1 standje strakker staan, ik deed net mijn riem af om mijn broek uit te trekken.
Met de bovenste knoop nog vast viel de broek van mijn kont![]()
Dat zijn wel toffe dingen
Ik heb het een paar maanden ook zoals jij beschreef gemaakt, was echt een succes! Met kipstukjes, gyroskruiden, ovenpatat, yoghurtknoflooksaus en een berg salade. Heerlijkquote:Op vrijdag 7 september 2012 18:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit was voor m'n studie. Door een product te testen de marktbeleving van een product/merk achterhalen en mogelijke verbeterpunten zoeken.
[..]
Haha, sorry. Ik ben stiekem zelf ook wel erg benieuwd. Ik voel me een beetje als een vegetariër die vegetarisch "vlees" eet. Je kan het hetzelfde noemen, maar het is natuurlijk totaal anders, maar misschien is het wel een prima vervanging. Ik ben knoflook verslaafd, dus zolang dat er maar in zit.
Ik heb nog wel wat broeken liggen uit mijn slankere tijd, zal morgen eens passenquote:Op vrijdag 7 september 2012 20:44 schreef Ierse_Strijder het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuwe broek? Innemen?
Ik zal tzt ook echt niet over 1 nacht ijs gaan. Sws moet ik van mezelf eerst maar eens een half jaar tot een jaar op gewicht zien te blijven bijvoorbeeld. En ik moet nog maar eens zien hoe de boel er bij hangt over 10-20 kilo.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Als je een heel goede arts hebt die veel herrie schopt wil het nog wel eens lukken.
Iedereen is hier wel heel makkelijk over die operatie, maar denk er wel aan dat het een heel zware operatie is waarbij toch regelmatig (heftige) complicaties optreden.
Neequote:
Goed om te zien dat je inderdaad gewoon doorgaat nu je te 'weinig' bent afgevallen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 11:19 schreef junkiexp het volgende:
Deze week 0,3 kilo verloren maar het was ook niet een super goede week qua eten.
Valt me nog alles mee dus
Haha i know, maar ik weeg me 1 keer in de week, zaterdagochtend en na het ontbijt.quote:Op zaterdag 8 september 2012 11:21 schreef Isabeau het volgende:
Het lukt me niet, het lukt me niet. Ik maak een puinhoop van mijn plannen en eten. Godzijdank kom ik ook niet aan, maar een zooitje is het wel. Wanneer kom ik weer in een positieve flow met afvallen
junkiexp, jij weegt je na je ontbijt?Dan ben je zwaarder joh!
Tuurlijk, je hebt pieken en dalenquote:Op zaterdag 8 september 2012 11:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Goed om te zien dat je inderdaad gewoon doorgaat nu je te 'weinig' bent afgevallen.
Volgens de verpakking 6.9kcal per 100 ml, dus dat zou neerkomen op ongeveer 69 kcal totaal.. Ik drink de hele week alleen maar water, in t weekend wil ik graag wat anders.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:52 schreef Isabeau het volgende:
Waarom al die frisdrank? Spa Citron is toch ook gewoon 40 kcal per 100 ml? Dus dan heb je in de middag alleen al 400 kcal opgedronken?
Bedoel je dat die vakantiekilo's er toch vlot af gaan?quote:Op zondag 9 september 2012 08:09 schreef Vanyel het volgende:
Beter zo snel mogelijk na de vakantie doen. Dan heb je meteen een paar bonuskilo's voor de motivatie.
ok! dan zit daar minder in dan 'vroeger'! Want ik dacht ooit dat dat qua kcal wel zou meevallen en toen bleek het 40 kcal per 100 ml te zijn en dus gewoon net zo veel als elke andere frisdrank.quote:Op zondag 9 september 2012 09:30 schreef Daph_ het volgende:
Volgens de verpakking 6.9kcal per 100 ml, dus dat zou neerkomen op ongeveer 69 kcal totaal.. Ik drink de hele week alleen maar water, in t weekend wil ik graag wat anders.
Nog niet, dat was mezelf via fok vertellen dat ik geen enkel excuus meer heb om het niet te doen.quote:
quote:Op zondag 9 september 2012 15:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nog niet, dat was mezelf via fok vertellen dat ik geen enkel excuus meer heb om het niet te doen.
Eerst vertelde ik mezelf dat ik geen goede broek heb, omdat alle sportbroeken die ik heb me te klein zijn geworden. Ten eerste heb ik een nieuwe gekocht en ten tweede ben ik al 16 kilo afgevallen sinds alles me te klein was geworden.
Daarna had ik geen sportbh meer en dan kan ik met mijn borstomvang natuurlijk nooit gaan hardlopen. Maar ook dat is opgelost; heb een gloednieuwe knaldure sportbh die zit als een harnas.
Maar nu las ik gisteren dat hardloopschoenen maar 4 maanden mee gaan en die van mij heb ik natuurlijk al veel langer![]()
![]()
![]()
Smoesjes dus!
Heb overigens net een bikini aangetrokken om in de zon te gaan liggen en dat bovenstukje is pas te klein. Oh la la!(eigen balkon, niemand ziet me
)
Die van mij zitten ook nog prima, lopen geweldig, niks mis mee. Ik merk alleen dat ik smoesjes verzin.quote:Op zondag 9 september 2012 15:05 schreef LieLie het volgende:
En dat van die schoenen valt wel mee hoor. Ik heb die van mij al twee jaar of zo.
Nee, er zijn genoeg mensen die zwaarder zijn en ook gaan lopen. Had jij daar ooit niet eens een blog van? Als je maar echt rustig opbouwt en let op wat je voelt. Ik zou trouwens denken dat een blessure door overgewicht eerder in je knieën of schenen zou zitten dan in je heupen?quote:Op zondag 9 september 2012 15:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die van mij zitten ook nog prima, lopen geweldig, niks mis mee. Ik merk alleen dat ik smoesjes verzin.
Vanmorgen in een oud dagboek zitten lezen en daar las ik dat ik 88 kilo was toen ik begon met hardlopen. Kan dus ook prima; kreeg pas vele maanden later een heupblessure en wil natuurlijk niet zeggen dat dat altijd gaat gebeuren.
Nee, ik bedoel ook geen blog van jouw zelf hoor. Maar van iemand die enorm was afgevallen met hardlopen.quote:Op zondag 9 september 2012 15:13 schreef Isabeau het volgende:
Problemen in je knieën kunnen zich manifesteren in je heupen en vice versa, maar het kan ook gewoon toeval zijn geweest. Ik had daar geen blog van nee, maar mijn dagboek was wel reuze handig om te lezen hoe enthousiast ik was en hoeveel plezier ik had
Nu de zon in!
Komt me bekend voor. Misschien ligt het aan het weer?quote:Op zaterdag 8 september 2012 11:21 schreef Isabeau het volgende:
Het lukt me niet, het lukt me niet. Ik maak een puinhoop van mijn plannen en eten. Godzijdank kom ik ook niet aan, maar een zooitje is het wel. Wanneer kom ik weer in een positieve flow met afvallen
junkiexp, jij weegt je na je ontbijt?Dan ben je zwaarder joh!
Ik heb ze gevraagd waarom je zelf niet kan aanvullen, en dat kan niet omdat je meestal van een produkt niet de complete samenstelling weet...quote:Op zondag 9 september 2012 20:31 schreef junkiexp het volgende:
Ik ben een tijdje bezig geweest met de eetmeter maar dat vond ik al snek vervelen.
Als je niet standaard aardappelen groente en vlees eet dan is het een crime om in te vullen.
Kan je het niet mengen? Ik heb ook een tijdje 50/50 gegeten. Tot ik dus de muesli van de Lidl ontdekte maar dat had ik al eens verteld.quote:Op maandag 10 september 2012 08:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik had muesli gekocht, wilde het toch eens een kans geven. Vanochtend dus bij het ontbijt, maar dat vind ik dus echt niets. Ik ga toch, ondanks de suikers, weer terug naar cruesli, dan eet ik tenminste met smaak!
Vakantie voorbij, we beginnen dus weer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |