abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116278415
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_116278448
453 "Waar moblo door het slotje heenpost"
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_116278472
:@
Ja doei.
pi_116278497

JunkieXP: Officieel 10.8kg eraf. Mijn volgende doel is in ieder geval onder de 105, dan naar de 100 als eerste grote doel :).

Dat servies ziet er leuk uit trouwens en de kleurtjes zien er inderdaad lekker uit :)!
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_116278522
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Probeer in elk geval niet door te slaan en ten koste van alles die streefgetallen per week te halen... want dan kun je nog wel eens (flink) te weinig gaan eten. En da's waar Sarabi je voor wilde behoeden. Kijk aan naar wat jouw lichaam laat weten en ga niet teveel uit van jouw plan ;) dat plan kan nogal eens afwijken van het plan van je lichaam! :*
Nee ik blijf gewoon eten.
Gewoon goed ontbijten, 4 boterhammen voor lunch, fruit tussendoor en goed avondeten.
In het weekend af en toe wat lekkers en wat biertjes.

Ik val nu hard af omdat ik niet meer snack, niet meer vet eet en veel sport.
Ik ben niet op dieet en zo voelt het ook niet.
pi_116278556
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:24 schreef joyvke het volgende:
[ link | afbeelding ]

JunkieXP: Officieel 10.8kg eraf. Mijn volgende doel is in ieder geval onder de 105, dan naar de 100 als eerste grote doel :).

Dat servies ziet er leuk uit trouwens en de kleurtjes zien er inderdaad lekker uit :)!
Goed bezig dan, en we hebben allebei hetzelfde doel :D
pi_116296757
Oh, gisteren was ik echt blij dat ik alles ongeveer wel lust. We zijn in het kader van de restaurantweek naar De Engel in Rotterdam geweest O+ .
Amuse van avocado, spekgruis en semigedroogde tomaat. Starter met erwtenpuree, aardappelmouse en sukade. Tussengerecht van gebakken mosselen met dragon en rozemarijn. Hoofdgerecht van gelders hoen met bietenpuree, truffeljus, en diverse groenten. Dubbel dessert: kokosnoot panna cotta en citroen-sereh sorbetijs. Bij de koffie nog chocolade boterkoek en meringue.

Echt alles was superlekker. En vanaf gisteren lust ik dus ook mosselen. Daarmee heb ik aan mijn culinaire doel voor 2012 voldaan. Ik kon het niet uitstaan dat ik geen mosselen lustte.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 02-09-2012 09:45:15 ]
Spoilers!
pi_116297120
Klinkt geweldig, Lucky _O_ En ja, ik begrijp wat je bedoelt. Ga je naar een fantastisch restaurant waar je een vast menu krijgt en dan zit je steeds van 'lusiknie'. Echt :') En chocoladeboterkoek?! :o Wat een geniaal concept! (nee, Isa, nee)

Mosselen lustte ik ook nooit, tot ik ze in Londen in een bedrijfsrestaurant probeerde. Ik had er maar een paar op mijn bordje gedaan, maar hemeltjelief wat waren die lekker! Direct nog maar een paar opgehaald :9 Was met saffraan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_116297254
Nou, de chocoladeboterkoek vond ik ook geniaal klinken maar viel eigenlijk een beetje tegen. Dus stop maar met snode plannen verzinnen hoe je het toch kunt maken :7
Spoilers!
pi_116297549
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, de chocoladeboterkoek vond ik ook geniaal klinken maar viel eigenlijk een beetje tegen. Dus stop maar met snode plannen verzinnen hoe je het toch kunt maken :7
Fijn! Dan hoef ik daar niet meer aan te denken :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 2 september 2012 @ 11:09:43 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116297915
Mijn missie voor vandaag... Drinken!
Ik snaai niet tot nauwelijks als ik de hele dag door gewoon goed drink, maar zodra ik dat niet doe lijkt het meteen mis te gaan.

De weegschaal was me vanmorgen nog steeds redelijk gunstig gezind, maar dat kan nooit lang meer duren als ik zo doorga als de afgelopen dagen.

Drinken dus!
*proost*
pi_116297925
Het is maar wat je drinkt, BE *)
  zondag 2 september 2012 @ 11:11:01 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116297936
Water en groene thee. ;)
pi_116297952
Saai heur!
pi_116298032
Na een nieuwe relatie en de eerste maanden enorm veel genoten te hebben, door samen even ergens te gaan eten, iets te gaan drinken, lekker te koken, een ijsje te eten tijdens de film etc ben ik weer terug. :')

Anyhow, maandag begint ook mijn studie weer, dus aangezien mijn ritme dan toch weer drastisch omgegooid moet worden pak ik dit maar meteen mee. Stiekem heb ik er wel zin in.

Mijn moeder en haar vriend doen ook mee, minder streng met het eten, maar dit keer gaan we als het goed is wel met z'n alle sporten. :D Ik en sporten, dat gaat al leuk worden. :') Maar ik ga al liever als er andere mensen mee gaan dan alleen.

Morgenochtend m'n eerste weegmomentje, ben benieuwd waar ik nu sta.
pi_116298153
BE, goed voornemen, dat ga ik vandaag ook weer doen.

Gisteren de hele dag in de dierentuin rondgelopen, en veels te weinig gedronken.

Vandaag ga ik lekker van mijn laatste vakantiedag genieten, en zorgen dat ons huis een week drukte aankan.
Mijn avondeten staat al te pruttelen, een stoofpot waar een boel pindakaas ingaat. Niet erg gezond vrees ik, maar ik ben heel benieuwd hoe hij vanavond smaakt.
pi_116298219
Als je niet naar de kcal kijkt is er niets mis met pindakaas :+ Ben je iets Indonesisch aan het koken? Of Surinaams, dat kan ook nog met veel pindakaas :9

Myraela, wb. En ik moest grinniken toen ik je post las, want ik denk serieus dat ik ben aangekomen bij elke nieuwe relatie _O- Niets zo onromantisch als 'nee, dank je, ik ben op dieet' zeggen tegen een nieuwe liefde als hij je iets lekkers aanbiedt :D
pi_116298415
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn missie voor vandaag... Drinken!
Ik snaai niet tot nauwelijks als ik de hele dag door gewoon goed drink, maar zodra ik dat niet doe lijkt het meteen mis te gaan.

De weegschaal was me vanmorgen nog steeds redelijk gunstig gezind, maar dat kan nooit lang meer duren als ik zo doorga als de afgelopen dagen.

Drinken dus!
*proost*
Succes.
Ik drink op werkdagen makkelijk 2 liter water voor 18:00 uur.
Op de een of andere manier wil dat in het weekend nooit lukken.

Dan zit ik aan de sap of light frisdrank.

Daar moet ik toch eens iets op gaan verzinnen.
pi_116298555
1.93 en 112.5 kg. Ik ben nu al 2 weken gestopt met doordeweeks alcohol drinken, en tussendoortjes beperk ik tot 2 bastognekoekjes 's avonds bij de koffie. Ik ontbijt met een kom optimel 0% yoghurt, tussen de middag 4 bruine boterhammen met light kaas of kipfilet. 's avonds gewoon avondeten, maar geen ijs/pudding na meer. minimaal 2 liter water op een werkdag (ik sta 8 uur per dag) en 's avonds neem ik nog 2 glazen met wat grenadine.

In het weekend neem ik dan wel wat biertjes en een kommetje chips/nootjes. :)

Ik heb me voorgenomen om me maar één keer per week te wegen. Vanmiddag ga ik kijken voor een paar renschoenen. :)

Mijn streven is om rond kerst onder de 100 te zitten.

Wat denken jullie? Haalbaar of moet ik hier en daar iets aanpassen? :)
pi_116298596
Moet denk ik wel haalbaar zijn :)
Verder zou ik wel wat meer tussendoortjes nemen (wel gezonde natuurlijk) want je bent een grote man dus je mag best wat eten.
pi_116298679
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:29 schreef Isabeau het volgende:
Als je niet naar de kcal kijkt is er niets mis met pindakaas :+ Ben je iets Indonesisch aan het koken? Of Surinaams, dat kan ook nog met veel pindakaas :9

Myraela, wb. En ik moest grinniken toen ik je post las, want ik denk serieus dat ik ben aangekomen bij elke nieuwe relatie _O- Niets zo onromantisch als 'nee, dank je, ik ben op dieet' zeggen tegen een nieuwe liefde als hij je iets lekkers aanbiedt :D
Ik ben deze aan het maken: http://www.kayotic.nl/blog/chicken-potato-peanut-stew
pi_116298709
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:43 schreef fratsman het volgende:
1.93 en 112.5 kg. Ik ben nu al 2 weken gestopt met doordeweeks alcohol drinken, en tussendoortjes beperk ik tot 2 bastognekoekjes 's avonds bij de koffie. Ik ontbijt met een kom optimel 0% yoghurt, tussen de middag 4 bruine boterhammen met light kaas of kipfilet. 's avonds gewoon avondeten, maar geen ijs/pudding na meer. minimaal 2 liter water op een werkdag (ik sta 8 uur per dag) en 's avonds neem ik nog 2 glazen met wat grenadine.

Ik heb me voorgenomen om me maar één keer per week te wegen. Vanmiddag ga ik kijken voor een paar renschoenen. :)

Als je consequent bent moet dit zeker haalbaar zijn.
De dingen die je weglaat zijn precies de dingen waar je dik van kan worden.

Probeer wel om de 2-3 uur iets tussendoor te eten om je lichaam op gang te houden.
Appel, banaan rauwe groente, cracker e.d.

Is een kom yoghurt niet te weinig als ontbijt?
Ontbijt is erg belangrijk om op gang te komen.
pi_116299072
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 11:51 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Als je consequent bent moet dit zeker haalbaar zijn.
De dingen die je weglaat zijn precies de dingen waar je dik van kan worden.

Probeer wel om de 2-3 uur iets tussendoor te eten om je lichaam op gang te houden.
Appel, banaan rauwe groente, cracker e.d.

Is een kom yoghurt niet te weinig als ontbijt?
Ontbijt is erg belangrijk om op gang te komen.
Dat vroeg ik me ook al af. Probleem is echter; ik krijg geen boterhammen weg op de vroege morgen. Misschien uitbreiden met crackers. Of yoghurt met muesli? Maar ja, muesli is een suikerbom...
pi_116299193
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:06 schreef fratsman het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af. Probleem is echter; ik krijg geen boterhammen weg op de vroege morgen. Misschien uitbreiden met crackers. Of yoghurt met muesli? Maar ja, muesli is een suikerbom...
En een uur of twee na je ontbijt, krijg je dan wel boterhammen weg? Dan zou je een boterham als tussendoortje kunnen nemen.
Of iets met havermout als ontbijt?
pi_116299413
Sinds wanneer is muesli een suikerbom? Cruesli...ok
pi_116299442
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:18 schreef Isabeau het volgende:
Sinds wanneer is muesli een suikerbom? Cruesli...ok
Sinds die benamingen lukraak door elkaar worden gebruikt? En cruesli ook krokante muesli wordt genoemd?
pi_116299484
Nou ja, ik heb denk ik al 20 jaar geen cruesli meer gehad en voor mij is dat krokante suikerspul cruesli :P

Dit is muesli:
pi_116299517
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 12:19 schreef LieLie het volgende:

[..]

Sinds die benamingen lukraak door elkaar worden gebruikt? En cruesli ook krokante muesli wordt genoemd?
Klopt, best lastig.
pi_116299901
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:43 schreef fratsman het volgende:

Erg gehecht aan die bastogne koeken? Ik zou het zonde vinden. Zeker als een soort "standaard" ritme om die dingen te eten.

Wat is gewoon avond eten? Vaak moet daar toch ook wel iets veranderen zodra je begint met afvallen. Bij mij is dat tenmminste altijd 1 van mn valkuilen.

En in het weekend wat biertjes, misschien lastig om niet te doen, maar die tikken behoorlijk hard aan. Dus let daar wel een beetje mee op.

Ontbijt zou ik uitbreiden, misschien wat meer tussendoortjes toevoegen, fruit bijvoorbeeld.

Voor de rest lijkt dat mij wel goed haalbaar voor kerst.
pi_116300412
quote:
Kwijl! Zou dat ook in een hapjespan met deksel lukken?
Spoilers!
pi_116300706
Ik zou elke dag wel iets van Kayotic kunnen maken, ziet er altijd zo heerlijk uit :9
Laat je nog even weten hoe het was, laiveneertiekje?
pi_116300852
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Kwijl! Zou dat ook in een hapjespan met deksel lukken?
Bij mij staat het in een hapjespan met deksel, en hij zit tot het randje vol, maar het lijkt wel goed te gaan tot nu toe..
pi_116301784
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:06 schreef fratsman het volgende:

[..]

Dat probleem heb ik ook.
ik ontbijt met yoghurt met muesli, of 2 lijnzaad crackers met magere kaas.
Normaals, dat ontbijt is belangrijk, je gaat daarna de hele dag energie verbranden dus dat beetje suiker wat er inzit heb je nodig en verbruik je ook weer.
pi_116301814
Wat betreft die biertjes.
Tja ik ben zelf ook een liefhebber en ik wil afvallen maar op vrijdag, zaterdag en zondagagavond drink ik toch wel 3-4 biertjes hoor.

Het moet ook een beetje vol te houden zijn.
pi_116304374
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 13:41 schreef junkiexp het volgende:
Wat betreft die biertjes.
Tja ik ben zelf ook een liefhebber en ik wil afvallen maar op vrijdag, zaterdag en zondagagavond drink ik toch wel 3-4 biertjes hoor.

Het moet ook een beetje vol te houden zijn.
Dit. Doordeweeks hou ik me aan wat ik hierboven heb opgeschreven, maar in het weekend mogen de teugels best iets losser. Ik werk ook nog ca. 40 uur in de week (staand werk) dus een beloning mag dan wel. En het is niet zo dat ik me dan in het weekend te buiten ga aan hele kratten bier en zakken chips. :P

Over dat ontbijt; ik haal inderdaad muesli en cruesli door elkaar. Morgen maar even in de supermarkt kijken qua alternatieven. Crackers met kaas/runderrookvlees is eventueel ook een optie tussendoor.

En die bastognes, ach ja. gewoon om ff te soppen in een kop koffie. zo'n must is het nou ook weer niet. :P

Diner; gewoon aardappelen, voldoende groenten en vlees. minimaal één keer per week iets met pasta/rijst. Ik eet wel minder varkensvlees dan voorheen.
  Licht Ontvlambaar zondag 2 september 2012 @ 15:17:51 #36
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_116305849
Floriade vandaag, veel lopen, weinig eten...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 2 september 2012 @ 15:43:29 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116306933
O: 2 boterhammen m pindakaas
T: appel
L: 2 geroosterde boterhammen m biefstuk worst en 1 m kaas
T: 2 pruimen
D: wraps m gerookte kip en avocado
T: geen idee
  zondag 2 september 2012 @ 16:40:05 #38
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_116309364
Ik wil ook wat kilootjes kwijt en weet wel zo ongeveer wat ik wel en niet moet eten.
Alleen met het ochtend tussendoortje ben ik er nog niet helemaal uit.

Ik eet om 6 uur,en dan rond half 10 krijg ik trek, wat zijn gezonde optie's om dan te eten, liever geen fruit, ben ik niet zo weg van om die tijd.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_116309698
*zwaait*

Hoi! Ik kom me even aanmelden bij de Dieetclub. Een paar jaar geleden heb ik bij Slank een tijd meegepost, maar helaas zijn door een heleboel stomme omstandigheden alle kilo's + 5 er weer aangevlogen. Inmiddels sta ik weer goed in het leven en ben ik er klaar voor om die kilo's er weer af te krijgen. Doel? Totaal 28 kg eraf. Dan heb ik een BMI van 24, nu is dat 31 (jeetje, schrikken zeg!). Ik zit op dit moment op 6kg eraf, dus nog 22 te gaan!

Ik woon nog thuis, dus het is eten wat de pot schaft. We eten veel aardappelen (boe!), vrij vet en laat, dus daar zou op zich ook nog wel wat te halen zijn als ik zelf kon koken, maar dat is dus even niet anders. Ik heb een (drukke) kantoorbaan waarbij ik vrij veel snack en weinig beweeg. Als het droog is probeer ik tijdens de lunch 30 minuten te wandelen, das ook wel zo fijn om het hoofd even leeg te maken :)

De aanpak: minder snacken - volledig uitbannen werkt bij mij niet - één bord avondeten ipv 2 of 3, en sporten. Ik ga over anderhalve week op vakantie, maar heb mij afgelopen week toch aangemeld bij de sportschool en het valt me alles mee eerlijk gezegd!

Wat ik zoal een op een dag:
ontbijt: kom optimel yoghurt met viergranen muesli
tussendoor: minneola of plak ontbijtkoek
lunch: 3 boterhammen, twee bruine met magere vleeswaren en 1 witte met zoet
tussendoor: cupasoep of plak ontbijtkoek, koekje als ik thuis kom en vaak iets (veel) met chocola
avondeten: wat de pot schaft

Omdat wij zo laat eten altijd (half 8 is geen uitzondering) heb ik gelukkig 's avonds weinig last van lekkere trek, dus dat scheelt wel. Snacken voor het eten wordt uitgeroeid :+.

Dat is het wel zo'n beetje eigenlijk.. Ik ben een beetje nerveus, maar tegelijk ben ik er ook zeker van dat het gaat lukken. Vandaag bij de sportschool een nieuw doel opgegeven: -8kg voor 2013. Here we go! *positieve insteek*
  zondag 2 september 2012 @ 16:58:54 #40
319308 Tink89
To live is to dance
pi_116310117
Welkom :)

Hier gisteravond feestje gehad en alleen water en één glaasje jus d'orange gehad... Op weg naar huis mega inkak-moment achter het stuur dus een halve suikerwafel gegeten om wakker te blijven.

Vandaag ontbeten, hele ochtend gelopen (door de bak met mul zand, incl. paard aan de hand). Om 3 uur gestopt, naar huis gegaan en net 3 volkoren en een bak yoghurt op. Beetje raar ritme... had meloen mee, maar echt niet de tijd om te eten.

Morgenvroeg weegmomentje... Ben benieuwd.

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_116312284
Zo, eerste update over de stoofschotel, mijn zoontje heeft net een bordje leeggegeten. En hij is er niet mee gaan gooien, dus het is goedgekeurd. ;)

Nog een half uurtje, dan gaan wij hem uitproberen, dan heeft hij ongeveer 8 uur staan sudderen..
pi_116316988
En door ons ook goedgekeurd.. Ik vond alleen de kip wat droog geworden, maar ik had ook kipfilet gebruikt ipv de kippendijen en borstfilet, dus of het daaraan ligt?
  zondag 2 september 2012 @ 19:46:54 #43
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116317483
welkom Daph!

Hier net terug van een verjaardag.... Vind van mijzelf dat ik het redelijk heb gedaan. Wel een gebakkie genomen, water gedronken (ipv cola wat ik dan meestal drink), paar chippies (kon het niet laten) en avond eten was daar tomaten soep en heb 1 stuk pizza genomen. Mwha, niet echt geweldig als je het zo opschrijft :( Morgen er maar weer tegenaan!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_116321454
Omdat de kilo's er nu afvliegen bij mij wil ik graag wat Vitamine-E olie of creme kopen om de huid strak te houden tijdens het afvallen.

Maar nergens kan ik dit voor een goede prijs in grotere flessen kopen. Bij de Kruidvat hadden ze wel een klein flesje voor 6 euro maar die is in een week op. Weet iemand hier een goed adres voor?
pi_116322556
Wij zijn net terug van een verjaardag waar we vanaf twee uur al waren. Een stukje appeltaart, 3 stukjes zelfgemaakte focacia met blauwe kaas en rode ui en 1,5 bord soto met rijst, ei, lente-ui, gebakken ui, pinda, atjar en sambal. Yum!

Morgen weer in het gareel!
Spoilers!
  zondag 2 september 2012 @ 21:25:53 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116323947
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 15:43 schreef Brighteyes het volgende:
O: 2 boterhammen m pindakaas
L: 2 geroosterde boterhammen m biefstuk worst en 1 m kaas
T: 2 pruimen
D: wraps m gerookte kip en avocado
T: geen idee
Ok. De D is een kleine kip-kapsalon geworden. :o

We gingen gisteren 'even' het laminaat in de bijkeuken vervangen door zeil. Het was totaal stukgezeken door de kat...
Toen we het laminaat weghaalden bleek dat de vloer eronder flink nat was en na wat onderzoek bleek dat de onderkant van de houten ombouw gewoon helemaal verrot was. Dus dat heeft F vervangen en ik heb pas om 6 uur mijn vooraadkasten etc. terug in kunnen gaan richten... :') Totaal gesloopt dus geen zin meer om te koken.

Dat kapsalonnetje was een kleine en eigenlijk zo lekker dat ik overwoog nog eens te bellen, maar dat was echt alleen omdat het lekker was, niet omdat ik honger had. :') :@
En dus niet gedaan. ;)
pi_116324233
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:52 schreef bigfoot1972 het volgende:
Omdat de kilo's er nu afvliegen bij mij wil ik graag wat Vitamine-E olie of creme kopen om de huid strak te houden tijdens het afvallen.

Maar nergens kan ik dit voor een goede prijs in grotere flessen kopen. Bij de Kruidvat hadden ze wel een klein flesje voor 6 euro maar die is in een week op. Weet iemand hier een goed adres voor?
Het lijkt me toch sterk dat je daarmee het overtollig vel probleem kunt voorkomen..?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_116324511
Overtollig vet dat krijg ik al weg door dieet. Het probleem is dat de huid minder strak wordt.
pi_116325090
Vet had ik het niet over, maar vel.

Ik ben ondertussen 40 kilo kwijt en heb zoals iedereen (?) het probleem dat er niet genoeg meer van mij is om al het aanwezige vel te vullen.

Ik probeer dus te begrijpen wat voor effect dit moet hebben, of dit echt iets nuttigs is of niet. En of er in deze context een verschil is tussen vel en huid.
It was delicious.
pi_116325378
Oo sorry verkeerd gelezen.

Nou vitamine-e schijnt hier goed voor te werken , het maakt de huid elastischer dus ik wil dit wel gaan proberen.

Twintig jaar geleden ben ik ook 30 kilo afgevallen en toen was deze olie makkelijker verkrijgbaar, en het werkte toen prima.
pi_116325690
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 21:46 schreef bigfoot1972 het volgende:

Nou vitamine-e schijnt hier goed voor te werken , het maakt de huid elastischer dus ik wil dit wel gaan proberen.

Twintig jaar geleden ben ik ook 30 kilo afgevallen en toen was deze olie makkelijker verkrijgbaar, en het werkte toen prima.
Ik zou er niet te hard op hopen eigenlijk dat het weer gaat werken. Je huid was toen een stuk elastischer nog, die rek is er nu wel uit. Maar ben benieuwd of je het tegendeel gaat bewijzen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_116326175
quote:

OK, dat had ik dan wel eerder willen weten.
It was delicious.
pi_116336065
quote:

Ik denk dat 20 jaar geleden je vel prima werkte.

Overtollig vel is niet weg te aaien. Je kan de doorbloeding in je huid verbeteren door massage en dat kan met alle soorten cremes en olie.

Vitamine E doet niets van de wonderen die jij er aan toe zou willen schrijven. Het helpt tegen ontstekingen, beschermt je huid iets tegen zonlicht en gaat uitdroging tegen (wat overigens elke op de huid gesmeerde substantie doet). Het eet geen overtollige huid op en het trekt geen collageen vezels strakker oid.
  maandag 3 september 2012 @ 08:06:46 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116336463
Ik zou denken dat je dat op je huid moet smeren net voor het uit rekt ofzo, zodat het dan zeg maar niet kapot scheurt of uit rekt. Iets dat al uitgerekt is krijg je natuurlijk nooit meer teruggerekt...

En vandaag weer een nieuwe dag! *O*
Werken, dus regelmaat en eig. moet ik ook snoeihard aan de slag, dus laat ik dat dan maar meteen gaan doen ook. :+

O: Brinta
L: salade m gerookte kipstukjes, olijfjes en komkommer en balsamico olie, 2 finse ronde m biefstukworsst
T: sultana
D: veldsla stamppot met cherrytomaatjes en spekjes
T: geen idee.
pi_116336515
Ik "mag" vandaag ook weer beginnen.

Vooral veel overleg, en eens zien hoe mijn mentorklasje lijkt.
Woensdag beginnen de lessen weer.
  maandag 3 september 2012 @ 08:16:52 #56
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116336535
Succes L'tiekje!

Hier een beroerde nacht, eens zien hoe we de dag door gaan komen dan! Vanavond volleybal training na bijna 1,5 jaar *O* (nu juich ik nog, maar morgen :X)
pi_116337029
Ik had de eerste paar weken een kilo per week als target maar uiteraard faal ik natuurlijk de eerste week al: -6 ons w/
Spoilers!
pi_116337103
Dat noem je geen falen, lucky 8)7
pi_116337116
Zie mijn vlaggetje :D

Niet zoals ik had verwacht maar ik had voor het weekend al bedacht dat een kilo deze week niet reeel is ivm alle weekendplannen. Jammer dan, deze week beter. Ben ook al blij met -6 ons trouwens, alle beetjes helpen.
Spoilers!
  maandag 3 september 2012 @ 09:12:39 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116337119
6 ons is heel netjes hoor! :Y :o
pi_116337145
Gisteren op een verjaardag vroegen er een stuk of 4 mensen aan me of ik afgevallen was _O- Ik had er juist weer 4 van de 5 afgevallen kilo's bijgevreten. Maar ik ben gelukkiger en ik denk dat ik dat uitstraal :Y
Spoilers!
pi_116337160
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 09:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gisteren op een verjaardag vroegen er een stuk of 4 mensen aan me of ik afgevallen was _O- Ik had er juist weer 4 van de 5 afgevallen kilo's bijgevreten. Maar ik ben gelukkiger en ik denk dat ik dat uitstraal :Y
Ik vind het echt zo'n stupide standaardvraag voor het dikkertje op het feestje :')
Althans, zo zie ik het, want ze vragen het me bijna altijd. Ook als ik 15 kilo aangekomen ben.
pi_116337186
Bij mij beginnen ze tegenwoordig altijd met die vraag, om zich vervolgens om te draaien naar mijn lief met de opmerking "wauw, bij jou zie je het écht goed" :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_116337222
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 09:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind het echt zo'n stupide standaardvraag voor het dikkertje op het feestje :')
Althans, zo zie ik het, want ze vragen het me bijna altijd. Ook als ik 15 kilo aangekomen ben.
Nou, dat dacht ik eerst ook maar dit waren niet van die mensen. Deze waren echt geinteresseerd. Ik denk dat ze gewoon 'iets' aan me zagen maar er misschien de vinger niet helemaal op konden leggen. En ik zie er ook wat minder opgeblazen uit, ook al zie je dat niet in de kilo's.

Een jaar geleden kwam er een vriend bij ons thuis. Ik zat in mijn lelijkste pyjama, volledig onvoorbereid op bezoek op mijn allerdikst te zijn. Zegt die mafkees dat ik er goed uit zie. Alsof ik niet door heb dat hij dat van zijn vrouw moest zeggen omdat die weet dat ik mega-ongelukkig was. Ik voelde me bijna beledigd, het is dat het eigenlijk gewoon funny was.
Spoilers!
pi_116338735
Ik heb de Wii maar weer eens uit de kast getrokken. Ik was iets aangekomen dus ik vreesde er al voor. Gelijk maar even een nieuw realistisch doel gesteld naar mijn ultieme doelgewicht van 65 kilo. We gaan het meemaken! *O*
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
  maandag 3 september 2012 @ 10:44:10 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116338771
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 09:19 schreef Vanyel het volgende:
Bij mij beginnen ze tegenwoordig altijd met die vraag, om zich vervolgens om te draaien naar mijn lief met de opmerking "wauw, bij jou zie je het écht goed" :'(
Ja, dat had ik in het begin ook, net zoveel kwijt als F. en iedereen maar tegen mij 'Goh, wat is F. een hoop afgevallen zeg, ziet er goed uit'. -O- :')
pi_116338921
Wij zijn nog op vakantie. Hoewel het met snoeperij wel meevalt (de zak snoep voor neerleg in de auto is nog steeds niet op!), eten we niet echt heel gezond. Het ontbijt bestaat uit ruim een wek uit een croissant en een chocolade broodje :@ ze zijn wel heerlijk!

Ik ben benieuwd wat de schade is als we terug zijn. Goede voornemen: voortaan een weekmenu maken. Zowel financieel als qua eetgedrag wel een goede zet, denk ik. En hoe lekker mijn ontbijt ook is, ik verlang best wel een beetje naar mijn lekker bakje yoghurt met cruesli.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 3 september 2012 @ 10:52:34 #68
319308 Tink89
To live is to dance
pi_116338933
Gelukkig is mijn kerel altijd al smal geweest :)

En vanochtend vergeten te wegen... Morgen weer een dag!

O: 2 volkoren. 1 30+, 1 anijshagel.
T: Twee granenbiscuitjes. Tot nu 4 bekers thee.
L: 4 volkoren. 2 30+kaas met een gekookt eitje. 2 anijshagel (dit weekend helemaal volgepland en dus geen tijd voor boodschappen. Vanavond haal ik even broodbeleg waar ik wel gelukkig van word)
T: Een appel. De supermarkt naast m'n werk is weken dicht, dus moet even bedenken waar ik dit mee ga uitbreiden.
D: Tagliatelle verdi met broccoli, roomkaas en spekjes. Veeel broccoli, weinig roomkaas en een handje spekjes met z'n tweeën.
T: Yoghurt.

S: Half uurtje lunchwandelen. Gisteren op de open dag van de manege van half tien tot half vier non-stop gelopen, opgezadeld, afgezadeld, enz... Vandaag mag m'n lijf rust.

Overigens werkt bij mij weinig tegen het uitgerekte vel hoor. En dat op m'n 23ste... :(

Xx
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_116339986
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 06:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat 20 jaar geleden je vel prima werkte.

Overtollig vel is niet weg te aaien. Je kan de doorbloeding in je huid verbeteren door massage en dat kan met alle soorten cremes en olie.

Vitamine E doet niets van de wonderen die jij er aan toe zou willen schrijven. Het helpt tegen ontstekingen, beschermt je huid iets tegen zonlicht en gaat uitdroging tegen (wat overigens elke op de huid gesmeerde substantie doet). Het eet geen overtollige huid op en het trekt geen collageen vezels strakker oid.
Wonderen zal het idd niet verrichten, maar wellicht dat het wat helpt. Ik denk dat het wel goed is om tijdens het dieten te gebruiken. Daarnaast ga ik ook regelmatig naar de sauna en smeer me dan in met honing, dat is ook goed voor de huid.
pi_116340448
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 09:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

mij vraagt niemand het ooit ;(
hoewel ik dit weekend een feestje had en zelf echt zoiets had oke nu moet iemnad het wel vragen want ik ben verdorie gewoon bijna dun (of nou ja ik voelde me dun :P nog steeds een bmi met overgewicht natuurlijk maar goed :') )
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 3 september 2012 @ 13:27:20 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116342875
Vanmorgen mijn sportbroekje maar even gepast... die past nog! Hetzij iets aan de strakke kant dat ik hem kocht was hij vrij ruim...., maar kan er prima in bewegen! Alleen sport BH is wat aan de strakke kant :X Maar de winkel was vanmorgen nog niet open en vanmiddag heb ik geen zin om weer met de auto die kant op te gaan (dorp verderop), dus doe het vanavond er maar mee.

Joh Miss, geniet gewoon lekker van je vakantie! Straks er gewoon weer tegenaan.
  maandag 3 september 2012 @ 15:06:01 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_116345524
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:27 schreef Susie het volgende:
Vanmorgen mijn sportbroekje maar even gepast... die past nog! Hetzij iets aan de strakke kant dat ik hem kocht was hij vrij ruim...., maar kan er prima in bewegen! Alleen sport BH is wat aan de strakke kant :X Maar de winkel was vanmorgen nog niet open en vanmiddag heb ik geen zin om weer met de auto die kant op te gaan (dorp verderop), dus doe het vanavond er maar mee.
En met de fiets? Is meteen goede work-out...

Ik heb in de pauze een slushpuppie gekocht. Water en suiker; lekker voedzaam 8)7
  maandag 3 september 2012 @ 16:38:23 #73
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116348853
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:06 schreef Tink89 het volgende:

[..]

En met de fiets? Is meteen goede work-out...

Ik heb in de pauze een slushpuppie gekocht. Water en suiker; lekker voedzaam 8)7
Zou kunnen ja, ware het niet dat ik het eng vind om met de kleine te fietsen, omdat ik niet goed tussen het zitje en zadel pas :@ Op en afstappen gaat dus niet prettig en daarom eng.
pi_116349124
Sportbroek, schoenen en topje gehaald. Ik ben er klaar voor. :7
pi_116349145
We hebben de komende 5 weken op de zaak om de dag snacks voor de klanten.
Kippenvleugels, broodjes bal, hamburgers, sate e.d.

De hele zaak meurt ernaar, en dat 5 weken lang :'(
pi_116349170
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 16:44 schreef junkiexp het volgende:
We hebben de komende 5 weken op de zaak om de dag snacks voor de klanten.
Kippenvleugels, broodjes bal, hamburgers, sate e.d.

De hele zaak meurt ernaar, en dat 5 weken lang :'(
Waar werk jij, ik wil ook. :9

Ohwait. ;(
  maandag 3 september 2012 @ 16:46:54 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116349232
Oei daar zou ik ook niet blij van worden...
pi_116350044
Nee het is ff minder idd, en ik moet ook zelf inkopen doen/catering regelen.
In zo'n foodgroothandel krijg je vanzelf honger.

Grootverpakking van alles :9~
pi_116350323
Oh maar als jij over de snacks gaat kun je dan geen iets meer verantwoorde snacks maken?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116350470
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 17:12 schreef rhubarbje het volgende:
Oh maar als jij over de snacks gaat kun je dan geen iets meer verantwoorde snacks maken?
Dat kan wel, maar het is niet voor personeel maar voor klanten.
Volk wat de hele dag met de handen werkt, en die houden van een vette bek :Y
pi_116350749
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 17:16 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Dat kan wel, maar het is niet voor personeel maar voor klanten.
Volk wat de hele dag met de handen werkt, en die houden van een vette bek :Y
oh... maar dan nog zijn er toch wel alternatieven? Iedereen houdt wel van een kipdrumstickding nijvoorbeeld maar uit de oven met een simpele marinade is dat (volgens mij) al een stuk minder vet dan bitterballen bijvoorbeeld
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116351107
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 17:23 schreef rhubarbje het volgende:

oh... maar dan nog zijn er toch wel alternatieven? Iedereen houdt wel van een kipdrumstickding nijvoorbeeld maar uit de oven met een simpele marinade is dat (volgens mij) al een stuk minder vet dan bitterballen bijvoorbeeld
Alsof klanten zitten te wachten op 'gezonde alternatieven' :D
pi_116351862
Zo gezond is het nou ook weer niet en het is eens wat anders
ik maak hier nooit bittergarnituur maar altijd een variatie op en dat word erg gewaardeerd. Bitterballen krijgen ze overal al

(niet voor klanten maar bijv voor de zuipavondjes van mijn lief)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116351981
Kroketten (grote bitterballen) zijn anders best gezond O-)
Bevatten veel ijzer ^O^
pi_116352621
Wij kregen vandaag ook frikadel bij de lunch...
Morgen sla Ik em over :Y
Verder veel gelopen en bootje varen is toch nog best vermoeiend..
Zo even een visje halen en dat met zicht op de waddenzee oppeuzelen...

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_116360449
Eerste keer sporten ging prima. O+ Donderdag de intake en vetmeting en alles, daar zie ik tegenop. En vrijdag nog een rondje met uitleg fitness. Vind het wel tof. Denk dat ik ook de lessen Zumba ga volgen, dat lijkt me erg tof.

Nu snel eten, want ik heb wel honger. :')
  Licht Ontvlambaar maandag 3 september 2012 @ 20:54:43 #87
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_116360768
Ik heb geen honger, sterker nog ik vanalles door elkaar gegeten en ben nu misselijk... Morgen maar weer normaal doen :P
pi_116360790
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 17:23 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Klopt ook wel, maar het is allemaal niet zo praktisch.
Ik gooi gewoon wat hapjes in een warmhoudpan en zet er broodjes en sauzen naast.

Of mensen gezond (willen) leven is niet mijn verantwoordelijkheid, noch van mijn werkgever.
pi_116360799
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2012 20:49 schreef Myraela het volgende:
Eerste keer sporten ging prima. O+ Donderdag de intake en vetmeting en alles, daar zie ik tegenop. En vrijdag nog een rondje met uitleg fitness. Vind het wel tof. Denk dat ik ook de lessen Zumba ga volgen, dat lijkt me erg tof.

Nu snel eten, want ik heb wel honger. :')
Wat heb je gedaan voor sport?
pi_116362078
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 20:55 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan voor sport?
Fitness.
Wil 3 keer in de week blijven gaan, dat lijkt me wel voldoende. Alleen deze week even 4 keer. Mijn moeder en haar vriend gaan ook, maar die gaan minder vaak. En die hebben nu een pizza in de oven liggen. Dat zou ik dus echt niet willen nu. :') Dan voelt alles nutteloos.
  maandag 3 september 2012 @ 21:18:36 #91
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116362112
Ik heb mijn eerste training achter de rug..... Poehey, op zich ging het goed (kan het gelukkig nog en kreeg zelfs complimenten :) ), maar mannnnnnn wat heb ik een slechte conditie (nooit je van het geweest, maar wel wat beter dan dit :P ), een kop zo rood als een biet, maar wel weer erg lekker hoor!

Zumba schijnt erg leuk te zijn, heb ik mij laten vertellen. Ben er zelf niet zo van, maar een collega vindt het helemaal te gek.
  maandag 3 september 2012 @ 21:24:02 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116362424
Goed hoor, al dat sporten! ^O^ Ik ga straks vroeg naar bed, wil morgen om 6 uur gaan hardlopen. :)
pi_116362451
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 20:54 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Klopt ook wel, maar het is allemaal niet zo praktisch.
Ik gooi gewoon wat hapjes in een warmhoudpan en zet er broodjes en sauzen naast.

Of mensen gezond (willen) leven is niet mijn verantwoordelijkheid, noch van mijn werkgever.
Dat zeg ik toch niet? ik dacht dat het leuk kon zijn om eens wat anders aan te bieden en dan voor jou een valkuil weg te halen: dat je de hele dag in dat eten zit zonder er va te mogen/willen pakken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 3 september 2012 @ 21:24:56 #94
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116362482
Slechte conditie?
Kan alleen maar beter worden *O*

Tip: zet nu op papier wat je kan qua conditie (fitness, zumba, wandelen, fietsen) (afstand, snelheid, hoeveelheid moeite) papiertje wegstoppen en niet meer aan denken...
Doorgaan met bewegen en goed/gezond eten.

VOOR de kerstdagen weer dezelfde gegevens noteren en dan vergelijken... Dan heb je pas motivatie om ook de feestdagen door te komen.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_116362576
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Slechte conditie?
Kan alleen maar beter worden *O*

Tip: zet nu op papier wat je kan qua conditie (fitness, zumba, wandelen, fietsen) (afstand, snelheid, hoeveelheid moeite) papiertje wegstoppen en niet meer aan denken...
Doorgaan met bewegen en goed/gezond eten.

VOOR de kerstdagen weer dezelfde gegevens noteren en dan vergelijken... Dan heb je pas motivatie om ook de feestdagen door te komen.
wat een goed idee!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116362609
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 21:24 schreef Brighteyes het volgende:
Goed hoor, al dat sporten! ^O^ Ik ga straks vroeg naar bed, wil morgen om 6 uur gaan hardlopen. :)
Knap! Ik ga twee uurtjes later hardlopen, ben niet zo'n ochtendmens.
Ergens in de middag dan nog Jillian.
pi_116362805
Ik wil ook weer gaan sporten maar ik durf niet zo goed, heb mijn enkelbanden verrekt 3 weken geleden
geen idee wanneer je dan weer mag gaan sporten?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 3 september 2012 @ 21:58:58 #98
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_116364532
Hoi, ik heb eindelijk de moed gevonden me hier te 'melden'. Hopelijk helpt het me in mijn strijd tegen de kilo's/ kan ik hier de motivatie vinden om er wat aan te doen.

ik heb een ticker gemaakt, maar weet niet zo goed hoe ik die hier krijg. :@ moet ik dan die link die in het hokje bij code snippet staat hier naartoe kopieren?!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_116364556
Welkom Elmo!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_116364615
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:30 schreef rhubarbje het volgende:
Ik wil ook weer gaan sporten maar ik durf niet zo goed, heb mijn enkelbanden verrekt 3 weken geleden
Wat doe je voor sport dan??

Ik heb er zo de balen van dat mijn schouder niet wil wat ik wil. Ik sport wel en doe minn lesjes ook maar ik kan er niet voor de volle 100% voor gaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 3 september 2012 @ 22:00:42 #101
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116364616
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:30 schreef rhubarbje het volgende:
Is'luchtboksen' geen optie? Heb je geen enkelbanden bij nodig.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_116364726
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 22:00 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Is'luchtboksen' geen optie? Heb je geen enkelbanden bij nodig.
klinkt saai :@
ik wil weer gaan zwemmen, dat deed ik voor de vakantie ook
ga ik ook weer doen hoor, weet alleen niet zo goed wanneer slim is
ik dacht zelf volgende week? maandje rust leek me wel oke?
ik heb ook weer geen zin om de dokter er over te bellen natuurlijk... misschien eens een fok topic openen :P ze weten hier meestal alles

owja en hoi elmo!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116364844
O: kom Optimel vanilleyoghurt 2 cracottes met lightkaas. Ik heb pas om 10.00 ontbeten dus geen tussendoortje.

L: 4 bruine boterhammen met kipfilet
D: Aardappelpuree, bloemkool en een kalfssaucijs

Verder 1 liter water, 2 glazen grenadine, 3 koppen koffie.

Wel wat flauw nu, denk dat ik me dadelijk nog een cracker met kaas pak. :) Ik moet wel opletten dat ik tussen lunch en diner nog iets inplan.

Renschoenen is 2 weken vooruit geschoven. Gewone schoenen was op dit moment even belangrijker. :P Dan maar 's avonds een flink stuk lopen. Het blijft goed weer komende week. :P
pi_116364954
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:03 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

klinkt saai :@
ik wil weer gaan zwemmen, dat deed ik voor de vakantie ook
ga ik ook weer doen hoor, weet alleen niet zo goed wanneer slim is
ik dacht zelf volgende week? maandje rust leek me wel oke?
ik heb ook weer geen zin om de dokter er over te bellen natuurlijk... misschien eens een fok topic openen :P ze weten hier meestal alles

owja en hoi elmo!
Zwemmen kan wel maar moetje niet in te koud water doen. Mijn man is enkelbandenpatient en die zeft dat het wel een week of 6 duurt voor je weer echt kan sporten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116365317
Hmm misschien dan een weekje extra wachten
heb nog wel een beetje last na een lange dag of een vreemde beweging
ik heb er gewoon geen zin meer in om er rekening mee te houden :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116365526
I feelyour pain!
Ik heb een hydrocortisonenprik in mijn schouder gehaden hoopte dat de pijn daarmee zou verdwijnen. Dat deed het ook, voor een week of 2.. Ik ben weer terug bij af...
Baal echt als een stekker.. Had zo graag morgenavond gaan balancn maar dat gaat gewoon niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 3 september 2012 @ 22:21:23 #107
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_116365665
En is er niks wat je kan doen, waar je je schouder niet mee belast Vicky?!

Bedankt voor het welkom trouwens! Jij ook thanks rhubarbje!
pi_116365734
Oh jawel hoor.. Fietsen, lopen, buik-en rugspieren enzo maar ik vind de lessen juist zo leuk en fijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 3 september 2012 @ 22:24:57 #109
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_116365853
Hm, da's shit dan.
Hopelijk kun je je gauw weer uitleven in de lessen!

Ik ben nog zoekende naar iets effectiefs en leuks en niet te duurs om te gaan doen. Voorlopig blijft het nog bij orienteren. :')
pi_116366838
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:14 schreef rhubarbje het volgende:
Hmm misschien dan een weekje extra wachten
heb nog wel een beetje last na een lange dag of een vreemde beweging
ik heb er gewoon geen zin meer in om er rekening mee te houden :')
Er zijn nogal wat manieren om je enkelbanden te verrekken, het is lastig om daar iets algemeens over te roepen. Feit is wel dat we met overgewicht te kampen hebben en daarmee het herstellende deel continue zwaar belasten.

Ik ben er een haar of 3 geleden meerdere maanden zoet mee geweest.

Zo lang het nog pijn doet, is het nog niet hersteld.
It was delicious.
pi_116367614
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:24 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet? ik dacht dat het leuk kon zijn om eens wat anders aan te bieden en dan voor jou een valkuil weg te halen: dat je de hele dag in dat eten zit zonder er va te mogen/willen pakken
Nee dat klopt.
Ik wil er niet een al te groot issue van maken, ik geef die mensen wat ze lekker vinden en wat voor mij makkelijk is.
Ik red me wel ;)
pi_116367722
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2012 21:17 schreef Myraela het volgende:

[..]

Fitness.
Wil 3 keer in de week blijven gaan, dat lijkt me wel voldoende. Alleen deze week even 4 keer. Mijn moeder en haar vriend gaan ook, maar die gaan minder vaak. En die hebben nu een pizza in de oven liggen. Dat zou ik dus echt niet willen nu. :') Dan voelt alles nutteloos.
3 x in de week lijkt me voldoende, een dag rust er telkens tussen is ook belangrijk.
Wel goed, ik heb het een tijdje gedaan maar zou nu niet meer willen.
Moet je toch weer naar die sportschool, en ben je gebonden aan openingstijden en eventuele drukte.

Maar ieder zijn of haar ding he :)
pi_116368050
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 22:43 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Er zijn nogal wat manieren om je enkelbanden te verrekken, het is lastig om daar iets algemeens over te roepen. Feit is wel dat we met overgewicht te kampen hebben en daarmee het herstellende deel continue zwaar belasten.

Ik ben er een haar of 3 geleden meerdere maanden zoet mee geweest.

Zo lang het nog pijn doet, is het nog niet hersteld.
ah! Maar ik ben erg lui dus ik belast weinig :P en verder studeer ik (en dan voornamelijk thuis) dus veel zitten

ik heb alleen nog last na rare dingen (op mijn tenen staan bijvoorbeeld)

ik weet dat voldoende rust belangrijk is maar bejaarden en gehandicapten mogen ook zwemmen ;( ik vind het gewoon oneerlijk :@

(stampvoet! Ownee dat doet zeer :P ;) )
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116369972
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 23:05 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ah! Maar ik ben erg lui dus ik belast weinig :P en verder studeer ik (en dan voornamelijk thuis) dus veel zitten

ik heb alleen nog last na rare dingen (op mijn tenen staan bijvoorbeeld)

ik weet dat voldoende rust belangrijk is maar bejaarden en gehandicapten mogen ook zwemmen ;( ik vind het gewoon oneerlijk :@

(stampvoet! Ownee dat doet zeer :P ;) )
Tja, maak je eigen keuze. Zo te lezen ben je net zo eigenwijs als ik toen was.

En stampvoeten blijft nog akelig lang pijn doen, net als springen.
It was delicious.
  dinsdag 4 september 2012 @ 07:54:40 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116374056
Ok, een muitend kind tussen 00.15 en 01.30 gooide roet in mijn renplannen. De wekker stond op 05.45 maar die heb ik maar even uitgezet. Ik ga vanmiddag wel. :+
pi_116375302
Hier geen kind maar gewoon lui :D dus ga ook pas vanmiddag lopen.
pi_116375380
Het is best warm om snel naar school te fietsen, en dan aan te komen en erachter te komen dat de lift het niet dood. Achja, kcal verbranden.

Wel altijd leuk om na de eerste dag te wegen, 1.1 kilo eraf. O+
pi_116375460
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:31 schreef Myraela het volgende:
Het is best warm om snel naar school te fietsen, en dan aan te komen en erachter te komen dat de lift het niet dood. Achja, kcal verbranden.

Wel altijd leuk om na de eerste dag te wegen, 1.1 kilo eraf. O+
1,1 kilo in een dag?
pi_116375595
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

1,1 kilo in een dag?
Heb ik altijd de eerste dagen, zegt niet zoveel eigenlijk, zal vocht zijn en alles. Maar is toch leuk om te zien.
  dinsdag 4 september 2012 @ 10:08:46 #120
319308 Tink89
To live is to dance
pi_116376246
Welkom voor de mededieetclubbers! Post eens iets wat je eet, wat je plan van aanpak is, enz. Is leuk om te lezen en wellicht hebben we nog tips.

Fratsman, ik vind dat jij heel weinig eet, zeker tussendoor. Ik weet niet meer wat jouw manier om af te vallen ook alweer is, maar met je lijstje gaat je lichaam in de spaarstand...

Vanochtend dan eindelijk m'n weegmomentje gevonden en van de 2 kilo die er toen-het-zo-warm was aan zaten, zijn er 1,5 weer af :D Regelmaat, eiwitten en minder koekjes doen een hoop. Ow, en alle boodschappen voor ons feest van zaterdag 3 trappen omhoog slepen ook...

Lijstje!

O: 2 volkoren. 30+ kaas, flinterdunne grillworst. Glaasje jus.
T: 2 granenbiscuitjes, vooralsnog 3 bekers thee. Komt nog thee bij.
L: 4 volkoren. 2 30+kaas met een gekookt eitje. 2 flinterdunne grillworst.
T: Appel, thee, water.
D: Aardappeltjes uit de airfryer, worstje en sla OF maaltijdsalade met kipstukjes, olijven, zongedroogde tomaatjes en paprika.
T: Yoghurt.

S: Lunchwandelen.
  dinsdag 4 september 2012 @ 10:17:49 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116376471
Lijstje van gisteren even afmaken:

L: salade m gerookte kipstukjes, olijfjes en komkommer en balsamico olie, 2 finse ronde m biefstukworsst
T: sultana
D: wraps m gerookte kip, wortel en avocado
T: zelfgemaakte smoothy van blauwe bessen, sap van 1 sinaasappel en wat yoghurt

Vandaag:

T: 1 pruim, 1 kiwi
L: 2 boterhammen m ossenworst, 1 m pindakaas
T: ontbijtkoek/sultana/finse ronde, zoiets iig
D: Veldsla stamppot met spekjes en tomaatjes
T: niks gok ik, want info avond op school
pi_116376679
Lijstje voor vandaag:

O yoghurt, muesli, lijnzaad
T ontbijtkoek
L 2 bruin met verse tomaten/groentesoep
T komkommer, appel, nectarine
A gnocchi, philadelphia light, spekkies, zak roerbakspul
T geen idee
Spoilers!
  Moderator dinsdag 4 september 2012 @ 10:37:55 #123
5428 crew  miss_sly
pi_116376909
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:58 schreef Elmo76 het volgende:
Hoi, ik heb eindelijk de moed gevonden me hier te 'melden'. Hopelijk helpt het me in mijn strijd tegen de kilo's/ kan ik hier de motivatie vinden om er wat aan te doen.

ik heb een ticker gemaakt, maar weet niet zo goed hoe ik die hier krijg. :@ moet ik dan die link die in het hokje bij code snippet staat hier naartoe kopieren?!
Hee hoi! Als ik terug ben van vakantie, kom ik hier ook weer meedoen. Zal nodig zijn, vrees ik :')
pi_116377010
ik vind het altijd zo knap hoe jullie vooruit kunnen plannen!
daar ben ik echt allergisch voor
wij weten meestal om 4 uur nog niet wat we die avond eten :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  Moderator dinsdag 4 september 2012 @ 10:48:42 #125
5428 crew  miss_sly
pi_116377165
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:41 schreef rhubarbje het volgende:
Dat hebben wij meestal ook, en toch wil ik het eens gaan proberen met een week menu. Er komen toch wel vaak dezelfde dingen op tafel, en met een beetje plannen, heb ik ook meer mogelijkheden om eens wat anders te verzinnen en te zorgen dat alles daarvoor in huis is.
pi_116377168
Ik heb echt geen tijd om dagelijks boodschappen te doen. Maar ik ben ook een echte planner en multi-tasker. Ik word strontsacherijnig als niet alles waarbij dat mogelijk is vast staat :')
Spoilers!
pi_116378184
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:41 schreef rhubarbje het volgende:
Dat is voor mij heel vaak juist een valkuil voor onverantwoorde keuzes :@
  dinsdag 4 september 2012 @ 11:51:11 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_116378859
Ik heb ook echt geen tijd voor dagelijkse boodschappen hoor... Ik werk ongeveer van kwart voor 8 tot kwart over 4 en ben dan rond 5 uur thuis. Als ik dan nog boodschappen moet doen en moet koken en afwassen (samen met O+ natuurlijk), kan ik tot half 8 geen moment rustig zitten. Nee bedankt, daar word ik echt niet gelukkig van.

Overigens plan ik niet heel strikt. Ik zorg gewoon dat ik voor een week ongeveer 6 opties in huis heb en dan bekijk ik per dag welke van die opties past bij waar ik zin in heb.

Xx
pi_116378935
Ik plan doorgaans ook niet echt per dag. Ik hou wel rekening met houdbaarheidsdata, soms moet iets aan het begin van de week op. Ik hou ook rekening met variatie qua vis, vlees, kip en vega. Twee dagen achter elkaar geen vlees of kip is voor mijn vriend niet echt een optie.
Spoilers!
pi_116379127
Ja wij hebben dan weer geen auto dus zijn boodschappen voor meer dan een of soms twee dagen gewoon niet te doen
en ik heb voortaan echt geen moeite meer met dingen laten liggen in de supermarkt dus dat scheelt
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116379445
Plannen werkt bij mij echt niet... Ik zwerf veel te veel rond bij het avondeten en blijf dan dus weggooien. Ook hier kies ik mijn sociaal leven over nog meer afvallen *o*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_116379549
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:59 schreef rhubarbje het volgende:
Ja wij hebben dan weer geen auto dus zijn boodschappen voor meer dan een of soms twee dagen gewoon niet te doen
en ik heb voortaan echt geen moeite meer met dingen laten liggen in de supermarkt dus dat scheelt
Appie! Die heeft een hele grote auto om het spul mee in je keuken af te leveren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_116379586
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Appie! Die heeft een hele grote auto om het spul mee in je keuken af te leveren.
als we daar geld voor hadden hadden we ook wel geld voor een auto ;)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116379645
Bij ons bezorgt de AH niet. Meestal doen we dagelijks boodschappen, maar ik heb wel al een plan voor 5 maaltijden per week. Daar wijk ik dan weer regelmatig van af, omdat de supermarkt die vlak bij ons huis ligt echt ontzettend vaak niet de basale dingen heeft die op mijn lijstje staan. Denk aan: kipfilet, gehakt, sla, aardbeien etc.
pi_116379727
Wij fietsen ook een sjpermarkt verder meestal want de dichtsbijzijnde doet niet aan parmezaanse kaas! Dat is al te exotisch. probeer dan maar eens een granaat appel te scoren of zo :N

Maar meestal doet een van ons de boodschappen als ie onderweg is naar huis en dan kookt de ander. Prima deal opzich :P en voor een drukke dinsdag heb je toch zo je favorieten die vaak voorbij komen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116379816
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:18 schreef rhubarbje het volgende:
Wij fietsen ook een sjpermarkt verder meestal want de dichtsbijzijnde doet niet aan parmezaanse kaas! Dat is al te exotisch. probeer dan maar eens een granaat appel te scoren of zo :N

Maar meestal doet een van ons de boodschappen als ie onderweg is naar huis en dan kookt de ander. Prima deal opzich :P en voor een drukke dinsdag heb je toch zo je favorieten die vaak voorbij komen
Mijn supermarkt heeft soms parmezaanse kaas. Meestal niet. En heeft bijv nooit huttenkase. En als de zalm in de aanbieding is heb je kans dat je 5 dagen achter elkaar geen zalm aantreft. Vandaar dus geen strict plan, maar een '5 verschillende maaltijden plan'. Kan ik ter plekke nog weer veranderen.
pi_116379943
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:13 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

als we daar geld voor hadden hadden we ook wel geld voor een auto ;)
Als je het met de app doet is de bezorging tijdelijk gratis. Das best niet duur.
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:40:03 #138
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116380192
Bij mij zit de supermarkt dichtbij, kan ik lopend af en loop er 's avonds vanaf het station langs. Maar op mijn vrije dag loop ik het dorp verder in voor de supermarkt, gelijk meer beweging ;)

Collega legt net een megazak snoepgoed tussen ons in.... Enigszins gevraagd om die weer weg te stoppen :X Wil geen verleiding hebben, zag er al veel te veel lekkere dingen in zitten :D
pi_116380206
Poe, wat een moeite om aan je boodschappen te komen. Ik ben blij dat ik in een grote stad in de randstad woon. Ik was pas bij AH in het dorp van mijn ouders en daar hadden ze niet eens currypasta :{w
Spoilers!
pi_116380284
Ik ga op zaterdag naar AH en/of Jumbo, die zitten naast elkaar. Daar haal ik boodschappen voor de rest van de volgende week. Doordeweeks ga ik meestal nog wel naar de Turkse supermarkt om de hoek voor verse en goedkope groente. En meestal ook nog naar Hoogvliet/Bas vd Heijden of Lidl voor mooie aanbiedingen. Bas is in de straat, Lidl bij mijn werk om de hoek en Hoogvliet naast mijn oma's verpleeghuis. Ik begrijp nu dat dit nogal een luxe is :o
Spoilers!
pi_116380514
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Als je het met de app doet is de bezorging tijdelijk gratis. Das best niet duur.
oh! Hoe lang is tijdelijk?
Gratis is het wel heel handig ja!
(niet gratis is het nog handig daar niet van)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:07:39 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116380851
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:51 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb ook echt geen tijd voor dagelijkse boodschappen hoor... Ik werk ongeveer van kwart voor 8 tot kwart over 4 en ben dan rond 5 uur thuis. Als ik dan nog boodschappen moet doen en moet koken en afwassen (samen met O+ natuurlijk), kan ik tot half 8 geen moment rustig zitten. Nee bedankt, daar word ik echt niet gelukkig van.

Overigens plan ik niet heel strikt. Ik zorg gewoon dat ik voor een week ongeveer 6 opties in huis heb en dan bekijk ik per dag welke van die opties past bij waar ik zin in heb.

Xx
Ik kan dat dan weer niet onthouden, wat had ik ook al weer gekocht en waar was het voor.
En dus schrijf ik gewoon braaf op wat we wanneer eten en dan wil ik nog wel eens schuiven onderling als het anders uit komt, maar verder houden we ons er goed aan.

Zoals isa zegt, doe ik het niet, dan ga ik de mist in en gaan we acuut rommelig en ongezonder eten.
pi_116381068
Avondeten is hier nog een compleet mysterie, maar verder is dit m'n lijstje:

O (laat): optimel yoghurt met 4 eetlepels viergranenmuesli
T: -
L: salade van gerookte kip, sla, penne en rauwkost
T: minneola + evt plak ontbijtkoek
D: wat de pot schaft

Tot nu toe ruim een liter water gedronken. Beweging vandaag weinig, vanavond wel schoonmaken en opruimen maar verder niet eigenlijk.
pi_116382999
ontbijtkoek als tussendoortje, is dat een beetje aan te raden? :@ Lijkt me persoonlijk iets vullender dan crackers.
pi_116383263
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 22:59 schreef junkiexp het volgende:

[..]

3 x in de week lijkt me voldoende, een dag rust er telkens tussen is ook belangrijk.
Wel goed, ik heb het een tijdje gedaan maar zou nu niet meer willen.
Moet je toch weer naar die sportschool, en ben je gebonden aan openingstijden en eventuele drukte.

Maar ieder zijn of haar ding he :)
Ik heb een jaar lang fitness en sportkleding voor mijn verjaardag gekregen, dus als ik niet zou gaan zou ik me wel schuldig gaan voelen. :') Het is een erg nette sportschool, open tot 10 uur 's avonds en de drukke momenten kan ik wel ontlopen met mijn studie.

Heb dus geen smoesjes om niet te gaan, de vorige keer stopte ik gewoon met gaan omdat ik lui was. :') Ik vind het niet "leuk" maar als ik eenmaal een iets beter lichaam/conditie heb kan ik iets gaan doen dat ik wel leuk vind. Zoals dansen of zwemmen, daar zou ik me nu niet goed bij voelen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:20 schreef fratsman het volgende:
ontbijtkoek als tussendoortje, is dat een beetje aan te raden? :@ Lijkt me persoonlijk iets vullender dan crackers.
Wel een hoop suikers. Ik zou het persoonlijk niet aanraden, maar bij mij vult het ook niet eigenlijk. 1 cracker doet bij mij meer dan een plakje ontbijtkoek.
  dinsdag 4 september 2012 @ 14:30:06 #146
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_116383280
Maken jullie zelf een menu of hebben jullie een boekje met ideeën?
Ik merk dat we hier een beetje op dezelfde dingen terug vallen met eten. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken!
Hier wordt 1 keer per week boodschappen gedaan en tussenoor haal ik nog wat verse groente. Verder eten we minstens 1 keer per week vis en priberen we 1 keer per week vegetarisch te eten.
Mijn menu van vandaag:
O: kopje koffie en 2 bruine boterhammen met kaas
T: glas water (sollicitatiegesprek, dus geen zin en geen tijd om iets te eten!)
L: 2 volkoren crackers met kersenjam en een kop thee.
Zometeen tussendoor een plak ontbijtkoek en diner wordt wrs taco's.
En verder drink ik spa rood, want gewoon water vind ik niks aan.
pi_116383389
Ik ben trouwens vanavond in Amsterdam, heeft iemand een idee wat nog redelijk gezond en toch makkelijk en snel en niet te duur is om te eten? Ik ben het zo gewend om in de stad altijd iets fouts te nemen. :')
pi_116383593
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:35 schreef Myraela het volgende:
Ik ben trouwens vanavond in Amsterdam, heeft iemand een idee wat nog redelijk gezond en toch makkelijk en snel en niet te duur is om te eten? Ik ben het zo gewend om in de stad altijd iets fouts te nemen. :')
Wagamama? Is lekker, betaalbaar en redelijk gezond. :) Zit ongeveer naast Paradiso.
Waar moet je zijn in Amsterdam?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_116383684
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Wagamama? Is lekker, betaalbaar en redelijk gezond. :) Zit ongeveer naast Paradiso.
Waar moet je zijn in Amsterdam?
Dat ziet er wel lekker uit, zat al te denken aan iets van wok of in die richting.

Ik kom met de trein, dus kom sowieso op het station en daarna gaan we naar de Melkweg.
pi_116383735
Volgens mij zit er een wok in de Leidsestraat. Liep er vorige week nog langs. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_116384198
Burgermeester!!! echt te lekker
wel wat om misschien.
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116384593
Ontbijtkoek vult bij mij wel goed, en t geeft me een beetje een oppepper (die ik "vroegah" zo krijgen door de fruittoffees die hier op kantoor staan soldaat te maken). Ideaal is t niet, maar totdat ik toe ben aan twee stuks fruit s middags doe ik het maar even zo :). Ik ben geen fruit eter namelijk, ben het mezelf echt aan het aanleren, haha.
pi_116384738
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:30 schreef Elmo76 het volgende:
Ik merk dat we hier een beetje op dezelfde dingen terug vallen met eten. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken!
Hier wordt 1 keer per week boodschappen gedaan en tussenoor haal ik nog wat verse groente. Verder eten we minstens 1 keer per week vis en priberen we 1 keer per week vegetarisch te eten.
Mijn menu van vandaag:
Gewoon wat proberen joh, het kan een keer misgaan maar daar leer je dan van ;)

Maar is 2 crackers als lunch niet een beetje weinig?
pi_116385345
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:30 schreef Elmo76 het volgende:
Mijn menu van vandaag:
Ik heb een mailabonnement op het weekmenu van het voedingscentrum, daar haal ik meestal wat uit. En op de website van allerhande(als je een beetje om de recepten van pakje dit, sausje dat en klaar heenleest). En wat minder slank, maar wel lekker: www.kayotic.com

Ik zoek voor 6 dagen uit wat we kunnen eten, en beslis dan op de dag zelf wat het wordt. Dag 7 is of een P dag, of een restjesdag.
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:12:16 #155
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_116394092
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Volgens mij zit er een wok in de Leidsestraat. Liep er vorige week nog langs. :)
Woktowalk? Daar haal ik geregeld wat. :Y
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_116409780
Eten in Amsterdam ging fout, en dat terwijl ik de hele dag al weinig had gegeten omdat ik in de stad wat dacht te gaan eten.

We waren onderweg, sprong er iemand voor de trein dus moesten we helemaal om. Uiteindelijk op den haag bij de AH een beker fruit, yoghurt en een beetje muesli op, met de gedachten dat we dan maar iets later nog iets zouden eten. Maar toen wilde we gewoon snel bij de Melkweg naar binnen.

Dus uiteindelijk de hele dag

o: 1 cracker kaas
l: 1 cracker pindakaas
d: beker yoghurt, fruit, muesli
net: 1 cracker pindakaas.

qua drinken: 2 liter water, half litertje crystal clear en een cappuccino.

En dan ook nog een uur gefietst omdat ik mn bus had gemist. :')

Morgen weer lekker thuis en normaal eten, gezond eten in de stad vind ik echt lastig, zeker met haast. En zeker als je dan om 12 uur rondloopt en alleen de burgerking en de turken nog open zijn. :')
pi_116410740
Myraela, je moet niet minder gaan eten overdag omdat je 's avonds uit eten gaat :N Dat is niet zo'n handig uitgangsprincipe. Gewoon ontbijten, gewoon lunchen en zeker niet maar 1 crackertje nemen.

Want was je van plan je bij het uit eten gaan helemaal te laten gaan? Je vol te stampen met ongezonde zooi? Vast niet.
pi_116410752
* laiveneertiekje sluit zich aan bij Isabeau.

Eet dan beter de dag erna wat lichter, dan heb je toch meestal al niet zoveel honger meer na een uitgebreide avondmaaltijd.. Ik was echt omgevallen met zo weinig eten.

Ik ben zenuwachtig, zoals altijd de eerste echte lesdag van het schooljaar.. Het wordt wel elk jaar minder, en hopelijk is het na deze week weer over..
pi_116410757
Mijn tong tintelt van de perzik -O-
En ik ben al allergisch voor appels en kersen :'(

Het valt me tijdens het spreekuur steeds meer op dat oudere mensen nooit allergieën hebben en dat vooral jongere mensen vaak een hele reeks aan verschillende allergieën hebben. Als je mensen boven de 70 vraagt of ze een allergie hebben is het antwoord standaard 'nee'. Tsja.
pi_116410764
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 07:51 schreef laiveneertiekje het volgende:
* laiveneertiekje sluit zich aan bij Isabeau.

Eet dan beter de dag erna wat lichter, dan heb je toch meestal al niet zoveel honger meer na een uitgebreide avondmaaltijd.. Ik was echt omgevallen met zo weinig eten.

Ik ben zenuwachtig, zoals altijd de eerste echte lesdag van het schooljaar.. Het wordt wel elk jaar minder, en hopelijk is het na deze week weer over..
Ik wens je een enorm leuke tutorklas toe! En voor de rest tieners die naar je luisteren ;)
pi_116410775
Mijn mentorklas is leuk is mijn eerste indruk.

De rest zie ik vandaag(en morgen) wel.
pi_116411720
Lijstje van gisteren:

O: halve gallia meloen+ rode grapefruit
T: wortels, nectarine
L: (kantine) kippesoep, salade, wrap met runderrookvlees --> wat uitgebreidere lunch dan normaal omdat ik brood voor 10uurtje vergeten was
T: wortels, radijs, en Opkikker tomaat
D1 (5 uur): mais met 2 gekookte eieren
D2: roerbakmix gebakken in beetje zonnebloemolie met blokje visbouillon en 200g alaska koolvis uit de vriezer
T: wortels en kom magere yoghurt

Plan voor vandaag:

O: halve gallia meloen+ rode grapefruit
T: 2 dunne zuurdesembrood noten / rozijnen met fruitstroop
L: salade, evt soep indien niet romig
T: wortels, radijs
T2: 2 pruimen (en daarmee bedoel ik het fruit, geen vrouwelijke collega's)
D: salade met eieren, gerookte zalm, tomaat, paprika, amandelen, olijven en verse koriander
T: radijsjes, wortels, opkikker

En vanavond weer naar de sportschool, kan ik ook weer wegen. Afgelopen zondag zat ik op -11 kg sinds begin juli dit jaar

Dit dieet hou ik overigens niet 7 dagen per week vol. Ik gun mezelf op zaterdag een excuusdagje. Dan eet ik wat uitgebreider, en drink ook bier eet wat chips/ bitterballen enzo ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door bigfoot1972 op 05-09-2012 09:19:53 ]
  woensdag 5 september 2012 @ 09:25:25 #163
319308 Tink89
To live is to dance
pi_116411968
Vanochtend nog steeds het gewicht van gisteren. Lijkt erop dat het geen dipje naar beneden was, maar gewoon wat ik echt weeg :D

Lijstje!

O: 2 volkoren. Flinterdunne grillworst, 30+kaas.
T: 2 granenbiscuitjes en 4 koppen thee.
L: 4 volkoren. 2 grillworst, 2 runderrookvlees.
S: Half uur lunchwandelen naar de Jumbo voor lv yoghurt.
T: Nog eens 4 koppen thee en een beker lv yoghurt.
D: Maaltijdsalade met reepjes gegrilde kip, paprika, olijfjes, zongedroogde tomaatjes en dressing.
T: Niks, vlak voor/na paardrijden eten is niet fijn.
S: Uur intensief paardrijden.

Comments?
pi_116412250
Ziet er goed uit!

Grillworst en kaas zou je evt kunnen vervangen door iets magerders, kipfilet bijv.

30+ kaas is nog steeds 30% vet.
pi_116412321
O yoghurt, muesli, lijnzaad
T ontbijtkoek
L 2 bruin, kop zelfgemaakte tomaten/groentesoep
T komkommer, 2 nectarines, appel
A 2 of 3 maiswraps met mager gehakt, rode saus en een berg groente
T geen idee, waarschijnlijk niets
Spoilers!
pi_116412441
Wekelijkse weegmoment;

112.5 ---> 111.9 Nog niet veel, maar het is een begin! :D
  woensdag 5 september 2012 @ 10:08:19 #167
319308 Tink89
To live is to dance
pi_116412652
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 09:43 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ziet er goed uit!

Grillworst en kaas zou je evt kunnen vervangen door iets magerders, kipfilet bijv.

30+ kaas is nog steeds 30% vet.
Nee, da's niet helemaal waar wat je zegt hoor. Info Neemt niet weg dat kaas vet is, natuurlijk, daar heb je gelijk in.
Ik ben sowieso wel het met je eens dat het best magerder kan, maar ik mag heel veel producten niet hebben, omdat er lactose in zit. Kipfilet mag ik dus niet zomaar, ik mag meestal wel kalkoenfilet. Die is behoorlijk duur, dus dan neem ik in plaats van een gewone plak kalkoenfilet een flinterdun gesneden plakje grillworst. Er zitten dan per 100 gram wel twee keer zoveel kcal in, maar doordat zo'n plakje maar de helft weegt, maakt het niks meer uit. Bovendien zitten er dan meer plakjes in een verpakking en is het dus extra goedkoop.

Hoe dan ook zijn suggesties welkom hoor. Ik vind het zelf ook lastig om te varieren in broodbeleg.

Xx
pi_116414582
quote:
Helft mensen met overgewicht prima gezond

AMSTERDAM – Groot gedeelte van te dikke mensen heeft geen slechter medisch vooruitzicht dan mensen met normaal gewicht.

Dat schrijven onderzoekers van het Karolinska Institutet in Stockholm, Zweden, deze week in European Heart Journal.

Uit het Zweedse onderzoek bleek dat 46 procent van alle mensen met overgewicht prima gezond is. Het hart, de longen en de bloedwaarden van deze mensen zijn in orde en vergelijkbaar met gezonde mensen met normaal gewicht.

.Zij hebben daarom geen verhoogd risico op hart- en vaatziekten en kanker. Hun kans om vroegtijdig te komen overlijden is bovendien hetzelfde als mensen zonder overgewicht. De gezonde mensen met overgewicht hebben met name een BMI tussen de 25 en 35. Extreem overgewicht is hoe dan ook ongezond.

Fitheid

De resultaten geven volgens de onderzoekers aan dat het belangrijk is om fitheid te meten, voordat dikke mensen geadviseerd wordt om af te vallen. Omdat overgewicht hebben niet per definitie ongezond blijkt te zijn, zou er terughoudender met interventie omgegaan moeten worden.

De Zweden maakten in hun onderzoek gebruik van de gegevens uit een langlopende studie van meer dan 43.000 personen die sinds 1979 gevolgd worden. Een waaier aan gegevens is over bekend over hen, waaronder hun gewicht, lengte, percentage vet en tailleomtrek.

Bovendien worden de deelnemers regelmatig onderworpen aan medische tests waarin hun long en hartcapaciteiten worden getest. Daarnaast is bloeddruk, cholesterol en suikerspiegel bekend.

Het eerste wat ik denk bij het lezen van dit onderzoek is: dus 54% is dus niet goed gezond? Maar hoeveel % van de mensen zonder overgewicht is dan gezond/niet gezond?! Zo kan je toch geen objectief beeld vormen?
  woensdag 5 september 2012 @ 11:29:41 #169
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116414660
Het artikeltje is natuurlijk niet geweldig, maar uit de tekst meen ik op te kunnen maken dat de waarden vergelijkbaar zijn:

quote:
Uit het Zweedse onderzoek bleek dat 46 procent van alle mensen met overgewicht prima gezond is. Het hart, de longen en de bloedwaarden van deze mensen zijn in orde en vergelijkbaar met gezonde mensen met normaal gewicht.

.Zij hebben daarom geen verhoogd risico op hart- en vaatziekten en kanker. Hun kans om vroegtijdig te komen overlijden is bovendien hetzelfde als mensen zonder overgewicht.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_116415022
Wel interessant, het geeft precies aan hoe ik er over denk. Mijn vriend werkt 80 uur per week, heeft heel veel stress, eet veel vet vlees, chocola, etc, slaapt slecht en kort. Omdat hij toevallig superslank is, zou hij gezonder zijn dan ik?
Spoilers!
pi_116415647
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wel interessant, het geeft precies aan hoe ik er over denk. Mijn vriend werkt 80 uur per week, heeft heel veel stress, eet veel vet vlees, chocola, etc, slaapt slecht en kort. Omdat hij toevallig superslank is, zou hij gezonder zijn dan ik?
Waarmee je weer niet kunt zeggen of jij wel gezond bent of niet. Maar hij is niet gezond bezig in elk geval. :P
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_116415849
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:00 schreef Soempie het volgende:

[..]

Waarmee je weer niet kunt zeggen of jij wel gezond bent of niet. Maar hij is niet gezond bezig in elk geval. :P
Precies, maar ik ben niet per definitie ongezonder dan hij vanwege mijn overgewicht :s)
Spoilers!
pi_116415907
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Precies, maar ik ben niet per definitie ongezonder dan hij vanwege mijn overgewicht :s)
Eens. :) En misschien kan hij die ongezonde levensstijl ook wel heel goed hebben en is er dus niks mis met z'n bloedwaardes, etc. :+

Ik heb eindelijk de grens van 90 kg achter me gelaten trouwens. Goed, 89,9, maar dan nog. :D Het is echt zo'n psychologische grens he?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_116416062
Ik zou willen dat iemand eens echt aan zou tonen dat overgewicht niet slecht voor je is
dan zou ik meteen kappen met dieeten :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116416165
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:15 schreef rhubarbje het volgende:
Ik zou willen dat iemand eens echt aan zou tonen dat overgewicht niet slecht voor je is
dan zou ik meteen kappen met dieeten :')
Ik absoluut niet. Ik voel me prettiger als ik minder weeg. Al ben ik lang niet meer zo ongelukkig met mijn overgewicht als ik geweest ben.

En er is in ieder geval voor zover ik weet wel aangetoond dat er een verhoogde kans op diabetes is met overgewicht. Eén autoimmuunziekte vind ik wel voldoende.
Spoilers!
pi_116416190
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik absoluut niet. Ik voel me prettiger als ik minder weeg. Al ben ik lang niet meer zo ongelukkig met mijn overgewicht als ik geweest ben.

En er is in ieder geval voor zover ik weet wel aangetoond dat er een verhoogde kans op diabetes is met overgewicht. Eén autoimmuunziekte vind ik wel voldoende.
he jammer dan moet ik toch nog even door ;(
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116416251
Echt? Ik wil me ook graag wat mooier voelen. Dat ik de kleding aan kan die ik leuk vind en dat ik niet in elke winkel toch best lang moet zoeken voor ik eindelijk iets heb wat ik mooi vind en pas. En ik wil over een tijdje achter m'n zoontje aan kunnen rennen, zonder dat ik paars word.

Maar misschien gaan die dingen voor jou ook helemaal niet op. Ik zie zat mensen met overgewicht die er hartstikke mooi en gelukkig uitzien. En van wat ik uit dit topic begrijp hebben heel veel mensen een prima conditie. Ik waag me bijvoorbeeld nog niet aan het hardlopen.
pi_116416388
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:21 schreef Soempie het volgende:
Echt? Ik wil me ook graag wat mooier voelen. Dat ik de kleding aan kan die ik leuk vind en dat ik niet in elke winkel toch best lang moet zoeken voor ik eindelijk iets heb wat ik mooi vind en pas. En ik wil over een tijdje achter m'n zoontje aan kunnen rennen, zonder dat ik paars word.

Maar misschien gaan die dingen voor jou ook helemaal niet op. Ik zie zat mensen met overgewicht die er hartstikke mooi en gelukkig uitzien. En van wat ik uit dit topic begrijp hebben heel veel mensen een prima conditie. Ik waag me bijvoorbeeld nog niet aan het hardlopen.
ik voel me mooi en ik kleed me erg leuk (als je het mij vraagt ;) )
ik heb geen zoontje en probeer rennen sowieso te vermijden :P (ik ben erg lui, vandaar mijn pens :P )

echt de enige reden dat ik op dieet ben is omdat ik niet dood wil voor mijn 40ste
als dat niet zo zou zijn zou ik er nu mee kappen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116416540
Ik vind het toch ook wel fijn om gemakkelijker leuke kleren te kopen. Het lukt mij echt niet in de grotere maten. Ik ben dus blij dat ik weer grotendeels in L/XL pas, maar zou het heel fijn vinden als M ook weer zo lukken.

Ik moet zeggen dat vakantie daar wel weer goed voor is: de motivatie is in ieder geval prima aanwezig om het allemaal weer goed en gezond te gaan doen als we thuis zijn. Buiten dat heb ik hier zelfs in bikini gezwommen :o dat stamt nog uit de tijd van zeven jaar geleden toen ik maat 38 had :') en het viel me nog best mee.
pi_116417159
Mijn gezondheid kan me eigenlijk maar erg weinig schelen, als slank zijn ongezonder zou zijn zou ik het nog steeds willen. Ik wil er gewoon leuker uit zien en makkelijk kleren kopen. Nou zit ik nu op de grens dat kleren kopen eigenlijk niet lastig is, maar het zit allemaal minder mooi. Ik wil gewoon van die dingetjes aan die ik eigenlijk alleen mooi vind als je slank bent. Zoals jeans shorts. O+ En een bikini. O+
pi_116417457
ik zou nu sowieso geen dingen meer aan doen als jeans shorts :P (niet dat ik ze niet leuk vind hoor, maar ze passen niet bij me en ik ben gewoon oud dan moet je dat ook niet willen :') )
de dingen die ik graag draag staan me prachtig en als ik iets zie wat ik niet in mijn maat kan vinden maak ik het na

maar goed deze discussie is voor iedereen persoonlijk natuurlijk
het neigt toch een beetje naar smaak
(niet dat ik daarmee bedoel dat ik dikke mensen mooier vind dan dunne mensen, daar heb ik nou niet bepaald een rechtlijnige mening in of zo... maar als ik mezelf zou moeten omschrijven zou daar dik en mooi in voor komen)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116417608
Mijn belangrijkste reden om af te vallen is ook niet eens mijn gezondheid, al zou dat wel de belangrijkste moeten zijn natuurlijk. Ik wil gewoon leuke kleren kunnen kopen zonder gedoe :@ That's it. Lelijk vind ik mezelf niet en mijn man is ook blij met mijn figuur, dus daar hoeft het niet voor.
pi_116417612
Mijn doel is gezondheid en uiterlijk. Plus dat ik wil dat als ik tijdens het douchen naar beneden kijk, dat ik kan zien dat 'hij' er nog hangt ;)
pi_116417635
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:08 schreef bigfoot1972 het volgende:
Mijn doel is gezondheid en uiterlijk. Plus dat ik wil dat als ik tijdens het douchen naar beneden kijk, dat ik kan zien dat 'hij' er nog hangt ;)
Daarbij wordt hij groter als je afvalt O-) (zei Dr. Ozz bij Oprah)
pi_116417696
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daarbij wordt hij groter als je afvalt O-) (zei Dr. Ozz bij Oprah)
:o echt!
apart

dr ozz geeft me trouwens de kriebels [/offtopic]
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116418024
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:02 schreef rhubarbje het volgende:
maar als ik mezelf zou moeten omschrijven zou daar dik en mooi in voor komen
Dat vind ik tof. ^O^ En straks ben je dan gewoon slank(er), mooi en gezond.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:08 schreef Isabeau het volgende:
Mijn belangrijkste reden om af te vallen is ook niet eens mijn gezondheid, al zou dat wel de belangrijkste moeten zijn natuurlijk. Ik wil gewoon leuke kleren kunnen kopen zonder gedoe :@ That's it. Lelijk vind ik mezelf niet en mijn man is ook blij met mijn figuur, dus daar hoeft het niet voor.
Dat is wel fijn. O+

M'n man zou het nooit zeggen, maar ik denk dat hij het ook wel fijn en mooier zou vinden als ik nog wat af zou vallen. Bij 95 kg zei hij dat een kilo of 10 wel prima zou zijn (voor m'n gezondheid :+ ) en dat ik het ook weer niet te gek moet maken met dat afvallen. Dat vond ik ook lief. O+
  woensdag 5 september 2012 @ 13:23:53 #187
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_116418094
Mijn doel was de BMI naar beneden krijgen, maar ik kick momenteel echt hard op een lekker gewicht krijgen als doel op zich. Gisterochtend 15km gelopen door bos en heide, hele dag daarna in een soort rustige roes geweest. Ik besteed meer tijd en aandacht aan kleinere porties gezonder eten, en geniet extra als ik eens wat vets vreet, wat ik 1 of 2x per week gewoon lekker doe maar niet meer routine.

Ik ren al trappen op als een gestoorde debiel, hijg minder bij het halen van de bus, ik handel rustiger en creatiever, ik voel me beter, ik slaap gelijkmatiger, rare klachtjes en pijntjes worden steeds minder. Ik vind het echt puur genieten dat afvallen momenteel.

En dan ben ik nog maar 9 kilo kwijt... (Then again, als iemand me zou vragen om dag en nacht 9 kilo mee te torsen zou ik ook doodongelukkig zijn.)

Dus ja gezondheid is niet een vaag iets in de toekomst waar je het voor doet, ik sta er echt hard van versteld wat een paar kilo's nu al uitmaakt. Voor mij als sporthater/lichaam-negeerder is dit echt nieuws.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_116419909
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:23 schreef eleusis het volgende:

En dan ben ik nog maar 9 kilo kwijt... (Then again, als iemand me zou vragen om dag en nacht 9 kilo mee te torsen zou ik ook doodongelukkig zijn.)
Een aantal jaar geleden was ik zo'n 35 kilo afgevallen (wijze waarop raad ik niemand aan, maar daar gaat het nu niet over 8-) ) en nadat ik boodschappen had gehaald dacht ik: poeh, die tassen zijn echt loodzwaar! Ik droeg 2 boodschappentassen en een rugzak met boodschappen en ben daarmee gewoon op de weegschaal gaan staan. Woog bij elkaar nog geen 20 kilo :') Dat was wel echt een openbaring, dat 35 kilo nog véél meer was en dat had ik ook jarenlang mee gezeuld.
pi_116420374
Sinds mn nieuwe werk weer echt goed bezig.

Goede nette lunch donkerbruin brood,(vrij) mager beleg. Glaasje melk , stukje fruit.

Goed geregeld elke dag bedrijfslunch.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 september 2012 @ 14:34:34 #190
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_116420626
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een aantal jaar geleden was ik zo'n 35 kilo afgevallen (wijze waarop raad ik niemand aan, maar daar gaat het nu niet over 8-) ) en nadat ik boodschappen had gehaald dacht ik: poeh, die tassen zijn echt loodzwaar! Ik droeg 2 boodschappentassen en een rugzak met boodschappen en ben daarmee gewoon op de weegschaal gaan staan. Woog bij elkaar nog geen 20 kilo :') Dat was wel echt een openbaring, dat 35 kilo nog véél meer was en dat had ik ook jarenlang mee gezeuld.
Echt ongelofelijk hè Isabeau... Als ik Isa nu een tijdje op mijn rug draag omdat ze moe is, dan realiseer ik me dat ik 7 jaar geleden dat gewicht elke dag bij me had. Ik ben toen 27 kilo afgevallen, dat weegt zij nu ongeveer.

Hier begin ik weer een beetje in de juiste flow te komen. Maar echt helemaal goed gaat het nog niet... En ik wil nog maar 4 kilo kwijt ofzo.
pi_116424643
Ik reken altijd in pakken suiker van een kilo. Als je in de winkel er een vast hebt is het al best wat.

Nog 10 pakken suiker te gaan. :7
pi_116425430
Ik stel het me voor als liters gebruikt frituurvet. Dan ziet het er nog walgelijker uit :)
pi_116425656
Zo'n fles cola is ook al 1,5 kg. Als mijn gewicht 1,5 kg hoger of lager is dan vind ik dat niet veel, maar zo'n fles weegt nog best wat.
pi_116426221
:W

Ik leef nog. Moe, gaar, maar ben niet gillend weggelopen, vond dat ik er wel reden toe had..

Morgen 6 lesuurtjes, dus vanavond nog even aan de bak, en dan lekker op tijd naar bed.
pi_116433516
Beetje stressvol dagje, gelukkig niet gesnackt (huzzah!) maar ook niet genoeg gegeten.

Lijst:
O: optimel yoghurt met 4 eetlepels viergranenmuesli
T: niks
L: twee bruine boterhammen met dun laagje boter en plakje ham, witte boterham met boter en beetje hagelslag
T: kommetje perzikyoghurt, glas spa citron, flesje Aquarius tijdens 't sporten
D: vier kleine pannenkoeken
T: straks nog iets van fruit, glas spa citron

B: 45 min crosstrainer :7

En over de hele dag bijna 2 liter water. Straks lekker douchen en naar bed.. Het is wel lekker om even je hoofd leeg te maken door op zo'n apparaat te staan :)
pi_116450171
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:38 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ik stel het me voor als liters gebruikt frituurvet. Dan ziet het er nog walgelijker uit :)
Liters gebruikt frituurvet. :r Welgekozen. :Y :D
pi_116451155
Gisteren uit eten geweest. Gewicht vanmorgen hetzelfde als gisterochtend *)
Onverwacht.
  donderdag 6 september 2012 @ 10:17:17 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116451337
Ik heb nog steeds moeite weer terug in het gareel te komen. Overdag gaat het wel, 's avonds overvalt de snaaitrek me toch nog wel.
Gisteren en eergisteren ben ik daarom maar niet eens op de weegschaal gaan staan, maar toch vanmorgen weer wel en dat viel absoluut niet tegen, zelfs nog ietsje lichter dan eerder in de week. :o *meevallertje

Vandaag ga ik echt weer hardlopen voor het eerst in anderhalve week, ik hoop dat dat ook een beetje gaat helpen, meestal wel namelijk. Ik hou van die stofjes die dan vrij komen. :Y

En verder had ik gisteren een :X :'( :X momentje toen ik een van mijn fysio-oefeningen deed. Op handen en knieeen en als ik dan naar mijn buik kijk... :o Zelfs toen ik niet hyperslank was had ik altijd wel een platte buik, mijn gewicht zat vnml op mijn benen toen, maar nu... 2 zwangerschappen en heel wat kilo's erbij en er weer af ziet het er echt niet meer af.
En dus heb ik een nieuw doel, iig nog 10kg eraf, dat vast zien te houden en dan een tummy-tuck! Dat is dan vlgs mij ook echt wel nodig. :@

Oh, en de fysio denkt dat mijn rugpijn voor een deel veroorzaakt wordt doordat ik 14kg af ben gevallen in de afgelopen 4 maanden. :') Mijn onderrug mist de stabiliteit zeg maar. ;)
pi_116452972
Jeetje BE, een tummy-tuck. Mijn buik ziet er op het moment ook niet fraai uit (veel strepen van de zwangerschap en ook wat slap, maar nog geen overtollig vel), maar ik zou het toch niet aandurven.

Wel een goede stimulans, denk ik, voor die 10 kg extra. En ik ben nu al heel benieuwd naar voor en na. :Y Ken je mensen die ook een tummy-tuck hebben laten uitvoeren? Van hier misschien?
pi_116453038
Als ik via google foto's bekijk van voor en na de operatie, dan is het vaak wel heel mooi gedaan. :Y Ziet er in de meeste gevallen goed uit.
  donderdag 6 september 2012 @ 11:24:20 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116453103
Ik heb 1 iemand voor en na gezien die het gedaan heeft en dat was echt superwauw en vlgs mij heeft Troel het ook laten doen.

Maar echt, het is geen gezicht als ik op handen en knieeen zit. Nu doe ik dat niet dagelijks, en ook niet naakt, maar toch...
Ik denk dat als het me lukt, nog eens tien (en het allerliefst nog eens 10 daarna) dat het dan ook gewoon echt heel lelijk is. Dan zou ik op -60 zitten tov mijn max (de dag voor ik van Sasha beviel) dus dan kan je je wel voorstellen dat dat ook wel echt veel vel is. ;)

En ja, dat betekent dat ik nu dus 40 kilo lichter ben dan op de ochtend voor ik beviel. :o :@ En ruim 30 kilo lichter dan op de dag dat ik zei 'en nu gaat het eraf': 18 feb 2008. *O*
  donderdag 6 september 2012 @ 11:43:28 #202
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_116453716
Je mag er dan moeilijk inkomen BE, maar dat heb je toch mooi maar wel geflikt! Good busy superwoman you :*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_116467632
Intake meting bij de sportschool gehad, alles was slecht behalve mijn visceraal vet. Maar dat alles slecht was had ik ook wel verwacht. Ook meteen 1.5 uur gesport.

Vandaag al iets van 2 liter water gedronken, gaat automatisch bij het sporten, maar mijn maag houd niet van zoveel water. :') Maagzuur als een gek.
pi_116468321
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Je mag er dan moeilijk inkomen BE, maar dat heb je toch mooi maar wel geflikt! Good busy superwoman you :*
Wat zij zegt! ^O^
pi_116475975
Het duurt even, maar dan heb je dus ook wat BE! Top joh!

Ik ben na een vermoeiende dag toch maar richting sportschool vertrokken. En het ging erg lekker, heb een aantal dingen net weer wat zwaarder gedaan dan vorige week, en dat ging goed!
pi_116479955
Wordt een dergelijke correctie eigenlijk vergoedt door het ziekenfonds?
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 september 2012 @ 23:05:37 #207
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_116483297
*O* BE *O*
pi_116484826
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:04 schreef junkiexp het volgende:
Wordt een dergelijke correctie eigenlijk vergoedt door het ziekenfonds?
Alleen als er een medische noodzaak is of als het buikvel 2/3 van de bovenbenen afdekt (!).
It was delicious.
pi_116485212
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 23:39 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Alleen als er een medische noodzaak is of als het buikvel 2/3 van de bovenbenen afdekt (!).
Wat een achterlijke voorwaarde. :') 2/3de van je bovenbenen. :') Houd het dan nog een beetje realistisch en zeg gewoon zodra het lager dan je kruis komt. Dat lijkt me al extreem genoeg.
pi_116488483
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 23:51 schreef Myraela het volgende:

Wat een achterlijke voorwaarde. :') 2/3de van je bovenbenen. :') Houd het dan nog een beetje realistisch en zeg gewoon zodra het lager dan je kruis komt. Dat lijkt me al extreem genoeg.
Zelfs mensen die bijna 100 kilo afvallen halen de eis vaak niet en zitten dan met overhangend vel plus alle nare consequenties daarvan (veel huidproblemen). Dus tsja.
pi_116488972
Wie halen dat dan wel eigenlijk?
pi_116488984
De bedoeling is waarschijnlijk "niemand". Dat is vast het goedkoopst.
  vrijdag 7 september 2012 @ 09:19:36 #213
30252 Soempie
Procreating
pi_116489485
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ja, dit. :Y

Hoeveel kost zo'n correctie eigenlijk? Lijkt me niet mals.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 08:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zelfs mensen die bijna 100 kilo afvallen halen de eis vaak niet en zitten dan met overhangend vel plus alle nare consequenties daarvan (veel huidproblemen). Dus tsja.
Belachelijk. Er is dan dus wel een medische noodzaak, maar er wordt natuurlijk niet gekeken naar het advies van een arts.
  vrijdag 7 september 2012 @ 10:05:26 #214
319308 Tink89
To live is to dance
pi_116490678
Nope, daar wordt niks mee gedaan.

Same goes voor borstverkleiningen. Ik ben inmiddels 30 kilo kwijt en begin nu rug- en nekklachten te ontwikkelen door mijn boezem. Huisarts en specialist geven aan dat spierverstevigende oefeningen e.d. nooit het gewenste resultaat gaan geven, maar verzekering eist dat ik dat eerst aantoon door jaren fysio te doen (en te betalen...). Voor dat geld en die moeite kan ik m'n verkleining beter zelf betalen :)

Xx
pi_116491610
Ik vind het in ieder geval super knap van jullie allemaal! Laten we hopen dat jullie de lotto winnen oid ;)! Nee even serieus (al zou het erg fijn zijn ;)!), het is eigenlijk belachelijk wat voor voorwaarden bij sommige operaties zitten. Inderdaad als je je kruis al niet meer kunt zien zou al genoeg moeten zijn. 2/3 van je benen, dan moet je volgens mij echt tegen de 400kilo aan hebben gezeten ofzo...

Ik moet ook weer flink aan de slag. Vriendje lief is geweest dus heb niet opgelet. 3 verjaardagen, waarvan ik bij 2 de verleidingen heb kunnen weerstaan, maar bij die van mijn vader niet (dus troep (lees:brood en dat zet enorm aan bij mij)gegeten). Drie kilo erbij, die gaan er volgende week gewoon weer vanaf! Moet ook wel zeggen dat ik nu weer een dikke voet heb van het vocht, omdat mijn hormoonschommel aan de gang is :')!
pi_116493308
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:19 schreef Soempie het volgende:

Belachelijk. Er is dan dus wel een medische noodzaak, maar er wordt natuurlijk niet gekeken naar het advies van een arts.
Als je een heel goede arts hebt die veel herrie schopt wil het nog wel eens lukken.

Iedereen is hier wel heel makkelijk over die operatie, maar denk er wel aan dat het een heel zware operatie is waarbij toch regelmatig (heftige) complicaties optreden.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:40:45 #217
30252 Soempie
Procreating
pi_116493383
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:38 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Als je een heel goede arts hebt die veel herrie schopt wil het nog wel eens lukken.

Iedereen is hier wel heel makkelijk over die operatie, maar denk er wel aan dat het een heel zware operatie is waarbij toch regelmatig (heftige) complicaties optreden.
Vandaar ook mijn 'jeetje' en dat ik het zelf niet aan zou durven. Maar als ik BE een beetje in kan schatten, dan denk ik dat ze er heel goed over heeft nagedacht.
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:43:55 #218
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116493471
hier staat er wel een borst verkleining "in de planning"
alleen eerst nog even 2 kinderen maken :)
anders blijven we bezig :D

inmiddels weer terug van de treaining.. het heeft me toch een kilo "opgeleverd " }:|
nou maar hopen dat de spierpijn een stille hint is dat dat vooral in mijn spiergroei is gaan zitten O-)
vandaag iig weer "in het gareel"
en dit weekend lekker veel beachvolleyballen O+ dan is het er ook zo weer af! :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_116494429
Ik kreeg de borstverkl 2x zonder problemen vergoed.

Zo.. Ik heb veel gesport deze week. Dinsdagavond valance, donderdagochtend vive en balance en vanmorgen shape en balance. Ik heb spieeeeerpijn.. Maar dan neem ik maar voor lief.
Komende 3 dagen even geen sport en zondag de hele dat met mijn luie reet in de zon/sauna.

Mijn nieuwe spijkerbroek, maat 42, is al weer te groot :')
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 7 september 2012 @ 12:53:51 #220
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116495504
:'(

de cateraar is veranderd.. en nou is het eten helemaal niet lekker meer }:|
mijn biefstukje was donker bruin aan de buitenkant, maar rauw aan de binnenkant.. en 4 uur geleden "vers" gebakken -O- en ik ben er nog echt van van slag ook! :o
pi_116495669
Ont ijten jullie wel eens met enkel fruit?
Ik heb ontbeten met twee appeltjes, maar heb totaal niet het gevoel voldaan te zijn, ik heb gewoon honger..?
Is dat normaal, of ligt dat aan mij?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_116495748
Ik niet. Altijd 2 boterhammen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116497217
ik heb ook begrepen dat ontbijten met enkel fruit niet voldoende is om een goede start te maken zeg maar

ik neem altijd 2 boterhammen inderdaad

kun je trouwens een tikker maken zonder je gewicht prijs te hoeven geven? O-)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:04:19 #224
30252 Soempie
Procreating
pi_116497895
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:45 schreef rhubarbje het volgende:
ik heb ook begrepen dat ontbijten met enkel fruit niet voldoende is om een goede start te maken zeg maar

Volgens mij wel. Er staan er wel in de OP zonder gewicht. Dan doe je bijvoorbeeld van 0 - 10 kg die je kwijt wilt. :Y
pi_116498689
oh dat je dan in de min gaat zeg maar?
ah tof

ik heb alleen nog niet zo bedacht hoeveel ik er af wil en wat realistisch is
laat ik dat maar even bedenken dan...
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116498751
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:45 schreef rhubarbje het volgende:

Oh, daar ben ik ook wel benieuwd naar :9
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:28:07 #227
30252 Soempie
Procreating
pi_116498846
Kijk, deze:

pi_116498890
En welke link moet ik dan hebben :@ en hoe pas je dan je tikker aan als je je weer gewogen hebt?
sorry ik ben erg slecht in dit soort dingen :@
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:29:41 #229
30252 Soempie
Procreating
pi_116498920
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:29 schreef rhubarbje het volgende:
En welke link moet ik dan hebben :@ en hoe pas je dan je tikker aan als je je weer gewogen hebt?
sorry ik ben erg slecht in dit soort dingen :@
Geen idee. Die komt uit de OP. Vanyel heeft hem ook zo en die post hier nog wel, toch?
pi_116498970
Oke dan wacht ik even tot iemand het weet *O*
he ik heb een lekkere dag vandaag, ik dacht ik zeg het even
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:31:07 #231
30252 Soempie
Procreating
pi_116498976
Oh ik heb hem al. Als je een account hebt op lilyslim, dan ga je naar weight loss en maak je een ticker. Na het kiezen van je balk en je schuifje kun je aanklikken hoe je het weer wilt geven.
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:31:32 #232
30252 Soempie
Procreating
pi_116498990
Bij de vraag: What type of ticker to create?
pi_116499279
Zo!!

mijn tikker!

ik zal hem maar eens in de 2 weken updaten of zo omdat ik me niet te vaak wil wegen omdat ik daar in het verleden niet zo heel relaxed onder kon blijven
maar goed, het is een tikker en dan kan ik mijn voortgang ook zien *O*
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:49:20 #234
30252 Soempie
Procreating
pi_116499608
Je hebt een grafiek en geen ticker. :D

Maar ook mooi!
pi_116499699
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:49 schreef Soempie het volgende:
Je hebt een grafiek en geen ticker. :D

Maar ook mooi!
oh :o
nou ja werkt ook :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:51:46 #236
30252 Soempie
Procreating
pi_116499703
Ik zou als ik jou was de y-as wel uitrekken anders zie je amper vooruitgang. Die schaal kun je aanpassen.
pi_116499805
Oke poging 2 dan :P
leek me makkelijker dan met die y-as klooien :@

ik ben een konijn *O* :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:55:58 #238
30252 Soempie
Procreating
pi_116499875
:D ^O^
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:59:37 #239
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116500032
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:54 schreef rhubarbje het volgende:
Oke poging 2 dan :P
leek me makkelijker dan met die y-as klooien :@

[ afbeelding ]
ik ben een konijn *O* :')
dat is wat handiger.. anders lijkt het in die grafiek net alsof je 125 kg moet afvallen! :o
pi_116500050
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:59 schreef Barreltje het volgende:

[..]

dat is wat handiger.. anders lijkt het in die grafiek net alsof je 125 kg moet afvallen! :o
zou geen kwaad kunnen :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 7 september 2012 @ 15:04:05 #241
30252 Soempie
Procreating
pi_116500203
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:59 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Dat was me nog niet eens opgevallen. :D
  vrijdag 7 september 2012 @ 15:05:22 #242
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116500258
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:00 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

zou geen kwaad kunnen :')
succes dan! :*
  vrijdag 7 september 2012 @ 15:05:41 #243
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116500271
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:04 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dat was me nog niet eens opgevallen. :D
* Barreltje is (grafiekjes) nerd ;)
pi_116502901
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:29 schreef Soempie het volgende:

[..]

Geen idee. Die komt uit de OP. Vanyel heeft hem ook zo en die post hier nog wel, toch?
:Y
Maar nu niet bij de computer. Als wel, zoek ik t ff op.

Edit: spuit elf
pi_116505434
Ik moest vandaag chips testen. Seriously. :')
Als je overigens zeg maar, paprika chips smerig wil gaan vinden moet je die van de spar eten.

Mijn dagje:
o: 1cracker kipfiler, mosterd, rucola
t: dubbele cracker kipfilet, mosterd, rucola
l: wrap met kip en enorm veel groenten, was helemaal niet lekker. :') en een pakje vivit.
t: chips test. :') was alles bij elkaar geen berg chips of iets.
a: bak kwart met een berg kersen.

En vanavond weer 1.5 uur sporten.

En dan weer het hele weekend niet thuis. O+ Dit weekend gaan we sushi maken. :7 En een soort van magere kapsalon, oftewel salade, kip/biefstuk, aardappelpartjes en knoflooksaus op basis van yoghurt. Ongeveer denk ik. :@ Niet te vergelijken eigenlijk met zo'n vette bak, maar dan klinkt iets toffer. :')
pi_116506804
Oeh, eten testen! Waar doe je dat? Ik ben gek op testen, enquetes en mystery shopping :Y
Spoilers!
pi_116506842
Oeh, Myraela wat doe je! Ik heb ook trek in kapsalon gezond nu... Het is echt etenstijd. Ik heb net in de auto het grootste deel van de maaltijden van volgende week al bedacht. Ik heb hongerrrrrrr.
Spoilers!
pi_116507014
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oeh, eten testen! Waar doe je dat? Ik ben gek op testen, enquetes en mystery shopping :Y
Dit was voor m'n studie. Door een product te testen de marktbeleving van een product/merk achterhalen en mogelijke verbeterpunten zoeken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oeh, Myraela wat doe je! Ik heb ook trek in kapsalon gezond nu... Het is echt etenstijd. Ik heb net in de auto het grootste deel van de maaltijden van volgende week al bedacht. Ik heb hongerrrrrrr.
Haha, sorry. Ik ben stiekem zelf ook wel erg benieuwd. Ik voel me een beetje als een vegetariër die vegetarisch "vlees" eet. Je kan het hetzelfde noemen, maar het is natuurlijk totaal anders, maar misschien is het wel een prima vervanging. Ik ben knoflook verslaafd, dus zolang dat er maar in zit. :7
  vrijdag 7 september 2012 @ 18:37:57 #249
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116507456
Ik faal.... 2 dagen op training geweest, dus (oke, had ook een salade kunnen nemen natuurlijk :P) flink gegeten enzo. Vanaf morgen er maar weer tegenaan!
  vrijdag 7 september 2012 @ 18:52:28 #250
30252 Soempie
Procreating
pi_116507965
kapsalon gezond? :D

Ik faal hier ook. Nu aan de wijn en bbq. :Y) :9
pi_116508350
lasagnasoep hier :+
pi_116508454
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:52 schreef Soempie het volgende:
kapsalon gezond? :D

Ik faal hier ook. Nu aan de wijn en bbq. :Y) :9
wijn!
goed plan :Y

hier wordt het sushi vanavond :@ :D

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_116510594
Deze week weer goed doorgekomen 3x gesport.
Nu tijd voor een biertje en morgenochtend wegen.

Ik heb mijn riem al 1 standje strakker staan, ik deed net mijn riem af om mijn broek uit te trekken.
Met de bovenste knoop nog vast viel de broek van mijn kont :D

Dat zijn wel toffe dingen :)
pi_116513105
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:57 schreef junkiexp het volgende:
Deze week weer goed doorgekomen 3x gesport.
Nu tijd voor een biertje en morgenochtend wegen.

Ik heb mijn riem al 1 standje strakker staan, ik deed net mijn riem af om mijn broek uit te trekken.
Met de bovenste knoop nog vast viel de broek van mijn kont :D

Dat zijn wel toffe dingen :)
Tijd voor een nieuwe broek? Innemen?
pi_116513160
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:24 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dit was voor m'n studie. Door een product te testen de marktbeleving van een product/merk achterhalen en mogelijke verbeterpunten zoeken.

[..]

Haha, sorry. Ik ben stiekem zelf ook wel erg benieuwd. Ik voel me een beetje als een vegetariër die vegetarisch "vlees" eet. Je kan het hetzelfde noemen, maar het is natuurlijk totaal anders, maar misschien is het wel een prima vervanging. Ik ben knoflook verslaafd, dus zolang dat er maar in zit. :7
Ik heb het een paar maanden ook zoals jij beschreef gemaakt, was echt een succes! Met kipstukjes, gyroskruiden, ovenpatat, yoghurtknoflooksaus en een berg salade. Heerlijk :Y)
Spoilers!
pi_116513179
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:04 schreef Isabeau het volgende:
lasagnasoep hier :+
Uitgeschoten met de saus?
Spoilers!
pi_116517898
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 20:44 schreef Ierse_Strijder het volgende:

[..]

Tijd voor een nieuwe broek? Innemen?
Ik heb nog wel wat broeken liggen uit mijn slankere tijd, zal morgen eens passen ;)
  vrijdag 7 september 2012 @ 22:15:34 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116519362
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:38 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ik zal tzt ook echt niet over 1 nacht ijs gaan. Sws moet ik van mezelf eerst maar eens een half jaar tot een jaar op gewicht zien te blijven bijvoorbeeld. En ik moet nog maar eens zien hoe de boel er bij hangt over 10-20 kilo.
Ik weet alleen dat ik nu al af en toe last heb van het feit dat de boel daar behoorlijk los zit.
  vrijdag 7 september 2012 @ 22:20:14 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116519637
En geen idee hoe of wat, ik heb deze week best een aantal keer gesnoept en toch zakt dat getal op de weegschaal. *O*
pi_116522260
Oh help, ik besef ineens hoe druk de komende week gaat zijn. Ik heb van maandag tot en met vrijdag een superstrakke planning qua boodschappen, mysteryshopping en kantoorwerk, echt bizar gewoon. Ik heb ongeveer 18 afspraken, en dan zit ik woensdag van 07.00-00.00 op het stembureau. Er kan echt helemaal niets misgaan, tenzij winkels ineens op magische wijze 24 uur per dag open aan ;) Ik heb wel elke dag een makkelijk en snel avondeten gelukkig.
Spoilers!
pi_116528313
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 20:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

Uitgeschoten met de saus?
Nee :o Is gewoon een recept!
http://www.afarmgirlsdabbles.com/2011/03/24/lasagna-soup/

Ik vond het overigens helemaal niets :')

Ik had het hier vandaan: http://foodgawker.com/popular/favorites/ en iedereen op de blog was lyrisch. Ik vond het tegenvallen.
pi_116528567
Straks weer wegen *O*

Maar eerst ff ontbijten :9
pi_116529502
Gisteren was een drama, vrimibo met hapjes en toen ik thuis kwam bleken we uit de frituurpan te eten :'). Vandaag maar weer naar de sportschool dus :)
pi_116529793
Deze week 0,3 kilo verloren maar het was ook niet een super goede week qua eten.
Valt me nog alles mee dus *O*
pi_116529832
Het lukt me niet, het lukt me niet. Ik maak een puinhoop van mijn plannen en eten. Godzijdank kom ik ook niet aan, maar een zooitje is het wel. Wanneer kom ik weer in een positieve flow met afvallen :(

junkiexp, jij weegt je na je ontbijt? :o Dan ben je zwaarder joh!
pi_116529937
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:19 schreef junkiexp het volgende:
Deze week 0,3 kilo verloren maar het was ook niet een super goede week qua eten.
Valt me nog alles mee dus *O*
Goed om te zien dat je inderdaad gewoon doorgaat nu je te 'weinig' bent afgevallen.
pi_116530898
Zo, lekker fruit gehaald op de markt. Hoop dat het een beetje goede kwaliteit is! Was vanochtend 67 kilo dus het lijkt weer een beetje de goede kant op te gaan.
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_116531920
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:21 schreef Isabeau het volgende:
Het lukt me niet, het lukt me niet. Ik maak een puinhoop van mijn plannen en eten. Godzijdank kom ik ook niet aan, maar een zooitje is het wel. Wanneer kom ik weer in een positieve flow met afvallen :(

Haha i know, maar ik weeg me 1 keer in de week, zaterdagochtend en na het ontbijt.
Dus dan is het altijd hetzelfde, het gaat me er niet om hoeveel ik weeg maar om hoeveel er is afgegaan.
pi_116531930
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Goed om te zien dat je inderdaad gewoon doorgaat nu je te 'weinig' bent afgevallen.
Tuurlijk, je hebt pieken en dalen ;)
Dit was noodgedwongen niet de beste week, we gaan gewoon door :)
pi_116541866
Ik ben weer op een punt beland waar ik niet genoeg eet.. Moet er op letten en er wat fruit in werken!

Lijst:
O kom optimel yoghurt met viergranenmuesli, beker optimel drink
T flesje Aquarius (tijdens het sporten)
L twee kleine meergranen broodjes met filet Americain, ui, ei en een beetje peper :9
T 1 liter Spa citron
D 1.5 bord bami met kip en geklutst ei, toe mini magnumpje

B uur crosstrainer + 10 minuten heen en 10 minuten terug fietsen

Inmiddels ook begonnen aan het inpakken van m'n koffer voor m'n vakantie (ik vertrek woensdag). Zal daarna eens wat fruit gaan scoren *mompelt iets over vitamientjes*
pi_116546659
Waarom al die frisdrank? Spa Citron is toch ook gewoon 40 kcal per 100 ml? Dus dan heb je in de middag alleen al 400 kcal opgedronken?
pi_116549792
Zo, vandaag laatste dag van de vakantie. M'n pens is weer zo rond als ik weet niet wat van al die troep.
Maandag ga ik echt beginnen.
Streven is 10 kg er af op 1 januari 2013. Daarna een nieuw streefgetal.

Nou nog durven wegen... :@
pi_116556098
Beter zo snel mogelijk na de vakantie doen. Dan heb je meteen een paar bonuskilo's voor de motivatie. Die is hier trouwens ver te zoeken. Nieuwe baan en teveel leuke afspraken zijn niet zo goed voor (laat ik invloed hebben op) mijn ritme.
Gelukkig leidt dat tot stilstand, niet tot groei. Dat zegt wel iets over veranderde eetlust en behoefte.
pi_116556125
Hier ook even geen motivatie... Al heb ik.van de week wel 5 uur gesport..
Maar mijn motivatie verder is ver te zoeken.

Gister echt goddelijk lekker gegeten. Ik heb voor het eerst sushi op... Damn wat is dat lekker zeg!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116556297
Ik ben gisteren nog een paar uurtjes wezen skaten, het was zulk heerlijk weer!

Qua gewicht schiet het niet hard op. Ik zit te twijfelen of ik gewoon eens een paar dagen echt ga wegen en bijhouden, om te zien of ik te veel/te weinig eet icm mijn bewegingspatroon. Het lijkt mij wel nuttig, maar ik vrees dat ik het snel zat ben zeg maar.
pi_116556574
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 21:52 schreef Isabeau het volgende:
Waarom al die frisdrank? Spa Citron is toch ook gewoon 40 kcal per 100 ml? Dus dan heb je in de middag alleen al 400 kcal opgedronken?
Volgens de verpakking 6.9kcal per 100 ml, dus dat zou neerkomen op ongeveer 69 kcal totaal.. Ik drink de hele week alleen maar water, in t weekend wil ik graag wat anders.
pi_116557145
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 08:09 schreef Vanyel het volgende:
Beter zo snel mogelijk na de vakantie doen. Dan heb je meteen een paar bonuskilo's voor de motivatie.
Bedoel je dat die vakantiekilo's er toch vlot af gaan?

Mijn probleem is ook wel dat ik op vakantie veel light frisdrank drink, en daar krijg ik een opgeblazen buik van.
Dat is straks snel over.

Ik ben natuurlijk bang dat ik zwaarder ben dan ik dacht als ik ga wegen. Ik ben vorig jaar 10kg afgevallen, ik denk niet dat ze er weer aan zitten, maar daar ben ik wel bang voor :@
Face the facts hè :D
pi_116564716
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 09:30 schreef Daph_ het volgende:

Volgens de verpakking 6.9kcal per 100 ml, dus dat zou neerkomen op ongeveer 69 kcal totaal.. Ik drink de hele week alleen maar water, in t weekend wil ik graag wat anders.
ok! dan zit daar minder in dan 'vroeger'! Want ik dacht ooit dat dat qua kcal wel zou meevallen en toen bleek het 40 kcal per 100 ml te zijn en dus gewoon net zo veel als elke andere frisdrank.

Moet nodig verder met afvallen en aan mijn conditie werken (hardlopen ftw); in januari met wintersport en wil wel skiën natuurlijk 8-)
pi_116564885
Ook aan het hardlopen Isa?
pi_116565067
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 14:59 schreef LieLie het volgende:
Ook aan het hardlopen Isa?
Nog niet, dat was mezelf via fok vertellen dat ik geen enkel excuus meer heb om het niet te doen.

Eerst vertelde ik mezelf dat ik geen goede broek heb, omdat alle sportbroeken die ik heb me te klein zijn geworden. Ten eerste heb ik een nieuwe gekocht en ten tweede ben ik al 16 kilo afgevallen sinds alles me te klein was geworden.
Daarna had ik geen sportbh meer en dan kan ik met mijn borstomvang natuurlijk nooit gaan hardlopen. Maar ook dat is opgelost; heb een gloednieuwe knaldure sportbh die zit als een harnas.
Maar nu las ik gisteren dat hardloopschoenen maar 4 maanden mee gaan en die van mij heb ik natuurlijk al veel langer o|O o|O o|O

Smoesjes dus!

Heb overigens net een bikini aangetrokken om in de zon te gaan liggen en dat bovenstukje is pas te klein. Oh la la! :@ (eigen balkon, niemand ziet me 8-) )
pi_116565131
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 15:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nog niet, dat was mezelf via fok vertellen dat ik geen enkel excuus meer heb om het niet te doen.

Eerst vertelde ik mezelf dat ik geen goede broek heb, omdat alle sportbroeken die ik heb me te klein zijn geworden. Ten eerste heb ik een nieuwe gekocht en ten tweede ben ik al 16 kilo afgevallen sinds alles me te klein was geworden.
Daarna had ik geen sportbh meer en dan kan ik met mijn borstomvang natuurlijk nooit gaan hardlopen. Maar ook dat is opgelost; heb een gloednieuwe knaldure sportbh die zit als een harnas.
Maar nu las ik gisteren dat hardloopschoenen maar 4 maanden mee gaan en die van mij heb ik natuurlijk al veel langer o|O o|O o|O

Smoesjes dus!

Heb overigens net een bikini aangetrokken om in de zon te gaan liggen en dat bovenstukje is pas te klein. Oh la la! :@ (eigen balkon, niemand ziet me 8-) )
:D

En dat van die schoenen valt wel mee hoor. Ik heb die van mij al twee jaar of zo.
pi_116565183
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 15:05 schreef LieLie het volgende:

:D

En dat van die schoenen valt wel mee hoor. Ik heb die van mij al twee jaar of zo.
Die van mij zitten ook nog prima, lopen geweldig, niks mis mee. Ik merk alleen dat ik smoesjes verzin.

Vanmorgen in een oud dagboek zitten lezen en daar las ik dat ik 88 kilo was toen ik begon met hardlopen. Kan dus ook prima; kreeg pas vele maanden later een heupblessure en wil natuurlijk niet zeggen dat dat altijd gaat gebeuren.
pi_116565283
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 15:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die van mij zitten ook nog prima, lopen geweldig, niks mis mee. Ik merk alleen dat ik smoesjes verzin.

Vanmorgen in een oud dagboek zitten lezen en daar las ik dat ik 88 kilo was toen ik begon met hardlopen. Kan dus ook prima; kreeg pas vele maanden later een heupblessure en wil natuurlijk niet zeggen dat dat altijd gaat gebeuren.
Nee, er zijn genoeg mensen die zwaarder zijn en ook gaan lopen. Had jij daar ooit niet eens een blog van? Als je maar echt rustig opbouwt en let op wat je voelt. Ik zou trouwens denken dat een blessure door overgewicht eerder in je knieën of schenen zou zitten dan in je heupen?
pi_116565396
Problemen in je knieën kunnen zich manifesteren in je heupen en vice versa, maar het kan ook gewoon toeval zijn geweest. Ik had daar geen blog van nee, maar mijn dagboek was wel reuze handig om te lezen hoe enthousiast ik was en hoeveel plezier ik had :+

Nu de zon in! :W
pi_116565436
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 15:13 schreef Isabeau het volgende:
Problemen in je knieën kunnen zich manifesteren in je heupen en vice versa, maar het kan ook gewoon toeval zijn geweest. Ik had daar geen blog van nee, maar mijn dagboek was wel reuze handig om te lezen hoe enthousiast ik was en hoeveel plezier ik had :+

Nu de zon in! :W
Nee, ik bedoel ook geen blog van jouw zelf hoor. Maar van iemand die enorm was afgevallen met hardlopen.
pi_116565610
Ik ben begonnen met hardlopen toen ik 122 kilo weeg, gaat nog steeds prima.
Echt heel rustig opbouwen als in les 1 van evy.

In het begin 1 minuut hardlopen en 3 minuten rust oid :D
pi_116569131
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:21 schreef Isabeau het volgende:

Komt me bekend voor. Misschien ligt het aan het weer? ;(. De dag begint goed hier en dan s´avonds gaat het mis. Drinken lukt nu ook voor geen meter, terwijl ik toch flesjes water heb staan.

Is het vandaag al wat beter voor je?
  zondag 9 september 2012 @ 18:55:29 #288
319308 Tink89
To live is to dance
pi_116571642
Pfft. Feestje gisteravond en heb gegeten, gedronken en gedanst alsof m'n leven er vanaf hing. Heb een heerlijke avond gehad en ach, je studeert maar één keer af.

Vandaag was nog niet top. Tot 10 uur in bed gelegen, brak en moe en daardoor weinig, vet en ongezond gegeten.

Ben er nu wel klaar mee. 1,5 dag gek doen was meer dan genoeg. Merk ook dat ik nu vind dat ik veel gegeten heb, terwijl ik vroeger veel meer gegeten en gedronken zou hebben. Levensstijl is toch wel echt veranderd :)

Over hardlopen: ik begin er niet aan. 't Is gewoon ondoenlijk voor mij om mezelf naar buiten te schoppen. Paardrijden is een beloning, geen straf, ook al is 't ook sport. Doe dus vooral iets wat je leuk vindt.

Truste liefjes, ik ben zo gaar dat mijn dag bijna om is...

Xx
pi_116575421
Zo, volgens mijn appje heb ik vandaag 1755 kcal naar binnen gewerkt, en zou ik er 2274 hebben verbrand. Dat laatste geloof ik niet helemaal eigenlijk.

Maar ik weet nog neit wat ik van het aantal kcal moet denken. Ik had er best wat vette dingen tussen zitten, en als ik dus een dag minder vet eet zit ik denk ik al snel aan de lage kant...

Maar een boterhammetje extra smeren dus.

O ja, en het voordeel van zo'n app. Je denkt wel even na voordat je in de snoeppot grijpt, want het moet ingevuld worden.. :')
pi_116575690
Welke app? Goede voornemens werken beter met een app namelijk O+
pi_116575905
Ik ben een tijdje bezig geweest met de eetmeter maar dat vond ik al snek vervelen.
Als je niet standaard aardappelen groente en vlees eet dan is het een crime om in te vullen.
pi_116576017
Ik vind de caloriechecker van fatsecret erg handig. Maar gebruik nu de weight watchers app. Die werkt ook redelijk fijn.
  zondag 9 september 2012 @ 21:07:01 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116578479
Zoals de afgelopen weken al vaker gezegd is het vandaag voor mij weer eens streep eronder dag. Ben de afgelopen weken weliswaar niks aangekomen, maar ook niks afgevallen en dat was toch zeker wel nog het plan de laatste maanden van dit jaar.
Ik heb vanmorgen mijn dieetschrift nog eens doorgenomen en een doelenplan opgesteld en het voelt op dit moment echt alsof ik weer even goed constructief bezig ben. :Y

En nu even vast zien te houden. ;) Even... :+
pi_116580066
Ik heb die van fatsecret inderdaad ook gepakt. Is dan ook gelijk gekoppeld met de website, dus kun je zelf kiezen of je het op de computer of via de website bijwerkt..

Wat ik wel vreemd vind, ik kan qua activiteit wel skeeleren/rolschaatsen aangeven, maar dan verbrand je dus iets van 800 kcal per uur. En ik kan mij absoluut niet voorstellen dat dat zo is. Ik rij wel flink door, maar heb niet het gevoel dat ik helemaal buiten adem/kapot ben.
pi_116586674
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 20:31 schreef junkiexp het volgende:
Ik ben een tijdje bezig geweest met de eetmeter maar dat vond ik al snek vervelen.
Als je niet standaard aardappelen groente en vlees eet dan is het een crime om in te vullen.
Ik heb ze gevraagd waarom je zelf niet kan aanvullen, en dat kan niet omdat je meestal van een produkt niet de complete samenstelling weet...

Dus dan maar niet eten wat er niet in staat (veel) of zo? 8)7
pi_116591689
Fatsecret it is :P
Eerste faal-> weegschaal kwijt. De gewone is kapot, en die andere hebben we blijkbaar weggegooid. :')

Bij me voor vandaag: zes boterhammen met smeerkaas. Dat is wat laag in de groentesfeer ;)
- nog geen boodschappen kunnen doen sinds ik terug ben van vakantie-
pi_116591902
Goeiemorgen!

Vandaag ga ik weer braaf verder met het invullen van de calorieteller. En hopelijk straks even een uurtje afbeulen in de sportschool.

Mijn vriend zou proberen vrij te krijgen vandaag om nog wat kozijnen buiten te gaan verven, en nu regent het hier gewoon.... Maar volgens de buienradar moet het straks ook weer over zijn.
  maandag 10 september 2012 @ 08:56:36 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116592477
Laisje dan maar. *O*

L: Salade m tomaatjes, kalkoenblokjes, olijven, wat pecorino en balsamico-olie, 1-2 finse ronde m boter
D: kipstoofpotje (oa m atjar tjampoer en verse ananas) met zilvervliesrijst
T: niks want eerste mindfulness training, dus heel de avond bezig. *O*
pi_116592510
Ik had muesli gekocht, wilde het toch eens een kans geven. Vanochtend dus bij het ontbijt, maar dat vind ik dus echt niets. Ik ga toch, ondanks de suikers, weer terug naar cruesli, dan eet ik tenminste met smaak!

Vakantie voorbij, we beginnen dus weer!
pi_116592951
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 08:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik had muesli gekocht, wilde het toch eens een kans geven. Vanochtend dus bij het ontbijt, maar dat vind ik dus echt niets. Ik ga toch, ondanks de suikers, weer terug naar cruesli, dan eet ik tenminste met smaak!

Vakantie voorbij, we beginnen dus weer!
Kan je het niet mengen? Ik heb ook een tijdje 50/50 gegeten. Tot ik dus de muesli van de Lidl ontdekte maar dat had ik al eens verteld.
Spoilers!
pi_116593568
Bah, gisteren veel te veel gegeten. Op zich niet heel erg (qua weegschaal) maar ben dan ook meteen lamlendig en weinig energiek vanaf het wakker worden. Nu op kantoor en bij het minste op geringste begin ik te zweten.

Waarom realiseer ik me dit nooit vóór het (onnodige) eten ;(

[oppepmodus]
De verjaardagen en zo zijn weer voorbij, de zomer is ook zo'n beetje op z'n eind dus op naar de volgende doelstelling!
[/einde oppepmodus]
It was delicious.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')