abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116061857
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 27-08-2012 12:39:55 ]
Spoilers!
pi_116061867
fipo gemacht!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_116061872
Yay voor Rhubarb dus want die is een maat geslonken en dat is een hele grote yay waard *O*
Spoilers!
pi_116061876
Morgen weer naar de dietiste! Ben benieuwd !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_116061931
Heb je er deze week wel zin in Joene?
Spoilers!
pi_116061933
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Yay voor Rhubarb dus want die is een maat geslonken en dat is een hele grote yay waard *O*
haha tnx :P
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:11:41 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116061995
quote:
Wat zij zegt! :Y *O*
pi_116062060
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb je er deze week wel zin in Joene?
Nou ik heb er nooit echt zin in ! Maar de afgelopen week best wel weer netjes gegeten enzo dus ik kan haast niet enorm zijn aangekomen danwel er moet wat af zijn gegaan, en zoniet als ik rond de 75kg blijf hangen vind ik het prima.

Ik moet ook even aan gaan geven dat ik graag verder wil doorgaan maar dat zij (oude woonplaats en nieuw werk per 1 september (nieuwe woonplaats) ) te ver uitelkaar liggen maar misschien weet ze een goede collega?
pi_116062113
Samenwonen met Tico? *;
Spoilers!
pi_116062133
Ik heb vandaag een maandag-alltime-low bedacht ik mij opeens. :D
Hopelijk vrijdag een "echte" alltime-low. (naja, all time... meer een "deze-poging-low :') )
Crashing might hurt your health.
pi_116062158
quote:
*O* yay *O*

Ik praat er eigenlijk ook niet veel met mensen over, weet je dat. Het sporten wel, en daar krijg ik ook wel complimentjes over... Maar dat mijn gewicht nog niet zo meegaat, en hoe ik daar soms mee kan zitten weten niet veel mensen.

Ik heb laatst ook mijn taille gemeten, en ik had nog een kaartje met maten liggen van de naailes.. Het scheelde 8 cm.... Dus de rok die ik ga maken maak ik maar in een maat kleiner heb ik besloten, hij zakte nu toch wel af..
pi_116062254
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:16 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

*O* yay *O*

Ik praat er eigenlijk ook niet veel met mensen over, weet je dat. Het sporten wel, en daar krijg ik ook wel complimentjes over... Maar dat mijn gewicht nog niet zo meegaat, en hoe ik daar soms mee kan zitten weten niet veel mensen.

Ik heb laatst ook mijn taille gemeten, en ik had nog een kaartje met maten liggen van de naailes.. Het scheelde 8 cm.... Dus de rok die ik ga maken maak ik maar in een maat kleiner heb ik besloten, hij zakte nu toch wel af..
8 cm op je taille! :o awesome!

Ik praat er ook niet veel over, alleen juist met haar (en mijn lief)
daarom stak het zo dat ze niet reageerde
en mama weet dat ik op 'dieet' ben maar meer niet

maar tnx mensen
jullie zijn lief :* O+
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:25:49 #13
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116062412
Nou een maat geslonken is zeker een Yay waard! *O*

Hier weten ze het op mijn werk in ieder geval. Heb ik vorige week uitgebreid verkondigd toen ik bij iedere vreetbui het erbij vermelde :P

En het valt mij nu al zwaar....trek trek trek, dus ik blijf maar aan mijn fles met water lurken! :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:26:40 #14
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116062428
Kan iemand mij nog even vertellen welke link ik moet hebben voor die ticker? Heb een account en dergelijks aangemaakt, maar ik weet niet welke code hier gebruikt moet worden :@
pi_116062467
In de OP ziet een ticker url er zo uit: [img] http://swlf.lilyslim.com/yMvYp2.png [/img]

Heb even een willekeurige ticker gepakt, heb toevallig niet die van mezelf verwijderd. Ik word sacho van dat blije ding.
Spoilers!
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:32:40 #16
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116062582

Ah, deze dus. Mag ik in de OP erbij? :*
pi_116062829
Geregeld Susie
Spoilers!
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:44:28 #18
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116062942
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:32 schreef Susie het volgende:
[ afbeelding ]

Ah, deze dus. Mag ik in de OP erbij? :*
eyy susie.. volgens mij ben je even lang als ik ;)

hoeveel maanden wil jij over je doel gaan doen? :)

en ik doe niet aan ticker omdat ik dan weer vergeet het bij te houden/passwoord kwijt ben/ etc.. :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_116063035
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Samenwonen met Tico? *;
ja doen we al hoor , maar had nu nog mn werk in noord-holland en per 1 sept in zuid-holland.
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:51:42 #20
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116063142
Thanks Lucky!

Ben 1.73 Barreltje en heb eigenlijk niet echt gesteld van dan en dan wil ik het behaald hebben. Tuurlijk, het liefst morgen al, maar we moeten wel realistisch blijven :P Ik denk dat voor mijn verjaardag in februari een goed doel is. Dan heb ik 5 maanden om 16 kilo af te vallen? Is dat realistisch?
Als ik trouwens 78 haal ben ik ook al superblij, dat was ik ook voor mijn zwangerschap!
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:52:34 #21
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116063168
dat heb je nog best snel geregeld dan in deze "economisch slechte tijden"
:)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:54:07 #22
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116063206
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:51 schreef Susie het volgende:
Thanks Lucky!

Ben 1.73 Barreltje en heb eigenlijk niet echt gesteld van dan en dan wil ik het behaald hebben. Tuurlijk, het liefst morgen al, maar we moeten wel realistisch blijven :P Ik denk dat voor mijn verjaardag in februari een goed doel is. Dan heb ik 5 maanden om 16 kilo af te vallen? Is dat realistisch?
Als ik trouwens 78 haal ben ik ook al superblij, dat was ik ook voor mijn zwangerschap!
:D
ik heb met manlief de deal gemaakt om 10 kilo af te vallen voor 1 januari..
we gaan het weer proberen! :D

alleen vind ik het lastig omdat de komende 2-3 maanden 75 % van het eten dat ik eet door iemand anders is klaar gemaakt en ik dus niet heel veel keus heb.. maar we gaan gewoon veel vlees met groenten eten :P
pi_116063352
Super Rhu!!
En vrindinnen.. Praat me er niet van.. Ik dacht ook dat ik er eenpaar haar maar 3 ervan negeren me totaal..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:01:11 #24
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116063383
vrouwen zijn sowieso...
zoo 2011 :P
pi_116063408
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:54 schreef Barreltje het volgende:
alleen vind ik het lastig omdat de komende 2-3 maanden 75 % van het eten dat ik eet door iemand anders is klaar gemaakt en ik dus niet heel veel keus heb.. maar we gaan gewoon veel vlees met groenten eten :P
Dat is wel lastig zeg! Succes daarmee.

En jaloerse vriendinnen, ach ja. Toen ik 'plots' in 3 maanden 35 kilo kwijt was waren er om mij heen wel meiden die ineens fanatiek gingen lijnen en riepen dat ik nu echt echt moest stoppen, want ik werd veel te mager. Mager met een BMI van 25?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:49:21 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_116064825
Ik ken dat ja... Vriendinnetje van mij zeurt continu dat ze dik is, maar doet er niks aan. Nu ik wel 30 kilo kwijt ben (en zij dus minimaal 40 kilo zwaarder is dan ik), komt er geen boe of bah meer uit.

Tss, stik er dan ook maar in :D

Verder weet de hele wereld wat ik aan het doen ben, hoe ik dat doe en hoe goed het gaat. Des te makkelijker; op familiefeestjes biedt niemand me taart aan :)

Zo, nu snel verder werken...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:27:17 #27
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116072966
zo.. even het lijstje van vandaag nog even posten:

O: 2 sneetjes bruin brood met pindakaas
t: 2 sinaasappels
L: salade met wit vis en een bakje yoghurt
t1 sinaasappel en tikkels :@
D: waterspinazie met inktvis en mihoen
S: volley training *O*
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:52:36 #28
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116073746
Ben dus met weight watchers begonnen, maar moet nog even aan dat puntengebeuren wennen! Maar op zich redelijk gedaan vandaag vind ik zelf :P

En lekker trainen Barreltje! Ik mag volgende week weer starten... mag = moet dus! :D
pi_116075990
Ik heb een dikke vette faal gehad vanmiddag. Ik had mezelf eindelijk, eindelijk de deur uit geschopt om een uurtje te gaan wandelen maar na 5 minuten had ik al zo'n grote zweetaanval dat ik weer naar huis ben gegaan :(
Dat doen we dus niet meer overdag, veel te warm.
Spoilers!
pi_116076345
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:52 schreef Susie het volgende:
Ben dus met weight watchers begonnen, maar moet nog even aan dat puntengebeuren wennen! Maar op zich redelijk gedaan vandaag vind ik zelf :P

En lekker trainen Barreltje! Ik mag volgende week weer starten... mag = moet dus! :D
Ik wil niet negatief doen en weightwatchers afkraken maar het is niet het beste dieet wat je kan volgen met dingen erin waarvan ze zeggen dit kan je onbeperkt eten etc.
pi_116076412
quote:

de moeder van een oudklasgenootje van mijn dochter doet al een hele tijd WW en die valt dus echt geen ene flikker af.. ja soms 100 gram, soms 200 gram en die sport 4/5x per week intensief!

ze betaalt er elke week 15 euro voor...

In de tijd dat ik 15kg afgevallen ben door mijn "eigen dieet" te volgen en meer te gaan bewegen is zijn een kilo of 6 kwijt geraakt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_116076734
Ik kan niet sporten want heb mijn enkelbanden verrekt ;(
Aan de ene kant erg relaxt en aan de andere jammer

maar eten was goed vandaag
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:37:06 #33
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116077892
@ Vicky; per week?? Ik betaal het per maand.
@Joene; het is natuurlijk ook je gezonde verstand gebruiken. Lijkt mij niet bevorderlijk om 10 bananen op een dag te eten :P
Het is voor mij een stok achter de welbekende deur, ik kan er goed bijhouden wat ik zoal eet op een dag. Daarnaast heb ik een collega waar het wel weer bij werkt, dus tja.

En euhmmm...door zo met eten bezig te zijn, snoep en snaai ik tenminste niet en daar zullen de eerste onsjes zeker van verdwijnen :P
pi_116078180
Even een vraagje, ik heb 2 jaar geleden al eens gehad dat ik vocht vasthield in mijn benen maar toen leefde ik verre van gezond.

Nu drink ik 2 liter water per dag, sport bijna om de dag (hardlopen) en ben heel erg goed op mijn eten aan het letten, zoals eerder gezegd al 7 kg afgevallen in 1 maand.

Maar nu zie ik weer dat ik een beetje olifantpootjes krijg.
Ik houd dus vocht vast, ik zie goed waar mijn sokken hebben gezeten.

Iemand enig idee wat de reden zou kunnen zijn?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_116078874
Volgens mij komt dat door bepaalde organen als je hart
kan dat die al 'beschadigd' zijn of nog ongezond zijn
ga eens langs de dokter zou ik zeggen
kan nooit kwaad
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116082298
quote:

ik ook, gezellig!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_116087454
zo..
kapot :P

nu eerst een warme douche! :D
ben benieuwd naar het resultaat op de weegschaal morgen [/naief ]

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_116087618
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een dikke vette faal gehad vanmiddag. Ik had mezelf eindelijk, eindelijk de deur uit geschopt om een uurtje te gaan wandelen maar na 5 minuten had ik al zo'n grote zweetaanval dat ik weer naar huis ben gegaan :(
Dat doen we dus niet meer overdag, veel te warm.
Uhh... Zweten bij inspanning is toch niets mis mee? Ik ben nu ook bezweet (heb net hardgelopen). Het hoort er gewoon bij, zeker in de zomer. Niets mis met vers zweet. :P
pi_116087786
en ik moet steeds aan dit nummer denken door de TT.

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_116089095
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:56 schreef rhubarbje het volgende:
Volgens mij komt dat door bepaalde organen als je hart
kan dat die al 'beschadigd' zijn of nog ongezond zijn
ga eens langs de dokter zou ik zeggen
kan nooit kwaad
Oke, bedankt voor de tip.
Ik kijk het deze week even aan anders ga ik maar eens naar de ha.
pi_116090163
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:34 schreef helicopter het volgende:

[..]

Uhh... Zweten bij inspanning is toch niets mis mee? Ik ben nu ook bezweet (heb net hardgelopen). Het hoort er gewoon bij, zeker in de zomer. Niets mis met vers zweet. :P
Ja tuurlijk. Maar als het zweet letterlijk van je hoofd drupt als je even naar de brievenbus wandelt is er iets niet helemaal goed. En dat kan kloppen want mijn hormonen zijn in onbalans. Ik ben nu nog steeds aan het zweten van dat geintje van vanmiddag en dat was letterlijk 5 minuten wandelen. Gewoon verkeerd getimed, te veel adrenaline door stress en mijn tussendoortje een half uur te laat genomen. Stom, ik had het kunnen weten. Morgen beter :s)
Spoilers!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:36:49 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116096697
Gisterenavond sloeg ik een beetje door met de Knappertjes. :@ En nog een paar hapjes van het een en ander. En dat mocht ik vannacht bezuren met buikkramp. :') De weegschaal viel dus gelukkig alsnog mee vanmorgen.
Wat baal ik toch altijd van die (P)MS week. Natuurlijk doe ik het zelf, maar ik heb er echt flink moeite mee dan hoor. :Y
(En dat ik al twee nachten lang van 4-5.30 wakker ben dankzij mijn lieve bloedjes van kinderen helpt ook niet mee. ;) )
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:56:43 #43
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116098035
hier heeft de PMS ook altijd wel effect..
(goh zou dat mijn onredelijke bui van vorig weekend verklaren O-) )

ik loop rond met een buik alsof ik zwanger ben :P
lang leve de verstopte darmen zo vlak voor de menstruatie -O-

wat dus wel betekend dat mijn gewicht eigenlijk iets lager is, want nu blijft er van alles in mijn lichaam "hangen" [/maakdatdekatwijs]
pi_116098144
Ik zat mij vanmorgen te bedenken dat ik niet eens weet wanneer ik weer last van PMS moet hebben... Lang leve het spiraaltje. :P

Vanmorgen lichter dan gisteren, dus daar was ik wel blij mee. Mijn spierpijn is ook weer over gelukkig.

Mijn streven voor vandaag is om genoeg te drinken. Mijn vriend is op een project, en komt morgenavond pas weer thuis, dus gezond eten is mijn andere streven..
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:16:23 #45
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116098446
ohh en een lijstje voor vandaag:
o: 2 sneetjes bruinbrood met pindakaas
t: een kiwiwiwiwiwi
L: salade en een bakje yoghurt met banaan
t: fruit
D: gazpacho *O* :9~
S: bar-staan op de volleybal :P
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:47:09 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_116100700
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:02 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zat mij vanmorgen te bedenken dat ik niet eens weet wanneer ik weer last van PMS moet hebben... Lang leve het spiraaltje. :P
Dit dus :D Zo fijn!

Hier is het vooral heel erg wennen aan mijn nieuwe werkritme enzo. Vooralsnog worden mijn darmen én de weegschaal er niet gelukkig van, maar dat komt vast wel weer. Merk nu ook dat het, na een hele dag werken, best een opgave kan zijn om een gezond avondmaal op tafel te zetten... Zelfs als je alle ingrediënten in huis hebt, is het zo veel makkelijker om bij de benedenburen Chinees te halen. Nou doen we dat niet, maar ik snap opeens de verleiding wel.

Lijstje!
O: 2 volkoren. 1 corned beef (half plakje), 1 kipworst. Glas jus d'orange.
T: 2 volkoren. Kipworst. 4 bekers thee.
L: 2 volkoren. Corned beef (1 plakje op 2 boterhammen). Langs de groenteboer/c1000 voor een fruitsalade ofzo.
T: Volkorenontbijtkoek met een beetje boter. Stuk of wat bekertjes water.
D: Maaltijdsalade met een paar uitgebakken spekjes (tussendoor vet uit de pan scheppen, goed laten uitlekken enzo), komkommer, ijsbergsla, puntpaprika, een paar olijfjes en zongedroogde tomaatjes en een handje nootjes.
T: Kommetje yoghurt-met-niks. Baal ervan de enige lv-yoghurt die hier te krijgen is, volle yoghurt is. Misschien in de pauze toch maar even een doosje eieren halen, zodat ik op een andere manier eiwitten binnenkrijg.
T: Glaasje wijn op de verjaardag van best-vriendinnetje.

S: Half uurtje wandelen in de pauze.

Xx
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:16:57 #47
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_116101732
Zo de pinnen zijn uit mijn pols verwijderd, ik weeg nu 65 kilo. Ik ben de 6 weken dat ik in het gips zat 8 kilo afgevallen, ik heb nu een bmi van 26. Er moet nog 7 kilo vanaf van de doccie, als mijn eetlust hetzelfde blijft als toen ik in het gips zat dan zal dat geen probleem zijn :')
-weg-
pi_116101944
Elk nadeel heb z'n voordeel?
Spoilers!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:27:06 #49
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_116102005
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Elk nadeel heb z'n voordeel?
Als ik had geweten dat een pols breken en elleboog ontwrichten dé afvalmethode is, dan was ik veel eerder van die trap geflikkerd :9
-weg-
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:48:08 #50
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_116102668
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:27 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Als ik had geweten dat een pols breken en elleboog ontwrichten dé afvalmethode is, dan was ik veel eerder van die trap geflikkerd :9
Buh nee dank je. :D

O: Bak yoghurt met handje cranberries, eetlepel havermout, eetlepel lijnzaad.
T: Twee kiwi's + cappuccino
L: 2 allison boterhammen met een gebakken eitje + glas melk
T: Volkoren biscuitje + groene thee
D: Zelfgemaakte nasi met beetje zelfgemaakte babi ketjap en een handje kroepoek
S: Half uurtje hardlopen
T: Magere yogurt + groene thee
pi_116123252
Zo, dat was best een hele goede dag. Ik kan het wel!

O yoghurt, muesli, lijnzaad
T ontbijtkoek
L 2 bruin met een half blikje tonijn op water met een berg groente en kruiden, 200 ml magere yoghurtdrank
T komkommer, 4 soepstengels, 1,5 nectarine
A bbq: maiskolf, 2 hapjes turks brood, magere hamburger, 50g zalm, 2 kleine aardappels, veel paprika, komkommer en courgette, magere kwarkdip
T appeltje
Spoilers!
pi_116123558
+ 0,8 bij dietiste , teleurgesteld in mezelf weet goed hoe het komt , vanaf nu weer schouders eronder en volgende week weer sporten , en afspraak maken om fitness programma weer te gaan volgen .
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:34:29 #53
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116131100
Lucky, wat een mooi lijstje.. Heerlijk gewoon!

Joene.............. ook al ben je geen vrouw... 1 kg op zelfs een dag, is geen wonder :P
Maar wat is nu je plan?
Wat voor mij wel eens helpt bij een drukke dag:
Avondeten, opruimen, fiets pakken en dan even een blokje om.
Daarna warm douchen, zo ben je weer ruim een uur bezig met beweging
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 29 augustus 2012 @ 09:00:10 #54
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116137945
uniek.. volgens mij is dat niet van 1 dag ;)
vorige keer was je ook aangekomen toch joene?
gewoon jezelf weer herpakken en gaan..

hier ben ik ondanks de maandelijkse problemen voor het eerst onder de 90 kilo.. *O* dus ben benieuwd wat het gewicht is als ik straks weer eruit ben :)

lijstje vandaag:
o: 2 x bruin met pindakaas
t: eierkoek
L: salade met brood, en yoghurt met banaan
D: pasta met saus en 200 gram groente

en vanavond een heerlijke klank massage :D zin an!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 09:27:54 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_116138415
Joene, balen. Gelukkig weet je waar 't van komt en wat je eraan kunt doen. Wat is je plan om 't nu echt te gaan doen? Zie hier vaker 'schouders er weer onder', maar lukt dat dan ook?

Pfft, vanochtend op de weegschaal gaan staan. Er gaat nog steeds niks af. Stom! Heb wel het gevoel dat ik best goed bezig ben... :(

Njah, vandaag weer een nieuwe dag:

O: 1 volkoren 30+kaas, 1 volkorenontbijtkoekplakje met een beetje boter.
T: 4 bekers thee, 2 volkoren, kipworst.
L: 2 volkoren, 1 plakje corned beef. 2 plakjes volkoren ontbijtkoek met een beetje boter ertussen.
S: Half uurtje lunchwandelen.
T: Granenbiscuitje met nog meer thee en water.
D: Er staat nog niks op de planning, maar ik denk dat het pasta wordt, met een beetje rundergehakt, veel groente en sugosaus.
T: Kommetje yoghurt-met-niks.
S: Eventueel nog een uur paardrijden. Heb me aangemeld, maar nog niets gehoord voor vanavond.

Comments? Ik zie zelf dat ontbijtkoek niet drie plakjes per dag zou moeten zijn en dat ik eiwitten mis. Fruit staat ook niet op mijn lijstje, maar dat vind ik op m'n werk ook wel echt lastig. Ik mag geen appels bijten en ga geen mesje meenemen om aan m'n bureau uitgebreid een appel te schillen. Bananen vind ik wel lekker, maar ik vind dat ik genoeg koolhydraten binnen krijg. Ander fruit vind ik na een halve dag niet meer lekker. Er is hier geen koelkast en dingen als meloen, ananas, aardbeien enz. worden dan helemaal zacht...brrt!

Xx
pi_116138560
Ik zou inderdaad ook zeggen dat je wat meer eiwitten kan eten. En misschien in je lunch een salade omdat je tussendoor ook nog 2 boterhammen eet? Je eet best veel brood (vind ik, maar ik ben geen expert).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 29 augustus 2012 @ 09:40:22 #57
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_116138632
Damn, ik deed gister even m'n kort broekje aan en die zakte hard af _O_ Als een neger zo blij was ik.

Gewicht is 90.1kg nu, ik vind dat onsjes wegen altijd vrij kansloos, maar ik wil er hard van genieten als ik zo onder de 90 dip _O_
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 29 augustus 2012 @ 09:42:39 #58
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116138672
Ik sluit mij aan bij Fuente Tink89, want waarom tussendoor (die eerste dan) nog 2 volkoren?
Goed, ben ook totaal geen expert hoor, maar waarom niet 's morgens ontbijt 2 volkoren ipv die ontbijtkoek en dan als tussendoor dan een plakje ontbijtkoek?
En als je het dan lastig is met fruit, misschien zo'n kant en klaar gesneden zakje appel? Die kan je buiten de koelkast ook bewaren en eet je zo weg dan? Ik verzin maar wat hoor.

Hier gaat het tot nu toe goed. Gisteren prima binnen mijn punten gebleven (had wel rond 16 ontzettende trek en het feit dat collega's op een andere afdeling dan net een zak Kitkat opentrekken werk natuurlijk niet mee :P Maar heb het keurig afgeslagen! * Susie trots op zichzelf is) Zojuist ontbijt gehad (2 Lu cracottes Vital met smeerkaas + komkommer en met Philadelpia paprika kruiden light) en straks als de kleine wakker is, ga ik weer aan de wandel. Het is lekker weer, dus daar moet je van profiteren natuurlijk!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 09:44:49 #59
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116138728
Wat goed Eleusis *O*

Ik heb een weegschaal die alleen heel en half weegt, dus als die 90 aangeeft, kan het dus 90,24 zijn of 89,76, beetje gemeen eigenlijk.... Misschien ga ik toch eens kijken of een goedkope kan vinden, die wel ons-jes aangeeft, vind dat toch prettiger.
pi_116138737
Tink, je hebt van die kleine koeltasjes, misschien is dat een optie? Of neem een koelelement mee ofzo. Daar hou je je eten wel een ochtend mee koel hoor.
Spoilers!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 09:46:42 #61
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_116138766
ThankSusie, zo lang je er maar niet te veel op gaat letten want één glaasje water en het scheelt al weer een ons... Maar ja, zolang ik maar zak is het leuk, als er 89.9 staat ga ik weer wekelijks wegen :P
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_116138811
Ik ben nu weer twee dagen bezig maar het geeft toch wel moed om te zien dat er 3 ons af is eigenlijk. Tuurlijk is dat veel, tuurlijk kunnen er morgen zomaar weer 3 ons bij zijn maar voor nu is het gewoon leuk. En we gaan er natuurlijk vanuit dat het morgen weer een paar ons minder is :Y)
Spoilers!
pi_116138941
Ik neem vandaag lekker vrij en ik ga taart en chocolade eten want ik ben jarig!!
Misschien wel choco taart! Dan is er nog plek in mijn buik voor iets anders ;)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116138978
Gefeliciteerd!
Spoilers!
pi_116139012
Tnx!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:00:56 #66
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116139056
Gefeliciteerd! En tuurlijk ga je taart eten op je verjaardag, dat hoort gewoon! En vanaf morgen er gewoon weer tegenaan!
pi_116139122
Tnx susie! En precies morgen gewoon weer braaf
Ik heb nu ook al een paar dagen chocolade en chips in huis en zo (voor het bezoek) en voorheen kon ik daar dan echt niet vanaf blijven maar nu was het goed genoeg dat ik er vandaag van mocht snoepen en alle zakken zitten nog dicht! *O*
Mini overwinning op mezelf :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:19:13 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116139534
Gefeliciteerd! *O*

tink, ik heb zo'n partjessnijder op mijn werk, gewoon on 1 keer er door jassen endanlekker appeltje eten, is het ook niet zo'n gedoe.
pi_116140829
tnx!

trouwens: je kunt het fruit toch ook 's ochtends nemen? en dan ontbijtkoek in de middag?
dat red je perzikje wel hoor

ik had gisteren ook een perzik thuis al gesneden en mee genomen in een bakje en pas na 9 uur (na het snijden bedoel ik) op
was prima
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:06:58 #70
54772 Silmarwen
pi_116140938
Even druk druk druk hier. Na de vakantie werkuren van 30 uur per week, nu eindelijk de tijd om het huis goed onder handen te nemen. Dus ben steeds aan het poetsen xD Als dat eenmaal weer op orde is, gaat me dat veel uur per dag schelen.

Ondertussen eet ik netjes, sport ik netjes (vanaf volgende week weer braver hardlopen) en val ik niet verder af. ;') Wel in omvang trouwens, niet qua gewicht. xD
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:07:23 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_116140954
Zacht fruit O+

Hier de komende weken weinig updates, ben momenteel fulltime als grondwerker bezig, dus is er al een week niet gekookt en de weegschaal is vergeten :') tot over een week of drie en succes aan allen!!
disclaimer
pi_116141003
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:07 schreef Stormqueen het volgende:
Zacht fruit O+

Hier de komende weken weinig updates, ben momenteel fulltime als grondwerker bezig, dus is er al een week niet gekookt en de weegschaal is vergeten :') tot over een week of drie en succes aan allen!!
wat is een grondwerker?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:30:02 #73
319308 Tink89
To live is to dance
pi_116141705
Txs voor de tips! Vooral die appelsnijder vind ik echt een heel goed idee. Als ik morgen langs de Ikea kom, zal ik er eentje meenemen. Stuk voordeliger dan van die zakjes voorgesneden fruit.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 09:42 schreef Susie het volgende:
Ik sluit mij aan bij Fuente Tink89, want waarom tussendoor (die eerste dan) nog 2 volkoren?
Goed, ben ook totaal geen expert hoor, maar waarom niet 's morgens ontbijt 2 volkoren ipv die ontbijtkoek en dan als tussendoor dan een plakje ontbijtkoek?
Ik krijg 's ochtends meestal geen twee sneeën brood op, omdat ik heel vroeg ontbijt (rond half zeven). Ik neem dan een extra boterham mee naar m'n werk en eet die rond negen uur. Die ontbijtkoek 's ochtends is vooral omdat ik vind dat ik anders niet fatsoenlijk ontbeten heb... maar misschien moet ik dat loslaten.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 09:35 schreef Fuente het volgende:
Ik zou inderdaad ook zeggen dat je wat meer eiwitten kan eten. En misschien in je lunch een salade omdat je tussendoor ook nog 2 boterhammen eet? Je eet best veel brood (vind ik, maar ik ben geen expert).
Salade die al 6 uur in een bakje zit buiten de koelkast? Hoe doe je dat dan zonder dat alles helemaal slap en zompig wordt? En niemand is hier echt een expert, we doen allemaal wat ons goed lijkt, op basis van wat we lezen, gezond verstand en ervaring. Gaat prima :)

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:02 schreef rhubarbje het volgende:
trouwens: je kunt het fruit toch ook 's ochtends nemen? en dan ontbijtkoek in de middag?
dat red je perzikje wel hoor

ik had gisteren ook een perzik thuis al gesneden en mee genomen in een bakje en pas na 9 uur (na het snijden bedoel ik) op
was prima
's Ochtends fruit zou inderdaad wel kunnen. Zit niet zo in m'n ritme, had er niet eens aan gedacht. Komt ook wel door die boterham om 9 uur. En eerlijk gezegd vind ik het echt heel vies om lauwwarm gesneden fruit te eten... maar da's mijn ding hoor. Ik vind fruit sowieso niet echt lekker en als het dan ook nog eens niet lekker koud uit de koelkast komt of een beetje mushi is :N

To do-list is hoe dan een appelsnijder en een koelelement kopen :)

Nu snel verder werken, in m'n tweede week al veelvuldig Fok'en zal m'n baas me niet in dank afnemen...

Xx
pi_116141778
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:30 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor de tips! Vooral die appelsnijder vind ik echt een heel goed idee. Als ik morgen langs de Ikea kom, zal ik er eentje meenemen. Stuk voordeliger dan van die zakjes voorgesneden fruit.

[..]

Ik krijg 's ochtends meestal geen twee sneeën brood op, omdat ik heel vroeg ontbijt (rond half zeven). Ik neem dan een extra boterham mee naar m'n werk en eet die rond negen uur. Die ontbijtkoek 's ochtends is vooral omdat ik vind dat ik anders niet fatsoenlijk ontbeten heb... maar misschien moet ik dat loslaten.

[..]

Salade die al 6 uur in een bakje zit buiten de koelkast? Hoe doe je dat dan zonder dat alles helemaal slap en zompig wordt? En niemand is hier echt een expert, we doen allemaal wat ons goed lijkt, op basis van wat we lezen, gezond verstand en ervaring. Gaat prima :)

[..]

's Ochtends fruit zou inderdaad wel kunnen. Zit niet zo in m'n ritme, had er niet eens aan gedacht. Komt ook wel door die boterham om 9 uur. En eerlijk gezegd vind ik het echt heel vies om lauwwarm gesneden fruit te eten... maar da's mijn ding hoor. Ik vind fruit sowieso niet echt lekker en als het dan ook nog eens niet lekker koud uit de koelkast komt of een beetje mushi is :N

To do-list is hoe dan een appelsnijder en een koelelement kopen :)

Nu snel verder werken, in m'n tweede week al veelvuldig Fok'en zal m'n baas me niet in dank afnemen...

Xx
maar mijn fruit was ook niet zompig?
en salade: ingrediënten apart bewaren en dan bij elkaar mikken

en verder: waarom geen mesje mee nemen? bij mij op het werk deed iedereen dat
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:57:03 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_116142651
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:08 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

wat is een grondwerker?
iemand die grond (zand) verplaatst. Zijn nu bezig met egaliseren waar de bestrating komt...50m2 20 cm afgraven, is toch stiekem 10 kuub die je moet verplaatsen :')
disclaimer
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:59:56 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_116142745
Maar omdat ik slapper ben dan mijn vriend mag ik de graafmachine besturen O+
disclaimer
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:11:13 #77
319308 Tink89
To live is to dance
pi_116143160
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
Maar omdat ik slapper ben dan mijn vriend mag ik de graafmachine besturen O+
O+
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:12:34 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_116143212
En wie ging er net door een waterleiding met z'n spaai? :')
disclaimer
pi_116143407
StormKing?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_116144970
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
En wie ging er net door een waterleiding met z'n spaai? :')
:o Geeft altijd zo'n rotzooi! :X
Mr helicopter heeft dat in huis al een paar keer voor elkaar gekregen. :')
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:46:19 #81
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116146445
Oh oh :X Wel gaaf, zo'n graafmachine besturen! Als je het met de hand zou doen verbrand je nog wat callorien :P

Ik heb vanmorgen zo doorgestapt (net een uurtje weer thuis), dat ik totaal geen zin meer heb om het huis te doen (moet nodig dweilen eigenlijk). Misschien krijg ik straks nog energie? Eerst nog ff lekker in het zonnetje :)
pi_116148007
Klopt nu al 2 bezoeken dietiste dat ik ben aangekomen , ik ga gewoon weer strak m'n eetschema aanhouden , en meer water drinken en weer meer sporten kennelijk kan ik niet de teugeltjes ietsjes loslaten .
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:44:05 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_116148790
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:05 schreef helicopter het volgende:

[..]

:o Geeft altijd zo'n rotzooi! :X
Mr helicopter heeft dat in huis al een paar keer voor elkaar gekregen. :')
als het er pas een dag in ligt is het nog zuurder. Gelukkig overtrof hij zichzelf zojuist door dwars door de kraaknieuwe riolering te graven :')
disclaimer
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:44:23 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_116148805
Mannenwerk my ass.
disclaimer
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:45:16 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_116148857
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:46 schreef Susie het volgende:
Oh oh :X Wel gaaf, zo'n graafmachine besturen! Als je het met de hand zou doen verbrand je nog wat callorien :P

Ik heb vanmorgen zo doorgestapt (net een uurtje weer thuis), dat ik totaal geen zin meer heb om het huis te doen (moet nodig dweilen eigenlijk). Misschien krijg ik straks nog energie? Eerst nog ff lekker in het zonnetje :)
met de hand zo'n 800 per uur, dat hou je niet lang vol :D
disclaimer
pi_116148884
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

als het er pas een dag in ligt is het nog zuurder. Gelukkig overtrof hij zichzelf zojuist door dwars door de kraaknieuwe riolering te graven :')
:o Hij is lekker bezig!
Zeg hem maar dat ik hem een prutser vind. 8-) :P
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:52:11 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_116149185
Nou, riool zit weer dicht, Thank god voor manchetmoffen.
disclaimer
pi_116149386
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:52 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, riool zit weer dicht, Thank god voor manchetmoffen.
En nu is de tuin een groot modderbad?
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:58:30 #89
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116149482
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

met de hand zo'n 800 per uur, dat hou je niet lang vol :D
Je moet er wat voor over hebben he? :P

Hier toch woonkamer gecleand, zweet me dood, maar dat is alleen maar goed :D Ook fijn dat uk lekker door blijft slapen, alleen jammer dat de postbode het nodig vond om erg lang aan te bellen, zie haar nu liggen draaien...:( Maar goed, ik ben klaar, dus prima.
Eerst mijn vocht maar eens aanvullen, heb te weinig gedronken nog.
pi_116149567
Ik kan heus wel even op de bank tv kijken zonder te eten. Ook slechts 1 dropje is niet acceptabel. Basta.
Spoilers!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:05:49 #91
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116149807
lijstje werd even anders..

L: bruin pistoletje met filet americain & bruin pistoletje met rosbief :9~
t: een eierkoek :D

en waterleidingen perforeren *O*
had je eigenlijk anderhalve week geleden moeten doen ;)
succes met de tuin nog! ( en gaat dat echt 3 weken duren? :o )
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:27:00 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_116150608
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:05 schreef Barreltje het volgende:
lijstje werd even anders..

L: bruin pistoletje met filet americain & bruin pistoletje met rosbief :9~
t: een eierkoek :D

en waterleidingen perforeren *O*
had je eigenlijk anderhalve week geleden moeten doen ;)
succes met de tuin nog! ( en gaat dat echt 3 weken duren? :o )
Kun jij 180 m2 woestenij sneller uitgraven, ingraven, bestraten, aanleggen?
Alle bomen rooien en bekabeling leggen, aansluiten en plantenbakken metselen?
Zo ja, dan ben je aangenomen :D
disclaimer
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:27:44 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_116150641
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:56 schreef helicopter het volgende:

[..]

En nu is de tuin een groot modderbad?
we hadden wel de geest om nog niks aan te sluiten gelukkig :')
disclaimer
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:30:19 #94
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116150727
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

geen idee :@ ik ga van het weekend een tuin aanleggen op mijn 25 m2 balkonnetje :P
pi_116150750
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik vind 3 weken nog best snel.
Maarja, wij zijn niet zo van het snel klussen. :')
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:02:28 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_116152070
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:30 schreef Barreltje het volgende:

[..]

geen idee :@ ik ga van het weekend een tuin aanleggen op mijn 25 m2 balkonnetje :P
ik gokte al dat je balkonbezitter was :D
disclaimer
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:06:58 #97
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116152260
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik gokte al dat je balkonbezitter was :D
:Y :@

later.. als ik groot slank en ouder ben.. dan heb ik ook een tuin hoor :Y :D
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:14:10 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_116152594
Maar nu eerst een dieettechnisch onverantwoord avondje dineren bij avant-garde :Y)
disclaimer
pi_116152993
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:06 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ach, jouw balkon is ongeveer 2 x zo groot als de tuin van ons grote mensen huis. Inclusief schuur. Ik zou heel wat over hebben voor 25 vierkante meter zonder toegang voor padden en kikkers :Y
Spoilers!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:27:22 #100
330855 ejiraM
for the greater good
pi_116153070
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:06 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ach, je hebt nu al een balkon dat groter is dan mijn kamer, dus in dat opzicht doe je toch iets goed :P
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_116166737
Weer hardgelopen! *O*
Volgens mapmyrun loop ik wel elke keer trager. :D :')
Oh en de ene keer verbrand ik volgens mapmyrun 560kcal en de andere keer 256kcal, op ongeveer dezelfde afstand en tijd. :? Ik snap dat die berekening onzin is, maar om er elke keer iets totaal anders uit te laten komen, vind ik toch een prestatie. _O-
pi_116166740
Kan beter maar ik ben niet ontevreden over vandaag:

T plak ontbijtkoek
L bruin met mosterd, kaas, sla. Bruin met sandwichspread. Bruin met philadelphia milka. glas yoghurt drank.
T appel, mini waterijsje, 1,5 kipnugget, 5 frietjes, 2 slokken sprite.
A laatste bbq van 2012 (waarschijnlijk) magere hamburger, lamspies, paar hapjes forel, maiskolf, 3 hapjes turks brood, paar blokjes light nep feta, veel groene, dip van magere kwark.
T 2 suikervrije dropjes
Spoilers!
pi_116169759
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:27 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Grote kans dat je alles er weer aan eet als je je normale eetpatroon weer oppakt ;(
My salvation lies in your love..
pi_116170821
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 23:14 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Grote kans dat je alles er weer aan eet als je je normale eetpatroon weer oppakt ;(
Niet perse waar.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_116170955
Net obese gekeken, wat een verschrikkelijk programma zeg :')
  donderdag 30 augustus 2012 @ 08:51:06 #106
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116177839
zo..
lijstje! *O*

o: 2 boterhammen met pindakaas
t: sinaasappel
l: salade met brood en yoghurt met banaan/kiwi
d: groenteschuitjes
S: de huiskamer reorganiseren :P

en vanavond het dessert voor morgen maar maken :9~
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:03:24 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116178001
't Is echt bluh deze week hier, biscuitjes enz... -O-
En echt mega-ongesteld (nog drie maanden dan gaat het spiraaltje eruit! *O* ) en even geen energie voor hardlopen daardoor (mijn schaambeen doet serieus zeer als ik sta :') ) dus ik ga straks in mijn pauze maar een half uurtje wandelen, advies van de fysio gisteren, mijn onderste, of een-na-onderste, tussenwervel is geirriteerd, dus veel bekkenkantelen en bewegen. :)

Lijstje:

O: Sultana (in de trein) en goedemorgen drinkontbijt (want brinta vergeten)
T: appel
L: 3 boterhammen
T: appel
D: Rode kool met saucijsjes
T: finse ronde oid
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:20:38 #108
54772 Silmarwen
pi_116178297
Ik hou sowieso niet zo van Nederlandse tv.

Ik ben nog steeds stabiel, sport niet heel veel deze week maar vanaf volgende week heb ik 2 kinderloze ochtenden! Dus dan gaan we er lekker tegen uit.

BE, dat van dat schaambeen heb ik sinds ik bevallen ben dus ook tijdens de menstruatie... -.- Auw.

O: Yoghurt met schepje havermout, lijnzaad en wat cranberries
T: Gepofte appel + thee
L: 2 bruine boterhammen met kaas/tomaat/komkommer + melk
T: Geen idee
D: Zelfgemaakte hamburger met bubble and squeak (Witte kool en aardappel stamppot, alleen dan even opgebakken)
T: Rijstwafels
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:26:11 #109
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116178394
sil,
jouw O, wordt dat niet enorm papperig ?
havermout in yoghurt, het lijkt me zo massief..
pi_116178485
wat is een gepofte appel?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:33:22 #111
54772 Silmarwen
pi_116178536
Nee tis maar 1 schepje havermout. Dus eetlepel, niet meer. :D

Een appel pof je door hem even 1 a 2 minuten in de magnetron te doen. Ik kan enkel verwarmde appels eten.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:34:19 #112
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116178551
hoe komt dat? wat is er "mis " met een onverwarmde appel? :o
pi_116178572
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:33 schreef Silmarwen het volgende:
Nee tis maar 1 schepje havermout. Dus eetlepel, niet meer. :D

Een appel pof je door hem even 1 a 2 minuten in de magnetron te doen. Ik kan enkel verwarmde appels eten.
oh allergie? ik heb dat met ananas ;(
en meloen en kiwi hoewel ik nooit heb geprobeerd om die te verwarmen :') leek me niet echt wat
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:36:59 #114
54772 Silmarwen
pi_116178600
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:34 schreef Barreltje het volgende:
hoe komt dat? wat is er "mis " met een onverwarmde appel? :o
Enzymen. Krijg ik een allergische reactie. Verwarming breekt de enzymen af.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:39:09 #115
54772 Silmarwen
pi_116178649
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:35 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

oh allergie? ik heb dat met ananas ;(
en meloen en kiwi hoewel ik nooit heb geprobeerd om die te verwarmen :') leek me niet echt wat
Mij ook niet. :D
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:39:12 #116
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116178650
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:36 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Enzymen. Krijg ik een allergische reactie. Verwarming breekt de enzymen af.
ahh :D
nooit geweten, interressant! :Y
pi_116179124
Ik eet ook alleen appel uit de magnetron. Heerlijk met een beetje kaneel. O+
Ik vind mijn appelallergie nog mijn minst vervelende allergie, omdat alle lekkere vormen van appel (-taart, -moes) wel gewoon kunnen. :D O-)
pi_116181464
Ik doe ook mee hier!

Ben sinds een begin juli op dieet (gezond eten, meer bewegen) en inmiddels al 10 kilo kwijt in 8 weken. Gaat dus mooi volgens schema!

Ik heb niet echt een hard doel qua eindgewicht, maar ik wil in ieder geval mijn buik kwijt zijn. Volgens de BMI calculator zit ik met 95 kg niet meer in de categorie 'overgewicht' dus dat hou ik voorlopig maar aan als doel.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 11:36:23 #119
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116181526
welkom BigFoot!
meer mannen! *O*
pi_116182192
Ik zal ook eens posten wat ik gisteren gegeten heb:

O1 (8 uur): halve gallia meloen, glas grapefruit sap, halve doos aardbeien
O2 (10 uur): 2 dunne sneedjes desem/noten/rozijnenbrood met fruitstroop
L (12 uur): salade met walnoten + broodje filet american van de kantine
T (15 uur): aardbeien en radijsjes
D (18 uur): momentsoep + maaltijdsalade (zelfgemaakt) met sla, 3 gekookte eieren, mager uitgebakken spekjes, half blik mais, vinaigrette dressing
S (19-20.30uur): fitnessclub: 40 min cardio, 20 min gewichten, 15 min buikspieroefeningen en relaxen (20.30-22 uur): 10 min zonnebank, 3 sauna rondjes
T (22 uur) momentsoep en 2 wortels
pi_116182626
Krijg binnenkort een afspraak met de dientist.
Hopelijk is dat wat :P
Twiddel
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:50:31 #122
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116183711
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:59 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ik zal ook eens posten wat ik gisteren gegeten heb:

O1 (8 uur): halve gallia meloen, glas grapefruit sap, halve doos aardbeien - SUIKER!!
O2 (10 uur): 2 dunne sneedjes desem/noten/rozijnenbrood met fruitstroop - SUIKER!!
L (12 uur): salade met walnoten + broodje filet american van de kantine
T (15 uur): aardbeien en radijsjes - SUIKER!!
D (18 uur): momentsoep + maaltijdsalade (zelfgemaakt) met sla, 3 gekookte eieren, mager uitgebakken spekjes, half blik mais, vinaigrette dressing- SUIKER!!
S (19-20.30uur): fitnessclub: 40 min cardio, 20 min gewichten, 15 min buikspieroefeningen en relaxen (20.30-22 uur): 10 min zonnebank, 3 sauna rondjes
T (22 uur) momentsoep en 2 wortels
en wat is momentsoep :?
pi_116183763
Aardbeien zijn prima tussendoortjes als je aan het afvallen bent.. (heb ik geleerd in aardbeienland :) )
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:54:45 #124
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116183825
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:52 schreef Vicky het volgende:
Aardbeien zijn prima tussendoortjes als je aan het afvallen bent.. (heb ik geleerd in aardbeienland :) )
maar een hele doos per dag? :o
pi_116183905
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:54 schreef Barreltje het volgende:

[..]

maar een hele doos per dag? :o
500 gram heeft 84 kcal volgens mij.. Niet veel iig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:00:09 #126
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116183991
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:57 schreef Vicky het volgende:

[..]

500 gram heeft 84 kcal volgens mij.. Niet veel iig.
oh wow!

nou.. weer wat geleerd! ;)
pi_116184000
quote:
O1 (8 uur): halve gallia meloen, glas grapefruit sap, halve doos aardbeien - SUIKER!!
O2 (10 uur): 2 dunne sneedjes desem/noten/rozijnenbrood met fruitstroop - SUIKER!!
Wat ik zelf begrepen heb van de theorie uit de voedingsleer is dat het goed is om voor je ontbijt met veel fruit te beginnen. Dat verhoogt je bloedsuikerspiegel en dat zorgt ervoor dat de spijsvertering snel op gang gebracht wordt.

In de avond neem ik vooral een combinatie van groenten en eiwitten, fruit is dan uit den boze.

quote:
en wat is momentsoep
o sorry, het heet opkikker. Vroeger heette dat momentsoep, is een ander merk geloof ik. Anyway, dat is een soort cupasoup maar dan bouillon met nagenoeg geen calorieen.

Sinds ik terug ben van vakantie volg ik een soortgelijk eetpatroon 6 dagen per week (op zaterdag ga ik uit en drink ik wel bier enzo), en val daarmee 2 kilo per week af. Dus het werkt wel.
pi_116184082
plus suikers uit fruit zijn geen 'slechte' suikers

maar ik moet zeggen dat ik de combi lunch en diner erg licht vind en niet zo goed snap waarom je 2 keer ontbijt?
waarom niet omdraaien? een normaal ontbijtje met een tussendoortje om 10 uur?
heb begrepen dat dat beter is voor je spijsvertering

verder was het niet mijn bedoeling om meteen je lijstje aan te vallen zeg maar
maar ik dacht als barreltje begint ga ik ook ;)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116184102
oh en in die cuppasoepdingen zit weinig voedingswaarden en veel zout
waarom niet zelf soep maken en in kleine porties invriezen?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:08:14 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116184220
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:00 schreef bigfoot1972 het volgende:

[..]

Wat ik zelf begrepen heb van de theorie uit de voedingsleer is dat het goed is om voor je ontbijt met veel fruit te beginnen. Dat verhoogt je bloedsuikerspiegel en dat zorgt ervoor dat de spijsvertering snel op gang gebracht wordt.

In de avond neem ik vooral een combinatie van groenten en eiwitten, fruit is dan uit den boze.

[..]

o sorry, het heet opkikker. Vroeger heette dat momentsoep, is een ander merk geloof ik. Anyway, dat is een soort cupasoup maar dan bouillon met nagenoeg geen calorieen.

Sinds ik terug ben van vakantie volg ik een soortgelijk eetpatroon 6 dagen per week (op zaterdag ga ik uit en drink ik wel bier enzo), en val daarmee 2 kilo per week af. Dus het werkt wel.
Het werkt idd wel, maar wat ben je van plan als je je streefgewicht hebt bereikt?
2kg per week is heel veel, dat betekent dat je dus behoorlijk veel minder kcals tot je neemt dan je verbrand. Het betekent ook dat je lijft hier aan kan wennen en dat je dus je metabolisme om zeep helpt en zo de kans dat je gaat jojo-en enorm vergroot.

Is het niet handiger om, nu je een soort kick-start hebt gehad van 10 kilo, proberen een eetpatroon te ontwikkelen dat mss het afvallen wat minder rap laat gaan, maar dat op de lange termijn beter vol te houden is?
pi_116184265
quote:
[ik snap niet] zo goed ... waarom je 2 keer ontbijt?

waarom niet omdraaien? een normaal ontbijtje met een tussendoortje om 10 uur?
heb begrepen dat dat beter is voor je spijsvertering

Het is beter om de dag te beginnen met alleen fruit, evt aangevuld met wat magere yoghurt. Vooral niet combineren met brood of vet

Lees bijv ook dit:

http://www.dieetvandaag.n(...)n-de-dag-fruit-eten/

quote:
maar ik moet zeggen dat ik de combi lunch en diner erg licht vind
het is goed vol te houden voor mij doordat ik veel eieren in de maaltijdsalade 's avond neem. Ook kun je beter je calorieen in de ochtend eten dan in de avond.

quote:
verder was het niet mijn bedoeling om meteen je lijstje aan te vallen zeg maar
geen probleem hoor, discussie is altijd leuk en leerzaam!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:15:33 #132
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116184469
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:03 schreef rhubarbje het volgende:
:P
mijn sociale skills zijn weer eens stuk ;)
pi_116184511
quote:
oh en in die cuppasoepdingen zit weinig voedingswaarden en veel zout
waarom niet zelf soep maken en in kleine porties invriezen?
Ik ga ongeveer 2 a 3 keer per week naar de sauna en zweet dan ook veel mineralen / zout uit. Verder heb ik ook geen hoge bloeddruk en heb geen problemen met een teveel aan zout. Overigens zijn 1 of 2 kopjes bouillon geen probleem lijkt me. Voordat ik met dieet begon at ik bijna elke dag wel een zak zoutjes leeg, dus ben wel wat gewend.

quote:
Het werkt idd wel, maar wat ben je van plan als je je streefgewicht hebt bereikt?
2kg per week is heel veel, dat betekent dat je dus behoorlijk veel minder kcals tot je neemt dan je verbrand. Het betekent ook dat je lijft hier aan kan wennen en dat je dus je metabolisme om zeep helpt en zo de kans dat je gaat jojo-en enorm vergroot.
Dat is inderdaad iets wat ik in de gaten moet gaan houden. Ik heb overigens niet het idee dat ik mijn metabolisme om zeep help, juist omdat ik behoorlijk veel fruit en groente eet.

Daarnaast ben ik van plan om niet zo heel veel aan mijn dieet te veranderen wanneer ik mijn streefgewicht heb bereikt. Als het kan zal ik wat vaker 's avonds weer 'normaal'eten ipv de maaltijdsalades van nu maar ik zie dit meer als een nieuwe levensstijl dan als een tijdelijk dieet.

quote:
Is het niet handiger om, nu je een soort kick-start hebt gehad van 10 kilo, proberen een eetpatroon te ontwikkelen dat mss het afvallen wat minder rap laat gaan, maar dat op de lange termijn beter vol te houden is?
Dan gaat het me te lang duren, ik zit nu in een goede modus om er mee door te gaan. Ik denk dat als ik dit aan ga passen ik op mijn huidige gewicht zal blijven.
pi_116184530
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:09 schreef bigfoot1972 het volgende:

[..]

Het is beter om de dag te beginnen met alleen fruit, evt aangevuld met wat magere yoghurt. Vooral niet combineren met brood of vet

Lees bijv ook dit:

http://www.dieetvandaag.n(...)n-de-dag-fruit-eten/

[..]

het is goed vol te houden voor mij doordat ik veel eieren in de maaltijdsalade 's avond neem. Ook kun je beter je calorieen in de ochtend eten dan in de avond.

[..]

geen probleem hoor, discussie is altijd leuk en leerzaam!
ik weet niet hoor... je zegt precies het tegenovergestelde als elke professional die ik ooit heb geraadpleegd
ik kan het dus ook niet eens zijn met wat je hier zegt
maar goed
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:18:41 #135
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116184581
quote:
Zodoende kan de voeding gedurende de hele dag worden verwerkt door het lichaam omdat men overdag over het algemeen meer in beweging is dan in de avond.
afgezien van naar de printer , de koffie machine en de toilet lopen doe ik overdag niet zo veel.. want om nou te zeggen dat je met typen veel kcal verbruikt :?
dan maar een goede maaltijd voor het sporten 's avonds :D
pi_116184587
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:16 schreef bigfoot1972 het volgende:

[..]

Ik ga ongeveer 2 a 3 keer per week naar de sauna en zweet dan ook veel mineralen / zout uit. Verder heb ik ook geen hoge bloeddruk en heb geen problemen met een teveel aan zout. Overigens zijn 1 of 2 kopjes bouillon geen probleem lijkt me. Voordat ik met dieet begon at ik bijna elke dag wel een zak zoutjes leeg, dus ben wel wat gewend.
dat wil toch nog niet zeggen dat dit goed is :D
ik snap niet zo goed waarom je wel je eetpatroon zou willen verbeteren maar dit dan zou laten liggen vooral aangezien erg duidelijk is wat te veel zout met je doet vooral als je overgewicht hebt
quote:
[..]

Dat is inderdaad iets wat ik in de gaten moet gaan houden. Ik heb overigens niet het idee dat ik mijn metabolisme om zeep help, juist omdat ik behoorlijk veel fruit en groente eet.

Daarnaast ben ik van plan om niet zo heel veel aan mijn dieet te veranderen wanneer ik mijn streefgewicht heb bereikt. Als het kan zal ik wat vaker 's avonds weer 'normaal'eten ipv de maaltijdsalades van nu maar ik zie dit meer als een nieuwe levensstijl dan als een tijdelijk dieet.

[..]

Dan gaat het me te lang duren, ik zit nu in een goede modus om er mee door te gaan. Ik denk dat als ik dit aan ga passen ik op mijn huidige gewicht zal blijven.
afvallen is iets wat lang duurt en alleen de lange weg is een duurzame weg

niet om je aan te vallen maar volgens mij weet je niet zo goed wat je aan het doen bent :@
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116184737
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:18 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat wil toch nog niet zeggen dat dit goed is :D
ik snap niet zo goed waarom je wel je eetpatroon zou willen verbeteren maar dit dan zou laten liggen vooral aangezien erg duidelijk is wat te veel zout met je doet vooral als je overgewicht hebt

hoe kom je erbij dat ik nu teveel zout inneem? Omdat ik gem. een kopje bouillon per dag drink? of twee als ik naar de sauna geweest ben (45 min zweten in totaal)? Verder eet ik nauwelijks zout per dag.

Het zgn jojo effect komt overigens niet door een verlaagd metabolisme van een dieet

Zie ook hier:

http://www.nieuwsvoordiet(...)t-bestaat-echt-niet/

In de praktijk komt het natuurlijk heel vaak voor, maar dat lijkt me eerder iets psychisch. Je bent immers 'klaar' met je dieet en je denkt dat je weer gewoon kan eten zoals vroeger. Maar dat werkt natuurlijk niet zo.

[ Bericht 21% gewijzigd door bigfoot1972 op 30-08-2012 13:29:47 ]
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:24:30 #138
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116184777
eem kpje boullion vind ik persoonlijk wel veel per dag :@
en in je lijstje staat het 2 keer! :)
pi_116184910
Ik vind twee kopjes plus spekjes wel veel zout. Maar je eet verder nagenoeg zoutloos dus een kopje per dag lijkt mij wel kunnen.

Sterker nog, ik krijg trek in bouillon hiervan dus ik zet de waterkoker even aan :Y)
Spoilers!
pi_116184925
omdat in 1 zo'n kopje van die soep al 30% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid zout zit
met 2 zit je dus al aan 60%

tel daar de uitgebakken spekjes bij op in je salade en je zit er al ruim overheen als je het mij vraagt (ik heb even niet helder hoeveel zout er in spekjes zit want ik eet zelf geen vlees)

en dit is echt niet het enige zout dat je binnen krijgt op een dag, het zit letterlijk overal in

het was niet mijn bedoeling om je meteen aan te vallen
maar ik heb wel het idee dat je wat 'standaard fouten' maakt in je lijstje: bijvoorbeeld maar zo min mogelijk eten om zo snel mogelijk af te vallen
dat is niet erg maar ik dacht je te helpen met advies, misschien niet op de juiste manier
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116185469
Natrium is een bestanddeel van keukenzout en van andere ingrediënten. Het is van nature aanwezig in voedingsmiddelen, maar wordt ook toegevoegd voor onder meer de smaak. De hoeveelheid natrium die vermeld staat op het etiket moet je met 2,5 vermenigvuldigen om te komen tot de hoeveelheid zout in dat product. We krijgen gemiddeld ongeveer 9 gram zout per dag binnen. Met het oog op de gezondheid is het wenselijk dat dit verlaagd wordt naar maximaal 6 gram per dag.

Bron

In mijn favoriete Cup a Soup Helder gemengde paddenstoelen zit 0.39 gram natrium per 100 ml. Een zakje is voor 175 ml dus dat wordt dan 0.68 gram natrium voor een kopje. Maal 2,5 om aan de juiste hoeveelheid zout komen is 1,7 gram. De ADH is 6 gram. Gedeeld door 1.7 maakt een kopje bouillon tot 35% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.

Mijn soep is minder lekker :{
Spoilers!
pi_116185740
Opkikker smaken met hoeveelheid natrium in grammen per bereid product (160 ml)

Tomaat 0.56
Tuinkruiden: 0.75
Kip: 0.82
Pikante Kip: 0.83
Rundvlees: 0.76

Cup a soup Helder smaken met hoeveelheid natrium in grammen per bereid product (175 ml)
Gemengde paddenstoel: 0.68
Krachtig Rundvlees: 0.71
Kruidige Kip: 0.61
Fijne Tuinkruiden: 0.61
Spoilers!
pi_116185787
edit
pi_116185842
Ik vind dat gedoe over zout altijd een beetje onzin. Natuulijk moet je geen bakken zout eten, maar als je geen hoge bloeddruk hebt, geen oedeem, geen problemen met je nieren of andere serieuze problemen hebt kan een bouillonnetje per dag toch geen kwaad?
Ze gaan er altijd vanuit dat iedereen half dood is. :')
pi_116185869
Ik vind het gewoon interessant om uit te zoeken. Ik vind de Opkikker tomaat altijd erg zout en daar blijkt het minste in te zitten. Dat had ik niet verwacht.
Spoilers!
pi_116186035
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:58 schreef helicopter het volgende:
Ik vind dat gedoe over zout altijd een beetje onzin. Natuulijk moet je geen bakken zout eten, maar als je geen hoge bloeddruk hebt, geen oedeem, geen problemen met je nieren of andere serieuze problemen hebt kan een bouillonnetje per dag toch geen kwaad?
Ze gaan er altijd vanuit dat iedereen half dood is. :')
genoeg onderzoeken die aantonen dat ook al heb je nog nergens last van de combinatie overgewicht en te veel zout inname een erg slechte is en de kans op 'vroeg' overlijden enorm vergroot

ik weet ook wel dat je tegenwoordig overal wat van krijgt (kanker van aspertaan etc) maar zout is zo makkelijk te verminderen in je dieet dat ik niet zo goed inzie waarom je dat niet zou doen
daarmee wil ik niet zeggen dat je nooit meer zo'n zakje soep moet eten maar 2x op en dag en spekjes is gewoon nogal enthousiast
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116186122
Waarom is te veel zout bij overgewicht extra slecht eigenlijk?
Spoilers!
pi_116186269
volgens mij (maar ik ben geen expert natuurlijk) omdat je daardoor meer vocht vast houdt (dat zie je ook terug in de olifantenpootjes in de zomer bijvoorbeeld) en dat kunnen je hart, bloedvaten en nieren niet aan
daardoor krijg je daar dan eerder gedoe aan
en je kunt prima al schade aan je organen hebben zonder dat dat zicht direct uit in een hoge bloeddruk
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116186451
Hmz, ik ben nog niet helemaal overtuigd. Wel van dat veel zout slecht voor je is maar niet van dat dat slechter zou zijn voor mensen met overgewicht.
Spoilers!
pi_116186541
Ja, maar dan is dat toch wel aan iets te zien?
Ik hou ook vocht vast, maar mijn hart is beresterk en mijn bloeddruk redelijk laag (110-60 een paar weken geleden). Ik ben verder in een redelijk goede conditie, kan immers ongeveer 5km hardlopen. 8-)
Mijn lever en nieren zijn recent gecontroleerd en in prima conditie. Ik denk dat ik wel wat zout kan hebben zonder direct in de problemen te komen.
Nu hou ik niet zo van zout en mijd ik het automatisch al redelijk, maar het gaat om het idee. :P
pi_116186544
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hmz, ik ben nog niet helemaal overtuigd. Wel van dat veel zout slecht voor je is maar niet van dat dat slechter zou zijn voor mensen met overgewicht.
je hart nieren en bloedvaten zijn door het overgewicht alleen al kwetsbaarder
het zijn (volgens mij) de organen die door overgewicht het meest te leiden hebben
door het zout er bij word de kans op schade dus groter en versneld

ik kan er ook niets aan doen... het is gewoon bewezen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116186561
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:21 schreef helicopter het volgende:
Ja, maar dan is dat toch wel aan iets te zien?
Ik hou ook vocht vast, maar mijn hart is beresterk en mijn bloeddruk redelijk laag (110-60 een paar weken geleden). Ik ben verder in een redelijk goede conditie, kan immers ongeveer 5km hardlopen. 8-)
Mijn lever en nieren zijn recent gecontroleerd en in prima conditie. Ik denk dat ik wel wat zout kan hebben zonder direct in de problemen te komen.
Nu hou ik niet zo van zout en mijd ik het automatisch al redelijk, maar het gaat om het idee. :P
ja maar hoeveel mensen hebben zo'n grondig onderzoek laten doen?

ik heb geen flauw idee hoe het gesteld is met mijn hart of nieren
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116186572
Maakt het uit of het voor mensen met overgewicht slechter is? Teveel zout ik sowieso slecht, gewoon niet doen :P

Ik zit in mijn flowwwwwwwww! Kennen jullie de foodzy app trouwens? Die gebruik ik sinds een tijdje, helemaal leuk :)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_116186627
nope wat doet ie?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116186711
http://foodzy.com/ en een recensie op http://www.recensiekoning.nl/2011/09/48833/foodzy
Je voert in wat je eet. Elke foodzy staat voor 20 calorieën geloof ik. Je kan 'batches' winnen voor dingen die je gehaald hebt (bijvoorbeeld genoeg groenten eten, genoeg fruit eten etc). Je kan ook vrienden toevoegen en dan kun je dus zien wat zij gegeten hebben.
Ik vind het heel erg leuk. Ik probeer rond de 80 foodzies (gheghe) per dag te eten, rond de 1600 calorieën dus.
Sara
Merel
Ukje
pi_116186770
Ik hoop niet dat we Bigfoot weggejaagd hebben :@
Spoilers!
pi_116186844
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:27 schreef Fuente het volgende:
http://foodzy.com/ en een recensie op http://www.recensiekoning.nl/2011/09/48833/foodzy
Je voert in wat je eet. Elke foodzy staat voor 20 calorieën geloof ik. Je kan 'batches' winnen voor dingen die je gehaald hebt (bijvoorbeeld genoeg groenten eten, genoeg fruit eten etc). Je kan ook vrienden toevoegen en dan kun je dus zien wat zij gegeten hebben.
Ik vind het heel erg leuk. Ik probeer rond de 80 foodzies (gheghe) per dag te eten, rond de 1600 calorieën dus.
whahaha ik ken zoiets wel met bier :P
kun je ook batches winnen en zo
maar goed typisch weer dat ik de ongezonde versie wel ken en de gezonde niet
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116186856
Tja, soms springen we iets te enthousiast op nieuwelingen met (ongevraagde) adviezen. Als je dan nog niet weet dat het goed bedoeld is, kan het best beangstigend zijn, lijkt mij.
Ik vind het sowieso niet zo handig om zo heftig in te gaan op wat iemand exact eet, geef ze ff de kans om te wennen. :P
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:47:47 #160
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116187389
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik hoop niet dat we Bigfoot weggejaagd hebben :@
een beetje volhoudingsvermogen is goed voor een mens
;)
pi_116188100
Ik ben er nog hoor, maar moet ook nog werken ;)

(en ga straks mijn - volgens mij - ZOUTLOZE radijsjes eten)
pi_116188223
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:09 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ik ben er nog hoor, maar moet ook nog werken ;)

(en ga straks mijn - volgens mij - ZOUTLOZE radijsjes eten)
nou kijk dat is dus het ding
alles bevat van nature zou, dus ook radijs
zo krijgen mensen dus veel meer binnen dan ze denken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116188947
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=790
Volgens deze site heeft 100gr radijsjes 20mg natrium (x 2,5 = 50 milgram zout), miligram dus. Op de 6 gram (6000mg) die je op een dag mag hebben is het dus niet echt een probleem. :P
pi_116189402
Ik neem nog maar eens een paprika. Ik heb nu al trek in het avondeten maar de tijd schiet maar niet op.

Ik ga een interessant weekend tegemoed. Morgen bij een vriendin witte pistoletes met kruidenroomkaas eten, zaterdag uit eten met een vastgesteld menu, zondag de hele dag bij vrienden vanwege 3 verjaardagen binnen 1 gezin. Natuurlijk ga ik mijn best doen, geen alcohol, zo weinig mogelijk brood, etc. maar lastig wordt het wel natuurlijk.
Spoilers!
pi_116189690
quote:
10s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:30 schreef helicopter het volgende:
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=790
Volgens deze site heeft 100gr radijsjes 20mg natrium (x 2,5 = 50 milgram zout), miligram dus. Op de 6 gram (6000mg) die je op een dag mag hebben is het dus niet echt een probleem. :P
nee maar goed mensen denken als ik geen zout (als in korreltjes uit een busje) eet dan zit het wel goed
maar dat is dus niet

maar radijsjes zijn toevallig erg goed als je weinig zout wil eten maar het is niet bij alles zo weinig
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116198661
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:33 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ik doe ook mee hier!

Ben sinds een begin juli op dieet (gezond eten, meer bewegen) en inmiddels al 10 kilo kwijt in 8 weken. Gaat dus mooi volgens schema!

[ afbeelding ]

Ik heb niet echt een hard doel qua eindgewicht, maar ik wil in ieder geval mijn buik kwijt zijn. Volgens de BMI calculator zit ik met 95 kg niet meer in de categorie 'overgewicht' dus dat hou ik voorlopig maar aan als doel.

Hehe, eindelijk een medeman ;)
Wat doe je qua lengte?

Ik ben een maand geleden begonnen met 122,1 en weeg nu 115,4

Mijn doel voor het eind van het jaar is 106.4.
Dat is de helft van mijn gezonde streefgewicht.
Maar dan zou ik uiteindelijk 85 gaan wegen bij 1.87, dan blijft er niks van me over denk ik :D
pi_116198843
Lijstje van vandaag:

O: 2 crackers met kaas
T: Niets
L: 2 bruine boterhammen met rosbief en 2 bruine boterhammen met kipfilet
T: Niets
D: Ijsbergsla met walnoot, dressing en 3 gekookte eieren, gebakken pesto krieltjes en een stuk Dorade.
T: Appel en banaan (die was ik vandaag vergeten :P)
S: Niets, rustdag. Gisteren hardgelopen en morgen weer.
pi_116199477
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:22 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Hehe, eindelijk een medeman ;)
Dan let je toch niet goed op, er zitten hier wel meer mannen!

quote:
Wat doe je qua lengte?
Terugrekenend denk ik 1m95.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_116199976
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:42 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dan let je toch niet goed op, er zitten hier wel meer mannen!

[..]

Terugrekenend denk ik 1m95.
Sorry hoor ;)
pi_116200425
Boys boys boys O+

Lijstje:
T half plakje heel goor roggebrood dus verder gegaan met 6 melba toastjes, glas yoghurtdrank
L 1 bruin met opkikker >:) , 2 bruin met sandwichspread
T 2 appeltjes, paprika, 3 zuurtjes
A Voor het mooi een te grote portie pompoencurry, 3/4 naan
T waarschijnlijk niets
Spoilers!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 20:21:16 #171
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116201299
Mijn kerel hier had trek in hotdogs vanavond }:| Dus ben iets over mijn punten heen gegaan.... jammer, maar verder ga ik wel onwijs goed eigenlijk. Overigens wil ik ook niet dat hij de dupe wordt van min dieet zeg maar. Dus overdag gewoon streng voor mezelf en flink water drinken en avond eten, wat de pot schaft, maar met mate.

Er zijn trouwens toch nog wel meer mannen hier?
pi_116201675
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:21 schreef Susie het volgende:
Mijn kerel hier had trek in hotdogs vanavond }:| Dus ben iets over mijn punten heen gegaan.... jammer, maar verder ga ik wel onwijs goed eigenlijk. Overigens wil ik ook niet dat hij de dupe wordt van min dieet zeg maar. Dus overdag gewoon streng voor mezelf en flink water drinken en avond eten, wat de pot schaft, maar met mate.

Er zijn trouwens toch nog wel meer mannen hier?
Hoe veel/weinig mag je eten met je punten?
  donderdag 30 augustus 2012 @ 20:38:04 #173
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116202065
Ik vind het nog best te doen eigenlijk. Wat ik vandaag heb gegeten:

O: 2 LU cracottes Vital, 1 met plak 30+ kaas, de ander met Philadelphia paprika/kruiden light
T: Appel
L: 2 LU cracottes Vital, 1 met smeerkaas 20+ en komkommer, andere wederom met Philadelphia (kan het niet helpen vind dat nou eenmaal lekker :P)
T: Appel (wij hadden geen banaan in huis, AH to go ook niet en ik had geen trek in mijn kiwi)
D: 3 witte puntje + 3 knakworst.
Maarrrrrrrr..... ik heb een vreselijke verslaving die 3 punten per keer kosten: Red Bull. Ben al aan het afkicken, maar met weinig slaap enzo, heb ik het echt (gelul natuurlijk, is psychisch :@ ) nodig....

Fruit kan je dus eindeloos tussendoor eten, maar zoals alles moet het gewoon met mate. Wanneer ik die Red Bull echt laat staan, dan kan je prima een bruine boterham nemen ipv de cracottes (alhoewel ik die echt niet erg vind).
Maar goed, ben verder ook echt nog aan het onderzoeken wat hoeveel punten is enzo, maar heb ook een redelijk gezond verstand (behalve dan wat betreft Red Bull :P ) dat snoep, chips, nootjes en dergelijk niet goed is voor een dieet. En eigenlijk is dat bij mij altijd al het probleem geweest: snaaien!
pi_116202848
Mijn god zeg, ik zou op 4 crackers en twee appels de dag echt niet doorkomen.

Besef je trouwens dat je geen grammetje groente op hebt vandaag?
Spoilers!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:13:28 #175
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116204153
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn god zeg, ik zou op 4 crackers en twee appels de dag echt niet doorkomen.

Besef je trouwens dat je geen grammetje groente op hebt vandaag?
Euh ja, nog een probleempje van mij (al vanaf pak hem beet dat ik 4 jaar ben), ik lust haast geen groente :@ Vroeger helemaal niet dus, maar tegenwoordig wel iets meer (op 1 hand te tellen ben ik bang), maar het is echt mijn favoriet niet zeg maar :@ Flinke issue geweest voor mij toen ik vriendjes kreeg enzo en dan eten bij je schoonouders, wat een drama. Maar goed, ben er toch groot mee geworden, mijn moeder maakte altijd een flinke fruithap (sinasappel, banaan en appel) voor als ik uit school kwam. Vaak krijg ik ook opmerkingen dat mijn ouders niet streng genoeg zijn geweest etc etc, geloof mij op mijn woord als ik zeg dat ze er alles aan gedaan hebben, tot geld bieden aan toe!
Ik probeer nu wel meer, maar vaak krijg ik het gewoon niet weg, blokkeert ofzo.

Ik hoop dat mijn dochter wat dat betreft totaaaaaal niet op mij lijkt. :D Want makkelijk is het niet.
pi_116204254
Ik lustte vroeger ook geen groente, ben er nog steeds niet gek op, maar ik eet het wel..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116204384
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:38 schreef Susie het volgende:
Ik vind het nog best te doen eigenlijk. Wat ik vandaag heb gegeten:

O: 2 LU cracottes Vital, 1 met plak 30+ kaas, de ander met Philadelphia paprika/kruiden light
T: Appel
L: 2 LU cracottes Vital, 1 met smeerkaas 20+ en komkommer, andere wederom met Philadelphia (kan het niet helpen vind dat nou eenmaal lekker :P)
T: Appel (wij hadden geen banaan in huis, AH to go ook niet en ik had geen trek in mijn kiwi)
D: 3 witte puntje + 3 knakworst.
Maarrrrrrrr..... ik heb een vreselijke verslaving die 3 punten per keer kosten: Red Bull. Ben al aan het afkicken, maar met weinig slaap enzo, heb ik het echt (gelul natuurlijk, is psychisch :@ ) nodig....

Fruit kan je dus eindeloos tussendoor eten, maar zoals alles moet het gewoon met mate. Wanneer ik die Red Bull echt laat staan, dan kan je prima een bruine boterham nemen ipv de cracottes (alhoewel ik die echt niet erg vind).
Maar goed, ben verder ook echt nog aan het onderzoeken wat hoeveel punten is enzo, maar heb ook een redelijk gezond verstand (behalve dan wat betreft Red Bull :P ) dat snoep, chips, nootjes en dergelijk niet goed is voor een dieet. En eigenlijk is dat bij mij altijd al het probleem geweest: snaaien!
Dat is wel heel heel weinig......
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:18:33 #178
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116204457
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:15 schreef Vicky het volgende:
Ik lustte vroeger ook geen groente, ben er nog steeds niet gek op, maar ik eet het wel..
Ik probeer sommige dingen ook wel, maar wat ik zeg, het blokkeert gewoon. Alsof er een klepje dicht gaat ofzo :?
Gisteren overigens wel spinazie gegeten. Maar er zijn meer dagen dat ik het niet eet dan wel.
Maar als sla onder groentes valt, die eet ik wel meer :) Alleen vandaag dus niet.
pi_116204523
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:18 schreef Susie het volgende:

[..]

Ik probeer sommige dingen ook wel, maar wat ik zeg, het blokkeert gewoon. Alsof er een klepje dicht gaat ofzo :?
Gisteren overigens wel spinazie gegeten. Maar er zijn meer dagen dat ik het niet eet dan wel.
Maar als sla onder groentes valt, die eet ik wel meer :) Alleen vandaag dus niet.
Sla telt niet helaas.
Dus er is nog veel te verbeteren aan je lijstje.
pi_116204546
Het lijkt mij ook wel erg weinig..

Ik ben net wezen sporten. In mijn nieuwe schema zitten veel zware oefeningen voor de benen, en na afgelopen week begonnen mijn benen vanavond te protesteren. Dus de lunges mocht ik niet meer doen, en ik zit nu verplicht aan een schaaltje kwark.. Hopelijk gaat het morgen weer beter, bij goed weer ga ik morgenavond weer skaten, en worden mijn beenspieren weer flink belast..
pi_116204561
Een rauwe rode paprika is erg zoet, als je wel fruit lust is paprika misschien een optie vor je.
Spoilers!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:20:20 #182
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116204568
Is ook weinig, maar drink veel water 2 liter en dan die Red Bull dus nog, die vult mij ook. Als ik die niet dronk, dan at ik wel meer.
pi_116204612
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:20 schreef Susie het volgende:
Is ook weinig, maar drink veel water 2 liter en dan die Red Bull dus nog, die vult mij ook. Als ik die niet dronk, dan at ik wel meer.
Voeding waar nuttige voedingsstoffen in zitten vervangen door troep :N
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_116204644
Ik lust:
Prei
Broccoli
Witlof
Spinazie
Doperwtjes
Worteltje (sinds een jaartje)
Bloemkool
Sperzieboontjes
Kidneyboontjes
Bruine bonen
Andijvie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116204659
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:20 schreef Susie het volgende:
Je lichaam heeft ook voedingsstoffen nodig dus dat water telt niet (verder wel goed dat je veel water drinkt)
En dat je liever Red Bull drinkt dan voedzame boterhammen is ook wel een probleem.
Verder gewoon groente eten ^O^ er zijn zoveel verschillende soorten.
pi_116204667
Wat eet je dan normaal gesproken als avondeten?
Spoilers!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:22:57 #187
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116204742
Oh damn, sla niet....
Tja, wat zal ik op paprika zeggen. Als die ergens doorheen zit, ok, maar om nou zo op te eten? Ben echt een kneus daarin hoor! En dan baal ik weer van mijzelf dat ik zo'n lastige eter ben...
pi_116204818
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:22 schreef Susie het volgende:
Oh damn, sla niet....
Tja, wat zal ik op paprika zeggen. Als die ergens doorheen zit, ok, maar om nou zo op te eten? Ben echt een kneus daarin hoor! En dan baal ik weer van mijzelf dat ik zo'n lastige eter ben...
Je hoeft natuurlijk niets zo op te eten als je het echt niet lekker vindt. Door eten heen doen (verstoppen) is prima hoor :Y
pi_116204822
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:22 schreef Susie het volgende:
Oh damn, sla niet....
Je kan het gelukkig nog leren eten :)
Maar ze te horen/lezen weet je niet heel veel van gezond eten.
Is een dietist niet een optie? Iets meer persoonlijke aandacht dan met de WW.
pi_116204862
Ik lust geen bietjes en spruitjes. Ik probeer beide een paar keer per jaar odat ik het niet uit kan staan als ik iets niet lust.

Wel zijn er dingen die ik veel liever rauw dan bewerkt eet. Andijvie, rode kool, wortels onder andere. Ik ben blij dat ik gek op groente ben!
Spoilers!
pi_116204930
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik lust geen bietjes en spruitjes. Ik probeer beide een paar keer per jaar odat ik het niet uit kan staan als ik iets niet lust.

Wel zijn er dingen die ik veel liever rauw dan bewerkt eet. Andijvie, rode kool, wortels oder andere. Ik ben blij dat ik gek op groente ben!
Rauw zijn die dingen inderdaad een stuk lekkerder :9
pi_116204951
Ik lust echt alles O+
Dat is aan de ene kant heel handig, en aan de andere (obvious) kant niet :')
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:26:56 #193
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116204985
[quote]1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:21 schreef Vicky het volgende:
Ik lust:
Prei - nee
Broccoli - ja
Witlof - nee
Spinazie - ja
Doperwtjes - nee
Worteltje (sinds een jaartje) -nee
Bloemkool - ja
Sperzieboontjes - ja
Kidneyboontjes - nee
Bruine bonen - ja heerlijk!
Andijvie - nee

Ik voeg hier alleen nog zuurkool en bloemkool toe.
EHey, het is toch meer dan op 1 hand te tellen. :D

Normaal gesproken, dus aardappelen met een groente, als ik die niet lust, dan eet ik die niet en dus alleen de aardappelen met het vlees.
Verder pasta's en rijst.
pi_116205011
Mijn dochters houden ook helemaal niet van groente. Als we pasta eten gooien we de roerbakgroente en pastasaus door de blender..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116205056
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:27 schreef Vicky het volgende:
Mijn dochters houden ook helemaal niet van groente. Als we pasta eten gooien we de roerbakgroente en pastasaus door de blender..
Ook een prima oplossing!
pi_116205100
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:27 schreef Vicky het volgende:
Slim :)

@Susie, genoeg groente dus om ook nog een beetje te varieren.
Nu alleen over dag nog beter eten.
pi_116205187
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:26 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Rauw zijn die dingen inderdaad een stuk lekkerder :9
Toen mijn vriend en ik net een maand ofzo samen waren was ik ziek en wilde ik stamppot andijvie. Ik weet niet beter dan dat je dat maakt met rauwe andijvie. Ik kon wel janken toen hij heel trots met een bord gekookte andijvie aankwam... Nu vindt ie rauw gelukkig ook lekkerder.
Spoilers!
pi_116205266
Andijvie lust ik ook alleen rauw en gestampt door de piepers.

Zuurkool lust ik wel maar dan alleen met ananas..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:31:48 #199
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116205277
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik geloof best dat ik wel weet wat gezond eten is, alleen doe ik het dus niet. En daarom is het ook niet verrassend dat ik 91 kilo blijf wegen als je alleen maar slechte dingen eet en snaait.
Buiten dat maakt het er ook niet makkelijker op als je weinig lust en dus weinig variatie hebt.
pi_116205352
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:31 schreef Susie het volgende:

[..]

Ik geloof best dat ik wel weet wat gezond eten is, alleen doe ik het dus niet. En daarom is het ook niet verrassend dat ik 91 kilo blijf wegen als je alleen maar slechte dingen eet en snaait.
Buiten dat maakt het er ook niet makkelijker op als je weinig lust en dus weinig variatie hebt.
Dus je weet dat hoe je op dit moment eet ook niet gezond is?
Wanneer wil je dat gaan veranderen?

En het gaat niet op slechte dingen eten en snaaien maar over te weinig eten en geen voedingsstoffen binnen krijgen.

Edit: als je moet vragen of sla telt dan heb ik zo'n idee dat je misschien er toch nog niet heel veel van af weet.
pi_116205451
Rauwe bloemkool :9~

En ik eet wel vaak rauwe geschraapte peentjes, dat is best lekker snacken ^O^
pi_116205569
En dan zijn gekookte worteltjes, hoe verrassend ook, toch gezonder 8-)

Rauwe broccoli vind ik overigens ook erg lekker :Y Tijdje geleden las ik op fok dat iemand broccoli rauw at en ik had daar eigenlijk nooit bij stil gestaan dat dat kon. Sindsdien knabbel ik regelmatig op rauwe broccoli :9
pi_116205658
Poeh, hoe langer ik hier over nadenk, hoe blijer ik ben dat ik bijna alles wel lust. Wij eten hooguit twee keer per maand hetzelfde, we zijn gek op variatie.
Spoilers!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:39:42 #204
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116205732
Joh, waar valt sla wel onder dan?? Dat weet ik gewoon echt niet, is dat dan zo erg?

Dat ik 4 cracottes eet, met beleg, 2 appels en 3 hotdogs, daaruit maak je nu op dat ik op dit moment niet goed eet?
Iemand vroeg iets over de punten van WW, alleen is vandaag dus geen repre dag, ook niet vanwege de Red Bull en nee, dat is inderdaad niet gezond en moet ik ook vanaf.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:40:52 #205
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116205794
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Poeh, hoe langer ik hier over nadenk, hoe blijer ik ben dat ik bijna alles wel lust. Wij eten hooguit twee keer per maand hetzelfde, we zijn gek op variatie.
Dat is ook een zegen en wou echt dat ik dat ook had. Hier dus ontzettend vaak hetzelfde en dat komt soms zeker je strot uit.
pi_116205805
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:39 schreef Susie het volgende:
Joh, waar valt sla wel onder dan?? Dat weet ik gewoon echt niet, is dat dan zo erg?

Dat ik 4 cracottes eet, met beleg, 2 appels en 3 hotdogs, daaruit maak je nu op dat ik op dit moment niet goed eet?
Iemand vroeg iets over de punten van WW, alleen is vandaag dus geen repre dag, ook niet vanwege de Red Bull en nee, dat is inderdaad niet gezond en moet ik ook vanaf.
Omdat leven op 4 cracottes overdag te weinig is :) zoals al meerdere mensen aangaven.
pi_116205939
Sla is wel groente maar bestaat voornamelijk uit water, qua vitaminen en vezels zet dat net zo weinig zoden aan de dijk als komkommer.

Het zal de meesten van ons niet om je waardeloze avondeten en Red Bull gaan. Wat je overdag heb geheten is gewoon een crash dieet hoeveelheid en daar zijn we hier niet zo van.
Spoilers!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:46:32 #208
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116206082
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Omdat leven op 4 cracottes overdag te weinig is :) zoals al meerdere mensen aangaven.
Zou kunnen, maar ik heb er geen problemen mee. Ik heb nauwelijks een honger gevoel gehad vandaag. Trek om 16 uur ;) En nogmaals, dit was vandaag he?

En waar valt sla nou onder?? Ben toch echt nieuwsgierig hoor!
pi_116206236
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:46 schreef Susie het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar ik heb er geen problemen mee. Ik heb nauwelijks een honger gevoel gehad vandaag. Trek om 16 uur ;) En nogmaals, dit was vandaag he?

En waar valt sla nou onder?? Ben toch echt nieuwsgierig hoor!
Gewoon groente maar je hebt er verder niets aan.

En crashen is slecht voor je, ook al heb je geen honger.
Je krijgt te weinig voedingsstoffen binnen (wat je lichaam dus nodig heeft) en grote kans op het jojo-effect wat nog ongezonder is dan een stabiel oveergewicht.
Maar het is alleen vandaag dus morgen eet je gewoon 6 boterhammen?
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:50:22 #210
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116206330
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sla is wel groente maar bestaat voornamelijk uit water, qua vitaminen en vezels zet dat net zo weinig zoden aan de dijk als komkommer.

Het zal de meesten van ons niet om je waardeloze avondeten en Red Bull gaan. Wat je overdag heb geheten is gewoon een crash dieet hoeveelheid en daar zijn we hier niet zo van.
Wat ik net al zei, dit was vandaag.
Ik eet ook gewoon een bruine boterham met weet ik veel wat. Ben niet aan het crash dieten in ieder geval. Al lijkt dat misschien wel zo, door dit lijstje.
Moet overigens wel erbij zeggen dat een cracotte met die philadelphia erg yummie is!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:52:42 #211
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116206477
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:49 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Gewoon groente maar je hebt er verder niets aan.

En crashen is slecht voor je, ook al heb je geen honger.
Je krijgt te weinig voedingsstoffen binnen (wat je lichaam dus nodig heeft) en grote kans op het jojo-effect wat nog ongezonder is dan een stabiel oveergewicht.
Maar het is alleen vandaag dus morgen eet je gewoon 6 boterhammen?
6? Dat at ik normaal gesproken al niet... Mja, dat kwam ook door al het andere! _O- 4 dan.... En een cracotte met philadelpia! :P
pi_116206658
Ok, morgen beter dan! Blijf wel je lijstjes posten, raak niet ontmoedigd van ons gemier. 't Is goed bedoeld ;)
Spoilers!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:58:08 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116206810
Nou, vandaag een heel wat betere dag dan gisteren.
Niet perfect, want ik had totaal geen zin in de rode kool met saucijsjes :') en heb dus een pizza op en een flinke bak sla met een paprika, een tomaatje en wat balsamico-olie. :)

En nu naar bed, voor mijn snaaitrek de overhand kan krijgen. Na 22.00 ga ik op de een of andere manier sneller los.
pi_116207876
:D Ik pas mijn trouwjurk weer *O* O+
We zijn onze nieuwe kast aan het inladen en heb de hele tijd kleren staan passen en toen dook ook mijn trouwjurk op en kon ik het niet laten die ook te passen. O+
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 07:01:13 #215
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116220645
Wow Helicopter wat super!
pi_116220995
Ik ben er best trots op, want ik was na mijn bruiloft 17kg aangekomen. Een jaar geleden had ik die jurk echt met geen mogelijkheid gepast. :D
pi_116221660
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:52 schreef Susie het volgende:

[..]

6? Dat at ik normaal gesproken al niet...
Je wilt je etenspatroon toch ook verbeteren en afvallen?
Niet blijven zoals je bent.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:58:23 #218
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116221705
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 08:02 schreef helicopter het volgende:
Ik ben er best trots op, want ik was na mijn bruiloft 17kg aangekomen. Een jaar geleden had ik die jurk echt met geen mogelijkheid gepast. :D
_O_ _O_

ik durf het nog niet geloof ik en mijn trouwjurk moet nog steeds naar de stomerij }:| :@

lijstje voor vandaag:
o: 2 boterhammen pindakaas
t: niks ( niks bij me eens kijken of ik nog een stukje fruit kan scoren ;) )
L: salade met brood en yoghurt met banaan
D: vrenden komen eten dus iets uitgebreidder
SPOILER
pi_116221993
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 08:58 schreef Barreltje het volgende:

[..]

_O_ _O_

ik durf het nog niet geloof ik en mijn trouwjurk moet nog steeds naar de stomerij }:| :@

De mijne is ook erg smerig, viel me gisteren op. :o
Ik had hem weggebracht, 4 jaar geleden, maar kreeg 'm weer terug met de mededeling dat er metaaldraad in de stof zit en het stomen ongeveer E250,- zou gaan kosten. :X Dus toen is ie smerig de kast in gegaan. O-)
pi_116222003
Wat fijn helicopter! *O*
pi_116222533
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:17 schreef helicopter het volgende:
:D Ik pas mijn trouwjurk weer *O* O+
We zijn onze nieuwe kast aan het inladen en heb de hele tijd kleren staan passen en toen dook ook mijn trouwjurk op en kon ik het niet laten die ook te passen. O+
Foto! :D

Dag begonnen met hardlopen *O* zometeen nog Jillian doen.
Doet hier verder ook iemand Jillian?
pi_116222596
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 08:02 schreef helicopter het volgende:
wat goed en wat leuk!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116223547
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Foto! :D

Dag begonnen met hardlopen *O* zometeen nog Jillian doen.
Doet hier verder ook iemand Jillian?
Ik plaats geen fotos van mezelf online. 8-)
pi_116224501
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:13 schreef helicopter het volgende:

[..]

Ik plaats geen fotos van mezelf online. 8-)
Jammer, bruidjurken zijn mooi.
pi_116224508
Jillian level 3 trouwens ook weer overleefd, viel niet tegen!
pi_116224771
Wow, level 3. Respect!
Spoilers!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:51:22 #227
319308 Tink89
To live is to dance
pi_116229221
Zo, in de pauze van m'n werk snel even fokken.

Gisteren niet zo'n hele goede dag gehad. Begrafenis gooide planning, emotie en andere dingen in de war. Vandaag iets beter :)

Heel vroeg O: Schaaltje yoghurt. Echt geen honger, dus mezelf gedwongen iets te eten.
T om half negen: Twee volkoren. 30+kaas. 3 bekers thee.
L: Twee volkoren. Anijshagel.
S: Half uur lunchwandelen, beetje boodschappen doen en 6 keer de trap op en neer voor print-opdrachten van heul veul pagina's.
T: Granenbiscuitjes of volkoren peperkoek. Sowieso thee.
D: Van alles in huis. Gok op airfryer-krieltjes, rode bietjes en een runderhamburger of filetlapje. Water.
T: Schaaltje yoghurt. Thee.

Al meer eiwitten en minder boterhammen. Fruit blijft lastig, maar dit weekend ga ik m'n appelsnijden kopen en dan gaat het vast al beter :)

Xx!
pi_116231895
Ik heb ooit een lijstje gemaakt met 'gezond eten'. Het idee was destijds dat ik alleen maar eten van mijn lijst mocht hebben. En idd, staat bomvol gezonde dingen waarvan iedereen wel weet dat het gezond is, maar....er staat ook 'blauwe m&m's' op. Was dat een grapje van mezelf? Was dat serieus? Huh?!
pi_116231913
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ooit een lijstje gemaakt met 'gezond eten'. Het idee was destijds dat ik alleen maar eten van mijn lijst mocht hebben. En idd, staat bomvol gezonde dingen waarvan iedereen wel weet dat het gezond is, maar....er staat ook 'blauwe m&m's' op. Was dat een grapje van mezelf? Was dat serieus? Huh?!
pi_116232128
quote:
The hidden health benefits of ... blue M&Ms?

Scientists have discovered that a chemical similar to the dye used in blue M&Ms may be able to treat paralysis.

Researchers injected a dye compound, dubbed Brilliant Blue G, into recently paralyzed rats and found that they could regain the ability to walk, albeit with a limp. Other rats recovered, too, but not as quickly. Understandably, the news has sparked a lot of surprised reaction on Twitter.

A couple caveats: An increase in M&M consumption will probably just make you fat, a co-author of the study said. And human trials will be needed before docs dose patients with this stuff, especially since it turned the rats a bit blue.

But still, who knew? U.S. News and World Report took off on the theme and identified a few other foods that can help your health in unexpected ways.

_O-
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:32:00 #231
30252 Soempie
Procreating
pi_116233380
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 08:58 schreef Barreltje het volgende:

Die van mij ook. :D :@

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:57 schreef Isabeau het volgende:
_O-

Nou, hier gaat het helemaal de verkeerde kant op deze week. Heb me zojuist misselijk gegeten aan tumtum en hoestsnoepjes. :?

Maar ik kom wel aan m'n 6 boterhammen per dag. :+ :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:32:48 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_116233423
Ik heb een bakje honingmeloen gescoord bij de C1000 net *en honderd andere dingen... wordt omgebouwd en dus was alles -echt alles- voor de helft van de prijs*

Xx
pi_116234744
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:32 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb een bakje honingmeloen gescoord bij de C1000 net *en honderd andere dingen... wordt omgebouwd en dus was alles -echt alles- voor de helft van de prijs*

Xx
:o leuk boodschappen doen!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:03:54 #234
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116234747
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:32 schreef Tink89 het volgende:

Xx
maar dan hoef je natuurlijk niet meteen allemaal snaai te halen :)

onze oplossing is: albert.nl..
wat een uitvinding.. niet alleen om het thuis gemak, en het niet een winkel inhoeven waar altijd jengelende kleine kinderen voor je voeten lopen OF waar je een gekneusde enkel oploopt omdat er weer een of andere bejaarde tegen aanrijd.., maar vooral ook omdat (als je er niet op drukt) je geen snoep ziet :D en je ruikt niks, behalve je huis, dus je komt ook niet in de verleiding! :D
_O_ _O_
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:20:31 #235
30252 Soempie
Procreating
pi_116235462
Jamaar, als ik denk: 'ik wil chocolade!' Dan moet ik toch nog best een stukje lopen en dat houdt me dan tegen. Als ik het gewoon aan kan klikken... :X
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_116236565
Ik kopp altijd iets anders lekkers en dat ruil ik dan met mezelf
bijvoorbeeld vers sap tegen snoep
en in het weekend mag ik van mezelf best eens ee stukje chocolade
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116237158
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hoe kun je het beste leren eten? Ik ben dus ook een onwijs moeilijke eter. Paprika is inderdaad een van de groenten die ik zo niet op kan, maar door bijvoorbeeld sommige gerechten is het wel te pruimen. Ook al eet ik het vaker dan ga ik bij de 20e keer nog steeds over mijn nek.

Vroeger kregen wij bij alles appelmoes (bij groenten en aardappelen dus), en dit heb ik zelf erg lang doorgevoerd (slecht ik weet het). Zonder appelmoes luste ik 90% van de groenten die ik normaal at dus totaal niet. Ik vind dit erg rot, hoe graag ik er ook overheen stop, kokhalzend eten bij anderen is ook niet echt charmant ;p.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:12:13 #238
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116237239
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:09 schreef joyvke het volgende:

[..]

Hoe kun je het beste leren eten? Ik ben dus ook een onwijs moeilijke eter. Paprika is inderdaad een van de groenten die ik zo niet op kan, maar door bijvoorbeeld sommige gerechten is het wel te pruimen. Ook al eet ik het vaker dan ga ik bij de 20e keer nog steeds over mijn nek.

Vroeger kregen wij bij alles appelmoes (bij groenten en aardappelen dus), en dit heb ik zelf erg lang doorgevoerd (slecht ik weet het). Zonder appelmoes luste ik 90% van de groenten die ik normaal at dus totaal niet. Ik vind dit erg rot, hoe graag ik er ook overheen stop, kokhalzend eten bij anderen is ook niet echt charmant ;p.
hoezo eet je groente wel met appelmoes er bij?
of stop je de groenten in de appelmoes zodat je eigenlijk alleen de appelmoes proeft :?
pi_116237334
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:12 schreef Barreltje het volgende:

[..]

hoezo eet je groente wel met appelmoes er bij?
of stop je de groenten in de appelmoes zodat je eigenlijk alleen de appelmoes proeft :?
Zoiets was het van vroeger uit inderdaad en ik heb het geprobeerd af te leren. De groentes die ik zonder appelmoes wel weg krijg zijn dus erg beperkt :/.
pi_116237353
Er zijn best veel mensen die overal appelmoes overheen gieten. Als kind wilden ze anders niet eten en als volwassene komen ze er niet meer vanaf.

Ik ken iemand die gaat nergens heen zonder een tray appelmoespotjes in de kofferbak.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_116237377
quote:

[..]

Hoe kun je het beste leren eten?
Gewoon eten ^O^ zal vanzelf steeds beter gaan.
pi_116237407
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:15 schreef Sometimes het volgende:
Er zijn best veel mensen die overal appelmoes overheen gieten. Als kind wilden ze anders niet eten en als volwassene komen ze er niet meer vanaf.

Ik ken iemand die gaat nergens heen zonder een tray appelmoespotjes in de kofferbak.
Dat is eigenlijk wel heel erg zielig.
pi_116243413
Ik heb toevallig net een pot vers gemaakte appelmoes van mijn moeder gekregen :Y)

Als je zelf appelmoes maakt en niet van die conserveermiddelen meuk uit de supermarkt haalt is het eten thuis geen probleem lijkt me.
Spoilers!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:48:44 #244
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116245045
quote:

[..]

Goh, iemand waarin ik mijzelf herken. :*
Behalve dan de appelmoes ;)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:13:25 #245
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_116246069
Ik heb hetzelfde als Isabeau, ik lust praktisch alles... Er zijn wel dingen die ik minder lekker vind, maar echt vies vind ik maar weinig. Heel (on)handig :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:51:57 #246
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116247681
Niet aanstellen en gewoon leren eten. Met.warme tomaat en italiaanse kruiden of w en komijn. Weet ik veel, je kan je groene gewoon lekkermaken. Zonder moeite gaat het niet lukken, mooier wordt het niet. Succes
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_116249679
Ben niet helemaal in mijn hum vandaag maar ik heb me best ok gedragen:

T ontbijtkoek
L 2 bruin met mierikswortelmosterd, verse kaas en tomaat
T appel, paar lepels appelmoes, 4 dropballen
A provencaals broenteprutje, aardappelgratin, vegadinges
T geen idee
Spoilers!
pi_116250060
Voor de groente-haters, zijn jullie misschien niet zulke keukenprinsessen? Ik moet er ook niet aan denken om grijsgekookte sperziebonen met gekookte aardappels en jus te eten. Diezelfde sperziebonen (maar dan knapperig) in een couscous met spekjes, zongedroogde tomaat en cashews is dan weer een heel ander verhaal. Eten wordt meestal niet vanzelf lekker!
Spoilers!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:49:53 #249
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116250703
Yupp, ik beken, ben geen keukenprinses inderdaad. En daarom pasta's en rijst met diverse groentes en dergelijks dat gaat wel op zich, maar ook dan blijf ik wel vaak hangen op dezelfde recepten...

@Uniekhoorn; niet aanstellen is gewoon een kut-opmerking (sorry voor het woord gebruik, maar kan er even niets anders op verzinnen). Als je even terug leest en de post van joyvke wat beter leest, dan kan je er wellicht uit opmaken dat dit echt geen aanstellerij is en dat dit voor ons lastig is en echt geen keuze of iets dergelijks.

Sorry, moest het even kwijt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Susie op 31-08-2012 21:55:17 ]
pi_116251203
Poeh, lastig. Typ eens een groente die je lust in op ah.nl, selecteer pasta of rijst en daar moet dan toch iets leuks en makkelijks uit komen? Weinig lusten hoeft echt geen belemmering te zijn om niet gevarieerd te eten. Dan wordt koken wellicht ook wat leuker.
Spoilers!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:08:18 #251
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116251607
Moet ook vaker doen inderdaad. En koken op zich vind ik niet erg, maar iedere week hetzelfde idd... Zal morgenochtend eens wat zoeken om te proberen!
pi_116251737
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 21:49 schreef Susie het volgende:
Yupp, ik beken, ben geen keukenprinses inderdaad. En daarom pasta's en rijst met diverse groentes en dergelijks dat gaat wel op zich, maar ook dan blijf ik wel vaak hangen op dezelfde recepten...

@Uniekhoorn; niet aanstellen is gewoon een kut-opmerking (sorry voor het woord gebruik, maar kan er even niets anders op verzinnen). Als je even terug leest en de post van joyvke wat beter leest, dan kan je er wellicht uit opmaken dat dit echt geen aanstellerij is en dat dit voor ons lastig is en echt geen keuze of iets dergelijks.

Sorry, moest het even kwijt.
Maar het is natuurlijk ook wel erg makkelijk om aan toe te geven.
Wil je afvallen en gezonder leven? Ja? Nou dan moet je er voor werken en dat zal niet altijd even leuk of makkelijk zijn.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:41:06 #253
30252 Soempie
Procreating
pi_116253341
Als ik het zo lees heeft het niet te maken met de makkelijke weg en is er heus moeite voor gedaan.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:42:42 #254
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116253418
Dank je Soempie, je begrijpt het.
pi_116253667
Maar je kan toch ook afvallen zonder groentes te eten?
Het lijkt me jammer maar als je het niet lust dan lust je het niet.

Ik zou dan vooral veel gaan wokken, dan kan je lekker proberen.

En als het dan een keer niet smaakt niet gelijk naar de snackbar lopen natuurlijk :P
pi_116255057
Gebruiken jullie eigenlijk nog vitamine pillen naast jullie dieet?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:21:41 #257
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_116255208
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 23:18 schreef Ierse_Strijder het volgende:
Jup, maar dat is eigenlijk meer omdat ik ze zelf verkoop...
pi_116255249
Ik bedoel niet te zeggen dat je je aanstelt maar dingen wel of niet lussen is wel een psychis h en geen fysiek ding en dus te verhelpen
ga eens langa een voedingsdeskundige
die kan je ook helpen met gezond eten en afvallen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:22:50 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116255258
Whaaa! Even *O* hoor! Onze band zit al een jaar zonder zanger en we hadden heel veel moeite om iemand te vinden. Mensen die toe zegden te komen voor een auditie, maar dan toch niet kwamen, toen een rampzalige auditie en toen kregen we mail van een meisje die het heel graag wilde proberen.
En vanavond kwam ze dus auditie doen. En echt srsly! :o Zo gruwelijk goed dat wij ons eigenlijk een beetje afvragen wat ze met ons moet, maar zij vind onze muziek echt supervet, is al een tijdje fan en nu dus door het dolle dat ze bij ons mag zingen! :D *O* Match made in heaven! _O_ Zo gaaf, zo tof en zo super-motiverend! *O*

oh ja, dieetclub... Eh... Ik heb de hele avond daar water gedronken! :Y :P
En zondag ga ik weer hardlopen. *O*
  Licht Ontvlambaar vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:23:58 #260
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_116255301
Cool BE!!!
pi_116255544
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 23:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Jup, maar dat is eigenlijk meer omdat ik ze zelf verkoop...
Oké welke grebruik je zelf? Ik gebruik centrum en bapa.
pi_116255736
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 23:18 schreef Ierse_Strijder het volgende:
Nee, daar geloof ik niet zo in.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:34:45 #263
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_116255841
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 23:28 schreef Ierse_Strijder het volgende:

[..]

Oké welke grebruik je zelf? Ik gebruik centrum en bapa.
Puritan's Pride Ultra Women en Source Naturals Chocolift... Bedoel jij niet Paba?
pi_116255945
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 23:34 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Puritan's Pride Ultra Women en Source Naturals Chocolift... Bedoel jij niet Paba?
Die ja. ;)
pi_116256019
Super BE!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116256333
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 23:22 schreef rhubarbje het volgende:
Ik bedoel niet te zeggen dat je je aanstelt maar dingen wel of niet lussen is wel een psychis h en geen fysiek ding en dus te verhelpen

Dat dus
En tuurlijk kan je afvallen zonder groente te eten maar gezond leven is toch belangrijker dan afvallen?
pi_116258075
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:51 schreef uniekhoorn het volgende:
Niet aanstellen en gewoon leren eten. Met.warme tomaat en italiaanse kruiden of w en komijn. Weet ik veel, je kan je groene gewoon lekkermaken. Zonder moeite gaat het niet lukken, mooier wordt het niet. Succes
Niet aanstellen is erg makkelijk gezegd. Mijn smaakpapillen zijn jaren gewend om zoet te eten. Dit maakt het echt heel moeilijk om daar over heen te komen. Ik maak ook wel eens dingen met Italiaanse kruiden en het ene gerecht is wel lekker en het andere gerecht krijg ik niet weg. Ook al probeer ik het 10x dan zit ik bij sommige gerechten nog vaak te kokhalzen dat ik het niet weg krijg, ook al wil ik het echt heel graag. Ik baal daar dan enorm van, want het is niet dat het er vies uitziet. Hierdoor durf je automatisch al wat minder te pakken, want "wat als ik het niet lust" blijft door je achterhoofd spoken. Zoals Susie zegt, dit is echt geen keuze, want ik wil echt graag anders eten dan alleen brood en de groentes die ik wel lust.

Lucky, ik kan in principe prima koken. Anderen lusten het dan vaker dan dat ik het zelf lekker vind ;p. Ik blijf ook vaak op dezelfde recepten hangen...
  zaterdag 1 september 2012 @ 05:12:10 #268
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116262212
Bedoel het ook niet zo kut zoals het er staat hoor maar wil alleen zeggen dat het hele afvallen en gezond eten niet makkelijk is en dat je jezelf heel vaak een harde schop onder de kont moet geven.
Dat is zo met afvalen maar ook zeker daarna, sterker nog, dan wordt het nog moeilijker..

Het is gewoon niet zoveel aan zeg maar.

Probs voor het blijven proberen ^O^
pi_116262593
BE wat gaaf! *O* En tof! *O* En wat leuk dat ze stiekem te goed voor jullie is, maar wel graag met jullie wil zingen!

Zo, 1 september. Ik had mezelf beloofd om vanaf vandaag de teugels weer aan te trekken. Stabiel blijven is leuk, maar het moet niet te lang duren natuurlijk :+
  zaterdag 1 september 2012 @ 08:40:21 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116262732
Ik trek met je mee Isa! Dat hele (p)ms gezever moet maar weer eens klaar zijn. :Y

Oh, en wie nieuwsgierig is mag me zijn/haar mailadres pm-en, dan stuur ik een (niet zo beste) opname van gisterenavond door. Ik vind het zo tof dat ik het de hele wereld wil laten horen.

Oh, en het geeft me nog een extra stimulans, want ze is maar drie turven hoog en heel erg slank, gewoon echt petite, dus ik voel me echt een reus naast haar, in alle opzichten. :D

Mijn nieuwe tussen-doel? Voor december 85 kilo. Dat zijn er 6 die eraf moeten. Met toch haalbaar zijn. Eigenlijk vind ik dat ik minder dan die 85 ook moet kunnen halen. ;) 83,8 bijvoorbeeld, dat is dan -20. Hmmm, mss dat maar gewoon echt als tussendoel pakken. :Y
pi_116262950
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 23:32 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Nee, daar geloof ik niet zo in.
Ik ook niet. Ik eet voldoende groente, fruit, eiwitten, vette vis en vezels dus ik zou niet weten waarom ik iets uit een potje moet nemen. En ik slik al 7 pillen iedere ochtend, erg veel meer past er niet in mijn pillendoos :+
Spoilers!
pi_116262975
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 09:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik eet voldoende groente, fruit, eiwitten en vezels dus ik zou niet weten waarom ik iets uit een potje moet nemen. En ik slik al 7 pillen iedere ochtend, erg veel meer past er niet in mijn pillendoos :+
Dat bedoel ik, ik ben ook eigenlijk nooit ziek.
7? waarvoor is dat als ik vragen mag?
pi_116262997
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2012 09:11 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, ik ben ook eigenlijk nooit ziek.
7? waarvoor is dat als ik vragen mag?
Het meeste is niet zo dramatisch hoor, het klinkt extremer dan het is. De pil, tabletten om mijn nekspieren soepel te houden, anti-histamine, 3 stuks schildklierhormoon en een maagbeschermer omdat ik sinds het hormoonverhaal anders een paar keer per dag mijn eten teruggeworpen krijg.

Ik ben trouwens niet vaak ziek in de zin van griep en verkoudheid. Maar als ik iets mankeer dan doe ik het gelijk goed *)
Spoilers!
pi_116263319
Een uur stevig doorgewandeld op de dijk. Dat was echt zalig :o Wat een heerlijk zonnetje hier.
pi_116263505
Ik slik Axium Multi Extra Vrouw, vezels en biotine. :Y
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_116263598
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 00:25 schreef joyvke het volgende:

[..]

Niet aanstellen is erg makkelijk gezegd. Mijn smaakpapillen zijn jaren gewend om zoet te eten. Dit maakt het echt heel moeilijk om daar over heen te komen. Ik maak ook wel eens dingen met Italiaanse kruiden en het ene gerecht is wel lekker en het andere gerecht krijg ik niet weg. Ook al probeer ik het 10x dan zit ik bij sommige gerechten nog vaak te kokhalzen dat ik het niet weg krijg, ook al wil ik het echt heel graag. Ik baal daar dan enorm van, want het is niet dat het er vies uitziet. Hierdoor durf je automatisch al wat minder te pakken, want "wat als ik het niet lust" blijft door je achterhoofd spoken. Zoals Susie zegt, dit is echt geen keuze, want ik wil echt graag anders eten dan alleen brood en de groentes die ik wel lust.

Lucky, ik kan in principe prima koken. Anderen lusten het dan vaker dan dat ik het zelf lekker vind ;p. Ik blijf ook vaak op dezelfde recepten hangen...
ik snap echt wel dat het lastig is maar het is toch allemaal ecjt psychisch e dus te verhelpen
stoppen met roken of suikers eten (daar kun je ook echt verslaafd aan zijn) is ook lastig maar van dezelfde orde
zoek er dan hulp bij?
Ik snap namelijk niet zo goed waarom je niet alles zou doen om het te fixen
en je bent toch al bewust met eten bezig. Dan kan dat extra schepje er ook nog wel op

en dieten zal daarna ook simpeler worden
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116263854
Leuk boek in deze context: The man who ate everything van Jeffrey Steingarten.
De auteur gaat alles wat hij niet lust proberen te leren eten. Dit is het stuk wat daar over gaat:

quote:
"My first impulse was to fall upon the cook," wrote Edmondo de Amicis, a nineteenth-century traveler to Morocco. "In an instant I understood perfectly how a race who ate such food must necessarily believe in another God and hold essentially different views of human life from our own. . . . There was a suggestion of soap, wax, pomatum, of unguents, dyes, cosmetics; of everything, in short, most unsuited to enter a human mouth."

This is precisely how I felt about a whole range of foods, particularly desserts in Indian restaurants, until 1989, the year that I, then a lawyer, was appointed food critic of Vogue magazine. As I considered the awesome responsibilities of my new post, I grew morose. For I, like everybody I knew, suffered from a set of powerful, arbitrary, and debilitating attractions and aversions at mealtime. I feared that I could be no more objective than an art critic who detests the color yellow or suffers from red-green color blindness. At the time I was friendly with a respected and powerful editor of cookbooks who grew so nauseated by the flavor of cilantro that she brought a pair of tweezers to Mexican and Indian restaurants and pinched out every last scrap of it before she would take a bite. Imagine the dozens of potential Julia Childs and M. F. K. Fishers whose books she peevishly rejected, whose careers she snuffed in their infancy! I vowed not to follow in her footsteps.

Suddenly, intense food preferences, whether phobias or cravings, struck me as the most serious of all personal limitations. That very day I sketched out a Six-Step Program to liberate my palate and my soul. No smells or tastes are innately repulsive, I assured myself, and what's learned can be forgot.

Step one was to compose an annotated list.

My Food Phobias

1. Foods I wouldn't touch even if I were starving on a desert island:

None, except maybe insects. Many cultures find insects highly nutritious and love their crunchy texture. The pre-Hispanic Aztecs roasted worms in a variety of ways and made pressed caviar from mosquito eggs. This proves that no innate human programming keeps me from eating them, too. Objectively, I must look as foolish as those Kalahari Bushmen who face famine every few years because they refuse to eat three-quarters of the 223 animal species around them. I will deal with this phobia when I have polished off the easy ones.

2. Foods I wouldn't touch even if I were starving on a desert island until absolutely everything else runs out:

Kimchi, the national pickle of Korea. Cabbage, ginger, garlic, and red peppers--I love them all, but not when they are fermented together for many months to become kimchi. Nearly forty-one million South Koreans eat kimchi three times a day. They say "kimchi" instead of "cheese" when someone is taking their picture. I say, "Hold the kimchi."

Anything featuring dill. What could be more benign than dill?

Swordfish. This is a favorite among the feed-to-succeed set, who like it grilled to the consistency of running shoes and believe it is good for them. A friend of mine eats swordfish five times a week and denies that he has any food phobias. Who's kidding whom? Returning obsessively to a few foods is the same as being phobic toward all the rest. This may explain the Comfort Food Craze. But the goal of the arts, culinary or otherwise, is not to increase our comfort. That is the goal of an easy chair.

During my own praline period, which lasted for three years, I would order any dessert on the menu containing caramelized hazelnuts and ignore the rest. I grew so obsessive that I almost missed out on the crème brûlée craze then sweeping the country. After my praline period had ebbed, I slid into a crème brûlée fixation, from which I forcibly wrenched myself only six months ago.

Anchovies. I met my first anchovy on a pizza in 1962, and it was seven years before I mustered the courage to go near another. I am known to cross the street whenever I see an anchovy coming. Why would anybody consciously choose to eat a tiny, oil-soaked, leathery maroon strip of rank and briny flesh?

Lard. The very word causes my throat to constrict and beads of sweat to appear on my forehead.

Desserts in Indian restaurants. The taste and texture of face creams belong in the boudoir, not on the plate. See above.

Also: miso, mocha, chutney, raw sea urchins, and falafel (those hard, dry, fried little balls of ground chickpeas unaccountably enjoyed in Middle Eastern countries).

3. Foods I might eat if I were starving on a desert island but only if the refrigerator were filled with nothing but chutney, sea urchins, and falafel:

Greek food. I have always considered "Greek cuisine" an oxymoron. Nations are like people. Some are good at cooking while others have a talent for music or baseball or manufacturing memory chips. The Greeks are really good at both pre-Socratic philosophy and white statues. They have not been good cooks since the fifth century b.c., when Siracusa on Sicily was the gastronomic capital of the world. Typical of modern-day Greek cuisine are feta cheese and retsina wine. Any country that pickles its national cheese in brine and adulterates its national wine with pine pitch should order dinner at the local Chinese place and save its energies for other things. The British go to Greece just for the food, which says volumes to me. You would probably think twice before buying an Algerian or Russian television set. I thought for ten years before buying my last Greek meal.

Clams. I feel a mild horror about what goes on in the wet darkness between the shells of all bivalves, but clams are the only ones I dislike. Is it their rubbery consistency or their rank subterranean taste, or is the horror deeper than I know?

Blue food (not counting plums and berries). This may be a rational aversion, because I am fairly sure that God meant the color blue mainly for food that has gone bad.

Also: cranberries, kidneys, okra, millet, coffee ice cream, refried beans, and many forms of yogurt.

This had to stop.

Step two was to immerse myself in the scientific literature on human food selection.

By design and by destiny, humans are omnivores. Our teeth and digestive systems are all-purpose and ready for anything. Our genes do not dictate what foods we should find tasty or repulsive. We come into the world with a yen for sweets (newborns can even distinguish among glucose, fructose, lactose, and sucrose) and a weak aversion to bitterness, and after four months develop a fondness for salt. Some people are born particularly sensitive to one taste or odor; others have trouble digesting milk sugar or wheat gluten. A tiny fraction of adults, between 1 and 2 percent, have true (and truly dangerous) food allergies. All human cultures consider fur, paper, and hair inappropriate as food.

And that's about it. Everything else is learned. Newborns are not repelled even by the sight and smell of putrefied meat crawling with maggots.

The nifty thing about being omnivores is that we can take nourishment from an endless variety of flora and fauna and easily adapt to a changing world--crop failures, droughts, herd migrations, restaurant closings, and the like. Lions and tigers will starve in a salad bar, as will cows in a steak house, but not us. Unlike cows, who remain well nourished eating only grass, humans need a great diversity of foods to stay healthy.

Yet by the age of twelve, we all suffer from a haphazard collection of food aversions ranging from revulsion to indifference. The tricky part about being omnivores is that we are always in danger of poisoning ourselves. Catfish have taste buds on their whiskers, but we are not so lucky. Instead, we are born with a cautious ambivalence toward novel foods, a precarious balance between neophilia and neophobia. Just one bad stomach ache or attack of nausea after dinner is enough to form a potent aversion--even if the food we ate did not actually cause the problem and even if we know it didn't. Hives or rashes may lead us rationally to avoid the food that caused them, but only an upset stomach and nausea will result in a lasting, irrational, lifelong sense of disgust. Otherwise, psychologists know very little about the host of powerful likes and dislikes--let us lump them all under the term "food phobias"--that children carry into adulthood.

By closing ourselves off from the bounties of nature, we become failed omnivores. We let down the omnivore team. God tells us in the Book of Genesis, right after Noah's flood, to eat everything under the sun. Those who ignore his instructions are no better than godless heathens.

The more I contemplated food phobias, the more I became convinced that people who habitually avoid certifiably delicious foods are at least as troubled as people who avoid sex, or take no pleasure from it, except that the latter will probably seek psychiatric help, while food phobics rationalize their problem in the name of genetic inheritance, allergy, vegetarianism, matters of taste, nutrition, food safety, obesity, or a sensitive nature. The varieties of neurotic food avoidance would fill several volumes, but milk is a good place to start.

Overnight, everybody you meet has become lactose intolerant. It is the chic food fear of the moment. But the truth is that very, very few of us are so seriously afflicted that we cannot drink even a whole glass of milk a day without ill effects. I know several people who have given up cheese to avoid lactose. But fermented cheeses contain no lactose! Lactose is the sugar found in milk; 98 percent of it is drained off with the whey (cheese is made from the curds), and the other 2 percent is quickly consumed by lactic-acid bacteria in the act of fermentation.

Three more examples: People rid their diet of salt (and their food of flavor) to avoid high blood pressure and countless imagined ills. But no more than 8 percent of the population is sensitive to salt. Only saturated fat, mainly from animals, has ever been shown to cause heart disease or cancer, yet nutrition writers and Nabisco get rich pandering to the fear of eating any fat at all. The hyperactivity syndrome supposedly caused by white sugar has never, ever, been verified--and not for lack of trying. In the famous New Haven study, it was the presence of the parents, not the presence of white sugar, that was causing the problem; most of the kids calmed down when their parents left the room.*

I cannot figure out why, but the atmosphere in America today rewards this sort of self-deception. Fear and suspicion of food have become the norm. Convivial dinners have nearly disappeared and with them the sense of festivity and exchange, of community and sacrament. People should be deeply ashamed of the irrational food phobias that keep them from sharing food with each other. Instead, they have become proud and isolated, arrogant and aggressively misinformed.

But not me.

Step Three was to choose my weapon. Food phobias can be extinguished in five ways. Which one would work best for me?

Brain surgery. Bilateral lesions made in the basolateral region of the amygdala seem to do the trick in rats and, I think, monkeys--eliminating old aversions, preventing the formation of new ones, and increasing the animals' acceptance of novel foods. But the literature does not report whether having a brain operation also diminishes their ability to, say, follow a recipe. If these experimental animals could talk, would they still be able to? Any volunteers?

Starvation. As Aristotle claimed and modern science has confirmed, any food tastes better the hungrier you are. But as I recently confessed to my doctor, who warned me to take some pill only on an empty stomach, the last time I had an empty stomach was in 1978. He scribbled "hyperphagia" on my chart, your doctor's name for making a spectacle of yourself at the table. He is a jogger.

Bonbons. Why not reward myself with a delectable little chocolate every time I successfully polish off an anchovy, a dish of kimchi, or a bowl of miso soup? Parents have used rewards ever since spinach was discovered. Offering children more playtime for eating dark leafy greens may temporarily work. But offering children an extra Milky Way bar in return for eating more spinach has perverse results: the spinach grows more repellent and the Milky Way more desired.

Drug dependence. Finicky laboratory animals find new foods more palatable after a dose of chlordiazepoxide. According to an old Physicians' Desk Reference, this is nothing but Librium, the once-popular tranquilizer, also bottled as Reposans and Sereen. The label warns you about nausea, depression, and operating heavy machinery. I just said no.

Exposure, plain and simple. Scientists tell us that aversions fade away when we eat moderate doses of the hated foods at moderate intervals, especially if the food is complex and new to us. (Don't try this with allergies, but don't cheat either: few of us have genuine food allergies.) Exposure works by overcoming our innate neophobia, the omnivore's fear of new foods that balances the biological urge to explore for them. Did you know that babies who are breast-fed will later have less trouble with novel foods than those who are given formula? The variety of flavors that make their way into breast milk from the mother's diet prepares the infant for the culinary surprises that lie ahead. Most parents give up trying novel foods on their weanlings after two or three attempts and then complain to the pediatrician; this may be the most common cause of fussy eaters and finicky adults--of omnivores manqués. Most babies will accept nearly anything after eight or ten tries.

Clearly, mere exposure was the only hope for me.

Step Four was to make eight or ten reservations at Korean restaurants, purchase eight or ten anchovies, search the Zagat guide for eight or ten places with the names Parthenon or Olympia (which I believe are required by statute for Greek restaurants), and bring a pot of water to the boil for cooking eight or ten chickpeas. My plan was simplicity itself: every day for the next six months I would eat at least one food that I detested.

Here are some of the results:

Kimchi. After repeatedly sampling ten of the sixty varieties of kimchi, the national pickle of Korea, kimchi has become my national pickle, too.

Anchovies. I began relating to anchovies a few months ago in northern Italy, where I ordered bagna caôda every day--a sauce of garlic, butter, olive oil, and minced anchovies served piping hot over sweet red and yellow peppers as an antipasto in Piemonte. My phobia crumpled when I understood that the anchovies living in American pizza parlors bear no relation to the sweet, tender anchovies of Spain and Italy, cured in dry sea salt and a bit of pepper. Soon I could tell a good bagna caôda from a terrific one. On my next trip to Italy I will seek out those fresh charcoal-grilled anchovies of the Adriatic you always hear about.

Clams. My first assault on clams was at a diner called Lunch near the end of Long Island, where I consumed an order of fried bellies and an order of fried strips. My aversion increased sharply.

Eight clams and a few weeks later it was capellini in white clam sauce at an excellent southern Italian restaurant around the corner from my house. As I would do so often in the future, even at the expense of my popularity, I urged my companions to cast off their food phobias by ordering at least one dish they expected to detest. If they would go along with my experiment, I would agree to order nothing I liked.

All but one agreed, a slim and lovely dancer who protested that her body tells her precisely what to eat and that I am the last person in the universe fit to interfere with those sacred messages. I replied that the innate wisdom of the body is a complete fiction when it comes to omnivores. Soon I had certain proof that my friend was a major closet food phobic when she spent five minutes painstakingly separating her appetizer into two piles. The pile composed of grilled peppers, fennel, and eggplant sat lonely on the plate until her mortified husband and I polished it off. She was so disoriented by either the meal or my unsparing advice that she ate a large handful of potpourri as we waited for our coats.

As for me, the evening was an unqualified success. The white clam sauce was fresh with herbs and lemon and fresh salt air, and my clam phobia was banished in the twinkling of an eye. There is a lot of banal pasta with clam sauce going around these days. If you have a clam phobia, here are two surefire solutions: Order eight to ten white clam pizzas at Frank Pepe's in New Haven, Connecticut, perhaps the single best pizza in the United States and certainly the best thing of any kind in New Haven, Connecticut. Or try the wonderful recipe for linguine with clams and gremolata in the Chez Panisse Pasta, Pizza & Calzone Cookbook (Random House) once a week for eight consecutive weeks. It is guaranteed to work miracles.

Greek food. My wife, who considers herself Greek-food-deprived, was on cloud nine when I invited her to our neighborhood Greek restaurant, widely reviewed as the best in the city. As we walked along the street, she hugged me tight like those women in the TV commercials who have just been given a large diamond "for just being you" and launched into a recitation of the only classical Greek she knows, something about the wrath of Achilles. My own mood brightened when I saw that only one retsina befouled the wine list: the other wines were made from aboriginal Greek grapes in Attica or Macedonia or Samos but fermented in the manner of France or California. The dreaded egg-and-lemon soup was nowhere to be seen, and feta was kept mainly in the closet.

We ordered a multitude of appetizers and three main courses. Only the gluey squid, a tough grape leaf that lodged between my teeth, and the Liquid Smoke with which somebody had drenched the roasted eggplant threatened to arouse my slumbering phobia. The rest, most of it simply grilled with lemon and olive oil, was delicious, and as an added bonus I was launched on what still feels like an endless journey toward the acceptance of okra.

Later that evening, my lovely wife was kept up by an upset stomach, and I was kept up by my wife. She swore never to eat Greek food again.

Lard. Paula Wolfert's magnificent The Cooking of South-West France (Dial Press) beguiled me into loving lard with her recipe for confit de porc--half-pound chunks of fresh pork shoulder flavored with thyme, garlic, cloves, and pepper, poached for three hours in a half gallon of barely simmering lard, and mellowed in crocks of congealed lard for up to four months. When you bring the pork back to life and brown it gently in its own fat, the result is completely delicious, savory and aromatic. I had never made the dish myself because, following Wolfert's advice, I had always avoided using commercial lard, those one-pound blocks of slightly rank, preservative-filled fat in your butcher's freezer.

Then, one snowy afternoon, I found myself alone in a room with four pounds of pork, an equal amount of pure white pig's fat, and a few hours to spare. Following Wolfert's simple instructions for rendering lard, I chopped up the fat, put it in a deep pot with a little water and some cloves and cinnamon sticks, popped it into a 225-degree oven, and woke up three hours later. After straining out the solids and spices, I was left with a rich, clear golden elixir that perfumed my kitchen, as it will henceforth perfume my life.

Desserts in Indian restaurants. Eight Indian dinners taught me that not every Indian dessert has the texture and taste of face cream. Far from it. Some have the texture and taste of tennis balls. These are named gulab jamun, which the menu described as a "light pastry made with dry milk and honey." Rasmalai have the texture of day-old bubble gum and refuse to yield to the action of the teeth. On the brighter side, I often finished my kulfi, the traditional Indian ice cream, and would love to revisit carrot halva, all caramelized and spicy. But I may already have traveled down this road as far as justice requires.

Step Five, final exam and graduation ceremony.

In just six months, I succeeded in purging myself of nearly all repulsions and preferences, in becoming a more perfect omnivore. This became apparent one day in Paris, France--a city to which my arduous professional duties frequently take me. I was trying a nice new restaurant, and when the waiter brought the menu, I found myself in a state unlike any I had ever attained--call it Zen-like if you wish. Everything on the menu, every appetizer, hot and cold, every salad, every fish and bird and piece of meat, was terrifically alluring, but none more than the others. I had absolutely no way of choosing. Though blissful at the prospect of eating, I was unable to order dinner. I was reminded of the medieval church parable of the ass equidistant between two bales of hay, who, because animals lack free will, starves to death. A man, supposedly, would not.

The Catholic Church was dead wrong. I would have starved--if my companion had not saved the day by ordering for both of us. I believe I ate a composed salad with slivers of foie gras, a perfect sole meunière, and sweetbreads. Everything was delicious.

Step Six, relearning humility. Just because you have become a perfect omnivore does not mean that you must flaunt it. Intoxicated with my own accomplishment, I began to misbehave, especially at dinner parties. When seated next to an especially finicky eater, I would often amuse myself by going straight for the jugular. Sometimes I began slyly by staring slightly too long at the food remaining on her plate and then inquiring whether she would like to borrow my fork. Sometimes I launched a direct assault by asking how long she had had her terror of bread. Sometimes I tricked her by striking up an abstract conversation about allergies. And then I would sit back and complacently listen to her neurotic jumble of excuses and explanations: advice from a personal trainer, intolerance to wheat gluten, a pathetic faith in Dean Ornish, the exquisite--even painful--sensitivity of her taste buds, hints of childhood abuse. And then I would tell her the truth.

I believe that it is the height of compassion and generosity to practice this brand of tough love on dinner-party neighbors who are less omnivorous than oneself. But the perfect omnivore must always keep in mind that, for one to remain omnivorous, it is an absolute necessity to get invited back.
http://www.nytimes.com/books/first/s/steingarten-everything.html

Ik vond dit een mooie zin: Suddenly, intense food preferences, whether phobias or cravings, struck me as the most serious of all personal limitations.
pi_116264238
Hihi wat een leuk stuk! Hij schrijft erg leuk
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116264708
Dat ga ik morgen even lezen, het eerste deel is in ieder geval interessant.
Spoilers!
pi_116268356
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 09:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het meeste is niet zo dramatisch hoor, het klinkt extremer dan het is. De pil, tabletten om mijn nekspieren soepel te houden, anti-histamine, 3 stuks schildklierhormoon en een maagbeschermer omdat ik sinds het hormoonverhaal anders een paar keer per dag mijn eten teruggeworpen krijg.

Ik ben trouwens niet vaak ziek in de zin van griep en verkoudheid. Maar als ik iets mankeer dan doe ik het gelijk goed *)
Zo dat is nogal wat.
Sterkte ermee :)
pi_116268408
Weegdag vandaag, hoppa:

_O_

Edit:

Ik heb mijn streefgewicht iets aangepast zodat ik eind van het jaar op/onder bmi van 30 uitkom en dan
heb ik alleen nog maar overgewicht en geen obesitas, dat is wel een mijlpaal *)
Dan moet ik 0.9 kilo per week afvallen, dat lijkt me wel haalbaar:

[ Bericht 26% gewijzigd door junkiexp op 01-09-2012 13:56:25 ]
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 september 2012 @ 14:00:49 #282
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_116268715
De man die alles at, staat hier ook in de kast... Weer eens lezen :-D
pi_116271167
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 00:25 schreef joyvke het volgende:

[..]

Tip: uniek had het al over warme tomaten enzo: maak je pastasaus met groenten, kruiden EN kaneel. Dat is super lekker en je hersenen worden getruct omdat ze denken dat ze zoet eten. Daarnaast heeft het een gunstig effect op glucose/ insuline gehaltes en krijg je minder trek in zoet. Nog een truc om groenten te leren eten: soomthies met groenten en fruit maken. Zoet heeft altijd de boventoon en zo leren je smaakpapillen toch meer groenten proeven.

*weer terug gaat in lurkstand* :@
pi_116274530
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:29 schreef An24 het volgende:

[..]

Tip: uniek had het al over warme tomaten enzo: maak je pastasaus met groenten, kruiden EN kaneel. Dat is super lekker en je hersenen worden getruct omdat ze denken dat ze zoet eten. Daarnaast heeft het een gunstig effect op glucose/ insuline gehaltes en krijg je minder trek in zoet. Nog een truc om groenten te leren eten: soomthies met groenten en fruit maken. Zoet heeft altijd de boventoon en zo leren je smaakpapillen toch meer groenten proeven.

*weer terug gaat in lurkstand* :@
Ik ben nu inderdaad bezig met groente en fruit sapjes. Ook voor gewichtsverlies, maar ook reinigen van mijn lichaam en hopelijk dat ik straks meer dingen lust :). Bedankt voor de tip. Hoewel pastasaus misschien niet de beste optie is om dingen lekker te maken toch ;)! Heehee.

Leuk stukje inderdaad Isa!

Zelf hoef ik nog maar 1 kilo en dan zit ik op ernstige obesitas en niet meer morbide obesitas :)!
pi_116274715
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 17:13 schreef joyvke het volgende:

[..]

Ik ben nu inderdaad bezig met groente en fruit sapjes. Ook voor gewichtsverlies, maar ook reinigen van mijn lichaam en hopelijk dat ik straks meer dingen lust :). Bedankt voor de tip. Hoewel pastasaus misschien niet de beste optie is om dingen lekker te maken toch ;)! Heehee.

Zelf hoef ik nog maar 1 kilo en dan zit ik op ernstige obesitas en niet meer morbide obesitas :)!
Dat is een BMI onder de 35 toch?
Mooie mijlpaal!
pi_116274896
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2012 17:17 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Dat is een BMI onder de 35 toch?
Mooie mijlpaal!
Onder de 40. Tussen de 35 en 40 is ernstige obesitas. 30-35 obesitas. 25-30 overgewicht en daaronder dus gezond gewicht. Ik heb nog een lange weg te gaan helaas. Al ben ik erg blij met mijn 1e mijlpaal (hopelijk morgen of overmorgen) :). Ga dan ook beginnen om te sporten!
pi_116274966
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:48 schreef junkiexp het volgende:
Weegdag vandaag, hoppa:

[ afbeelding ]

_O_

Edit:

Ik heb mijn streefgewicht iets aangepast zodat ik eind van het jaar op/onder bmi van 30 uitkom en dan
heb ik alleen nog maar overgewicht en geen obesitas, dat is wel een mijlpaal *)
Dan moet ik 0.9 kilo per week afvallen, dat lijkt me wel haalbaar:

[ afbeelding ]
Jij gaat ook lekker!
Alleen weet niet hoe realistisch het is om te verwachten dat je nog een paar maanden lang 1 kilo per week blijft afvallen.
Hou daar een beetje rekening mee zodat het je niet demotiveerd :)
pi_116275279
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 17:13 schreef joyvke het volgende:

[..]

pffff pasta van courgette....nix aan de hand :{w ;)
pi_116275852
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 17:21 schreef joyvke het volgende:

[..]

Onder de 40. Tussen de 35 en 40 is ernstige obesitas. 30-35 obesitas. 25-30 overgewicht en daaronder dus gezond gewicht. Ik heb nog een lange weg te gaan helaas. Al ben ik erg blij met mijn 1e mijlpaal (hopelijk morgen of overmorgen) :). Ga dan ook beginnen om te sporten!
Aha oke.
Ja dat zijn wel een paar kilo's, maar je moet gewoon doorgaan.
Hoeveel ben je nu kwijt?
pi_116275872
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 17:23 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Jij gaat ook lekker!
Alleen weet niet hoe realistisch het is om te verwachten dat je nog een paar maanden lang 1 kilo per week blijft afvallen.
Hou daar een beetje rekening mee zodat het je niet demotiveerd :)
I know, maar het is wel haalbaar om iedere week 800-900 gram af te vallen.
En anders maak ik het haalbaar ;)
pi_116276610
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2012 17:52 schreef junkiexp het volgende:

[..]

En anders maak ik het haalbaar ;)
en wat als dat niet lukt?
pi_116276960
JE BLIJFT ALTIJD DIK JUNKIE IKS PEE

JE ZULT FALEN

HET LUKT JE LEKKER TOCH NIET

:')
pi_116277223

Wat kan gezond eten toch heeerlijk zijn ..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116277257
ziet er lekker uit vicky!! :9~
SPOILER

pi_116277276
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:43 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Wat kan gezond eten toch heeerlijk zijn ..
Looks good!
Gezond eten heeft ook vaak mooie kleurtjes
pi_116277365
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Looks good!
Gezond eten heeft ook vaak mooie kleurtjes
Dat ook!!

Alles vers gesneden behalve de sla. Die koop ik altijd voorgesneden...
Kip gebakken in een beetje olijfolie met dille, basilicum, oregano, beetje zeezout en peper.

En niet alle eitjes zijn door ons opgegeten hoor. Ik heb er 2 op, mijn man 2,5.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 1 september 2012 @ 18:51:33 #297
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116277478
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Poeh, lastig. Typ eens een groente die je lust in op ah.nl, selecteer pasta of rijst en daar moet dan toch iets leuks en makkelijks uit komen? Weinig lusten hoeft echt geen belemmering te zijn om niet gevarieerd te eten. Dan wordt koken wellicht ook wat leuker.
Met dank aan je tip van ah.nl, wordt er op dit moment een pasta gemaakt met broccoli en kip!
pi_116277818
ah.nl is echt _O_

maar jah. dat wisten jullie al wel van mij ;)

pi_116278208
Op de website van het voedingscentrum zijn ook nog wel variaties met groente te vinden.
Maar in de recepten van de allerhande vind ik ook wel regelmatig iets lekkers.
pi_116278369
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]

en wat als dat niet lukt?
Dan is het jammer maar heb ik er iig naar gestreefd ;)
pi_116278407
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
JE BLIJFT ALTIJD DIK JUNKIE IKS PEE

JE ZULT FALEN

HET LUKT JE LEKKER TOCH NIET

:')
;(
pi_116278422
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:20 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Dan is het jammer maar heb ik er iig naar gestreefd ;)
Probeer in elk geval niet door te slaan en ten koste van alles die streefgetallen per week te halen... want dan kun je nog wel eens (flink) te weinig gaan eten. En da's waar Sarabi je voor wilde behoeden. Kijk aan naar wat jouw lichaam laat weten en ga niet teveel uit van jouw plan ;) dat plan kan nogal eens afwijken van het plan van je lichaam! :*
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')