SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 27-08-2012 12:39:55 ]Spoilers!
haha tnxquote:Op maandag 27 augustus 2012 12:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Yay voor Rhubarb dus want die is een maat geslonken en dat is een hele grote yay waard
Wat zij zegt!quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Yay voor Rhubarb dus want die is een maat geslonken en dat is een hele grote yay waard
Nou ik heb er nooit echt zin in ! Maar de afgelopen week best wel weer netjes gegeten enzo dus ik kan haast niet enorm zijn aangekomen danwel er moet wat af zijn gegaan, en zoniet als ik rond de 75kg blijf hangen vind ik het prima.quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb je er deze week wel zin in Joene?
quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
8 cm op je taille!quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:16 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]yay
Ik praat er eigenlijk ook niet veel met mensen over, weet je dat. Het sporten wel, en daar krijg ik ook wel complimentjes over... Maar dat mijn gewicht nog niet zo meegaat, en hoe ik daar soms mee kan zitten weten niet veel mensen.
Ik heb laatst ook mijn taille gemeten, en ik had nog een kaartje met maten liggen van de naailes.. Het scheelde 8 cm.... Dus de rok die ik ga maken maak ik maar in een maat kleiner heb ik besloten, hij zakte nu toch wel af..
eyy susie.. volgens mij ben je even lang als ikquote:Op maandag 27 augustus 2012 12:32 schreef Susie het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, deze dus. Mag ik in de OP erbij?
ja doen we al hoor , maar had nu nog mn werk in noord-holland en per 1 sept in zuid-holland.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:51 schreef Susie het volgende:
Thanks Lucky!
Ben 1.73 Barreltje en heb eigenlijk niet echt gesteld van dan en dan wil ik het behaald hebben. Tuurlijk, het liefst morgen al, maar we moeten wel realistisch blijvenIk denk dat voor mijn verjaardag in februari een goed doel is. Dan heb ik 5 maanden om 16 kilo af te vallen? Is dat realistisch?
Als ik trouwens 78 haal ben ik ook al superblij, dat was ik ook voor mijn zwangerschap!
Dat is wel lastig zeg! Succes daarmee.quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:54 schreef Barreltje het volgende:
alleen vind ik het lastig omdat de komende 2-3 maanden 75 % van het eten dat ik eet door iemand anders is klaar gemaakt en ik dus niet heel veel keus heb.. maar we gaan gewoon veel vlees met groenten eten
Ik wil niet negatief doen en weightwatchers afkraken maar het is niet het beste dieet wat je kan volgen met dingen erin waarvan ze zeggen dit kan je onbeperkt eten etc.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:52 schreef Susie het volgende:
Ben dus met weight watchers begonnen, maar moet nog even aan dat puntengebeuren wennen! Maar op zich redelijk gedaan vandaag vind ik zelf![]()
En lekker trainen Barreltje! Ik mag volgende week weer starten... mag = moet dus!
de moeder van een oudklasgenootje van mijn dochter doet al een hele tijd WW en die valt dus echt geen ene flikker af.. ja soms 100 gram, soms 200 gram en die sport 4/5x per week intensief!quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:52 schreef Susie het volgende:
Ben dus met weight watchers begonnen, maar moet nog even aan dat puntengebeuren wennen! Maar op zich redelijk gedaan vandaag vind ik zelf![]()
En lekker trainen Barreltje! Ik mag volgende week weer starten... mag = moet dus!
ik ook, gezellig!quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:52 schreef Susie het volgende:
Uhh... Zweten bij inspanning is toch niets mis mee? Ik ben nu ook bezweet (heb net hardgelopen). Het hoort er gewoon bij, zeker in de zomer. Niets mis met vers zweet.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een dikke vette faal gehad vanmiddag. Ik had mezelf eindelijk, eindelijk de deur uit geschopt om een uurtje te gaan wandelen maar na 5 minuten had ik al zo'n grote zweetaanval dat ik weer naar huis ben gegaan
Dat doen we dus niet meer overdag, veel te warm.
Oke, bedankt voor de tip.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:56 schreef rhubarbje het volgende:
Volgens mij komt dat door bepaalde organen als je hart
kan dat die al 'beschadigd' zijn of nog ongezond zijn
ga eens langs de dokter zou ik zeggen
kan nooit kwaad
Ja tuurlijk. Maar als het zweet letterlijk van je hoofd drupt als je even naar de brievenbus wandelt is er iets niet helemaal goed. En dat kan kloppen want mijn hormonen zijn in onbalans. Ik ben nu nog steeds aan het zweten van dat geintje van vanmiddag en dat was letterlijk 5 minuten wandelen. Gewoon verkeerd getimed, te veel adrenaline door stress en mijn tussendoortje een half uur te laat genomen. Stom, ik had het kunnen weten. Morgen beterquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:34 schreef helicopter het volgende:
[..]
Uhh... Zweten bij inspanning is toch niets mis mee? Ik ben nu ook bezweet (heb net hardgelopen). Het hoort er gewoon bij, zeker in de zomer. Niets mis met vers zweet.
Dit dusquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:02 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zat mij vanmorgen te bedenken dat ik niet eens weet wanneer ik weer last van PMS moet hebben... Lang leve het spiraaltje.
Als ik had geweten dat een pols breken en elleboog ontwrichten dé afvalmethode is, dan was ik veel eerder van die trap geflikkerdquote:
Buh nee dank je.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:27 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Als ik had geweten dat een pols breken en elleboog ontwrichten dé afvalmethode is, dan was ik veel eerder van die trap geflikkerd
wat is een grondwerker?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:07 schreef Stormqueen het volgende:
Zacht fruit
Hier de komende weken weinig updates, ben momenteel fulltime als grondwerker bezig, dus is er al een week niet gekookt en de weegschaal is vergetentot over een week of drie en succes aan allen!!
Ik krijg 's ochtends meestal geen twee sneeën brood op, omdat ik heel vroeg ontbijt (rond half zeven). Ik neem dan een extra boterham mee naar m'n werk en eet die rond negen uur. Die ontbijtkoek 's ochtends is vooral omdat ik vind dat ik anders niet fatsoenlijk ontbeten heb... maar misschien moet ik dat loslaten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:42 schreef Susie het volgende:
Ik sluit mij aan bij Fuente Tink89, want waarom tussendoor (die eerste dan) nog 2 volkoren?
Goed, ben ook totaal geen expert hoor, maar waarom niet 's morgens ontbijt 2 volkoren ipv die ontbijtkoek en dan als tussendoor dan een plakje ontbijtkoek?
Salade die al 6 uur in een bakje zit buiten de koelkast? Hoe doe je dat dan zonder dat alles helemaal slap en zompig wordt? En niemand is hier echt een expert, we doen allemaal wat ons goed lijkt, op basis van wat we lezen, gezond verstand en ervaring. Gaat primaquote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:35 schreef Fuente het volgende:
Ik zou inderdaad ook zeggen dat je wat meer eiwitten kan eten. En misschien in je lunch een salade omdat je tussendoor ook nog 2 boterhammen eet? Je eet best veel brood (vind ik, maar ik ben geen expert).
's Ochtends fruit zou inderdaad wel kunnen. Zit niet zo in m'n ritme, had er niet eens aan gedacht. Komt ook wel door die boterham om 9 uur. En eerlijk gezegd vind ik het echt heel vies om lauwwarm gesneden fruit te eten... maar da's mijn ding hoor. Ik vind fruit sowieso niet echt lekker en als het dan ook nog eens niet lekker koud uit de koelkast komt of een beetje mushi isquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:02 schreef rhubarbje het volgende:
trouwens: je kunt het fruit toch ook 's ochtends nemen? en dan ontbijtkoek in de middag?
dat red je perzikje wel hoor
ik had gisteren ook een perzik thuis al gesneden en mee genomen in een bakje en pas na 9 uur (na het snijden bedoel ik) op
was prima
maar mijn fruit was ook niet zompig?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:30 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor de tips! Vooral die appelsnijder vind ik echt een heel goed idee. Als ik morgen langs de Ikea kom, zal ik er eentje meenemen. Stuk voordeliger dan van die zakjes voorgesneden fruit.
[..]
Ik krijg 's ochtends meestal geen twee sneeën brood op, omdat ik heel vroeg ontbijt (rond half zeven). Ik neem dan een extra boterham mee naar m'n werk en eet die rond negen uur. Die ontbijtkoek 's ochtends is vooral omdat ik vind dat ik anders niet fatsoenlijk ontbeten heb... maar misschien moet ik dat loslaten.
[..]
Salade die al 6 uur in een bakje zit buiten de koelkast? Hoe doe je dat dan zonder dat alles helemaal slap en zompig wordt? En niemand is hier echt een expert, we doen allemaal wat ons goed lijkt, op basis van wat we lezen, gezond verstand en ervaring. Gaat prima
[..]
's Ochtends fruit zou inderdaad wel kunnen. Zit niet zo in m'n ritme, had er niet eens aan gedacht. Komt ook wel door die boterham om 9 uur. En eerlijk gezegd vind ik het echt heel vies om lauwwarm gesneden fruit te eten... maar da's mijn ding hoor. Ik vind fruit sowieso niet echt lekker en als het dan ook nog eens niet lekker koud uit de koelkast komt of een beetje mushi is![]()
To do-list is hoe dan een appelsnijder en een koelelement kopen
Nu snel verder werken, in m'n tweede week al veelvuldig Fok'en zal m'n baas me niet in dank afnemen...
Xx
iemand die grond (zand) verplaatst. Zijn nu bezig met egaliseren waar de bestrating komt...50m2 20 cm afgraven, is toch stiekem 10 kuub die je moet verplaatsenquote:
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
Maar omdat ik slapper ben dan mijn vriend mag ik de graafmachine besturen
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
En wie ging er net door een waterleiding met z'n spaai?
als het er pas een dag in ligt is het nog zuurder. Gelukkig overtrof hij zichzelf zojuist door dwars door de kraaknieuwe riolering te gravenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:05 schreef helicopter het volgende:
[..]Geeft altijd zo'n rotzooi!
![]()
Mr helicopter heeft dat in huis al een paar keer voor elkaar gekregen.
met de hand zo'n 800 per uur, dat hou je niet lang volquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:46 schreef Susie het volgende:
Oh ohWel gaaf, zo'n graafmachine besturen! Als je het met de hand zou doen verbrand je nog wat callorien
![]()
Ik heb vanmorgen zo doorgestapt (net een uurtje weer thuis), dat ik totaal geen zin meer heb om het huis te doen (moet nodig dweilen eigenlijk). Misschien krijg ik straks nog energie? Eerst nog ff lekker in het zonnetje
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
als het er pas een dag in ligt is het nog zuurder. Gelukkig overtrof hij zichzelf zojuist door dwars door de kraaknieuwe riolering te graven
En nu is de tuin een groot modderbad?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:52 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, riool zit weer dicht, Thank god voor manchetmoffen.
Je moet er wat voor over hebben he?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
met de hand zo'n 800 per uur, dat hou je niet lang vol
Kun jij 180 m2 woestenij sneller uitgraven, ingraven, bestraten, aanleggen?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:05 schreef Barreltje het volgende:
lijstje werd even anders..
L: bruin pistoletje met filet americain & bruin pistoletje met rosbief![]()
t: een eierkoek![]()
en waterleidingen perforeren
had je eigenlijk anderhalve week geleden moeten doen
succes met de tuin nog! ( en gaat dat echt 3 weken duren?)
we hadden wel de geest om nog niks aan te sluiten gelukkigquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:56 schreef helicopter het volgende:
[..]
En nu is de tuin een groot modderbad?
geen ideequote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Kun jij 180 m2 woestenij sneller uitgraven, ingraven, bestraten, aanleggen?
Alle bomen rooien en bekabeling leggen, aansluiten en plantenbakken metselen?
Zo ja, dan ben je aangenomen
Ik vind 3 weken nog best snel.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Kun jij 180 m2 woestenij sneller uitgraven, ingraven, bestraten, aanleggen?
Alle bomen rooien en bekabeling leggen, aansluiten en plantenbakken metselen?
Zo ja, dan ben je aangenomen
ik gokte al dat je balkonbezitter wasquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:30 schreef Barreltje het volgende:
[..]
geen ideeik ga van het weekend een tuin aanleggen op mijn 25 m2 balkonnetje
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik gokte al dat je balkonbezitter was
Ach, jouw balkon is ongeveer 2 x zo groot als de tuin van ons grote mensen huis. Inclusief schuur. Ik zou heel wat over hebben voor 25 vierkante meter zonder toegang voor padden en kikkersquote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]![]()
later.. als ik groot slank en ouder ben.. dan heb ik ook een tuin hoor![]()
Ach, je hebt nu al een balkon dat groter is dan mijn kamer, dus in dat opzicht doe je toch iets goedquote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]![]()
later.. als ik groot slank en ouder ben.. dan heb ik ook een tuin hoor![]()
Grote kans dat je alles er weer aan eet als je je normale eetpatroon weer oppaktquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:27 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Als ik had geweten dat een pols breken en elleboog ontwrichten dé afvalmethode is, dan was ik veel eerder van die trap geflikkerd
Niet perse waar.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:14 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Grote kans dat je alles er weer aan eet als je je normale eetpatroon weer oppakt
oh allergie? ik heb dat met ananasquote:Op donderdag 30 augustus 2012 09:33 schreef Silmarwen het volgende:
Nee tis maar 1 schepje havermout. Dus eetlepel, niet meer.
Een appel pof je door hem even 1 a 2 minuten in de magnetron te doen. Ik kan enkel verwarmde appels eten.
Enzymen. Krijg ik een allergische reactie. Verwarming breekt de enzymen af.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 09:34 schreef Barreltje het volgende:
hoe komt dat? wat is er "mis " met een onverwarmde appel?
Mij ook niet.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 09:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
oh allergie? ik heb dat met ananas![]()
en meloen en kiwi hoewel ik nooit heb geprobeerd om die te verwarmenleek me niet echt wat
ahhquote:Op donderdag 30 augustus 2012 09:36 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Enzymen. Krijg ik een allergische reactie. Verwarming breekt de enzymen af.
en wat is momentsoepquote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:59 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ik zal ook eens posten wat ik gisteren gegeten heb:
O1 (8 uur): halve gallia meloen, glas grapefruit sap, halve doos aardbeien - SUIKER!!
O2 (10 uur): 2 dunne sneedjes desem/noten/rozijnenbrood met fruitstroop - SUIKER!!
L (12 uur): salade met walnoten + broodje filet american van de kantine
T (15 uur): aardbeien en radijsjes - SUIKER!!
D (18 uur): momentsoep + maaltijdsalade (zelfgemaakt) met sla, 3 gekookte eieren, mager uitgebakken spekjes, half blik mais, vinaigrette dressing- SUIKER!!
S (19-20.30uur): fitnessclub: 40 min cardio, 20 min gewichten, 15 min buikspieroefeningen en relaxen (20.30-22 uur): 10 min zonnebank, 3 sauna rondjes
T (22 uur) momentsoep en 2 wortels
maar een hele doos per dag?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:52 schreef Vicky het volgende:
Aardbeien zijn prima tussendoortjes als je aan het afvallen bent.. (heb ik geleerd in aardbeienland)
500 gram heeft 84 kcal volgens mij.. Niet veel iig.quote:
oh wow!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
500 gram heeft 84 kcal volgens mij.. Niet veel iig.
Wat ik zelf begrepen heb van de theorie uit de voedingsleer is dat het goed is om voor je ontbijt met veel fruit te beginnen. Dat verhoogt je bloedsuikerspiegel en dat zorgt ervoor dat de spijsvertering snel op gang gebracht wordt.quote:O1 (8 uur): halve gallia meloen, glas grapefruit sap, halve doos aardbeien - SUIKER!!
O2 (10 uur): 2 dunne sneedjes desem/noten/rozijnenbrood met fruitstroop - SUIKER!!
o sorry, het heet opkikker. Vroeger heette dat momentsoep, is een ander merk geloof ik. Anyway, dat is een soort cupasoup maar dan bouillon met nagenoeg geen calorieen.quote:en wat is momentsoep
Het werkt idd wel, maar wat ben je van plan als je je streefgewicht hebt bereikt?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:00 schreef bigfoot1972 het volgende:
[..]
Wat ik zelf begrepen heb van de theorie uit de voedingsleer is dat het goed is om voor je ontbijt met veel fruit te beginnen. Dat verhoogt je bloedsuikerspiegel en dat zorgt ervoor dat de spijsvertering snel op gang gebracht wordt.
In de avond neem ik vooral een combinatie van groenten en eiwitten, fruit is dan uit den boze.
[..]
o sorry, het heet opkikker. Vroeger heette dat momentsoep, is een ander merk geloof ik. Anyway, dat is een soort cupasoup maar dan bouillon met nagenoeg geen calorieen.
Sinds ik terug ben van vakantie volg ik een soortgelijk eetpatroon 6 dagen per week (op zaterdag ga ik uit en drink ik wel bier enzo), en val daarmee 2 kilo per week af. Dus het werkt wel.
Het is beter om de dag te beginnen met alleen fruit, evt aangevuld met wat magere yoghurt. Vooral niet combineren met brood of vetquote:[ik snap niet] zo goed ... waarom je 2 keer ontbijt?
waarom niet omdraaien? een normaal ontbijtje met een tussendoortje om 10 uur?
heb begrepen dat dat beter is voor je spijsvertering
het is goed vol te houden voor mij doordat ik veel eieren in de maaltijdsalade 's avond neem. Ook kun je beter je calorieen in de ochtend eten dan in de avond.quote:maar ik moet zeggen dat ik de combi lunch en diner erg licht vind
geen probleem hoor, discussie is altijd leuk en leerzaam!quote:verder was het niet mijn bedoeling om meteen je lijstje aan te vallen zeg maar
maar ik dacht als barreltje begint ga ik ook
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:03 schreef rhubarbje het volgende:
maar ik dacht als barreltje begint ga ik ook
Ik ga ongeveer 2 a 3 keer per week naar de sauna en zweet dan ook veel mineralen / zout uit. Verder heb ik ook geen hoge bloeddruk en heb geen problemen met een teveel aan zout. Overigens zijn 1 of 2 kopjes bouillon geen probleem lijkt me. Voordat ik met dieet begon at ik bijna elke dag wel een zak zoutjes leeg, dus ben wel wat gewend.quote:oh en in die cuppasoepdingen zit weinig voedingswaarden en veel zout
waarom niet zelf soep maken en in kleine porties invriezen?
Dat is inderdaad iets wat ik in de gaten moet gaan houden. Ik heb overigens niet het idee dat ik mijn metabolisme om zeep help, juist omdat ik behoorlijk veel fruit en groente eet.quote:Het werkt idd wel, maar wat ben je van plan als je je streefgewicht hebt bereikt?
2kg per week is heel veel, dat betekent dat je dus behoorlijk veel minder kcals tot je neemt dan je verbrand. Het betekent ook dat je lijft hier aan kan wennen en dat je dus je metabolisme om zeep helpt en zo de kans dat je gaat jojo-en enorm vergroot.
Dan gaat het me te lang duren, ik zit nu in een goede modus om er mee door te gaan. Ik denk dat als ik dit aan ga passen ik op mijn huidige gewicht zal blijven.quote:Is het niet handiger om, nu je een soort kick-start hebt gehad van 10 kilo, proberen een eetpatroon te ontwikkelen dat mss het afvallen wat minder rap laat gaan, maar dat op de lange termijn beter vol te houden is?
ik weet niet hoor... je zegt precies het tegenovergestelde als elke professional die ik ooit heb geraadpleegdquote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:09 schreef bigfoot1972 het volgende:
[..]
Het is beter om de dag te beginnen met alleen fruit, evt aangevuld met wat magere yoghurt. Vooral niet combineren met brood of vet
Lees bijv ook dit:
http://www.dieetvandaag.n(...)n-de-dag-fruit-eten/
[..]
het is goed vol te houden voor mij doordat ik veel eieren in de maaltijdsalade 's avond neem. Ook kun je beter je calorieen in de ochtend eten dan in de avond.
[..]
geen probleem hoor, discussie is altijd leuk en leerzaam!
afgezien van naar de printer , de koffie machine en de toilet lopen doe ik overdag niet zo veel.. want om nou te zeggen dat je met typen veel kcal verbruiktquote:Zodoende kan de voeding gedurende de hele dag worden verwerkt door het lichaam omdat men overdag over het algemeen meer in beweging is dan in de avond.
dat wil toch nog niet zeggen dat dit goed isquote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:16 schreef bigfoot1972 het volgende:
[..]
Ik ga ongeveer 2 a 3 keer per week naar de sauna en zweet dan ook veel mineralen / zout uit. Verder heb ik ook geen hoge bloeddruk en heb geen problemen met een teveel aan zout. Overigens zijn 1 of 2 kopjes bouillon geen probleem lijkt me. Voordat ik met dieet begon at ik bijna elke dag wel een zak zoutjes leeg, dus ben wel wat gewend.
afvallen is iets wat lang duurt en alleen de lange weg is een duurzame wegquote:[..]
Dat is inderdaad iets wat ik in de gaten moet gaan houden. Ik heb overigens niet het idee dat ik mijn metabolisme om zeep help, juist omdat ik behoorlijk veel fruit en groente eet.
Daarnaast ben ik van plan om niet zo heel veel aan mijn dieet te veranderen wanneer ik mijn streefgewicht heb bereikt. Als het kan zal ik wat vaker 's avonds weer 'normaal'eten ipv de maaltijdsalades van nu maar ik zie dit meer als een nieuwe levensstijl dan als een tijdelijk dieet.
[..]
Dan gaat het me te lang duren, ik zit nu in een goede modus om er mee door te gaan. Ik denk dat als ik dit aan ga passen ik op mijn huidige gewicht zal blijven.
hoe kom je erbij dat ik nu teveel zout inneem? Omdat ik gem. een kopje bouillon per dag drink? of twee als ik naar de sauna geweest ben (45 min zweten in totaal)? Verder eet ik nauwelijks zout per dag.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:18 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat wil toch nog niet zeggen dat dit goed is![]()
ik snap niet zo goed waarom je wel je eetpatroon zou willen verbeteren maar dit dan zou laten liggen vooral aangezien erg duidelijk is wat te veel zout met je doet vooral als je overgewicht hebt
genoeg onderzoeken die aantonen dat ook al heb je nog nergens last van de combinatie overgewicht en te veel zout inname een erg slechte is en de kans op 'vroeg' overlijden enorm vergrootquote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:58 schreef helicopter het volgende:
Ik vind dat gedoe over zout altijd een beetje onzin. Natuulijk moet je geen bakken zout eten, maar als je geen hoge bloeddruk hebt, geen oedeem, geen problemen met je nieren of andere serieuze problemen hebt kan een bouillonnetje per dag toch geen kwaad?
Ze gaan er altijd vanuit dat iedereen half dood is.
je hart nieren en bloedvaten zijn door het overgewicht alleen al kwetsbaarderquote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hmz, ik ben nog niet helemaal overtuigd. Wel van dat veel zout slecht voor je is maar niet van dat dat slechter zou zijn voor mensen met overgewicht.
ja maar hoeveel mensen hebben zo'n grondig onderzoek laten doen?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:21 schreef helicopter het volgende:
Ja, maar dan is dat toch wel aan iets te zien?
Ik hou ook vocht vast, maar mijn hart is beresterk en mijn bloeddruk redelijk laag (110-60 een paar weken geleden). Ik ben verder in een redelijk goede conditie, kan immers ongeveer 5km hardlopen.![]()
Mijn lever en nieren zijn recent gecontroleerd en in prima conditie. Ik denk dat ik wel wat zout kan hebben zonder direct in de problemen te komen.
Nu hou ik niet zo van zout en mijd ik het automatisch al redelijk, maar het gaat om het idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |