M'n benen!!quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:04 schreef YUR het volgende:
[..]
Je moet niet bang zijn. Je moet ze juist op gaan vreten
Ga eerst eens een paar keer 3-4 km lopen ipv meteen 5km. Ik heb daarna heel snel uit kunnen bouwen van 4 naar 5 naar 7 en nu inmiddels al 9,5km. Luisteren naar je lichaam en de pijntjes is wel erg belangrijk. Na mijn snelle 9,5km donderdag heb ik nu echt een dag langer nodig om te herstellen (normaal loop ik om de dag).quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:57 schreef Vexter het volgende:
Ja! Hier moet ik zijn. Wil graag (weer) beginnen met hardlopen. In mijn jeugd altijd veel gesport (ben nu 22), maar mijn basisconditie is nu niet meer zo geweldig. Door reguliere training zou dat hopelijk snel verbeterd kunnen worden.
Ik dacht 2x per week zo'n 5 km om mee te beginnen. Dan langzaam langere afstanden, en misschien richting 3x per week.
Succes iedereenMooi weertje erbij vandaag!
Welkom! Ik zou, als ik jou was, een beginnersschema oppakken (zie de OP). Dan duurt het opbouwen misschien wat langer, maar je botten, pezen en spieren wennen op die manier veel beter aan de impact van het hardlopen. Op die manier is de kans dat je blessures oploopt veel kleiner!quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:57 schreef Vexter het volgende:
Ja! Hier moet ik zijn. Wil graag (weer) beginnen met hardlopen. In mijn jeugd altijd veel gesport (ben nu 22), maar mijn basisconditie is nu niet meer zo geweldig. Door reguliere training zou dat hopelijk snel verbeterd kunnen worden.
Ik dacht 2x per week zo'n 5 km om mee te beginnen. Dan langzaam langere afstanden, en misschien richting 3x per week.
Ik had vandaag 10km willen lopen, maar met dit weer (benauwd) durfde ik dat niet aan. Dan maar 5km.quote:Op zaterdag 1 september 2012 09:34 schreef sylvesterrr het volgende:
De zon schijnt!
Het is volgens mij niet heel erg warm, dus ik ga zometeen wel een poging wagen. Eerst even wakker worden.
Ik heb duidelijk een andere definitie van "heerlijk loopweer" dan jij.quote:
Geeft niets, zo zijn wij hier allemaal begonnen! En het helpt echt hoorquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:27 schreef Vexter het volgende:
Vriend van mij heeft een plek, maar zit met een lichte blessure. En vertelde dat ik eventueel zijn startbewijs mocht hebben mocht het nog niet hersteld zijn![]()
Ik ga beginnen met het schema! Zin in wel maar wel confronterend ook in het begin
*wijst naar topictitel* Allemaal lotgenootjes hier.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:27 schreef Vexter het volgende:
Vriend van mij heeft een plek, maar zit met een lichte blessure. En vertelde dat ik eventueel zijn startbewijs mocht hebben mocht het nog niet hersteld zijn![]()
Ik ga beginnen met het schema! Zin in wel maar wel confronterend ook in het begin
Benauwd? Waar heb je de afgelopen weken gezeten dan? Het is eindelijk juist een beetje afgekoeld! Maarja, ieder zijn eigen voorkeur idd.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:26 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik had vandaag 10km willen lopen, maar met dit weer (benauwd) durfde ik dat niet aan. Dan maar 5km.
[..]
Ik heb duidelijk een andere definitie van "heerlijk loopweer" dan jij.Met dit benauwde weer kan ik niet goed lopen. Na 2km was m'n gezicht al zeiknat van de transpiratie.
Toegegeven, het is minder benauwd dan de afgelopen weken. Het is echter nog steeds te benauwd. Afgelopen zondag was het pas prachtig loopweer (regen). Dat was ook de eerste (en laatste keer) dat ik 10km heb gelopen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:31 schreef Quoi het volgende:
[..]
Benauwd? Waar heb je de afgelopen weken gezeten dan? Het is eindelijk juist een beetje afgekoeld! Maarja, ieder zijn eigen voorkeur idd.
Ik houd tot dinsdag rust heb ik besloten. Strakke bovenbenen van sprinttraining afg dinsdag en duurloop gister. Morgen ga ik wel kijken bij wedstrijdjes
Rust kan ook geen kwaadquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:31 schreef Quoi het volgende:
[..]
Benauwd? Waar heb je de afgelopen weken gezeten dan? Het is eindelijk juist een beetje afgekoeld! Maarja, ieder zijn eigen voorkeur idd.
Ik houd tot dinsdag rust heb ik besloten. Strakke bovenbenen van sprinttraining afg dinsdag en duurloop gister. Morgen ga ik wel kijken bij wedstrijdjes
Exact wat ik van plan ben morgen tijdens de wedstrijd van de mannen wat vriendjes die 14k gaan lopen, eventjes zelf hobbelenquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:34 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Rust kan ook geen kwaadsoms is dat juist wel goed. En anders zou je iets anders kunnen doen zwemmen bijvoorbeeld. Of grondoefeningen doen, a la Jillian. Of een klein rondje hobbelen, zoals ik het altijd noem
gewoon een beetje los joggen van de spieren, niks niet op snelheid.
Zoek een beginnersschema (bijv Evy) en loop die van begin tot eind. Je spieren en gewrichten zullen je dankbaar zijnquote:Op zaterdag 1 september 2012 11:57 schreef Vexter het volgende:
Leuk! En kijken naar wedstrijden vind ik ook altijd al superleukquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Exact wat ik van plan ben morgen tijdens de wedstrijd van de mannen wat vriendjes die 14k gaan lopen, eventjes zelf hobbelen
Ikke ookquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Leuk! En kijken naar wedstrijden vind ik ook altijd al superleuk
Morgenquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:39 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ikke ookSoms lichtelijk frustrerend dat je niet mee kunt doen, maar soit.
U nog lopen?
Vanmorgen was het hier heerlijk fris, met een langzaam opwarmend zonnetjequote:Op zaterdag 1 september 2012 12:26 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik had vandaag 10km willen lopen, maar met dit weer (benauwd) durfde ik dat niet aan. Dan maar 5km.
[..]
Ik heb duidelijk een andere definitie van "heerlijk loopweer" dan jij.Met dit benauwde weer kan ik niet goed lopen. Na 2km was m'n gezicht al zeiknat van de transpiratie.
De beruchte les 8quote:Op zaterdag 1 september 2012 13:15 schreef De_kluizenaar het volgende:
Hatsjiekiedee, 8x2 minuten met minuut tussenpoos gedaan vanmorgen.
Ik ga niet zeggen dat het makkelijk wasMaar het was wel leuk!
Bijna 3 km gelopen, op 8.58 min/km, niet slecht met 30 kilo bepakking
30 kilo bepakking?quote:Op zaterdag 1 september 2012 13:15 schreef De_kluizenaar het volgende:
Hatsjiekiedee, 8x2 minuten met minuut tussenpoos gedaan vanmorgen.
Ik ga niet zeggen dat het makkelijk wasMaar het was wel leuk!
Bijna 3 km gelopen, op 8.58 min/km, niet slecht met 30 kilo bepakking
Klopt, het was vanochtend fris. Ik ben gewoon te laat naar buiten gegaan.quote:Op zaterdag 1 september 2012 13:19 schreef GDPP het volgende:
[..]
Vanmorgen was het hier heerlijk fris, met een langzaam opwarmend zonnetje
Ik loop ook met een kg of 15 bepakking.quote:
Volgens mij was dat juist voor donderdag en vrijdag? Don't jinx it!quote:Op zaterdag 1 september 2012 13:28 schreef gebrokenglas het volgende:
't is inderdaad prachtig hardloopweer geworden. 't zou toch enorm gaan regenen dit weekend? Je kunt er geen pijl op trekken.
Ik loop geen Evy of muziek, mijn schema heeft het over week 3 (en week 4 is hetzelfde) . Maar was erg fier op mijzelfquote:Op zaterdag 1 september 2012 13:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
De beruchte les 8goed gedaan!
Ik tors ook mijn overgewicht meequote:
Ah, in ieder geval is 8x2 minuten bij Evy dus les 8, waar iedereen zich haast in versliktquote:Op zaterdag 1 september 2012 13:42 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Ik loop geen Evy of muziek, mijn schema heeft het over week 3 (en week 4 is hetzelfde) . Maar was erg fier op mijzelf![]()
Moest mijn route nog verlengen want moest nog 4 minuten door.
Ik had hem ook laag ingeschat, maar het is eigenlijk een constante rustige loop aanhouden.. even uitblazen en net als je dan weer rustig gaat ademen weer 2 minuten. Best slopend eigenlijk wel, in ieder geval de meest intensieve les voor mij tot nu toe, shirt nat!quote:Op zaterdag 1 september 2012 13:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ah, in ieder geval is 8x2 minuten bij Evy dus les 8, waar iedereen zich haast in verslikt
Dat wordt inderdaad vaak over het hoofd gezien door mensen zonder overgewicht. Het lopen zou steeds makkelijker moeten gaan (betere conditie & minder bepakking).quote:Op zaterdag 1 september 2012 13:42 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Ik tors ook mijn overgewicht mee
Ja precies, het word steeds lichter lopen met een betere conditie.quote:Op zaterdag 1 september 2012 13:45 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat wordt inderdaad vaak over het hoofd gezien door mensen zonder overgewicht. Het lopen zou steeds makkelijker moeten gaan (betere conditie & minder bepakking).
Goed bezig!quote:Op zaterdag 1 september 2012 13:58 schreef junkiexp het volgende:
Strak weer lopen, les 12.
Net weer gewogen en nu in 5 weken dankzij jullie stimulans en tips en het rennen 8,3 kilo kwijt![]()
[ afbeelding ]
Helden!
Ik ben er zelf bij uiteraard maar de stimulans in dit topic en de gezelligheid hier zijn voor mij wel een goede stok achter de deur.quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:03 schreef AlexN het volgende:
Ik denk dat jij de grootste held zelf bent !
Ik zag vanmorgen dat het stralend mooi weer was en ik las dat er in de loop van de middag de wind iets ging aanwakkeren vanuit het noordwesten. Voor het eerst dus op zaterdagmorgen een rennetje gedaan. Het verschil met in de namiddag rennen is ongeveer een viervoud aan medelopers dat je tegenkomt. Zeker op zaterdag lijkt iedereen lekker te gaan lopen !
http://www.endomondo.com/workouts/87586056
A.
Jep i know.quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:07 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Goed bezig!
Houd er overigens rekening mee dat je in het begin snel wat kilo's kwijtraakt, niet schrikken als het zometeen wat langzamer gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |