quote:Per Yngve Ohlin (16 January 1969 – 8 April 1991), better known by his stage name, was a Swedish black metal vocalist and lyricist best known for his work with Norwegian black metal band Mayhem
Mark +2quote:
cafca +1quote:
Wat zijn we vandaag?quote:O, ik vind de mensen vaak zo mat
Nooit een glimlach op een zebrapad
Hoe ze kijken in de tram, hij naar haar en zij naar hem
Ik denk wel eens: de mensen zijn 't zat
Elk onder z'n eigen grijze hoed
Zelden maar een glimlach op een snoet
En op 't cafe-terras puilt de slagroom uit 't glas
Ik denk wel eens: het gaat ons veel te goed
Wat van wie ? of "quote:"![]()
" is a soul song written by
that became popular in the early 1970s and remains popular to this day, being a score in popular shows such as Nip/Tuck. It reached #11 on the Billboard Hot 100 and # 7 on the Hot Soul Singles Chart. Though released on the 1971 album,
Gets Next to You, the song was written in late 1968 and intended to be released on the 1969 album,
Is Blues. Problems occurred with the first recording, so it was postponed for production. It was altered and perfected the second time around.
"![]()
" was produced and recorded by Willie Mitchell at Hi Records, and mixed by Mitchell and Terry Manning.
In 2004,'s version was ranked #293 on Rolling Stone's list of The 500 Greatest Songs of All Time.
In 1992 Scottish band Texas covered "![]()
", which became a substantial hit in the United Kingdom, reaching no. 19 on the official UK Singles Chart. A re-recorded version later appeared on their 2001 album, The Greatest Hits.
Helemaal correct !quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Al Green - I'm tired of being alone?
quote:Ik slaap alleen wat minder
Wat minder dan normaal
Maar zo zie ik de zonsopgang
's Een keer in z'n totaal
Ik heb vannacht nou eindelijk
's M'n eigen thee gezet
En ik heb godzijdank weer ruimte in m'n bed
quote:is een rockband uit Umeå), Zweden. De band werd in 1998 opgericht en bestaat sindsdien uit Lars Strömberg (speelt ook in Separation), Dennis Lyxzén (speelde in Refused), Sara Almgren en Ludwig Dahlberg.
De band mixt garage rock en soul uit de jaren zestig met punk uit de jaren zeventig, en verzet zich met haar muziek en teksten tegen de heersende kapitalistische cultuur. De band zou gebaseerd zijn rond Phil Ochs' uitspraak dat de perfecte rockband zou bestaan uit een combinatie van Elvis Presley en Che Guevara.
quote:is a British experimental jazz band led by drummer Seb Rochford with Pete Wareham on tenor and baritone saxophone, Mark Lockheart on tenor saxophone, Tom Herbert on double bass and Leafcutter John on mandolin and electronics.
Burnett +1quote:
Pulstar?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:18 schreef Burnett het volgende:
En aan welk album van Vangelis moet ik nu denken...?
Nope...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Pulstar?
If so, morgen weer verder, wat mij betreft...
pipster +1quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:28 schreef pipster het volgende:
Antarctica, maar wat die Polar bears daar nu doen, zijn zeker nogal afgedreven op een ijsschotsje.
Burnett +1quote:antartctic monkeys...
Wie zijnquote:were a British rock band active during the late 1970s and early 1980s. The original group, which existed from 1977 to 1982, became notable as a cult band marking the transition from the late-1970s punk rock era to the post-punk and New Wave era. By the end of 1979, this early line-up featured musicians Dave Barbarossa, Matthew Ashman and Leigh Gorman – all of whom would later leave the band on 26 January 1980, at the suggestion of then-de facto manager Malcolm McLaren, to form the instrumentalist personnel of Bow Wow Wow.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:48 schreef Blogman het volgende:
Welk nummertje van Puccini coverde Malcolm ?
Gambolputty +1quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:55 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Madame Butterfly
Maar of dit het juiste topic is..
Ja,dat bedacht ik me later ook. Maar alsnog geradenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:28 schreef pipster het volgende:
Antarctica, maar wat die Polar bears daar nu doen, zijn zeker nogal afgedreven op een ijsschotsje.
Die hebben toch ook wel op eigen kracht bekendheid opgebouwd?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:32 schreef ranja het volgende:
tja, kan wel Pixies zeggen maar ik ken geen enkele Pixies cover van Nirvana
dat ook.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:34 schreef Mark het volgende:
Die hebben toch ook wel op eigen kracht bekendheid opgebouwd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
n00biedbd +1quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ah, daar is de jaarlijkse Debbie Gibson - Out of the Blue vraag van ranja
In de Gibson fabriek wordt bij elke uitleg/toelichting tijden de tour hun grootste concurrent Fender minstens één keer neergesabeld...quote:
Meer wist ik er ook niet...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:43 schreef WeezerButler het volgende:
the Beat
Fine young Cannibals
2 men, a drummachine and a trumpet
quote:Zet de tijd even stil
Niet zo lang geleden, een paar seconden
Toen draaien de wijzers nog een volle ronde
Je vraagt je af
Waarom is de klok gestopt
Wat is de tijd
't Duurt uren voordat de laatste bus pas rijdt
Bedenk dan
We zijn verwend, realiseer je wel
Voor sommigen komt 't einde eerder snel
Ik zet de tijd even stil, niet zomaar
We zijn zelf het grootste gevaar
Want
Kijk eens naar het televisiebeeld
Zie het drama
Haat en jaloezie gaan samen
Maar oh mama
De mens wil voor z'n tranen waar naartoe
Zijn wij het die weten hoe
Verdrijf de angst uit de levensnacht
Hee, is er iemand die toch even lacht
Die wacht tot de klok twaalven slaat
Weet nee, het is nog niet te laat
Ik zeg papperlepap
Zet de tijd even stil
Papperlepap
Stel je voor, een wereld zonder gegil
Papperlepap
Verleng het levenskoord
Papperlepap
Bevrijd je geest, zorg dat ieder je hoort
We zijn tijdloos (Weet je, geen dag gaat voorbij)
Stop 't drama (Zonder leedje)
(Kalm je ogen sluiten maar)
We zijn tijdloos (Weet je)
(Dit is 't uur)
Tijdloos
De finale van de eeuw
't Decennium van drugs, van crimi's en van veel geschreeuw
Het is genoeg
We slaan elkaar de koppen in
Hel, maak in hemelsnaam een nieuw begin
Het is genoeg
De aarde is ziek, maak haar beter
Temper de koorts of het wordt heter
En heter
Onder je voeten, wil het tij worden gekeerd
Dan is niets verloren, hopelijk is er geleerd
De tijd staat nog even stil, niet voor lang
Ontsteek straks het licht van goede wil
Sta op, verhef je op eigen kracht
Hee, de oprechte mens weet hoe je geluk toelacht
Hij wacht tot de klok twaalven slaat en zegt "Nee
Het is nooit te laat"
Hij wacht al lang en weet
Waar 't om gaat
Ik zeg papperlepap
Staat de tijd nog even stil
Papperlepap
Nog seconden, de wijzer vertoont een tril
Papperlepap
Wacht 't is bijna een nieuw jaar
Papperlepap
En nieuw heeft geen einde, vandaar
We zijn tijdloos (Weet je, verzet je maar niet langer)
Stop 't drama (Weet je, met geen enkel ander)
De klok tikt door (Weet je, dit is 't uur, oh liefste)
Oneindig tijdloos (Geef je vol vuur aaah)
Kleine aardling, kijk eens omhoog
Ergens daar, weet niemand waar
Is ieders geloof
Happy New Year
Morgen al, en morgen weer
(Aaah)...
Misschien Freek de Jonge. Met een nieuwjaarsconference nummer ?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:18 schreef methodmich het volgende:
Nee, al zit je wel redelijk in de goede hoek van televisiepresentatoren.
Klopt! Het was gebaseerd op Dear Mama van 2pac.quote:
Ik bedoelde ook de letter. Kwam niet verder dan Willem 'o' Duys.quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou... alleen gebaseerd op spelshow + tussenletter, geen idee of die iets van zingen deed.
quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:44 schreef bartrid het volgende:
Ze hebben allemaal een blinde stylist?
Iets met de X-factor?
quote:
juist, de artiestenaam van Claire Boucher en de echte naam van de broertjes Jedward*quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Grimes, ook de achternaam van J en Edward.
ranja + 1quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:52 schreef ranja het volgende:
Qua vervolgvraag zou het Butterfly Boucher kunnen zijn
ik dacht even dat het de zangeres van texas wasquote:Op zaterdag 1 september 2012 14:52 schreef ranja het volgende:
Qua vervolgvraag zou het Butterfly Boucher kunnen zijn
Het sportlied nog.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:57 schreef Blogman het volgende:
Anneke Grönloh
Barry Hughes
Herman van Keeken
...
Mouth & Maggie McNeal
Niet het clublied. Wel een klein hitje uit 75 dacht ik. Toen werden ze bijna kampioen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:19 schreef Gambolputty het volgende:
Is dat niet het clublied van FC Twente?
Je mag hem noemen.quote:
Dat is één.quote:
nOObiedoobiedoo + 1quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Bob Marley - Waiting in Vain
The Clash - Train in Vain
quote:'Cause I got too much life
Running through my veins
Going to waste
quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:55 schreef starla het volgende:
The Who van Tommy, maar welke plaat precies weet ik even niet.
Gewoon 2 keer The Feeliesquote:
Zo is 't maar net: NoobieDoobieDeelie +1quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Gewoon 2 keer The Feelies
quote:were a 1980s British alternative rock band led by Lawrence, whose surname was never listed in any credits or press; the band's name was inspired by Tom Verlaine's emphasis of the word
in the Television song "Venus". Lawrence and drummer Gary Ainge were the only constant members, though Ainge is not featured on
's first release, recorded solo by Lawrence before the band formed.
are often cited as a major influence by Belle & Sebastian's Stuart Murdoch, as well as by Manic Street Preachers, Christopher Owens of Girls, and American alternative rock group The Tyde. The band released ten albums and ten singles in ten years and then disbanded.
Nee, ietsje eerder en nóg monotoner gezongen.quote:
Carter ?quote:Op zondag 2 september 2012 00:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nee, ietsje eerder en nóg monotoner gezongen.
Wel net zo'n korte naam.quote:
Lush ?quote:
Goede vervoeging, verkeerde zintuig.quote:
Blogman + 1quote:
Welke band isquote:is de Amsterdamse rockband met poëtische teksten rond zanger, gitarist, componist en producer
. In het Noord-Hollandse Bergen start hij in het begin van de jaren zeventig zijn muzikale carrière in groepen als Tortilla en Turquoise. Samen met Jan de Hont maakt hij deel uit van de Amsterdamse country-rockgroep Music Garden en de Neerlands Hoop Express. In 1979 formeert hij
. In het begin wisselt de band zowat maandelijks van samenstelling, maar de vele personeelswisselingen doen geen afbreuk aan het karakteristieke geluid van de groep.
Ulx +1quote:
Klinkt leuk, maar geen idee.quote:Op zondag 2 september 2012 11:46 schreef Ulx het volgende:
Het meisje bij kassa nummer twee
daar wil ik heel graag een afspraak mee
maar haar antwoord is telkens
nee
Wat van wie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:is a 2003 song by Canadian singer
. It was the second international single released from her 2002 album Up!. The song was written by Robert John "Mutt" Lange and
.
was the second release to Europe and Central American markets following "I'm Gonna Getcha Good!".
has become one of
's most successful singles in Europe to date. The song deals with America's consumer culture through boom years of 1990s and early 2000s. The line "all we ever want is more" is the general theme of the song.
Gehenna + 1quote:
quote:is a song by
, written by Karl Wallinger, recorded and released on
's 1997 album Egyptology.
In 1999 it was covered by Robbie Williams and released as a double A-side single with "It's Only Us". It was the fourth single from I've Been Expecting You and 1999 compilation album The Ego Has Landed. The song became Williams' second number-one single in the United Kingdom. Williams featured in a campy and tongue-in-cheek music video where he was a figure skater. In the video he performs a backflip, which is actually illegal in competitive figure skating.
Ja, die heb ik ook gehoordquote:Op maandag 3 september 2012 15:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij hoorde ik net om 12 uur nog iets van ze, maar kan niet op hun naam komen..
Waterboys? Of snap ik de vraag niet?quote:Op maandag 3 september 2012 15:46 schreef cafca het volgende:
Karl Wallinger maakte ook deel uit van de voorloper van deze band:
[ afbeelding ]
Wie?
Hij maakte later ook deel uit van the Waterboys, maar dat was de vraag niet.quote:Op maandag 3 september 2012 16:28 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Waterboys? Of snap ik de vraag niet?
Zag wel dat het The Alarm was maar dacht dat je de voorloper vroeg...quote:Op maandag 3 september 2012 18:12 schreef cafca het volgende:
[..]
Hij maakte later ook deel uit van the Waterboys, maar dat was de vraag niet.
Ik kon toch niet op de naam komen?quote:Op maandag 3 september 2012 19:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waarom krijgt Noobie geen punt voor zijn antwoord op deze vraag?
Ik vraag me af of Cafca dat ook begreep...quote:Op maandag 3 september 2012 20:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik kon toch niet op de naam komen?
Strawberrie Switchblade ?quote:Op maandag 3 september 2012 21:08 schreef Blogman het volgende:
[ afbeelding ]
Ik dacht dat Noobie het punt niet wilde, maar goed: wie zij dit ?
tong 81 +1quote:
nOObiedoobiedoo + 1quote:
Tante Leen ?quote:
quote:Op maandag 3 september 2012 20:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Cafca dat ook begreep...
quote:Op maandag 3 september 2012 21:08 schreef Blogman het volgende:
Ik dacht dat Noobie het punt niet wilde,...
Of Status Quo..quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:21 schreef MadMaster het volgende:
Bolland & Bolland - In The Army Now...
quote:Now the mist across the window hides the lines
But nothing hides the colour of the lights that shine
Toevallig net in DWDDquote:
Ik had Hema wel eens in het garagerock topic gepost.quote:
En daar trek jij je iets van aan.quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:04 schreef Ulx het volgende:
Maar goed, ik ga offtopic met dit geleuter. Straks gaat iemand weer zaniken dat ik het topic om zeep help. .
Joe Jackson - Steppin Outquote:Op dinsdag 4 september 2012 15:51 schreef Berkery het volgende:
Die zanger was een keer in Nevermind the buzzcocks...daar ken ik 'm van.
Fingers on buzzers:
Welk nummer?
[..]
Welk nummer van wie?quote:I) Don't smoke,
(I) Don't drink,
(I) Don't fuck,
At least I can fucking think.
quote:What was billed as the reassembling of a frothy pop band has revealed itself to be an incredibly tense melodrama. Without any irony at all, I can say it is the most gripping television of the year so far. It turns out that two band members had dropped the bombshell that they were leaving the band just two hours before they were due on stage in Manchester back in 2002
Ik had niet gedacht dat ie zo lang open zou staan...quote:
nou, 2 regels tekst, dan moet je't nummer aardig goed kennen om het te weten.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:03 schreef Berkery het volgende:
Ik had niet gedacht dat ie zo lang open zou staan...
Mja, ik dacht dat het met meer regels te makkelijk zou zijn, maar die inschatting kan ik blijkbaar nog steeds niet maken, na al die jaren triviaquote:Op woensdag 5 september 2012 11:04 schreef ranja het volgende:
nou, 2 regels tekst, dan moet je't nummer aardig goed kennen om het te weten.
newbiequote:Op woensdag 5 september 2012 12:39 schreef bartrid het volgende:
En ik vind het een tragedie dat er niet op z'n minst een gokje wordt gedaan.
je zou toch zeggen dat met iemand met deze hints een aardige stap (of meerdere stappen) kan zetten naar het oplossen van de vraag.quote:
Neequote:
ranja +1quote:
quote:Op woensdag 5 september 2012 15:02 schreef MadMaster het volgende:
Kate Bush - Running Up That Hill!
Pyramidebouwers liepen in een soort van slowmotion...
Wat van wie?quote:And she's on the phone again
Surfin' she's on the phone again
She's calling from America
She's calling from America
She's surfin' she's moshing
And the girls are diving and the girls are up to something
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |