Hier sluit ik me bij aan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik heb één keer gekeken en vond het totaal niet lijken op een slapend persoon, zoals veel mensen zeggen. Vond het maar een naar gezicht. Bij iemand die me dichterbij staat zou ik het zéker niet doen, dat beeld krijg je nooit meer van je netvlies af.
Dat werd mij ook verteld, dat het op een slapend persoon zou lijken. Nou dat was inderdaad niet het gevalquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik heb één keer gekeken en vond het totaal niet lijken op een slapend persoon, zoals veel mensen zeggen.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:03 schreef QBay het volgende:
Jup, ik kijk wel altijd. Soms raak ik ze nog even aan, gewoon omdat het kan en omdat ik de laatste wil zijn die hem/haar aanraakt![]()
.
Bij zebrapaden, sta je dan ook alleen op de witte vlakken?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:04 schreef Kimsywimsy het volgende:
AltijdGewoon zomaar. Ik sta er niet bij stil of heb er geen afschuw van en wil gewoon de persoon zien waar ik afscheid van neem.
HA hA HAhH!HHhaAH ZO GRAPPIGGZGZGZGZGZquote:
wat doe je dan als er na jou nog iemand het lijk aanraakt? Ga je dan een tweede ronde doen ofzoquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:03 schreef QBay het volgende:
Jup, ik kijk wel altijd. Soms raak ik ze nog even aan, gewoon omdat het kan en omdat ik de laatste wil zijn die hem/haar aanraakt![]()
.
Gebeurt niet, want ik zorg altijd dat ik (vrijwel) achteraan de rij staquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:17 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
wat doe je dan als er na jou nog iemand het lijk aanraakt? Ga je dan een tweede ronde doen ofzo
quote:Op donderdag 19 november 2009 10:11 schreef static het volgende:
Ben net bij de memorial geweest. Indrukwekkend om dat op zijn Chinees mee te maken. Hij was overigens een Buddhist qua geloof.
We kregen allemaal een envelopje, moest je wat geld indoen, maar het moest een oneven getal zijn, dus 101, 305, 511 dollar, etc. Onder geen enkel beding mag je geld lenen daarvoor.
Dat overhandig je aan de familie (ouders, grootouders en verloofde waren er). Die condoleer je dan persoonlijk, met een grote buiging en - hoe moet ik het omschrijven - een soort van hug.
Dan langs een tafel waar voedsel aan de monikken geschonken werd (fruit e.d.) en dan via een omweg naar een soort altaar met een grote foto van JS. Daar stukjes wierook aansteken, moment berusten, weer diepe buiging en naast de foto in een soort potje steken.
Daarna had je de keus om het lichaam te bezoeken - achter de foto en een gordijntje - maar daar heb ik voor bedankt. Zie hem liever voor me zoals ik hem kende, vrijwel niemand heeft dat gedaan volgens mij. De zaal zat ondertussen al vol met collega's en vrienden (alhoewel het bij dit project heel erg naar elkaar toegroeit).
Dan ga je in de zaal zitten, zolang je wilt, haaks op de kist en de foto.
Als je weggaat krijg je een envelopje met daarin een snoepje, een zakdoekje en een muntje van 1 dollar. Het snoepje moet je meteen opeten, bij het verlaten van de zaal je gezicht 'reinigen' met het zakdoekje als teken van 'ik spoel het nu weg' en onmiddellijk weggooien. Als je buiten bent moest je meteen die 1 dollar uitgeven, maakt niet uit hoe, dus heb er maar een Mars voor gekocht.
Anyway, we berusten er min of meer allemaal in nu. Al zal hij altijd gemist worden.
RIP, buddy. You'll be sorely missed.
Waarom zo'n verhaal ophangen, zeg gewoon dat je bang bent om te kijken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:28 schreef TimMer1981 het volgende:
Nope, om meerdere redenen:
- Ik zie een persoon als een ziel, niet als een lichaam. Ik heb dus niets met het stoffelijk restant.
- Ik herinner de persoon liever zoals hij/zij was dan als rottend, grauw restant van het transportmiddel (wat een lichaam voor mij is).
- Ik zie er de meerwaarde niet van in. In het beste geval ziet het lijk er nog redelijk herkenbaar uit. En dan? Voor het afscheidsproces is het voor mij niet nodig: ik realiseer mij direct dat ik de desbetreffende persoon niet meer in dit leven zal tegenkomen. Vrede met dat feit krijgen is iets anders: de tijd dat dat duurt verschilt tussen een paar maanden en nooit (in geval van een 'oneerlijke' dood). Hier heb ik het uiteraard over directe familie en vrienden; iedereen waar ik niet zoveel mee heb ga ik simpelweg niet naar de uitvaart.
Bij iemand die ernstig ziek was kan het soms juist zo zijn dat het er veel vrediger uit ziet in ruste.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik heb één keer gekeken en vond het totaal niet lijken op een slapend persoon, zoals veel mensen zeggen. Vond het maar een naar gezicht. Bij iemand die me dichterbij staat zou ik het zéker niet doen, dat beeld krijg je nooit meer van je netvlies af.
Maar een gesloten kist zie je voornamelijk bij slachtoffers van een ongeluk/zelfdoding.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:09 schreef GekkePoes het volgende:
Het is hier de gewoonte om een foto bij een gesloten kist te hebben staan, waar de persoon er op staat zoals deze op zijn mooist is.
Zielig machojochie.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:50 schreef klipper het volgende:
[..]
Waarom zo'n verhaal ophangen, zeg gewoon dat je bang bent om te kijken.
dat had ik ook wel bij mijn oma.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:05 schreef Palomar het volgende:
Ik ga ook liever niet kijken. Bij mn opa wilde mn ouders graag dat ik meeging, dus even gekeken, maar had er totaal niks mee en leek ook niet op wie hij was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |