abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 september 2012 @ 01:10:05 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116590646
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 01:05 schreef Arduino het volgende:

[..]

Dan ben je toch onwijs de sjaak als je nu een spaarhypotheek hebt. Zelf woon ik in een huurhuis en zou er dus op vooruitgaan. Maar omdat zo maar te wijzigen vind ik geen goed idee.
Vooruitgaan??? Met huren die worden vrijgegeven zonder dat men denkt aan dre vaste lasten van en persoon?? Mijn vaste lasten zijn minimaal 50% van mijn inkomen... -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_116590710
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 01:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Vooruitgaan??? Met huren die worden vrijgegeven zonder dat men denkt aan dre vaste lasten van en persoon?? Mijn vaste lasten zijn minimaal 50% van mijn inkomen... -O-
Ik bedoelde hier specifiek dit ene zinnetje van TweeGrolsch. Waarbij ik er dus op vooruit zou gaan. Omdat ik geen HRA gebruik als huurder maar wel zou profiteren van de lagere inkomstenbelasting.
quote:
Gewoon afschaffen die HRA en het verschil teruggeven in lagere inkomstenbelasting.
  maandag 10 september 2012 @ 01:14:32 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116590726
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 01:13 schreef Arduino het volgende:

[..]

Ik bedoelde hier specifiek dit ene zinnetje van TweeGrolsch. Waarbij ik er dus op vooruit zou gaan. Omdat ik geen HRA gebruik als huurder maar wel zou profiteren van de lagere inkomstenbelasting.

[..]

Ah, ok..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_116591297
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 01:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Volgend het CBP gaan de huren bij de PvdA met 6 procent omhoog, en de huizenprijzen met 5 procent omlaag. En ondertussen willen ze ook de HRA aanpassen voor de bestaande gevallen. Tel uit je winst.
  maandag 10 september 2012 @ 06:41:53 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116591612
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 23:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat daarmee andere "ordinaire" bezuinigingen niet plaats te hoeven vinden. Denk aan sociale werkplaatsen, speciaal onderwijs, enzovoort.

En waarom haal je dat geld niet elders binnen de overheid vandaan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 10 september 2012 @ 07:12:29 #206
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_116591701
Huren omhoog, HRA eraf. Het is wel duidelijk dat er een hoop schapen achter de mooie praatjes van Samsom aanlopen die niet verder kijken dan "hij komt zo eerlijk over en speelt geen spelletjes zoals de rest".

Wat iemand eerder al zei: de meeste Nederlanders hebben al moeite om in deze tijden nog te sparen, hoe gaan ze dan die extra kosten straks betalen?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_116592077
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 07:12 schreef matthijst het volgende:
Huren omhoog, HRA eraf. Het is wel duidelijk dat er een hoop schapen achter de mooie praatjes van Samsom aanlopen die niet verder kijken dan "hij komt zo eerlijk over en speelt geen spelletjes zoals de rest".

Wat iemand eerder al zei: de meeste Nederlanders hebben al moeite om in deze tijden nog te sparen, hoe gaan ze dan die extra kosten straks betalen?
Lekker sociaal (links) in de schuldsanering. 3 jaar beetje zwart bijklussen en daarna ben je weer heerlijk vrij man zonder lasten.

Dat je daarna met 15 gezinnen in 1 huis moet van de woningbouw moeten we voor lief nemen denk ik :')
pi_116592518
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 06:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waarom haal je dat geld niet elders binnen de overheid vandaan?
Omdat bezuinigen op overheidsuitgaven in crisistijd geen verstandige keuze is. Verminderde overheidsuitgaven waren (achter verminderde consumptieve bestedingen en export) reden #3 waarom we in een recessie zijn beland.
  maandag 10 september 2012 @ 09:10:44 #209
28167 matthijst
pi_116592678
Nee, die consumptieve bestedingen zullen lekker op peil blijven als je HRA afschaft ^O^
pi_116592858
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:10 schreef matthijst het volgende:
Nee, die consumptieve bestedingen zullen lekker op peil blijven als je HRA afschaft ^O^
Waarom zou dat niet zo zijn?

In feite gaat het in discussies als deze om inkomensverdeling, door je af te vragen wie welk deel van de overheidsuitgaven moet 'financieren'. Feit is dat mensen met hogere inkomens een relatief groter deel van hun vermogen sparen dan de mensen met een laag inkomen, die het overgrote deel van hun inkomen consumeren. Belastingmaatregelen die nivellerend werken, zijn daarom op korte termijn goed voor de consumptie.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_116592917
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:10 schreef matthijst het volgende:
Geen enkele politieke partij pleit voor volledige afschaffing van de HRA. Men pleit voor geleidelijke beperking. Je moet geen foute voorstelling van zaken geven; dat is kwalijk.

Beperking van de HRA raakt vooral de 20 procent hoogste inkomens. Dat zijn mensen die genoeg te besteden hebben. De lage consumptieve bestedingen hebben te maken met gebrek aan vertrouwen. De onduidelijkheid op de woningmarkt is één van de aspecten die daarbij meespeelt.

Een btw-verhoging, zoals FC Kunduz had bedacht, zou de bestedingen nog verder afremmen.
pi_116593824
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 08:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat bezuinigen op overheidsuitgaven in crisistijd geen verstandige keuze is. Verminderde overheidsuitgaven waren (achter verminderde consumptieve bestedingen en export) reden #3 waarom we in een recessie zijn beland.
Het is knap dat het verschil tussen kille rechtse bezuinigingspolitiek en die warme linkse lente zit in 0,6 procentpunt meer uitgeven. Dit nog even los van het punt dat door de plannen van de PvdA het vertrouwen alleen maar zal doen afnemen. Niet voor niets is de economische groei volgens de beramingen een stuk lager volgens hun plannen dan bij de VVD. En laten we die Zuideuropese mentaliteit nog buiten beschouwing.

Oh, en we zitten niet in een recessie.
pi_116594005
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 10:06 schreef nikk het volgende:
Het is knap dat het verschil tussen kille rechtse bezuinigingspolitiek en die warme linkse lente zit in 0,6 procentpunt meer uitgeven. Dit nog even los van het punt dat door de plannen van de PvdA het vertrouwen alleen maar zal doen afnemen. Niet voor niets is de economische groei volgens de beramingen een stuk lager volgens hun plannen dan bij de VVD. En laten we die Zuideuropese mentaliteit nog buiten beschouwing.

Oh, en we zitten niet in een recessie.
We hebben net een recessie achter de rug. De drie grootste oorzaken van die recessie waren verminderde consumptieve bestedingen, verminderde export en lagere overheidsbestedingen. We zijn op dit moment officieel uit de recessie, maar de economie kwakkelt nog steeds. Eén van de redenen waarom er licht economisch herstel is, is nou juist omdat de overheidsbestedingen wat minder fors dalen dan eerst werd verwacht.

De problematiek in Zuid-Europese landen is niet te vergelijken met Nederland. Ik wil je er trouwens graag op wijzen dat Griekenland door rechtse politici de EU in is gelogen. En ik wil je erop wijzen dat rijke Grieken massaal belasting ontduiken in eigen land. Oja... in Italië heeft de rechtse regering-Berlusconi er zo'n teringbende van gemaakt dat er met spoed een zakenkabinet moest worden gevormd.

En laat ik verder maar niet uitwijden over de wortels van de economische crisis, over zaken als graaicultuur... - Want als de oorzaak van alle ellende een politiek labeltje moet krijgen, prijkt er met koeienletters RECHTS op dat labeltje...
  maandag 10 september 2012 @ 10:44:18 #214
28167 matthijst
pi_116594638
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:24 schreef Elfletterig het volgende:
Beperking van de HRA raakt vooral de 20 procent hoogste inkomens. Dat zijn mensen die genoeg te besteden hebben.
Daar wil ik wel een bron van zien: HRA raakt iedereen die een hypotheek heeft en ik durf wel te stellen dat het de 20% hoogste inkomens juist het minst raakt; als je zoveel verdient is een paar honderd euro in de maand niet zo spannend. B
  maandag 10 september 2012 @ 10:45:21 #215
28167 matthijst
pi_116594678
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:15 schreef Elfletterig het volgende:
Ik wil je er trouwens graag op wijzen dat Griekenland door rechtse politici de EU in is gelogen.
Woutertje bos met z'n ABN?
pi_116594838
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:44 schreef matthijst het volgende:

[..]

Daar wil ik wel een bron van zien: HRA raakt iedereen die een hypotheek heeft en ik durf wel te stellen dat het de 20% hoogste inkomens juist het minst raakt; als je zoveel verdient is een paar honderd euro in de maand niet zo spannend. B
Moet ik werkelijk voor de tweede keer in dit topic iemand gewoon weer naar de OP verwijzen? Ja, kennelijk is dat nodig. Nou, bij deze dan: Hypotheekrenteaftrek: de ontluisterende nieuwe cijfers

De 20% hoogste inkomens ontvangen 50% van alles wat er aan HRA opgaat. En dat is ook waar de hoogste aftrek (52%) zich bevindt. Als je die aftrek gelijkmatig terugbrengt naar 30 procent, raakt dat in absolute zin vooral die hogere inkomens.

En dat die paar honderd euro in de maand voor die mensen "niet zo spannend" is, is nou precies waarom we juist daar moeten beginnen. Die mensen kunnen het namelijk lijden. Door van die groepen wat meer te vragen, kun je de gewone man wat meer ontzien. En dat is nou precies de bedoeling, omdat er rust en vertrouwen nodig is, zodat de woningmarkt en de economie zich weer herstellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2012 10:52:19 ]
pi_116595021
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:45 schreef matthijst het volgende:

[..]

Woutertje bos met z'n ABN?
Je had het over de Zuid-Europese mentaliteit. Kennelijk heb je geen weerwoord op mijn opmerkingen, dus kom je op de proppen met de nationalisatie van ABN Amro, die helaas nodig was om in Nederland het bankenstelsel overeind te houden. Het was impopulair beleid dat echter door iedere minister van Financiën in die situatie was uitgevoerd. Zijn voorganger Zalm (VVD) heeft herhaaldelijk steun uitgesproken voor de maatregelen die Bos nam.

Maar nu over die Zuid-Europese mentaliteit graag. Nu niet de boel ontwijken, nu graag duidelijkheid over de wortels van de schuldencrisis.
  maandag 10 september 2012 @ 11:05:40 #218
45206 Pietverdriet
pi_116595249
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 08:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is een mening, geen feit.
Feit is dat de overheid meer en meer geld blijft uitgeven, crisis of niet.
De recessie waar we in zitten is veroorzaakt door de Euro problematiek. Faalbeleid van de overheid.
Ook is een erg grote overheid slecht voor economische groei. Het laten stijgen van de lasten verergerd dit probleem alleen maar.
pi_116596639
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het was impopulair beleid dat echter door iedere minister van Financiën in die situatie was uitgevoerd. Z
Ehm... De overname van ABN door Bos was juist ontzettend populair. Het maakte van Bos zelfs de beste politicus van het jaar. Je hebt een nogal selectief geheugen en lijkt alles in het voordeel van de PvdA te beargumenteren. Je lijkt wel gehersenspoeld.
pi_116597168
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:44 schreef matthijst het volgende:

[..]

Paar honderd?
Alsof de "rijke stinkerd" in een huis van twee ton zit :9
  maandag 10 september 2012 @ 12:19:21 #221
28167 matthijst
pi_116597337
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:50 schreef Elfletterig het volgende:
De 20% hoogste inkomens ontvangen 50% van alles wat er aan HRA opgaat. En dat is ook waar de hoogste aftrek (52%) zich bevindt. Als je die aftrek gelijkmatig terugbrengt naar 30 procent, raakt dat in absolute zin vooral die hogere inkomens.

En dat die paar honderd euro in de maand voor die mensen "niet zo spannend" is, is nou precies waarom we juist daar moeten beginnen.
Wow, logisch nadenken is aan jou niet besteed begrijp ik |:(
  maandag 10 september 2012 @ 12:19:52 #222
28167 matthijst
pi_116597344
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je had het over de Zuid-Europese mentaliteit.
Ik heb het nooit over Zuid-Europese mentaliteit gehad hoor :D
  maandag 10 september 2012 @ 12:21:37 #223
28167 matthijst
pi_116597401
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 12:13 schreef opgebaarde het volgende:
Paar honderd?
Naja, je snapt het punt lijkt me.
Suffe logica van die PVDA-groupie hier, als je minder terugkrijgt maakt het schijnbaar niet zoveel uit.
Bijna failliet, of helemaal failliet. :O
pi_116598338
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 08:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
Elfletterig heeft geen hoog inkomen dus mag niemand het hebben. Nu zijn hetze tegen de HRA is verklaart het volgende. Als hij echt iets voor de armen wil betekenen dan kan hij beter van leer trekken tegen de indirecte belastingen omdat die meer dan 20% van hun inkomen souperen....
Ik heb een redelijk goed inkomen, heb een koopwoning en ook ik ben tegen de HRA. Het is een pervers systeem dat geld van de burger afneemt om het vervolgens weer terug te geven op een manier die de woningmarkt totaal laat dysfunctioneren. Hoe eerder we ervanaf zijn, hoe beter het voor iedereen is. Alleen mensen die praatjes van hypotheekverkopers slikken als zoete koek geloven dat de HRA voordelig is.
  maandag 10 september 2012 @ 12:58:21 #225
28167 matthijst
pi_116598441
Wat stel jij voor dan?
Als je het teruggeeft dmv belastingverlaging blijven huizen net zo duur, dus de woningmarkt krijg je er niet mee op gang.
pi_116598468
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 11:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik ben zelf altijd voor snel doorpakken en het verlies nemen, dan is het herstel ook het snelst. In dit geval afbouwen over 2 jaar, 4 jaar, 6 jaar en 8 jaar in stappen van 25% en dat geld teruggeven via de algemene heffingskorting en de arbeidskorting, verlagen BTW op wonen/verbouwen (= eerste levensbehoefte) en afschaffen van overdrachtsbelasting. Ook de huurtoeslag verlagen en beperken tot de echt lage inkomens en zorgen dat er goedkopere huizen worden gebouwd. Proberen het totaal zo koopkracht neutraal mogelijk te doen.
Mooie oplossing; heb je meteen ook gerealiseerd dat werken meer loont.
pi_116598497
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:58 schreef matthijst het volgende:
Wat stel jij voor dan?
Als je het teruggeeft dmv belastingverlaging blijven huizen net zo duur, dus de woningmarkt krijg je er niet mee op gang.
Tja, het is jammer maar helaas; de huizenprijzen zijn in Nederland kunstmatig hoog. En van de lucht in die bel zullen we afmoeten. Nooit leuk, maar onvermijdelijk. We kunnen natuurlijk ook net doen alsof er niks aan de hand is. Maar dan mag Nederland over een paar jaar net zoals Spanje nu met de pet in de hand naar Brussel.
pi_116598501
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik heb een redelijk goed inkomen, heb een koopwoning en ook ik ben tegen de HRA. Het is een pervers systeem dat geld van de burger afneemt om het vervolgens weer terug te geven op een manier die de woningmarkt totaal laat dysfunctioneren. Hoe eerder we ervanaf zijn, hoe beter het voor iedereen is. Alleen mensen die praatjes van hypotheekverkopers slikken als zoete koek geloven dat de HRA voordelig is.
Was weinig mis met de HRA totdat de aflossingsvrije hypotheek zijn intrede deed, enige wrange is dat het aftrekken gebeurde tegen de hoogste schijf en niet op de eerste schijf.
De markt is al decennia verpest, vooral omdat het huizenbezit een te groot recht werd. We moeten nu in korte tijd goedmaken wat in 15 jaar tot mega groei leidde, jammer dat de politieke partijen geen grove maatregelen durven te nemen, en het gaat fout bij de beschikbare grond, de melkkoe van de provincie en gemeenten
pi_116598565
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 13:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Was weinig mis met de HRA totdat de aflossingsvrije hypotheek zijn intrede deed, enige wrange is dat het aftrekken gebeurde tegen de hoogste schijf en niet op de eerste schijf.
De markt is al decennia verpest, vooral omdat het huizenbezit een te groot recht werd. We moeten nu in korte tijd goedmaken wat in 15 jaar tot mega groei leidde, jammer dat de politieke partijen geen grove maatregelen durven te nemen, en het gaat fout bij de beschikbare grond, de melkkoe van de provincie en gemeenten
Dat klopt wel een beetje; ten tijde van de annuiteiten en lineaire hypotheken zat er nog een beetje gezond verstand in het systeem. Maar ook toen gold al dat het werd gebruikt voor iedereen terwijl het doel was het vergroten van het huizenbezit. Een startersregeling met een open eind dus.
pi_116598606
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:58 schreef matthijst het volgende:
Wat stel jij voor dan?
Als de prijzen nog jaren dalen heeft dit ook verstrekkende negatieve gevolgen. Er moet iets gebeuren, duidelijkheid, deze impasse is voor niemand goed (tenzij je nog geen huis hebt gekocht)
  maandag 10 september 2012 @ 13:06:41 #231
28167 matthijst
pi_116598621
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:00 schreef HiZ het volgende:
Tja, het is jammer maar helaas; de huizenprijzen zijn in Nederland kunstmatig hoog. En van de lucht in die bel zullen we afmoeten. Nooit leuk, maar onvermijdelijk. We kunnen natuurlijk ook net doen alsof er niks aan de hand is. Maar dan mag Nederland over een paar jaar net zoals Spanje nu met de pet in de hand naar Brussel.
Waarom? Was weinig aan de hand. Ze moeten gewoon duidelijkheid geven. Probleem is dat de EU loopt te janken over het Nederlandse stelsel. Huizen waren duur, maar niet onbetaalbaar.

Ze moeten gewoon duidelijkheid geven.
Ben wel benieuwd hoeveel mensen het echt gaat raken, die cijfers vind ik nergens terug. En dan heb ik het niet over dat grafiekje uit de startpost, maar over cijfers van mensen die nu dankzij HRA / aflossingsvrij hun maandlasten net kunnen betalen.
Ik vrees dat dat er meer zijn dan de PvdA doet voorkomen.
  maandag 10 september 2012 @ 13:07:27 #232
28167 matthijst
pi_116598639
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:03 schreef HiZ het volgende:
Dat klopt wel een beetje; ten tijde van de annuiteiten en lineaire hypotheken zat er nog een beetje gezond verstand in het systeem. Maar ook toen gold al dat het werd gebruikt voor iedereen terwijl het doel was het vergroten van het huizenbezit. Een startersregeling met een open eind dus.
Vroegah kocht je een nieuwe auto op je hypotheek :)
pi_116598686
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:07 schreef matthijst het volgende:

[..]

Vroegah kocht je een nieuwe auto op je hypotheek :)
Ik had een collega die dat deed. Ik heb het nooit begrepen; een auto kopen en dan 10 jaar nadat dat kreng bij de sloper ligt er nog op afbetalen.
pi_116598710
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:06 schreef matthijst het volgende:

[..]

Waarom? Was weinig aan de hand. Ze moeten gewoon duidelijkheid geven. Probleem is dat de EU loopt te janken over het Nederlandse stelsel. Huizen waren duur, maar niet onbetaalbaar.

Ze moeten gewoon duidelijkheid geven.
Ben wel benieuwd hoeveel mensen het echt gaat raken, die cijfers vind ik nergens terug. En dan heb ik het niet over dat grafiekje uit de startpost, maar over cijfers van mensen die nu dankzij HRA / aflossingsvrij hun maandlasten net kunnen betalen.
Ik vrees dat dat er meer zijn dan de PvdA doet voorkomen.
Als je de afschaffing van de HRA compenseert in de heffingsaftrek kom je al een heel eind schat ik zo in.
pi_116598726
Waar stond in dit plaatje ook alweer de HRA?

Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_116598783
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:11 schreef truthortruth het volgende:
Waar stond in dit plaatje ook alweer de HRA?

[ afbeelding ]
Als het goed is zit die niet in dat plaatje. HRA = niet-ontvangen belasting.
  maandag 10 september 2012 @ 13:13:56 #237
28167 matthijst
pi_116598797
Mooi gat van 13,6 miljard. Precies te vullen met dat HRA potje.

En zo zijn we als burgers vakkundig uitgekleed.
pi_116598846
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:13 schreef matthijst het volgende:
Mooi gat van 13,6 miljard. Precies te vullen met dat HRA potje.

En zo zijn we als burgers vakkundig uitgekleed.
Ik neem aan dat zelfs de meest linkse figuren wel begrijpen dat de hele zooi inelkaar dondert als je het op die manier zou doen.
pi_116598878
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik had een collega die dat deed. Ik heb het nooit begrepen; een auto kopen en dan 10 jaar nadat dat kreng bij de sloper ligt er nog op afbetalen.
Toen maakte je dat nog wel goed met de bizarre waardestijging van je huis :D
pi_116598947
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 13:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Toen maakte je dat nog wel goed met de bizarre waardestijging van je huis :D
Tja, dat heb ik dus nooit goed begrepen; wie is er op het idee gekomen dat de gemiddelde burger met een huis die winst kan verzilveren zonder een kleiner huis te kopen of te gaan huren?
pi_116598964
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik neem aan dat zelfs de meest linkse figuren wel begrijpen dat de hele zooi inelkaar dondert als je het op die manier zou doen.
Nee joh, je kan gewoon een belastingverhoging invoeren van 13,6 miljard zonder ook maar iets aan koopkracht te verliezen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_116599308
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:19 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee joh, je kan gewoon een belastingverhoging invoeren van 13,6 miljard zonder ook maar iets aan koopkracht te verliezen.
Ik zie echt heel veel in heffingskorting flink verhogen. Heeft iedereen wat aan maar vooral de lagere inkomens zien dan een groot verschil ontstaan tussen werk en uitkering.
  maandag 10 september 2012 @ 13:35:45 #243
45206 Pietverdriet
pi_116599410
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:32 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik zie echt heel veel in heffingskorting flink verhogen. Heeft iedereen wat aan maar vooral de lagere inkomens zien dan een groot verschil ontstaan tussen werk en uitkering.
Het verschil tussen werken en uitkering moet sowieso groter
pi_116599503
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is dat mogelijk, op lange termijn? Stuur je de uitkeringstrekker dan niet te veel richting de armoedegrens?
  maandag 10 september 2012 @ 13:43:11 #245
45206 Pietverdriet
pi_116599615
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 13:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Is dat mogelijk, op lange termijn? Stuur je de uitkeringstrekker dan niet te veel richting de armoedegrens?
Boe fucking Hoe
pi_116599762
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Boe fucking Hoe
Aha ok, niet huilen dan als er straks oa meer gefraudeerd gaat worden door die lui
pi_116599876
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja en het verschil tussen belastingbetalen en geld lenen moet ook kleiner.
Lenen moet niet lonen maar ik betwijfel of de VVD dat ook vind.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_116599980
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Is niet typisch VVD
pi_116600023
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Ehm... De overname van ABN door Bos was juist ontzettend populair. Het maakte van Bos zelfs de beste politicus van het jaar. Je hebt een nogal selectief geheugen en lijkt alles in het voordeel van de PvdA te beargumenteren. Je lijkt wel gehersenspoeld.
Het overeind houden van banken met gemeenschapsgeld wordt over het algemeen gezien als een soort noodzakelijk kwaad. Vooral achteraf. Overigens beargumenteer ik niks in het voordeel van de PvdA; ik geef aan dat Bos toen gewoon deed wat hij moest doen. En dat zij voorganger Zalm de keuzes van Bos ondersteunde.

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:19 schreef matthijst het volgende:
Wow, logisch nadenken is aan jou niet besteed begrijp ik |:(
Ik geloof dat dit een kinderachtig welles-nietes-spelletje gaat worden. Geen zin in.

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:19 schreef matthijst het volgende:
Ik heb het nooit over Zuid-Europese mentaliteit gehad hoor :D
:{ En wat staat hier dan?
Hypotheekrenteaftrek: de ontluisterende nieuwe cijfers

Met jou valt geen fatsoenlijke discussie te voeren, zo veel is inmiddels zeker.
  maandag 10 september 2012 @ 14:11:06 #250
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_116600357
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 12:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Paar honderd?
Die rijke stinkerd mag dan in een huis van 1.000.000 of meer wonen. Betaald hij daar ook OZB voor?
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  maandag 10 september 2012 @ 14:11:58 #251
45206 Pietverdriet
pi_116600387
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Uiteraard, ik vind dat je alle subsidies, aftrekposten, bijslagen en toelages moet afschaffen en de belastingen op inkomsten uit arbeid moet verlagen.
Verbaasd me dat zoveel mensen uit linkse hoek daar op tegen zijn.
  maandag 10 september 2012 @ 14:12:59 #252
45206 Pietverdriet
pi_116600424
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 13:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Aha ok, niet huilen dan als er straks oa meer gefraudeerd gaat worden door die lui
Ah, omdat werken voor je geld meer zou lonen is uitkeringsfraude okay?
pi_116600604
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, omdat werken voor je geld meer zou lonen is uitkeringsfraude okay?
Uiteraard niet maar als je het gat groter maakt, heeft dit gevolgen
  maandag 10 september 2012 @ 14:19:49 #254
28167 matthijst
pi_116600652
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:19 schreef HiZ het volgende:

[..]

Tja, dat heb ik dus nooit goed begrepen; wie is er op het idee gekomen dat de gemiddelde burger met een huis die winst kan verzilveren zonder een kleiner huis te kopen of te gaan huren?
De banken :)
En prachtige toezichthouders die alles best vonden.
Diezelfde banken die het tot 2 jaar terug nog volstrekt normaal vonden en zelfs aanmoedigden om toch vooral een aflossingsvrije hypotheek te nemen.

Dat er daar nooit mensen worden afgeschoten verbaast me nog steeds.
  maandag 10 september 2012 @ 14:22:23 #255
28167 matthijst
pi_116600729
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:57 schreef Elfletterig het volgende:
Het overeind houden van banken met gemeenschapsgeld wordt over het algemeen gezien als een soort noodzakelijk kwaad. Vooral achteraf. Overigens beargumenteer ik niks in het voordeel van de PvdA; ik geef aan dat Bos toen gewoon deed wat hij moest doen. En dat zij voorganger Zalm de keuzes van Bos ondersteunde.
DSB had hij minder problemen mee.
  maandag 10 september 2012 @ 14:22:59 #256
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_116600761
Het is een goed plan om bestaande gevallen in tact te laten en starters een hypotheek die te overzien is met aflossing + rente.

Pak je bestaande gevallen ook aan zal de groep die het niet meer kan betalen gigantisch stijgen. De veilingen overspoelen. En een grote groep met een enorme restschuld opzadelen. Naast de al bestaande staatsschuld onoverkomelijk dat ooit nog goed te maken. En wie draait voor die schuld bij erfenis op? Juist, de kinderen. Zo wordt dat weer op de volgende generatie afgewenteld.
Snooker is top!!!
  maandag 10 september 2012 @ 14:24:08 #257
28167 matthijst
pi_116600790
quote:
:{ En wat staat hier dan?
Hypotheekrenteaftrek: de ontluisterende nieuwe cijfers

Met jou valt geen fatsoenlijke discussie te voeren, zo veel is inmiddels zeker.
Uhm tjappie, daar staat een quote van "nikk".
Dus waar heb ik het over Zuid-Europese praktijken?
  maandag 10 september 2012 @ 14:27:18 #258
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_116600883
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:19 schreef matthijst het volgende:

[..]

De banken :)
En prachtige toezichthouders die alles best vonden.
Diezelfde banken die het tot 2 jaar terug nog volstrekt normaal vonden en zelfs aanmoedigden om toch vooral een aflossingsvrije hypotheek te nemen.

Dat er daar nooit mensen worden afgeschoten verbaast me nog steeds.
Dat is de GS methode die ook in Griekenland is toegepast. Leen ze geld terwijl je weet dat ze het nooit terug kunnen betalen, maar wel je winst veilig stelt. En als je er genoeg aan verdient hebt dan trek je de stekker eruit.
Snooker is top!!!
pi_116601152
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:24 schreef matthijst het volgende:

[..]

Uhm tjappie, daar staat een quote van "nikk".
Dus waar heb ik het over Zuid-Europese praktijken?
Ah, mijn fout, sorry. Je reageerde op mijn reactie; overigens wel op een manier die aansluit bij nikk. Jullie zijn redelijk inwisselbaar, vandaar de verwarring...

Blijft dat de punten over Zuid-Europese praktijken nog net zo hard overeind staan.
pi_116604851
quote:

[..]

Je deed en doet alsof Bos een enorm impopulaire beslissing nam. Dat is simpelweg niet juist.
pi_116607050
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:17 schreef nikk het volgende:

[..]

Je deed en doet alsof Bos een enorm impopulaire beslissing nam. Dat is simpelweg niet juist.
Het feit dat die beslissing 5-6 jaar later nog weer wordt aangehaald, zegt veel. De kritiek die Bos kreeg op het redden van de banken is fors geweest.
pi_116608159
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het feit dat die beslissing 5-6 jaar later nog weer wordt aangehaald, zegt veel. De kritiek die Bos kreeg op het redden van de banken is fors geweest.
Je hebt een nogal gekleurd geheugen. Nú is er kritiek op Bos, tijdens de redding was hij enorm populair.

http://www.telegraaf.nl/b(...)oliticus_2008__.html

Deze enquete is van na de overname van ABN.
  maandag 10 september 2012 @ 18:52:07 #263
45206 Pietverdriet
pi_116611480
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Uiteraard niet maar als je het gat groter maakt, heeft dit gevolgen
Ja, de armoede val verdwijnt en het loont zich meer te gaan werken.
pi_116611793
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:32 schreef nikk het volgende:

[..]

Je hebt een nogal gekleurd geheugen. Nú is er kritiek op Bos, tijdens de redding was hij enorm populair.

Sorry, maar terwijl de mentaliteit van de Zuid-Europese landen wordt besproken - was jij het niet die het aanhaalde? - wordt er ineens gerefereerd aan het handelen van Bos aangaande ABN Amro. Sorry, maar dan hebben we het over hoe daar nu op wordt teruggekeken, niet over hoe populair Bos destijds was.

Ga je trouwens nog in op die Zuid-Europese mentaliteit? Griekenland, waar rijken massaal belasting ontduiken en waar rechtse regering met leugens Griekenland de EU in rommelde. Of Italië, waar de rechtse regering Berlusconi zó erg faalde dat hij acuut moest plaatsmaken voor een zakenkabinet.

Graag, ga nog eens wat dieper in op die mentaliteit. Ben benieuwd.
pi_116612107
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sorry, maar terwijl de mentaliteit van de Zuid-Europese landen wordt besproken - was jij het niet die het aanhaalde? - wordt er ineens gerefereerd aan het handelen van Bos aangaande ABN Amro. Sorry, maar dan hebben we het over hoe daar nu op wordt teruggekeken, niet over hoe populair Bos destijds was.

Ga je trouwens nog in op die Zuid-Europese mentaliteit? Griekenland, waar rijken massaal belasting ontduiken en waar rechtse regering met leugens Griekenland de EU in rommelde. Of Italië, waar de rechtse regering Berlusconi zó erg faalde dat hij acuut moest plaatsmaken voor een zakenkabinet.

Graag, ga nog eens wat dieper in op die mentaliteit. Ben benieuwd.
U liegt en u draait.

Al enkele posts gaat het over de redding van ABN door Bos. En nu doe je alsof deze posts zijn gedaan in de context van een discussie over een Zuid-Europese mentaliteit hebben? Kom op.

Maar ik ben de beroerdste niet, dus laat ik antwoord geven op je vraag. Fijn dat je de uitspraken over die Zuid-Europese mentaliteit probeert te spinnen naar belastingontduiking of het hebben van rechtse regeringen. Waar men op doelt echter is dat begrotingen uit de klauwen lopen en dat men de schulden voor zich uit blijft schuiven. Maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel.
pi_116612927
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 19:06 schreef nikk het volgende:
Maar ik ben de beroerdste niet, dus laat ik antwoord geven op je vraag. Fijn dat je de uitspraken over die Zuid-Europese mentaliteit probeert te spinnen naar belastingontduiking of het hebben van rechtse regeringen. Waar men op doelt echter is dat begrotingen uit de klauwen lopen en dat men de schulden voor zich uit blijft schuiven. Maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel.
_O- Vind je het gek als rijke Grieken massaal hun geld wegsluizen en zo belasting ontduiken? Lagere inkomensgroepen moeten dan alle klappen opvangen en dat is één grote puinhoop; al tijden. Het is precies waarom Griekenland zo diep in de put zit en zo moeilijk weer tot herstel komt.

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-miljarden-weg.dhtml
http://www.joop.nl/wereld(...)_merken_er_niks_van/
http://www.bnr.nl/topic/s(...)innenkort-het-haasje

De LP zou trots op ze zijn... :')
  maandag 10 september 2012 @ 19:29:55 #267
28167 matthijst
pi_116613272
Zwam toch niet zo man, heilig boontje. Als hier de banken zouden instorten zou ik ook zorgen dat mn geld weg was.
  maandag 10 september 2012 @ 19:56:21 #268
45206 Pietverdriet
pi_116614766
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 19:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

_O- Vind je het gek als rijke Grieken massaal hun geld wegsluizen en zo belasting ontduiken? Lagere inkomensgroepen moeten dan alle klappen opvangen en dat is één grote puinhoop; al tijden. Het is precies waarom Griekenland zo diep in de put zit en zo moeilijk weer tot herstel komt.

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-miljarden-weg.dhtml
http://www.joop.nl/wereld(...)_merken_er_niks_van/
http://www.bnr.nl/topic/s(...)innenkort-het-haasje

De LP zou trots op ze zijn... :')
gelul
Heel griekenland, arm en rijk en alles daartussen deed mee aan de zwartgeld economie, zoveel mogelijk uit de staatsruif vreten, etc.
En, je kan ziet wat er met NL gebeurd als de SP aan de macht komt
pi_116621966
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:32 schreef nikk het volgende:

[..]

En trouwens, zoveel heeft Bos ook niet fout gedaan. De prijs had wat minder gekund, maar indertijd had niemand er enig idee van hoe rot die banken precies waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')