Vooruitgaan??? Met huren die worden vrijgegeven zonder dat men denkt aan dre vaste lasten van en persoon?? Mijn vaste lasten zijn minimaal 50% van mijn inkomen...quote:Op maandag 10 september 2012 01:05 schreef Arduino het volgende:
[..]
Dan ben je toch onwijs de sjaak als je nu een spaarhypotheek hebt. Zelf woon ik in een huurhuis en zou er dus op vooruitgaan. Maar omdat zo maar te wijzigen vind ik geen goed idee.
Ik bedoelde hier specifiek dit ene zinnetje van TweeGrolsch. Waarbij ik er dus op vooruit zou gaan. Omdat ik geen HRA gebruik als huurder maar wel zou profiteren van de lagere inkomstenbelasting.quote:Op maandag 10 september 2012 01:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vooruitgaan??? Met huren die worden vrijgegeven zonder dat men denkt aan dre vaste lasten van en persoon?? Mijn vaste lasten zijn minimaal 50% van mijn inkomen...
quote:Gewoon afschaffen die HRA en het verschil teruggeven in lagere inkomstenbelasting.
Ah, ok..quote:Op maandag 10 september 2012 01:13 schreef Arduino het volgende:
[..]
Ik bedoelde hier specifiek dit ene zinnetje van TweeGrolsch. Waarbij ik er dus op vooruit zou gaan. Omdat ik geen HRA gebruik als huurder maar wel zou profiteren van de lagere inkomstenbelasting.
[..]
Volgend het CBP gaan de huren bij de PvdA met 6 procent omhoog, en de huizenprijzen met 5 procent omlaag. En ondertussen willen ze ook de HRA aanpassen voor de bestaande gevallen. Tel uit je winst.quote:Op maandag 10 september 2012 01:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vooruitgaan??? Met huren die worden vrijgegeven zonder dat men denkt aan dre vaste lasten van en persoon?? Mijn vaste lasten zijn minimaal 50% van mijn inkomen...
En waarom haal je dat geld niet elders binnen de overheid vandaan?quote:Op zondag 9 september 2012 23:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat daarmee andere "ordinaire" bezuinigingen niet plaats te hoeven vinden. Denk aan sociale werkplaatsen, speciaal onderwijs, enzovoort.
Lekker sociaal (links) in de schuldsanering. 3 jaar beetje zwart bijklussen en daarna ben je weer heerlijk vrij man zonder lasten.quote:Op maandag 10 september 2012 07:12 schreef matthijst het volgende:
Huren omhoog, HRA eraf. Het is wel duidelijk dat er een hoop schapen achter de mooie praatjes van Samsom aanlopen die niet verder kijken dan "hij komt zo eerlijk over en speelt geen spelletjes zoals de rest".
Wat iemand eerder al zei: de meeste Nederlanders hebben al moeite om in deze tijden nog te sparen, hoe gaan ze dan die extra kosten straks betalen?
Omdat bezuinigen op overheidsuitgaven in crisistijd geen verstandige keuze is. Verminderde overheidsuitgaven waren (achter verminderde consumptieve bestedingen en export) reden #3 waarom we in een recessie zijn beland.quote:Op maandag 10 september 2012 06:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En waarom haal je dat geld niet elders binnen de overheid vandaan?
Waarom zou dat niet zo zijn?quote:Op maandag 10 september 2012 09:10 schreef matthijst het volgende:
Nee, die consumptieve bestedingen zullen lekker op peil blijven als je HRA afschaft
Geen enkele politieke partij pleit voor volledige afschaffing van de HRA. Men pleit voor geleidelijke beperking. Je moet geen foute voorstelling van zaken geven; dat is kwalijk.quote:Op maandag 10 september 2012 09:10 schreef matthijst het volgende:
Nee, die consumptieve bestedingen zullen lekker op peil blijven als je HRA afschaft
Het is knap dat het verschil tussen kille rechtse bezuinigingspolitiek en die warme linkse lente zit in 0,6 procentpunt meer uitgeven. Dit nog even los van het punt dat door de plannen van de PvdA het vertrouwen alleen maar zal doen afnemen. Niet voor niets is de economische groei volgens de beramingen een stuk lager volgens hun plannen dan bij de VVD. En laten we die Zuideuropese mentaliteit nog buiten beschouwing.quote:Op maandag 10 september 2012 08:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat bezuinigen op overheidsuitgaven in crisistijd geen verstandige keuze is. Verminderde overheidsuitgaven waren (achter verminderde consumptieve bestedingen en export) reden #3 waarom we in een recessie zijn beland.
We hebben net een recessie achter de rug. De drie grootste oorzaken van die recessie waren verminderde consumptieve bestedingen, verminderde export en lagere overheidsbestedingen. We zijn op dit moment officieel uit de recessie, maar de economie kwakkelt nog steeds. Eén van de redenen waarom er licht economisch herstel is, is nou juist omdat de overheidsbestedingen wat minder fors dalen dan eerst werd verwacht.quote:Op maandag 10 september 2012 10:06 schreef nikk het volgende:
Het is knap dat het verschil tussen kille rechtse bezuinigingspolitiek en die warme linkse lente zit in 0,6 procentpunt meer uitgeven. Dit nog even los van het punt dat door de plannen van de PvdA het vertrouwen alleen maar zal doen afnemen. Niet voor niets is de economische groei volgens de beramingen een stuk lager volgens hun plannen dan bij de VVD. En laten we die Zuideuropese mentaliteit nog buiten beschouwing.
Oh, en we zitten niet in een recessie.
Daar wil ik wel een bron van zien: HRA raakt iedereen die een hypotheek heeft en ik durf wel te stellen dat het de 20% hoogste inkomens juist het minst raakt; als je zoveel verdient is een paar honderd euro in de maand niet zo spannend. Bquote:Op maandag 10 september 2012 09:24 schreef Elfletterig het volgende:
Beperking van de HRA raakt vooral de 20 procent hoogste inkomens. Dat zijn mensen die genoeg te besteden hebben.
Woutertje bos met z'n ABN?quote:Op maandag 10 september 2012 10:15 schreef Elfletterig het volgende:
Ik wil je er trouwens graag op wijzen dat Griekenland door rechtse politici de EU in is gelogen.
Moet ik werkelijk voor de tweede keer in dit topic iemand gewoon weer naar de OP verwijzen? Ja, kennelijk is dat nodig. Nou, bij deze dan: Hypotheekrenteaftrek: de ontluisterende nieuwe cijfersquote:Op maandag 10 september 2012 10:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
Daar wil ik wel een bron van zien: HRA raakt iedereen die een hypotheek heeft en ik durf wel te stellen dat het de 20% hoogste inkomens juist het minst raakt; als je zoveel verdient is een paar honderd euro in de maand niet zo spannend. B
Je had het over de Zuid-Europese mentaliteit. Kennelijk heb je geen weerwoord op mijn opmerkingen, dus kom je op de proppen met de nationalisatie van ABN Amro, die helaas nodig was om in Nederland het bankenstelsel overeind te houden. Het was impopulair beleid dat echter door iedere minister van Financiën in die situatie was uitgevoerd. Zijn voorganger Zalm (VVD) heeft herhaaldelijk steun uitgesproken voor de maatregelen die Bos nam.quote:
Dat is een mening, geen feit.quote:Op maandag 10 september 2012 08:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat bezuinigen op overheidsuitgaven in crisistijd geen verstandige keuze is. Verminderde overheidsuitgaven waren (achter verminderde consumptieve bestedingen en export) reden #3 waarom we in een recessie zijn beland.
Ehm... De overname van ABN door Bos was juist ontzettend populair. Het maakte van Bos zelfs de beste politicus van het jaar. Je hebt een nogal selectief geheugen en lijkt alles in het voordeel van de PvdA te beargumenteren. Je lijkt wel gehersenspoeld.quote:Op maandag 10 september 2012 10:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het was impopulair beleid dat echter door iedere minister van Financiën in die situatie was uitgevoerd. Z
Paar honderd?quote:Op maandag 10 september 2012 10:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
Daar wil ik wel een bron van zien: HRA raakt iedereen die een hypotheek heeft en ik durf wel te stellen dat het de 20% hoogste inkomens juist het minst raakt; als je zoveel verdient is een paar honderd euro in de maand niet zo spannend. B
Wow, logisch nadenken is aan jou niet besteed begrijp ikquote:Op maandag 10 september 2012 10:50 schreef Elfletterig het volgende:
De 20% hoogste inkomens ontvangen 50% van alles wat er aan HRA opgaat. En dat is ook waar de hoogste aftrek (52%) zich bevindt. Als je die aftrek gelijkmatig terugbrengt naar 30 procent, raakt dat in absolute zin vooral die hogere inkomens.
En dat die paar honderd euro in de maand voor die mensen "niet zo spannend" is, is nou precies waarom we juist daar moeten beginnen.
Ik heb het nooit over Zuid-Europese mentaliteit gehad hoorquote:Op maandag 10 september 2012 10:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je had het over de Zuid-Europese mentaliteit.
Naja, je snapt het punt lijkt me.quote:Op maandag 10 september 2012 12:13 schreef opgebaarde het volgende:
Paar honderd?
Alsof de "rijke stinkerd" in een huis van twee ton zit
Ik heb een redelijk goed inkomen, heb een koopwoning en ook ik ben tegen de HRA. Het is een pervers systeem dat geld van de burger afneemt om het vervolgens weer terug te geven op een manier die de woningmarkt totaal laat dysfunctioneren. Hoe eerder we ervanaf zijn, hoe beter het voor iedereen is. Alleen mensen die praatjes van hypotheekverkopers slikken als zoete koek geloven dat de HRA voordelig is.quote:Op zondag 9 september 2012 08:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
Elfletterig heeft geen hoog inkomen dus mag niemand het hebben. Nu zijn hetze tegen de HRA is verklaart het volgende. Als hij echt iets voor de armen wil betekenen dan kan hij beter van leer trekken tegen de indirecte belastingen omdat die meer dan 20% van hun inkomen souperen....
Mooie oplossing; heb je meteen ook gerealiseerd dat werken meer loont.quote:Op zondag 9 september 2012 11:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben zelf altijd voor snel doorpakken en het verlies nemen, dan is het herstel ook het snelst. In dit geval afbouwen over 2 jaar, 4 jaar, 6 jaar en 8 jaar in stappen van 25% en dat geld teruggeven via de algemene heffingskorting en de arbeidskorting, verlagen BTW op wonen/verbouwen (= eerste levensbehoefte) en afschaffen van overdrachtsbelasting. Ook de huurtoeslag verlagen en beperken tot de echt lage inkomens en zorgen dat er goedkopere huizen worden gebouwd. Proberen het totaal zo koopkracht neutraal mogelijk te doen.
Tja, het is jammer maar helaas; de huizenprijzen zijn in Nederland kunstmatig hoog. En van de lucht in die bel zullen we afmoeten. Nooit leuk, maar onvermijdelijk. We kunnen natuurlijk ook net doen alsof er niks aan de hand is. Maar dan mag Nederland over een paar jaar net zoals Spanje nu met de pet in de hand naar Brussel.quote:Op maandag 10 september 2012 12:58 schreef matthijst het volgende:
Wat stel jij voor dan?
Als je het teruggeeft dmv belastingverlaging blijven huizen net zo duur, dus de woningmarkt krijg je er niet mee op gang.
Was weinig mis met de HRA totdat de aflossingsvrije hypotheek zijn intrede deed, enige wrange is dat het aftrekken gebeurde tegen de hoogste schijf en niet op de eerste schijf.quote:Op maandag 10 september 2012 12:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb een redelijk goed inkomen, heb een koopwoning en ook ik ben tegen de HRA. Het is een pervers systeem dat geld van de burger afneemt om het vervolgens weer terug te geven op een manier die de woningmarkt totaal laat dysfunctioneren. Hoe eerder we ervanaf zijn, hoe beter het voor iedereen is. Alleen mensen die praatjes van hypotheekverkopers slikken als zoete koek geloven dat de HRA voordelig is.
Dat klopt wel een beetje; ten tijde van de annuiteiten en lineaire hypotheken zat er nog een beetje gezond verstand in het systeem. Maar ook toen gold al dat het werd gebruikt voor iedereen terwijl het doel was het vergroten van het huizenbezit. Een startersregeling met een open eind dus.quote:Op maandag 10 september 2012 13:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Was weinig mis met de HRA totdat de aflossingsvrije hypotheek zijn intrede deed, enige wrange is dat het aftrekken gebeurde tegen de hoogste schijf en niet op de eerste schijf.
De markt is al decennia verpest, vooral omdat het huizenbezit een te groot recht werd. We moeten nu in korte tijd goedmaken wat in 15 jaar tot mega groei leidde, jammer dat de politieke partijen geen grove maatregelen durven te nemen, en het gaat fout bij de beschikbare grond, de melkkoe van de provincie en gemeenten
Als de prijzen nog jaren dalen heeft dit ook verstrekkende negatieve gevolgen. Er moet iets gebeuren, duidelijkheid, deze impasse is voor niemand goed (tenzij je nog geen huis hebt gekocht)quote:Op maandag 10 september 2012 12:58 schreef matthijst het volgende:
Wat stel jij voor dan?
Als je het teruggeeft dmv belastingverlaging blijven huizen net zo duur, dus de woningmarkt krijg je er niet mee op gang.
Waarom? Was weinig aan de hand. Ze moeten gewoon duidelijkheid geven. Probleem is dat de EU loopt te janken over het Nederlandse stelsel. Huizen waren duur, maar niet onbetaalbaar.quote:Op maandag 10 september 2012 13:00 schreef HiZ het volgende:
Tja, het is jammer maar helaas; de huizenprijzen zijn in Nederland kunstmatig hoog. En van de lucht in die bel zullen we afmoeten. Nooit leuk, maar onvermijdelijk. We kunnen natuurlijk ook net doen alsof er niks aan de hand is. Maar dan mag Nederland over een paar jaar net zoals Spanje nu met de pet in de hand naar Brussel.
Vroegah kocht je een nieuwe auto op je hypotheekquote:Op maandag 10 september 2012 13:03 schreef HiZ het volgende:
Dat klopt wel een beetje; ten tijde van de annuiteiten en lineaire hypotheken zat er nog een beetje gezond verstand in het systeem. Maar ook toen gold al dat het werd gebruikt voor iedereen terwijl het doel was het vergroten van het huizenbezit. Een startersregeling met een open eind dus.
Ik had een collega die dat deed. Ik heb het nooit begrepen; een auto kopen en dan 10 jaar nadat dat kreng bij de sloper ligt er nog op afbetalen.quote:Op maandag 10 september 2012 13:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Vroegah kocht je een nieuwe auto op je hypotheek
Als je de afschaffing van de HRA compenseert in de heffingsaftrek kom je al een heel eind schat ik zo in.quote:Op maandag 10 september 2012 13:06 schreef matthijst het volgende:
[..]
Waarom? Was weinig aan de hand. Ze moeten gewoon duidelijkheid geven. Probleem is dat de EU loopt te janken over het Nederlandse stelsel. Huizen waren duur, maar niet onbetaalbaar.
Ze moeten gewoon duidelijkheid geven.
Ben wel benieuwd hoeveel mensen het echt gaat raken, die cijfers vind ik nergens terug. En dan heb ik het niet over dat grafiekje uit de startpost, maar over cijfers van mensen die nu dankzij HRA / aflossingsvrij hun maandlasten net kunnen betalen.
Ik vrees dat dat er meer zijn dan de PvdA doet voorkomen.
Als het goed is zit die niet in dat plaatje. HRA = niet-ontvangen belasting.quote:Op maandag 10 september 2012 13:11 schreef truthortruth het volgende:
Waar stond in dit plaatje ook alweer de HRA?
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat zelfs de meest linkse figuren wel begrijpen dat de hele zooi inelkaar dondert als je het op die manier zou doen.quote:Op maandag 10 september 2012 13:13 schreef matthijst het volgende:
Mooi gat van 13,6 miljard. Precies te vullen met dat HRA potje.
En zo zijn we als burgers vakkundig uitgekleed.
Toen maakte je dat nog wel goed met de bizarre waardestijging van je huisquote:Op maandag 10 september 2012 13:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik had een collega die dat deed. Ik heb het nooit begrepen; een auto kopen en dan 10 jaar nadat dat kreng bij de sloper ligt er nog op afbetalen.
Tja, dat heb ik dus nooit goed begrepen; wie is er op het idee gekomen dat de gemiddelde burger met een huis die winst kan verzilveren zonder een kleiner huis te kopen of te gaan huren?quote:Op maandag 10 september 2012 13:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Toen maakte je dat nog wel goed met de bizarre waardestijging van je huis
Nee joh, je kan gewoon een belastingverhoging invoeren van 13,6 miljard zonder ook maar iets aan koopkracht te verliezen.quote:Op maandag 10 september 2012 13:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik neem aan dat zelfs de meest linkse figuren wel begrijpen dat de hele zooi inelkaar dondert als je het op die manier zou doen.
Ik zie echt heel veel in heffingskorting flink verhogen. Heeft iedereen wat aan maar vooral de lagere inkomens zien dan een groot verschil ontstaan tussen werk en uitkering.quote:Op maandag 10 september 2012 13:19 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee joh, je kan gewoon een belastingverhoging invoeren van 13,6 miljard zonder ook maar iets aan koopkracht te verliezen.
Het verschil tussen werken en uitkering moet sowieso groterquote:Op maandag 10 september 2012 13:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zie echt heel veel in heffingskorting flink verhogen. Heeft iedereen wat aan maar vooral de lagere inkomens zien dan een groot verschil ontstaan tussen werk en uitkering.
Is dat mogelijk, op lange termijn? Stuur je de uitkeringstrekker dan niet te veel richting de armoedegrens?quote:Op maandag 10 september 2012 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het verschil tussen werken en uitkering moet sowieso groter
Boe fucking Hoequote:Op maandag 10 september 2012 13:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is dat mogelijk, op lange termijn? Stuur je de uitkeringstrekker dan niet te veel richting de armoedegrens?
Ja en het verschil tussen belastingbetalen en geld lenen moet ook kleiner.quote:Op maandag 10 september 2012 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het verschil tussen werken en uitkering moet sowieso groter
Is niet typisch VVDquote:Op maandag 10 september 2012 13:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja en het verschil tussen belastingbetalen en geld lenen moet ook kleiner.
Lenen moet niet lonen maar ik betwijfel of de VVD dat ook vind.
Het overeind houden van banken met gemeenschapsgeld wordt over het algemeen gezien als een soort noodzakelijk kwaad. Vooral achteraf. Overigens beargumenteer ik niks in het voordeel van de PvdA; ik geef aan dat Bos toen gewoon deed wat hij moest doen. En dat zij voorganger Zalm de keuzes van Bos ondersteunde.quote:Op maandag 10 september 2012 11:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Ehm... De overname van ABN door Bos was juist ontzettend populair. Het maakte van Bos zelfs de beste politicus van het jaar. Je hebt een nogal selectief geheugen en lijkt alles in het voordeel van de PvdA te beargumenteren. Je lijkt wel gehersenspoeld.
Ik geloof dat dit een kinderachtig welles-nietes-spelletje gaat worden. Geen zin in.quote:Op maandag 10 september 2012 12:19 schreef matthijst het volgende:
Wow, logisch nadenken is aan jou niet besteed begrijp ik
quote:Op maandag 10 september 2012 12:19 schreef matthijst het volgende:
Ik heb het nooit over Zuid-Europese mentaliteit gehad hoor
Die rijke stinkerd mag dan in een huis van 1.000.000 of meer wonen. Betaald hij daar ook OZB voor?quote:Op maandag 10 september 2012 12:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Paar honderd?
Alsof de "rijke stinkerd" in een huis van twee ton zit
Uiteraard, ik vind dat je alle subsidies, aftrekposten, bijslagen en toelages moet afschaffen en de belastingen op inkomsten uit arbeid moet verlagen.quote:Op maandag 10 september 2012 13:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja en het verschil tussen belastingbetalen en geld lenen moet ook kleiner.
Lenen moet niet lonen maar ik betwijfel of de VVD dat ook vind.
Ah, omdat werken voor je geld meer zou lonen is uitkeringsfraude okay?quote:Op maandag 10 september 2012 13:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aha ok, niet huilen dan als er straks oa meer gefraudeerd gaat worden door die lui
Uiteraard niet maar als je het gat groter maakt, heeft dit gevolgenquote:Op maandag 10 september 2012 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, omdat werken voor je geld meer zou lonen is uitkeringsfraude okay?
De bankenquote:Op maandag 10 september 2012 13:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, dat heb ik dus nooit goed begrepen; wie is er op het idee gekomen dat de gemiddelde burger met een huis die winst kan verzilveren zonder een kleiner huis te kopen of te gaan huren?
DSB had hij minder problemen mee.quote:Op maandag 10 september 2012 13:57 schreef Elfletterig het volgende:
Het overeind houden van banken met gemeenschapsgeld wordt over het algemeen gezien als een soort noodzakelijk kwaad. Vooral achteraf. Overigens beargumenteer ik niks in het voordeel van de PvdA; ik geef aan dat Bos toen gewoon deed wat hij moest doen. En dat zij voorganger Zalm de keuzes van Bos ondersteunde.
Uhm tjappie, daar staat een quote van "nikk".quote:Op maandag 10 september 2012 13:57 schreef Elfletterig het volgende:
En wat staat hier dan?
Hypotheekrenteaftrek: de ontluisterende nieuwe cijfers
Met jou valt geen fatsoenlijke discussie te voeren, zo veel is inmiddels zeker.
Dat is de GS methode die ook in Griekenland is toegepast. Leen ze geld terwijl je weet dat ze het nooit terug kunnen betalen, maar wel je winst veilig stelt. En als je er genoeg aan verdient hebt dan trek je de stekker eruit.quote:Op maandag 10 september 2012 14:19 schreef matthijst het volgende:
[..]
De banken
En prachtige toezichthouders die alles best vonden.
Diezelfde banken die het tot 2 jaar terug nog volstrekt normaal vonden en zelfs aanmoedigden om toch vooral een aflossingsvrije hypotheek te nemen.
Dat er daar nooit mensen worden afgeschoten verbaast me nog steeds.
Ah, mijn fout, sorry. Je reageerde op mijn reactie; overigens wel op een manier die aansluit bij nikk. Jullie zijn redelijk inwisselbaar, vandaar de verwarring...quote:Op maandag 10 september 2012 14:24 schreef matthijst het volgende:
[..]
Uhm tjappie, daar staat een quote van "nikk".
Dus waar heb ik het over Zuid-Europese praktijken?
Je deed en doet alsof Bos een enorm impopulaire beslissing nam. Dat is simpelweg niet juist.quote:Op maandag 10 september 2012 13:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het overeind houden van banken met gemeenschapsgeld wordt over het algemeen gezien als een soort noodzakelijk kwaad. Vooral achteraf. Overigens beargumenteer ik niks in het voordeel van de PvdA; ik geef aan dat Bos toen gewoon deed wat hij moest doen. En dat zij voorganger Zalm de keuzes van Bos ondersteunde.
Het feit dat die beslissing 5-6 jaar later nog weer wordt aangehaald, zegt veel. De kritiek die Bos kreeg op het redden van de banken is fors geweest.quote:Op maandag 10 september 2012 16:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Je deed en doet alsof Bos een enorm impopulaire beslissing nam. Dat is simpelweg niet juist.
Je hebt een nogal gekleurd geheugen. Nú is er kritiek op Bos, tijdens de redding was hij enorm populair.quote:Op maandag 10 september 2012 17:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het feit dat die beslissing 5-6 jaar later nog weer wordt aangehaald, zegt veel. De kritiek die Bos kreeg op het redden van de banken is fors geweest.
Ja, de armoede val verdwijnt en het loont zich meer te gaan werken.quote:Op maandag 10 september 2012 14:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Uiteraard niet maar als je het gat groter maakt, heeft dit gevolgen
Sorry, maar terwijl de mentaliteit van de Zuid-Europese landen wordt besproken - was jij het niet die het aanhaalde? - wordt er ineens gerefereerd aan het handelen van Bos aangaande ABN Amro. Sorry, maar dan hebben we het over hoe daar nu op wordt teruggekeken, niet over hoe populair Bos destijds was.quote:Op maandag 10 september 2012 17:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Je hebt een nogal gekleurd geheugen. Nú is er kritiek op Bos, tijdens de redding was hij enorm populair.
http://www.telegraaf.nl/b(...)oliticus_2008__.html
Deze enquete is van na de overname van ABN.
U liegt en u draait.quote:Op maandag 10 september 2012 18:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar terwijl de mentaliteit van de Zuid-Europese landen wordt besproken - was jij het niet die het aanhaalde? - wordt er ineens gerefereerd aan het handelen van Bos aangaande ABN Amro. Sorry, maar dan hebben we het over hoe daar nu op wordt teruggekeken, niet over hoe populair Bos destijds was.
Ga je trouwens nog in op die Zuid-Europese mentaliteit? Griekenland, waar rijken massaal belasting ontduiken en waar rechtse regering met leugens Griekenland de EU in rommelde. Of Italië, waar de rechtse regering Berlusconi zó erg faalde dat hij acuut moest plaatsmaken voor een zakenkabinet.
Graag, ga nog eens wat dieper in op die mentaliteit. Ben benieuwd.
quote:Op maandag 10 september 2012 19:06 schreef nikk het volgende:
Maar ik ben de beroerdste niet, dus laat ik antwoord geven op je vraag. Fijn dat je de uitspraken over die Zuid-Europese mentaliteit probeert te spinnen naar belastingontduiking of het hebben van rechtse regeringen. Waar men op doelt echter is dat begrotingen uit de klauwen lopen en dat men de schulden voor zich uit blijft schuiven. Maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel.
gelulquote:Op maandag 10 september 2012 19:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Vind je het gek als rijke Grieken massaal hun geld wegsluizen en zo belasting ontduiken? Lagere inkomensgroepen moeten dan alle klappen opvangen en dat is één grote puinhoop; al tijden. Het is precies waarom Griekenland zo diep in de put zit en zo moeilijk weer tot herstel komt.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-miljarden-weg.dhtml
http://www.joop.nl/wereld(...)_merken_er_niks_van/
http://www.bnr.nl/topic/s(...)innenkort-het-haasje
De LP zou trots op ze zijn...
En trouwens, zoveel heeft Bos ook niet fout gedaan. De prijs had wat minder gekund, maar indertijd had niemand er enig idee van hoe rot die banken precies waren.quote:Op maandag 10 september 2012 17:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Je hebt een nogal gekleurd geheugen. Nú is er kritiek op Bos, tijdens de redding was hij enorm populair.
http://www.telegraaf.nl/b(...)oliticus_2008__.html
Deze enquete is van na de overname van ABN.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |