Uiteraard, ik vind dat je alle subsidies, aftrekposten, bijslagen en toelages moet afschaffen en de belastingen op inkomsten uit arbeid moet verlagen.quote:Op maandag 10 september 2012 13:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja en het verschil tussen belastingbetalen en geld lenen moet ook kleiner.
Lenen moet niet lonen maar ik betwijfel of de VVD dat ook vind.
Ah, omdat werken voor je geld meer zou lonen is uitkeringsfraude okay?quote:Op maandag 10 september 2012 13:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aha ok, niet huilen dan als er straks oa meer gefraudeerd gaat worden door die lui
Uiteraard niet maar als je het gat groter maakt, heeft dit gevolgenquote:Op maandag 10 september 2012 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, omdat werken voor je geld meer zou lonen is uitkeringsfraude okay?
De bankenquote:Op maandag 10 september 2012 13:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, dat heb ik dus nooit goed begrepen; wie is er op het idee gekomen dat de gemiddelde burger met een huis die winst kan verzilveren zonder een kleiner huis te kopen of te gaan huren?
DSB had hij minder problemen mee.quote:Op maandag 10 september 2012 13:57 schreef Elfletterig het volgende:
Het overeind houden van banken met gemeenschapsgeld wordt over het algemeen gezien als een soort noodzakelijk kwaad. Vooral achteraf. Overigens beargumenteer ik niks in het voordeel van de PvdA; ik geef aan dat Bos toen gewoon deed wat hij moest doen. En dat zij voorganger Zalm de keuzes van Bos ondersteunde.
Uhm tjappie, daar staat een quote van "nikk".quote:Op maandag 10 september 2012 13:57 schreef Elfletterig het volgende:
En wat staat hier dan?
Hypotheekrenteaftrek: de ontluisterende nieuwe cijfers
Met jou valt geen fatsoenlijke discussie te voeren, zo veel is inmiddels zeker.
Dat is de GS methode die ook in Griekenland is toegepast. Leen ze geld terwijl je weet dat ze het nooit terug kunnen betalen, maar wel je winst veilig stelt. En als je er genoeg aan verdient hebt dan trek je de stekker eruit.quote:Op maandag 10 september 2012 14:19 schreef matthijst het volgende:
[..]
De banken
En prachtige toezichthouders die alles best vonden.
Diezelfde banken die het tot 2 jaar terug nog volstrekt normaal vonden en zelfs aanmoedigden om toch vooral een aflossingsvrije hypotheek te nemen.
Dat er daar nooit mensen worden afgeschoten verbaast me nog steeds.
Ah, mijn fout, sorry. Je reageerde op mijn reactie; overigens wel op een manier die aansluit bij nikk. Jullie zijn redelijk inwisselbaar, vandaar de verwarring...quote:Op maandag 10 september 2012 14:24 schreef matthijst het volgende:
[..]
Uhm tjappie, daar staat een quote van "nikk".
Dus waar heb ik het over Zuid-Europese praktijken?
Je deed en doet alsof Bos een enorm impopulaire beslissing nam. Dat is simpelweg niet juist.quote:Op maandag 10 september 2012 13:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het overeind houden van banken met gemeenschapsgeld wordt over het algemeen gezien als een soort noodzakelijk kwaad. Vooral achteraf. Overigens beargumenteer ik niks in het voordeel van de PvdA; ik geef aan dat Bos toen gewoon deed wat hij moest doen. En dat zij voorganger Zalm de keuzes van Bos ondersteunde.
Het feit dat die beslissing 5-6 jaar later nog weer wordt aangehaald, zegt veel. De kritiek die Bos kreeg op het redden van de banken is fors geweest.quote:Op maandag 10 september 2012 16:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Je deed en doet alsof Bos een enorm impopulaire beslissing nam. Dat is simpelweg niet juist.
Je hebt een nogal gekleurd geheugen. Nú is er kritiek op Bos, tijdens de redding was hij enorm populair.quote:Op maandag 10 september 2012 17:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het feit dat die beslissing 5-6 jaar later nog weer wordt aangehaald, zegt veel. De kritiek die Bos kreeg op het redden van de banken is fors geweest.
Ja, de armoede val verdwijnt en het loont zich meer te gaan werken.quote:Op maandag 10 september 2012 14:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Uiteraard niet maar als je het gat groter maakt, heeft dit gevolgen
Sorry, maar terwijl de mentaliteit van de Zuid-Europese landen wordt besproken - was jij het niet die het aanhaalde? - wordt er ineens gerefereerd aan het handelen van Bos aangaande ABN Amro. Sorry, maar dan hebben we het over hoe daar nu op wordt teruggekeken, niet over hoe populair Bos destijds was.quote:Op maandag 10 september 2012 17:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Je hebt een nogal gekleurd geheugen. Nú is er kritiek op Bos, tijdens de redding was hij enorm populair.
http://www.telegraaf.nl/b(...)oliticus_2008__.html
Deze enquete is van na de overname van ABN.
U liegt en u draait.quote:Op maandag 10 september 2012 18:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar terwijl de mentaliteit van de Zuid-Europese landen wordt besproken - was jij het niet die het aanhaalde? - wordt er ineens gerefereerd aan het handelen van Bos aangaande ABN Amro. Sorry, maar dan hebben we het over hoe daar nu op wordt teruggekeken, niet over hoe populair Bos destijds was.
Ga je trouwens nog in op die Zuid-Europese mentaliteit? Griekenland, waar rijken massaal belasting ontduiken en waar rechtse regering met leugens Griekenland de EU in rommelde. Of Italië, waar de rechtse regering Berlusconi zó erg faalde dat hij acuut moest plaatsmaken voor een zakenkabinet.
Graag, ga nog eens wat dieper in op die mentaliteit. Ben benieuwd.
quote:Op maandag 10 september 2012 19:06 schreef nikk het volgende:
Maar ik ben de beroerdste niet, dus laat ik antwoord geven op je vraag. Fijn dat je de uitspraken over die Zuid-Europese mentaliteit probeert te spinnen naar belastingontduiking of het hebben van rechtse regeringen. Waar men op doelt echter is dat begrotingen uit de klauwen lopen en dat men de schulden voor zich uit blijft schuiven. Maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel.
gelulquote:Op maandag 10 september 2012 19:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Vind je het gek als rijke Grieken massaal hun geld wegsluizen en zo belasting ontduiken? Lagere inkomensgroepen moeten dan alle klappen opvangen en dat is één grote puinhoop; al tijden. Het is precies waarom Griekenland zo diep in de put zit en zo moeilijk weer tot herstel komt.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-miljarden-weg.dhtml
http://www.joop.nl/wereld(...)_merken_er_niks_van/
http://www.bnr.nl/topic/s(...)innenkort-het-haasje
De LP zou trots op ze zijn...
En trouwens, zoveel heeft Bos ook niet fout gedaan. De prijs had wat minder gekund, maar indertijd had niemand er enig idee van hoe rot die banken precies waren.quote:Op maandag 10 september 2012 17:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Je hebt een nogal gekleurd geheugen. Nú is er kritiek op Bos, tijdens de redding was hij enorm populair.
http://www.telegraaf.nl/b(...)oliticus_2008__.html
Deze enquete is van na de overname van ABN.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |