abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116598468
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 11:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik ben zelf altijd voor snel doorpakken en het verlies nemen, dan is het herstel ook het snelst. In dit geval afbouwen over 2 jaar, 4 jaar, 6 jaar en 8 jaar in stappen van 25% en dat geld teruggeven via de algemene heffingskorting en de arbeidskorting, verlagen BTW op wonen/verbouwen (= eerste levensbehoefte) en afschaffen van overdrachtsbelasting. Ook de huurtoeslag verlagen en beperken tot de echt lage inkomens en zorgen dat er goedkopere huizen worden gebouwd. Proberen het totaal zo koopkracht neutraal mogelijk te doen.
Mooie oplossing; heb je meteen ook gerealiseerd dat werken meer loont.
pi_116598497
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:58 schreef matthijst het volgende:
Wat stel jij voor dan?
Als je het teruggeeft dmv belastingverlaging blijven huizen net zo duur, dus de woningmarkt krijg je er niet mee op gang.
Tja, het is jammer maar helaas; de huizenprijzen zijn in Nederland kunstmatig hoog. En van de lucht in die bel zullen we afmoeten. Nooit leuk, maar onvermijdelijk. We kunnen natuurlijk ook net doen alsof er niks aan de hand is. Maar dan mag Nederland over een paar jaar net zoals Spanje nu met de pet in de hand naar Brussel.
pi_116598501
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik heb een redelijk goed inkomen, heb een koopwoning en ook ik ben tegen de HRA. Het is een pervers systeem dat geld van de burger afneemt om het vervolgens weer terug te geven op een manier die de woningmarkt totaal laat dysfunctioneren. Hoe eerder we ervanaf zijn, hoe beter het voor iedereen is. Alleen mensen die praatjes van hypotheekverkopers slikken als zoete koek geloven dat de HRA voordelig is.
Was weinig mis met de HRA totdat de aflossingsvrije hypotheek zijn intrede deed, enige wrange is dat het aftrekken gebeurde tegen de hoogste schijf en niet op de eerste schijf.
De markt is al decennia verpest, vooral omdat het huizenbezit een te groot recht werd. We moeten nu in korte tijd goedmaken wat in 15 jaar tot mega groei leidde, jammer dat de politieke partijen geen grove maatregelen durven te nemen, en het gaat fout bij de beschikbare grond, de melkkoe van de provincie en gemeenten
pi_116598565
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 13:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Was weinig mis met de HRA totdat de aflossingsvrije hypotheek zijn intrede deed, enige wrange is dat het aftrekken gebeurde tegen de hoogste schijf en niet op de eerste schijf.
De markt is al decennia verpest, vooral omdat het huizenbezit een te groot recht werd. We moeten nu in korte tijd goedmaken wat in 15 jaar tot mega groei leidde, jammer dat de politieke partijen geen grove maatregelen durven te nemen, en het gaat fout bij de beschikbare grond, de melkkoe van de provincie en gemeenten
Dat klopt wel een beetje; ten tijde van de annuiteiten en lineaire hypotheken zat er nog een beetje gezond verstand in het systeem. Maar ook toen gold al dat het werd gebruikt voor iedereen terwijl het doel was het vergroten van het huizenbezit. Een startersregeling met een open eind dus.
pi_116598606
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:58 schreef matthijst het volgende:
Wat stel jij voor dan?
Als je het teruggeeft dmv belastingverlaging blijven huizen net zo duur, dus de woningmarkt krijg je er niet mee op gang.
Als de prijzen nog jaren dalen heeft dit ook verstrekkende negatieve gevolgen. Er moet iets gebeuren, duidelijkheid, deze impasse is voor niemand goed (tenzij je nog geen huis hebt gekocht)
  maandag 10 september 2012 @ 13:06:41 #231
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_116598621
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:00 schreef HiZ het volgende:
Tja, het is jammer maar helaas; de huizenprijzen zijn in Nederland kunstmatig hoog. En van de lucht in die bel zullen we afmoeten. Nooit leuk, maar onvermijdelijk. We kunnen natuurlijk ook net doen alsof er niks aan de hand is. Maar dan mag Nederland over een paar jaar net zoals Spanje nu met de pet in de hand naar Brussel.
Waarom? Was weinig aan de hand. Ze moeten gewoon duidelijkheid geven. Probleem is dat de EU loopt te janken over het Nederlandse stelsel. Huizen waren duur, maar niet onbetaalbaar.

Ze moeten gewoon duidelijkheid geven.
Ben wel benieuwd hoeveel mensen het echt gaat raken, die cijfers vind ik nergens terug. En dan heb ik het niet over dat grafiekje uit de startpost, maar over cijfers van mensen die nu dankzij HRA / aflossingsvrij hun maandlasten net kunnen betalen.
Ik vrees dat dat er meer zijn dan de PvdA doet voorkomen.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 10 september 2012 @ 13:07:27 #232
28167 matthijst
pi_116598639
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:03 schreef HiZ het volgende:
Dat klopt wel een beetje; ten tijde van de annuiteiten en lineaire hypotheken zat er nog een beetje gezond verstand in het systeem. Maar ook toen gold al dat het werd gebruikt voor iedereen terwijl het doel was het vergroten van het huizenbezit. Een startersregeling met een open eind dus.
Vroegah kocht je een nieuwe auto op je hypotheek :)
pi_116598686
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:07 schreef matthijst het volgende:

[..]

Vroegah kocht je een nieuwe auto op je hypotheek :)
Ik had een collega die dat deed. Ik heb het nooit begrepen; een auto kopen en dan 10 jaar nadat dat kreng bij de sloper ligt er nog op afbetalen.
pi_116598710
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:06 schreef matthijst het volgende:

[..]

Waarom? Was weinig aan de hand. Ze moeten gewoon duidelijkheid geven. Probleem is dat de EU loopt te janken over het Nederlandse stelsel. Huizen waren duur, maar niet onbetaalbaar.

Ze moeten gewoon duidelijkheid geven.
Ben wel benieuwd hoeveel mensen het echt gaat raken, die cijfers vind ik nergens terug. En dan heb ik het niet over dat grafiekje uit de startpost, maar over cijfers van mensen die nu dankzij HRA / aflossingsvrij hun maandlasten net kunnen betalen.
Ik vrees dat dat er meer zijn dan de PvdA doet voorkomen.
Als je de afschaffing van de HRA compenseert in de heffingsaftrek kom je al een heel eind schat ik zo in.
pi_116598726
Waar stond in dit plaatje ook alweer de HRA?

Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_116598783
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:11 schreef truthortruth het volgende:
Waar stond in dit plaatje ook alweer de HRA?

[ afbeelding ]
Als het goed is zit die niet in dat plaatje. HRA = niet-ontvangen belasting.
  maandag 10 september 2012 @ 13:13:56 #237
28167 matthijst
pi_116598797
Mooi gat van 13,6 miljard. Precies te vullen met dat HRA potje.

En zo zijn we als burgers vakkundig uitgekleed.
pi_116598846
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:13 schreef matthijst het volgende:
Mooi gat van 13,6 miljard. Precies te vullen met dat HRA potje.

En zo zijn we als burgers vakkundig uitgekleed.
Ik neem aan dat zelfs de meest linkse figuren wel begrijpen dat de hele zooi inelkaar dondert als je het op die manier zou doen.
pi_116598878
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik had een collega die dat deed. Ik heb het nooit begrepen; een auto kopen en dan 10 jaar nadat dat kreng bij de sloper ligt er nog op afbetalen.
Toen maakte je dat nog wel goed met de bizarre waardestijging van je huis :D
pi_116598947
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 13:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Toen maakte je dat nog wel goed met de bizarre waardestijging van je huis :D
Tja, dat heb ik dus nooit goed begrepen; wie is er op het idee gekomen dat de gemiddelde burger met een huis die winst kan verzilveren zonder een kleiner huis te kopen of te gaan huren?
pi_116598964
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik neem aan dat zelfs de meest linkse figuren wel begrijpen dat de hele zooi inelkaar dondert als je het op die manier zou doen.
Nee joh, je kan gewoon een belastingverhoging invoeren van 13,6 miljard zonder ook maar iets aan koopkracht te verliezen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_116599308
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:19 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee joh, je kan gewoon een belastingverhoging invoeren van 13,6 miljard zonder ook maar iets aan koopkracht te verliezen.
Ik zie echt heel veel in heffingskorting flink verhogen. Heeft iedereen wat aan maar vooral de lagere inkomens zien dan een groot verschil ontstaan tussen werk en uitkering.
  maandag 10 september 2012 @ 13:35:45 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116599410
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:32 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik zie echt heel veel in heffingskorting flink verhogen. Heeft iedereen wat aan maar vooral de lagere inkomens zien dan een groot verschil ontstaan tussen werk en uitkering.
Het verschil tussen werken en uitkering moet sowieso groter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116599503
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is dat mogelijk, op lange termijn? Stuur je de uitkeringstrekker dan niet te veel richting de armoedegrens?
  maandag 10 september 2012 @ 13:43:11 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116599615
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 13:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Is dat mogelijk, op lange termijn? Stuur je de uitkeringstrekker dan niet te veel richting de armoedegrens?
Boe fucking Hoe
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116599762
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Boe fucking Hoe
Aha ok, niet huilen dan als er straks oa meer gefraudeerd gaat worden door die lui
pi_116599876
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja en het verschil tussen belastingbetalen en geld lenen moet ook kleiner.
Lenen moet niet lonen maar ik betwijfel of de VVD dat ook vind.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_116599980
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja en het verschil tussen belastingbetalen en geld lenen moet ook kleiner.
Lenen moet niet lonen maar ik betwijfel of de VVD dat ook vind.
Is niet typisch VVD
pi_116600023
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Ehm... De overname van ABN door Bos was juist ontzettend populair. Het maakte van Bos zelfs de beste politicus van het jaar. Je hebt een nogal selectief geheugen en lijkt alles in het voordeel van de PvdA te beargumenteren. Je lijkt wel gehersenspoeld.
Het overeind houden van banken met gemeenschapsgeld wordt over het algemeen gezien als een soort noodzakelijk kwaad. Vooral achteraf. Overigens beargumenteer ik niks in het voordeel van de PvdA; ik geef aan dat Bos toen gewoon deed wat hij moest doen. En dat zij voorganger Zalm de keuzes van Bos ondersteunde.

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:19 schreef matthijst het volgende:
Wow, logisch nadenken is aan jou niet besteed begrijp ik |:(
Ik geloof dat dit een kinderachtig welles-nietes-spelletje gaat worden. Geen zin in.

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:19 schreef matthijst het volgende:
Ik heb het nooit over Zuid-Europese mentaliteit gehad hoor :D
:{ En wat staat hier dan?
Hypotheekrenteaftrek: de ontluisterende nieuwe cijfers

Met jou valt geen fatsoenlijke discussie te voeren, zo veel is inmiddels zeker.
  maandag 10 september 2012 @ 14:11:06 #250
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_116600357
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 12:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Paar honderd?
Alsof de "rijke stinkerd" in een huis van twee ton zit :9
Die rijke stinkerd mag dan in een huis van 1.000.000 of meer wonen. Betaald hij daar ook OZB voor?
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')