Als je ECHT ECHT ECHT denkt dat de zorgkosten jaarlijks met vele miljarden tegelijk stijgen omdat er een paar onnodige managers rondlopen, dan ben je gewoon niet goed snik en erg vatbaar voor goedkope politieke borrelpraat.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:07 schreef Barreltje het volgende:
[..]
best inhoudelijk argument ook![]()
![]()
want in een verzorgtehuis heb je ook echt 5 lagen management nodig?
Nee, maar als ik kijk naar de verstoppingsperikelen van Ruben, dan heb ik echt wel vaker dan 5 keer bij de huisarts gezeten op jaarbasisquote:Op maandag 27 augustus 2012 16:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan hoef je toch niet elke week naar de huisarts?
in de praktijk heb je niet altijd keuze. ze vertellen je dat je kind op de nicu komt na de spoedkeizersnee, ze vertellen je dat het kind geen kleertjes aanmag en wanneer dan wel. ze vertellen je een uur van te voren dat het kind naar de andere kant van het land gaat voor een risicovolle (doch laatste kans) behandeling. daar zit geen snipper keuze in.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, maar waarom moeten we met z'n allen opdraaien voor die kasplantjes? Als een familie zo graag een kasplantje in leven wil houden, dan betalen ze dat zelf maar.
hi..quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je ECHT ECHT ECHT denkt dat de zorgkosten jaarlijks met vele miljarden tegelijk stijgen omdat er een paar onnodige managers rondlopen, dan ben je gewoon niet goed snik en erg vatbaar voor goedkope politieke borrelpraat.
hoi ik ben Nielsch en ik vertel soms hoe het is.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:13 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hi..
ik ben barreltje.. ( aangenaam?) kennis te maken ??
We zouden gewoon dat soort mensen moeten snijden dus?quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:10 schreef Ticootje het volgende:
Het houdt in elk geval de mensen tegen die om een verkoudheid een antibioticakuur eisen en als ze die niet krijgen gewoon 3x per week naar de huisarts gaan...
quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hoi ik ben Nielsch en ik vertel soms hoe ik denk dat het is.
Yup. Kop eraf!quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:15 schreef Troel het volgende:
[..]
We zouden gewoon dat soort mensen moeten snijden dus?
Als je SP stemt wel!quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:17 schreef Armageddon het volgende:
Ik wil m'n anus laten tatoeëren. Zou dat ook vergoed worden?
Derde reden is natuurlijk de vergrijzing en de drang om oudjes in dit land HEUL ERRUG ZIELUG te vinden zodat we daar ook maar miljarden extra per jaar tegenaan smijten.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je ECHT ECHT ECHT denkt dat de zorgkosten jaarlijks met vele miljarden tegelijk stijgen omdat er een paar onnodige managers rondlopen, dan ben je gewoon niet goed snik en erg vatbaar voor goedkope politieke borrelpraat.
In het vorige topic is er al genoeg over gezegd. De belachelijk hoge zorgkosten komen in de eerste plaats door de medische patenten waardoor medicijnen onwijs duur zijn om te kopen (terwijl ze belachelijk goedkoop zijn om te produceren) en op de tweede plaats door de perverse prikkel om maar zoveel mogelijk (vaak onnodige) zorg aan te bieden.
alleen als je in de bijstand zitquote:
In andere ziekenhuizen gebeurt dat dus wel.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:13 schreef simmu het volgende:
[..]
in de praktijk heb je niet altijd keuze. ze vertellen je dat je kind op de nicu komt na de spoedkeizersnee, ze vertellen je dat het kind geen kleertjes aanmag en wanneer dan wel. ze vertellen je een uur van te voren dat het kind naar de andere kant van het land gaat voor een risicovolle (doch laatste kans) behandeling. daar zit geen snipper keuze in.
ik denk dat je idd een hoop winst kan halen op alle vlakken wanneer je mensen gewoon eerlijk de keuze geeft. staat dan tegenover dat artsen dan wel de tijd moeten nemen om dingen eerlijk uit te leggen. dus met goede voorlichting enzo.
True, dat snap ik, ik zeg ook niet dat het allemaal normaal verdeeld is, maar de structurele problemen los je niet op met het aanpakken van managers.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:18 schreef Barreltje het volgende:
maar serieus..
als ik hoor dat er in het verzorgings tehuis waar mijn moeder werkte geen geld meer is voor dag activiteiten en een warme maaltijd 's avonds.. maar er WEL een interim manager binnengehaald wordt voor 4 ton (!!) per jaar..
daar zakt wel mijn broek van af hoor!![]()
voor 4 ton kan je een hoop warme maaltijden serveren ..
mja.. maar daar moeten we zelf ook wat pragmatischer in zijn denk ik..quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Derde reden is natuurlijk de vergrijzing en de drang om oudjes in dit land HEUL ERRUG ZIELUG te vinden zodat we daar ook maar miljarden extra per jaar tegenaan smijten.
Gewoon bij de kruidvat in het schap dat ding?quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:18 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Gaan we in de zorgkosten snijden? Nou doe mij en alle andere zieken maar een pil van drion dan. Eenmalig een uitgave en daarna jarenlang besparen
Precies. Hoeft ook niet vergoed te worden verder. Voordelen all over the placequote:Op maandag 27 augustus 2012 16:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon bij de kruidvat in het schap dat ding?
Met respect voor ieders keuze, dat vind ik zoiets raars. Als je 64 bent kun je nog best een reanimatie overleven en nog 20 jaar in blakende gezondheid doorbrengen. Waarom zo subiet? Het zou mij meer te doen zijn om hoé ik zo'n reanimatie uitkom (als kasplantje of 'gewoon')...quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:19 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mja.. maar daar moeten we zelf ook wat pragmatischer in zijn denk ik..
mijn moeder bv ( ze is nu 64 jaar) heeft nu al gezegd dat ze nooit gereanimeerd wil worden.. ze heeft een leuk leven gehad.. en als het zo slecht gaat.. dan is het mooi geweest..
mja.. dat hebben we dan maar te accepteren..
Dat weet je dus niet.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:22 schreef Luigi het volgende:
[..]
Met respect voor ieders keuze, dat vind ik zoiets raars. Als je 64 bent kun je nog best een reanimatie overleven en nog 20 jaar in blakende gezondheid doorbrengen. Waarom zo subiet? Het zou mij meer te doen zijn om hoé ik zo'n reanimatie uitkom (als kasplantje of 'gewoon')...
mja.. dat heeft natuurlijk een achtergrondquote:Op maandag 27 augustus 2012 16:22 schreef Luigi het volgende:
[..]
Met respect voor ieders keuze, dat vind ik zoiets raars. Als je 64 bent kun je nog best een reanimatie overleven en nog 20 jaar in blakende gezondheid doorbrengen. Waarom zo subiet? Het zou mij meer te doen zijn om hoé ik zo'n reanimatie uitkom (als kasplantje of 'gewoon')...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. je BENT gewoon echt niet meer hetzelfde.. je hersenen hebben een zuurstof tekort gehad, en daar ga je de gevolgen van merken.. zeker als je al "wat"ouder bent..Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Dan zou ik het beslismoment meer bij het kasplantje zijn leggen, dan bij het reanimeren... maar goed.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet.
Ik vind dat ieder vrij moet zijn die keus te maken. Wil je het niet, dan toch niet.?! Ja je zou nog 20 jaar kunnen leven, maar dat kan dus net zo goed als kasplant.
En dan? Dan ben je een kasplant? Dan kun je die keus dus niet meer maken. Stel je hebt geen beademing nodig? Een kussen op je neus drukken mag niet.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:24 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dan zou ik het beslismoment meer bij het kasplantje zijn leggen, dan bij het reanimeren... maar goed.
Dat moet dus aangepakt wordenquote:Op maandag 27 augustus 2012 16:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En dan? Dan ben je een kasplant? Dan kun je die keus dus niet meer maken. Stel je hebt geen beademing nodig? Een kussen op je neus drukken mag niet.
En als je van tevoren alles geregeld denkt te hebben, en je komt na je reanimatie in een mooi katholiek ziekenhuis terecht... Dan kun je mooi fluiten naar je einde.. Leven zal je!
Dat heet euthanasie J, en niet "geen reanimeren verklaring"quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:24 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dan zou ik het beslismoment meer bij het kasplantje zijn leggen, dan bij het reanimeren... maar goed.
Ja eens dus.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:27 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat moet dus aangepakt worden. (en mensen moeten in een vroeg stadium hier over nadenken...)
Dat is precies mijn punt. Als je maar een arts hebt die er weigert aan mee te werken dan zit je al.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:29 schreef Troel het volgende:
En als je wel wat had geregeld, is het maar de vraag of het uitgevoerd wordt
Jammer dat die premie niet dekkend is en dat de overheid blijkbaar de rest moet bijleggen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:43 schreef Troel het volgende:
Ik betaal toch echt voor de keuze een zeer uitgebreid ziektekostenverzekeringspakket te hebben
Dat ligt er maar net aan wat ik allemaal uit die verzekering laat doen hequote:Op maandag 27 augustus 2012 16:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jammer dat die premie niet dekkend is en dat de overheid blijkbaar de rest moet bijleggen.
Waar jij misschien niet veel gebruik maakt van die verzekering, zijn er daartegen over dus voldoende mensen die tig keer de premie kosten dan dat er betaald wordt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wat ik allemaal uit die verzekering laat doen he
True, maar daar hebben die zorgverzekeraars weer verzekeringen voor toch?quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waar jij misschien niet veel gebruik maakt van die verzekering, zijn er daartegen over dus voldoende mensen die tig keer de premie kosten dan dat er betaald wordt.
Zelfs alle premies bij elkaar dekt de lading niet.
En wie betaald die?quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:49 schreef Troel het volgende:
[..]
True, maar daar hebben die zorgverzekeraars weer verzekeringen voor toch?
Ja, bij de overheid met name.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:49 schreef Troel het volgende:
[..]
True, maar daar hebben die zorgverzekeraars weer verzekeringen voor toch?
1. Zorg.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:07 schreef Ticootje het volgende:
Wat zijn nu eigenlijk de grootste uitgaven van de overheid? Is dat niet gewoon ergens overzichtelijk?
ergo.. de ziekenquote:
Ja natuurlijk. Ons sociale vangnet is belachelijk breed en overdreven op sommige punten.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:39 schreef Joene het volgende:
Dus ook in het sociale vangnet kan heus bezuinigd worden?
En daarentegen op andere punten zo rigide en kommaneukerig.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Ons sociale vangnet is belachelijk breed en overdreven op sommige punten.
Dus ik kan in een week 20 uur werken vanuit mijn eigen bedrijf. Dan krijg ik die week maar 20 uur ww. Logisch. Minder logisch is dus dat ik vanaf dat moment ALTIJD maar 20 uur ww krijg. Ongeacht of ik die week erna weer 20 uurtjes aan mijn eigen bedrijf kan besteden of niet.quote:Op het moment dat u werkzaamheden als zelfstandige gaat uitvoeren bent u voor de uren die u hieraan besteedt geen werknemer meer en kunt u geen aanspraak meer maken op een WW uitkering, dit is niet afhankelijk van het feit of er wel of geen inkomen uit deze werkzaamheden volgt. Deze uren worden oplopend en blijvend gekort op uw uitkering.
Baan onder je niveau accepteren moet je in principe al na 3 maanden of 6 maanden ww. Ben ik niet helemaal zeker van. Bijstand krijg je in principe als je geen recht meer op op andere uitkeringen. En gaat op gezamenlijk inkomen in tegenstelling tot ww wat alleen naar de individuele situatie kijkt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:33 schreef debuurvrouw het volgende:
Echt hè!en dan zijn er dus hoopjes die dat ' vangnet' als hangmat gebruiken.
Hoe irritant! Wanneer kom je in aanmerking voor bijstand? En is dat dan om mensen te dwingen een baan onder niveau aan te nemen?
Nee, dat is niet zo. Voor een kapotte TV krijg je sowieso geen bijzondere bijstand.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik dacht altijd dat als je tv kapot ging je gewoon een zak geld kreeg om bij de mediamarkt een nieuwe te halen. Ik zie die zogenaamd op bijstandsniveau gezinnen ook altijd zo'n plat ding van minimaal een meter aan de muur. Vandaar.
Dit klinkt niet als een lening.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:53 schreef She-Wolf het volgende:
Je hebt recht op (aanvullende) bijstand wanneer het gezinsinkomen onder het bijstandsniveau komt. Idd met een beperking op het vermogen wat je mag hebben.
Oh, en als je dan bijstand hebt en je wasmachine oid gaat kapot krijg je niet zomaar meer bijzondere bijstand. Er wordt dan eerst gekeken of repareren mogelijk en goedkoper is. En ALS je bijzondere bijstand krijgt, dan is dat een lening, die je dus terug moet betalen en gedeeltelijk van je bijstandsuitkering ingehouden wordt.
Hoe dan ook, vind ik het nog steeds belachelijk dat je mensen alle zelfredzaamheid ontneemt. Wanneer uitkeringen eens meer ondersteunend ingezet zouden worden in plaats van als cadeautje gepresenteerd zou dat in mijn opinie veel beter werken.quote:Heeft u ten onrechte of te veel bijzondere bijstand ontvangen, dan kan de gemeente u verplichten die (gedeeltelijk) terug te betalen.
Lang leve Wehkamp etc...quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:58 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Voor een kapotte TV krijg je sowieso geen bijzondere bijstand.
Die TV worden ergens op afbetaling gekocht, of 'krijgen' ze van vrienden, familie etc.![]()
Serieus, een groot deel van mijn cliënten hebben een grotere en plattere tv dan ik heb. NTM playstations, Wii's, Xboxen etc...
Gaat nog wel naar de klotequote:
Veel mensen kunnen die prioriteiten ook niet stellen en komen daardoor in de problemen. Je ziet het vooral bij een aantal bevolkingsgroepen die erg op (materiele) status gericht zijn. Jij en ik hebben misschien vroeger geleerd dat als je iets wilt hebben, je ervoor moet sparen. Maar hele volksstammen krijgen dat nooit mee.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:00 schreef Ticootje het volgende:
Wat me frustreerd aan dat soort taferelen is dat die mensen blijkbaar geen prioriteiten kunnen stellen over wat je nu echt nodig hebt en wat luxe is. Maar hoe minder geld er binnen komt hoe meer recht men lijkt het hebben op luxe goederen.
Doen dat soort bedrijven dan geen kredietcheck ofzo? Jeetje ik moest van alles en nog wat opsturen voor m'n eigen creditcard.quote:
Das mooi kutquote:Op maandag 27 augustus 2012 21:03 schreef Joene het volgende:
[..]
Gaat nog wel naar de kloteNeckerman is zo goed als failliet las ik vorige week .
In de meeste gevallen is bijzondere bijstand een lening. De regels verschillen wel per gemeente. Ik werk vooral in Den Haag, Leidschendam en Zoetermeer en daar is het iig zo.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit klinkt niet als een lening.
[..]
Hoe dan ook, vind ik het nog steeds belachelijk dat je mensen alle zelfredzaamheid ontneemt. Wanneer uitkeringen eens meer ondersteunend ingezet zouden worden in plaats van als cadeautje gepresenteerd zou dat in mijn opinie veel beter werken.
Waarom niet de mogelijkheid om in de WW per week of maand te bekijken hoeveel uur iemand als bijvoorbeeld zzp'er heeft gewerkt in plaats van "oplopend en blijvend".
Ik geef gewoon echt 0 om spullen. Het moet het doen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:04 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Veel mensen kunnen die prioriteiten ook niet stellen en komen daardoor in de problemen. Je ziet het vooral bij een aantal bevolkingsgroepen die erg op (materiele) status gericht zijn. Jij en ik hebben misschien vroeger geleerd dat als je iets wilt hebben, je ervoor moet sparen. Maar hele volksstammen krijgen dat nooit mee.
Kun jij niet een huis fixen?quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:07 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
In de meeste gevallen is bijzondere bijstand een lening. De regels verschillen wel per gemeente. Ik werk vooral in Den Haag, Leidschendam en Zoetermeer en daar is het iig zo.
Wat betreft die korting op je WW ben ik het met je eens. Immers als je in loondienst gaat of als oproepkracht werkt naast je WW wordt dit ook per maand bekeken.
De Duitse holding is al naar de klote en ze gingen kijken wat voor gevolgen dat had voor de Benelux maar stond al bij dat door internet de behoefte aan winkels Neckerman en wehkamp enorm is afgenomen en er weinig kans was dat het zou overleven in Nederland .quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das mooi kutIdeaal dat je 35 spijkerbroeken besteld, thuis op je gemak past en er 35 terug stuurt.
Primeline daar is de media markt gek op met z'n koop nu betaal over 5 jaar televisies en koelkasten .quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:09 schreef She-Wolf het volgende:
Voor de tv's etc is vooral Skala heel populair, die hebben geen bkr check. En dan heb je nog dingen als Comfort Card, Primeline etc....
Ok ok ik spaar wel appeltjes. Maar dat heb ik nodig voor m'n werk.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben een rasechte materialist. Gadgets, computers, horloges... ik wil 't. Maar ja, wel alleen als ik het kan betalen.
Comfort card is Santander. Heel ver van wegblijven!!quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:09 schreef She-Wolf het volgende:
Voor de tv's etc is vooral Skala heel populair, die hebben geen bkr check. En dan heb je nog dingen als Comfort Card, Primeline etc....
Haha, nee als ik het kon, zou ik het doen. Ik werk niet bij of voor de gemeente, maar heb er wel veel mee te maken. Er zijn wel mensen die via ons aan een huis komen, maar daar gaat een traject aan vooraf wat jij niet af wilt leggen. Maatschappelijke opvang etc...quote:
Nee daar pas ik voor. Nachtje leger des heils enzo. Geen zin in jeugdzorg op m'n dak.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:13 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Haha, nee als ik het kon, zou ik het doen. Ik werk niet bij of voor de gemeente, maar heb er wel veel mee te maken. Er zijn wel mensen die via ons aan een huis komen, maar daar gaat een traject aan vooraf wat jij niet af wilt leggen. Maatschappelijke opvang etc...
Skala, bestaat dat nog?quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:09 schreef She-Wolf het volgende:
Mensen doen dat??quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Skala, bestaat dat nog?
36 maanden ¤ 25,= betalen voor een TV van ¤ 300,=![]()
![]()
En dan is hij daarna nog niet van jou
Ik wist serieus niet eens dat dat kon. Ik vond het al belachelijk om een cv ketel te huren. Dus toen die het echt begaf hebben we gewoon ff krom gelegen en een nieuwe gekocht.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:36 schreef E.T. het volgende:
Dat programma met John Williams zag je toch ook steeds van die gevallen die idd wasmachine, tv etc gehuurd/geleasd/geskala'd hadden?
Echt te triest voor woorden..
ze verzieken de markt voor geld. Draaien productie, opereren twee keer omdat je dan twee keer kunt declareren. Als je dit bij een bank zou doen zou je gevierendeeld worden hoor.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:39 schreef Beessie-Jen het volgende:
ligt er ook wel een beetje aan wat voor arts? en welke bijbehorende verantwoordelijkheden...
Op zich niet. Maar de manier waarop is wat minder fleurig.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind 180K niet zo gek voor een goede arts? Als ik zie wat ik al met mijn MBO opleiding bij elkaar sprokkelde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |