En dan? Dan ben je een kasplant? Dan kun je die keus dus niet meer maken. Stel je hebt geen beademing nodig? Een kussen op je neus drukken mag niet.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:24 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dan zou ik het beslismoment meer bij het kasplantje zijn leggen, dan bij het reanimeren... maar goed.
Dat moet dus aangepakt wordenquote:Op maandag 27 augustus 2012 16:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En dan? Dan ben je een kasplant? Dan kun je die keus dus niet meer maken. Stel je hebt geen beademing nodig? Een kussen op je neus drukken mag niet.
En als je van tevoren alles geregeld denkt te hebben, en je komt na je reanimatie in een mooi katholiek ziekenhuis terecht... Dan kun je mooi fluiten naar je einde.. Leven zal je!
Dat heet euthanasie J, en niet "geen reanimeren verklaring"quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:24 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dan zou ik het beslismoment meer bij het kasplantje zijn leggen, dan bij het reanimeren... maar goed.
Ja eens dus.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:27 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat moet dus aangepakt worden. (en mensen moeten in een vroeg stadium hier over nadenken...)
Dat is precies mijn punt. Als je maar een arts hebt die er weigert aan mee te werken dan zit je al.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:29 schreef Troel het volgende:
En als je wel wat had geregeld, is het maar de vraag of het uitgevoerd wordt
Jammer dat die premie niet dekkend is en dat de overheid blijkbaar de rest moet bijleggen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:43 schreef Troel het volgende:
Ik betaal toch echt voor de keuze een zeer uitgebreid ziektekostenverzekeringspakket te hebben
Dat ligt er maar net aan wat ik allemaal uit die verzekering laat doen hequote:Op maandag 27 augustus 2012 16:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jammer dat die premie niet dekkend is en dat de overheid blijkbaar de rest moet bijleggen.
Waar jij misschien niet veel gebruik maakt van die verzekering, zijn er daartegen over dus voldoende mensen die tig keer de premie kosten dan dat er betaald wordt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wat ik allemaal uit die verzekering laat doen he
True, maar daar hebben die zorgverzekeraars weer verzekeringen voor toch?quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waar jij misschien niet veel gebruik maakt van die verzekering, zijn er daartegen over dus voldoende mensen die tig keer de premie kosten dan dat er betaald wordt.
Zelfs alle premies bij elkaar dekt de lading niet.
En wie betaald die?quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:49 schreef Troel het volgende:
[..]
True, maar daar hebben die zorgverzekeraars weer verzekeringen voor toch?
Ja, bij de overheid met name.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:49 schreef Troel het volgende:
[..]
True, maar daar hebben die zorgverzekeraars weer verzekeringen voor toch?
1. Zorg.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:07 schreef Ticootje het volgende:
Wat zijn nu eigenlijk de grootste uitgaven van de overheid? Is dat niet gewoon ergens overzichtelijk?
ergo.. de ziekenquote:
Ja natuurlijk. Ons sociale vangnet is belachelijk breed en overdreven op sommige punten.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:39 schreef Joene het volgende:
Dus ook in het sociale vangnet kan heus bezuinigd worden?
En daarentegen op andere punten zo rigide en kommaneukerig.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Ons sociale vangnet is belachelijk breed en overdreven op sommige punten.
Dus ik kan in een week 20 uur werken vanuit mijn eigen bedrijf. Dan krijg ik die week maar 20 uur ww. Logisch. Minder logisch is dus dat ik vanaf dat moment ALTIJD maar 20 uur ww krijg. Ongeacht of ik die week erna weer 20 uurtjes aan mijn eigen bedrijf kan besteden of niet.quote:Op het moment dat u werkzaamheden als zelfstandige gaat uitvoeren bent u voor de uren die u hieraan besteedt geen werknemer meer en kunt u geen aanspraak meer maken op een WW uitkering, dit is niet afhankelijk van het feit of er wel of geen inkomen uit deze werkzaamheden volgt. Deze uren worden oplopend en blijvend gekort op uw uitkering.
Baan onder je niveau accepteren moet je in principe al na 3 maanden of 6 maanden ww. Ben ik niet helemaal zeker van. Bijstand krijg je in principe als je geen recht meer op op andere uitkeringen. En gaat op gezamenlijk inkomen in tegenstelling tot ww wat alleen naar de individuele situatie kijkt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:33 schreef debuurvrouw het volgende:
Echt hè!en dan zijn er dus hoopjes die dat ' vangnet' als hangmat gebruiken.
Hoe irritant! Wanneer kom je in aanmerking voor bijstand? En is dat dan om mensen te dwingen een baan onder niveau aan te nemen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |