Ja natuurlijk. Ons sociale vangnet is belachelijk breed en overdreven op sommige punten.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:39 schreef Joene het volgende:
Dus ook in het sociale vangnet kan heus bezuinigd worden?
En daarentegen op andere punten zo rigide en kommaneukerig.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Ons sociale vangnet is belachelijk breed en overdreven op sommige punten.
Dus ik kan in een week 20 uur werken vanuit mijn eigen bedrijf. Dan krijg ik die week maar 20 uur ww. Logisch. Minder logisch is dus dat ik vanaf dat moment ALTIJD maar 20 uur ww krijg. Ongeacht of ik die week erna weer 20 uurtjes aan mijn eigen bedrijf kan besteden of niet.quote:Op het moment dat u werkzaamheden als zelfstandige gaat uitvoeren bent u voor de uren die u hieraan besteedt geen werknemer meer en kunt u geen aanspraak meer maken op een WW uitkering, dit is niet afhankelijk van het feit of er wel of geen inkomen uit deze werkzaamheden volgt. Deze uren worden oplopend en blijvend gekort op uw uitkering.
Baan onder je niveau accepteren moet je in principe al na 3 maanden of 6 maanden ww. Ben ik niet helemaal zeker van. Bijstand krijg je in principe als je geen recht meer op op andere uitkeringen. En gaat op gezamenlijk inkomen in tegenstelling tot ww wat alleen naar de individuele situatie kijkt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:33 schreef debuurvrouw het volgende:
Echt hè!en dan zijn er dus hoopjes die dat ' vangnet' als hangmat gebruiken.
Hoe irritant! Wanneer kom je in aanmerking voor bijstand? En is dat dan om mensen te dwingen een baan onder niveau aan te nemen?
Nee, dat is niet zo. Voor een kapotte TV krijg je sowieso geen bijzondere bijstand.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik dacht altijd dat als je tv kapot ging je gewoon een zak geld kreeg om bij de mediamarkt een nieuwe te halen. Ik zie die zogenaamd op bijstandsniveau gezinnen ook altijd zo'n plat ding van minimaal een meter aan de muur. Vandaar.
Dit klinkt niet als een lening.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:53 schreef She-Wolf het volgende:
Je hebt recht op (aanvullende) bijstand wanneer het gezinsinkomen onder het bijstandsniveau komt. Idd met een beperking op het vermogen wat je mag hebben.
Oh, en als je dan bijstand hebt en je wasmachine oid gaat kapot krijg je niet zomaar meer bijzondere bijstand. Er wordt dan eerst gekeken of repareren mogelijk en goedkoper is. En ALS je bijzondere bijstand krijgt, dan is dat een lening, die je dus terug moet betalen en gedeeltelijk van je bijstandsuitkering ingehouden wordt.
Hoe dan ook, vind ik het nog steeds belachelijk dat je mensen alle zelfredzaamheid ontneemt. Wanneer uitkeringen eens meer ondersteunend ingezet zouden worden in plaats van als cadeautje gepresenteerd zou dat in mijn opinie veel beter werken.quote:Heeft u ten onrechte of te veel bijzondere bijstand ontvangen, dan kan de gemeente u verplichten die (gedeeltelijk) terug te betalen.
Lang leve Wehkamp etc...quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:58 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Voor een kapotte TV krijg je sowieso geen bijzondere bijstand.
Die TV worden ergens op afbetaling gekocht, of 'krijgen' ze van vrienden, familie etc.![]()
Serieus, een groot deel van mijn cliënten hebben een grotere en plattere tv dan ik heb. NTM playstations, Wii's, Xboxen etc...
Gaat nog wel naar de klotequote:
Veel mensen kunnen die prioriteiten ook niet stellen en komen daardoor in de problemen. Je ziet het vooral bij een aantal bevolkingsgroepen die erg op (materiele) status gericht zijn. Jij en ik hebben misschien vroeger geleerd dat als je iets wilt hebben, je ervoor moet sparen. Maar hele volksstammen krijgen dat nooit mee.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:00 schreef Ticootje het volgende:
Wat me frustreerd aan dat soort taferelen is dat die mensen blijkbaar geen prioriteiten kunnen stellen over wat je nu echt nodig hebt en wat luxe is. Maar hoe minder geld er binnen komt hoe meer recht men lijkt het hebben op luxe goederen.
Doen dat soort bedrijven dan geen kredietcheck ofzo? Jeetje ik moest van alles en nog wat opsturen voor m'n eigen creditcard.quote:
Das mooi kutquote:Op maandag 27 augustus 2012 21:03 schreef Joene het volgende:
[..]
Gaat nog wel naar de kloteNeckerman is zo goed als failliet las ik vorige week .
In de meeste gevallen is bijzondere bijstand een lening. De regels verschillen wel per gemeente. Ik werk vooral in Den Haag, Leidschendam en Zoetermeer en daar is het iig zo.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit klinkt niet als een lening.
[..]
Hoe dan ook, vind ik het nog steeds belachelijk dat je mensen alle zelfredzaamheid ontneemt. Wanneer uitkeringen eens meer ondersteunend ingezet zouden worden in plaats van als cadeautje gepresenteerd zou dat in mijn opinie veel beter werken.
Waarom niet de mogelijkheid om in de WW per week of maand te bekijken hoeveel uur iemand als bijvoorbeeld zzp'er heeft gewerkt in plaats van "oplopend en blijvend".
Ik geef gewoon echt 0 om spullen. Het moet het doen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:04 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Veel mensen kunnen die prioriteiten ook niet stellen en komen daardoor in de problemen. Je ziet het vooral bij een aantal bevolkingsgroepen die erg op (materiele) status gericht zijn. Jij en ik hebben misschien vroeger geleerd dat als je iets wilt hebben, je ervoor moet sparen. Maar hele volksstammen krijgen dat nooit mee.
Kun jij niet een huis fixen?quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:07 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
In de meeste gevallen is bijzondere bijstand een lening. De regels verschillen wel per gemeente. Ik werk vooral in Den Haag, Leidschendam en Zoetermeer en daar is het iig zo.
Wat betreft die korting op je WW ben ik het met je eens. Immers als je in loondienst gaat of als oproepkracht werkt naast je WW wordt dit ook per maand bekeken.
De Duitse holding is al naar de klote en ze gingen kijken wat voor gevolgen dat had voor de Benelux maar stond al bij dat door internet de behoefte aan winkels Neckerman en wehkamp enorm is afgenomen en er weinig kans was dat het zou overleven in Nederland .quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das mooi kutIdeaal dat je 35 spijkerbroeken besteld, thuis op je gemak past en er 35 terug stuurt.
Primeline daar is de media markt gek op met z'n koop nu betaal over 5 jaar televisies en koelkasten .quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:09 schreef She-Wolf het volgende:
Voor de tv's etc is vooral Skala heel populair, die hebben geen bkr check. En dan heb je nog dingen als Comfort Card, Primeline etc....
Ok ok ik spaar wel appeltjes. Maar dat heb ik nodig voor m'n werk.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben een rasechte materialist. Gadgets, computers, horloges... ik wil 't. Maar ja, wel alleen als ik het kan betalen.
Comfort card is Santander. Heel ver van wegblijven!!quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:09 schreef She-Wolf het volgende:
Voor de tv's etc is vooral Skala heel populair, die hebben geen bkr check. En dan heb je nog dingen als Comfort Card, Primeline etc....
Haha, nee als ik het kon, zou ik het doen. Ik werk niet bij of voor de gemeente, maar heb er wel veel mee te maken. Er zijn wel mensen die via ons aan een huis komen, maar daar gaat een traject aan vooraf wat jij niet af wilt leggen. Maatschappelijke opvang etc...quote:
Nee daar pas ik voor. Nachtje leger des heils enzo. Geen zin in jeugdzorg op m'n dak.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:13 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Haha, nee als ik het kon, zou ik het doen. Ik werk niet bij of voor de gemeente, maar heb er wel veel mee te maken. Er zijn wel mensen die via ons aan een huis komen, maar daar gaat een traject aan vooraf wat jij niet af wilt leggen. Maatschappelijke opvang etc...
Skala, bestaat dat nog?quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:09 schreef She-Wolf het volgende:
Mensen doen dat??quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Skala, bestaat dat nog?
36 maanden ¤ 25,= betalen voor een TV van ¤ 300,=![]()
![]()
En dan is hij daarna nog niet van jou
Ik wist serieus niet eens dat dat kon. Ik vond het al belachelijk om een cv ketel te huren. Dus toen die het echt begaf hebben we gewoon ff krom gelegen en een nieuwe gekocht.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:36 schreef E.T. het volgende:
Dat programma met John Williams zag je toch ook steeds van die gevallen die idd wasmachine, tv etc gehuurd/geleasd/geskala'd hadden?
Echt te triest voor woorden..
ze verzieken de markt voor geld. Draaien productie, opereren twee keer omdat je dan twee keer kunt declareren. Als je dit bij een bank zou doen zou je gevierendeeld worden hoor.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:39 schreef Beessie-Jen het volgende:
ligt er ook wel een beetje aan wat voor arts? en welke bijbehorende verantwoordelijkheden...
Op zich niet. Maar de manier waarop is wat minder fleurig.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind 180K niet zo gek voor een goede arts? Als ik zie wat ik al met mijn MBO opleiding bij elkaar sprokkelde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |