abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116069878
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:07 schreef Barreltje het volgende:

[..]

best inhoudelijk argument ook :Y
^O^

want in een verzorgtehuis heb je ook echt 5 lagen management nodig?
Als je ECHT ECHT ECHT denkt dat de zorgkosten jaarlijks met vele miljarden tegelijk stijgen omdat er een paar onnodige managers rondlopen, dan ben je gewoon niet goed snik en erg vatbaar voor goedkope politieke borrelpraat.

In het vorige topic is er al genoeg over gezegd. De belachelijk hoge zorgkosten komen in de eerste plaats door de medische patenten waardoor medicijnen onwijs duur zijn om te kopen (terwijl ze belachelijk goedkoop zijn om te produceren) en op de tweede plaats door de perverse prikkel om maar zoveel mogelijk (vaak onnodige) zorg aan te bieden.
PWBF
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:08:35 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_116069912
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan hoef je toch niet elke week naar de huisarts?
Nee, maar als ik kijk naar de verstoppingsperikelen van Ruben, dan heb ik echt wel vaker dan 5 keer bij de huisarts gezeten op jaarbasis :X
Simpelweg ook om medicijnen zus, medicijnen zo, foto om te kijken of het weg is, toch niet weg, andere medicijnen, misschien toch een dietist doen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116070002
Het houdt in elk geval de mensen tegen die om een verkoudheid een antibioticakuur eisen en als ze die niet krijgen gewoon 3x per week naar de huisarts gaan...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 augustus 2012 @ 16:11:49 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116070050
Ik vind dat basiszorg JUIST buiten een eigen risico moet vallen. Een beetje huisarts voorkomt zorgkosten in mijn opinie. Als je tenminste een huisarts hebt die zelf een abces durft open te snijden enzo.
pi_116070087
en ik wil best wel eens de kosten van een medicijn doorrekenen hoor..
wat denk je dat al die apparatuur voor het onderzoeken kost?
een gemiddelde GC kost toch snel wel een half miljoen ofzo..
en daar heb je er dan wel een paar van nodig.. voor de ontwikkeling van 1 medicijn..
en zo'n lab figuurtje.. die kost ook nog wel wat.. als zijn salaris zo'n 4000 bruto is ( MSC, niet eens een PHd) dan zijn de kosten voor een bedrijf toch al snel 6? - 7? k?
en hoe lang denk je dat het duurt voordat zo'n mannetje eindelijk een goed medicijn gevonden heeft?
of.. iig iets wat er op lijkt.. want op het moment dat ie iets gevonden heeft "wat er op lijkt"wordt er al een patent voor aangevraagd.. als dat medicijn dan eindelijk eens doorontwikkeld is ben je wel 2-3 jaar verder.. DAN moet er nog onderzoek gedaan worden op levende organismen, 2-3 jaar verder, nog door de medische molen om het goed te laten keuren 1 jaar verder.. dus in het slechtste geval hou je 4 jaar over om je medicijn terug te verdienen..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_116070104
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, maar waarom moeten we met z'n allen opdraaien voor die kasplantjes? Als een familie zo graag een kasplantje in leven wil houden, dan betalen ze dat zelf maar.
in de praktijk heb je niet altijd keuze. ze vertellen je dat je kind op de nicu komt na de spoedkeizersnee, ze vertellen je dat het kind geen kleertjes aanmag en wanneer dan wel. ze vertellen je een uur van te voren dat het kind naar de andere kant van het land gaat voor een risicovolle (doch laatste kans) behandeling. daar zit geen snipper keuze in.

ik denk dat je idd een hoop winst kan halen op alle vlakken wanneer je mensen gewoon eerlijk de keuze geeft. staat dan tegenover dat artsen dan wel de tijd moeten nemen om dingen eerlijk uit te leggen. dus met goede voorlichting enzo.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_116070121
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als je ECHT ECHT ECHT denkt dat de zorgkosten jaarlijks met vele miljarden tegelijk stijgen omdat er een paar onnodige managers rondlopen, dan ben je gewoon niet goed snik en erg vatbaar voor goedkope politieke borrelpraat.

hi..
ik ben barreltje.. ( aangenaam?) kennis te maken ??
pi_116070172
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:13 schreef Barreltje het volgende:

[..]

hi..
ik ben barreltje.. ( aangenaam?) kennis te maken ??
hoi ik ben Nielsch en ik vertel soms hoe het is.
PWBF
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:15:08 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_116070198
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:10 schreef Ticootje het volgende:
Het houdt in elk geval de mensen tegen die om een verkoudheid een antibioticakuur eisen en als ze die niet krijgen gewoon 3x per week naar de huisarts gaan...
We zouden gewoon dat soort mensen moeten snijden dus?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116070205
Hoi ik ben Luigi ik ben 12 jaar en doe Woody Woodpecker na!

#melig
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:16:20 #11
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116070243
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

hoi ik ben Nielsch en ik vertel soms hoe ik denk dat het is.
^O^
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:16:39 #12
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_116070260
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:15 schreef Troel het volgende:

[..]

We zouden gewoon dat soort mensen moeten snijden dus?
Yup. Kop eraf! 8-)
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:17:34 #13
2964 Armageddon
pi_116070304
Ik wil m'n anus laten tatoeëren. Zou dat ook vergoed worden?
pi_116070312
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:17 schreef Armageddon het volgende:
Ik wil m'n anus laten tatoeëren. Zou dat ook vergoed worden?
Als je SP stemt wel!
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:18:07 #15
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116070321
maar serieus..
als ik hoor dat er in het verzorgings tehuis waar mijn moeder werkte geen geld meer is voor dag activiteiten en een warme maaltijd 's avonds.. maar er WEL een interim manager binnengehaald wordt voor 4 ton (!!) per jaar..
daar zakt wel mijn broek van af hoor! :o
voor 4 ton kan je een hoop warme maaltijden serveren ..
pi_116070324
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

In het vorige topic is er al genoeg over gezegd. De belachelijk hoge zorgkosten komen in de eerste plaats door de medische patenten waardoor medicijnen onwijs duur zijn om te kopen (terwijl ze belachelijk goedkoop zijn om te produceren) en op de tweede plaats door de perverse prikkel om maar zoveel mogelijk (vaak onnodige) zorg aan te bieden.
Derde reden is natuurlijk de vergrijzing en de drang om oudjes in dit land HEUL ERRUG ZIELUG te vinden zodat we daar ook maar miljarden extra per jaar tegenaan smijten.
PWBF
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:18:26 #17
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116070331
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:17 schreef Luigi het volgende:

[..]

Als je SP stemt wel!
alleen als je in de bijstand zit :{w
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:18:53 #18
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_116070345
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:13 schreef simmu het volgende:

[..]

in de praktijk heb je niet altijd keuze. ze vertellen je dat je kind op de nicu komt na de spoedkeizersnee, ze vertellen je dat het kind geen kleertjes aanmag en wanneer dan wel. ze vertellen je een uur van te voren dat het kind naar de andere kant van het land gaat voor een risicovolle (doch laatste kans) behandeling. daar zit geen snipper keuze in.

ik denk dat je idd een hoop winst kan halen op alle vlakken wanneer je mensen gewoon eerlijk de keuze geeft. staat dan tegenover dat artsen dan wel de tijd moeten nemen om dingen eerlijk uit te leggen. dus met goede voorlichting enzo.
In andere ziekenhuizen gebeurt dat dus wel.

Ik denk dat juist de 1e bezoeken aan een huisarts onder de basiszorg moeten vallen en dat er na een x aantal bezoeken een eigen risico betaald moet worden.
Je wilt voorkomen dat mensen met ernstige dingen door blijven lopen omdat ze een tientje voor een huisartsbezoek niet kunnen betalen maar uiteindelijk heel veel zorgkosten genereren doordat ze te laat een arts bezoeken.
A grand adventure has begun.
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:18:58 #19
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_116070348
Gaan we in de zorgkosten snijden? Nou doe mij en alle andere zieken maar een pil van drion dan. Eenmalig een uitgave en daarna jarenlang besparen :9
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_116070380
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:18 schreef Barreltje het volgende:
maar serieus..
als ik hoor dat er in het verzorgings tehuis waar mijn moeder werkte geen geld meer is voor dag activiteiten en een warme maaltijd 's avonds.. maar er WEL een interim manager binnengehaald wordt voor 4 ton (!!) per jaar..
daar zakt wel mijn broek van af hoor! :o
voor 4 ton kan je een hoop warme maaltijden serveren ..
True, dat snap ik, ik zeg ook niet dat het allemaal normaal verdeeld is, maar de structurele problemen los je niet op met het aanpakken van managers.
PWBF
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:19:57 #21
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116070383
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Derde reden is natuurlijk de vergrijzing en de drang om oudjes in dit land HEUL ERRUG ZIELUG te vinden zodat we daar ook maar miljarden extra per jaar tegenaan smijten.
mja.. maar daar moeten we zelf ook wat pragmatischer in zijn denk ik..
mijn moeder bv ( ze is nu 64 jaar) heeft nu al gezegd dat ze nooit gereanimeerd wil worden.. ze heeft een leuk leven gehad.. en als het zo slecht gaat.. dan is het mooi geweest..

mja.. dat hebben we dan maar te accepteren..
pi_116070410
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:18 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Gaan we in de zorgkosten snijden? Nou doe mij en alle andere zieken maar een pil van drion dan. Eenmalig een uitgave en daarna jarenlang besparen :9
Gewoon bij de kruidvat in het schap dat ding?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:21:12 #23
2964 Armageddon
pi_116070422
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:17 schreef Luigi het volgende:

[..]

Als je SP stemt wel!
Wat is die Roemer toch een baas he?
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:21:17 #24
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_116070426
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewoon bij de kruidvat in het schap dat ding?
Precies. Hoeft ook niet vergoed te worden verder. Voordelen all over the place O+
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_116070464
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:19 schreef Barreltje het volgende:

[..]

mja.. maar daar moeten we zelf ook wat pragmatischer in zijn denk ik..
mijn moeder bv ( ze is nu 64 jaar) heeft nu al gezegd dat ze nooit gereanimeerd wil worden.. ze heeft een leuk leven gehad.. en als het zo slecht gaat.. dan is het mooi geweest..

mja.. dat hebben we dan maar te accepteren..
Met respect voor ieders keuze, dat vind ik zoiets raars. Als je 64 bent kun je nog best een reanimatie overleven en nog 20 jaar in blakende gezondheid doorbrengen. Waarom zo subiet? Het zou mij meer te doen zijn om hoé ik zo'n reanimatie uitkom (als kasplantje of 'gewoon')...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')