Als je ECHT ECHT ECHT denkt dat de zorgkosten jaarlijks met vele miljarden tegelijk stijgen omdat er een paar onnodige managers rondlopen, dan ben je gewoon niet goed snik en erg vatbaar voor goedkope politieke borrelpraat.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:07 schreef Barreltje het volgende:
[..]
best inhoudelijk argument ook![]()
![]()
want in een verzorgtehuis heb je ook echt 5 lagen management nodig?
Nee, maar als ik kijk naar de verstoppingsperikelen van Ruben, dan heb ik echt wel vaker dan 5 keer bij de huisarts gezeten op jaarbasisquote:Op maandag 27 augustus 2012 16:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan hoef je toch niet elke week naar de huisarts?
in de praktijk heb je niet altijd keuze. ze vertellen je dat je kind op de nicu komt na de spoedkeizersnee, ze vertellen je dat het kind geen kleertjes aanmag en wanneer dan wel. ze vertellen je een uur van te voren dat het kind naar de andere kant van het land gaat voor een risicovolle (doch laatste kans) behandeling. daar zit geen snipper keuze in.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, maar waarom moeten we met z'n allen opdraaien voor die kasplantjes? Als een familie zo graag een kasplantje in leven wil houden, dan betalen ze dat zelf maar.
hi..quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je ECHT ECHT ECHT denkt dat de zorgkosten jaarlijks met vele miljarden tegelijk stijgen omdat er een paar onnodige managers rondlopen, dan ben je gewoon niet goed snik en erg vatbaar voor goedkope politieke borrelpraat.
hoi ik ben Nielsch en ik vertel soms hoe het is.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:13 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hi..
ik ben barreltje.. ( aangenaam?) kennis te maken ??
We zouden gewoon dat soort mensen moeten snijden dus?quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:10 schreef Ticootje het volgende:
Het houdt in elk geval de mensen tegen die om een verkoudheid een antibioticakuur eisen en als ze die niet krijgen gewoon 3x per week naar de huisarts gaan...
quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hoi ik ben Nielsch en ik vertel soms hoe ik denk dat het is.
Yup. Kop eraf!quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:15 schreef Troel het volgende:
[..]
We zouden gewoon dat soort mensen moeten snijden dus?
Als je SP stemt wel!quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:17 schreef Armageddon het volgende:
Ik wil m'n anus laten tatoeëren. Zou dat ook vergoed worden?
Derde reden is natuurlijk de vergrijzing en de drang om oudjes in dit land HEUL ERRUG ZIELUG te vinden zodat we daar ook maar miljarden extra per jaar tegenaan smijten.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je ECHT ECHT ECHT denkt dat de zorgkosten jaarlijks met vele miljarden tegelijk stijgen omdat er een paar onnodige managers rondlopen, dan ben je gewoon niet goed snik en erg vatbaar voor goedkope politieke borrelpraat.
In het vorige topic is er al genoeg over gezegd. De belachelijk hoge zorgkosten komen in de eerste plaats door de medische patenten waardoor medicijnen onwijs duur zijn om te kopen (terwijl ze belachelijk goedkoop zijn om te produceren) en op de tweede plaats door de perverse prikkel om maar zoveel mogelijk (vaak onnodige) zorg aan te bieden.
alleen als je in de bijstand zitquote:
In andere ziekenhuizen gebeurt dat dus wel.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:13 schreef simmu het volgende:
[..]
in de praktijk heb je niet altijd keuze. ze vertellen je dat je kind op de nicu komt na de spoedkeizersnee, ze vertellen je dat het kind geen kleertjes aanmag en wanneer dan wel. ze vertellen je een uur van te voren dat het kind naar de andere kant van het land gaat voor een risicovolle (doch laatste kans) behandeling. daar zit geen snipper keuze in.
ik denk dat je idd een hoop winst kan halen op alle vlakken wanneer je mensen gewoon eerlijk de keuze geeft. staat dan tegenover dat artsen dan wel de tijd moeten nemen om dingen eerlijk uit te leggen. dus met goede voorlichting enzo.
True, dat snap ik, ik zeg ook niet dat het allemaal normaal verdeeld is, maar de structurele problemen los je niet op met het aanpakken van managers.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:18 schreef Barreltje het volgende:
maar serieus..
als ik hoor dat er in het verzorgings tehuis waar mijn moeder werkte geen geld meer is voor dag activiteiten en een warme maaltijd 's avonds.. maar er WEL een interim manager binnengehaald wordt voor 4 ton (!!) per jaar..
daar zakt wel mijn broek van af hoor!![]()
voor 4 ton kan je een hoop warme maaltijden serveren ..
mja.. maar daar moeten we zelf ook wat pragmatischer in zijn denk ik..quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Derde reden is natuurlijk de vergrijzing en de drang om oudjes in dit land HEUL ERRUG ZIELUG te vinden zodat we daar ook maar miljarden extra per jaar tegenaan smijten.
Gewoon bij de kruidvat in het schap dat ding?quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:18 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Gaan we in de zorgkosten snijden? Nou doe mij en alle andere zieken maar een pil van drion dan. Eenmalig een uitgave en daarna jarenlang besparen
Precies. Hoeft ook niet vergoed te worden verder. Voordelen all over the placequote:Op maandag 27 augustus 2012 16:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon bij de kruidvat in het schap dat ding?
Met respect voor ieders keuze, dat vind ik zoiets raars. Als je 64 bent kun je nog best een reanimatie overleven en nog 20 jaar in blakende gezondheid doorbrengen. Waarom zo subiet? Het zou mij meer te doen zijn om hoé ik zo'n reanimatie uitkom (als kasplantje of 'gewoon')...quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:19 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mja.. maar daar moeten we zelf ook wat pragmatischer in zijn denk ik..
mijn moeder bv ( ze is nu 64 jaar) heeft nu al gezegd dat ze nooit gereanimeerd wil worden.. ze heeft een leuk leven gehad.. en als het zo slecht gaat.. dan is het mooi geweest..
mja.. dat hebben we dan maar te accepteren..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |