abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116048068
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:34 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Het grappigste is eigenlijk vooral dat mensen erin geloven. Of treurig, net hoe je het bekijkt natuurlijk.
Hoe bedoel je erin geloven? Het zijn standpunten.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:56:42 #182
351780 Piye
King of Kush
pi_116048319
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:45 schreef dawg het volgende:

[..]

de onzichtbare hand die de markt stuurt lijkt me op sommige terreinen pertinente onzin, maar goed. :)
Mij ook, daarbij verliezen veel vrije markt fanaten helemaal uit het oog dat in een compleet vrije markt kleine bedrijven zijn overgeleverd aan de wil van de grote. Overigens is dat nu ook al best wel erg.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_116067949
quote:
Alleen in het pakket van de PVV zal de werkloosheid op de korte termijn (2017) met een half procent afnemen. Op de lange termijn (tot 2040) is het verschil in de werkgelegenheid tussen de VVD en de SP het grootst: een verschil van een half miljoen banen.
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)a-alle-partijen.html

Een verschil van een half miljoen banen tussen de SP en VVD.
Volgens mij wordt het nu niet moeilijk voor mensen om een partij te kiezen.
Dit is wel echt schokkend... niet zon groot verschil verwacht.
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:25:23 #184
158641 Babbelegoegje
geen babbelegoegjes
pi_116068124
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:36 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus.
Bedankt voor het voorbeeld.
Dat was ik niet, maar ik lees hier trots, dat is wat anders dan superieur.
Liefde vind je niet als je het zoekt, liefde overkomt je, tegen wil en dank.
Liefde kan je maken en breken.
pi_116068388
Na de CPB doorrekening is het toch wel duidelijk: De SP.

De VVD zorgt op korte termijn voor minder werkgelegenheid, minder koopkracht en gaat ook nog eens de zorg behoorlijk uitkleden. Als er al schaarste is op de arbeidsmarkt hebben we bij de VVD meer banen maar dan moeten we dus mensen uit het buitenland gaan halen om ze op te vullen.

Dat laatste vind ik eigenlijk het ergste. De VVD bezuinigt 5 miljard op de zorg door het eenvoudig weg te schrappen en over te laten aan de familie/vrijwilligers, dat bedrag staat dus ook niet in de CPB cijfers als lastenverzwaring omdat het CPB lastenverzwaringen alleen in geld uitdrukt. In geld is het niet erg maar qua belasting van de Nederlanders is het wel erg, het is een enorme lastenverzwaring voor patienten en mantelzorgers qua werk.
pi_116069736
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:32 schreef Wespensteek het volgende:

De VVD zorgt op korte termijn voor minder werkgelegenheid, minder koopkracht en gaat ook nog eens de zorg behoorlijk uitkleden. Als er al schaarste is op de arbeidsmarkt hebben we bij de VVD meer banen maar dan moeten we dus mensen uit het buitenland gaan halen om ze op te vullen.

Dat laatste vind ik eigenlijk het ergste. De VVD bezuinigt 5 miljard op de zorg door het eenvoudig weg te schrappen en over te laten aan de familie/vrijwilligers, dat bedrag staat dus ook niet in de CPB cijfers als lastenverzwaring omdat het CPB lastenverzwaringen alleen in geld uitdrukt. In geld is het niet erg maar qua belasting van de Nederlanders is het wel erg, het is een enorme lastenverzwaring voor patienten en mantelzorgers qua werk.
Dit dus. :)

Ik moet zeggen dat ik vooraf erg nieuwsgierig was naar de uitkomst van de CPB doorrekening van het SP programma, en zo m'n twijfels had over de financiële degelijkheid van het SP programma. Daarom dat ik nog overwoog PvdA te stemmen.

Nu moet ik concluderen dat ik de uitkomsten erg vind meevallen. Ook in 2013 haalt de SP op een haar na de begrotingsnorm van 3%, waar rechts Nederland ons kommer en kwel voorspelde, en in 2017 is het begrotingstekort ook onder de SP teruggedrongen, al komt geen enkele partij in 2017 tot het volledig terugdringen naar een begrotingsevenwicht. Zelfs niet met de draconische en maatschappelijk ontwrichtende bezuinigingen van de VVD.

Bovendien zal de koopkracht en de banengroei sterk toenemen onder de SP op de korte termijn, en verbeterd de houdbaarheid van de overheidsfinanciën in 2017 met 3 miljard.

Wel zal op de lange termijn - in 2040 - onder de SP de werkgelegenheid afnemen, meer cijfers over de lange termijn tot 2040 heb ik nog niet kunnen vinden.

Maar in 2040 is de grote vergrijzingsgolf ook voorbij, en zal de bevolking gaan krimpen. Een afname van de werkgelegenheid hoeft dan ook niet per definitie slecht te zijn, en kan wellicht tegen die tijd in dat geval weleens voordelig uitpakken voor de economie. Maar goed, 2040 is uiteraard nog zo ver weg dat daar geen zinnig woord over valt te zeggen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_116071756
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:01 schreef danos het volgende:
VVD natuurlijk, niet handjes op houden maar handjes uit de mouwen.
Door dit soort uitspraken die nu al veel te lang worden gedaan, ga ik een proteststem uitbrengen op de SP. Ik ben het werkelijk spuugzat dat mensen die het niet breed hebben, door sommige VVDers allemaal worden weggezet als lui.

Ik werk zelf keihard op een wat lagere functie in het bedrijf en mijn collega's met dezelfde functie doen hetzelfde. Toch krijgen we geen vetpot betaald, maar de managers en andere mensen boven ons krijgen meer betaald terwijl ze minder hard werken dan wij.

Regelmatig betrap ik 1 van mijn superieuren op het de hele dag zitten internetten en wij worden continu op onze vingers getikt als we niet elke minuut van de dag productief zijn.

VVDers zijn niet allemaal mensen die heel hard werken, want een deel van de VVDers zijn gewoon mensen met een groot ego die zich beter voelen dan de gewone arbeider en ons zien als een "human resource" of een "fte". En omdat ze beter zijn dan de gewone man, wordt de gewone arbeider weggezet als lui als hij begint te zeuren dat er dingen niet helemaal kloppen. Nee arbeiders moeten vooral hun bek dicht houden volgens sommige VVDers lijkt het, want ze zijn nou eenmaal minderwaardig.

Mijn stem gaat naar de SP omdat ik in de afgelopen jaren een grotere hekel heb gekregen aan de arrogantie van de zogenaamde "slimme harde werkers" uit het middenmanagement en hoger management dan de hekel die ik heb aan de echte luie flikkers die idd niets toevoegen aan de maatschappij.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_116072471
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:47 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Sommigen van ons vinden solidariteit en naastenliefde inderdaad vanzelfsprekend en misschien zelfs wel simpelweg een kwestie van fatsoen. Helaas neemt het aantal abject egoïstische klootzakken met een structureel gebrek aan normbesef hand over hand toe. Misschien dat DAT het werkelijke probleem in Nederland is. Oververwende kutkoters die nooit geleerd hebben om hun speelgoed te delen en door de vele aandacht van hun mama, het abusievelijke idee hebben gekregen dat het universum om hen draaid.
^O^

afgezien van de spelfoutjes ;)
pi_116072899
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:32 schreef Wespensteek het volgende:

Dit dus. Zo zie je maar weer: al dat gemekker over hoe de SP ongecontroleerd geld gaat uitgeven en ons zo de afgrond in zal duwen is niets meer dan ordinaire bangmakerij. Het lijkt erop dat het financiele beleid van de SP gewoon degelijk is. ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_116073698
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dit dus. :)

Ik moet zeggen dat ik vooraf erg nieuwsgierig was naar de uitkomst van de CPB doorrekening van het SP programma, en zo m'n twijfels had over de financiële degelijkheid van het SP programma. Daarom dat ik nog overwoog PvdA te stemmen.

Nu moet ik concluderen dat ik de uitkomsten erg vind meevallen. Ook in 2013 haalt de SP op een haar na de begrotingsnorm van 3%, waar rechts Nederland ons kommer en kwel voorspelde, en in 2017 is het begrotingstekort ook onder de SP teruggedrongen, al komt geen enkele partij in 2017 tot het volledig terugdringen naar een begrotingsevenwicht. Zelfs niet met de draconische en maatschappelijk ontwrichtende bezuinigingen van de VVD.

Bovendien zal de koopkracht en de banengroei sterk toenemen onder de SP op de korte termijn, en verbeterd de houdbaarheid van de overheidsfinanciën in 2017 met 3 miljard.

Wel zal op de lange termijn - in 2040 - onder de SP de werkgelegenheid afnemen, meer cijfers over de lange termijn tot 2040 heb ik nog niet kunnen vinden.

Maar in 2040 is de grote vergrijzingsgolf ook voorbij, en zal de bevolking gaan krimpen. Een afname van de werkgelegenheid hoeft dan ook niet per definitie slecht te zijn, en kan wellicht tegen die tijd in dat geval weleens voordelig uitpakken voor de economie. Maar goed, 2040 is uiteraard nog zo ver weg dat daar geen zinnig woord over valt te zeggen.
Het verkiezingsprogramma is dan ook gemaakt voor de komende 4 jaar, niet 28.

Als we in 2020 weer goed op weg zijn gaan alle partijen uiteraard passende plannen verzinnen voor de situatie die zich dan voordoet.
Alles moet ROOD.
pi_116074790
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:51 schreef Wazzim het volgende:

[..]

Het verkiezingsprogramma is dan ook gemaakt voor de komende 4 jaar, niet 28.

Als we in 2020 weer goed op weg zijn gaan alle partijen uiteraard passende plannen verzinnen voor de situatie die zich dan voordoet.
En dan gaat tegen die tijd de kiezer weer zijn mening geven over die plannen. Prima toch? :)
pi_116075429
quote:

[..]

Sommigen van ons vinden solidariteit en naastenliefde inderdaad vanzelfsprekend en misschien zelfs wel simpelweg een kwestie van fatsoen. Helaas neemt het aantal abject egoïstische klootzakken met een structureel gebrek aan normbesef hand over hand toe. Misschien dat DAT het werkelijke probleem in Nederland is. Oververwende kutkoters die nooit geleerd hebben om hun speelgoed te delen en door de vele aandacht van hun mama, het abusievelijke idee hebben gekregen dat het universum om hen draaid.
14.gif .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_116087002
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Door dit soort uitspraken die nu al veel te lang worden gedaan, ga ik een proteststem uitbrengen op de SP. Ik ben het werkelijk spuugzat dat mensen die het niet breed hebben, door sommige VVDers allemaal worden weggezet als lui.

Ik werk zelf keihard op een wat lagere functie in het bedrijf en mijn collega's met dezelfde functie doen hetzelfde. Toch krijgen we geen vetpot betaald, maar de managers en andere mensen boven ons krijgen meer betaald terwijl ze minder hard werken dan wij.

Regelmatig betrap ik 1 van mijn superieuren op het de hele dag zitten internetten en wij worden continu op onze vingers getikt als we niet elke minuut van de dag productief zijn.

VVDers zijn niet allemaal mensen die heel hard werken, want een deel van de VVDers zijn gewoon mensen met een groot ego die zich beter voelen dan de gewone arbeider en ons zien als een "human resource" of een "fte". En omdat ze beter zijn dan de gewone man, wordt de gewone arbeider weggezet als lui als hij begint te zeuren dat er dingen niet helemaal kloppen. Nee arbeiders moeten vooral hun bek dicht houden volgens sommige VVDers lijkt het, want ze zijn nou eenmaal minderwaardig.

Mijn stem gaat naar de SP omdat ik in de afgelopen jaren een grotere hekel heb gekregen aan de arrogantie van de zogenaamde "slimme harde werkers" uit het middenmanagement en hoger management dan de hekel die ik heb aan de echte luie flikkers die idd niets toevoegen aan de maatschappij.
Je hebt dus ongeveer hetzelfde soort rare argumentatie als die egotrippende managers die het hebben over handje ophouden.
pi_116087603
quote:

[..]

Ik kan het me helemaal voorstellen dat je zo denkt.

Zelf ben ik ondernemer (hardwerkend dus volgens de VVD en dat is ook zo), werk zelfstandig als belastingadviseur en daarom weet ik dat ik met mijn inkomen echt niet bij de VVD moet zijn. De VVD is helemaal niet goed voor ondernemers zoals velen denken. Ja voor multinationals e.d., maar niet voor gewone ondernemers met een eenmanszaak of een VOF.
pi_116087660
quote:

[..]

Leren om te delen? Afpakken door middel van dwang bedoel je?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_116087834
En sowieso snap ik niet waarom iedereen die Keynesiaanse modellen van het CPB serieus neemt? Het is onmogelijk om een paar jaar voorruit te kijken, want als dat zo was had het CPB ook wel de kredietcrisis voorspeld. CPB-modellen serieus nemen is als Sim City spelen met een outlook van een paar jaar.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_116089523
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:38 schreef teknomist het volgende:
En sowieso snap ik niet waarom iedereen die Keynesiaanse modellen van het CPB serieus neemt? Het is onmogelijk om een paar jaar voorruit te kijken, want als dat zo was had het CPB ook wel de kredietcrisis voorspeld. CPB-modellen serieus nemen is als Sim City spelen met een outlook van een paar jaar.
Ik neem de CPB modellen serieuzer dan de praatjes van de politici.
Hier zit tenminste een gedachte achter en wordt er zoveel mogelijk geprobeerd met cijfers en feiten de financiële situatie te laten zien.
Natuurlijk zijn het geen voorspellers maar het is zeker een goede onderbouwing.

Jammer dat bijv. de libertarische partij dit niet doet vooral omdat ik me afvraag hoe ze alles financieel halen als je kijkt hoeveel ze willen veranderen en hoe weinig belasting ze binnenkrijgen.
pi_116089967
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:38 schreef teknomist het volgende:
De meest onbetrouwbare factor lijkt me dan nog steeds de politici die dit beleid beloven uit te voeren, en niet zozeer de voorspelbaarheid van de economie an sich.
  maandag 27 augustus 2012 @ 23:24:24 #199
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_116090260
VVD en SP zijn beide pauper. Ik geef SP wel een kans. VVD is wel lang genoeg bezig en ja ik kan idd zien dat er verandering is en dat we een regering hebben :')
graag op anoniem
pi_116091496
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik kan het me helemaal voorstellen dat je zo denkt.

Zelf ben ik ondernemer (hardwerkend dus volgens de VVD en dat is ook zo), werk zelfstandig als belastingadviseur en daarom weet ik dat ik met mijn inkomen echt niet bij de VVD moet zijn. De VVD is helemaal niet goed voor ondernemers zoals velen denken. Ja voor multinationals e.d., maar niet voor gewone ondernemers met een eenmanszaak of een VOF.
Waar stem je dan op?

Het is ook een illusie dat de VVD liberaal is natuurlijk, of voorstander is van een vrije markt.
pi_116091795
Tja, ik heb de laatste 10 jaar altijd D66 gestemd vanwege hun liberale en vooruitstrevende ideeen. Maar de laatste tijd valt Pechtold me erg tegen, zeker met het Kunduzakkoord.
Deze keer ga ik PvdA stemmen. Als je me dat een jaar geleden had gezegd had ik je voor gek verklaard
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 01:31:00 #202
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_116094112
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Tja, ik heb de laatste 10 jaar altijd D66 gestemd vanwege hun liberale en vooruitstrevende ideeen. Maar de laatste tijd valt Pechtold me erg tegen, zeker met het Kunduzakkoord.
Deze keer ga ik PvdA stemmen. Als je me dat een jaar geleden had gezegd had ik je voor gek verklaard
Ik denk misschien ook dat ik voor de PVDA ga. SP vind ik mwoa mwoa een beetje TE .VVD geloof ik niet meer in vooral na die blunder van Rutte ( alweer liegen ) en hun beurt is voorbij.
graag op anoniem
pi_116095197
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:24 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je hebt dus ongeveer hetzelfde soort rare argumentatie als die egotrippende managers die het hebben over handje ophouden.
Wie kaatst kan de bal terug verwachten ^O^
pi_116095289
SP, zonder twijfel. Rechts genoeg tijd gehad om er een puinzooi van te maken. Overigens zou ik eerder PvdA stemmen denk ik... minder populistisch, ook al stelt de partij zich soms te slap op.
pi_116097724
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:10 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ik neem de CPB modellen serieuzer dan de praatjes van de politici.
Hier zit tenminste een gedachte achter en wordt er zoveel mogelijk geprobeerd met cijfers en feiten de financiële situatie te laten zien.
Natuurlijk zijn het geen voorspellers maar het is zeker een goede onderbouwing.

Jammer dat bijv. de libertarische partij dit niet doet vooral omdat ik me afvraag hoe ze alles financieel halen als je kijkt hoeveel ze willen veranderen en hoe weinig belasting ze binnenkrijgen.
De hele financiele onderbouwing is zinloos omdat er enerzijds natuurlijk uiteindelijk niks van terecht komt. Het CPB berekent de effecten van een combinatie van maatregelen zoals die in een programma staan; en een programma wordt nooit helemaal uitgevoerd, tenzij een partij 100% van de zetels haalt. Anderzijds hoeft er maar een kleine onverwachte wending te gebeuren in de economie in een factor het CPB als gegeven beschouwd (voornamelijk exogene factoren vanuit het buitenland) en de hele doorrekening is waardeloos.

Ik ben het er over eens dat politici nog onbetrouwbaarder zijn dus dan zeg ik zeg: garbage in, garbage out. Je kunt geen onbetrouwbare informatie gebruiken om een betrouwbare doorrekening te maken.

Ik weet niet wat het officiele standpunt van de LP is in deze, maar ik kan me voorstellen dat de plannen van LP nog eens niet in te voeren zijn in de modellen van het CPB, omdat deze waarschijnlijk te radicaal en in strijd zijn met de premissen in deze modellen. Daarnaast zijn de CPB-modellen op Keynesiaanse leest geschoeid en zo als bekend is het libertarisme over het algemeen aanhanger van de Oostenrijkse School en niet van Keynes.

Centraal Planbureau klinkt trouwens als een communistisch instituut. :D Misschien dat daarom de socialistische TK alles graag laat doorrekenen…
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:47:38 #206
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_116099028
Hoe kom je erbij dat de modellen op keynesiaanse leest geschoeid zijn?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_116099158
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:38 schreef teknomist het volgende:

Ik weet niet wat het officiele standpunt van de LP is in deze, maar ik kan me voorstellen dat de plannen van LP nog eens niet in te voeren zijn in de modellen van het CPB, omdat deze waarschijnlijk te radicaal en in strijd zijn met de premissen in deze modellen.
Ik denk dat een belangrijker factor is dat de LP waar het over de cijfertjes gaat geen flauw benul hebben waar ze over praten. Dat bleek ook weer geweldig uit de antwoorden op dat interview. Financieel-economisch is het allemaal wensdenken met een basis van drijfzand. Alles kan betaald worden uit de aardgasbaten, geweldig idee maar stiekem wel kansloos als je er iets dieper in duikt natuurlijk. We gaan alle staatsbezittingen verkopen om afgesproken verplichtingen zoals de AOW af te kopen maar hoe komen we dan van de staatsschuld af?

quote:
Daarnaast zijn de CPB-modellen op Keynesiaanse leest geschoeid en zo als bekend is het libertarisme over het algemeen aanhanger van de Oostenrijkse School en niet van Keynes.
Dat maakt voor de uitkomsten niet zo gek veel uit natuurlijk. Of de Oostenrijkers moeten wel heel erg buiten alle werkelijkheid staan ;)
quote:
Centraal Planbureau klinkt trouwens als een communistisch instituut. :D Misschien dat daarom de socialistische TK alles graag laat doorrekenen…
Dit is geneuzel :P.
pi_116099443
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik denk dat een belangrijker factor is dat de LP waar het over de cijfertjes gaat geen flauw benul hebben waar ze over praten. Dat bleek ook weer geweldig uit de antwoorden op dat interview. Financieel-economisch is het allemaal wensdenken met een basis van drijfzand. Alles kan betaald worden uit de aardgasbaten, geweldig idee maar stiekem wel kansloos als je er iets dieper in duikt natuurlijk. We gaan alle staatsbezittingen verkopen om afgesproken verplichtingen zoals de AOW af te kopen maar hoe komen we dan van de staatsschuld af?

[..]

Dat maakt voor de uitkomsten niet zo gek veel uit natuurlijk. Of de Oostenrijkers moeten wel heel erg buiten alle werkelijkheid staan ;)

[..]

Dit is geneuzel :P.
Kreten als "de economie stimuleren/niet kapot bezuinigen" zijn op achterhaalde onzin gebaseerd. Waarom denk je dat economen van de Oostenrijkse school deze crisis al hebben zien aankomen? Voor al de huidige politici en mensen als Nout Wellink was het een verrassing. Heb je enig idee wat bijvoorbeeld Wouter Bos allemaal voor dingen heeft geroepen? De crisis gaat aan Nederland voorbij enzovoorts. Maar laat ze maar lekker aanmodderen. Maar mensen die er tijdig op wijzen dat het niet goed gaat, en waarom, en dan stap voor stap uitleggen wat de politci gaan doen, en waarom het niet werkt, wat vervolgens precies uitkomt, die moet je lekker negeren. Wensdenken en drijfzand... ga buiten spelen man.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:07:34 #209
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_116099494
quote:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)k-om-te-werken.dhtml Dat soort mensen wil de SP dus nog meer geld geven. + denken dat alle mensen die het goed hebben de hele dag niksdoen :')
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_116099561
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Kreten als "de economie stimuleren/niet kapot bezuinigen" zijn op achterhaalde onzin gebaseerd. Waarom denk je dat economen van de Oostenrijkse school deze crisis al hebben zien aankomen? Voor al de huidige politici en mensen als Nout Wellink was het een verrassing. Heb je enig idee wat bijvoorbeeld Wouter Bos allemaal voor dingen heeft geroepen? De crisis gaat aan Nederland voorbij enzovoorts. Maar laat ze maar lekker aanmodderen. Maar mensen die er tijdig op wijzen dat het niet goed gaat, en waarom, en dan stap voor stap uitleggen wat de politci gaan doen, en waarom het niet werkt, wat vervolgens precies uitkomt, die moet je lekker negeren. Wensdenken en drijfzand... ga buiten spelen man.
Je draait er zoals gebruikelijk weer omheen. Je favoriete LP heeft gewoon goed doordacht financieel plaatje. Heel vervelend om zoiets toe te geven, dat snap ik maar helaas is het de realiteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')