Daarom. Dit is nou echt iemand die geschiedenis schrijft. Bijvoorbeeld MJ ook wel, maar dat is maar muziek.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:08 schreef karton2 het volgende:
Deze man wordt nog veel eeuwen herdacht.
Mja, hij had last van zijn hart en was pas geopereerd, en was al oud, dus zo heel onverwacht is het nou ook weer niet.quote:
NOS wel.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:12 schreef KNAK het volgende:
waarom nog niets op het nieuws, cnn niets, telegraaf niets, etc
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Toevallig had speld nog een bericht over hem vandaag
http://www.speld.nl/2012/(...)anlanding-inleveren/
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:08 schreef raptorix het volgende:
Jammer, maar mooie leeftijd, RIP echte held!
En uiteraard zijn legendarische woordenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:22 schreef MrBadGuy het volgende:
Toch wel een van de meest legendarische mensen uit de (moderne) geschiedenis. Een man die ze over 1000 jaar nog zullen kennen.
RIP
Dit dus.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:11 schreef raptorix het volgende:
Lijkt me best bizar idee, om zo een avontuur aan te gaan, terwijl er hoop onzekerheden zijn, ik ben geen expert maar ik denk dat ze zelf maar ingeschat hebben dat de kans dat ze terug konden keren 50% was, alleen dat maakt je natuurlijk al enorme held.
Is gewoon een FOK! garpje.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:18 schreef quo_ het volgende:
[..]
Die wil je er gelijk allemaal achteraan hebben ?
Ja, met Usher die een liedje komt zingen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:27 schreef MrBadGuy het volgende:
Staatsbegravenis lijkt me wel op zijn plaats
Ik dacht eerst ook aan de andere Armstrongquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:27 schreef rareziekte het volgende:
Telegraaf heeft er maar even voor de duidelijkheid neergezet dat eerste man op de maan Neil Armstrong is.
Wie?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:29 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, met Usher die een liedje komt zingen.
De eerste zijn, nee dat lukt meestal maar 1 keerquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Geweldige prestatie, de eerste man op de maan zijn. Dat is sindsdien nooit meer iemand gelukt.
Natuurlijk.quote:
Hij was niet alleen hoor en er waren al ettelijke (onbemande) proefvluchten aan vooraf gegaan.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:31 schreef beantherio het volgende:
Onvoorstelbaar wat deze man gepresteerd heeft. Het is bijna niet te bevatten wat voor een lef je moet hebben om als eerste naar de maan te willen reizen. Het aantal risico's en onzekerheden dat overwonnen moest worden is echt angstaanjagend. Wat Armstrong deed is een van de grootste prestaties die een mens ooit heeft volbracht.
One small step: RIPquote:
Klopt, Collins en Aldrin zijn net zulke helden...quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij was niet alleen hoor en er waren al ettelijke (onbemande) proefvluchten aan vooraf gegaan.
Het was nog steeds de meest gevaarlijke reis die een mens ooit heeft ondernomen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij was niet alleen hoor en er waren al ettelijke (onbemande) proefvluchten aan vooraf gegaan.
Zo is dat. Je moet er echt wel een beetje 'gek' voor zijn. Dit was wat mij betreft de grootste held ooit.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:31 schreef beantherio het volgende:
Onvoorstelbaar wat deze man gepresteerd heeft. Het is bijna niet te bevatten wat voor een lef je moet hebben om als eerste naar de maan te willen reizen. Het aantal risico's en onzekerheden dat overwonnen moest worden is echt angstaanjagend. Wat Armstrong deed is een van de grootste prestaties die een mens ooit heeft volbracht.
Aldrin vind ik nog grotere held, wat nou roepen dat je niet op de maan bent geweest!quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:38 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
One small step: RIP
http://www.elsevier.nl/we(...)pleegt-zelfmoord.htm
Ik hou het op een even grote heldquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Aldrin vind ik nog grotere held, wat nou roepen dat je niet op de maan bent geweest!
Eens! Hoe die gast ook durft: You are a coward an a liar....quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik hou het op een even grote held
Volkomen terecht dat die een klap krijgt. Ik ben tegen geweld, maar de opmerking die hij maakte was wel zo ongelofelijk onbeschoft dat het die klap meer dan rechtvaardigt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eens! Hoe die gast ook durft: You are a coward an a liar....
Kijk zo doe je dat met TRU en BNW gekkies, mep!quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Aldrin vind ik nog grotere held, wat nou roepen dat je niet op de maan bent geweest!
Ja en daar was ie volgens mij al 80 jaarquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk zo doe je dat met TRU en BNW gekkies, mep!
Fighter Jocks blijven Fighter Jocksquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en daar was ie volgens mij al 80 jaar
Wacht maar tot ik 80 benquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Fighter Jocks blijven Fighter Jocks
Schitterend! Wat een irritatie moet zoiets opwekken. Ik kan me al vrij snel irriteren aan dat ik ergens vals beschuldigd wordt, of juist geen credits krijg waar ik ze zou moeten krijgen. Als je op de fucking maan bent geweest, je hebt daar het mooiste moment van je leven gehad, je hele leven naar toe gewerkt ook...en dan komt er zo'n aap die tegen je gaat schreeuwen dat je dat heul niet hebt gedaan.... brrrquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Aarde bedoel je.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:27 schreef rareziekte het volgende:
Telegraaf heeft er maar even voor de duidelijkheid neergezet dat eerste man op de maan Neil Armstrong is.
Kennedy, Johnson en Nixon hebben bericht van verhindering gestuurd.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:35 schreef raptorix het volgende:
Vraag me af of hoeveel presidenten op ze uitvaart zullen zijn, my guess: 4
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Aarde bedoel je.
http://pic.twitter.com/oAVE6gSl
De Bushes, Clinton en Obama? Zou JC Niet komen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:35 schreef raptorix het volgende:
Vraag me af of hoeveel presidenten op ze uitvaart zullen zijn, my guess: 4
Zit wel een kern van waarheid in, met hem vergeleken is de rest van de mannen op aarde een stel mietjesquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Aarde bedoel je.
http://pic.twitter.com/oAVE6gSl
Johan Cruijff daalt daarvoor niet af naar aarde.quote:
Jeremy Clarkson houdt de afscheidsspeechquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Bushes, Clinton en Obama? Zou JC Niet komen?
Ik zie W er nog wel voor aan om niet te weten wie Armstrong is.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Bushes, Clinton en Obama? Zou JC Niet komen?
Van wikipediaquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik zie W er nog wel voor aan om niet te weten wie Armstrong is.
Ik hou het gewoon bij mijn eigen herinneringen en de uitzendingen met Apollo Henkie.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 23:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Een mooie site om nog eens de maanmissie stap voor stap te zien:
http://wechoosethemoon.org/
Goed, je hebt gelijk, het was wat gechargeerd. En piloot zijn doe ik hem niet na, maar vergeef me als ik niet onder de indruk ben van een MBAquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Van wikipedia
Bush behaalde in 1968 de bachelor-graad aan de prestigieuze Yale-universiteit en in 1975 een Master of Business Administration aan de eveneens beroemde Harvard Business School. Tussen die twee studies was hij piloot van een F-102, voor de Texas National Guard.
Dat doe jij hem niet na, en ik ook niet
Maar lekker domme vooroordelen spuien is natuurlijk gemakkelijk
Jammer dat hij de eerste man op mars niet meer heeft mogen meemaken..quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De eerste zijn, nee dat lukt meestal maar 1 keer
In totaal zijn er 12 mensen op de maan geweest.
Denk dat de eerste man op mars niet voor 2050 zal gebeuren, als het al zal gebeuren.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 23:14 schreef Maron het volgende:
[..]
Jammer dat hij de eerste man op mars niet meer heeft mogen meemaken..
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is een wel erg pessimistische inschatting. Ik zeg 20 jaar.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 23:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat de eerste man op mars niet voor 2050 zal gebeuren, als het al zal gebeuren.
Neuh, Realistisch.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 23:44 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is een wel erg pessimistische inschatting. Ik zeg 20 jaar.
Huh, ik wist niet dat er nog steeds mensen op de maan zijn, laat staan dat ze daar overlijden.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 23:49 schreef __Saviour__ het volgende:
In het artikel zelf nog steeds de fout
[ afbeelding ]
Waarom zouden we mensen sturen als we het prima met robots afkunnen? Die ademen niet, poepen niet, eten niet en gaan zich niet vervelen. Stukken goedkoperquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 23:44 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is een wel erg pessimistische inschatting. Ik zeg 20 jaar.
Klinkt als vrouwelijke ambtenaren. (behalve dat vervelen misschien).quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:23 schreef Pek het volgende:
[..]
Waarom zouden we mensen sturen als we het prima met robots afkunnen? Die ademen niet, poepen niet, eten niet en gaan zich niet vervelen. Stukken goedkoper
Als je dat ooit terug kunt zien, dan spat de knulligheid er van af.quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:42 schreef ellevehC86 het volgende:
RIP!, morgen de normale programmeringen stoppen en de complete archieven op de bewuste dag van 1969 uitzenden![]()
Ja, daar moesten we het destijds mee doen.quote:
Nee, niemand anders zal meer de eerste zijnquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Geweldige prestatie, de eerste man op de maan zijn. Dat is sindsdien nooit meer iemand gelukt.
Wat dacht je van:quote:Op zondag 26 augustus 2012 02:53 schreef OProg het volgende:
"That's one small step for man, one giant leap for mankind."
Deze zin zal altijd in het collectieve geheugen blijven.
Nogmaals: Held.
Gelukkig is het nooit zo ver gekomen! Moet vreselijk zijn om te weten dat je met zijn tweeën gaat stikken op de maan terwijl je de aarde met familie kan zien...Zeker als NASA dan de laatste woorden zou spreken in het oor van de mannen en de communicatie verbreekt, om rustig te sterven...Ben blij dat dit nooit nodig is geweestquote:IN THE EVENT OF MOON DISASTER:
Fate has ordained that the men who went to the moon to explore in peace will stay on the moon to rest in peace.
These brave men, Neil Armstrong and Edwin Aldrin, know that there is no hope for their recovery. But they also know that there is hope for mankind in their sacrifice.
These two men are laying down their lives in mankind's most noble goal: the search for truth and understanding.
They will be mourned by their families and friends; they will be mourned by their nation; they will be mourned by the people of the world; they will be mourned by a Mother Earth that dared send two of her sons into the unknown.
In their exploration, they stirred the people of the world to feel as one; in their sacrifice, they bind more tightly the brotherhood of man.
In ancient days, men looked at stars and saw their heroes in the constellations. In modern times, we do much the same, but our heroes are epic men of flesh and blood.
Others will follow and surely find their way home. Man's search will not be denied. But these men were the first, and they will remain the foremost in our hearts.
For every human being who looks up at the moon in the nights to come will know that there is some corner of another world that is forever mankind.
PRIOR TO THE PRESIDENT'S STATEMENT: The president should telephone each of the widows-to-be.
AFTER THE PRESIDENT'S STATEMENT, at the point when NASA ends communications with the men: A clergyman should adopt the same procedure as a burial at sea, commending their souls to "the deepest of the deep," concluding with the Lord's Prayer.
Of "Good Luck, Mr Gorsky"quote:Op zondag 26 augustus 2012 10:32 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Wat dacht je van:
"the Eagle has landed".
quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
http://urbanlegends.about.com/library/blgorsky.htm
quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
http://urbanlegends.about.com/library/blgorsky.htm
Ik ook, zag vage schaduwen op het beeld, vroeg wel tien keer of ik terug naar bed mocht en vond het allemaal maar saai en ik wilde verder slapen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:59 schreef Pek het volgende:
Ik was vier, ik weet nog dat ik uit bed gehaald werd voor "het moment", maar van de landing zelf kan ik me niks herinneren
Het lijkt mij juist wel fascinerend, gewoon mensen op TV zien die meer dan 360000 kilometer van ons mooie blauwe planeetje verwijderd zijn. Maar goed dan had ik 25 jaar eerder geboren moeten zijn.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ook, zag vage schaduwen op het beeld, vroeg wel tien keer of ik terug naar bed mocht en vond het allemaal maar saai en ik wilde verder slapen.
Dat snap ik ook allemaal wel, maar ik vind het een slecht teken dat reizen naar Mars al wéér een keer uitgesteld is. Beide ontwikkelingen zouden simultaan kunnen plaats vinden als er meer geld aan werd besteed.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:17 schreef __Saviour__ het volgende:
De maanlanding was een race met de Russen. Ruwe, rauwe technologie. Gericht op snel heen en weer gaan. Met het ISS leren we nu om ruimtevaart routine te laten worden. Een broodnodige tussenstap voordat we de verdere ruimte durven te gaan verkennen.
Wellicht nog wat eerder, met 4 jaar kon ik het iig niet op zijn waarde inschatten.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het lijkt mij juist wel fascinerend, gewoon mensen op TV zien die meer dan 360000 kilometer van ons mooie blauwe planeetje verwijderd zijn. Maar goed dan had ik 25 jaar eerder geboren moeten zijn.
Ik was er al maar mijn ouders maakten mijn broer wel wakker maar lieten mij er gewoon doorheen slapen dus broer wel herinneringen van schokkerige zwart-wit beelden en ik niet.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het lijkt mij juist wel fascinerend, gewoon mensen op TV zien die meer dan 360000 kilometer van ons mooie blauwe planeetje verwijderd zijn. Maar goed dan had ik 25 jaar eerder geboren moeten zijn.
Als je moest kiezen tussen muziek en maneschijn koos je voor de maneschijn?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:09 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Daarom. Dit is nou echt iemand die geschiedenis schrijft. Bijvoorbeeld MJ ook wel, maar dat is maar muziek.
Als alle miljarden en miljarden die in de afgelopen zeg maar 100 jaar aan oorlogen uitgegeven zijn, in de ruimtevaart zou zijn geïnvesteerd, wie weet hoever wij nu als mensheid zouden zijn geweest op dat gebied.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:14 schreef Kowloon het volgende:
Raar eigenlijk, in 1969 al op de maan, 363000 kilometer van Aarde verwijderd. Nu, in 2012, wordt er slechts heen en weer gevlogen naar het ISS dat slechts 350 kilometer van Aarde is verwijderd. Natuurlijk is dat ook technisch een zeer gecompliceerd project maar het is niet meer zo vooruitstrevend als 45 jaar geleden. Op termijn zal het leven op Aarde bedreigd worden door factoren die de mensheid niet kan beheersen. Over miljarden jaren zal de Zon door zijn 'brandstof' heen zijn, en in de tussenliggende periode zijn er de dreiging van ziekten, inslagen van meteorieten en kometen en misschien wel het ontstaan van een nabije supernova. Vanuit die gedachte lijkt het mij erg belangrijk dat er weer echt vooruitstrevend wordt ingezet op het verkennen van de ruimte buiten Aarde en het realiseren van koloniën elders in het zonnestelsel en misschien wel verder weg.
Na, eerlijk, als er geen oorlogen waren geweest waren er geen draagraketten geweest om mensen de ruimte in te lanceren. Juist de tweede wereldoorlog en de koude oorlog hebben er voor gezorgd dat de technologie ontwikkeld werd om ruimtevaart mogelijk te maken.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als alle miljarden en miljarden die in de afgelopen zeg maar 100 jaar aan oorlogen uitgegeven zijn, in de ruimtevaart zou zijn geïnvesteerd, wie weet hoever wij nu als mensheid zouden zijn geweest op dat gebied.
Maar goed, toendertijd speelde de Koude Oorlog ook een grote rol in de Space Race en tilden de USA en de USSR elkaar aan elkaar op om maar op de ander voor te blijven.
Wat dat betreft is het gunstig dat tegenwoordig ook landen als China zich er weer mee gaan bemoeien. En je kunt je nog afvragen hoever men op de achtergrond écht is, maar dat past meer in BNW en TRU.
Dat was ook een mooie tijd die race. Veel pioniers hebben het met de dood moeten bekopen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb eens een docu gezien over wat de NASA had kunnen doen met het geld wat de oorlog in Vietnam gekost heeft. Dan was er een space lift en een enorme permanente maanbasis geweest.
Ooit nog een mooi bouwpakket in elkaar gezet(Airfix) van de Apollo 11 LEMquote:Op zondag 26 augustus 2012 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik kan me wel de reclame artikelen rond de apollo en zo goed herinneren. De munten en stickers die je bij de shell kon verzamelen, had ze allemaal, waar ze zijn gebleven, geen idee.
Plakboeken vol had ik.
Kan me de koppeling tussen een russische saljoet en een apollo capsule ook nog herinneren, en spacelab. De voorloper van de internationale ruimtestation gemaakt van onderdelen die ze overhadden van het maanprogramma. En de Russen die maanden en maanden in hun ruimtestation verbleven...
Staat nog steeds op mij to do list, een saturnus V met Apollo en LEMquote:Op zondag 26 augustus 2012 15:42 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ooit nog een mooi bouwpakket in elkaar gezet(Airfix) van de Apollo 11 LEM
http://www.ebay.co.uk/itm(...)&hash=item4844be01c9quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Staat nog steeds op mij to do list, een saturnus V met Apollo en LEM
Jammer dat de Airfix Saturnus V schaal 1/144 is.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:36 schreef Cherna het volgende:
[..]
http://www.ebay.co.uk/itm(...)&hash=item4844be01c9
http://www.scalemodelnews(...)unar-module-kit.html
De LEM is nog leverbaar second hand en nieuw. Je hebt ook nog een Revell versie. Maar persoonlijk vond ik Airfix altijd al veel beter gedetailleerd.
http://airfixtributeforum(...)d__o_t__t_19206.html
Overigens Revell iets groter door de schaal 1/48 in tegenstelling tot Airfix 1/72
Met een zelf gemaakt maanlandschap uit gips is dit het overwegen waard.
Klopt. Als je de complete set ziet is er verschil in de schaal. Misschien hebben ze gedacht dat het anders te groot zou uitpakken voor in huis.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jammer dat de Airfix Saturnus V schaal 1/144 is.
Tja, er is wel een 1/72 model van de Saturnus, maar dat is geen bouwmodel. Die komt kant en klaar, en dat is niet interessant.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:46 schreef Cherna het volgende:
[..]
Klopt. Als je de complete set ziet is er verschil in de schaal. Misschien hebben ze gedacht dat het anders te groot zou uitpakken voor in huis.
Een klein akkefietje met een schakelaar was hun bijna noodlottig geworden bij de terugkeer. Dit incident is pas vele jaren later naar buiten gebracht.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het was nog steeds de meest gevaarlijke reis die een mens ooit heeft ondernomen.
Ik was toen 4... Dus veel kan ik me niet herinneren.quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:07 schreef barthol het volgende:
Ik was 17 indertijd, en was al sinds mijn 10e alles op de voet aan het volgen, (en foto's aan het sparen), het ranger programma, de surveyor programma, de Lunar Orbiter. Het Mercury - en het Gemini Programma.
Mijn kamer hing lange tijd vol foto's, en in het midden van de muur pronkte de Rand McNally Map of the Moon, op canvas geplakt zoals een grote schoolplaat.
I
quote:R.I.P. Neil Armstrong, zanger van Green Day, riepen vele twitteraars uit, waarbij ze de astronaut verwarden met zanger Billie Joe Armstrong. De nieuwssite NBC News maakte het nog bonter door te stellen dat Neil Young was overleden. De Telegraph noemde Armstrong de eerste vrouw op de maan. En de Telegraaf meende dat de gisteren overleden Neil Armstrong de eerste man op aarde was.
Dan hadden ze beter gewoon in de Pravda kunnen zetten dat de Amerikanen uit hun nek kletsten met hun maanlanding.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:59 schreef -Hakuna- het volgende:
Als die wilde complot theorieen dat de maanlanding in scene gezet is geworden is niks anders dan anti propaganda van Rusland die helaas na een paar eerste ruimte overwinnigen hun nederlaag maar niet konden verwerken dat ze er zelf niet in geslaagd waren om als eerste op de maan te landen.
quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-dopinggebruik.dhtml
[..]
Wat jammer dat je nèt iets te jong was (gezien je interesses in astronomie)quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:56 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik was toen 4... Dus veel kan ik me niet herinneren.
Wat ik nog wel weet is dat ik met mijn vader ergens tussen
1969 - 1971 een treinwagon bezocht hebben waar allerhande foto's
werden tentoongesteld o.a. van bodemmosters.
vrees dat je daar nu voor naar de States moetquote:Op zondag 26 augustus 2012 22:22 schreef barthol het volgende:
[..]
Wat jammer dat je nèt iets te jong was (gezien je interesses in astronomie)
Toen in 1969, maar dan in oktober, was er in Amsterdam een expositie over die maanreizen (Armstrong, Aldrin en Collins te gast bij de opening) en op die expositie stond ook de originele Apollo-8 command module. (voor mij toentertijd een gelegenheid om zo'n capsule in het echt te zien, en ook een blik naar binnen te kunnen werpen, en ik weet nog dat ik het maar een kleine ruimte vond daarbinnen.)
Kloptquote:Op zondag 26 augustus 2012 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
vrees dat je daar nu voor naar de States moet
Och laat die Russen lekker. Zij kunnen hun Joeri Gagarin eren.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan hadden ze beter gewoon in de Pravda kunnen zetten dat de Amerikanen uit hun nek kletsten met hun maanlanding.
Jammer dat Chriet Titulaer de Apollocapsule niet meer heeft....quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
vrees dat je daar nu voor naar de States moet
Best wel jammer ja.....quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:22 schreef barthol het volgende:
[..]
Wat jammer dat je nèt iets te jong was (gezien je interesses in astronomie)
Toen in 1969, maar dan in oktober, was er in Amsterdam een expositie over die maanreizen (Armstrong, Aldrin en Collins te gast bij de opening) en op die expositie stond ook de originele Apollo-8 command module. (voor mij toentertijd een gelegenheid om zo'n capsule in het echt te zien, en ook een blik naar binnen te kunnen werpen, en ik weet nog dat ik het maar een kleine ruimte vond daarbinnen.)
Jah..als ze alles van tevoren hadden geweten, dan waren ze nu binnen geweest..quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb eens een docu gezien over wat de NASA had kunnen doen met het geld wat de oorlog in Vietnam gekost heeft. Dan was er een space lift en een enorme permanente maanbasis geweest.
Dat ja. Concorde ben ik nog wel eens in geweest. Was 1 van de prototypes in een museum in de UK. Shuttle vind ik ook erg jammer. De musea in Houston staan ook nog op de wish list :pquote:Op zondag 26 augustus 2012 22:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Dingen die ik gemist heb
Met de Concorde vliegen
Lancering Space Shuttle in het echt zien/horen/voelen
Leuke poging, onvoldoende... 4,5/10quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:50 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Zijn dood is a small step for God, a giant leap for a man.....
Ojee, nou moet ik dus op voor mijn herexamen? Jij me bijles geven?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:15 schreef JanPiraat het volgende:
[..]
Leuke poging, onvoldoende... 4,5/10
Probeer mankind ipv a man, en je komt al stuk verderquote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ojee, nou moet ik dus op voor mijn herexamen? Jij me bijles geven?
Er zijn een aantal redenen daarvoor aan te wijzen, zoals hier al gezegd zijn een gebrek aan geld en het ontbreken van de space-race er twee.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:14 schreef Kowloon het volgende:
Raar eigenlijk, in 1969 al op de maan, 363000 kilometer van Aarde verwijderd. Nu, in 2012, wordt er slechts heen en weer gevlogen naar het ISS dat slechts 350 kilometer van Aarde is verwijderd. Natuurlijk is dat ook technisch een zeer gecompliceerd project maar het is niet meer zo vooruitstrevend als 45 jaar geleden.
Als je op mijn post doelt, dat was niet negatief bedoeld.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk, iedereen vind SF met robots leuk, staat er een robot op Mars is het weer niet goed
LOL
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |