abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:47:18 #181
14505 OProg
A Life in Music
pi_115996857
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_115997186
Wat een sukkel.
pi_115997305
quote:
Geweldig stukje, diepe buiging voor Mart. _O_
Feel free to ignore my comments.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:18:12 #184
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_115997836
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:34 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Bruyneel heeft hetzelfde probleem als Armstrong. Hij kan het aanvechten, maar dan komt alsnog alle vuile was naar buiten en wordt hij vermoedelijk schuldig bevonden. Hij kan berusten, maar dan wordt ook hij misschien wel geschorst voor het leven.
Bruyneel heeft misschien nog wel het geluk dat hij kan claimen dat de Belgische instantie over hem moet oordelen omdat hij onder Belgische en niet onder Amerikaanse licentie werkt, las ik in de krant.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_115998228
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 19:00 schreef Michael_Moore het volgende:

[..]

Ik vind het nogal tegenvallen. Mart laat hier vooral zien dat 'ie niet weet hoe de procedures in elkaar zitten.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:52:08 #186
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_115998751
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 19:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Bruyneel heeft misschien nog wel het geluk dat hij kan claimen dat de Belgische instantie over hem moet oordelen omdat hij onder Belgische en niet onder Amerikaanse licentie werkt, las ik in de krant.
Dat was met CONI en Valverde toch ook zo?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_115998910
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 19:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik vind het nogal tegenvallen. Mart laat hier vooral zien dat 'ie niet weet hoe de procedures in elkaar zitten.
Ach, Mart weet wel meer niet, daar reken ik hem echt niet meer op af.
Bovendien ben ik een Smeets-liefhebber. ;)
pi_116000719
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 19:57 schreef Michael_Moore het volgende:

[..]

Ach, Mart weet wel meer niet, daar reken ik hem echt niet meer op af.
Bovendien ben ik een Smeets-liefhebber. ;)
Dat mag. Ik niet.

Waarom vind je het zo'n goed stuk dan? Hij roept om een onafhankelijk rechter, en dat is dus onzin. De USADA mag gewoon volgens de WADA-code schorsingen geven bij overtredingen. Dat doen ze nu volgens de procedure. Dan kan Mart Smeets wel vragen om een onafhankelijke rechter, maar dat die uitspraak er niet komt, dat ligt dus aan Armstrong, niet aan de USADA.

En aangezien hij daar niet op ingaat, laat 'ie zien dat 'ie de procedures niet kent en is het dus niet zo'n goed stuk. Deze post van DeeBee beschrijft heel duidelijk hoe de procedure in elkaar zit. En daar gaat Mart nergens op in. Sterker nog: hij doet alsof het allemaal maar onduidelijk en ontransparant is. Nu is dat laatste misschien het geval, maar het eerste niet. De procedure is helder. En dat het voor ons ontransparant is, komt omdat Armstrong zich niet wenst te verdedigen. En daardoor veroordeeld is.

Edit: overigens is de USADA een onafhankelijke rechter. Het is de anti-doping organisatie waar alle sportbonden bij aangesloten zijn. De USADA is dus onafhankelijker dan de nationale sportbonden. Die nogal eens eigen belangen hebben. Zie bijvoorbeeld de zaak Contador waar de spaanse wielerbond besluit om 'm maar vrij te spreken. Of de zaak Valverde waar de spaanse wielerbond niets doet, maar het CONI wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2012 20:46:23 ]
pi_116001804
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 20:43 schreef Wombcat het volgende:

Waarom vind je het zo'n goed stuk dan?
Voornamelijk vanwege de volgende passage:

quote:
Zijn opgave van gisteren is een vrijbrief voor bijna iedereen ter wereld alle ongefundeerde meningen thans het heelal in te schieten. Zijn opgave is volgens mij geen witte vlag, noch de bevestiging wat velen willen horen. Het is meer een actie van een bewust levende man die, opgejaagd als een stuk wild, tegen de jagers zegt: "Kus mijn kloot (U weet dat de meervoudsvorm hier niet van toepassing is) en zoek het verder uit met jullie jacht. Ik stap eruit."
Verder moet je niet de fout maken die Mart zelf nogal eens maakt, zijnde:
"Mart Smeets te serieus nemen."
pi_116002111
Ja, en dat doet iedereen wel, inclusief de NOS, waardoor nu de grote autoriteit van het Nederlandse wielrennen iedereen voorschrijft dat als we twijfelen aan Lance, we dom zijn. Terwijl hij het domste van iedereen is, omdat hij de middelen heeft om te onderzoeken wat er aan de hand is (een kleine internetsearch is genoeg), maar toch als een schoothondje achter Lance aan blijft lopen.

En dat is leuk en alles zeker, omdat het Mart _O_ is.

:')
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:11:24 #191
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_116002182
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 20:43 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat mag. Ik niet.

Waarom vind je het zo'n goed stuk dan? Hij roept om een onafhankelijk rechter, en dat is dus onzin. De USADA mag gewoon volgens de WADA-code schorsingen geven bij overtredingen. Dat doen ze nu volgens de procedure. Dan kan Mart Smeets wel vragen om een onafhankelijke rechter, maar dat die uitspraak er niet komt, dat ligt dus aan Armstrong, niet aan de USADA.

En aangezien hij daar niet op ingaat, laat 'ie zien dat 'ie de procedures niet kent en is het dus niet zo'n goed stuk. Deze post van DeeBee beschrijft heel duidelijk hoe de procedure in elkaar zit. En daar gaat Mart nergens op in. Sterker nog: hij doet alsof het allemaal maar onduidelijk en ontransparant is. Nu is dat laatste misschien het geval, maar het eerste niet. De procedure is helder. En dat het voor ons ontransparant is, komt omdat Armstrong zich niet wenst te verdedigen. En daardoor veroordeeld is.

Edit: overigens is de USADA een onafhankelijke rechter. Het is de anti-doping organisatie waar alle sportbonden bij aangesloten zijn. De USADA is dus onafhankelijker dan de nationale sportbonden. Die nogal eens eigen belangen hebben. Zie bijvoorbeeld de zaak Contador waar de spaanse wielerbond besluit om 'm maar vrij te spreken. Of de zaak Valverde waar de spaanse wielerbond niets doet, maar het CONI wel.
Mag jij dat? Ja dat mag jij
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_116002201
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 21:04 schreef Michael_Moore het volgende:

[..]

Voornamelijk vanwege de volgende passage:

[..]

Verder moet je niet de fout maken die Mart zelf nogal eens maakt, zijnde:
"Mart Smeets te serieus nemen."
Toch snijdt ook die passage weinig hout. Armstrong krijgt binnen de procedure de kans om de bewijzen van de USADA te weerleggen en kiest ervoor om dat niet te doen. Daarmee accepteert hij het vonnis. En blokkeert hijzelf de openbare procedure die Smeets wil.

't Is gewoon een slecht stuk, en dus neem ik 'm niet serieus. ;) Meestal luister ik niet eens naar 'm, maar omdat het linkje hier geplaatst was, las ik 't maar eens.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:16:02 #193
862 Arcee
Look closer
pi_116002425
Worden de bewijzen van USADA nog openbaar gemaakt of niet?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116002541
Neil Armstrong ook nog overleden vandaag :o

Ik vrees voor de gouden medailles die Kristin Armstrong haalde op de Spelen ;(
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:30:30 #195
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_116003148
quote:

[..]

Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:33:13 #196
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_116003297
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 21:16 schreef Arcee het volgende:
Worden de bewijzen van USADA nog openbaar gemaakt of niet?
:N
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:35:19 #197
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_116003396
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 21:18 schreef Marcoss het volgende:
Neil Armstrong ook nog overleden vandaag :o

Ik vrees voor de gouden medailles die Kristin Armstrong haalde op de Spelen ;(
:o

Die was nog legendarischer dan Lance
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:35:36 #198
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_116003413
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 21:33 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Jawel.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:36:02 #199
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_116003432
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 21:35 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Jawel.
Volgens mij niet hoor..hoezo dan?
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:36:22 #200
168304 Mani89
pi_116003451
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 21:36 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor..hoezo dan?
Heeft het USADA zelf gezegd.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:36:48 #201
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_116003474
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 21:36 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Oke :) Goeie zaak
pi_116003483
quote:

[..]

:Y

Mart _O_
pi_116003872
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 21:33 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Als de UCI in beroep gaat wel. Wat er gebeurt als de UCI gewoon accepteert weet ik niet, maar ze zullen toch met een statement moeten komen.
pi_116003931
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 21:36 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Gaan ze openbaar maken? Bron :o dat zou geweldig zijn _O_
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:48:35 #205
335033 kuifmees
Vogeltjes overal
pi_116004099
Bruyneel gaat zich volgend jaar toch wèl verantwoorden voor de USADA? Ik meen zoiets gelezen te hebben in één van de artikelen van de afgelopen dagen. Is dat al zeker? In dat geval komt alles toch uit...
pi_116004233
Wat vinden jullie trouwens van doping?

Ben je een bedrieger als je doping gebruikt?

Mijn mening is dat iedereen in alle topsport slikt. Niet alleen wielrenners, ook atleten, tennissers, schaatsers, zelfs voetballers. (waarom ze dan janken als ze niet eens aangeraakt worden is mij een raadsel, maar dit geheel terzijde)
In het wielrennen zie je dat de ploeg direct de renner ontslaat als hij positief test. Het komt op mij over dat het gewoon afgesproken is met de betreffende renner:
"Luister, we zijn het ook niet eens met die heksenjacht op de doping, maar het is nu eenmaal zo. We helpen je met doping, maar als je positief bent, dan doen wij alsof onze neus bloedt en ben jij de lul".
Allemaal voor de buitenwereld.

Volgens mij gaan ze er in andere sporten gewoon veel slimmer mee om. Ze controleren zo weinig, dat niemand gepakt wordt.

Ik ben dus eigenlijk voor het legaliseren van doping.
Voor mij is Armstrong de beste wielrenner in de Tour van 1999 t/m 2005, al wordt hij 100 keer uit de uitslag gestreept.
*verwijderd door Admin*
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:52:09 #207
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_116004271
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 21:45 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Gaan ze openbaar maken? Bron :o dat zou geweldig zijn _O_
http://www.telegraph.co.u(...)nd-ban-for-life.html
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:53:24 #208
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_116004341
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 21:51 schreef JanJanJan het volgende:

Mijn mening is dat iedereen in alle topsport slikt. Niet alleen wielrenners, ook atleten, tennissers, schaatsers, zelfs voetballers. (waarom ze dan janken als ze niet eens aangeraakt worden is mij een raadsel, maar dit geheel terzijde)
In het wielrennen zie je dat de ploeg direct de renner ontslaat als hij positief test. Het komt op mij over dat het gewoon afgesproken is met de betreffende renner:
"Luister, we zijn het ook niet eens met die heksenjacht op de doping, maar het is nu eenmaal zo. We helpen je met doping, maar als je positief bent, dan doen wij alsof onze neus bloedt en ben jij de lul".

Volgens mij gaan ze er in andere sporten gewoon veel slimmer mee om. Ze controleren zo weinig, dat niemand gepakt wordt.

Voor mij is Armstrong de beste wielrenner in de Tour van 1999 t/m 2005, al wordt hij 100 keer uit de uitslag gestreept.
Denk dat 't de enige oplossing is. Net als met dope in het dagelijks leven.
pi_116004467
quote:

Wat je met legaliseren van doping doet is uitsluiten van atleten die op natuurlijke wijze hun prestaties willen behalen. Ik heb ook een tijd gedacht dat de oplossing zou zijn, om een level playing field te creeëren, maar je sluit er juist atleten mee uit.

quote:
Dank, mooi! :)
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:56:17 #210
168304 Mani89
pi_116004482
quote:

Ja dan gaan we weer terug naar de goeie oude tijd waar renners 's nachts om de paar uur gewekt moesten worden omdat ze anders overleden aan een hartstilstand, en massasprints op de Ventoux enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')