quote:
Nou er ZOU iets in kunnen zitten dat na 100 jaar is gaan gisten of op een andere manier is gaan "werken" dan zou het best kunnen ontploffen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:41 schreef DeX090 het volgende:
[..]"Iemand heeft hier honderd jaar geleden een pakketje neergelegd, wij vertrouwen het niet."
"Goed meneer, we sturen de EOD er meteen op af. Het zal ter ontploffing worden gebracht op een veilige locatie."
We gaan het vanavond meemaken. Misschien heeft die kerel dat dorp gewoon honderd jaar getrolld, en zitten er twee lege Mars-papiertjes en een inmiddels verteerd appelklokhuis in.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:47 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou er ZOU iets in kunnen zitten dat na 100 jaar is gaan gisten of op een andere manier is gaan "werken" dan zou het best kunnen ontploffen.
Dit hoop ik stiekemquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:54 schreef starla het volgende:
Zou toch geniaal zijn als er een brief in zit die de hele 20ste eeuw in detail beschrijft omdat hij een tijdreiziger is.
*wordt wakker*
anders lees je de OP even...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:57 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Is er ergens een livestream van te volgen?
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:51 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Nou, ik heb op "Volg Topic" geklikt hoor.
Das een goeie....quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:57 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Alleen 26 augustus, het is nu 24 augustus ..?
"Pas op, de wereld vergaat in 2012"...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:02 schreef Guanabana het volgende:
Het is vast iets waar wij in die 100 jaar zelf ook allang achtergekomen zijn.
Honderd jaar oud pakket vanavond geopendquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:28 schreef Guanabana het volgende:
Het spijt me als dit al ergens gepost is, kon het zo snel nergens vinden nog.
Daarom is het ook een tijdreizigerquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:03 schreef Guanabana het volgende:
maar hoe kan je nou weten wat over 100 jaar toekomstige generaties zal begunstigen en verrukken. Weet jij veel wat er in die tijd allemaal gebeurt/uitgevonden wordt/aan het licht komt.
Alleen al met het leuke vraagstuk "wat zou het zijn" heeft hij een hoop mensen verrukt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:03 schreef Guanabana het volgende:
Nygard overhandigde het pakketje aan het begin van de vorige eeuw aan de burgemeester en vertelde hem daarbij dat het "toekomstige generaties zou begunstigen en verrukken."
ohquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Honderd jaar oud pakket vanavond geopend
Maar dat is een ander subforum, dus 't mag.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Er zit nog een pakketje in, met als datum 2112...
Verrukt is net als verneukt een goeie vervoeging.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:05 schreef Murdera het volgende:
[..]
Alleen al met het leuke vraagstuk "wat zou het zijn" heeft hij een hoop mensen verrukt.
Wat een woord, verrukt.Ik vervoeg het fout of niet?
lol. Het klopt gewoon.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:05 schreef Murdera het volgende:
[..]
Alleen al met het leuke vraagstuk "wat zou het zijn" heeft hij een hoop mensen verrukt.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Of allemaal brieven met wensen van 100 jaar (-2 dagen) geleequote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:17 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik hoop op iets spectaculairs maar het zal wel een dagboek zijn
Ook lullig dat je dus iets belangrijks ontdekt wat kennelijk behulpzaam is voor de mensheid. En dat je dan denkt: zo, dit houden we dus mooi even 100 jaar geheim...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:03 schreef Guanabana het volgende:
Nygard overhandigde het pakketje aan het begin van de vorige eeuw aan de burgemeester en vertelde hem daarbij dat het "toekomstige generaties zou begunstigen en verrukken."
maar hoe kan je nou weten wat over 100 jaar toekomstige generaties zal begunstigen en verrukken. Weet jij veel wat er in die tijd allemaal gebeurt/uitgevonden wordt/aan het licht komt.
"Vandaag heeft Breivik 21 jaar gekregen"quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:54 schreef starla het volgende:
Zou toch geniaal zijn als er een brief in zit die de hele 20ste eeuw in detail beschrijft omdat hij een tijdreiziger is.
*wordt wakker*
Als die brief dan over 2 dagen geopend moest worden en er instond dat Breivik 'vandaag' die 21 jaar heeft gekregen dan heeft hij ze niet allemaal op een rijtjequote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:32 schreef DJKoster het volgende:
[..]
"Vandaag heeft Breivik 21 jaar gekregen"
En 5 minuutjes na het openen komt Johan Nygaard himself binnen lopen.. "Jullie zijn 2 dagen te vroeg!"
En een briefje met de tekst: "De persoon die dit pakje opent zal een rood overhemd dragen en verantwoordelijk zijn voor het einde van de wereld, als jullie hem niet tegenhouden"quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:53 schreef nietzman het volgende:
Ik hoop dat de krant van morgen er in zit.
Nou, ik zal dan inderdaad begunstigd en verrukt zijn, hoorquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:03 schreef outcast_within het volgende:
Ik heb die en die vermoord, en ik kwam er mee weg. Houdoe.
Dit. Misschien zit er wel een mechanisme in wat de opener nu straft omdat het 2 dagen te vroeg geopend isquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:12 schreef remlof het volgende:
Waarom wachten ze niet tot zondag en maken ze het open twee dagen voordat het 100 jaar oud is?
Verrukken...is dat net zoiets als 'je verstappen' of 'vergissen'.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:05 schreef Murdera het volgende:
[..]
Mmmm, originele standard oil aandelen met alle coupons..quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:11 schreef moussie het volgende:
Een stapel aandelen die geen cent meer waard zijn
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:17 schreef SiIk het volgende:
Het zegel garandeerd dat het pakje nogniet geopend is. Ja en die andere dan, wie heeft die los gemaakt?
Ik kan wel lezen hoor, rustig maar.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:19 schreef _GdR_ het volgende:
[..]blond?
het pakketje is 100 (honderd) jaar oud.
dat klinkt wel interessantquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:19 schreef Synthercell het volgende:
Een verzegeld pakketje uit de Noorse stad Sel dat al honderd jaar ongeopend is, mag na een eeuw eindelijk uitgepakt worden. Om 18.00 uur is de opening van het pakket live te volgen op internet.
Dat meldt RTL Nieuws.
De allereerste burgemeester van Sel, Johan Nygaard, stelde het pakket samen in 1912 en plakte het dicht. Op het pakket schreef hij dat het pas geopend mag worden in 2012. Straks wordt na al die tijd live onthuld wat de burgemeester heeft ingepakt.
Inhoud
Het pakket weegt iets meer dan drie kilo, is 40 centimeter breed en 28 centimeter lang. Het pakket heeft de Eerste en Tweede Wereldoorlog overleefd doordat het al die tijd in archieven en kluizen zat opgeborgen. Naar de inhoud van het pakket is het een kwestie van gissen. Kjell Voldheim van het Gudbrandsdal museum mag samen met een collega het pakket open maken.
'We hebben geen idee wat erin zit. Het is ontzettend spannend! Er kunnen historische documenten in zitten, of de Blue Star diamant die bij het zinken van Titanic verloren is gegaan', zegt Voldheim tegen de Noorse krant VG Nett.
Politiek gevoelig
Volgens een professor aan de universiteit van Oslo zit er iets in dat politiek gevoelig ligt. 'De informatie is interessant genoeg om nu nog naar buiten te brengen, maar ook zo gevoelig dat het pas honderd jaar later geopenbaard kan worden.'
Ben je benieuwd naar de inhoud van het mysterieuze pakket? Vanaf 17.00 uur is de opening van het pakketje live te zien op de website van VG Nett. http://www.vgtv.no/#!id=55544
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)delijk-geopend.dhtml
Ik vind het juist schattigquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:24 schreef Guanabana het volgende:
Wat een arremoei eigenlijk, in zo'n plastic bak enzo
Dacht ik ook al aan.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:26 schreef Guanabana het volgende:
Leuk dat Giel Beelen erbij mag zijn.
Half werk ja.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:28 schreef lezzer het volgende:
Ik vind het superleuk dat ze er werk van maken
Hadden de Rolling Stones moeten optreden?quote:
Een bolus als hoogstpersoonlijke fuck you naar de mensen van de toekomst.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:30 schreef spoor4 het volgende:
Hopelijk is het pakketje een enorme grap.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
Leeftijd van de toeschouwers is gemiddeld nog hoger dan leeftijd van dat pakketje.
Ga ik in meequote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:31 schreef Tchock het volgende:
Ik schat 5% kans dat er iets tofs in zit, 45% kans dat er iets heel stoms in zit, 45% kans dat er iets in zit wat niemand snapt de eerste momenten en 5% kans dat het een prank is.
quote:
Ja, met dat pakketje in die tupperwaredoos.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:31 schreef Guanabana het volgende:
[..]inderdaad
Vinden jullie die man ook zo lief?
af en toequote:
Een bötje. Ik heb 5 jaar in Noorwegen gewoond, maar dat is al heul veul jaartjes geleden.quote:
Net was er een Engelstalige verteller, dus ik heb goede hoop dat die straks het een en ander uit gaat leggen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:36 schreef Guanabana het volgende:
Waren er maar subs oid. Straks weten we nog niet wat het nou eigenlijk is.
Of een fossiele stierendrol.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het kan ook gewoon leeg zijnZijkanten zijn aan de binnenkant verzwaard met iets ofzo om het gewicht te geven.
Dat zou wel serieus nieuws zijnquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:40 schreef Synthercell het volgende:
Titanic en politiek gevoelig? Zou er soms een aanslag op de Titanic hebben plaatgevonden i.p.v aanvaring ijsberg?
Ahh, merci!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Klopt. Ze gaan straks pas verder met de show.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:43 schreef Individual het volgende:
misschien zit er wel een schatkaart in en gaat de saga door.
Ja, het zou wat zijn als er een of andere gevaarlijke stof in zitquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:45 schreef lezzer het volgende:
Volgens mij is er een heel programma opgetuigd met genodigden en muziek enzo
Ik dacht dat er iemand in het lab een touwtje ging losmaken
Maar hebben ze wel een leuke dag gehadquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:45 schreef Guanabana het volgende:
Straks is het niks, of iets vet kuts, en dan is er vanalles georganiseerd
"Ik wist wel dat jullie niet 100 jaar konden wachten!"quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Misschien is het wel heel symbolisch, en zit er zo'n briefje in met een lame spreuk over iets met nieuwsgierigheid
Ja lijkt mij ook.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:46 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Maar hebben ze wel een leuke dag gehad
Is afgezet, straks weer aan lijkt me. Nu dus.quote:
Ja, ik heb mijn broek al uit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:49 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Er stond in de op dat het heel de nieuwe generatie verrukt en nog iets zou zijn, dat verwacht ik nu ook, he?
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, ik heb mijn broek al uit.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, ik heb mijn broek al uit.
Als ze wilden kijken konden ze het net zo goed open maken, dat is het probleem niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:51 schreef Balal123 het volgende:
......
En niemand is op het idee gekomen om ff te gluren met röntgenstralen of met een echo ofzo?
Vind het allemaal maar vaag.
Hopelijk heeft ie dan zijn tijd-verplaatsings-armband in het pakketje achter gelaten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:51 schreef TLC het volgende:
Misschien was hij wel een tijdreiziger en zit er iets in wat tegenwoordig gebruikt wordt
Nu alleen Henk jan Smit nog..quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:53 schreef Specularium het volgende:
Ze maken er wel een showtje van, hip X-Factor podium en alles.
De drie delen van "Back to the futurequote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:51 schreef TLC het volgende:
Misschien was hij wel een tijdreiziger en zit er iets in wat tegenwoordig gebruikt wordt
Een soort russisch roulette, het pakket meenemen naar het vliegveld en door de scanner gaan zonder dat je weet wat erin zitquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:51 schreef Balal123 het volgende:
......
En niemand is op het idee gekomen om ff te gluren met röntgenstralen of met een echo ofzo?
Vind het allemaal maar vaag.
Wel een manier om zijn regeltje langs te gaan.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ze wilden kijken konden ze het net zo goed open maken, dat is het probleem niet.
Als ze het open maken missen ze wereldwijde media-aandacht en een berg gratis reclame voor het dorp, de streek en het museum. Ze zijn ook niet gek, hoor.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:54 schreef Balal123 het volgende:
[..]
Wel een manier om zijn regeltje langs te gaan.Zou het geduld er niet voor hebben hoor, knap van hen.
Ja hoor, toevallig precies hetzelfde voorwerp, hetzelfde jaartal en dezelfde wachttijd. Geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:45 schreef TLC het volgende:
Voor alle schattenjagers ; in 1912 werd in een museum te Brussel ook een pakket met historisch werk onder de grond begraven met als opdracht die 100 jaar later open te maken.
Tegenwoordig is men daar op zoek naar dat pakket, ze zijn em kwijt namelijk.
Misschien ligt ie nog ergens
Dat vroeg ik me ook al af. Spreekt iemand Noors?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:54 schreef drijfhout het volgende:
* drijfhout zit klaar![]()
Is er een tolk in het topic?
Ja beetje Nessie, ach het is leuk tochquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ze het open maken missen ze wereldwijde media-aandacht en een berg gratis reclame voor het dorp, de streek en het museum. Ze zijn ook niet gek, hoor.
Dat wist ik al veel eerder hoor, ik moest er alleen aan denken toen ik dit topic zag, staat trouwens ook gewoon in een krant van 1912.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:55 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Ja hoor, toevallig precies hetzelfde voorwerp, hetzelfde jaartal en dezelfde wachttijd. Geloof je het zelf?
zeg dat welquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:58 schreef Lord Katundro het volgende:
Man wat is dat voor een show eromheen
Prinses Astrid, zus van de koning van Noorwegen, nicht van Koningin Elisabeth en de Koning van België. Lees ik op Wiki.quote:
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:59 schreef Balal123 het volgende:
Straks valt het tegen... Iedereen teleurgesteld naar huis
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik zou haar pakketje wel openmaken en er iets instoppen.
Misschien effe bellen naar de organisatie?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:00 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Maak godverdomme gewoon dat pakje open
Het zou wat zijn als er echt onthullende informatie op gestaan zou hebben, maar de pakjesmaker niet eraan gedacht had dat na 100 jaar dat papier wel weggerot zou zijnquote:
Sta in de wachtquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:00 schreef lezzer het volgende:
[..]
Misschien effe bellen naar de organisatie?
Right after these messages!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:01 schreef _GdR_ het volgende:
duurt het nu nog 30 minuten of rukken ze die pakketje open als dat kind dr muil dicht houdt?
omfg 'die pakketje'quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:01 schreef _GdR_ het volgende:
duurt het nu nog 30 minuten of rukken ze die pakketje open als dat kind dr muil dicht houdt?
Spice melangequote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:01 schreef TweeGrolsch het volgende:
Rare blauwe neon haren van dat meisje.
Beetje historisch besef is niet verkeerd van die museamedewerkersquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:02 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Voor de mensen daar hoop ik dat er wat kledingsadvies in dat pakketje zit... ongelooflijk..
niet echt neequote:
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:05 schreef GuitarJJ het volgende:
In het pakketje zit een ander pakketje, met de tekst 'Openen na 2112'.
Ja, avondvullend, om half twaalf gaat het pakketje open.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:05 schreef lezzer het volgende:
Ik meende te horen dat hij zei dat ze een mooi programma hadden vanavond...
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:05 schreef GuitarJJ het volgende:
In het pakketje zit een ander pakketje, met de tekst 'Openen na 2112'.
Spuit elf.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Heb ik in ieder geval wat te doen vanavond.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, avondvullend, om half twaalf gaat het pakketje open.
Precies, die hadden ze ook niet bij de Battle at Klingon.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:06 schreef Specularium het volgende:
Dit is wel terecht, ophoeren met die telefoons.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:06 schreef GrunnigsTrots het volgende:
vind het wel geniaal bedacht van die burgemeester, 100 jaar later wereldwijd spanning!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |