Je hebt gelijk, deze uitleg is beter. Het is natuurlijk het aloude holy grail principe dat alles wat je verbrandt je het liefst dáár uit wil halen waar je het weg wil hebben, en alles wat je als energie eet wil richten op waar je het effect wil hebben (i.e. richting spiergroei, of aanvullen glycogeenvoorraad ipv opslag als vet).quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:46 schreef Autobandje het volgende:
Stereo je analogie gaat niet op. Het is meer dat je een betaalrekening hebt (subcutaan vet) en een spaarrekening (buikvet), en dat je door deze verandering van betaling, meer van je 'spaarrekening' haalt, maar dat je dus netto wel even veel geld (vet) hebt.
Dat is wel waar ik benieuwd naar ben. Die korte metingen heb ik zelf tijdens de studie ook wel gedaan - allereerste project van mijn allereerste jaar (masker op, aansluiten op O2/CO2 analyzer, fietsen totdat je bijna over je nek gaat en dan lekker met de data pielen) maar ik ben benieuwd naar de lange termijn effecten, dwz kan ik het zo partitioneren dat ik meetbaar meer visceraal vet verbrandt met evenveel werk.quote:Omgekeerd is het in ieder geval goed bekend dat sport visceraal vet vermindert en dat hoge fructose consumptie visceraal vet toe laat nemen. Maar of er langdurige studies zijn met isocalorische groepen in een gevaste staat, ik denk het niet, er zijn heel weinig studies m.b.t. vasten gedaan op mensen.
http://onlinelibrary.wile(...)9X.2011.00873.x/full
Hier bijvoorbeeld concluderen ze dat CR evenveel effect op visceraal vet heeft als IF (noemen ze intermittent CR). Maar ze zeggen niet waarom ze denken dat het is, en of de IF echt isocalorisch zijn ten opzichte van hun baseline.
Nee, carbs + kcal overschot in general. Èn het zijn van een man helpt ook nietquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:51 schreef Snakey het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal. Maar visceraal vet neemt toch niet alleen maar toe met hoge fructose inname?
Is naar mijn weten nooit langdurig onderzoek naar gedaan. Dus weet niet of er nog PhDs zitten die een onderzoekje willen doen, maar lijkt me interessant!quote:Dat is wel waar ik benieuwd naar ben. Die korte metingen heb ik zelf tijdens de studie ook wel gedaan - allereerste project van mijn allereerste jaar (masker op, aansluiten op O2/CO2 analyzer, fietsen totdat je bijna over je nek gaat en dan lekker met de data pielen) maar ik ben benieuwd naar de lange termijn effecten, dwz kan ik het zo partitioneren dat ik meetbaar meer visceraal vet verbrandt met evenveel werk.
Shit, ben ik toch in het verkeerde lijf geboren. Hoewel vet op een man zijn heupen er erg raar uitziet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:54 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Nee, carbs + kcal overschot in general. Èn het zijn van een man helpt ook niet
Jij koopt bakjes noten?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:18 schreef Bendoe het volgende:
- na de vakantie ga ik echt niet 15 liter melk voor je kopen hoor, de calcium is slecht voor je nieren blablabla
- en daarvoor in de plaats ga je geen heel bakje noten per dag eten hoor, die zijn heel duur en er zit heel veel vet in blablabla
- je hoeft helemaal niet zo diep te gaan met die squats, dat is nergens voor nodig en slecht voor je knieën bla
- met die deadlifts moet je maar niet hoger gaan dan je lichaamsgewicht hoor, als er iets verkeerd gaat in je rug ben je niet blij (ik trek 85 kg 3x5 nu)
OudersLaat me gewoon, ik ga heus niet dood
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:46 schreef Autobandje het volgende:
Stereo je analogie gaat niet op. Het is meer dat je een betaalrekening hebt (subcutaan vet) en een spaarrekening (buikvet), en dat je door deze verandering van betaling, meer van je 'spaarrekening' haalt, maar dat je dus netto wel even veel geld (vet) hebt.
Omgekeerd is het in ieder geval goed bekend dat sport visceraal vet vermindert en dat hoge fructose consumptie visceraal vet toe laat nemen. Maar of er langdurige studies zijn met isocalorische groepen in een gevaste staat, ik denk het niet, er zijn heel weinig studies m.b.t. vasten gedaan op mensen.
http://onlinelibrary.wile(...)9X.2011.00873.x/full
Hier bijvoorbeeld concluderen ze dat CR evenveel effect op visceraal vet heeft als IF (noemen ze intermittent CR). Maar ze zeggen niet waarom ze denken dat het is, en of de IF echt isocalorisch zijn ten opzichte van hun baseline.
Respect.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, deze uitleg is beter. Het is natuurlijk het aloude holy grail principe dat alles wat je verbrandt je het liefst dáár uit wil halen waar je het weg wil hebben, en alles wat je als energie eet wil richten op waar je het effect wil hebben (i.e. richting spiergroei, of aanvullen glycogeenvoorraad ipv opslag als vet).
[..]
Dat is wel waar ik benieuwd naar ben. Die korte metingen heb ik zelf tijdens de studie ook wel gedaan - allereerste project van mijn allereerste jaar (masker op, aansluiten op O2/CO2 analyzer, fietsen totdat je bijna over je nek gaat en dan lekker met de data pielen) maar ik ben benieuwd naar de lange termijn effecten, dwz kan ik het zo partitioneren dat ik meetbaar meer visceraal vet verbrandt met evenveel werk.
en daarvoor in de plaats ga je geen heel bakje noten per dag eten hoor, die zijn heel duur en er zit heel veel vet in blablablaquote:
waar haal jij noten dan? bakken noten zijn veel goedkoperquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
en daarvoor in de plaats ga je geen heel bakje noten per dag eten hoor, die zijn heel duur en er zit heel veel vet in blablabla
Gewoon in de supermarkt in plastic zakken, de noten in die bakjes zijn tering duur man, en zitten er ook nog eens minder in.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:29 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
waar haal jij noten dan? bakken noten zijn veel goedkoper
ik haal die bakken bij de AH man die zijn juist voordeliger. cashew, pinda's allesquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gewoon in de supermarkt in plastic zakken, de noten in die bakjes zijn tering duur man, en zitten er ook nog eens minder in.
Ik was laatst in de AH boodschappen doen en ik vond die bakjes best duur, maar misschien hebben we het over verschillende bakjes.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:32 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
ik haal die bakken bij de AH man die zijn juist voordeliger. cashew, pinda's alles
Ik doelde ook niet op hoe groot hij is, maar meer op de vormen zeg maar. Heel rare chest bijv.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:19 schreef Bendoe het volgende:
[..]
zo groot word je echt niet zonder roids hoor
Mijn ouders ja.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
en daarvoor in de plaats ga je geen heel bakje noten per dag eten hoor, die zijn heel duur en er zit heel veel vet in blablabla
Wat dl je normaal?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:59 schreef Levolution het volgende:
Ik dacht ik doe even mijn 1RM DL. Dus ik knal die 140kg. Pers ik er opeens 3 reps uit. Zoals jullie weten wel met straps, maar toch. Ben fucking blij. Denk dat mijn 1RM wel over de 150 ligt.
BW 72kg paar weken terug, heb lang niet meer gewogen.
hoe lang ben je danquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:59 schreef Levolution het volgende:
Ik dacht ik doe even mijn 1RM DL. Dus ik knal die 140kg. Pers ik er opeens 3 reps uit. Zoals jullie weten wel met straps, maar toch. Ben fucking blij. Denk dat mijn 1RM wel over de 150 ligt.
BW 72kg paar weken terug, heb lang niet meer gewogen.
Ik doe dit:quote:
1,78m.quote:
gwn aas knalle dan herstelt t welquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:09 schreef EdwinNL het volgende:
Vandaag 3 uur achter elkaar getraind.
Maar toch maak ik All Kinds Of Gainz.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
HGH is hartstikke betrouwbaar hoor. Ik raad je aan om 10gram per dag in te spuiten, je zult hoogstwaarschijnlijk de gains van je leven maken. De effecten van HGH merk je al na enkele seconden, je zult je spieren LETTERLIJK ZIEN groeien. Het beste met HGH kun je insuline gebruiken om het effect te versterken. Het nadelige effect van HGH is echter dat je oren ook als kolen zullen groeien, soms noemen mensen dit bloemkool oren.
Nou, dat was het dan, veel succes hé.
Groetjes Engelbert
Grip kan een bitch zijn ja. Gelukkig heb ik er nog geen last van.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:03 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik doe dit:
2 sets van 6-8 reps zonder straps. De eerste set 114kg, de tweede 118kg.
Daarna 1 set van 6-8 reps met straps omdat mijn grip het dan niet meer doet. Op 120kg (vandaag 124kg).
Daarna die 1RM gedaan wat dus 3RM bleek.
[..]
1,78m.
Tja, over 3 maanden ga ik 5x per week 3 uur trainen met een massa en kracht schema. Een paar mensen bij ons op de vereniging doen dat schema een maand en het werkt! Zijn al 3.5 kilo spiermassa aangekomen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:13 schreef Levolution het volgende:
[..]
gwn aas knalle dan herstelt t wel
Je hebt ook speciale HST (Hypertrophy Specific Training) schema's die speciaal ontworpen zijn voor massa gains. Is dus niet erg bijzonder.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:26 schreef EdwinNL het volgende:
[..]
Tja, over 3 maanden ga ik 5x per week 3 uur trainen met een massa en kracht schema. Een paar mensen bij ons op de vereniging doen dat schema een maand en het werkt! Zijn al 3.5 kilo spiermassa aangekomen.
Is toch vrij apart want het zijn vrijwel alleen maar isolatie oefeningen op een vrij laag gewicht. Maar bijna alle gewichtheffers in Europa hanteren dit schema.
edit: Als ik dit schema dus ongeveer een maand heb gedaan en het werkt, kan ik bij interesse het schema wel posten.
Ja, maar men wordt er ook heel erg sterk van, van het schema.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je hebt ook speciale HST schema's die speciaal ontworpen zijn voor massa gains. Is dus niet erg bijzonder.
Ik vind dat wel ja, aangezien je enorme snelle gains hebt en je vrijwel alleen maar isolatie oefeningen erin hebt. En het eigenlijk tegen alle principes van SS en Stronglifts ingaat. En alle cortisol shit enz.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:35 schreef Zith het volgende:
Ja het is vast een heel speciaal schema..
veel succes met je speciale schemaquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:39 schreef EdwinNL het volgende:
[..]
Ik vind dat wel ja, aangezien je enorme snelle gains hebt en je vrijwel alleen maar isolatie oefeningen erin hebt. En het eigenlijk tegen alle principes van SS en Stronglifts ingaat. En alle cortisol shit enz.
"Ik heb een heel special misterieus schema die tegen alles wat we kennen in gaat. De wetenschap kijkt in ongeloof toe hoe wij kilo na kilo extra lean spiermassa gainen! De resultaten zijn Geweldig! Ik post hem niet hier hoor, ik blijf liever in het duister!"quote:
Ja ik snap het, maar ik ben hem nu aan het uit typen Duurt nog wel even.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:48 schreef Zith het volgende:
[..]
"Ik heb een heel special misterieus schema die tegen alles wat we kennen in gaat. De wetenschap kijkt in ongeloof toe hoe wij kilo na kilo extra lean spiermassa gainen! De resultaten zijn Geweldig! Ik post hem niet hier hoor, ik blijf liever in het duister!"
...Zo, ongeveer.
Inderdaad, maar ik kan het mij ook wel voorstellen. Misschien wil hij eerst bewijzen dat het werkt door het zelf uit te voeren in plaats van gelijk die BRO-SCIENCE erin te gooien.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:48 schreef Zith het volgende:
[..]
"Ik heb een heel special misterieus schema die tegen alles wat we kennen in gaat. De wetenschap kijkt in ongeloof toe hoe wij kilo na kilo extra lean spiermassa gainen! De resultaten zijn Geweldig! Ik post hem niet hier hoor, ik blijf liever in het duister!"
...Zo, ongeveer.
is dat nog een beetje weg te krijgen? ik ga morgen denk ik zo'n shake proberenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:52 schreef drumstickNL het volgende:
Gewoon blijven klokken met die tonijn whey shakes van zeta en het komt helemaal goed.
Even uit mijn hoofd, het papier heb ik nog bij de gym liggen, die post ik later wel.quote:
quote:" een heel special misterieus schema die tegen alles wat we kennen in gaat. De resultaten zijn Geweldig!
Sick.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:59 schreef EdwinNL het volgende:
[..]
Even uit mijn hoofd, het papier heb ik nog bij de gym liggen, die post ik later wel.
• Dumbell Kickback
• Dumbell One Arm Triceps Extension
• Dumbell Lying Alternating Front Raise
• Dumbell Seated One Arm Alternating Front Raise
• Lying Rear Lateral Raise
• Dumbell Curl
• One Arm Dumbell Row
• 1 of andere Row machine
• Oefening Benen binnenkant
• Oefening Benen Buitenkant
• Stiff Legged Deadlift
• Lever Lying Leg Raise Crunch
• Crunches
Alles 3x10-12.
Dit zijn dus FAKING veel oefeningen, maar ik zie dit mensen letterlijk doen, heb het 1x gedaan en was wel kapot en alles was "gepompt." Mensen bij mij in de vereniging doen dit dus ongeveer 5 weken en komen ongeveer 4 tot 5 kilo spiermassa aan en zijn veel sterker. Het duurt ongeveer 3 uur en je moet het minstens 5x per week doen. En je begint ongeveer op 40% en bouwt het langzaam op tot 80% van je 1RM.
Over 3 maanden probeer ik dit 5 weken en als het lukt dan post ik de papier versie.
ik zou er moe van worden, zoveel fakking oefeningen......quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:59 schreef EdwinNL het volgende:
[..]
Even uit mijn hoofd, het papier heb ik nog bij de gym liggen, die post ik later wel.
• Dumbell Kickback
• Dumbell One Arm Triceps Extension
• Dumbell Lying Alternating Front Raise
• Dumbell Seated One Arm Alternating Front Raise
• Lying Rear Lateral Raise
• Dumbell Curl
• One Arm Dumbell Row
• 1 of andere Row machine
• Oefening Benen binnenkant
• Oefening Benen Buitenkant
• Stiff Legged Deadlift
• Lever Lying Leg Raise Crunch
• Crunches
Alles 3x10-12.
Dit zijn dus FAKING veel oefeningen, maar ik zie dit mensen letterlijk doen, heb het 1x gedaan en was wel kapot en alles was "gepompt." Mensen bij mij in de vereniging doen dit dus ongeveer 5 weken en komen ongeveer 4 tot 5 kilo spiermassa aan en zijn veel sterker. Het duurt ongeveer 3 uur en je moet het minstens 5x per week doen. En je begint ongeveer op 40% en bouwt het langzaam op tot 80% van je 1RM.
Over 3 maanden probeer ik dit 5 weken en als het lukt dan post ik de papier versie.
Je had mijn gezicht moeten zien toen mijn trainer dat de eerste keer zij. Maar zoals ik al zei over 3 maanden weten jullie het resultaat.quote:
Hoe oud ben jij en weet je zeker dat zij niet kuren? Er zijn wel meer mensen die ontzettende gains maken en dat allemaal NATTY!!@ doen, zeggen ze.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:04 schreef EdwinNL het volgende:
Ik heb het 1x gedaan en was dus ook heel erg moe, maar alles is heel erg opgepompt en dat dus minstens 5x per week. Ik geloof er wel in omdat ik het resultaat zie van mensen die dit al 4 weken doen.
[..]
Je had mijn gezicht moeten zien toen mijn trainer dat de eerste keer zij. Maar zoals ik al zei over 3 maanden weten jullie het resultaat.
Voor de mensen die heel skeptisch zijn kan ik wel foto's maken.
4x 1 uur in de week trainen is genoeg, je groeit door rust te nemen, niet door je spieren te verbranden!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:04 schreef EdwinNL het volgende:
Ik heb het 1x gedaan en was dus ook heel erg moe, maar alles is heel erg opgepompt en dat dus minstens 5x per week. Ik geloof er wel in omdat ik het resultaat zie van mensen die dit al 4 weken doen.
[..]
Je had mijn gezicht moeten zien toen mijn trainer dat de eerste keer zij. Maar zoals ik al zei over 3 maanden weten jullie het resultaat.
Voor de mensen die heel skeptisch zijn kan ik wel foto's maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |