Je hebt gelijk, deze uitleg is beter. Het is natuurlijk het aloude holy grail principe dat alles wat je verbrandt je het liefst dáár uit wil halen waar je het weg wil hebben, en alles wat je als energie eet wil richten op waar je het effect wil hebben (i.e. richting spiergroei, of aanvullen glycogeenvoorraad ipv opslag als vet).quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:46 schreef Autobandje het volgende:
Stereo je analogie gaat niet op. Het is meer dat je een betaalrekening hebt (subcutaan vet) en een spaarrekening (buikvet), en dat je door deze verandering van betaling, meer van je 'spaarrekening' haalt, maar dat je dus netto wel even veel geld (vet) hebt.
Dat is wel waar ik benieuwd naar ben. Die korte metingen heb ik zelf tijdens de studie ook wel gedaan - allereerste project van mijn allereerste jaar (masker op, aansluiten op O2/CO2 analyzer, fietsen totdat je bijna over je nek gaat en dan lekker met de data pielen) maar ik ben benieuwd naar de lange termijn effecten, dwz kan ik het zo partitioneren dat ik meetbaar meer visceraal vet verbrandt met evenveel werk.quote:Omgekeerd is het in ieder geval goed bekend dat sport visceraal vet vermindert en dat hoge fructose consumptie visceraal vet toe laat nemen. Maar of er langdurige studies zijn met isocalorische groepen in een gevaste staat, ik denk het niet, er zijn heel weinig studies m.b.t. vasten gedaan op mensen.
http://onlinelibrary.wile(...)9X.2011.00873.x/full
Hier bijvoorbeeld concluderen ze dat CR evenveel effect op visceraal vet heeft als IF (noemen ze intermittent CR). Maar ze zeggen niet waarom ze denken dat het is, en of de IF echt isocalorisch zijn ten opzichte van hun baseline.
Nee, carbs + kcal overschot in general. Èn het zijn van een man helpt ook nietquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:51 schreef Snakey het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal. Maar visceraal vet neemt toch niet alleen maar toe met hoge fructose inname?
Is naar mijn weten nooit langdurig onderzoek naar gedaan. Dus weet niet of er nog PhDs zitten die een onderzoekje willen doen, maar lijkt me interessant!quote:Dat is wel waar ik benieuwd naar ben. Die korte metingen heb ik zelf tijdens de studie ook wel gedaan - allereerste project van mijn allereerste jaar (masker op, aansluiten op O2/CO2 analyzer, fietsen totdat je bijna over je nek gaat en dan lekker met de data pielen) maar ik ben benieuwd naar de lange termijn effecten, dwz kan ik het zo partitioneren dat ik meetbaar meer visceraal vet verbrandt met evenveel werk.
Shit, ben ik toch in het verkeerde lijf geboren. Hoewel vet op een man zijn heupen er erg raar uitziet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:54 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Nee, carbs + kcal overschot in general. Èn het zijn van een man helpt ook niet
Jij koopt bakjes noten?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:18 schreef Bendoe het volgende:
- na de vakantie ga ik echt niet 15 liter melk voor je kopen hoor, de calcium is slecht voor je nieren blablabla
- en daarvoor in de plaats ga je geen heel bakje noten per dag eten hoor, die zijn heel duur en er zit heel veel vet in blablabla
- je hoeft helemaal niet zo diep te gaan met die squats, dat is nergens voor nodig en slecht voor je knieën bla
- met die deadlifts moet je maar niet hoger gaan dan je lichaamsgewicht hoor, als er iets verkeerd gaat in je rug ben je niet blij (ik trek 85 kg 3x5 nu)
OudersLaat me gewoon, ik ga heus niet dood
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:46 schreef Autobandje het volgende:
Stereo je analogie gaat niet op. Het is meer dat je een betaalrekening hebt (subcutaan vet) en een spaarrekening (buikvet), en dat je door deze verandering van betaling, meer van je 'spaarrekening' haalt, maar dat je dus netto wel even veel geld (vet) hebt.
Omgekeerd is het in ieder geval goed bekend dat sport visceraal vet vermindert en dat hoge fructose consumptie visceraal vet toe laat nemen. Maar of er langdurige studies zijn met isocalorische groepen in een gevaste staat, ik denk het niet, er zijn heel weinig studies m.b.t. vasten gedaan op mensen.
http://onlinelibrary.wile(...)9X.2011.00873.x/full
Hier bijvoorbeeld concluderen ze dat CR evenveel effect op visceraal vet heeft als IF (noemen ze intermittent CR). Maar ze zeggen niet waarom ze denken dat het is, en of de IF echt isocalorisch zijn ten opzichte van hun baseline.
Respect.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, deze uitleg is beter. Het is natuurlijk het aloude holy grail principe dat alles wat je verbrandt je het liefst dáár uit wil halen waar je het weg wil hebben, en alles wat je als energie eet wil richten op waar je het effect wil hebben (i.e. richting spiergroei, of aanvullen glycogeenvoorraad ipv opslag als vet).
[..]
Dat is wel waar ik benieuwd naar ben. Die korte metingen heb ik zelf tijdens de studie ook wel gedaan - allereerste project van mijn allereerste jaar (masker op, aansluiten op O2/CO2 analyzer, fietsen totdat je bijna over je nek gaat en dan lekker met de data pielen) maar ik ben benieuwd naar de lange termijn effecten, dwz kan ik het zo partitioneren dat ik meetbaar meer visceraal vet verbrandt met evenveel werk.
en daarvoor in de plaats ga je geen heel bakje noten per dag eten hoor, die zijn heel duur en er zit heel veel vet in blablablaquote:
waar haal jij noten dan? bakken noten zijn veel goedkoperquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
en daarvoor in de plaats ga je geen heel bakje noten per dag eten hoor, die zijn heel duur en er zit heel veel vet in blablabla
Gewoon in de supermarkt in plastic zakken, de noten in die bakjes zijn tering duur man, en zitten er ook nog eens minder in.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:29 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
waar haal jij noten dan? bakken noten zijn veel goedkoper
ik haal die bakken bij de AH man die zijn juist voordeliger. cashew, pinda's allesquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gewoon in de supermarkt in plastic zakken, de noten in die bakjes zijn tering duur man, en zitten er ook nog eens minder in.
Ik was laatst in de AH boodschappen doen en ik vond die bakjes best duur, maar misschien hebben we het over verschillende bakjes.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:32 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
ik haal die bakken bij de AH man die zijn juist voordeliger. cashew, pinda's alles
Ik doelde ook niet op hoe groot hij is, maar meer op de vormen zeg maar. Heel rare chest bijv.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:19 schreef Bendoe het volgende:
[..]
zo groot word je echt niet zonder roids hoor
Mijn ouders ja.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
en daarvoor in de plaats ga je geen heel bakje noten per dag eten hoor, die zijn heel duur en er zit heel veel vet in blablabla
Wat dl je normaal?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:59 schreef Levolution het volgende:
Ik dacht ik doe even mijn 1RM DL. Dus ik knal die 140kg. Pers ik er opeens 3 reps uit. Zoals jullie weten wel met straps, maar toch. Ben fucking blij. Denk dat mijn 1RM wel over de 150 ligt.
BW 72kg paar weken terug, heb lang niet meer gewogen.
hoe lang ben je danquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:59 schreef Levolution het volgende:
Ik dacht ik doe even mijn 1RM DL. Dus ik knal die 140kg. Pers ik er opeens 3 reps uit. Zoals jullie weten wel met straps, maar toch. Ben fucking blij. Denk dat mijn 1RM wel over de 150 ligt.
BW 72kg paar weken terug, heb lang niet meer gewogen.
Ik doe dit:quote:
1,78m.quote:
gwn aas knalle dan herstelt t welquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:09 schreef EdwinNL het volgende:
Vandaag 3 uur achter elkaar getraind.
Maar toch maak ik All Kinds Of Gainz.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |