Hahaquote:
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:29 schreef Hardrebel het volgende:
expendables en vanavond total rekall
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:14 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10.
Wij hebben The Avengers gisteravond gezien, geweldige filmquote:Op zondag 19 augustus 2012 00:42 schreef Rijst het volgende:
[ afbeelding ]
The Avengers
The Avengers zijn een buitengewoon team van superhelden. Wanneer een onverwachte vijand opduikt die een bedreiging vormt voor de wereldwijde veiligheid heeft Nick Fury (Samuel L. Jackson), directeur van de internationale vredesmacht S.H.I.E.L.D., een team nodig om de wereld te redden van de ondergang. Dit team bestaat uit Iron Man (Robert Downey Jr.), Incredible Hulk (Mark Ruffalo), Black Widow (Scarlett Johansson), Thor (Chris Hemsworth), Hawkeye (Jeremy Renner) en Captain America (Chris Evans).
Toffe film. Lekker veel actie en leuke humor van The Hulk en Stark.Ik heb sowieso een zwak voor de meeste Marvel films. Ik vond het alleen jammer dat Spiderman er niet bij zat.
9/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Einde was erg cliche maar dat is ook een opstapje naar een deel 2 van deze reeks.
Imdb score: 7.4
Eigen score: 8.0“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
was dat niet hellboy op 't laatst?quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:29 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Wij hebben The Avengers gisteravond gezien, geweldige filmGewoon brute actie en idd leuke humor. In de bonus scene aan het eind is trouwens Thanos te zien dus de volgende Avengers film wordt nog veel groter.
quote:British retirees travel to India to take up residence in what they believe is a newly restored hotel. Less luxurious than its advertisements, the Marigold Hotel nevertheless slowly begins to charm in unexpected ways.
Romeinse nummering past niet automatisch aan, maar we mogen niet naar normale cijfers van de modjes.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:15 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
TT verkeerd nummer. Dacht dat hij automatisch aanpaste
[..]
Haha![]()
*
Na het eerste kwartier van de film, voordat er goede cgi in beeld kwam, heb ik hem serieus stop gezet om te kijken of ik niet toevallig een Asylum rip off te pakken hadquote:
Shattlebip?quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:18 schreef Tware het volgende:
[..]
Na het eerste kwartier van de film, voordat er goede cgi in beeld kwam, heb ik hem serieus stop gezet om te kijken of ik niet toevallig een Asylum rip off te pakken had. Alleen al die openingsscene is zoo ontzettend tenenkrommend slecht
Ik vond deze echt heel tof, vooral die twistquote:Op maandag 20 augustus 2012 20:07 schreef Karina het volgende:
The Cabin in the Woods
Horror
Een stel vrienden gaat, zoals het een goede horrorfilm betaamt, een paar dagen logeren in een huisje bij een meer. Niet wetende dat ze in de gaten worden gehouden...
Al snel gaat het natuurlijk mis en gebeuren er enge dingen.
Goede horror met een aardige twist.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 24 februari 2012 15:38 schreef Dromenvangertje het volgende:
Sooph is echt zo'n meisje die je wilt knuffelen. Niet schenken, geven of raken.
http://magnificenttttt.tumblr.com
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al gewoon een 7.
ik heb hem gisteren ook gezien en ik ben het niet met je eens. het lag er allemaal net wat te dik bovenop:quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:36 schreef PalmRoyale het volgende:
The cabin in the woods
[ afbeelding ]
Deze film begint als de zoveelste slasher film. 5 twintigers gaan naar een huisje ergens midden in een bos om daar een weekend te relaxen en kort na aankomst worden ze aangevallen en begint de strijd om te overleven. Wat ze echter niet weten is dat het vooropgezet plan is van 1 of andere vage organisatie die jonge mensen aan een stel hele oude pissed off goden offert om deze tevreden te houden. De uitwerking van het gegeven is goed gedaan en ook wel verfrissend binnen het genre. Er zijn echter wel een paar vaagheden in de film die de pret echter niet drukken. niet te veel over nadenken en de film nemen voor wat ie is, gewoon een leuke, vermakelijke horrorfilm.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.een vijfje
Waarshcijnlijk omdat het over gruwelijkheden gaat zonder ze te laten zien as such. Kán natuurlijk gebruikt worden voor het mysterie, maar hier is het puur voor de PG-rating, zodat de doelgroep en dus de inkomsten groter zijn.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:53 schreef Prego het volgende:
[..]
ik heb hem gisteren ook gezien en ik ben het niet met je eens. het lag er allemaal net wat te dik bovenop:
"we doen expres alsof dit weer een tiener-slasher is maar uiteindelijk is dit lekker niet" ik weet niet waarom maar ik kreeg er een beetje een Hunger Games-gevoel bij
quote:Voor de simpele kijkers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond het in ieder geval een vermakelijke film en ik vond de tweede helft helemaal niet zo cliché.
Ik weet nog dat ik destijds op de basisschool een van de eerste verfilmingen van dit verhaal heb gezien, was verplichte kost op school. Indrukwekkend verhaal is het zeker, ik denk dat ik de 2008 versie ook mee pak!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:33 schreef TLC het volgende:
Die Welle
Goede film die laat zien hoe een dictatuur tot stand kan komen.
Hoe de film zou eindigen had ik niet zien aankomen
Vond het een goede film, maar erg dramatisch. De soundtrack daarentegenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 01:44 schreef Bluezz het volgende:
Incendies, net gezien... wat een ongelofelijk verhaaltje, maar goed geacteerd en het laat je wel even achter met WTFen
Tarantino?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:30 schreef Roces18 het volgende:
Sin City
[ afbeelding ]
Eerste keer dat ik hem gekeken heb op aanraden van de goede recensies maar hij viel mij wel een beetje tegen. De stijl van de film is natuurlijk erg goed gedaan met het zwart-wit en om hier en daar gebruik te maken van een kleur. Ook de acteurs doen het erg goed. En de gore is ook aanwezig, ik snap overigens de reacties niet van mensen die dit teveel gore vinden? Het is maar een film... Maar dan het verhaal, ik vond het gewoon niet de rest van de film waardig. We volgen drie verschillende verhaallijnen die geplaatst zijn in een verschillende volgorde die ik perfect begrijp. Maar de reden daarachter? Het voegt namelijk niks toe en kan menig kijker in verwarring brengen. Maar Quentin Tarantino is ook een homo. Het doet me een beetje denken aan die ene film met die drie meisjes van vorig jaar, visueel top, maar het verhaal is het gewoon niet. De dialogen zijn over het algemeen wel in orde maar er is gewoon geen emotionele binding met de cast. Het boeide me geen reet wie er dood ging en wie in leven bleef, en dan is een grote minpunt. Desondanks krijgt de film wel een zeven van me.
Tarantino heeft een scene geregisseerd, en daar was alles mee gezegd. Als je iemand wil afjanken dan moet je bij Rodriguez zijn.quote:
De film is gebaseerd op de comics van Frank Miller, het zijn eigenlijk 4 losse verhalen. Je moet Frank z'n werk een beetje kunnen waarderen om deze film te kunnen waarderen. Maar om de director (of je Quentin of Robert de schuld wil geven laat ik in het midden) dan meteen een homo te noemen. Zeg dan gewoon dat het geen film voor jou isquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:30 schreef Roces18 het volgende:
Sin City
[ afbeelding ]
Eerste keer dat ik hem gekeken heb op aanraden van de goede recensies maar hij viel mij wel een beetje tegen. De stijl van de film is natuurlijk erg goed gedaan met het zwart-wit en om hier en daar gebruik te maken van een kleur. Ook de acteurs doen het erg goed. En de gore is ook aanwezig, ik snap overigens de reacties niet van mensen die dit teveel gore vinden? Het is maar een film... Maar dan het verhaal, ik vond het gewoon niet de rest van de film waardig. We volgen drie verschillende verhaallijnen die geplaatst zijn in een verschillende volgorde die ik perfect begrijp. Maar de reden daarachter? Het voegt namelijk niks toe en kan menig kijker in verwarring brengen. Maar Quentin Tarantino is ook een homo. Het doet me een beetje denken aan die ene film met die drie meisjes van vorig jaar, visueel top, maar het verhaal is het gewoon niet. De dialogen zijn over het algemeen wel in orde maar er is gewoon geen emotionele binding met de cast. Het boeide me geen reet wie er dood ging en wie in leven bleef, en dan is een grote minpunt. Desondanks krijgt de film wel een zeven van me.
Volgens mij mis je ook het hele punt dat het verhaal niet echt bedoeld is als een intellectueel hoogstandje maar dat dit juist een visuele actie film is. De verhaallijnen door elkaar vond ik persoonlijk niet verwarrend en gewoon prima te volgen. Om een regisseur af te kraken die niet eens de gehele film heeft geregisseerd is niet terecht.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:30 schreef Roces18 het volgende:
Sin City
[ afbeelding ]
Bedoel je Sucker Punch? Want dan snap ik de vergelijking wel.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:30 schreef Roces18 het volgende:
Sin City
[ afbeelding ]
Het doet me een beetje denken aan die ene film met die drie meisjes van vorig jaar, visueel top, maar het verhaal is het gewoon niet.
Bitch Slap?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Bedoel je Sucker Punch? Want dan snap ik de vergelijking wel.
Sucker Punch inderdaad !quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Bedoel je Sucker Punch? Want dan snap ik de vergelijking wel.
Ik vond hem erg matig. Op zich zitten is het verhaal best vermakelijk, maar vaak erg voorspelbaar. Daarnaast zien sommige shots er wel erg nep en gespeeld uit.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:07 schreef Karina het volgende:
The Cabin in the Woods
Horror
Een stel vrienden gaat, zoals het een goede horrorfilm betaamt, een paar dagen logeren in een huisje bij een meer. Niet wetende dat ze in de gaten worden gehouden...
Al snel gaat het natuurlijk mis en gebeuren er enge dingen.
Goede horror met een aardige twist.
[ afbeelding ]
Heb je hem nou gezien of niet?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:48 schreef El_Matador het volgende:
eXistenZ (1999)
Aardige film van Cronenberg, beetje gedateerd, maar prima wegkijkertje
8.1/10 (IMDB: 6.8/10)
Shame (2011)
Heftige en goeie film over een seksverslaafde man (geweldige rol van Michael Fassbender). Zeker voor New York-gangers (ik ben er helaas nog niet geweest) moet het een bijzondere film zijn.
wie¿quote:
Ikquote:
Ik las jquote:
Ik las je comment verkeerd: als nog niet in de bioscoop geweestquote:
quote:
Waar ik vooral heel hard om moest lachen is het paleis van hem, met die vulgaire standbeelden! Geniaal!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:12 schreef planethugo het volgende:
The Dictator
[ afbeelding ]
Vooral tegenvallende reacties gehoord maar viel me nog mee. Cohen heeft er weer van zijn typische humor in gestopt en dit onderwerp past ook wel daarbij. Niet alle grappen slagen maar aangezien geen enkele scene serieus is en het tempo hoog ligt stap je daar snel overheen tot de volgende wél geslaagde scene. Omdat er toch al zo weinig geslaagde komedie's gemaakt worden is dit al snel 1 van de leukere. Niet Cohen's beste film, maar een stuk leuker dan bijv Bruno.
7.2
Welke film is het?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Iedereen vast wel gezien ondertussen deze film. Maar die Shoarma scene aan het end (laatste minuut) is zo droog..
[ afbeelding ]
Ik had die anderequote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Iedereen vast wel gezien ondertussen deze film. Maar die Shoarma scene aan het end (laatste minuut) is zo droog..
[ afbeelding ]
Slechte beeldkwaliteitquote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond hem prima te doen, het is en blijft natuurlijk een popcorn film, kijkt gewoon lekker weg. Het eind gevecht vond ik erg leuk.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:13 schreef okiokinl het volgende:
the avengers:
vond het een beetje tegenvallen, te veel van verwacht denk ik. beetje te hoog a-team gehalte.
maar wel zeer vermakelijk, vooral de hulk.
Waarom eenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:54 schreef ArtistA het volgende:
The Amazing Spider-Man (2012)
[ afbeelding ]
Peter Parker finds a clue that might help him understand why his parents disappeared when he was young. His path puts him on a collision course with Dr. Curt Connors, his father's former partner.
Actie/136min
Regie: Marc Webb
Cast: Andrew Garfield, Emma Stone and Rhys Ifans
Deze nog even meegepikt in de bios. De zaal was leeg dus ik heb het ervan genomen.
Languit over de stoelen gelegen met m'n hapjes en drankjes. Tot de pauze heb ik het allemaal meegekregen, maar daarna viel ik in slaap. Ik werd nog wel een paar keer wakker van allerlei explosies, maar dat vond ik eerder vervelend dan entertaining.
De cast is wel heel erg goed trouwens. En hij was in 3D wat ook wel leuk was. Oh, en Emma Stone
Waardering
IMDb: 7.6
Moi: 6
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door sjeppert op 25-08-2012 00:04:53 ]mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
spoilerquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:57 schreef sjeppert het volgende:
The cabin in the woods
Verrassende horror/komedie waarvan ik het plot van te voren niet al ergens had gehoord/gelezen. Goed om te zien hoe ze de spot drijven met clichés in horrorfilms. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
quote:
Die link was toch niet zo heel moeilijk volgens mij.quote:
Kirsten Dunst sowieso. Maar ik had het niet alleen over de hoofdrolspelers. Je hebt Martin Sheen, Sally Field, Rhys Ifans en Emma Stone, waarbij Emma Stone de 'minste' is.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:06 schreef Roces18 het volgende:
@Artist, zie je liever de cast van de ""originele"" spiderman dus tobey maquire enz dan deze of niet? Want op de schaal van heetheid: Kirsten Dunst > Emma Stone
Ik vond dit als kind altijd een geweldige film. Totdat ik de review van "the nostalgia critic" zag. Nu kan ik alleen maar op de slechts punten lettenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:18 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
Naar een verhaal van Stephen King, sterk verhaal en normaliter zijn verfilmingen van zijn werk niet je van het, maar deze mag er wel zijnalleen jammer van het eindshot
![]()
Oehhh, ik volgde dit ook op jonge leeftijd, toen was het op tv als serie, geweldig vond ik dat toen, die moet ik echt nog een keer kijken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:18 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
Naar een verhaal van Stephen King, sterk verhaal en normaliter zijn verfilmingen van zijn werk niet je van het, maar deze mag er wel zijnalleen jammer van het eindshot
![]()
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 10:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Oehhh, ik volgde dit ook op jonge leeftijd, toen was het op tv als serie, geweldig vond ik dat toen, die moet ik echt nog een keer kijken.
Mooie actiefilm inderdaad. Beter dan het eerste deel, maar verder wel een redelijk slap verhaal.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 00:19 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
opzich heerlijke actie film, echt heel tof om ''sterren'' als willis, stalone, statham zo in hun style in1 film te zien... ook zit er in de film een lekkere vaart en afentoe een leuke passende (bij hun ''karakter'') grap.
T verhaal was wel vrij simpel en voorspelbaar, maar dankzij de vaart en de actie en het goeie acteerwrk doet dat er niet zo aan toe en is het een betere dan gemiddelde lekkere wegkijk actie film
7.5
Wat mij bij is gebleven is het volgende citaat, waarin ik Woody Allen hoorde:quote:Hoe amusant de recente films van Allen ook waren, de vrouwelijke personages blijven voor hem een blinde vlek. In To Rome with Love rammelen ze ook. Altijd worden de arme sukkels overmeesterd door de verleidelijke dames. Je zou dit overigens charme van de regisseur kunnen noemen.
De film is qua actie uitstekend en keihard. Het verhaal is simpel zoals in de OP al uitgelegdquote:
Een SWAT-team komt vast te zitten in een appartementencomplex, dat tot de nok toe volzit met bewapende drugsdealers en moordenaars. Terwijl het team zich een weg probeert te banen door het doolhof van kamers en etages, beginnen de genadeloze moordenaars een gevecht tegen de agenten.
Vrij typische Scandinavische drama film. Als je dit leuk vond zou ik zeker andere Scandinavische dramas checken.quote:Op zondag 26 augustus 2012 12:59 schreef Bluezz het volgende:
Terribly Happy 2008 (op Canvas uitgezonden)
Lekkere sfeer, mooie kleuren, lekker traag, absurdistisch, Warmerdamachtig. Kleurgebruik, acteren : Ik hou ervan!! Er had idd, wat ook bij filmtotaal en moviemeter wordt gezegd, wat meer zwarte humor gebruikt kunnen worden om het geheel wat op te liften. Maar ik heb me prima vermaakt
[ afbeelding ]
Hier sluit ik mij helemaal bij aan, de hulk en iron man waren wel grappig en de scene op het einde met Loki was ook wel vermakelijk maar daar bleef het wel bij.quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:25 schreef Wepeel2 het volgende:
Avengers
Hier had ik iets meer van verwacht. Het is zeker een leuke film, maar ik vond de bedreiging waar ze tegen vochten uiteindelijk wat tegenvallen. Een hoop lawaai en geknal, maar geen echt spannende eindscene of inspirerende badguys.
7
Die heb ik denk ik allemaal al gezien... net klaar met Borgen 2.quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:38 schreef znarch het volgende:
[..]
Vrij typische Scandinavische drama film. Als je dit leuk vond zou ik zeker andere Scandinavische dramas checken.
Misschien zijn het geen losers omdat ze vooraf bewust gekozen voor de totale ervaring van drugs en wat al niet meer.quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:21 schreef HilarityEnsues het volgende:
Fear and Loathing in Las Vegas (Terry Gilliam, 1998)
Geldt als basiskennis / verplicht nummer hier, maar ik had hem dus nog niet gezien. Noch het boek gelezen, apropos.
Ik heb me hier prima mee vermaakt, hoewel ik niet volledig snap waarom. (Alvast niet omdat ik zelf gebruik, dankuwel.) Het zal ermee te maken hebben dat de film, hoewel weinig verrassend, toch onvoorspelbaar is. Het jaren-70-sfeertje sprak me ook wel aan, en de bloemrijke voiceover van Depp voegt veel toe.
Wat me trouwens opviel, is dat, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Trainspotting, de hoofdpersonages totaal onverantwoord bezig zijn, maar ook weer geen echte losers zijn. Zelf benadrukken ze ook steeds hun status door "I'm a doctor of Journalism" en "As your attorney I advise you to ..." te zeggen. Zo anti-establishment zijn ze eigenlijk niet.
Ik heb hier wel eens beter beargumenteerde reviews geschreven, besef ik, maar goed. Een 8.
Submarino, Svinalängorna, Fucking Åmål (niet echt drama, wel tof, maar dat is zo bij de meeste Moodysson films), Snabba Cash (meer misdaad), DeUSYNLIGE.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:18 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die heb ik denk ik allemaal al gezien... net klaar met Borgen 2.
Killing, Wallanders, de Brug... helaas zijn we er allemaal al klaar mee
Dus ik hou me aanbevolen qua tips/skandinavisch
Met Død snø (Dead Snow) zit ik denk ik fout, al is het Scandinavischquote:Op zondag 26 augustus 2012 15:18 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Anklaget (2005)quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:18 schreef Bluezz het volgende:
Deze niet in bold? Een van de leukste films ooitquote:Op zondag 26 augustus 2012 16:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
I rymden finns inga känslor (2010)
Allemaal gezien en allemaal goed.De beste films in bold.
Skandinavische films.
Die viel er net buiten. Altijd nog een 7.5.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:58 schreef znarch het volgende:
Deze niet in bold? Een van de leukste films ooit
Als je zo into Scandinavië bent, moet je ook maar eens aan het werk van grootmeester Ingmar Bergman beginnen. Ik zie wel dat je meer van de hedendaagse films bent, maar Bergman kun je gewoon niet links laten liggen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Allemaal Scandinavische film
Allemaal gezien en allemaal goed.De beste films in bold.
Skandinavische films.
Oh, daar ben ik wel aan begonnen (zie bijvoorbeeld Scener ur ett äktenskap), maar een kleine selectie van films die me minder bevielen staan er niet in, waaronder twee van Bergman.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:52 schreef vinnypassy het volgende:
Als je zo into Scandinavië bent, moet je ook maar eens aan het werk van grootmeester Ingmar Bergman beginnen. Ik zie wel dat je meer van de hedendaagse films bent, maar Bergman kun je gewoon niet links laten liggen.
Als je al zegt dat Smulltronstallet 'nog ging', dan geef ik je inderdaad weinig hoop.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Oh, daar ben ik wel aan begonnen (zie bijvoorbeeld Scener ur ett äktenskap), maar een kleine selectie van films die me minder bevielen staan er niet in, waaronder twee van Bergman.Smultronstället ging nog, maar vooral Det sjunde inseglet vond ik een vreselijke film. Ik hoop niet ooit nog eens zo iets weer uit te hoeven zitten.
En idd, lang leve rauwe hedendaagse films.
Ik laat 1 regisseur graag zitten en kijk naar alle andere prachtige Scandinavische films.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:36 schreef vinnypassy het volgende:
Als je al zegt dat Smulltronstallet 'nog ging', dan geef ik je inderdaad weinig hoop.
Die hebben alle 3 ook echt die typische Scandinavië sfeer iddquote:Op maandag 27 augustus 2012 00:01 schreef golfer het volgende:
Bijna alles al gezien als Skandinavofiel, maar toch nog 3 eruit gepikt:
DeUsynlige (2008)
Hodejegerne (2011) (boek van Nesbo gelezen, wil wel eens zien hoe ze dat verfilmen)
Submarino (2010)
Echt? Ik vond de film juist saai worden op een gegeven moment. Te weinig variatie.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:21 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
hoewel het geen film is die nog heel lang me zou bij blijven is het een hele leuke en vlotte film om te zien, zeker voor nederlandse begrippen!!
FIlm verveeld nergens en er zit een lekkere vaart in de film, de film word ook nergens voorspelbaar en is best spannend.
Zeker een aanrader om een keer te kijken!
7!
Gewoon lekker detectives blijven kijkenquote:Op maandag 27 augustus 2012 01:28 schreef golfer het volgende:
Van Ingmar Bergman en z'n muze Liv Ullmann heb ik in de jaren 70 ongeveer alles gezien, maar de traagheid ervan spreekt mij niet meer zo aan.
Net zoals DOGMA en Lars von Trier nu ook minder mij aanspreekt.
quote:The lives of some visitors and residents of Rome and the romances, adventures and predicaments they get into
Kijk dan ook maar:quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Oh, daar ben ik wel aan begonnen (zie bijvoorbeeld Scener ur ett äktenskap), maar een kleine selectie van films die me minder bevielen staan er niet in, waaronder twee van Bergman.Smultronstället ging nog, maar vooral Det sjunde inseglet vond ik een vreselijke film. Ik hoop niet ooit nog eens zo iets weer uit te hoeven zitten.
En idd, lang leve rauwe hedendaagse films.
Vond hem ook wel geslaagd. Goed spel van Bokma, steengoede acteur blijft het toch.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:21 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
hoewel het geen film is die nog heel lang me zou bij blijven is het een hele leuke en vlotte film om te zien, zeker voor nederlandse begrippen!!
FIlm verveeld nergens en er zit een lekkere vaart in de film, de film word ook nergens voorspelbaar en is best spannend.
Zeker een aanrader om een keer te kijken!
7!
ja die achtergrond was inderdaad lachwekkend!quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:13 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Vond hem ook wel geslaagd. Goed spel van Bokma, steengoede acteur blijft het toch.
De hand van Dick Maas zie je steeds terug, over the top scènes zoals op he toilet.
Alleen dat eindshot met die allerbelabberste achtergrond, dat doet Asylum nog beter
uch dat vond ik toch een BUT film, snap niet al die positieve reacties eroverquote:Op maandag 27 augustus 2012 21:14 schreef Rijst het volgende:
[ afbeelding ]
Shame (2011)
Brandon (Michael Fassbender) is een dertiger die in New York woont en moeite heeft om zijn seksleven onder controle te houden. Hij is verslaafd aan pornografie en hierdoor heeft hij moeite om echte relaties met vrouwen aan te knopen. Slechts één vrouw kan echt dicht bij hem komen: zijn eigenzinnige, jongere zus Sissy (Carey Mulligan). Brandon mag dan wel in het openbaar de schijn ophouden een normaal leven te leiden, Sissy weet wel beter. Wanneer ze bij hem in zijn appartement komt wonen, loopt Brandons leven uit de hand. Broer en zus brengen immers het slechtste in elkaar naar boven.
Indrukwekkende film met een flinterdun verhaal. De dialogen zijn wat langzaam en soms awkward maar dat maakt het aan de andere kant ook realistisch Fassbender zet hier een hele mooie acteerprestatie neer
Mijn cijfer: 8
Imdb: 7.4
okquote:Op maandag 27 augustus 2012 21:44 schreef casper019 het volgende:
[..]
uch dat vond ik toch een BUT film, snap niet al die positieve reacties erover
t ging over een rare oversekste man en shit verhaal
een 3 geef ik em
hoe vaker je hem kijkt, hoe epischer hij wordtquote:Op maandag 27 augustus 2012 21:03 schreef DragonFodder het volgende:
The Big Lebowski
[ afbeelding ]
..that much?
Het is echt geen slechte film, duidelijke Coenstijl, maar The Dude kon me eigenlijk maar weinig boeien. Walter Sobchak (John Goodman) vond ik wat dat betreft een stuk leuker in de film.
Ik heb me goed vermaakt, maar ik snap de hype om deze film heen niet helemaal.
7,2/10
Imdb: 8,3
Klopt! Alleen al hoe hij continue met een white russian rondlooptquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:39 schreef planethugo het volgende:
[..]
hoe vaker je hem kijkt, hoe epischer hij wordt
Viel zwaar tegen. Haalt het niet bij het boek.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:01 schreef golfer het volgende:
Hodejegerne (2011) (boek van Nesbo gelezen, wil wel eens zien hoe ze dat verfilmen)
ik heb eerst het boek gelezen en daarna de film gezien , de film haalt het tuurlijk niet bij het boek.maar het is wel een ijzersterke film alsnog!!!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Viel zwaar tegen. Haalt het niet bij het boek.
Ook een paar dagen geleden gezien, en vond het echt een baggerfilmquote:Op woensdag 29 augustus 2012 06:08 schreef stevenmac26 het volgende:
Cabin in the woods
Wat een vage film die vast nog leuker is onder invloed van lsd
[ afbeelding ]
thx voor de tip die ga ik kijkenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:10 schreef -Strawberry- het volgende:
Detachment [2011]
[ afbeelding ]
De afgestompte en onverschillige Henry Barthes is een substitute teacher en krijgt de zoveelste nieuwe klas voor zijn kiezen. Hij vermijdt het vormen van een band met mensen en probeert enkel zijn rol als invaller zo goed mogelijk uit te voeren.
Wat een enorm sterke maar heftige film. Na de eerste 10 minuten werd ik helemaal in het verhaal gezogen en deze liet niet meer los. Het is een emotionele achtbaan die weinig mensen onberoerd zal laten, misschien wel de beste drama film die ik dit jaar heb gezien.
De film speelt zich grotendeels af op een disfunctionele school met overspannen leraren, waarbij de nadruk ligt op het heden en verleden van Henry Barthes. Eigenlijk is het een verhaal verteld vanuit het perspectief van de docenten om te laten zien hoe zwaar hun werk kan zijn en hoe weinig waardering er bestaat voor het vak.
De kritiek op deze film is dat de leerlingen worden afgeschilderd als een soort tirannen en de docenten als de goedaardige slachtoffers van deze tirannie. Hoewel er zeker een aantal gestoorde kinderen tussen zitten, is als je oplet duidelijk dat de meerderheid van de klas zich wel relatief normaal gedraagt. Het zijn altijd de luidruchtige enkelingen die in het oog springen. Sterker nog, meer dan eens wordt benadrukt hoe de disfunctionele kinderen de verantwoordelijkheid zijn van de docenten en dat ze gefaald hebben in hun taak.
Een ander puntje van kritiek is dat de film geen oplossing biedt voor de aangedragen problemen. Misschien is die er niet. Ik vond de groei die docent Henry Barthes doormaakte van meer waarde dan een eventuele oplossing. Wel jammer dat ze voor het shock effect een scene hebben toegevoegd waarbij een dier wordt mishandeld. Voegde niets toe.
En wat wordt er goed geacteerd. Erica de kinderprostituee, gespeeld door Sami Gayle, is denk ik een actrice waar we nog veel van gaan horen.Ten tijde van het filmen was ze 14/15 jaar. Erg knap!
8,8
+1quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:30 schreef casper019 het volgende:
[..]
thx voor de tip die ga ik kijken
is t echt een vrouwenfilm of ook voor mannen leuk?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:26 schreef VeerEli het volgende:
The Vow 2012
[ afbeelding ]
A car accident puts Paige in a coma, and when she wakes up with severe memory loss, her husband Leo works to win her heart again.
Tja, what can I say? Ik vond het een hele mooie film. Goed geacteerd door Channing Tatum en Rachel McAdams, en (alweer) wel wat traantjes gelaten. Ik heb er van genoten!
IMDB: 6,7
Ik: 7,5
Ik vind het lastig in te schatten voor een ander, maar ik denk dat het voor mannen ook leuk kan zijn.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:11 schreef casper019 het volgende:
[..]
is t echt een vrouwenfilm of ook voor mannen leuk?
Bekeken. Wow. Prachtig verfilmd. En wat een trieste sfeer.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:01 schreef golfer het volgende:
Submarino (2010)
Ah. Oke. Duidelijk.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Bekeken. Wow. Prachtig verfilmd. En wat een trieste sfeer.
Je ziet een beetje hoe het leven van twee broers naar de tering gaat, op zijn rauw Scandinavisch. Vrij deprimerend.quote:
Top film! 8/10 van mij.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 06:06 schreef El_Matador het volgende:
Take Shelter (2011)
Gekeken op basis van goeie referenties, maar wat een oersaaie en toch voorspelbare waardeloze film.
De enige reden om hem af te kijken was om te zien of er nog iets zou gebeuren.
Slechte acteurs, makkelijke geluidseffectjes met weinig vervolg.
Dikke afrader.
5.0/10 (IMDB: 7.5/10???)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en dan niemand die zich afvraagt wie hij is maar meteen vragen of de man zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wil neer leggen![]()
Ook duurt het een tijd hoe de mensen aan die kubus kwamen![]()
Voor er überhaupt enige actie kwam was ik al bijna in slaap gevallen![]()
Lijkt wel of ze maar een verhaaltje verzonnen hebben om alle Marvel-figuren in 1 film te krijgen.
Nee, hier had ik meer van verwacht.
Geef er nog niet eens een cijfer voor![]()
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:37 schreef penny-wise het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.melksommelier en vertrouwenspersoon fok
Gisteren The Avengers gekeken.
Nou, had er hoge verwachtigingen van maar die kwamen niet uit...
Het lijkt wel of de film begint met een tussenstuk uit een film. Meteen komt de "badguy" tevoorschijn via deSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en dan niemand die zich afvraagt wie hij is maar meteen vragen of de man zijnJe moet dan ook eerst de afzonderlijke films kijken van Iron Man, Thor en Captain AmericaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wil neer leggen![]()
Lijkt wel of ze maar een verhaaltje verzonnen hebben om alle Marvel-figuren in 1 film te krijgen.
Geef er nog niet eens een cijfer voor
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
Mooi he? Dat was ook de muziek bij de serie De Brug.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:03 schreef Baszh het volgende:
[..]
Je ziet een beetje hoe het leven van twee broers naar de tering gaat, op zijn rauw Scandinavisch. Vrij deprimerend.
Ohw en wel mooie muziek
Gisteren The Avengers gekeken.
Nou, had er hoge verwachtigingen van maar die kwamen niet uit...
Het lijkt wel of de film begint met een tussenstuk uit een film. Meteen komt de "badguy" tevoorschijn via deSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en dan niemand die zich afvraagt wie hij is maar meteen vragen of de man zijnIk denk dat jij een aantal films die vooraf gingen aan de avengers gemist hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wil neer leggen![]()
Geef er nog niet eens een cijfer voor![]()
De overacting was wel heel erg ja...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:30 schreef Timo20 het volgende:
Red Lights
De grote vraag waar je na afloop mee blijft zitten is toch wel: "hoe kan iemand debuteren met zo`n briljante film als Buried en nu deze bagger afleveren?"
Want dit ging echt helemaal nergens over. Dat het meest interessante ingredient van alles (Sigourney Weaver) maar in de helft van de film mee doet is opzich al erg zat. Dat was echter niet zo erg geweest als de rest van de film dan maar op niveau was. En laat dat nou niet het geval zijn. Het verhaal is slecht en totaal oninteressant en slaat nergens op en het acteerwerk van Cillian Murphy en Robert DeNiro is veel te over the top. Om over de ontknoping maar helemaal te zwijgen... Het enige echt goede aan de film waren de geluidseffecten. Maar aangezien de enge momenten volledig daarop drijven was dat ook te verwaarlozen.
Nee, dit was echt niets.
IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 3,5/10
Nee, heb ze allemaal gezien.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat jij een aantal films die vooraf gingen aan de avengers gemist hebt.
Nee dat niet maar wel hoe het is uitgewerkt. Vond het gewoon een erg slecht verhaal...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De overacting was wel heel erg ja...
Slaat nergens op? Het paranormale wetenschappelijk proberen te bewijzen is anders niet eens zo vergezocht.
Maar dan noem je het een serie en geen filmquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:21 schreef Baszh het volgende:
[..]
Je moet dan ook eerst de afzonderlijke films kijken van Iron Man, Thor en Captain America
Snow White and the Huntsman is beter. Mirror Mirror is zo'n onschuldig, mierzoet kinderfilmpje waar vroeger types als Hilary Duff of de Disney-incarnatie van Anne Hathaway opdoken. Het ziet er wel lekker kleurrijk uit, maar dat heb je altijd bij die regisseur (Tarsem Singh)quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:36 schreef Roces18 het volgende:
Weet iemand toevallig of Mirror Mirror leuker is dan Snowwhite and the Huntsman? Ik heb de laatste gezien maar vond het maar een saaie bedoeling...
ik snap niet dat sandra bullock in mirror mirror speeltquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Snow White and the Huntsman is beter. Mirror Mirror is zo'n onschuldig, mierzoet kinderfilmpje waar vroeger types als Hilary Duff of de Disney-incarnatie van Anne Hathaway opdoken. Het ziet er wel lekker kleurrijk uit, maar dat heb je altijd bij die regisseur (Tarsem Singh)
Snow White heeft als avonturenfilm toch nog iets meer ambities.
Die zit niet in Mirror Mirrorquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:49 schreef casper019 het volgende:
[..]
ik snap niet dat sandra bullock in mirror mirror speelt
dats waarschijnlijk ook de eneige reden dat de film nog een BEETJE te pruimen is zonder haar ozu de film klakkeloos de bios uit zijn getrapt en geeneens op dvd zijn gekomen
Of een crossover.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:47 schreef Deckard het volgende:
[..]
Maar dan noem je het een serie en geen film
Zeer, zeer matig.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 00:18 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
Ookal had er opzich meer ingezeten en was de film een tikkie voorspelbaar, en had er best wat meer humor ingemogen was het toch een hele leuke film en heb ik me geen seconde met de film verveeld. Heb heel de film met een lach op mn gezicht gekeken en afentoe ook echt moeten lachen, en na de film een een heerlijk ''feel good'' gevoel.
Tis gewoon een hele leuke feel good film, die zeker het kijken waard is... Die je dan nog een paar dagen in je hoofd blijft zitten endie je dan vergeet.
dikke 7
Ik mag toch hopen dat je de film niet in deze kleuren bekeken hebt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
[ afbeelding ]
verkapte-kijk-mij-cool-doen-met-sicke-HD-monitor-ipv-jouw-pauper-monitorretje-postquote:Op zondag 2 september 2012 00:17 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je de film niet in deze kleuren bekeken hebt.
Wat? Dit heeft niks met de monitor te makenquote:Op zondag 2 september 2012 00:30 schreef andreas612 het volgende:
[..]
verkapte-kijk-mij-cool-doen-met-sicke-HD-monitor-ipv-jouw-pauper-monitorretje-post
Omdat?quote:Op zondag 2 september 2012 00:17 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je de film niet in deze kleuren bekeken hebt.
Mij boeit het ook niet echt, zolang het niet storend is. Ik kijk al me films op een simpele laptop met laptop speakers.quote:Op zondag 2 september 2012 00:30 schreef andreas612 het volgende:
[..]
verkapte-kijk-mij-cool-doen-met-sicke-HD-monitor-ipv-jouw-pauper-monitorretje-post
heh, kon je dat niet eerder zeggenquote:Op zondag 2 september 2012 10:22 schreef penny-wise het volgende:
Als je al van plan was om aan de drugs te gaan, zorgt deze film wel dat je er van afziet.
een van de beste feel bad movies ooitquote:Op zondag 2 september 2012 10:22 schreef penny-wise het volgende:
Requiem for a dream
http://www.imdb.com/title/tt0180093/
Meesterwerk in 1 woord. Drama pur sang over de gevolgen van drugsverslaving van de 4 hoofdrolspelers. Je ziet de personages langzaam aftakelen naar de diepste dalen.
Echt fantastisch acteerwerk, met name Ellen Burstyn als moeder van Jared Leto.
Als je al van plan was om aan de drugs te gaan, zorgt deze film wel dat je er van afziet.
Dikke 9
oooh dan is de film ook niks voor mij, ben ook totaal geen fan van burton maar wel van de cast maar ik laat em dus ookm aar schieten denk ikquote:Op zaterdag 1 september 2012 14:46 schreef Roces18 het volgende:
Dark Shadows
[ afbeelding ]
Jaja, ik ben niet zo'n Tim Burton fan en ook dit is weer een domper. Een sterrencast en dan zo'n saaie en slechte film maken dan doe je toch iets goed verkeerd. Misschien moet meneer Burton films maken voor dummys eens lezen. Natuurlijk de film is apart net zoals al zijn films maar daar licht zijn main focus want ondertussen vergeet hij het plot. En ja grappig? Nee, kijk de trailer en je hebt zo'n beetje alles al gezien. In werkelijkheid sleurt de film maar door op een slecht plot en dit bijna 2 uur lang. Overigens vind ik PG-13 een beetje laag, meer PG-16... Want daar gaat je nachtrust als kind met die geestenWel een plus voor Alice Cooper en Eva Green. Maar helaas de film probeert teveel te zijn, enerzijds een drama dan weer een komedie dan weer een familiefilm maar dit werkt gewoon niet.
Een magere 5,5
Helemaal mee eens, toffe film, beetje franse style, gewoon kijken als je van spannende thrillers houd.quote:Op zondag 2 september 2012 10:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Headhunters (2011)
[ afbeelding ]
Toffe misdaad film uit Scandinavië. Geinig vlot verhaal, waar je toch nog wel een aantal keer op het verkeerde been wordt gezet. Soms ook wel een beetje luguber.
IMDB: 7.5
Moi: 8
Ik weet er helaas alleen niet meer in dit zelfde soort genre, en zelfde afkomst.quote:Op zondag 2 september 2012 15:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, toffe film, beetje franse style, gewoon kijken als je van spannende thrillers houd.
Denk als je dit soort films tof vind, je deze ook wel zult bekoren: http://www.imdb.com/title/tt0228786/quote:Op zondag 2 september 2012 15:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik weet er helaas alleen niet meer in dit zelfde soort genre, en zelfde afkomst.
http://www.imdb.com/title/tt0378215quote:Op zondag 2 september 2012 15:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik weet er helaas alleen niet meer in dit zelfde soort genre, en zelfde afkomst.
Kurosawaquote:Op zondag 2 september 2012 15:06 schreef vinnypassy het volgende:
Ran (1985, Akira Kurosawa) [ afbeelding ]
Met enige schaamte moet ik zeggen dat dit pas mijn vierde Kurosawa is. Ik had het gevoel dat ik er hiervoor al minstens vijf had gezien, zo gemakkelijk kan ik me kennelijk met zijn werk relateren. Niet voor niets staan twee van de drie films die ik van hem had gezien in mijn persoonlijke top honderd. Na het zien van deze film, zijn dat er drie geworden.
Ran is namelijk weinig minder dan een briljante film. Visueel is het geweldig. Het is mijn eerste Kurosawa in kleur, maar wat een spektakel is het! Datzelfde geldt voor de vele figuranten en de decors, die het verworden van een familiedrama tot een epische oorlog extra kracht bijzetten. Zowel de intriges binnen de familie als de veldslagen zijn hierdoor vrijwel even indrukwekkend. En dan wordt het nog indrukwekkender als je wat in de geschiedenis van de film duikt...
Waar het voor Kurosawa één van zijn laatste films was, moet dit voor mij de trigger zijn dieper in zijn repertoire te duiken. Wát een filmmaker.
Kom maar op dan.quote:Op zondag 2 september 2012 16:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
KurosawaAls je wilt heb ik wel tips voor je om je verder te verdiepen in zijn oeuvre.
Dat zijn prima keuzes. Ikiru is een goede film en een uitstekende introductie voor zijn drama niet-samoerai films uit het oeuvre. Kagemusha is net als Ran een epische film over shoguns, veldslagen e.d.quote:Op zondag 2 september 2012 17:22 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Kom maar op dan.Seven Samurai, Rashomon en Hidden Fortress heb ik ook al gezien, Ikiru en Kagemusha heb ik inmiddels bij Amazon besteld.
Top, staat genoteerd!quote:Op zondag 2 september 2012 18:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat zijn prima keuzes. Ikiru is een goede film en een uitstekende introductie voor zijn drama niet-samoerai films uit het oeuvre. Kagemusha is net als Ran een epische film over shoguns, veldslagen e.d.
Verder zou ik aanraden:
Yojimbo, de film die Leone later remakete als A Fistfull of Dollars, gewoon een must-see voor Kurosawa, samurai en/of Japanse film liefhebbers.
het vevolg daarop, Sanjuro is ook erg vermakelijk.
Stray Dog en Drunken Angel zijn goede intros in zijn crime films.
Dersu Uzala is een bijzonder film in het genre, aangezien het een Russisch-Japanse productie is en niet Japans gesproken, maar een absoluut meesterwerk.
Vanaf daar kan je zelf goed bepalen welke films je van hem liggen en welke minder, verder aanraders zijn iig Throne of Blood en Red Beard. Maar eigenlijk kan je bijna niet misgaan met Kurosawa.
wow dat is toevallig. Was m vorige week ergens aan het kijken maar moest na 15 minuten weggaan door andere dingen, maar sinds die tijd heb ik niet meer verder gekekenquote:Op zondag 2 september 2012 15:06 schreef vinnypassy het volgende:
Met enige schaamte moet ik zeggen dat dit pas mijn vierde Kurosawa is. Ik had het gevoel dat ik er hiervoor al minstens vijf had gezien, zo gemakkelijk kan ik me kennelijk met zijn werk relateren. Niet voor niets staan twee van de drie films die ik van hem had gezien in mijn persoonlijke top honderd. Na het zien van deze film, zijn dat er drie geworden.
Ran is namelijk weinig minder dan een briljante film. Visueel is het geweldig. Het is mijn eerste Kurosawa in kleur, maar wat een spektakel is het! Datzelfde geldt voor de vele figuranten en de decors, die het verworden van een familiedrama tot een epische oorlog extra kracht bijzetten. Zowel de intriges binnen de familie als de veldslagen zijn hierdoor vrijwel even indrukwekkend. En dan wordt het nog indrukwekkender als je wat in de geschiedenis van de film duikt...
Waar het voor Kurosawa één van zijn laatste films was, moet dit voor mij de trigger zijn dieper in zijn repertoire te duiken. Wát een filmmaker.
Nee joh, Ozu's films zijn veel ascetischer. Alleen al de cinematografie toont dat Ikiru geen Ozu-achtige film is.quote:Op zondag 2 september 2012 18:53 schreef Mainport het volgende:
Ikiru, dat is toch gewoon een Ozu-light... kom op jongens
Ja hoor, er komt beslist wat meer beweging in.quote:Op zondag 2 september 2012 18:32 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
wow dat is toevallig. Was m vorige week ergens aan het kijken maar moest na 15 minuten weggaan door andere dingen, maar sinds die tijd heb ik niet meer verder gekekenWil 'm nog wel graag zien though! Hopelijk wordt het wel iets spannender dan het begin waarin alleen maar gepraat werd?
Zeer benieuwd naar je mening over deze film van Michel Gondry.quote:Op zondag 2 september 2012 12:11 schreef SnuggLe het volgende:
Bedankt voor alle tips weer mensen!
Paar aan mijn lijstje toegevoegd:
- Detachment
- I Rymden Finns Inga Kanslor
- Submarino
- The Science of Sleep
En verder de wat simpelere:
- The Avengers
- The Best Exotic Marigold Hotel (...India-liefhebber..vandaar)
- Comme un Chef (...kookliefhebber!)
- The Bourne Legacy...(alleen zijn er alleen maar slechte versies volgensmij)
eeeeuuhhhh.... neequote:Op zondag 2 september 2012 18:53 schreef Mainport het volgende:
Ikiru, dat is toch gewoon een Ozu-light... kom op jongens
Ook net gezien en deel je mening wel. Er wordt teveel geteerd op de eerste film(s) zonder dat de humor geëvenaard wordt en met het ouder worden wordt veel te weinig gedaan. Toch jammer.quote:Op zondag 2 september 2012 18:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
American Reunion (2012, VS, Jon Hurwitz & Hayden Schlossberg)
Toen deel 1 uitkwam was ik net 18 en bij deze reünie ben ik 30, hiermee behoor ik precies tot de doelgroep van de film. Want wat deze film zou moeten onderscheiden van de dozijn andere tienerkomedies is dat het juist niet over tieners gaat, maar over hoe je verandert van een tiener in een jong volwassene. Het is juist hier dat de film imo de plank te veel mis slaat. Het probleem is dat de makers van American Reunion gewoon een tienerkomedie hebben willen maken. Hierdoor is American Reunion te veel een herhaling van de vorige delen, waarin de karakters dan wel jaren ouder zijn, maar zich niet veel anders of volwassener gedragen. Jim en Michelle hebben nog steeds relatie-/sexproblemen, Oz valt nog steeds stiekem voor het conservatieve meisje, Finch is nog steeds een snob, Kev zwerft rond om zijn ex heen en Stifler is nog steeds een onverantwoorde puberale fratboy, die kennelijk zonder consequenties zijn baas kan uitschelden. En zo zit de hele film vol met herhalingen van situaties en gastoptredens uit de vorige delen.
Er zijn wel kleine momenten dat door schemert dat de karakters zijn opgegroeid, zoals de manier waarop de rest Stifler behandelen als de in het verleden blijven hangen loser dat hij is. Maar over het algemeen heeft de film te weinig te melden over opgroeien en volwassen worden.
Ik klink nu best hard. De film is namelijk best onderhoudend, het is grappig en er zitten een paar lekkere dames in, zoals Dania Ramirez.En het is iig wel stukken beter nog dan dat verschrikkelijke American Wedding.
cijfer: 6.5
In mijn ogen was dat bij American Reunion nou juist net de bedoeling. Het was 1 grote trip down memory lane. Het was voor mij eigenlijk precies wat ik had verwacht en waar ik ook op had gehooptquote:Op zondag 2 september 2012 18:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
American Reunion (2012, VS, Jon Hurwitz & Hayden Schlossberg)
Toen deel 1 uitkwam was ik net 18 en bij deze reünie ben ik 30, hiermee behoor ik precies tot de doelgroep van de film. Want wat deze film zou moeten onderscheiden van de dozijn andere tienerkomedies is dat het juist niet over tieners gaat, maar over hoe je verandert van een tiener in een jong volwassene. Het is juist hier dat de film imo de plank te veel mis slaat. Het probleem is dat de makers van American Reunion gewoon een tienerkomedie hebben willen maken. Hierdoor is American Reunion te veel een herhaling van de vorige delen, waarin de karakters dan wel jaren ouder zijn, maar zich niet veel anders of volwassener gedragen. Jim en Michelle hebben nog steeds relatie-/sexproblemen, Oz valt nog steeds stiekem voor het conservatieve meisje, Finch is nog steeds een snob, Kev zwerft rond om zijn ex heen en Stifler is nog steeds een onverantwoorde puberale fratboy, die kennelijk zonder consequenties zijn baas kan uitschelden. En zo zit de hele film vol met herhalingen van situaties en gastoptredens uit de vorige delen.
Er zijn wel kleine momenten dat door schemert dat de karakters zijn opgegroeid, zoals de manier waarop de rest Stifler behandelen als de in het verleden blijven hangen loser dat hij is. Maar over het algemeen heeft de film te weinig te melden over opgroeien en volwassen worden.
Ik klink nu best hard. De film is namelijk best onderhoudend, het is grappig en er zitten een paar lekkere dames in, zoals Dania Ramirez.En het is iig wel stukken beter nog dan dat verschrikkelijke American Wedding.
cijfer: 6.5
21 Jump Street (2012, VS, Phil Lord & Chris Miller)
Prima vermakelijke combi van de buddy-cop en tienerkomedie. Jonah Hill is goed op dreef, zeker als de film verder komt en zijn personage groeit wordt Hill beter en beter. Channing Tatum toont leuke zelfkritiek met zijn invulling van zijn rol als stereotype gespierde knappe domme jock. Net als deze remake van de hitserie uit de jaren 80 zelf is de samenwerking tussen Hill en Tatum een erg positieve verrassing.
De film heeft goed oog hoe voor hoe school en wat cool is tegenwoordig anders is dan in de jaren 80.
Verder heeft de film leuke cameos van oud 21 Jumpstreet sterren als Johnny Depp, Peter DeLuise en Holly Robinson Peete. Ice Cube is geweldig als de boze donkere politiechef.
cijfer: 6.8
Absolute aanrader. Knap geacteerd, mooi gegeven. Soms iets 'over the top'.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:10 schreef -Strawberry- het volgende:
Detachment [2011]
[ afbeelding ]
De afgestompte en onverschillige Henry Barthes is een substitute teacher en krijgt de zoveelste nieuwe klas voor zijn kiezen. Hij vermijdt het vormen van een band met mensen en probeert enkel zijn rol als invaller zo goed mogelijk uit te voeren.
Wat een enorm sterke maar heftige film.
The one where everybody finds outquote:Op zondag 2 september 2012 20:55 schreef Timo20 het volgende:
[..]
eeeeuuhhhh.... nee
Vandaag afgekeken:
Friends - Season 5
Er zitten wel een paar hele leuke afleveringen in en het blijft goed maar het overall niveau is toch weer wat lager dan dat van seizoen 3 en 4. Dit is sowieso nooit m`n favoriete seizoen geweest...
7,5/10
quote:Op maandag 3 september 2012 00:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
The one where everybody finds out
Door het acteerwerk/dialogen.quote:Op zondag 2 september 2012 23:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
12 Angry Men
Deze film uit 1957 die op plaats 6 staat in de IMDB top 250 moest ik nog zien. Vanmiddag dus gedaan en ik moet zeggen dat ik me best heb vermaakt. Ik vind het echter geen bijzondere film. Eerlijk gezegd vond ik het vanaf het begin allemaal vrij voorspelbaar hoe het verloop van de film zou gaan. Nergens heeft de film me weten te verrassen. Het acteerwerk vond ik over het algemeen wel goed.
Maar goed... ik snap dus niet waarom deze film zo hoog genoteerd staat.
IMDB: 8,9
Mijn cijfer: 6.5
Meer een mockumentary, aangezien het verhaal van die artiest bedacht is, .. Maar inderdaad een hele leuke! Als je banksy, fairey, invader etc. gaaf vind is het echt een aanrader. De geschiedeniss is ze ver men weet wel correct, dus zo krijg je een beetje een achtergrond, en de rest van het verhaal is ook fantastischquote:Op maandag 3 september 2012 11:20 schreef Tha_Bartman het volgende:
[ afbeelding ]
Deze documentaire over steet art is voor mij twee dingen tegelijkertijd. Ten eerste laat het de opkomst (en het mainstream worden) van street art zien, aan de hand van het verhaal van een Franse man die graag alles filmt en meegaat met een aantal grote namen.
En ten tweede is het voor mij Banksy's manier om kritiek te uiten op het kunstwereldje, door aan te tonen dat een relatief onbekend iemand d.m.v marketing uit het niets enorme bedragen kan verdienen met (middelmatige) kunst, puur omdat de artiest de nieuwste hype is..
Ik zou zeggen ga kijken (als je hem nog niet gezien hebt), ik vond hem in ieder geval fantastisch.
Bedacht of niet, Mr. Brainwash is nog steeds actief en heeft op dit moment een tentoonstelling open in Londen.quote:Op maandag 3 september 2012 11:55 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Meer een mockumentary, aangezien het verhaal van die artiest bedacht is, .. Maar inderdaad een hele leuke! Als je banksy, fairey, invader etc. gaaf vind is het echt een aanrader. De geschiedeniss is ze ver men weet wel correct, dus zo krijg je een beetje een achtergrond, en de rest van het verhaal is ook fantastisch
Ben het helemaal met je review eens. Moet wel zeggen dat de film visueel gezien prachtig is. Vooral de scene dat ze het gebied van de elven ingaan is enorm goed gedaan.quote:Op maandag 3 september 2012 00:10 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
Toffe avonturen film, die lekker vlot wegkijkt.
film vermaakt van t begint tot t eind, maar toch heb ik het gevoel dat er iets meer in had gezeten.. er had wel wat meer gevoel in de film moeten zitten, en afentoe speelde kristan stewart (vooral later in de film bij het aanmoedigen) wel ff dramatisch slecht.
Maar buiten dat zeker een aanrader voor als je van avondturen films houd, en beter dan de ''gemiddelde'' avondturen film
7.5
Wel jammer dat ze het nummer van Pitbull slechts drie seconden gebruiken en daarna pas in de aftiteling. Verder vond ik de slechterik maar gaar gecast en is het maar een simpele zielenfilm geworden. En het eindequote:Op maandag 3 september 2012 13:45 schreef Mikkie het volgende:
Men in Black 3
Zit geinig in elkaar. Het hele tijdreisgebeuren trekt me eigenlijk nooit, maar het is geinig vormgegeven en zit de film niet dwars. Kijkt makkelijk en lekker weg, een zeventje dan ook.
Die dvd heb ik nog liggen en nog niet gezienquote:Op maandag 3 september 2012 14:01 schreef -Strawberry- het volgende:
The Butterfly Effect [2004]
[ afbeelding ]
A young man blocks out harmful memories of significant events of his life. As he grows up, he finds a way to remember these lost memories and a supernatural way to alter his life.
Wat blijft dit toch een gruwelijk mooie film.Het hele aspect van het verleden veranderen en de daarbij horende onvoorziene gevolgen is fantastisch uitgevoerd. Aangrijpende scene's, stof om over na te denken en een passend einde. Een van mijn favoriete sci-fi/drama-films, dus voor wie 'm nog niet gezien heeft: aanrader!
Cijfer: 9
Maar je weet toch van tevoren dat 't niet om de verhaallijn gaat?quote:Op maandag 3 september 2012 13:54 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Wel jammer dat ze het nummer van Pitbull slechts drie seconden gebruiken en daarna pas in de aftiteling. Verder vond ik de slechterik maar gaar gecast en is het maar een simpele zielenfilm geworden. En het einde
Nu is de grote vraag.....welk einde heb je gezien? Want er zijn meerdere endings.quote:Op maandag 3 september 2012 14:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]
A young man blocks out harmful memories of significant events of his life. As he grows up, he finds a way to remember these lost memories and a supernatural way to alter his life.
Wat blijft dit toch een gruwelijk mooie film.Het hele aspect van het verleden veranderen en de daarbij horende onvoorziene gevolgen is fantastisch uitgevoerd. Aangrijpende scene's, stof om over na te denken en een passend einde. Een van mijn favoriete sci-fi/drama-films, dus voor wie 'm nog niet gezien heeft: aanrader!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 3 september 2012 15:31 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Nu is de grote vraag.....welk einde heb je gezien? Want er zijn meerdere endings.Er zijn 3 eindesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://en.wikipedia.org/w(...)ct#Alternate_endings
Copy pasta:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door znarch op 03-09-2012 15:48:57 ]"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
quote:Op maandag 3 september 2012 15:31 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Nu is de grote vraag.....welk einde heb je gezien? Want er zijn meerdere endings.Het enige einde wat ik heb gezien was dat...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja echt jammer is dat. echt een heel goed nummer.quote:Op maandag 3 september 2012 13:54 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Wel jammer dat ze het nummer van Pitbull slechts drie seconden gebruiken en daarna pas in de aftiteling.
Jaren geleden al eens gezien, maar nu nog een keer gekeken. Geweldige film inderdaad, thanks.quote:Op maandag 3 september 2012 14:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]
Ik bespeur een snufje sarcasmequote:Op maandag 3 september 2012 18:49 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja echt jammer is dat. echt een heel goed nummer.
gisteren gekeken, verder als wel leuk kom ik niet. maar ook niet slecht, er gebeurt genoeg om je een tijdje te vermaken.quote:Op maandag 3 september 2012 13:45 schreef Mikkie het volgende:
Men in Black 3
Zit geinig in elkaar. Het hele tijdreisgebeuren trekt me eigenlijk nooit, maar het is geinig vormgegeven en zit de film niet dwars. Kijkt makkelijk en lekker weg, een zeventje dan ook.
Een van mijn favo films! Echt geniaal vage film, met een hele droge humor. Die naakte dames zijn ook freaky, maar wel garppig. Goede film dit!!quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Cashback
[ afbeelding ]
Wat een rare film. Beetje drama puberale (ik heb te veel hormonen en wil dat mooi vertellen en laat me inspireren door naakte dames) verhaaltje. Het enige leuke momentje in de film was dat 'schrik' moment toen iemand wegliep.
IMDB 7.2
Moi 7
Dan vind je Brake waarschijnlijk ook wel leuk!quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:17 schreef tompsv18 het volgende:
Buried (2010)
[ afbeelding ]
Een erg goede film. Ik had verwacht dat anderhalf uur lang in een kist liggen op een gegeven moment wel saai zou worden, maar dit was zeker niet het geval.
De sfeer van deze film komt heel sterk over en ik werd echt in het verhaal gezogen. Ryan Reynolds, de hoofdrolspeler en ook een van mijn favoriete acteurs, zette deze rol uitstekend neer en acteerde erg geloofwaardig. Ik leefde echt mee met hem. Ook het einde was indrukwekkend en tegelijkertijd verrassend. Erg genoten van deze film
IMDb cijfer: 7.1/10
Mijn cijfer: 8/10
Bedankt voor de tip. Die haal ik zo even binnenquote:Op dinsdag 4 september 2012 18:36 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Dan vind je Brake waarschijnlijk ook wel leuk!
http://www.imdb.com/title/tt1990181/
quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:31 schreef Kyubey het volgende:
The Avengers (2012)
Verhaal:
De broer van Thor is terug en heeft weer een nieuw leger van aliens met plasmageweren verzameld om de aarde te vernietigen zonder reden. Alle superhelden uit de laatste Marvelfilms laten dit niet gebeuren en beschermen hun planeet (lees: Amerika).
Wat een kutfilm. Laten we alle kutfilms zoals Thor en Captain America samen gooien!!! Wat een topidee!
Het is dat Samuel L. Jackson zo cool was, anders had ik een hekel aan deze hele film. Elke keer dat Kapitein Amerika weer een van zijn patriotistische zinnetjes opdreunde moest ik bijna kotsen. America, fuck yeah!
Cijfer: 5/10
Ik heb hem ook gekeken van de week en vond hem wel leuk. Vooral de Hulkquote:Op dinsdag 4 september 2012 20:31 schreef Kyubey het volgende:
The Avengers (2012)
Verhaal:
De broer van Thor is terug en heeft weer een nieuw leger van aliens met plasmageweren verzameld om de aarde te vernietigen zonder reden. Alle superhelden uit de laatste Marvelfilms laten dit niet gebeuren en beschermen hun planeet (lees: Amerika).
Wat een kutfilm. Laten we alle kutfilms zoals Thor en Captain America samen gooien!!! Wat een topidee!
Het is dat Samuel L. Jackson zo cool was, anders had ik een hekel aan deze hele film. Elke keer dat Kapitein Amerika weer een van zijn patriotistische zinnetjes opdreunde moest ik bijna kotsen. America, fuck yeah!
Cijfer: 5/10
De Hulk was dan wel een van de beste, ik denk omdat hij een persoonlijkheid had in tegenstelling tot de rest. Tony Stark was er gewoon voor comedy relief.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:41 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb hem ook gekeken van de week en vond hem wel leuk. Vooral de HulkGewoon een lekkere aktiefilm. En dat patriottische, ach ja, daar keek ik omheen.
Tony Stark was er meer voor zijn coole pak, Iron Man blijft gewoon een coole superheld om in actie te zienquote:Op dinsdag 4 september 2012 20:44 schreef Kyubey het volgende:
[..]
De Hulk was dan wel een van de beste, ik denk omdat hij een persoonlijkheid had in tegenstelling tot de rest. Tony Stark was er gewoon voor comedy relief.
Actie? CGI bedoel je.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:50 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Tony Stark was er meer voor zijn coole pak, Iron Man blijft gewoon een coole superheld om in actie te zien
Dit ging over The Butterfly Effect, ik heb zelfs deel 2 ook nog !quote:Op maandag 3 september 2012 14:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Die dvd heb ik nog liggen en nog niet gezien![]()
Toch maar een keer kijken dan !
Ik denk dat de meeste het er over eens zullen zijn dat Hulk by far de beste was, en dat de 'rest' nogal monotoon speelde.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:26 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Black Widow en Hawkeye waren toch ook gewoon goeie personages?
De Amerikaanse acteur Michael Clarke Duncan, die gisteren op 54-jarige leeftijd overleed, zal echter vooral herinnerd worden als die reus uit The Green Mile.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:44 schreef SuzukiSwift het volgende:
Net nog maar eens The Green Mile gekeken.
Dit vond ik wel zo'n waardeloze filmquote:Op dinsdag 4 september 2012 17:17 schreef tompsv18 het volgende:
Buried (2010)
[ afbeelding ]
Een erg goede film. Ik had verwacht dat anderhalf uur lang in een kist liggen op een gegeven moment wel saai zou worden, maar dit was zeker niet het geval.
De sfeer van deze film komt heel sterk over en ik werd echt in het verhaal gezogen. Ryan Reynolds, de hoofdrolspeler en ook een van mijn favoriete acteurs, zette deze rol uitstekend neer en acteerde erg geloofwaardig. Ik leefde echt mee met hem. Ook het einde was indrukwekkend en tegelijkertijd verrassend. Erg genoten van deze film
Waarom dan?quote:Op woensdag 5 september 2012 20:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dit vond ik wel zo'n waardeloze film
Omdat hij goed kan schieten maakt het hem niet meteen een goed personage.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:26 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Black Widow en Hawkeye waren toch ook gewoon goeie personages?
Er kan nooit genoeg zuurstof in zo'n kist zitten om de dingen te doen die hij doet en er waren nog wat andere dingen die ik verdrongen heb. Sommige van de gesprekken die hij voert per telefoon slaan werkelijk nergens op kan ik me nog herinneren. Ook is deze hoofdpersoon een leuke acteur voor humor films maar voor deze film hadden ze beter iemand anders kunnen nemen.quote:
Dan gaan we het niet eens worden. Ik vond Ryan Reynolds juist heel sterk acteren en paste wat mij betreft erg goed bij deze film. Aan de gesprekken heb ik me niet gestoord. Over het zuurstof heb je misschien wel gelijk, maar verder kan ik weinig minpunten bedenken.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Er kan nooit genoeg zuurstof in zo'n kist zitten om de dingen te doen die hij doet en er waren nog wat andere dingen die ik verdrongen heb. Sommige van de gesprekken die hij voert per telefoon slaan werkelijk nergens op kan ik me nog herinneren. Ook is deze hoofdpersoon een leuke acteur voor humor films maar voor deze film hadden ze beter iemand anders kunnen nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en dat vond ik wel een aardig gegeven. Kortom, het kijken best wel waard
7.2
Jij bent er ook zo eenquote:Op woensdag 5 september 2012 20:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Er kan nooit genoeg zuurstof in zo'n kist zitten om de dingen te doen die hij doet en er waren nog wat andere dingen die ik verdrongen heb. Sommige van de gesprekken die hij voert per telefoon slaan werkelijk nergens op kan ik me nog herinneren. Ook is deze hoofdpersoon een leuke acteur voor humor films maar voor deze film hadden ze beter iemand anders kunnen nemen.
ik begon er ook vol goede moed aan maar na een kwartier had ik het wel gehad. Deze humor is echt te oubollig geworden, kan me niet voorstellen dat iemand met een gezond verstand hierom nog kan lachen. Ook met die cast wat jij zegt was dat niks gewordenquote:Op donderdag 6 september 2012 11:49 schreef sitting_elfling het volgende:
The Three Stooges (2012)
Yes.. het is een bekende naam in de US en ja, het is er nog steeds groot qua reputatie en alles. Maar hier in Nederland niet, en dat had voldoende voor mij moeten wezen om hier nooit aan te beginnen. Deze slapstick humor en acteer prestaties zijn zo verschrikkelijke tenenkrommend slecht dat het soms leuk is, maar daar houdt het dan ook wel mee op. Het vrouwelijk schoon, Sofia Vergara en Kate Upton, zorgen er iig voor dat je blijft kijken.
IMDB 5.2
moi 5
Stel je had het met deze cast gedaan
[ afbeelding ]
had je gewoon een dijk van een film gehad.
Was een goeie film !quote:Op maandag 3 september 2012 14:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal met je eens, Reynolds deed het top. Zuurstof wise denk ik dat het ook nog meevalt.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:17 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Dan gaan we het niet eens worden. Ik vond Ryan Reynolds juist heel sterk acteren en paste wat mij betreft erg goed bij deze film. Aan de gesprekken heb ik me niet gestoord. Over het zuurstof heb je misschien wel gelijk, maar verder kan ik weinig minpunten bedenken.
Die heb ik nooit gezien.quote:[quote]Op donderdag 6 september 2012 16:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Was een goeie film !![]()
Hopelijk is deel 2 ook zo goed want die ga ik denk ik vanavond kijken !
Deel 2 is een B film..straight to dvd. Nog wel vrij redelijk, maar verwacht er niet te veel van.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Was een goeie film !![]()
Hopelijk is deel 2 ook zo goed want die ga ik denk ik vanavond kijken !
't Is King Lear, maar dan in film. Echt goed gedaan, ook een van mijn favorieten. Ik weet niet of er ooit wel een betere Shakespeare verfilming bestaat.quote:Op zondag 2 september 2012 15:06 schreef vinnypassy het volgende:
quote:Op donderdag 6 september 2012 16:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die heb ik nooit gezien.En ben ik eigenlijk ook niet van plan gezien de 4,4 op IMDB.
ow...quote:Op donderdag 6 september 2012 16:54 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Deel 2 is een B film..straight to dvd. Nog wel vrij redelijk, maar verwacht er niet te veel van.
dan moet je pitch black ook zien!quote:Op donderdag 6 september 2012 19:58 schreef Under_Score het volgende:
The chronicles of riddick. leuk, maar erg veel karakters die geintroduceerd worden alleen om snel daarna dood te gaan. vermakelijk dat wel. 7/10
Fright night, de re-make met colin farrel. erg vermakelijk8/10
Hier 100% mee eens. Wat een geweldige film. Hij heeft echt indruk gemaakt. Rauw, droevig, artistiek, zwaar, vrolijk.... alles zit erin. De film heeft me ook echt geraakt moet ik zeggen. Lang geleden dat ik zo onder de indruk was van een film.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:10 schreef -Strawberry- het volgende:
Detachment [2011]
[ afbeelding ]
Wat een enorm sterke maar heftige film. Na de eerste 10 minuten werd ik helemaal in het verhaal gezogen en deze liet niet meer los. Het is een emotionele achtbaan die weinig mensen onberoerd zal laten, misschien wel de beste drama film die ik dit jaar heb gezien.
De film speelt zich grotendeels af op een disfunctionele school met overspannen leraren, waarbij de nadruk ligt op het heden en verleden van Henry Barthes. Eigenlijk is het een verhaal verteld vanuit het perspectief van de docenten om te laten zien hoe zwaar hun werk kan zijn en hoe weinig waardering er bestaat voor het vak.
De kritiek op deze film is dat de leerlingen worden afgeschilderd als een soort tirannen en de docenten als de goedaardige slachtoffers van deze tirannie. Hoewel er zeker een aantal gestoorde kinderen tussen zitten, is als je oplet duidelijk dat de meerderheid van de klas zich wel relatief normaal gedraagt. Het zijn altijd de luidruchtige enkelingen die in het oog springen. Sterker nog, meer dan eens wordt benadrukt hoe de disfunctionele kinderen de verantwoordelijkheid zijn van de docenten en dat ze gefaald hebben in hun taak.
Een ander puntje van kritiek is dat de film geen oplossing biedt voor de aangedragen problemen. Misschien is die er niet. Ik vond de groei die docent Henry Barthes doormaakte van meer waarde dan een eventuele oplossing. Wel jammer dat ze voor het shock effect een scene hebben toegevoegd waarbij een dier wordt mishandeld. Voegde niets toe.
En wat wordt er goed geacteerd. Erica de kinderprostituee, gespeeld door Sami Gayle, is denk ik een actrice waar we nog veel van gaan horen.Ten tijde van het filmen was ze 14/15 jaar. Erg knap!
8,8
pitch black had ik al eens gezienquote:Op donderdag 6 september 2012 22:44 schreef casper019 het volgende:
[..]
dan moet je pitch black ook zien!
Ik heb hem zojuist toch gekeken, nou viel me nog reuze mee !quote:Op donderdag 6 september 2012 16:54 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Deel 2 is een B film..straight to dvd. Nog wel vrij redelijk, maar verwacht er niet te veel van.
Jaa, die stem van Kiefer.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:08 schreef tompsv18 het volgende:
Phone Booth (2002)
[ afbeelding ]
Na Buried gezien te hebben als film die zich op een locatie afspeelt, wilde ik ook Phone Booth zien. En daar heb ik zeker geen spijt van. Wat een spannende film zeg. De eerste 10 minuten van de film vond ik niet echt sterk, maar daarna zat ik eigenlijk de hele tijd op het puntje van mijn stoel.
Wat deze film vooral zo goed maakt is de stem van Kiefer Sutherland. Die kwam erg overtuigend over en maakte hoofdrolspeler Colin Farrel helemaal gek. Laatstgenoemde kende ik niet heel goed, maar acteerde ook zeer goed. 81 minuten lijkt erg kort voor een film, maar dat was eigenlijk precies lang genoeg voor Phone Booth. Het einde was trouwens ook dik in orde. Heerlijke film
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naast de fantastische Olivia de Havilland heeft de film ook uitstekende bijrollen van Ralph Richardson als de vader, Montgomery Clift als Morris en voortreffelijke regie van Wyler.
cijfer: 8.2
toegevoegd aan watchlist!quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:08 schreef tompsv18 het volgende:
Phone Booth (2002)
[ afbeelding ]
Na Buried gezien te hebben als film die zich op een locatie afspeelt, wilde ik ook Phone Booth zien. En daar heb ik zeker geen spijt van. Wat een spannende film zeg. De eerste 10 minuten van de film vond ik niet echt sterk, maar daarna zat ik eigenlijk de hele tijd op het puntje van mijn stoel.
Wat deze film vooral zo goed maakt is de stem van Kiefer Sutherland. Die kwam erg overtuigend over en maakte hoofdrolspeler Colin Farrel helemaal gek. Laatstgenoemde kende ik niet heel goed, maar acteerde ook zeer goed. 81 minuten lijkt erg kort voor een film, maar dat was eigenlijk precies lang genoeg voor Phone Booth. Het einde was trouwens ook dik in orde. Heerlijke film
quote:Op zondag 9 september 2012 12:48 schreef Abelow het volgende:
The Hunger Games
http://www.imdb.com/title/tt1392170/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |