In het midden-oosten blijft het dus flink onrustig, nu zelfs zo erg dat de reguliere media al melding maken voorbereidingen op oorlog door Israël. Is het zo bijzonder en anders dan normaal dat Israël die voorbereidingen treft gezien de situatie? Of is er dit maal wel serieus sprake van voorbereidingen op een aanval?quote:UPDATE Israël treft grootschalige voorbereidingen voor een gewapend conflict op meerdere fronten. Israëlische media speculeerden de afgelopen dagen steeds vaker over een op handen zijnde aanval op het atoomprogramma van Iran.
Hassan Nasrallah © afp.
Als Iran aangevallen wordt, verwacht Israël dat de door Iran gesteunde beweging Hezbollah vanuit Libanon raketten op het land zal afvuren. Hezbollah-leider Hassan Nasrallah claimde dit voorjaar dat zijn raketten heel Israël kunnen bereiken.
'Alarm-sms'jes'
Ook de groeiende onrust in de Egyptische Sinaï-woestijn en de opstand in Syrië brengen het land in opperste staat van paraatheid.
Zondag begon het Israëlische leger een experiment met 'alarm-sms'jes'. Alle in Israël geregistreerde telefoonnummers krijgen een test-sms'je van het leger dat waarschuwt voor een naderende raketinslag. Het leger wil het alarm toespitsen op specifieke lokaties via de mobiele telefoons van mensen.
Het Israëlische leger kondigde vrijdag al aan munitie en andere voorraden over het hele land te gaan verspreiden. De meeste voorraden liggen nu opgeslagen naast de legerbases. Maar omdat de locaties van de bases grotendeels bekend zijn, verdeelt het leger uit angst voor raketaanvallen alle voorraden over nieuwe, ondergrondse locaties.
'Economie is voorbereid'
Stanley Fischer, het hoofd van de Israëlische centrale bank, verklaarde vrijdag dat de Israëlische economie is voorbereid op een grootschalig gewapend conflict. De btw en accijnzen zijn verhoogd, wat volgens experts bedoeld is om financiële reserves te vormen voor een oorlogstijd.
Ondanks deze inspanningen schreef de Israëlische krant Yedioth Aharanot zondag dat Israël niet is voorbereid op de gevolgen van een aanval op het Iraanse kernprogramma. De Israëlische premier Benjamin Netanyahu weersprak de bevindingen van de krant direct op de televisie. Daarin wees hij op de grote bedragen die Israël de afgelopen jaren heeft geïnvesteerd in luchtafweersystemen en oefeningen voor rampscenario's.
Paraat tegen de Palestijnen?quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:05 schreef DeRakker. het volgende:
Moeten ze zich daarop voorbereiden?
Beetje teleurstellend.. had verwacht dat ze continu paraat stonden.
Stoere praat! Je beseft wel dat daar ook kinderen en onschuldige mensen wonen? Het volk onderdrukken? Ben je in het land geweest. Geloof niet altijd wat de media zeggen!quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:09 schreef nietzman het volgende:
Meh, het enige wat Iran op militair vlak kan is rondjes om een pleintje marcheren voor de show en het eigen volk een beetje onderdrukken. Paar airstrikes er overheen en gaan.
Het erge is dat jij lang niet de enige bent die zo simplistisch denkt.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:09 schreef nietzman het volgende:
Meh, het enige wat Iran op militair vlak kan is rondjes om een pleintje marcheren voor de show en het eigen volk een beetje onderdrukken. Paar airstrikes er overheen en gaan.
paar airstrikes erover en weggaan lijkt me waarschijnlijkerquote:Op zondag 12 augustus 2012 19:09 schreef nietzman het volgende:
Hey, ik zeg alleen maar dat een eventueel militair conflict vrij eenzijdig zou zijn.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:16 schreef ufopiloot12 het volgende:
Het erge is dat jij lang niet de enige bent die zo simplistisch denkt.
Nee. Want uiteraard gaan de VS zich er ook mee bemoeien. Onderschat Iran overigens niet, ik denk niet dat dat een 'walk in the park' zal zijn.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:22 schreef nietzman het volgende:
[..]
Hey, ik zeg alleen maar dat een eventueel militair conflict vrij eenzijdig zou zijn.
Ik zou Iran echt niet onderschatten, dit gaat echt geen walkover worden.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:22 schreef nietzman het volgende:
[..]
Hey, ik zeg alleen maar dat een eventueel militair conflict vrij eenzijdig zou zijn.
Hoe moeten we er dan over praten?quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:30 schreef Jellereppe het volgende:
Damn, mensen praten hier over oorlog alsof het een spelletje is. Denk ook aan alle slachtoffers die erbij zullen omkomen!
Je moet landen uit hun tent blijven lokken en dan gaat het vanzelf een keer fout. Het is overigens niet zó gek dat Iran een kernwapen aan het ontwikkelen is. Als je dagelijks oorlogsdreigementen van de VS en Israël om je oren krijgt, dan maak je vanzelf gekke sprongen.
Inderdaad ja, ik wil alle stoere mannen wel eens zien als hun huis word gebombardeerd en je je vader over een gebied van 50 meter bij elkaar moet rapen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:30 schreef Jellereppe het volgende:
Damn, mensen praten hier over oorlog alsof het een spelletje is. Denk ook aan alle slachtoffers die erbij zullen omkomen!
Je moet landen uit hun tent blijven lokken en dan gaat het vanzelf een keer fout. Het is overigens niet zó gek dat Iran een kernwapen aan het ontwikkelen is. Als je dagelijks oorlogsdreigementen van de VS en Israël om je oren krijgt, dan maak je vanzelf gekke sprongen.
Doe niet zo achterlijk. Veel mensen denken daar niet eens over na! Pas als het in de media komt, lees je hoe verschrikkelijk ze het vinden, maar van tevoren, klinkt het allemaal wel dope.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:31 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Hoe moeten we er dan over praten?Val Iran maar niet aan want er vallen doden? Dat gaat sowieso gebeuren.
ah een kennerquote:Op zondag 12 augustus 2012 19:27 schreef Blistering het volgende:
Israël heeft het meest geavanceerde leger op aarde. Het zal geen ''walk in the park'' zijn, maar heel problematisch kan ik het ook niet noemen. Tenzij Iran hulp krijgt, dán wordt het een ander verhaal.
Ik houd mij verder afzijdig, maar laat mensen beseffen dat het geen geintje is. Het is nu nog een ver-van-mijn-bed-show, maar agressie jegens volken, kan alleen maar escaleren. We hebben in het verleden gezien waar dat allemaal tot geleden heeft.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:32 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Inderdaad ja, ik wil alle stoere mannen wel eens zien als hun huis word gebombardeerd en je je vader over een gebied van 50 meter bij elkaar moet rapen.
Doe zelf niet zo achterlijk, het is hypocriet om te denken dat dit valt op te lossen zonder slachtoffers. Dat is altijd zo.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:34 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Doe niet zo achterlijk. Veel mensen denken daar niet eens over na! Pas als het in de media komt, lees je hoe verschrikkelijk ze het vinden, maar van tevoren, klinkt het allemaal wel dope.
Wat valt er op te lossen dan?quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:39 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Doe zelf niet zo achterlijk, het is hypocriet om te denken dat dit valt op te lossen zonder slachtoffers. Dat is altijd zo.
Wie is Dizer? een of andere mod>?quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:40 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Die linker is gewoon Dizer van FOK! man.
D'r komt nooit een oplossing, als Iran wordt aangevallen, heb je grote kans dat andere landen zich bedreigd gaan voelen, en over gaan tot het ontwikkelen van kernwapens. Slachtoffers zullen blijven vallen, maar het is dermate erg als je er over praat alsof het poppetjes zijn.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:39 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Doe zelf niet zo achterlijk, het is hypocriet om te denken dat dit valt op te lossen zonder slachtoffers. Dat is altijd zo.
Gelukkig denkt niet iedereen zo.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:47 schreef leeell het volgende:
hopen dat ze elkaar finaal van de aardbodem afschieten.
helaas, zionisten moeten er ook zijn.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:49 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Gelukkig denkt niet iedereen zo.
Oke man, ga maar weer terug naar je grot.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:49 schreef leeell het volgende:
[..]
helaas, zionisten moeten er ook zijn.
Dat is wat sommige proberen te voorkomen. In VS door de "Iran Threat Reduction Act''quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:42 schreef Ga.aguyim het volgende:
Praten zou eigenlijk de oplossing moeten vormen....
Zij die niets leren van de geschiedenis zijn gedoemd deze te herhalen...quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:42 schreef Ga.aguyim het volgende:
Praten zou eigenlijk de oplossing moeten vormen....
Zo los je dus niks op. Je ziet ook aan alle kanten mensen opjutten. Maar heb van beide kanten nog niemand gezien die uberhaupt zou willen onderhandelen... zonde, want zo escaleert het alleen nog maar denk ikquote:Op zondag 12 augustus 2012 19:52 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Dat is wat sommige proberen te voorkomen. In VS door de "Iran Threat Reduction Act''
Wat er op neer komt dat officials geen contact mogen hebben met Iran
De reden is dat Iran geen volledige openheid geeft over hun nucleare ontwikkelingen. Het IAEA hoort hiervoor inspecties uit te voeren (dat doen ze bij ons ook), maar krijgt geen of onvolledige toegang. Israel die de agressie ervaart vanuit Iran oa door het bewapenen en de steun aan Hezbollah, Hamas en andere palestijnse groepen (proxy/schaduw oorlog). Maar ook door het meermalen oproepen tot de vernietiging van Israel (als land of als staat ligt eraan hoe je de vertaling interpreteert). Israel's grootse angst is dat Iran besluit tot het leveren van een nuclear wapen aan Hezbollah of Hamas en wil dat op deze manier voorkomen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:36 schreef PKRChamp het volgende:
En wat voor legitieme reden is er eigenlijk om Iran aan te vallen? Heeft Iran ooit iets ondertekend dat het geen atoomwapens mag hebben? En waar trek je de grens? Ik hoop iedergeval dat als het gebeurt dat de agressors zo een enorm pak slaag krijgen.
Israël laat ook geen controleurs toe dus dan vind ik dat geen legitieme reden om een land maar even te bombarderen. Bovendien is er geen bewijs dat ze bezig zijn met een atoomwapen, dat is slechts een vermoeden.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:12 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De reden is dat Iran geen volledige openheid geeft over hun nucleare ontwikkelingen. Het IAEA hoort hiervoor inspecties uit te voeren (dat doen ze bij ons ook), maar krijgt geen of onvolledige toegang. Israel die de agressie ervaart vanuit Iran oa door het bewapenen en de steun aan Hezbollah, Hamas en andere palestijnse groepen (proxy/schaduw oorlog). Maar ook door het meermalen oproepen tot de vernietiging van Israel (als land of als staat ligt eraan hoe je de vertaling interpreteert). Israel's grootse angst is dat Iran besluit tot het leveren van een nuclear wapen aan Hezbollah of Hamas en wil dat op deze manier voorkomen.
Ik deel de zorgen als Iran een kernwapen krijgt. Dit is echter ook een beetje hypocriet. Het ene land mag wel een kernwapen en de ander niet. Dit is natuurlijk ook je eigen machtbasis willen behouden.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:12 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De reden is dat Iran geen volledige openheid geeft over hun nucleare ontwikkelingen. Het IAEA hoort hiervoor inspecties uit te voeren (dat doen ze bij ons ook), maar krijgt geen of onvolledige toegang. Israel die de agressie ervaart vanuit Iran oa door het bewapenen en de steun aan Hezbollah, Hamas en andere palestijnse groepen (proxy/schaduw oorlog). Maar ook door het meermalen oproepen tot de vernietiging van Israel (als land of als staat ligt eraan hoe je de vertaling interpreteert). Israel's grootse angst is dat Iran besluit tot het leveren van een nuclear wapen aan Hezbollah of Hamas en wil dat op deze manier voorkomen.
Maar Israël ontkent het bestaansrecht van Iran niet.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:04 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Israël laat ook geen controleurs toe dus dan vind ik dat geen legitieme reden om een land maar even te bombarderen. Bovendien is er geen bewijs dat ze bezig zijn met een atoomwapen, dat is slechts een vermoeden.
Helaas brengt Israel Europa met zich mee:quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:47 schreef leeell het volgende:
hopen dat ze elkaar finaal van de aardbodem afschieten.
quote:We possess several hundred atomic warheads and rockets and can launch them at targets in all directions, perhaps even at Rome. Most European capitals are targets of our air force.
Our armed forces are not the thirtieth strongest in the world, but rather the second or third. We have the capability to take the world down with us. And I can assure you that that this will happen before Israel goes under.
Hard praat, helaas niet geloofwaardig.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:32 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Helaas brengt Israel Europa met zich mee:
[..]
Wat heeft Israel te verliezen?quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hard praat, helaas niet geloofwaardig.
Dat kan je dan van elk land zeggen dat een oorlog verlies. Toen de SU viel konden ze ook de hele wereld vernietigen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:34 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Wat heeft Israel te verliezen?
Dat kwam van binnenuit, voor Israël komt de dreiging van buitenaf.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat kan je dan van elk land zeggen dat een oorlog verlies. Toen de SU viel konden ze ook de hele wereld vernietigen.
Hoezo dat opeensquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:57 schreef Fok-it het volgende:
Het is trouwens te hopen dat Obama herkozen word.
Omdat Romney zo oorlogszuchtig is als de pest, Obama probeert dit nog steeds diplomatiek op te lossen.quote:
Totaler Krieg is beterquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Omdat Romney zo oorlogszuchtig is als de pest, Obama probeert dit nog steeds diplomatiek op te lossen.
En dat is ook de enige oplossing om dit tot een goed eind te brengen.
Precies. Dat land is al tientallen jaren klaar voor een oorlog. Hele bevolking is getraind, ze hebben wapens, schuilkelders, het hele land is gebouwd om een oorlog te winnen. Syrie is nu een puinzooi, dus daar zullen ze wel goed op letten... want Iran wil daar graag molsimfundi's aan de macht.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Israel bereid zich voor op oorlog, dat is zoiets als roepen dat Nederland dijken bouwt tegen het hoge water.
Van je bondgenoten moet je het maar hebben!quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:32 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Helaas brengt Israel Europa met zich mee:
[..]
zolang alle raketten maar een oneindige krater slaan in zowel amerika als israel, en een mooie lange geul tussen europa en het verre zuidoosten zodat we vervolgens nog enigzins fatsoenlijk kunnen voortbestaan op deze bal gehakt.quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:51 schreef sonnyspek het volgende:
Erg triest voor die mensen daar, maar misschien is het wel eens goed dat het daar een keer losbarst.
Gewoon neequote:Op zondag 12 augustus 2012 22:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
zolang alle raketten maar een oneindige krater slaan in zowel amerika als israel, en een mooie lange geul tussen europa en het verre zuidoosten zodat we vervolgens nog enigzins fatsoenlijk kunnen voortbestaan op deze bal gehakt.
wat is dit voor onzinquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
zolang alle raketten maar een oneindige krater slaan in zowel amerika als israel, en een mooie lange geul tussen europa en het verre zuidoosten zodat we vervolgens nog enigzins fatsoenlijk kunnen voortbestaan op deze bal gehakt.
geen gek idee.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Om vervolgens afhankelijk te zijn of overgenomen te worden van een islamitische grootmacht met de sharia, liever niet.quote:
1tje op de arabische liga ook danquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:17 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Om vervolgens afhankelijk te zijn of overgenomen te worden van een islamitische grootmacht met de sharia, liever niet.
Dat kun je vergeten. Iran wordt met de grond gelijk gemaakt. Goed voor de mongolen daar aan de macht, maar helaas voor het volk. Maar wat mij betreft prima als ze elkaar daar uitmoorden in de zandbak. Mafketels met hun debiele haatreligies.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Hoe kunnen mensen die een land bezetten een ander land niet erkennen?quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:12 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar Israël ontkent het bestaansrecht van Iran niet.
eerste is redelijk positief, 2de is subjectief, wellicht brengt het eindelijk vrede.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:19 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
De halve bevolking uitmoorden en een wereld oorlog ontketenen, goedzo man
Daar heb je wel gelijk in, maar israel heeft ook niet het non-proliferatieverdrag getekend. Dus het hoeft geen inspecties toe te laten. (Het heeft ook de verdragen aangaande oorlogsmisdaden en internationaal strafhof niet ondertekend.)quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:04 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Israël laat ook geen controleurs toe dus dan vind ik dat geen legitieme reden om een land maar even te bombarderen. Bovendien is er geen bewijs dat ze bezig zijn met een atoomwapen, dat is slechts een vermoeden.
Nee, dan komt er een alleen maar groter bloedbad.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:20 schreef leeell het volgende:
[..]
eerste is redelijk positief, 2de is subjectief, wellicht brengt het eindelijk vrede.
Nu doe je alsof dit allemaal de schuld van Israel is>?quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:20 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Hoe kunnen mensen die een land bezetten een ander land niet erkennen?
Dat zou wel erg triest zijn vind je niet?
Maar goed laten we hopen dat de zionisten Iran gewoon met rust laten, leven en laten leven lijkt mij de beste strategie in deze situatie. Het word echt niet rustig in de regio hoor als Iran word gebombardeerd, integendeel zelfs.
Bovendien is het natuurlijk wel erg selectief om wel Iran aan te vallen maar Saudi Arabië laten ze met rust terwijl de meeste terorristen en mensen die de terorristen sponsoren daar vandaan komen.
Hun willen toch aanvallen of heb ik het bericht soms verkeerd gelezen? En verder vind ik zelf ook dat de staat Israël nooit had mogen bestaan. Ik had liever gezien dat de Joden daar naartoe waren getrokken en gewoon vreedzaam met de Palestijnen samen hadden geleefd ipv dat landje pik wat ze hebben gedaan en nog steeds doen gesteund door de VS.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:23 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Nu doe je alsof dit allemaal de schuld van Israel is>?
Je laat je wel weer kennen he? In ieder geval een goede poging ditquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Hun willen toch aanvallen of heb ik het bericht soms verkeerd gelezen? En verder vind ik zelf ook dat de staat Israël nooit had mogen bestaan. Ik had liever gezien dat de Joden daar naartoe waren getrokken en gewoon vreedzaam met de Palestijnen samen hadden geleefd ipv dat landje pik wat ze hebben gedaan en nog steeds doen gesteund door de VS.
dat is nou juist het probleem er ontstonden opstanden tegen elkaar dus dat werkte niet echt.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Hun willen toch aanvallen of heb ik het bericht soms verkeerd gelezen? En verder vind ik zelf ook dat de staat Israël nooit had mogen bestaan. Ik had liever gezien dat de Joden daar naartoe waren getrokken en gewoon vreedzaam met de Palestijnen samen hadden geleefd ipv dat landje pik wat ze hebben gedaan en nog steeds doen gesteund door de VS.
Dat klopt. Bovendien is er geen reden dat Israel dat zou willen. Wat hebben ze daaraan? Net zo goed dat ze er niks aan hebben om Iran het stenen tijdperk in te bombarderen. Oorlog moet altijd een -politiek- doel nastreven.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:31 schreef Kees22 het volgende:
Even de OP gelezen.
Aha, het leger verspreidt de voorraden over het hele land. Onder scholen en ziekenhuizen?
Iemand die denkt dat Israel Iran kan verslaan is gestoord. Veroveren is al helemaal niet aan de orde.
Dat is nog geen reden om aan landjepik te gaan doen. De laatste die het flikte was Saddam Hussein en Irak werd direct platgebombardeerd. Er had vrede kunnen zijn maar het schuldgevoel van de holocaust en de eeuwige slachtofferrol die de zionisten spelen hebben ervoor gezorgd dat er met steun vanuit het westen de staat Israël gesticht kon worden en die staat Israël hebben op grond van de Torah de rest van het land veroverd. Het is misdadig en het had nooit mogen gebeuren, helaas worden wij in het westen geïndoctrineerd dat alles wat Israël doet goed is en die Arabieren alleen maar willen moorden en dergelijke. Zolang de staat Israël blijft bestaan in zijn huidige vorm zal het nooit wat worden in het midden-oosten en ik verwacht binnen nu en 20 jaar WW3.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:30 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
dat is nou juist het probleem er ontstonden opstanden tegen elkaar dus dat werkte niet echt.
Volgens mij ben je verblind door je eigen haat. Ik kan hier niet serieus op in gaan en anders kunnen we dit in Israel & Palestina bespreken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:38 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat is nog geen reden om aan landjepik te gaan doen. De laatste die het flikte was Saddam Hussein en Irak werd direct platgebombardeerd. Er had vrede kunnen zijn maar het schuldgevoel van de holocaust en de eeuwige slachtofferrol die de zionisten spelen hebben ervoor gezorgd dat er met steun vanuit het westen de staat Israël gesticht kon worden en die staat Israël hebben op grond van de Torah de rest van het land veroverd. Het is misdadig en het had nooit mogen gebeuren, helaas worden wij in het westen geïndoctrineerd dat alles wat Israël doet goed is en die Arabieren alleen maar willen moorden en dergelijke. Zolang de staat Israël blijft bestaan in zijn huidige vorm zal het nooit wat worden in het midden-oosten en ik verwacht binnen nu en 20 jaar WW3.
Er is geen Arabisch land waar een Arabier het beter heeft dan in Israel.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:38 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat is nog geen reden om aan landjepik te gaan doen. De laatste die het flikte was Saddam Hussein en Irak werd direct platgebombardeerd. Er had vrede kunnen zijn maar het schuldgevoel van de holocaust en de eeuwige slachtofferrol die de zionisten spelen hebben ervoor gezorgd dat er met steun vanuit het westen de staat Israël gesticht kon worden en die staat Israël hebben op grond van de Torah de rest van het land veroverd. Het is misdadig en het had nooit mogen gebeuren, helaas worden wij in het westen geïndoctrineerd dat alles wat Israël doet goed is en die Arabieren alleen maar willen moorden en dergelijke. Zolang de staat Israël blijft bestaan in zijn huidige vorm zal het nooit wat worden in het midden-oosten en ik verwacht binnen nu en 20 jaar WW3.
China heeft baat bij een sterk Westen, zeker nog de komende 30 jaar.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:45 schreef greyshade het volgende:
waarom denk ik dat het echte gevaar niet zit in de moslim wereld maar eerder met een land als china?
Wellicht, maar toch schijnt ook het ook in Israel geen feest te zijn.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:40 schreef Ga.aguyim het volgende:
owja en israel is de enige democratie in het midden-oosten dus wat lul je nou ?
Ik haat niet, dat zijn gewoon de feiten. Ik heb een hekel aan hypocritie en voortrekkerij, en als het op Israël aankomt zijn die twee trekjes altijd sterk aanwezig.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:40 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Volgens mij ben je verblind door je eigen haat. Ik kan hier niet serieus op in gaan en anders kunnen we dit in Israel & Palestina bespreken.
Qatar, Abu Dahbi, Kuweit en ik geloof dat zelfs in Iran het leven nog niet zo slecht is als het leven op de gaza strook.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is geen Arabisch land waar een Arabier het beter heeft dan in Israel.
Tunesie?quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is geen Arabisch land waar een Arabier het beter heeft dan in Israel.
De gazastrook is geen Israel. Ik heb het nu over Arabieren die in Israel leven.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:49 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Qatar, Abu Dahbi, Kuweit en ik geloof dat zelfs in Iran het leven nog niet zo slecht is als het leven op de gaza strook.
Dus omdat ze een democratie zijn zijn ze goed, China is geen democratie maar daar gaat het ook niet bepaald slecht. Als je je eigen niet kunt inleven in andere mensen dan snap ik wel dat je blind Israël steunt maar omdat wij toevallig voorstanders zijn van de democratie wil nog niet zeggen dat andere systemen onacceptabel moeten zijn.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:40 schreef Ga.aguyim het volgende:
owja en israel is de enige democratie in het midden-oosten dus wat lul je nou ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |