abonnement Unibet Coolblue
pi_115377407
Een topic voor iedereen die wel graag een kindje zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is.

Het rammelende ei:
pi_115377550
Nou hier is mn 2e bevalling echt wel de reden dat ik geen derde wil.
Hier werd ook gezegd dat t een.tweede keer niet zo hoefde te gaan als de eerste keer. Nou ging t niet precies t zelfde, maar wel bijna.
T gevoel dat k toen had wil k geen derde keer. Ben dolblij met mn 2 gezonde kindjes en geloof dat we wel compleet zijn zo.
pi_115377931
Pvoessss, als je het niet hebt over alle klachten die ik noem, waar heb je het dan wel over (je noemde trouwens zelf de bekkenklachten als voorbeeld)?
pi_115378246
Welke reden je ook hebt om te twijfelen, dat is je goed recht toch? Te klein wonen, zware zwangerschap en/of bevalling, lange nasleep, het is allemaal zo persoonlijk..

Net als 'kiezen' hoeveel tijd je tussen kindjes wilt hebben. Zelf vind ik 2-2,5 jaar ideaal, anderen 1,5 jaar of juist langer.
Het is allemaal niet niks, (opnieuw) moeder worden en voor zo'n kleintje zorgen.
pi_115378282
:') Ik zei alleen kon je bij de 1 niet meer lopen van de bekkenklachten dat het nu niet meer zo hoeft te zijn. Ik heb het niet in het algemeen over alle klachten

quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:54 schreef Pvoesss het volgende:

Want voor wij hier allemaal zwanger waren wisten we ook wat er kon gebeuren en wat de klachten waren en dat hield ons toen ook niet tegen. Dan denk ik dat je bepaalde ervaringen het beste los kan laten.
Dat zou voor mij de reden zijn om er hulp bij te zoeken.
Eventueel extra gesprekken met een gyn of het bevalplan op de vorige zwangerschap afstellen.
Gesprekken met een psycholoog of meer controles.
Maar bepaalde dingen van een eerste zwangerschap hoeven niet altijd te herhalen.
En alleen een keuze maken uit angst bijvoorbeeld vind ik jammer.

Dat ik die mening heb is dan toch prima, ik ben niet degene die de keuzes maakt en ook maar een beetje zeggenschap heeft.
pi_115378505
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:43 schreef Pvoesss het volgende:
:') Ik zei alleen kon je bij de 1 niet meer lopen van de bekkenklachten dat het nu niet meer zo hoeft te zijn. Ik heb het niet in het algemeen over alle klachten
Het is me nog steeds een raadsel aan wat voor klachten je nu denkt, maar blijkbaar heb je geen zin om je standpunt wat concreter te maken, dus laat maar zitten.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:25:55 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_115382056
Pvoesss sorry maar ik denk dat je bepaalde dingen te rooskleurig ziet.. En ook met "alleen maar" braken kun je fysiek best flinke gevolgen hebben..'.

Ja soms moet je een risico nemen maar soms ook niet !!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:32:23 #8
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_115382296
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:43 schreef Pvoesss het volgende:
:') Ik zei alleen kon je bij de 1 niet meer lopen van de bekkenklachten dat het nu niet meer zo hoeft te zijn. Ik heb het niet in het algemeen over alle klachten

[..]

Dat zou voor mij de reden zijn om er hulp bij te zoeken.
Eventueel extra gesprekken met een gyn of het bevalplan op de vorige zwangerschap afstellen.
Gesprekken met een psycholoog of meer controles.
Maar bepaalde dingen van een eerste zwangerschap hoeven niet altijd te herhalen.
En alleen een keuze maken uit angst bijvoorbeeld vind ik jammer.

Dat ik die mening heb is dan toch prima, ik ben niet degene die de keuzes maakt en ook maar een beetje zeggenschap heeft.
Ik onderschrijf heel erg wat je zegt dat keuzes maken uit angst zonde is, ik zou zéker niet zwanger zijn nu als ik me door angst had laten leiden. Echter, er speelt ook een afweging mee: weegt het opzij zetten van de angst op tegen wat je ervoor terugkrijgt? Ik heb ooit gezegd dat ik 3 kindjes heel heel mooi zou vinden, maar geloof mij dat zodra dit kindje levend en wel geboren is, mijn lief direct een afspraak gaat maken met de arts voor een ingreep. De droom van nog een kindje erbij weegt voor ons niet meer op tegen de eventuele ellende, de angst, de spanning en de druk die dit alles op ons gezin legt bij een eventuele volgende zwangerschap. Als dit kindje er gezond en wel mag komen ben ik, net als Son, volmaakt gelukkig O+

/toevallige passant
3!
pi_115382483
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:25 schreef _evenstar_ het volgende:
Pvoesss sorry maar ik denk dat je bepaalde dingen te rooskleurig ziet.. En ook met "alleen maar" braken kun je fysiek best flinke gevolgen hebben..'.

Ja soms moet je een risico nemen maar soms ook niet !!
En jij neemt de woorden alleen maar braken in je mond en niet ik..
En dat wat jij zegt heb ik ook nooit tegen gesproken :W

Ik heb het idee dat jullie nu denken in extremen maar er zijn ook minder extreme dingen, of bepaalde angsten die zich niet hoeven te herhalen en dan zou ik het daar niet zomaar op af laten ketsen er zijn namelijk prima dingen te voorkomen of dingen die anders kunnen zonder dat je dat zelf weet. Wat ik zeg is een bevalling kan zo anders gaan.. En dat ik dat eerst even los van de beslissing zou laten.
pi_115382533
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:38 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

En jij neemt de woorden alleen maar braken in je mond en niet ik..
En dat wat jij zegt heb ik ook nooit tegen gesproken :W

Ik heb het idee dat jullie nu denken in extremen maar er zijn ook minder extreme dingen, of bepaalde angsten die zich niet hoeven te herhalen en dan zou ik het daar niet zomaar op af laten ketsen er zijn namelijk prima dingen te voorkomen of dingen die anders kunnen zonder dat je dat zelf weet. Wat ik zeg is een bevalling kan zo anders gaan.. En dat ik dat eerst even los van de beslissing zou laten.
Maar jij kunt op basis van één post toch niet bepalen of deze bevalling wellicht extreem was?

Bovendien vind ik, zoals ik al eerder postte, dat als iemand dat wel een legitieme reden vindt voor zichzelf, dat goed genoeg is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_115382551
Bij de eerste 2 heel ziek geweest maar dat heeft me er gelukkig nooit van weerhouden om nog een keer zwanger te worden. Nu en de vorige keer helemaal nergens last van gehad.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_115382595
Nog ter aanvulling: als iemand bijvoorbeeld bekkenklachten heeft en het risico niet wil lopen dit verhevigd terug te krijgen vanwege de problemen die dat meebrengt, vind ik dat je niet kunt spreken van 'een keuze uit angst' maar van een weloverwogen keuze op basis van realiteitszin.
pi_115382641
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:32 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ik onderschrijf heel erg wat je zegt dat keuzes maken uit angst zonde is, ik zou zéker niet zwanger zijn nu als ik me door angst had laten leiden. Echter, er speelt ook een afweging mee: weegt het opzij zetten van de angst op tegen wat je ervoor terugkrijgt? Ik heb ooit gezegd dat ik 3 kindjes heel heel mooi zou vinden, maar geloof mij dat zodra dit kindje levend en wel geboren is, mijn lief direct een afspraak gaat maken met de arts voor een ingreep. De droom van nog een kindje erbij weegt voor ons niet meer op tegen de eventuele ellende, de angst, de spanning en de druk die dit alles op ons gezin legt bij een eventuele volgende zwangerschap. Als dit kindje er gezond en wel mag komen ben ik, net als Son, volmaakt gelukkig O+

/toevallige passant
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik snap heel goed dat je 1 keer je over je angst heen zet en dat het dan de "moeite" nog waard is.
En een volgende keer niet. :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar jij kunt op basis van één post toch niet bepalen of deze bevalling wellicht extreem was?

Bovendien vind ik, zoals ik al eerder postte, dat als iemand dat wel een legitieme reden vindt voor zichzelf, dat goed genoeg is.
Dat vind ik ook prima dat andere dat wel een juiste reden vinden.
Ik zeg nergens dat ik daar problemen mee heb.
En zelfs al ben ik het er niet mee eens is dat erg? Ik heb mijn mening ik vind sommige angsten jammer en zonde.. Eigenlijk om wat Incantrix zegt :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:41 schreef Cantare het volgende:
Nog ter aanvulling: als iemand bijvoorbeeld bekkenklachten heeft en het risico niet wil lopen dit verhevigd terug te krijgen vanwege de problemen die dat meebrengt, vind ik dat je niet kunt spreken van 'een keuze uit angst' maar van een weloverwogen keuze op basis van realiteitszin.
En ik heb ook nooit gemeld dat ik dat een keuze uit angst zou vinden :N
pi_115382783
Ik heb nooit gezegd dat jij dat gemeld hebt.

Om het maar even vaag te blijven houden.
pi_115396088
Zo er barst nogal wat los na mijn post haha, net even alles doorgelezen.

Ik ga er niet te extreem op in want dat is zoooo'n lang verhaal maar het komt er op neer dat voor mij persoonlijk de keuze om weer zwanger te worden gewoon hoe zeg je dat?, best hoog zit. Ik zie mezelf (voorlopig....) echt niet nog een kind baren. Het was me gewoon TE zwaar en te heftig. Dat staat echt wel op 1. Ik mag sowieso al niet meer 'gewoon' thuis bevallen of wat ook, Moet tijdens de zwangerschap al via de gynaecoloog en niet bij de vk-praktijk, dat is al duidelijk. Dat is natuurlijk ook fijn om te weten, dat zij dat van mij weten dus dan kijk je er sowieso al heel anders tegenaan. Dan weet je van te voren dat er rekening gehouden kan worden met de problemen van toen. Tuurlijk helpt dat maar ik sta er niet zo makkelijk in van 'we gaan ervoor en zien wel hoe het loopt!'.

Dat we een groter huis willen maar eigenlijk hier in deze straat willen blijven wonen zijn maar kleine dingetjes, maar toch. Voor veel mensen geen tegens maar hier spelen alle factoren gewoon mee. Misschien denk ik daar volgend jaar of wanneer dan ook wel heel anders over hoor! We willen sowieso een 2e kindje en we hebben totaal geen haast dus het geeft allemaal niets.

Zie mezelf uberhaupt niet op korte termijn met 2 kinderen :P ik vind het allemaal best zwaar! Zo dacht ik vanmiddag nog toen we op visite bij mijn ouders waren en onze dochter wat aan het uittesten was op ons, ietsje vervelend (ze is 2...), wat als ik nu ook nog een mini baby moest gaan voeden? Hoe vermaak ik die 2 tegelijk hahaha, dat went natuurlijk ook wel weer en dat leer je vanzelf maar het lijkt mij makkelijker als onze dochter wat ouder/zelfstandiger is.

Ben lichamelijk ook niet fit. 2 slechte knieeen, slechte rug. Dat speelt ook mee.
Maar daarom zei ik ook al, er zijn zoveel factoren op dit moment waarbij ik denk, we wachten nog terwijl ik aan de andere kant denk, oh my.... BABY hebben hebben hebben!

Oh, en ik ben niet depressief geraakt of whatever, 3 dagen na de bevalling toen ik weer thuis was stond ik alweer heerlijk het huishouden te regelen en te doen en alles ging heerlijk. Maar die bevalling, to much! Duurde 3 dagen.....
Zwangerschap was zoals ik zei meer ziek dan beter. Misselijk ben ik niet geweest. Ik was gewoon enorm zwak. Ben tijdens m'n zwangerschap 12 kilo afgevallen en was continu ziek. Van een kleine verkoudheid tot zware 'buikgriep', veel migraine en de laatste 5 maanden kreeg ik kinkhoest (2e keer in m'n leven)..... Nou doe dat op het laatst maar eens met zo'n dikke buik en midden in de weeen. Ik was echt een zwak zielig eendje, blugh.

Zo, meer info :P misschien dan ook wat beter te begrijpen.
Andere mensen denken misschien van, ach, we zien wel hoe de 2e keer verloopt maar zo denk ik dus absoluut niet!
pi_115398564
Het is toch heel persoonlijk hoe een zwangerschap ervaren wordt? Voor een ander oordelen hoe ernstig/heftig iets is lukt toch niet? Al helemaal niet via geschreven tekst op internet.

ChillayD, ik gun het je om nog voor een tweede te gaan als jij het daar de tijd voor vindt. Hopelijk in een betere gezondheid en met een gunstiger verloop van de bevalling. Daarvan weet je gelukkig al hoe het met begeleiding gaat.

Voor mezelf wil ik ook wel op deze discussie inhaken. Ik las het vanmiddag op m'n werk al, maar daar kan ik niet reageren. Heb tot nu nagedacht over wat ik zou willen schrijven, maar ik weet het niet precies. Daarom een poging die misschien wat onsamenhangend is (waarom twijfel ik toch zo aan m'n schrijfkwaliteiten).

Bij ons is de wens voor een tweede heel groot. Ik heb er heel lang tegenop gezien om aan die tweede te beginnen. Ik was vreselijk bang voor herhaling van wat er bij de eerste is gebeurd. Flinke bekkenklachten (echt niets meer kunnen), een op zich aardige bevalling (helaas medisch in plaats van thuis) maar wel eentje met een naar staartje...losse placenta is met de hand uit m'n baarmoeder gevist :X , fluxus. Helaas zeer slechte/bijna geen begeleiding gehad bij m'n bevalling, niet serieus genomen, en daar heb ik het meer dan twee jaar later nog steeds vreselijk moeilijk mee. Herstel na bevalling wilde niet, nog steeds flink bekkenklachten en daar bovenop een depressie en andere psychische problemen. Een jaar later ging het lichamelijk weer en was ik niet meer depressief, maar nog wel een flinke tijd in therapie. Ondanks dat geen zwangerschap en bevalling gelijk zijn was ik wel vreselijk bang voor herhaling. Voor we voor een tweede gingen zijn we bij de verloskundige langsgeweest om over m'n bevalling te praten en over wat zij voor me zou kunnen betekenen (ook als ik weer overgedragen moet worden; sowieso indicatie voor ziekenhuis). Dat gaf wel wat geruststelling. Ik had de hoop dat ik bij de therapie genoeg geleerd zou hebben om niet weer in een depressie te zakken als m'n lijf echt niet meer zou willen (ik heb nooit de diagnose ppd gehad, ondanks dat m'n dochter pas 3,5 maand oud was op moment van intake, wel dus oa depressie). Bekkenklachten had ik al ingecalculeerd.

We hebben ondanks al mijn angst niet verder uitgesteld, want ik had het idee dat die eigenlijk alleen meer groter werd. Dat ik er met de tijd weer steeds meer tegenop ging zien. Al snel was ik zwanger en koersten we ook nog af op een leeftijdsverschil dat wij wel aardig vonden. En toch al na een paar dagen heftige paniekaanvallen. Doodsbang. Vooral ook dat anderen niet zouden kunnen begrijpen dat ik het toch durfde te proberen en dat niemand me zou willen helpen. Dat het echt een hele foute beslissing was. Gelukkig met een psycholoog over kunnen praten en dat gaf rust. Voor de zes weken was ik al wat beperkt door bekkenklachten en kon ik de wandelwagen niet meer duwen en naar m'n werk fietsen was eigenlijk geen optie meer (maar om het niet op te laten vallen dan toch maar niet met de trein gaan :') ). Ik had het idee dat het zwaar zou gaan worden, maar dat ik het wel aan zou kunnen.....en toen bloedverlies, een missed abortion....zelfs een molazwangerschap... een enorme achtbaan.

Voor nu is er ivm het volgtraject voor de mola een verbod op een zwangerschap tot december. Ik zou zo graag willen dat ik daarna weer verder zou kunnen, maar ik ben weer bang, vreselijk bang. Ik zit nu slecht in m'n vel, door het verdriet, alle heisa, onbegrip, ik begrijp mezelf niet. Ik vind dat ik me eind van het jaar weer goed moet voelen, want anders kunnen we niet verder. Eind augustus hebben we een afspraak in het ziekenhuis om ook daar alsnog over de bevalling te praten. De gynaecoloog gaat m'n dossier doornemen, maar op basis van wat ik haar verteld heb, kon ze maar één ding zeggen: schokkend. Zo kan het echt niet. En dat terwijl ik toch altijd mezelf vanalles heb verweten. Ik hoop zo dat "durf" het gaat winnen van de angst.
pi_115399827
Mensen kunnen niet oordelen over hoe het voor de ander is geweest!
Ik en mijn partner willen graag een kindje, en nu met alles nog open zeggen we dat 2 of 3 kindjes ons geweldig lijkt, maar ik kan nu ook nog niet vertellen hoe mijn lijf op een zwangerschap reageert! En misschien komt er daarna nooit een 2e!

Dw opmerking die ik heel treffend vond was dat je ook rekening dient te houden met de rest van het gezin, als je een zware nasleep hebt gehad of een postnatale depressie dan is er een kans op herhaling, Dan moet je ook denken aan het 1e kindje of andere kinderen! Om nog maar niet te spreken over je relatie en eigen welzijn!

Tussen willen en kunnen ligt soms een te diepe oceaan van pijn en verdriet!
S. 2014
J. 2016
pi_115400631
Rekening houden met andere betrokkenen (man, kind, (groot)ouders, werk) is hier ook een flink issue. Wat doe ik mezelf en anderen aan voor zo'n lange tijd...alles beredeneren, afwegen. Het is geen formule, ik kom er niet uit wat wijsheid is, ik weet alleen wat ik graag zou willen, maar ik heb geen idee van wat ik kan. En wat is wijsheid?
pi_115402142
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 22:21 schreef Kursor het volgende:
Rekening houden met andere betrokkenen (man, kind, (groot)ouders, werk) is hier ook een flink issue. Wat doe ik mezelf en anderen aan voor zo'n lange tijd...alles beredeneren, afwegen. Het is geen formule, ik kom er niet uit wat wijsheid is, ik weet alleen wat ik graag zou willen, maar ik heb geen idee van wat ik kan. En wat is wijsheid?
de enige raad die ik kan geven is om met de tijd alles rustig op een rijtje te zetten,heel planmatig naar de mogelijkheden kijken voor wat als....

Al hoop ikmet heel mijn hart dat iedereen die een traumatische bevalling/zwangerschap/na periode heeft gehad ook een keer de andere kant mag meemaken, de kant waar je WEL altijd over leest!

En even ot: mn man is een hork! Net nu ik niet zo hard rammel omdat we over 9 mnd trouwen en ik mn jurk aan wil kunnen komt ie naast me liggen en zegt: zullen we een kindje maken? Dan zijn we op de bruiloft met z'n 3en! *zucht*
S. 2014
J. 2016
pi_115423038
gezellig hier zeg
;)

ik snap soms juist het tegenovergestelde niet :)
mensen die net 3 maanden op zichzelf wonen , of 5 maanden een relatie hebben, of mensen die ab-so-luut geen financiele basis hebben, maar toch een kind willen..
:X

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_115427065
Willen kan prima, voor een kind gaan is een tweede ;)
pi_115427126
Wij hebben bij de eerste ook heel bewust voor een kind 'gekozen' op het moment dat al onze praktische zaken op orde waren. Koophuis, ik een vast contract, enz. En bij een tweede wachten we tot N. zijn avondopleiding heeft afgerond en we een stuk op het huis hebben gebouwd. Vooral N. hecht veel waarde aan een stevige praktische en financiele basis.

Toch heb ik ook veel begrip voor mensen die daar minder waarde aan hechten en het prima toeven vinden in een éénkamerappartement met twee kinderen. Praktische zaken zijn praktisch :P maar niet (enkel?) de basis voor een fijn en liefdevol gezin.

Ieder z'n meug. :)
pi_115427360
Precies! Praktisch is ook voor iedereen anders.
Een stabiele, liefdevolle relatie en voldoende financiële armslag om je kind(eren) normaal gezond te eten te geven, zijn denk ik de belangrijkste zaken. Een eigen kamer, nieuwe meubels, nieuwe (merk)kleding, veel speelgoed, een tuin, vakanties zijn leuk om te kunnen geven, maar ik denk dat er voldoende ouders zijn die dat niet als overweging meenemen, omdat ze daar niet veel waarde aan hechten. En ik vind dat helemaal niet verkeerd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:20:30 #24
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115427520
^O^ Goed gezegd miss sly

Oh enne......rammel! :P
pi_115544811
'Maar we halen toch binnenkort ons nieuwe poesje op?'

Ja, nee, uhuh, dat is net zoiets als een kindje. Nu ben ik wel weer een paar jaar zoet.

Wat een belediging.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115545323
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 07:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
'Maar we halen toch binnenkort ons nieuwe poesje op?'

Ja, nee, uhuh, dat is net zoiets als een kindje. Nu ben ik wel weer een paar jaar zoet.

Wat een belediging.
Heb je al een dure draagdoek voor het poesje besteld? Want ja is toch hetzelfde O-)
Dus kan hij zeker geen nee zeggen :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_115545603
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 07:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
'Maar we halen toch binnenkort ons nieuwe poesje op?'

Ja, nee, uhuh, dat is net zoiets als een kindje. Nu ben ik wel weer een paar jaar zoet.

Wat een belediging.
Fantastische vergelijking idd :') Pfff DaD, wat wordt jouw geduld op de proef gesteld zeg.. :*
Wanneer denkt hij er wel klaar voor te zijn dan?
pi_115545817
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 08:46 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Fantastische vergelijking idd :') Pfff DaD, wat wordt jouw geduld op de proef gesteld zeg.. :*
Wanneer denkt hij er wel klaar voor te zijn dan?
If only I knew.

Geen flauw idee, echt niet. Kan over een jaar zijn, kan over zes jaar zijn.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115545854
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:00 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

If only I knew.

Geen flauw idee, echt niet. Kan over een jaar zijn, kan over zes jaar zijn.
;( En hoe oud ben je nu?
pi_115546546
Ik ben 26. :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115546665
Ik zou eigenlijk ook beginnen met een kinderkamer te bestellen :P
Althans lijken alsof ik dat zou doen. Want ja als een poesje hetzelfde is heeft die ook een ledikant nodig O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_115546769
Mannen :')
pi_115549449
DaD :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_115549615
Mannenlogica :')
S. 2014
J. 2016
pi_115610050
hoi, ik kom hier ook meeposten, mag wel he?

kwakz0r, 29 jaar (en een half :P), docent, samenwonend. vriendje (2 jaar samen) is net 24 en nog bezig met zijn master. we hebben net een poesje ( :') DaD :* ) en kinderen zijn niet in de directe planning maar wel een wens voor de niet al te verre toekomst.

we hebben het er wel deze vakantie over gehad dat het nu minder rampzalig zou zijn dan toen ik begin dit jaar ineens overtijd was en we nogal in de stress zaten met zn tweetjes. vriendje wil ook graag kindjes, met mij, maar we zien allebei wel in dat het beter is als hij eerst ook een baan heeft en ik mijn proefschrift af heb.

Ik heb binnenkort wel een vast contract, we wonen in een huis waar netaan plek zou zijn voor een baby maar we hebben eerlijk gezegd ook niet voldoende financiele ruimte nu.

vriendje kwam in de vakantie wel met de verrassende mededeling dat hij niet vond dat we eerst hoefden te sparen voor een bruiloft, dat had ik niet verwacht O+

ondertussen lurk ik in OUD en rammel ik lekker. ohja, complicatie: ik was altijd regelmatig maar sinds driekwart jaar niet meer, ik denk dat het door mijn overgewicht komt, dat is erger dan ooit, dus ik neem nu ook de tijd om daar wat aan te doen.
Kwak
pi_115611417
Welkom, kwak. ;). Verbaast me niets om je hier te zien!

Ik ga los op het kopen van speelgoed en mandjes voor de poes. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115628256
Hahaha ja verwen die poes dan maar heel hard :D

Wij hebben al 3 katten.... en 1 dochter. Katten waren er alle 3 eerder :P

Verder, hmmtsja.
Rammelwel....rammelniet.
Mag ik ook even klagen over het feit dat ik m'n nuvaring zo duur vindt?? Zucht. Van de pil krijg ik hele nare bijwerkingen (gekomen sinds bevalling) dus die komt er niet meer in. Nu met ring gaat het wel 'goed'. En zonder is helemaal dramatisch, heb een cyclus van amper 22 dagen en ik ben geen 'auw auw miepje' maar mijn 'groeiende ei' en eisprong zijn ZOOOO pijnlijk. En dan de ongesteldheid zelf, autsj. Het duurde toen (thank god!) maar 2 cyclussen voor ik zwanger was maar na de bevalling ben ik echt ala minute terug naar anti conceptie gegaan. Nouja, eerst de pil dus maar ik werd van 3 soorten helemaal gek. Lichaamsuitval, mega migraine en ga maar door.

Zo, wat een zeurpost!
Heeft weinig met rammelen te maken nu maar dat doe ik ondertussen dus wel ontzettend. Vooral nu ik zie hoe snel mijn 'kleine' meisje groot wordt. Alweer 2 jaar, jemig. Wel zwaar, lastige periode nu, lekker aan het uittesten maar oh zo'n schatje.
pi_115631863
Hee wat leuk kwakz0r!
pi_115632074
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 01:00 schreef ChilllayD het volgende:
Hahaha ja verwen die poes dan maar heel hard :D

Wij hebben al 3 katten.... en 1 dochter. Katten waren er alle 3 eerder :P

Verder, hmmtsja.
Rammelwel....rammelniet.
Mag ik ook even klagen over het feit dat ik m'n nuvaring zo duur vindt?? Zucht. Van de pil krijg ik hele nare bijwerkingen (gekomen sinds bevalling) dus die komt er niet meer in. Nu met ring gaat het wel 'goed'. En zonder is helemaal dramatisch, heb een cyclus van amper 22 dagen en ik ben geen 'auw auw miepje' maar mijn 'groeiende ei' en eisprong zijn ZOOOO pijnlijk. En dan de ongesteldheid zelf, autsj. Het duurde toen (thank god!) maar 2 cyclussen voor ik zwanger was maar na de bevalling ben ik echt ala minute terug naar anti conceptie gegaan. Nouja, eerst de pil dus maar ik werd van 3 soorten helemaal gek. Lichaamsuitval, mega migraine en ga maar door.

Zo, wat een zeurpost!
Heeft weinig met rammelen te maken nu maar dat doe ik ondertussen dus wel ontzettend. Vooral nu ik zie hoe snel mijn 'kleine' meisje groot wordt. Alweer 2 jaar, jemig. Wel zwaar, lastige periode nu, lekker aan het uittesten maar oh zo'n schatje.
ik dacht dat de laatste inzichten w.b. nuvaring waren dat er weliswaar een lagere dosering hormonen in zit dan in de pil, maar dat je evenveel hormonen binnenkrijgt als met een gewone pil. maar ik zie nu dat je het niet over bijwerkingen had, maar over je niet-pillende cyclus, sorry.

ik was zelf erg tevreden over de yaz 24+4, dat is de enige pil momenteel op de markt die een ander progestageen heeft dan de gewone anticonceptiepillen/myrena/nuvaring. vrouwen die veel pms klachten hebben reageren vaak ook slecht op de hormonen in de pil. ik had met de diane en microgynon ontzettend veel last van buien/depressie, met de yaz helemaal niet! enige nadeel voor mij was dat ik door mijn overgewicht niet zo gevoelig ben voor hormonen (je maakt zelf ook extra oestrogenen aan in het vetweefsel namelijk) en dus niet kon timen met deze pil, en soms spotte/doorbraakbloedingen had. hij was me eigenlijk te licht en ik vertrouwde het niet helemaal daardoor...

dus maar gestopt met alles en aan het rubber ( :') )... vriend vindt dat gelukkig ook niet erg. mijn eigen cyclus is wel ok, alleen een week flinke PMS (wat ik met de pil een hele maand had, maar dan gelukkig maar een week) en anderhalve dag ontzettend buikpijn, waar ibu's gelukkig wel tegen helpen.
Kwak
pi_115635303
Ik vond de NuvaRing ook vreselijk! Ook hier alleen maar condooms. Ik schijn niets te kunnen hebben, verder.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115639176
Hier was het een koperspiraaltje..
lekker helemaal hormoon vrij O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115639540
Hier mag alleen mirena of koperspiraal.. Maar na het verkeerd plaatsen van de mirena zijn we toch terug bij het condoom. Vind m'n vriend niet geweldig leuk, maar dat is dan jammer :P
  Vis een optie? donderdag 16 augustus 2012 @ 13:57:19 #43
70532 loveli
N
pi_115640693
offtopic over de pil
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
pi_115646155
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 17:02 schreef -Spring het volgende:

Toch heb ik ook veel begrip voor mensen die daar minder waarde aan hechten en het prima toeven vinden in een éénkamerappartement met twee kinderen. Praktische zaken zijn praktisch :P maar niet (enkel?) de basis voor een fijn en liefdevol gezin.

Ieder z'n meug. :)
Wat goed gezegd. O+

Hier hebben we gewacht tot ik -zo goed als- klaar was met m'n studie, we een huisje hadden gekocht en m'n man een vast contract kreeg. Einde zwangerschap werd hij alsnog ontslagen wegens economische redenen. Daar zit je dan met je goede bedoelingen. :D

Gelukkig had hij vrijwel direct een andere baan (ook nog eens z'n droombaan). En nu wachten we toch weer op het vaste contract voor we het gaan hebben over een tweede kindje. En ondertussen rammel ik soms wel en soms niet. En vandaag weer wel. :+ :|W
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_115646633
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:19 schreef Soempie het volgende:

[..]

Wat goed gezegd. O+

Hier hebben we gewacht tot ik -zo goed als- klaar was met m'n studie, we een huisje hadden gekocht en m'n man een vast contract kreeg. Einde zwangerschap werd hij alsnog ontslagen wegens economische redenen. Daar zit je dan met je goede bedoelingen. :D

Gelukkig had hij vrijwel direct een andere baan (ook nog eens z'n droombaan). En nu wachten we toch weer op het vaste contract voor we het gaan hebben over een tweede kindje. En ondertussen rammel ik soms wel en soms niet. En vandaag weer wel. :+ :|W
:D
Soemp! :W
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115647443
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:33 schreef Barreltje het volgende:

[..]

:D
Soemp! :W
:P

Hoe is het bij jou? Ik was in de veronderstelling dat jullie al bezig waren, maar nu begreep ik laatst dat het nog even bij rammelen blijft?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_115651652
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:56 schreef Soempie het volgende:

[..]

:P

Hoe is het bij jou? Ik was in de veronderstelling dat jullie al bezig waren, maar nu begreep ik laatst dat het nog even bij rammelen blijft?
jup!
ivm mijn nieuwe functie offshore is het niet zo handig om zwanger te zijn ;) die functie is voor 2 jaar , maar ik vind het prima om hem voor 1,5 jaar te doen O-)
dus, we beginnen 1 jaar voor het aflopen van die nieuwe functie 13 November 2013 om precies te zijn ;)

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_115651965
quote:
10s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:01 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

jup!
ivm mijn nieuwe functie offshore is het niet zo handig om zwanger te zijn ;) die functie is voor 2 jaar , maar ik vind het prima om hem voor 1,5 jaar te doen O-)
dus, we beginnen 1 jaar voor het aflopen van die nieuwe functie 13 November 2013 om precies te zijn ;)
Ah, vandaar. Ik dacht dat je altijd offshore zou zitten, maar dat loopt dus af. Wel fijn om in elk geval een datum te hebben waar je naartoe kunt leven, denk ik? Maar evengoed kan het lang duren natuurlijk.

En dan is het misschien wel zo dat we samen in Z&G mogen posten straks. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_115902895
Oh man. Bijna ongesteld en een emotioneel wrak. Heb vakantie, dus veel te veel tijd om na te denken.

Vorige week hebben mijn vriend en ik gepraat over onze financiële situatie, nu en de komende jaren. De belangrijkste stap die we moeten nemen is een groter huis kopen. We hebben zo'n beetje afgesproken dat we het huis waar we nu wonen volgend jaar te koop zetten... Dat is ten minste iets om naar uit te kijken. :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115905050
maar dus volgend jaar te koop zetten en dan dus over 2 jaar een nieuw huis?

en dan? mag er dan een baby komen? :)

hoe groot is jullie huis nu dan? :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115905248
DaD ik hoop dat de huizenmarkt jullie gunstig gezind is :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115905508
We verwachten het sneller te verkopen (goedkope, goed onderhouden starterswoning op een goede locatie), maar laten we maar van die twee jaar uitgaan. Dan mag er een baby komen ja! Dat heb ik nog niet zo letterlijk durven vragen. :+. Maar m'n vriend kent me natuurlijk ook wel en weet best waar 'ie op antwoordt als ik vraag wanneer we gaan verhuizen. Onze auto is het aan het begeven en ik zag hem van de week online naar stationwagens kijken. 'Dan kunnen we er even mee vooruit.'

Nu wonen we met z'n tweeën (en een kat) op zo'n 40 m2.

Dat is lief van je, DML. Dank je. :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115905731
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
We verwachten het sneller te verkopen (goedkope, goed onderhouden starterswoning op een goede locatie), maar laten we maar van die twee jaar uitgaan. Dan mag er een baby komen ja! Dat heb ik nog niet zo letterlijk durven vragen. :+. Maar m'n vriend kent me natuurlijk ook wel en weet best waar 'ie op antwoordt als ik vraag wanneer we gaan verhuizen. Onze auto is het aan het begeven en ik zag hem van de week online naar stationwagens kijken. 'Dan kunnen we er even mee vooruit.'

Nu wonen we met z'n tweeën (en een kat) op zo'n 40 m2.

Dat is lief van je, DML. Dank je. :*.
hmm jah dat is wel een beetje krap bemeten met een baby/kind ;)
en niice van de station! ;)

mijn (8> mag ook een "nieuwe"lease auto uitzoeken, en ik push een beetje naar een station.. maar ik geloof dat DAT niet helemaal gaat lukken..
ach.. het moet iig een 5 -deurs zijn.. altijd handig met kinderen op de acterbank "laden" ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115905779
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
We verwachten het sneller te verkopen (goedkope, goed onderhouden starterswoning op een goede locatie), maar laten we maar van die twee jaar uitgaan. Dan mag er een baby komen ja! Dat heb ik nog niet zo letterlijk durven vragen. :+. Maar m'n vriend kent me natuurlijk ook wel en weet best waar 'ie op antwoordt als ik vraag wanneer we gaan verhuizen. Onze auto is het aan het begeven en ik zag hem van de week online naar stationwagens kijken. 'Dan kunnen we er even mee vooruit.'

Nu wonen we met z'n tweeën (en een kat) op zo'n 40 m2.

Dat is lief van je, DML. Dank je. :*.
dat is alvast een positief vooruitzicht, ondanks dat 2 jaar nog absurd lang zal lijken nu :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115905862
Bah, net nu ik erachter kom dat het met onze salarissen heel erg goed te doen is om een kindje erbij te hebben, krijgt vriendlief de zak. Het blad waar hij voor schrijft stopt ermee en zijn contract loopt af. Meteen aan het zoeken naar iets nieuws natuurlijk, maar tot die tijd dus geen kinderplannen meer. Dat komt best hard aan merk ik.
Op mijn werk gaat alles verder goed. Contract is wel met 6 uurtjes verminderd, maar salaris verhoogd, dus uiteindelijk kom ik in de maand op hetzelfde uit ongeveer, alleen krijg ik geen vakantiegeld meer, dat wordt direct uitbetaald.

Hopelijk heeft ie gauw wat nieuws, want ik zie het niet zo zitten om hem de hele dag om me heen te hebben. (ik werk alleen 's ochtends) Niet dat ik een hekel aan hem heb (tuurlijk niet, anders wil je geen kinderen) maar omdat ie altijd zo vervelend wordt als hem iets niet lukt. (zoals een baan vinden) en dan vind ik het soms best lastig om nog aardig te blijven.
Bovendien ben ik bang dat hij zich helemaal rot gaat vervelen. Maar goed, we hebben nog tot oktober ofzo, wie weet.
pi_115905920
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:00 schreef Risu het volgende:
Bah, net nu ik erachter kom dat het met onze salarissen heel erg goed te doen is om een kindje erbij te hebben, krijgt vriendlief de zak. Het blad waar hij voor schrijft stopt ermee en zijn contract loopt af. Meteen aan het zoeken naar iets nieuws natuurlijk, maar tot die tijd dus geen kinderplannen meer. Dat komt best hard aan merk ik.
Op mijn werk gaat alles verder goed. Contract is wel met 6 uurtjes verminderd, maar salaris verhoogd, dus uiteindelijk kom ik in de maand op hetzelfde uit ongeveer, alleen krijg ik geen vakantiegeld meer, dat wordt direct uitbetaald.

Hopelijk heeft ie gauw wat nieuws, want ik zie het niet zo zitten om hem de hele dag om me heen te hebben. (ik werk alleen 's ochtends) Niet dat ik een hekel aan hem heb (tuurlijk niet, anders wil je geen kinderen) maar omdat ie altijd zo vervelend wordt als hem iets niet lukt. (zoals een baan vinden) en dan vind ik het soms best lastig om nog aardig te blijven.
Bovendien ben ik bang dat hij zich helemaal rot gaat vervelen. Maar goed, we hebben nog tot oktober ofzo, wie weet.
pfft.. balen zeg.. sowieso je baan verliezen is nu niet erg prettig..

maar eh.. hoeveel doe je in je "begroting"voor het hebben van een kind dan?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115906002
Oh, wat balen, Risu! Hopelijk heeft je vriend snel weer een baan.

Phaidra, weet je wat het is - ik kan best twee jaar wachten als ik weet dat er over twee jaar iets gaat gebeuren. Het is vooral vervelend als je geen idee hebt hoe lang je nog moet wachten. Dan zit je in een soort niemandsland.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115906172
DaD, ik hoop dat jullie huis lekker snel verkocht wordt en dat je wens eindelijk in vervulling mag gaan. Je vriend lijkt er in ieder geval al wat welwillender in te staan als ik dat zo hoor. :*
pi_115906213
Ik dacht zelf dat ik aan rond de 400 euro extra wel genoeg zou hebben voor een kindje (aan maandelijkse kosten dan, startbedrag niet inbegrepen) We hebben geen opvang nodig, dus dat scheelt wel iets.
Maar we bleken wel meer te hebben dan dat. Wat het echt kost weet ik niet precies natuurlijk.

DAD: ik snap wat je bedoelt, als je weet hoelang je moet wachten, dan kan je aftellen, ook al is het nog zo lang als 2 jaar. Dan kan je er ook al een beetje naartoe werken en je kan het laten rusten in je hoofd. Als je helemaal niets weet, dan weet ben je er naar mijn idee ook veel meer mee bezig.
pi_115906318
tnx Risu.
ik had/heb daar echt geen idee van.. hoeveel een kind nou zou kosten ( idd zonder dat startbedrag.. :X )

en ik ben wat dat betreft ook prima tevreden met het feit dat ik weet dat er nov 2013 weer echt geklust gaat worden :D

al rammelt het ondertussen gewoon door hoor :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115906477
Met opvang zijn wij wel gemiddeld zo'n 700 euro per maand kwijt. Maar daar is het grootste gedeelte wel dus de opvang.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 23-08-2012 14:22:33 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115906622
En hoe veel opvang nemen jullie af per maand, DML?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:21:29 #63
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115906712
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:09 schreef Risu het volgende:
Ik dacht zelf dat ik aan rond de 400 euro extra wel genoeg zou hebben voor een kindje (aan maandelijkse kosten dan, startbedrag niet inbegrepen) We hebben geen opvang nodig, dus dat scheelt wel iets.
Maar we bleken wel meer te hebben dan dat. Wat het echt kost weet ik niet precies natuurlijk.

DAD: ik snap wat je bedoelt, als je weet hoelang je moet wachten, dan kan je aftellen, ook al is het nog zo lang als 2 jaar. Dan kan je er ook al een beetje naartoe werken en je kan het laten rusten in je hoofd. Als je helemaal niets weet, dan weet ben je er naar mijn idee ook veel meer mee bezig.
Ik voel een 'testje'opkomen.... Iemand die een maand lang zijn babyuitgaven wil bijhouden? Dan kunnen we vergelijken ;) DML? ;)
pi_115906748
Drie dagen per week bij een kdv dat 10,5uur per dag rekent met precies het het uurtarief wat de overheid vergoedt.

En er is al ergens zo'n topic PureEvil.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115906808
mwah dat is wel errug handig voor de 1e keer rammelaars ;)
zeker nu financien toch ook vaak een reden zijn om een beslissing uit te stellen..
ik ben ook wel erg benieuwd..

al zijn de kosten voor opvang heel erg afhankelijk van een gezinsinkomen..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115906877
Ik zou dat ook allemaal wel willen weten. Want ik heb maar een wilde gok gedaan. Hoe heet het topic waar dat besproken wordt? Of heb je een linkje?
pi_115907144
Het Nibud zal daar toch ook wel iets over zeggen?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115907186
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115907372
In dit topic Wat kosten jonge kinderen? komen kosten aan de orde. Waarbij ook duidelijk wordt dat het nogal verschilt per persoon en zeker opvang en inkomstenderving maken een verschil in de kosten maar mijn ervaring is dat het echt wel sneller per maand oploopt dan je denkt.
Nog even een speen, nog even een tuitbeker, nog een extra slab en extra romper want het spuugt zoveel. Voor je het weet weer een nieuwe autostoel en 5 kledingmaten gaan ze door het eerste jaar etc.

Deze post van Becky in dat topic kon ik me wel in vinden qua kosten:

quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:29 schreef becky27 het volgende:
Wij betalen 385 euro netto aan kdv, zo'n 30 euro aan luiers, 38,5 aan flesvoeding, nog een euro of 10 aan potjes (voor het gemak), 20 euro aan eten, 50 aan kleding en sparen per maand 50 euro, verder nog zeg 50 euro aan diverse kosten. Dat is 633 euro. We zijn minder gaan werken en hebben een inkomstenderving van ongeveer 250 euro. Eigenlijk kost ze dus 833 per maand. Kom je toch bijna aan die 1000.
Wij zelf betalen nog meer aan kdv en flesvoeding is er nu af inmiddels natuurlijk maar daar staan weer andere dingen tegenover.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115907475
De kinderbijslag van ¤188 per kwartaal is nog niet meegerekend in de kosten trouwens dus dat scheelt dan weer iets ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115907576
Het scheelt dat m'n zus de zolder vol heeft staan met spullen die ze speciaal voor mij bewaart. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115907592
Ja ik zit dus te denken, die flessenvoeding heb ik niet nodig want ik wil graag borstvoeding geven tegen die tijd, maar wat nou als het niet lukt. Dan zit je dus toch met de flessenvoeding en dan moet je daar dus sowieso rekening mee houden bij de kosten. Hetzelfde geld eigenlijk voor het kopen van luiers, of je gaat voor katoenen luiers of voor wegwerp, wie weet bevalt me katoen helemaal niet en ga ik toch voor wegwerp. KDV gaat het niet worden want mijn schoonmoeder rammelt nog harder dan ik denk ik soms, dus dat scheelt, maar wat als haar iets overkomt, waardoor ze niet meer in staat is op te passen, dan zullen we toch iets moeten verzinnen.
Al met al is het nog een hoop gepuzzel voor je op een bedrag uitkomt waar je genoeg aan hebt per maand. Ik zal die linkjes even doorspitten. Dan krijg ik er misschien een beter idee van.
pi_115907683
Ik was heilig overtuigd van minimaal een jaar borstvoeding maar het liep anders ;)
Katoenen luiers kosten heel wat in aanschaf en aan water/elektra om te wassen dus ik weet nog steeds niet hoe die kosten zich eigenlijk verhouden t.o.v. plastic luiers.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:43:48 #74
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115907706
Ik ben echt nog nooit op 700,- in de maand uitgekomen :D
Dat is echt veel.
pi_115907757
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:43 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ben echt nog nooit op 700,- in de maand uitgekomen :D
Dat is echt veel.
Geen kdv? Geen inkomstenderving?
Met inkomstenderving zit ik op nog wel meer dan die 700 trouwens.
Maar het scheelt echt nogal veel.
Wij betalen 450 netto aan kdv :X Sparen 50 euro. Daadwerkelijke andere kosten dus 200 euro.
Inkomstenderving is nog wel 600 euro per maand extra.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:48:46 #76
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115907879
Oh dat is inderdaad veel 450!
Dan zijn we in the end toch ongeveer hetzelfde kwijt.

Althans toen, nu niet meer.. ik zit nu (even mijn onzin kleding/speelgoed aankopen daargelaten) net aan de 50,- voor school, 26 per kwartaal turnen, 30 p/m ballet en 20,- overige.
pi_115907906
Eet ze maar voor 20 euro dan? En kleding en speelgoed zijn toch geen onzin? :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:53:05 #78
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115908065
Ik zal het allemaal eens gaan bijhouden....maand of 2 ofzo ? Ben benieuwd wat de 'kosten' zijn....

wie doet er nog meer mee?

[ Bericht 15% gewijzigd door PureEvil op 23-08-2012 15:01:00 ]
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:53:29 #79
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_115908081
Risu, ook borstvoeding geven is niet 'gratis'. ;) Je hebt voedingsbh's nodig, eventueel hemdjes etc. Dan waarschijnlijk nog wel een kolf, van die pads voor in je BH waarvan ik echt even niet op de naam kan komen, etc. etc. ;)

In het bv-topic heeft ooit eens een link naar een onderzoek gestaan waarin de kosten vergeleken werden tussen het geven van kunstvoeding en het geven van borstvoeding. Scheelde niet heel veel geloof ik.
A grand adventure has begun.
pi_115908251
Ik wilde net zeggen, borstvoeding is ook niet goedkoop! Zoogcompressen, kolf, borstvoedingskleding (bh's, shirts), flessen voor op het KDV, lactatiekundige.. Gratis is anders ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115908625
Kijk zie je nou, daar heb ik dan weer niet aan gedacht. Het is maar goed dat ik jullie heb.

en ik ben ook blij dat ik in ieder geval voor mezelf (of onszelf) nu al op een rijtje heb wat wijzelf allemaal kosten, en wat we dan nog overhouden (ook al is dat nog maar van 1 maandje). Al zal dat nu wel wat minder gaan worden. Maar dat is dan dus even afwachten.
pi_115908735
pfoe! dus zonder kdv is het ongeveer 4-500 eur..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115908755
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:08 schreef Barreltje het volgende:
pfoe! dus zonder kdv is het ongeveer 4-500 eur..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar verdien je dan ook naar als het goed is :+
Overigens zijn bij ons de kosten bruto nog niet eens 1000 euro voor drie dagen per week.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:10:31 #84
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_115908808
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:08 schreef Barreltje het volgende:
pfoe! dus zonder kdv is het ongeveer 4-500 eur..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je dat heel zeker? Hoeveel dagen per week zouden jullie dan afnemen?
Bij ons kost 1 dag per week per maand ongeveer 300 euro bruto!
A grand adventure has begun.
pi_115908833
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Daar verdien je dan ook naar als het goed is :+
Overigens zijn bij ons de kosten bruto nog niet eens 1000 euro voor drie dagen per week.
mja.. wsl 3 a 4 dagen kdv.. een beetje afhankelijk wat voor werk ik tegen die tijd doe :P
aan de andere kant kunnen we dan ook in donker afrika zitten en dan wordt het een nanny.. el cheapo! :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115908859
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:10 schreef Keshet het volgende:

[..]

Weet je dat heel zeker? Hoeveel dagen per week zouden jullie dan afnemen?
Bij ons kost 1 dag per week per maand ongeveer 300 euro bruto!
bruto is "helaas" bij ons ook meteen netto.. ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115908882
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:11 schreef Barreltje het volgende:

[..]

bruto is "helaas" bij ons ook meteen netto.. ;)
Oh maar dan hoeven we geen medelijden met je te hebben ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115908932
hier heb ik de kosten vandaan: http://www.steigertje.nl/kosten-kinderdagverblijf.html
geen idee of dat een beetje representatief is..
en hier de bruto-netto berekening:
http://www.kinderopvang.net/ouders/tabel_2012.htm
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Oh maar dan hoeven we geen medelijden met je te hebben ;)
neuh hoeft ook niet.. maar ik heb NU nog geen idee waar ik die 1400-1500 eur dan vandaan moet gaan halen :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115909052
tnx to keshet..
ik vergat de 33.33 % werkgevels bijdrage! *O*
woei!
* Barreltje gaat meteen nieuwe schoenen uitzoeken voor die 33 % ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115909083
Bruto is dus wat je het kdv betaald. Netto is wat je betaald nadat je daar de kinderopvangtoeslag vanaf trekt ;)

Als je geen toeslag krijgt verdien je een hoop hoor :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115909093
Ik heb niet de indruk dat we aan 400 à 500 euro komen zonder de kosten voor opvang (dat is tussen de 350 en 400 euro per maand) :N Maar we hebben natuurlijk héél veel gekregen van mijn zus (zij heeft twee zonen, dus alle kleren komen onze kant op, hetzelfde geldt voor de grote stukken zoals een park, commode, ...). Ik denk dat je ook dit moet meenemen in de berekening van je kosten. Moet je alles zelf kopen of kan je veel spullen lenen? De kosten voor eten liggen hier wel hoger dan 20 euro per maand.

Anderzijds, we hadden wel een nieuwe auto nodig rond de geboorte van Thomas, maar die is misschien wat duurder uitgevallen omdat we een vijfdeurs wilden (makkelijker om hem in en uit de auto te krijgen).

We hebben gelukkig alle twee en vrij vaste job (allebei vastbenoemd in het onderwijs) dus dat valt nog mee voor ons. Laat ik het zo zeggen: ik ben al blij dat we ons over het budget niet te veel zorgen moeten maken (want ik kan nachten piekeren als het over geld gaat :{ ).
pi_115909149
400-500 zonder opvang maken wij ook niet aan kosten hoor. Maar 200 euro per maand zeker wel. En die opvang is voor velen nou eenmaal iets waar je ook niet omheen kunt helaas.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:19:54 #93
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_115909152
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:16 schreef Barreltje het volgende:
tnx to keshet..
ik vergat de 33.33 % ouderwerkgeversbijdrage! *O*
woei!
* Barreltje gaat meteen nieuwe schoenen uitzoeken voor die 33 % ;)
A grand adventure has begun.
pi_115909183
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:19 schreef Keshet het volgende:

[..]

ik was em juist aan het aanpassen
:@

hahah.. ik weet er toch ook nog echt helemaal niks van af! :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115909218
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:20 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik was em juist aan het aanpassen
:@

hahah.. ik weet er toch ook nog echt helemaal niks van af! :D
Jullie kdv is vrij duur maar biedt wel meteen een warme maaltijd aan als je wilt.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:21:57 #96
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115909222
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Eet ze maar voor 20 euro dan? En kleding en speelgoed zijn toch geen onzin? :D
Ze eet toch gewoon met ons mee? dan ben ik hetzelfde kwijt.
En ik bedoel meer de hoeveelheid speelgoed en kleding die ik koop :D
pi_115909247
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:21 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ze eet toch gewoon met ons mee? dan ben ik hetzelfde kwijt.
En ik bedoel meer de hoeveelheid speelgoed en kleding die ik koop :D
Mijn boodschappengeld is gestegen per maand hoor en dan is hij pas 1,5. Je bent met een 5/6 jarige (?) toch niet hetzelfde kwijt als dat je met twee eet?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115909256
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Jullie kdv is vrij duur maar biedt wel meteen een warme maaltijd aan als je wilt.
"jullie"
ik heb er gewoon een van i'net afgeplukt.. ik weet niet eens waar ie zit :)

mind you: ik heb nog geen kind(eren)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115909277
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:23 schreef Barreltje het volgende:

[..]

"jullie"
ik heb er gewoon een van i'net afgeplukt.. ik weet niet eens waar ie zit :)

mind you: ik heb nog geen kind(eren)
Oh ik dacht het degene was die je op het oog had bij jou in de buurt :@
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115909287
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet in had verdiept hoeveel het zou kosten. Misschien omdat we al een koophuis, auto en allebei een vaste baan hadden...of misschien omdat ik daar niet echt nieuwsgierig voor was..eigenlijk weet ik nog steeds niet hoeveel het allemaal kost. Ik weet ongeveer hoeveel 2 dagen opvang is maar thats about it
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:24:52 #101
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115909326
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Mijn boodschappengeld is gestegen per maand hoor en dan is hij pas 1,5. Je bent met een 5/6 jarige (?) toch niet hetzelfde kwijt als dat je met twee eet?
Misschien ligt het dan aan de hoeveelheid die ik altijd gekocht heb :P
Ik koop precies hetzelfde en gooi nog steeds veel eten weg.
Mijn boodschappen zijn nog elke dag 25,- euro. (ja ik ga elke dag even langs de winkel)
Alleen mijn prodcuten zijn wel anders dan eerst.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:24:55 #102
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115909329
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Oh ik dacht het degene was die je op het oog had bij jou in de buurt :@
ik woon niet in R'dam..
bovendien, zoals eerder gezegd, kan het best zijn dat we dan niet meer in nl wonen..
en.. we beginnen in nov 2013 pas ..
wanneer zou je eigenlijk al moeten gaan kijken voor een kdv?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115909348
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:53 schreef Keshet het volgende:
Risu, ook borstvoeding geven is niet 'gratis'. ;) Je hebt voedingsbh's nodig, eventueel hemdjes etc. Dan waarschijnlijk nog wel een kolf, van die pads voor in je BH waarvan ik echt even niet op de naam kan komen, etc. etc. ;)

In het bv-topic heeft ooit eens een link naar een onderzoek gestaan waarin de kosten vergeleken werden tussen het geven van kunstvoeding en het geven van borstvoeding. Scheelde niet heel veel geloof ik.
Bv kun je zo duur maken als je wilt.. Je hoeft geen bh van 90 eu te kopen, hema heeft ze ook voor 14 eu. Je hoeft geen speciale kleding. Je hoeft geen bandje om je arm om te herrinneren welke borst je als laatste hebt gegeven. Pads, kun je ook de wasbare van nemen, of hydrofieldoeken verknippen..
Flessen en spenen heb je ook nodig bij de flesvoeding.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115909369
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:24 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Misschien ligt het dan aan de hoeveelheid die ik altijd gekocht heb :P
Ik koop precies hetzelfde en gooi nog steeds veel eten weg.
Mijn boodschappen zijn nog elke dag 25,- euro. (ja ik ga elke dag even langs de winkel)
Alleen mijn prodcuten zijn wel anders dan eerst.
Ja hier ook, omdat ik nu minder werk als voorheen ga ik vaker naar de ah en geef ik alsnog meer uit :P terwijl ze echt nog bijna niks eet
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:27:32 #105
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115909409
En verder kleding en speelgoed kun je zo duur maken als je wilt.
Dat is eigenlijk geen eens een maandelijkste uitgave bij de meeste mensen.
Daarom reken ik dat ook niet mee.
pi_115909416
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bv kun je zo duur maken als je wilt.. Je hoeft geen bh van 90 eu te kopen, hema heeft ze ook voor 14 eu. Je hoeft geen speciale kleding. Je hoeft geen bandje om je arm om te herrinneren welke borst je als laatste hebt gegeven. Pads, kun je ook de wasbare van nemen, of hydrofieldoeken verknippen..
Flessen en spenen heb je ook nodig bij de flesvoeding.
Correct. Ik heb geen voedingskleiring/bh's, mijn kolf was niet zo duur (sale bij prettymum) en pads heb ik ook van de wasbare..valt mee dus
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115909431
Het ligt er aan waar je woont barreltje en hoe het met de economie gaat ;)

Hier schreven we in met 12 weken in de grote stad en hadden we op het nippertje een plekje en nog een dag te weinig ook.
Op het moment lopen de wachtlijsten terug en is het makkelijker schijnt.
Als je in Delfzijl woont is het altijd makkelijk geloof ik :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:29:33 #108
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115909500
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het ligt er aan waar je woont barreltje en hoe het met de economie gaat ;)

Hier schreven we in met 12 weken in de grote stad en hadden we op het nippertje een plekje en nog een dag te weinig ook.
Op het moment lopen de wachtlijsten terug en is het makkelijker schijnt.
Als je in Delfzijl woont is het altijd makkelijk geloof ik :+
:)
mja ik woon ook in/bij een grote stad.. in de randstad.. dus dat wordt nog wat :)
maar goed.. daar maken we ons over een jaar wel weer zorgen over :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115909507
De grootste kosten zitten denk ik echt in de uitzetlijst , KDV en de luiers..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:30:08 #110
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115909528
Hier omgv Rotterdam is de wachttijd 0,5 tot 1,5 jaar.
pi_115909536
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:29 schreef bitterend het volgende:
De grootste kosten zitten denk ik echt in de uitzetlijst , KDV en de luiers..
Eens. Eventueel een vast spaarbedrag per maand nog.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115909571
Ik had voedingsbh's van de Hema, maar die gaan maar tot D (en bieden bij mij totaal geen steun, helaas) ik moet nu echt duurdere hebben :P Maargoed, die heb ik nu ook in de uitverkoop gekocht voor 35 euro ofzo :)

Ik heb bij het KDV ingeschreven toen ik 5 weken zwanger was. En toen waren er dagen die vol zaten tot november dit jaar (Faye is nu bijna 2,5e maand oud).

Kosten heb ik ook niet echt over nagedacht, ik wist niet wat we zouden verdienen (mijn vriend heeft net een nieuwe baan, ik ga minder werken) en ik heb zoiets gehad van we zien het wel. Links of rechtsom redden we het wel. En ja, we zullen er financieel flink op achteruit gaan, maar daar hebben we wel iets moois voor nu :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115909575
Even snel gerekend, sparen wij op het moment ongeveer 40% van ons inkomen.
Met baan is dit. Zonder baan zou dat op de 25% gaan liggen.
Het nibud zegt dat een kind 17% van het gezinsinkomen kost, dus dan redden we dat.
Dit is gauw gerekend, want ik weet nog niet precies hoeveel we per maand aan kleding uitgeven en ook de kosten aan boodschappen is berekend op een maandje.

Je kan je kind toch niet voor maar 3 uurtjes naar het KDV brengen? Want dan houdt het voor ons sowieso wel op. Ik werk maar 3 uurtjes per dag. En dan zou je zeggen, dan stop je toch. Maar zo makkelijk is het niet natuurlijk. Die 3 uurtjes per dag kom ik net op de 25% die we dan sparen.
pi_115909580
:Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115909584
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:21 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ze eet toch gewoon met ons mee? dan ben ik hetzelfde kwijt.
En ik bedoel meer de hoeveelheid speelgoed en kleding die ik koop :D
We kopen wel meer vers fruit, meer verse groenten, meer yoghurtjes, duurdere melk in vergelijking met vroeger, ander broodbeleg, ... sinds Thomas met ons mee-eet. Bij ons dus echt wel een duurdere rekening in de winkel (het is eigenlijk simpel: vroeger kwam ik met 100 euro toe als ik ging winkelen, nu kom ik er niet meer met 150 euro).
pi_115909621
Haha ja ik koop inderdaad meer bio spul :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115909627
Risu, dan zou je kunnen kijken naar een gastouder? Die betaal je vaak wel per uur. Een KDV is meestal gelijk een volle dag.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115909641
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:30 schreef Marjolijntje het volgende:

Kosten heb ik ook niet echt over nagedacht, ik wist niet wat we zouden verdienen (mijn vriend heeft net een nieuwe baan, ik ga minder werken) en ik heb zoiets gehad van we zien het wel. Links of rechtsom redden we het wel. En ja, we zullen er financieel flink op achteruit gaan, maar daar hebben we wel iets moois voor nu :)
Wat fijn dat hij een nieuwe baan heeft!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:33:22 #119
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115909686
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:31 schreef leonieke het volgende:

[..]

We kopen wel meer vers fruit, meer verse groenten, meer yoghurtjes, duurdere melk in vergelijking met vroeger, ander broodbeleg, ... sinds Thomas met ons mee-eet. Bij ons dus echt wel een duurdere rekening in de winkel (het is eigenlijk simpel: vroeger kwam ik met 100 euro toe als ik ging winkelen, nu kom ik er niet meer met 150 euro).
Maar daarom :P ik ben nog steeds 25,- kwijt maar wel aan andere producten dan eerst.
25x7= 175 dat zijn wij ongeveer kwijt in de week.. maar als we eten bestellen of uit eten gaan natuurlijk meer.
pi_115909703
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:32 schreef bitterend het volgende:

[..]

Wat fijn dat hij een nieuwe baan heeft!!
Ja! Maandag laatste gesprek en waarschijnlijk snel beginnen. Alleen nog geen idee nu wat ie gaat verdienen, maar het is in ieder geval meer dan de WW (hij krijgt nu 70% van het minimum loon :P )
Alleen wel 1,5 uur reistijd enkele reis :( Maarja.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115909723
Och ja, gastouders. Dan heb ik idd een optie om toch door te blijven werken als mijn schoonmoeder ineens niet meer op kan passen.
Nou dat scheelt al weer.
Misschien kunnen we dan toch wel aan kinderen beginnen. ik zal het maar niet aan mijn vriend vragen. die zit nog met zijn hoofd in de sollicitatiebrieven.
pi_115909731
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:33 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Maar daarom :P ik ben nog steeds 25,- kwijt maar wel aan andere producten dan eerst.
25x7= 175 dat zijn wij ongeveer kwijt in de week.. maar als we eten bestellen of uit eten gaan natuurlijk meer.
Holy shit wat een bedrag per maand geef jij uit aan eten :o
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115909779
Sommige geven het uit aan eten anderen aan shoppen _O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:35:18 #124
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115909796
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Holy shit wat een bedrag per maand geef jij uit aan eten :o
I know :D

Als ik daarop zou bezuinigen loop ik binnen joh :{w :P
pi_115909808
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Holy shit wat een bedrag per maand geef jij uit aan eten :o
Ik zat ook al te denken. Ik kom met zijn 2 net uit op iets meer dan 50 per week. Maar goed ik koop wel veel aanbieding spul.
pi_115909814
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:35 schreef bitterend het volgende:
Sommige geven het uit aan eten anderen aan shoppen _O-
Nou ik ben het aan beiden niet kwijt per maand.

Dan zou ik failliet gaan hoor :D

Bovendien shopt SC daarnaast ook nog aardig volgens mij 8-)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:36:14 #127
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115909842
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:31 schreef Risu het volgende:
Even snel gerekend, sparen wij op het moment ongeveer 40% van ons inkomen.
Met baan is dit. Zonder baan zou dat op de 25% gaan liggen.
Het nibud zegt dat een kind 17% van het gezinsinkomen kost, dus dan redden we dat.
Dit is gauw gerekend, want ik weet nog niet precies hoeveel we per maand aan kleding uitgeven en ook de kosten aan boodschappen is berekend op een maandje.

Je kan je kind toch niet voor maar 3 uurtjes naar het KDV brengen? Want dan houdt het voor ons sowieso wel op. Ik werk maar 3 uurtjes per dag. En dan zou je zeggen, dan stop je toch. Maar zo makkelijk is het niet natuurlijk. Die 3 uurtjes per dag kom ik net op de 25% die we dan sparen.
verdiend je vriend dan maar 25 % van het totale inkomen :?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115909853
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:13 schreef Barreltje het volgende:
hier heb ik de kosten vandaan: http://www.steigertje.nl/kosten-kinderdagverblijf.html
geen idee of dat een beetje representatief is..
en hier de bruto-netto berekening:
http://www.kinderopvang.net/ouders/tabel_2012.htm

[..]

neuh hoeft ook niet.. maar ik heb NU nog geen idee waar ik die 1400-1500 eur dan vandaan moet gaan halen :)
Jeetje, jullie gaan veel te snel! Ik ben hier nog maar.

Ik begrijp niet wat ik met die tabel moet. :+. Kan iemand me uitleggen hoe je berekent wat je kwijt bent aan kinderdagopvang?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115909857
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:36 schreef Barreltje het volgende:

[..]

verdiend je vriend dan maar 25 % van het totale inkomen :?
25% sparen van het inkomen ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:36:34 #130
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115909858
Ik weet niet wat ik uitgeef aan shoppen en andere rotzooi :D
pi_115909878
:D
Volgens mij geef ik 400 euro's uit aan eten per maand :@ :')
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:37:08 #132
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115909882
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Nou ik ben het aan beiden niet kwijt per maand.

Dan zou ik failliet gaan hoor :D

Bovendien shopt SC daarnaast ook nog aardig volgens mij 8-)
wat je niet hebt geef je niet uit, en wat je hebt geef je uit..
zo simpel is het ( vandaar dat ik die 1000 eru ook nog niet kan edenken, maar met wat aanpassingen moet dat heus wel gaan lukken natuurlijk :D )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115909890
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:36 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Jeetje, jullie gaan veel te snel! Ik ben hier nog maar.

Ik begrijp niet wat ik met die tabel moet. :+. Kan iemand me uitleggen hoe je berekent wat je kwijt bent aan kinderdagopvang?
Je kan beter gewoon naar toeslagen.nl gaan en op basis van je jaarinkomen een berekening maken. Wel even je salaris omrekenen naar het aantal uur wat je wilt werken met kind.
Als je hulp nodig hebt weet je mijn dm/pm wel te vinden ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115909901
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:37 schreef Barreltje het volgende:

[..]

wat je niet hebt geef je niet uit, en wat je hebt geef je uit..
zo simpel is het ( vandaar dat ik die 1000 eru ook nog niet kan edenken, maar met wat aanpassingen moet dat heus wel gaan lukken natuurlijk :D )
Nee hoor zelfs als ik het niet heb geef ik het uit :')
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:38:33 #135
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115909947
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik weet niet wat ik uitgeef aan shoppen en andere rotzooi :D
Dus jij doet ook mee? 2 maand bijhouden wat je allemaal uitgeeft O-)
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:38:42 #136
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115909957
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

25% sparen van het inkomen ;)
mja.. als het totaal inkomen nu 100 is, dan gaat er nu 40 naar de spaarrekening en dan blijft er 60 over voor consumptie..
ik neem aan dat de 60 blijft bestaan als meneer geen baan meer heeft , daarvan gaat dan 25 % naar de spaar = 15 %. kom je in totaal weer op 75 uit.. er mist dan dus maar 25 = 25 %

ben ik te volgen ? :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:38:44 #137
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115909960
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:37 schreef bitterend het volgende:

[..]

Nee hoor zelfs als ik het niet heb geef ik het uit :')
haha hoe?
pi_115909991
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:36 schreef Barreltje het volgende:

[..]

verdiend je vriend dan maar 25 % van het totale inkomen :?
Huh? Nee, dat is ongeveer wat ik verdien met 3 uurtjes per dag werken. Mijn vriend verdiend dan 75% Maar het is niet allemaal heel precies hoor, en ik weet niet wat we krijgen als mijn vriend straks echt geen baan meer heeft, hij heeft nog tot oktober de tijd iets te vinden.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:39:23 #139
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115910008
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:38 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Dus jij doet ook mee? 2 maand bijhouden wat je allemaal uitgeeft O-)
Haha oke :D als ik durf. Wanneer gaat het in?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:39:29 #140
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115910015
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:37 schreef bitterend het volgende:

[..]

Nee hoor zelfs als ik het niet heb geef ik het uit :')
en dan hou je een stukje maand over aan het eind van je geld :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115910023
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Holy shit wat een bedrag per maand geef jij uit aan eten :o
Wij geven eigenlijk ook echt te veel uit aan dingen uit de supermarkt. We eten allebei warm op het werk (dus 10 euro per dag voor 2 mensen) en dan kom ik nog op 150 euro per twee à 2,5 weken in de supermarkt.
pi_115910055
Op boodschappen kunnen wij ook nog wel bezuinigen denk ik.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:40:49 #143
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115910076
quote:
17s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:40 schreef Kyara het volgende:
Op boodschappen kunnen wij ook nog wel bezuinigen denk ik.
jij moet 2 keer zoveel bezuinigen! :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115910110
Ik denk trouwens dat wij al 4 jaar per maand bijhouden wat we uitgeven (maar ik plaats zo goed als alles onder "leefloon" dus dat is niet echt bruikbaar voor hier ;) ).
pi_115910122
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:38 schreef Barreltje het volgende:

[..]

mja.. als het totaalk inkomen 100 is, dan gaat er nu 40 naar de spaarrekening en dan blijft er 60 over voor consumptie
ik neem aan dat de 60 blijft bestaan, daarvan gaat dan 25 % naar de spaar = 15 %. kom e in totaal weer op 75 uit.. er mist dan dus maar 25 = 25 %

ben ik te volgen ? :)
Het gaat er toch om dat ze zegt dat er bij minder verdienen niet 40% maar 25% gespaard wordt.
Dan wordt er dus eerst 100 verdiend en daarna 75. En die missende 25 is dan haar baantje.
Toch?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:41:53 #146
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115910127
Ik kan op alles bezuinigen denk ik.. om de 2 weken naar de kapper :') soms schaam ik me als ik weer binnenloop.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:43:32 #147
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115910201
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Het gaat er toch om dat ze zegt dat er bij minder verdienen niet 40% maar 25% gespaard wordt.
Dan wordt er dus eerst 100 verdiend en daarna 75.
Toch?
mja.. het is een beetje de vraag waardoor er dus minder verdiend wordt.. ik dacht dat het kwam om dat vriend geen baan meer had, maar het ging er blijkbaar om dat risu dan minder zou gaan verdienen :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:43:39 #148
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115910205
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:39 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Haha oke :D als ik durf. Wanneer gaat het in?
Euhm....per 1 september? of per vandaag...? maakt mij niet uit :P Wat de rest wilt ;)
pi_115910208
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:38 schreef Barreltje het volgende:

[..]

mja.. als het totaalk inkomen 100 is, dan gaat er nu 40 naar de spaarrekening en dan blijft er 60 over voor consumptie
ik neem aan dat de 60 blijft bestaan, daarvan gaat dan 25 % naar de spaar = 15 %. kom e in totaal weer op 75 uit.. er mist dan dus maar 25 = 25 %

ben ik te volgen ? :)
Ik snap er niet zoveel meer van, maar het zijn 2 berekeningen wat ik had. Eentje wat we nu hebben (40% sparen van totaalinkomen) en eentje wat het straks wordt als vriend en ik over moeten op gedeeltelijk WW (25% sparen) in situatie 1 is het inkomen hoger en dus kunnen we meer sparen. in situatie 2 is het inkomen minder, dus blijft er minder over. de uitgaven zullen ongeveer hetzelfde blijven (ok geen reiskosten meer, maar we moeten toch nog steeds af en toe naar mijn ouders die ver weg wonen)

Nou ben ik geen rekenwonder hoor, helemaal niet zelfs, ik heb niet voor niets talen gestudeerd, maar ik heb het net uitgerekend en zo kwam het uit.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:43:52 #150
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115910213
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:41 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik kan op alles bezuinigen denk ik.. om de 2 weken naar de kapper :') soms schaam ik me als ik weer binnenloop.
ik ga 2 keer per jaar! :o :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:44:07 #151
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115910225
maar! alles hangt natuurlijk ook af van je vaste dingen he.. zoals huur, abo's. Die hebben wij niet veel.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:44:44 #152
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115910260
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:43 schreef Risu het volgende:

[..]

Ik snap er niet zoveel meer van, maar het zijn 2 berekeningen wat ik had. Eentje wat we nu hebben (40% sparen van totaalinkomen) en eentje wat het straks wordt als vriend en ik over moeten op gedeeltelijk WW (25% sparen) in situatie 1 is het inkomen hoger en dus kunnen we meer sparen. in situatie 2 is het inkomen minder, dus blijft er minder over. de uitgaven zullen ongeveer hetzelfde blijven (ok geen reiskosten meer, maar we moeten toch nog steeds af en toe naar mijn ouders die ver weg wonen)

Nou ben ik geen rekenwonder hoor, helemaal niet zelfs, ik heb niet voor niets talen gestudeerd, maar ik heb het net uitgerekend en zo kwam het uit.
ik had het verkeerd begrepen ;)
zie post erboven ..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:44:53 #153
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115910267
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:43 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik ga 2 keer per jaar! :o :@
Ik 1x...als ik zin heb tenminste. :@
pi_115910289
Ik ga mijn kosten niet bijhouden want ik heb ze hier al uiteen gezet.
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:43 schreef Barreltje het volgende:

[..]

mja.. het is een beetje de vraag waardoor er dus minder verdiend wordt.. ik dacht dat het kwam om dat vriend geen baan meer had, maar het ging er blijkbaar om dat risu dan minder zou gaan verdienen :)
Maar WW is achteruitgang. Niet compleet wegvallen van het totale inkomen sowieso ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115910295
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Je kan beter gewoon naar toeslagen.nl gaan en op basis van je jaarinkomen een berekening maken. Wel even je salaris omrekenen naar het aantal uur wat je wilt werken met kind.
Als je hulp nodig hebt weet je mijn dm/pm wel te vinden ;)
Volgens mij is het me gelukt! :P. Aan opvang zouden we dan tussen de 350 en 400 euro netto per maand kwijt zijn, denk ik. Tenzij Baard vier dagen gaat werken, waar ik hem wel eens over heb gehoord.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:45:56 #156
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115910318
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:44 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Ik 1x...als ik zin heb tenminste. :@
ik meestal zo voor kerst en tussendoor een keer :P

alleen "krijg"ik in december een kort kapsel.. dan zal ik wel vaker "moeten"vrees ik :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:46:22 #157
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115910340
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ga mijn kosten niet bijhouden want ik heb ze hier al uiteen gezet.

[..]

Maar WW is achteruitgang. Niet compleet wegvallen van het totale inkomen sowieso ;)
ik ben niet zo thuis in de WW enzo :@ :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115910354
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:44 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik had het verkeerd begrepen ;)
zie post erboven ..
Ik zie het ja, het gaat ook allemaal veel te snel ineens hier. Ben ik niet gewend in dit topic. in ieder geval, had ik het steeds over ons totaal inkomen. Want dat wordt bij ons op een grote hoop gegooid, we zijn dan wel niet getrouwd, maar we gedragen ons wel zo :p
pi_115910368
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:38 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

haha hoe?
Rood staan, CC.. :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115910374
Wij houden sinds we samenwonen heel netjes bij wat we per persoon en gezamenlijk uitgeven. Mijn vriend is getalletjesgek en excelheld. Ik schrik vooral van het bedrag onder de kolom 'kleding'. :@.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115910378
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:45 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Volgens mij is het me gelukt! :P. Aan opvang zouden we dan tussen de 350 en 400 euro netto per maand kwijt zijn, denk ik. Tenzij Baard vier dagen gaat werken, waar ik hem wel eens over heb gehoord.
Erg afhankelijk van je inkomen, het uurtarief van het kdv (kan erg verschillen) en het wel of niet afbouwen van de toeslag door de regering helaas -O-
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:47:33 #162
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115910394
Kijk en dat kan ik niet rood staan op mijn rekening en ik heb geen CC :P ben ik best blij om.
pi_115910414
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:41 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik kan op alles bezuinigen denk ik.. om de 2 weken naar de kapper :') soms schaam ik me als ik weer binnenloop.
Daar bezuinig ik op..1 keer per jaar _O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115910432
Wij zouden vooral kunnen bezuinigen op vakanties trouwens :')

Maar het is zo fijn *O*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115910453
Ah, eens er kinderen zijn, heb je toch geen tijd meer om naar de kapper te gaan. Die zetten het kapsalon op stelten :+
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:49:35 #166
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115910501
Die moet je toch ook niet meenemen :P
pi_115910532
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Erg afhankelijk van je inkomen, het uurtarief van het kdv (kan erg verschillen) en het wel of niet afbouwen van de toeslag door de regering helaas -O-
Ik heb het uurtarief genomen van een kdv hier in de buurt dat ik al op het oog heb. Maar wat de regering gaat doen weet je inderdaad niet. Ruim aanhouden dan maar...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115910547
Als ik niet rood zou kunnen staan zou het me niet lukken met hoe ik nu geld uitgeef...maar ik heb wel veel lol in :9
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115910569
Ik zou niet meer kunnen slapen als ik rood zou staan :@
pi_115910589
Kapper bezuinig ik een beetje op. We gaan bij een thuiskapper, dat is sowieso goedkoper.
Vriend gaat elke 6 weken (anders is het geen gezicht) ik ga elke 12, mijn haar kan wel wat langer groeien zonder gek te worden.
Vakanties doen we niet. Vriend is daar niet zo van, oost west thuis best is zijn motto. Wil ook alleen maar in een hotel als het dan moet, en dat is wel wat duurder.
En ik wil lekker ver op vakantie en dat is dus nog duurder. Dus we gaan niet. (tot ik helemaal gek wordt hier natuurlijk)
pi_115910631
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:50 schreef leonieke het volgende:
Ik zou niet meer kunnen slapen als ik rood zou staan :@
_O- echt??
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115910648
Ik ben heel handig met een tondeuse. :Y) .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115910688
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:50 schreef leonieke het volgende:
Ik zou niet meer kunnen slapen als ik rood zou staan :@
De tijd dat ik het wel kon had ik ook best wat slapeloze nachten.

Nu kunnen we het niet meer en sparen we ook nog eens 350 euro per maand. Jeuj voor toch het knopje groot zijn gevonden te hebben geloof ik :o
Er wordt wel af en toe weer terug geboekt van die 350 hoor :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115910695
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:52 schreef bitterend het volgende:

[..]

_O- echt??
Eigenlijk wel :@ Onder een bepaald bedrag aan spaargeld ga ik echt niet :N
pi_115910713
Bij ons was er geen sprake van daling van het inkomen door minder werken na de komst van onze dochter. Levensloop! Al die tijd ervoor niet gewend aan een hoger salaris en nu minder werken zonder terugval. Zelfs ouderschapsverlof bij een mogelijke tweede kan ik er mee financieren (ben blijven inleggen). Als ik stop met inleggen en in contracturen zak, dan nog daalt m'n salaris niet. Manlief heeft het nog beter gedaan: van baan gewisseld en verdient nu in vier dagen wat hij voorheen voor vijf dagen kreeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kursor op 23-08-2012 16:05:17 ]
pi_115910721
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben heel handig met een tondeuse. :Y) .
Mijn man ook :Y
Thomas is zelfs nog nooit naar een kapper geweest, of het moet de papa-kapper zijn ;)
pi_115910726
Ik sta rond 200 euro's rood aan het einde van de maand
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:54:37 #178
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115910736
Dat is de reden dat ik maar 1 kind heb.. anders kan ik niet meer zoveel uitgeven :') nee grapje.
Maar ik heb er weleens over nagedacht :D hoe het dan zou gaan.
pi_115911185
Ik heb trouwens geen idee wat inkomstenderving inhoudt.
Heb ik nooit gehad op school :p
pi_115911238
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:04 schreef Risu het volgende:
Ik heb trouwens geen idee wat inkomstenderving inhoudt.
Heb ik nooit gehad op school :p
Dat je minder uren gaat werken bijvoorbeeld omdat je een kindje krijgt.
Je inkomsten lopen daardoor terug :)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115911263
Ach op die manier. Bedankt, weer wat geleerd.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:06:29 #182
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_115911302
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:04 schreef Risu het volgende:
Ik heb trouwens geen idee wat inkomstenderving inhoudt.
Heb ik nooit gehad op school :p
http://bit.ly/RgIBiQ :+
A grand adventure has begun.
pi_115911314
Zoals ik een paar posts terug uitlegde...je hoeft er niet (direct) op achteruit te gaan met minder werken. Wij hadden er al haren rekening mee gehouden.
pi_115911323
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

De tijd dat ik het wel kon had ik ook best wat slapeloze nachten.

Nu kunnen we het niet meer en sparen we ook nog eens 350 euro per maand. Jeuj voor toch het knopje groot zijn gevonden te hebben geloof ik :o
Er wordt wel af en toe weer terug geboekt van die 350 hoor :+
Dat kan ook als je groot bent :D
pi_115911343
quote:
haha ja, daar had ik zelf ook aan gedacht, maar ik kon alleen maar sites vinden waar ze het er wel over hadden, maar niet precies de uitleg van de term. Dus ik dacht ach ik vraag het wel even.
pi_115911424
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:06 schreef Kursor het volgende:
Zoals ik een paar posts terug uitlegde...je hoeft er niet (direct) op achteruit te gaan met minder werken. Wij hadden er al haren rekening mee gehouden.
Ja maar niet iedereen denkt zo ver vooruit. Zeker niet als je eigenlijk pas net aan het werk bent.
Levensloop is trouwens vervangen voor vitaliteitssparen. Ik moet de eerste nog tegen komen die daar aan doet :D
De levensloopregeling werd ook maar weinig gebruik van gemaakt.

Maar verstandige keuze van jullie en wat een profijt nu *O*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115911623
Ik weet dat het is omgezet, maar voorlopig kan ik nog door sparen met levensloop (alleen belastingvoordeel vervalt). We zijn ook "ver" voor er echt sprake was van een kinderwens begonnen met sparen en rekenen (nu klink ik wel heel oud; of is 30 ook oud?). Zoals het nu is zou ik ook niet meer meedoen. Niks voor toekomstige ouders.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:13:04 #188
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115911624
Wat zou een gemiddeld huishouden nou overhouden per maand?
pi_115911698
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:13 schreef SacreCoeur het volgende:
Wat zou een gemiddeld huishouden nou overhouden per maand?
Dat vraag ik me al jaren af. Zeker hoe makkelijk mensen een tweede of derde er bij krijgen.
Ik ken mensen waar het echt compleet op gaat. Dat willen wij dus niet. Wij willen sparen en af toe uit eten kunnen etc.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115911913
Ben dan ook wel een vreselijke planner/controlfreak. Heb je helemaal gelijk in ;).
Nu nog wachten op groen licht in december voor we weer mogen beginnen voor een tweede en hopelijk gaat dat vlot, want dan kan ik mooi m'n contract zo houden als het nu is. Ik red het na afloop ouderschapsverlof eind dit jaar nog tot juli/augustus met vakantiedagen. Nee hoor, da's een mooie bijkomstigheid. Een tweede is gewoon erg gewenst, maar zie er vreselijk tegenop om alles weer mee te maken en weer in de kreukels te zitten. Het liefst zou ik het allemaal achter de rug hebben, dus daarom is moeten wachten zo lastig.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:21:39 #191
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115912010
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat vraag ik me al jaren af. Zeker hoe makkelijk mensen een tweede of derde er bij krijgen.
Ik ken mensen waar het echt compleet op gaat. Dat willen wij dus niet. Wij willen sparen en af toe uit eten kunnen etc.
Aan de andere kant.. mensen met minder inkomen betalen ook minder.
Gemeente belastingen enzo, wij betalen overal aan mee :') helaas.
pi_115912095
Ik zie hier voorbij komen dat er een vijfdeurs auto moet komen. Maar....
Wij hebben het bijna 2 jaar gedaan met een klein 3 deurs autootje. Gaat prima.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het met Sofie zelfs makkelijker vond met in de auto zetten. Ik moet er heel erg aan wennen en heb het idee dat ik dr meer til.

Ik heb even aan N gevraagd hoeveel we sparen in de maand, hij is de regelneef en van de Excelbestandjes. We sparen tussen de 200 en 300 in de maand. We houden gemiddeld elke maand nog wat over aan het eind. Zo'n 50-100 euro.

[ Bericht 13% gewijzigd door kaatjejannie op 23-08-2012 16:31:16 ]
*poef* nu is het weg
pi_115912293
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:23 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik Xie hier voorbij komen dat er een vijfdeurs auto niet komen. Maar....
Wij hebben het bijna 2 jaar gedaan met een klein 3 deurs autootje. Gaat prima.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het met Sofie zelfs makkelijker vond met in de auto zetten. Ik moet er heel erg aan wennen en heb het idee dat ik dr meer til.
Moeten (ik veronderstel dat je moet bedoelt ipv niet) was niet persé noodzakelijk, maar omdat we dan toch moesten kiezen, hebben we dan voor gemak (5deurs) en grote koffer (voor koets, logeerbed, ...) gekozen. Moeten? Nee, niet echt, maar het is toch wel makkelijk. Moesten er hier geen kinderen geweest zijn, dan hadden we daar minder bij stil gestaan.
pi_115912409
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:13 schreef SacreCoeur het volgende:
Wat zou een gemiddeld huishouden nou overhouden per maand?
Wij houden vrij veel over per maand, maar gaan dan ook niet op vakantie (vinden we eigenlijk niet leuk, een weekendje weg doen we dan weer wel). Een robotstofzuiger en 10x op restaurant gaan, vind ik leuker dan op reis gaan. Het is maar waar je zelf graag je geld aan uitgeeft, vind ik altijd :Y

En we hebben geluk gehad dat P. een nieuwe job heeft gevonden waarmee hij netto een pak meer mee verdient dan voorheen.
pi_115912576
Ik kan ook niet rood staan, zou ik zo erg vinden :o
Ik doe niet aan schulden :N :D oke niet helemaal waar want een hypotheek vind ik anders :P
Maar het hangt er toch ook helemaal vanaf wat je wil hoe duur dat alles is.

Veel overhouden doe ik ( wij) niet trouwens, maar dat is meer een keuze.
Ik ga wel veel ergens lekker eten en op vakantie zijn we ook elke dag uit eten geweest.
En zijn we ook nog veel naar dingen gegaan die niet hoeven
Heeft toch ook weer 1000 euro gekost voor een weekje leuke dingen op locatie en uit eten.

Dat geld hadden we ook kunnen sparen :Y Maar ik geniet daar dan weer liever nu van.

Zo gaan we veel naar het theater en dergelijke dat is dan ook zo weer 100 euro voor een dagje.
Ja dat opsparen geeft een leuk bedrag maar ik heb soms liever dat uitje. :)
pi_115912781
Wij zijn net terug van een vakantie die bijna 10k heeft gekost. :@. Onder het mom, nu kan het nog.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115913182
Ook mensen zonder kinderen maken andere keuzes mbt geld besteding. De een vindt vakanties belangrijk. een ander wil elke dag uit eten en weer een ander geeft zijn geld uit aan de nieuwste telefoons en andere gadgets of wil een nieuwe auto rijden.

Zo is het ook met je uitgaven voor je kinderen. De een vindt het belangrijk om veel te sparen, de ander geeft het liever uit aan kleding of vakanties. En daarnaast kan de een zijn eigen behoefte makkelijker apart zetten dan de ander (eigen kleding, uit eten etc).

Ieder maakt daarin zijn eigen keuzes en je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Tuurlijk heb je een bepaalde basis maar pampers of aldi luiers en merkkleding of zeeman/tweedehands/etc maakt natuurlijk ook best wel verschil.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 19:58:28 #198
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_115920977
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
In dit topic Wat kosten jonge kinderen? komen kosten aan de orde. Waarbij ook duidelijk wordt dat het nogal verschilt per persoon en zeker opvang en inkomstenderving maken een verschil in de kosten maar mijn ervaring is dat het echt wel sneller per maand oploopt dan je denkt.
Nog even een speen, nog even een tuitbeker, nog een extra slab en extra romper want het spuugt zoveel. Voor je het weet weer een nieuwe autostoel en 5 kledingmaten gaan ze door het eerste jaar etc.

Deze post van Becky in dat topic kon ik me wel in vinden qua kosten:

[..]

Wij zelf betalen nog meer aan kdv en flesvoeding is er nu af inmiddels natuurlijk maar daar staan weer andere dingen tegenover.
haha wat grappig, dat quote alert, nu Noortje ruim twee is, is het net ff wat anders. Kdv kost netto nu ruim 500 euro voor 3 dagen in de week, luiers is ietsie minder geworden, eten is met de pot mee, we doen al voor veel geld boodschappen (600 pm) dus dat missen we niet. Kleertjes ietsie meer dan 50 in de maand en de inkomstenderving van toen is weer opgelost ivm promotie. Maar nu nummer twee op komst is moet er weer van alles komen voor kinderkamers en straks 1600 bruto pm aan het kdv is ook niet niks :N
Tis voor een goed doel he.
pi_115924237
Ik ken het systeem niet bij jullie, maar moeten jullie die 1600 euro ook voorschieten? :o Wij krijgen nl. pas een jaar later via de belastingaangifte een deel terug.
pi_115924364
Nee maandelijks krijg je de toeslag hier. Je kan hem zelfs rechtstreeks naar het kdv laten storten.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115924555
Ah oké, dan lijkt het me nog een beetje betaalbaar. Wij betalen (met ons loon) netto per dag ongeveer 9 euro, maar de effectieve factuur is rond de 21 euro per dag.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 21:42:32 #202
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_115926288
Nee gelukkig hoef ik dat niet helemaal voor te schieten, ik denk dat we bij twee kindjes kdv 900 euro terugkrijgen, dus netto 700 kost het wel... maar daar kiezen we zelf voor.
pi_115926420
Ja, dat is ook ongeveer het bedrag dat wij maandelijks zouden moeten betalen (en dan het jaar erop de teruggave :Y ). Maar daar gaan we nooit last van hebben aangezien de opvangkosten in november wegvallen.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 21:56:21 #204
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_115927202
Gaat ie dan al naar school?
pi_115927397
Jups, mijn kleine baby wordt veel te vlug groot...
Ik wil nog eens O+
  donderdag 23 augustus 2012 @ 22:08:52 #206
366904 billie24
pizza bestellen
pi_115928023
ik bestel 3 keer in de week een pizza van 9 euro via www.fok.nl en daar heb ik zat aan.

[ Bericht 7% gewijzigd door RockabeIIa op 23-08-2012 22:32:13 ]
Ik heb net via sneleten.nl bestelt maar er zijn heleboel gesloten.
pi_115928786
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij houden sinds we samenwonen heel netjes bij wat we per persoon en gezamenlijk uitgeven. Mijn vriend is getalletjesgek en excelheld. Ik schrik vooral van het bedrag onder de kolom 'kleding'. :@.
hier ook zo'n vriendje! ik gebruik zelf afas personal, online tool, echt superhandig.

mijn financiën zijn jaren dramatisch geweest, had echt gat in mijn hand. ging al een poos beter, maar toen ik tijdelijk 300 euro in de maand achteruit ging en we net daarvoorverhuisd waren was t wel even heftig. nu ga ik meer werken en financieel zoveel vooruit dat ik eindelijk CC kan aflossen (en daarna weer op direct helemaal afbetalen kan zetten ipv termijnen) en mijn roodstand kan oplossen - alles hopelijk binnen een half jaar...

zodra vriend ook een baan heeft (studeert nog) kan ik dan extra aflossen op studieschuld, en kunnen we samen sparen O+.

er komt ook een samenlevingscontract zodat we fiscale partners kunnen zijn (dat geld sparen we ook).

op budget leven gaat hier best goed. ik moet het wel geleerd hebben voor er kindjes komen :Y
Kwak
pi_115930371
Niet geheel ontopic, maar je hebt toch geen samenlevingscontract nodig om fiscaal partners te kunnen zijn? Dat ben je toch per definitie als je minstens een bepaalde tijd samenwoont (en geen familie bent o.i.d.)?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115930663
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:49 schreef Claudia_x het volgende:
Niet geheel ontopic, maar je hebt toch geen samenlevingscontract nodig om fiscaal partners te kunnen zijn? Dat ben je toch per definitie als je minstens een bepaalde tijd samenwoont (en geen familie bent o.i.d.)?
nope, regels zijn per 1 januari zeer veel strenger geworden!

http://www.belastingdiens(...)ngetrouwd_samenwoont

quote:
Woont u ongetrouwd samen? Dan bent u fiscale partners in de volgende gevallen:

U staat allebei op hetzelfde adres ingeschreven bij de gemeente, u bent allebei meerderjarig en u hebt samen een notarieel samenlevingscontract afgesloten.
U staat allebei op hetzelfde adres ingeschreven bij de gemeente en u voldoet aan 1 van de volgende voorwaarden:
U hebt samen een kind.
1 van u heeft een kind van de ander erkend.
U bent bij een pensioenfonds aangemeld als pensioenpartners.
U bent samen eigenaar van een eigen woning.
on topic:

vriendje zei vandaag dat hij heel benieuwd is hoe kindjes van ons eruit zullen zien O+ (de conclusie was blauwe ogen, heupdysplasie, x-benen, slag in het haar. en we hopen dat een meisje niet zijn beenhaar erft.)
Kwak
pi_115930740
Ik zou zelfs graag hebben dat een meisje hier mijn beenhaar niet zou erven :D
pi_115930780
Oh, dat is dan nieuw inderdaad! Wij waren juist fiscaal partners terwijl we dat niet wilden zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115930809
Je kunt ook gaan trouwen, hè? Goedkoper dan een samenlevingscontract als je het slim doet. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115930908
Of meteen een kind nemen. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115931275
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:56 schreef Claudia_x het volgende:
Je kunt ook gaan trouwen, hè? Goedkoper dan een samenlevingscontract als je het slim doet. :Y)
hm, ik rammel wel, maar vriend moet eerst afstuderen en een baan... trouwen willen we wel, maar dan ook met groot feest, dus dan liever later en niet wachten met kindjes tot daarna.

samenlevingscontract is ca. 200-250 euro, gratis trouwen bij de gemeente vind ik zo troosteloos -O-
Kwak
pi_115931473
Ik schrik best wel van hoeveel een kind kost en vooral de kinderopvang :o

Helemaal nu ik mbo ga doen omdat hbo niet meer te betalen is ivm langstudeerboete. Maar met een mbo-diploma ga je vaak wel een stuk minder verdienen. En vriendlief verdient ook geen vetpot. Het lijkt mij met 1 kind al lastig financieel als ik het zo lees. Snap echt niet hoe sommige mensen zo makkelijk 3 of zelfs 4 kinderen krijgen.
pi_115931612
Vergeet niet dat mensen geneigd zijn brutobedragen te noemen. Er gaat echt nog veel vanaf als het om kinderopvang gaat, hoor. En hoe minder je verdient, hoe gunstiger dat uitpakt. Het blijft niet niks, maar je kunt ook wel een vertekenend beeld krijgen door dit soort topics.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115931737
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:08 schreef Sylvana het volgende:
Ik schrik best wel van hoeveel een kind kost en vooral de kinderopvang :o

Helemaal nu ik mbo ga doen omdat hbo niet meer te betalen is ivm langstudeerboete. Maar met een mbo-diploma ga je vaak wel een stuk minder verdienen. En vriendlief verdient ook geen vetpot. Het lijkt mij met 1 kind al lastig financieel als ik het zo lees. Snap echt niet hoe sommige mensen zo makkelijk 3 of zelfs 4 kinderen krijgen.
langstudeerboete kun je ook van DUO lenen als je geen recht meer hebt op studiefinanciering (in het kader van: laat je niet weerhouden door een investering in je toekomst). de verschillen in salaris tussen mbo en hbo zijn zodanig dat het 3000 euro wel rechtvaardigt vind ik, persoonlijk.
Kwak
pi_115932021
Oh ja, fiscale partners... Ik weet niet zo goed wanneer dat wel en niet voordeliger is. Ook maar eens uitzoeken.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115932102
3000 x 4 jaar is best veel als het je tweede studie is bijvoorbeeld.

Ik denk dat de meesten hier best redelijk verdienen waardoor de kdv bijdragen vrij hoog liggen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115932203
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

langstudeerboete kun je ook van DUO lenen als je geen recht meer hebt op studiefinanciering (in het kader van: laat je niet weerhouden door een investering in je toekomst). de verschillen in salaris tussen mbo en hbo zijn zodanig dat het 3000 euro wel rechtvaardigt vind ik, persoonlijk.
In mijn geval wordt het 3x3000 euro. En ik heb al een enorme studieschuld, dus dat er ook nog bijlenen word wel erg veel dan.
pi_115932254
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh ja, fiscale partners... Ik weet niet zo goed wanneer dat wel en niet voordeliger is. Ook maar eens uitzoeken.
als de een veel verdient en de ander bijna niks (zoals bij ons) of als je bepaalde aftrekposten hebt die je niet volledig zelf kunt aftrekken, dan kun je geloof ik een deel bij je partner kwijt. je kunt een proefberekening doen. tenzij je geregistreerd partner/getrouwd bent of samen kinderen hebt is het nooit verplicht volgens mij. ook als je samenlevingscontract hebt kun je daarna dacht ik kiezen, elk jaar.

voor de toeslagen is het automatisch als je een huishouden deelt, kun je ook niet onderuit.
Kwak
pi_115932294
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

In mijn geval wordt het 3x3000 euro. En ik heb al een enorme studieschuld, dus dat er ook nog bijlenen word wel erg veel dan.
ah, ik had de indruk dat het om een jaartje ging, sorry. sowieso zit je dan ook met verhoogd collegegeld buiten een langstudeerboete toch?
Kwak
pi_115932814
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

als de een veel verdient en de ander bijna niks (zoals bij ons) of als je bepaalde aftrekposten hebt die je niet volledig zelf kunt aftrekken, dan kun je geloof ik een deel bij je partner kwijt. je kunt een proefberekening doen. tenzij je geregistreerd partner/getrouwd bent of samen kinderen hebt is het nooit verplicht volgens mij. ook als je samenlevingscontract hebt kun je daarna dacht ik kiezen, elk jaar.

voor de toeslagen is het automatisch als je een huishouden deelt, kun je ook niet onderuit.
Ah, thanks. Met een verhouding qua inkomen van 60/40 is dat voor ons dus niet per se gunstiger.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115932980
Je kan de aangifte toch gewoon eens invullen en kijken wat het verschil is apart of samen. Kan je aan de hand daarvan wel of geen stappen nemen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115933187
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Je kan de aangifte toch gewoon eens invullen en kijken wat het verschil is apart of samen. Kan je aan de hand daarvan wel of geen stappen nemen.
dat dus.
Kwak
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:41:50 #226
171422 LadyBlack
paint it black
pi_115954724
Interessant dit!!

Ik had ook al zitten rekenen wat ik kwijt zou zijn aan opvang, maar hier ook een excel-expert als vriend, dus die mag het nog even beter doorrekenen. Ik wil namelijk wel blijven werken, maar ik zou het liefst maar 3 dagen werken. Hopelijk valt dat nog een beetje gunstig uit!
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:43:07 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_115954776
En nog even: toeslagen zijn heel fijn, maar met name kinderopvangtoeslag kan ook zorgen voor fikse schulden. Controleer heel goed op basis van welke gegevens die toeslag berekend is!!!
pi_115956581
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:43 schreef LadyBlack het volgende:
En nog even: toeslagen zijn heel fijn, maar met name kinderopvangtoeslag kan ook zorgen voor fikse schulden. Controleer heel goed op basis van welke gegevens die toeslag berekend is!!!
dat is een goede inderdaad. Alleen is het voor het 1e jaar heel lastig te berekenen als je nog niet precies weet hoeveel je gaat verdienen.

Maar goed, dat corrigeren we dan wel weer bij de belastingaangifte.
pi_115956684
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:41 schreef LadyBlack het volgende:
Interessant dit!!

Ik had ook al zitten rekenen wat ik kwijt zou zijn aan opvang, maar hier ook een excel-expert als vriend, dus die mag het nog even beter doorrekenen. Ik wil namelijk wel blijven werken, maar ik zou het liefst maar 3 dagen werken. Hopelijk valt dat nog een beetje gunstig uit!
Mijn excelgoeroe/boekhouder heeft sinds we samen wonen elke maand 100 euro op zij gelegd voor het moment dat ik 3 dagen ging werken. We hebben flink kunnen sparen :+ Dat is nu wel fijn.
En 3 dagen is heerlijk O+ alleen voor je werk minder :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:28:54 #230
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115956707
Grmbll..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:30:00 #231
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115956748
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:28 schreef Tally het volgende:

[..]

Mijn excelgoeroe/boekhouder heeft sinds we samen wonen elke maand 100 euro op zij gelegd voor het moment dat ik 3 dagen ging werken. We hebben flink kunnen sparen :+ Dat is nu wel fijn.
En 3 dagen is heerlijk O+ alleen voor je werk minder :')
3 dagen is hier niet eens bespreekbaar :P
4 met veel gedoe moet lukken.. ze zijn hier nog niet echt van hetthuis werken enzo .. ach we zien wel hoe we het gaan regelen.. ik ga me er nu nog niet druk om maken :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115956895
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:30 schreef Barreltje het volgende:

[..]

3 dagen is hier niet eens bespreekbaar :P
4 met veel gedoe moet lukken.. ze zijn hier nog niet echt van hetthuis werken enzo .. ach we zien wel hoe we het gaan regelen.. ik ga me er nu nog niet druk om maken :)
Toen ik werd aangenomen heb ik meteen verteld dat wij in het ziekenhuis liepen om zwanger te raken. Ik hoefde de uren niet op te schrijven of in te leveren als ik ging op de voorwaarde dat ik minstens 3 dagen ging werken. Nou dat was geen probleem :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_115958411
ik werk in een mannen wereld ( zie Barreltjes PI ;) )
en dan ook nog eens zo dat de meeste mannen " gewoon" de kost verdiener zijn en 5 dagen p week werken... degenen die 4 dagen p week werken zijn op 2 handen te tellen...

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:06:24 #234
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_115965265
heeft dat gerammel geen uit knopje ? :'( ik wordt er soms helemaal gek van vooral omdat vriendinnetje kindje heeft gekregen en ik daarvan kraamcadeautje mocht kopen O+

kwa financieel zou het wel mogelijk kunnen zijn ik heb intotaal zo'n 400/500 in de maand ( wajong aangevuld op loon ik heb 0-uren contract ) ik woon dan nog wel bij mijn ouders maar hun betalen niks voor mij sinds ik 18 ben en red het ook prima ik betaal mijn zorg en mijn rijlessen maar rijles hoeft nog maar zo'n 3 maanden meer ( hoop ik ) kamertje en andere aanschaf kun je zo duur maken als je wilt natuurlijk en luiers en andere dingen ook natuurlijk
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_115965729
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:06 schreef StampertjeX het volgende:
heeft dat gerammel geen uit knopje ? :'( ik wordt er soms helemaal gek van vooral omdat vriendinnetje kindje heeft gekregen en ik daarvan kraamcadeautje mocht kopen O+

kwa financieel zou het wel mogelijk kunnen zijn ik heb intotaal zo'n 400/500 in de maand ( wajong aangevuld op loon ik heb 0-uren contract ) ik woon dan nog wel bij mijn ouders maar hun betalen niks voor mij sinds ik 18 ben en red het ook prima ik betaal mijn zorg en mijn rijlessen maar rijles hoeft nog maar zo'n 3 maanden meer ( hoop ik ) kamertje en andere aanschaf kun je zo duur maken als je wilt natuurlijk en luiers en andere dingen ook natuurlijk
maar uiteindelijk wil je toch ook een plek voor jezelf neem ik aan? dan heb je echt meer kosten in de maand, om maar te beginnen met huur en gwe!

ik weet natuurlijk niet wat jouw partner verdient maar 400/500 is gewoon heel weinig,

ik ben het met je eens dat je het zo duur kan maken als je zelf wilt maar er blijven basisbehoeftes!

vriend en ik hebben samen rond de 1800 euro pm maar hoewel ik nu nog een ziektewet uitkering heb hoop ik toch snel weer aan het werk te kunnen!
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:19:28 #236
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_115965974
Ik voel me wat roekeloos als ik jullie over berekeningen zie schrijven :D

Wij hebben nog nooit iets in excel gezet :o misschien heel naïef, maar ik heb altijd gedacht dat ook mensen met een minimum inkomen kinderen hebben en dat het voor ons ook te doen moest zijn :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Mevr_Mus op 24-08-2012 20:26:28 ]
Oude (on)bekende.
pi_115966227
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:19 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ik voel me wat roekeloos als ik jullie over berekeningen zie schrijven :D

Wij hebben nog nog iets in excel gezet :o misschien heel naïef, maar ik heb altijd gedacht dat ook mensen met een minimum inkomen kinderen hebben en dat het voor ons ook te doen moest zijn :')
oh maar die gedachte heb ik ook hoor :@
S. 2014
J. 2016
pi_115966249
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:06 schreef StampertjeX het volgende:
heeft dat gerammel geen uit knopje ? :'( ik wordt er soms helemaal gek van vooral omdat vriendinnetje kindje heeft gekregen en ik daarvan kraamcadeautje mocht kopen O+

kwa financieel zou het wel mogelijk kunnen zijn ik heb intotaal zo'n 400/500 in de maand ( wajong aangevuld op loon ik heb 0-uren contract ) ik woon dan nog wel bij mijn ouders maar hun betalen niks voor mij sinds ik 18 ben en red het ook prima ik betaal mijn zorg en mijn rijlessen maar rijles hoeft nog maar zo'n 3 maanden meer ( hoop ik ) kamertje en andere aanschaf kun je zo duur maken als je wilt natuurlijk en luiers en andere dingen ook natuurlijk
Ja maar nu onderschat je wel alles wat er nog meer bij komt kijken.
Een kindje is niet alleen maar iets wat je net als een kat eten moet geven en af en toe de kattenbak moet verschonen. Het is hard werken en druk zeker de combinatie met je werk. Je woont nu nog bij je ouders en ookal betaal je veel zelf alleen wonen is veel meer verplichting en dan ook nog een kind erbij..

Dont get me wrong ik ben 25 en ik heb een dochter van 4. en een zoon van 1.
Maar zeker als je nog thuis woont en niet het idee hebt van wat een eigen huis is kan je nog wel eens dingen onderschatten.. Tuurlijk kan het ook zo goedkoop mogelijk.

Maar alleen maar binnen kunnen zitten met je kind omdat er weinig geld over is voor andere dingen is ook niet leuk. En helemaal niet als je ook nog eens je ouders bovenop je lip hebt zitten.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:25:50 #239
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_115966288
we willen met een jaar of 3/4 toch echt gaan samenwonen ja O+ vriendlief moet nog 1 jaar verpleegkundige dan anderhalf 2 jaar over hbo doen, dan is hij ook klaar en ik wil volgend jaar ook weer naar school verder in de zorg uiteindelijk wil ik in de kraamzorg. Vriend werkt ook op 0-uren contract maar toch he ik hou het liever bij rammelen gewoon niet verstandig. En mocht het gebeuren dan is het gewoon harstikke welkom >:) de pil is ook niet 100 % veilig he je hoort het genoeg
Maar stiekem toch meer een lurker.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:29:40 #240
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_115966475
Pvoess tuurlijk zie ik dat in hoor dat weet ik dondersgoed =) dat het niet alleen leuk is ook, veel wandelen en buiten zijn naar de kinderboerderij en af en toe zwemmen moet kunnen. maar ik wacht gewoon nog een poos maar dat rammelen is zo vervelend en ik kan er niks aan doen
Maar stiekem toch meer een lurker.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:47:26 #241
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_115967510
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

oh maar die gedachte heb ik ook hoor :@
Gelukkig, ben ik toch niet zo raar :@

Idioot hoe je van kinderkleding kan gaan rammelen. Ik was vandaag in de Zara en nu wil ik ook een meisje :@
Oude (on)bekende.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:52:44 #242
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_115967848
jup en ik van moeders die met een zwangere buik lopen of kinderwagen O+ en babyspul
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_115969504
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:29 schreef StampertjeX het volgende:
Pvoess tuurlijk zie ik dat in hoor dat weet ik dondersgoed =) dat het niet alleen leuk is ook, veel wandelen en buiten zijn naar de kinderboerderij en af en toe zwemmen moet kunnen. maar ik wacht gewoon nog een poos maar dat rammelen is zo vervelend en ik kan er niks aan doen
Ja maar dat zijn ook nog de leuke dingen..
Wat dacht je van werken en studeren terwijl je amper slaapt, het huishouden.
Badderen, verschonen, eten koken als je alleen bent kan je alles op je eigen tempo doen.
Met een kind is dat heel anders :)
pi_115970410
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:47 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Gelukkig, ben ik toch niet zo raar :@

Idioot hoe je van kinderkleding kan gaan rammelen. Ik was vandaag in de Zara en nu wil ik ook een meisje :@
ik was gisteren bij de zeeman, en die jurkjes en shirts! oh dan rammel ik er alles bijna uit!

maar mevr mus mag ik dan vragen of jullie ook begonnen zijn met een klein budget?
S. 2014
J. 2016
pi_115970637
Ik heb dat ook heel erg met babykleding :Y
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:55:52 #246
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_115971774
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 21:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

ik was gisteren bij de zeeman, en die jurkjes en shirts! oh dan rammel ik er alles bijna uit!

maar mevr mus mag ik dan vragen of jullie ook begonnen zijn met een klein budget?
Nah, we hebben samen geen slecht inkomen. Wel redelijk hoge vaste lasten en we leefden best luxe waardoor we niet veel overhielden. Nu zijn we veel bewuster met geld bezig en hoewel we nu een kind hebben en ik een stuk minder verdien houden we nu aardig wat geld over. Bij ons had het dus vooral met prioriteiten te maken :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mevr_Mus op 24-08-2012 22:15:27 ]
Oude (on)bekende.
pi_115994599
interessant om te lezen dat iedereen er anders naar kijkt en mee omgaat. Vriend en ik hebben het best ok en gaan naar verwachting de komende jaren zeker nog groeien in salaris. Ik maak me eigenlijk ook niet druk om het financiële stuk, ik denk dat je daar ook vanzelf creatief in leert zijn mocht het wat krapper worden.

We zijn nog steeds aan het wachten op een datum wanneer we in ons huisje kunnen. Het zal wel oktober worden inmiddels...

Op vakantie zagen we een gezin met 2 kinderen komt mn vriend uit het niets met de opmerking: 'als wij er over 5 jaar ook eens zo uitzien, 2 kinderen en toch beiden nog een goed figuur'. Het ging hem natuurlijk om het goede figuur, maar ik hoorde vooral over 5 jaar 2 kinderen natuurlijk hihi.
pi_115995185
Ik ben gisteren met de schoonouders en vriend een dagje uitgeweest. En in een winkeltje verkochten ze babykleertjes. Ik stond daar met mijn menstruatiekrampen zo hard te rammelen. Uiteindelijk het superleuke jurkje maar laten hangen, waarop schoonmoeder doodleuk zei dat we volgend jaar wel even terug komen. Ze heeft het gerammel denk ik ook gehoord.
pi_115996366
Soms dan loop je in een winkel en dan zie je iets zo vreselijk liefs, dat ik de neiging hem om het dan ook gelijk mee te nemen voor als....

Maar tot nu toe maar niet gedaan, Vriend gaat mij keihard uitlachen!!
S. 2014
J. 2016
pi_115996511
Ik vind het ook wel interessant om te lezen. Ik maak me best wel druk om het financiële gedeelte en ik vind het moeilijk om in te schatten in hoeverre dat terecht is.

Ik vertelde hier gister dat we over een jaar ongeveer ons huis te koop gaan zetten en op zoek gaan naar iets groters. Stom natuurlijk dat ik nu al kijk, maar ik heb echt een heel mooi huis gevonden op Funda. Met een prachtig lief ingericht babykamertje... :@.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115996790
Wij waren ook onverwacht zwanger dus nooit een planning gemaakt hoor.

Wel toen een excel overzicht gemaakt om te kijken hoeveel dagen ik minder kon gaan werken.

Ook ik dacht altijd als tiny en lau het kunnen moeten wij het toch ook kunnen idd Mevr Mus :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116043328
Ik snap heul niks van dat Excel :') maar een overzicht met de mogelijkheden zal hier ook gemaakt worden wanneer het zover is..

Helaas is dat de komende jaren niet nodig.. 3 jaar terug dacht ik (/dachten we) dat het nu wel zo ongeveer zou kunnen, maar het lijkt nog wel 5 jaar te gaan duren..
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:45:20 #253
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116047552
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:25 schreef Kyara het volgende:

[..]

dat is een goede inderdaad. Alleen is het voor het 1e jaar heel lastig te berekenen als je nog niet precies weet hoeveel je gaat verdienen.

Maar goed, dat corrigeren we dan wel weer bij de belastingaangifte.
Je inkomsten doorgeven bij het doen van aangifte is niet hetzelfde als je inkomen doorgeven voor de toeslagen he!!

Je kunt dan beter uitgaan van het gunstigste salaris, en dat doorgeven voor je toeslag. Dan krijg je geen toeslag waar je geen recht op hebt en die je dan gegarandeerd terug moet betalen.
pi_116049595
Nee het ongunstigste salaris juist toch?

En je ib aangifte kan je idd niet verrekenen met je kinderopvangtoeslag.

Je kan beter gewoon je jaarinkomen gewoon opgeven. Als je een koopwoning hebt valt het verzamelinkomen dan altijd lager uit en krijg je nog wat terug.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116049703
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee het ongunstigste salaris juist toch?

En je ib aangifte kan je idd niet verrekenen met je kinderopvangtoeslag.

Je kan beter gewoon je jaarinkomen gewoon opgeven. Als je een koopwoning hebt valt het verzamelinkomen dan altijd lager uit en krijg je nog wat terug.
Bij toeslagen is het toch altijd beter om een iets te hoog salaris door te geven dan een iets te laag salaris? Hoe hoger, hoe minder je krijgt, en dus minder kans dat je achteraf weer moet terugbetalen.
pi_116049752
En dan verraad ik mezelf maar meteen als lurker in dit topic :@ :') ik rammel ook flink de laatste tijd. Dat ik weet dat m'n lief ook graag een kindje wil maar we qua geld in ieder geval het komende jaar nog niet helemaal lekker zitten maakt het er ook niet echt makkelijker op.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2012 23:22:19 ]
pi_116049862
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:21 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Bij toeslagen is het toch altijd beter om een iets te hoog salaris door te geven dan een iets te laag salaris? Hoe hoger, hoe minder je krijgt, en dus minder kans dat je achteraf weer moet terugbetalen.
Dat is toch wat ik zeg?

Met een eigen huis is het inkomen altijd lager namelijk dan je brutojaarloon.
Als je dat niet hebt moet je bedenken of je nog een verhoging of bonus o.i.d. verwacht en dat incalculeren.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116049957
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat is toch wat ik zeg?
Ongunstig is laag? Of hoog? Blijkbaar zijn we het dan in ieder geval met elkaar eens ;) .
pi_116050053
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:25 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ongunstig is laag? Of hoog? Blijkbaar zijn we het dan in ieder geval met elkaar eens ;) .
Je ongunstigste salaris opgeven qua toeslagen. Dus je ontvangt dan waarschijnlijk te weinig in eerst instantie.

En tip vraag dat te weinig direct via een wijzing van je inkomen aan als je de ib aangifte gedaan hebt en je het definitieve verzamelinkomen weet. Tot en met april kan dat over vorig jaar.
Als je moet wachten totdat de belastingdienst het eens gaat herberekenen voor je ben je een paar jaar verder.

[ Bericht 8% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 26-08-2012 23:32:37 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116050509
Razz!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_116052641
quote:
17s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Razz!
Ja hoi :W . Ik lees gewoon wat mee hoor, mijn rammeltoestanden moeten eerst maar eens goed op een rij in mijn eigen hoofd. Maar voor de herkenbaarheid is dit vaak een fijn topic om te volgen.

quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Je ongunstigste salaris opgeven qua toeslagen. Dus je ontvangt dan waarschijnlijk te weinig in eerst instantie.

En tip vraag dat te weinig direct via een wijzing van je inkomen aan als je de ib aangifte gedaan hebt en je het definitieve verzamelinkomen weet. Tot en met april kan dat over vorig jaar.
Als je moet wachten totdat de belastingdienst het eens gaat herberekenen voor je ben je een paar jaar verder.
Dat is een goede tip! Voor ooit, dan, zeg maar.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2012 00:22:01 ]
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:33:56 #262
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116062620
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Je ongunstigste salaris opgeven qua toeslagen. Dus je ontvangt dan waarschijnlijk te weinig in eerst instantie.

En tip vraag dat te weinig direct via een wijzing van je inkomen aan als je de ib aangifte gedaan hebt en je het definitieve verzamelinkomen weet. Tot en met april kan dat over vorig jaar.
Als je moet wachten totdat de belastingdienst het eens gaat herberekenen voor je ben je een paar jaar verder.
Dat bedoelde ik inderdaad. En dat van die wijziging klopt ook ja :')

En haaai razz :W leuk om je ook hier te zien!
pi_116074699
:'( ja, zo heb ik dus blijkt nu een te laag inkomen opgegeven (had al ruim gerekend!) omdat ik niet wist op dat moment dat ik ook zwangerschapsverlof zou gaan vervangen en overuren zou hebben... ik mag nu 750 euro ongeveer terug gaan betalen (want van 78 euro huurtoeslag naar 0 euro omdat we nét boven de grens zitten nu). fuck.
Kwak
  maandag 27 augustus 2012 @ 18:26:21 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116074801
Ja wat zuur kwak... -O-
pi_116082376
Hè wat balen Kwak. Dat is ook één van de redenen dat wij nog niet zo lekker zitten, financieel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Financiën zijn overigens niet de enige reden dat we nog niet beginnen aan kinderen hoor. Ik werk net een jaartje fulltime, dat wil ik nog een paar jaar volhouden gewoon om mezelf ook wat steviger in de school te werken waar ik nu m'n 5e jaar inga. Ik heb het er naar mijn zin en begin net naast het lesgeven in wat meer beleidsmatige dingen te rollen, als ik nu er een tijdje uit zou zijn zou dat allemaal voor niks zijn. En ik ben natuurlijk pas net 27 en m'n lief 28, dus het is nog niet heel dringend ofzo.

Maarja, maak dat rammelende eierstokken maar eens wijs als een collega weer eens bijzonder schattige foto's van haar dochtertje op Facebook zet :') .

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2012 21:10:20 ]
pi_116082788
Van je moeder moet je het niet hebben als je keihard rammelt! :')

Lopen vanmiddag even samen in de zeeman, Hangt daar een onwijs schattig pakje, Gaat zij staan kwijlen en begint over een kleinkind...
S. 2014
J. 2016
pi_116083100
Oh, daar begint mijn moeder juist heel angstvallig nooit over :D . Hoewel ik weet dat ze het heel leuk zou vinden roept ze heel vaak "Nee hoor lieverd, op jullie tijd, als jullie het willen!" Etc. Heel lief.

Al is haar laatst wel gevraagd door een paar tantes "waarom ze nog geen oma was, want we waren nu toch lang genoeg getrouwd." Dat vind ik dan weer heel sneu voor haar, eigenlijk :{ . Al mijn neven en nichten zijn ook een stuk ouder, dus ik ben echt het enige kind in de familie zonder kinderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2012 11:40:28 ]
pi_116100450
Klein meisje in de speeltuin: 'Mijn mama heeft een baby in de buik. Jij ook?'

Nee, ik niet.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:41:51 #269
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116100554
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Klein meisje in de speeltuin: 'Mijn mama heeft een baby in de buik. Jij ook?'

Nee, ik niet.
ik zeg dan meestal :"nee, ik ben gewoon DIK"
dan schamen mensen zich altijd meteen dat ze de vraag gesteld hebben :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:52:57 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116100882
Dat kan bij Devilsanddust niet de reden zijn geweest dat het meisje het vroeg :D

Lief, maar ook wel wat raar lijkt me.... :*
pi_116101311
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:41 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik zeg dan meestal :"nee, ik ben gewoon DIK"
dan schamen mensen zich altijd meteen dat ze de vraag gesteld hebben :P
Het meisje was drie en ik had gevraagd of ze ook broertjes of zusjes had. Ik geloof niet dat m'n figuur er verder iets mee te maken had.

Ze was wel heel schattig. O+ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:04:09 #272
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116186003
GRMBL..
nu zit er WEER een zwangere in de SC waar ik veel kom -O-

dan is november 2013 toch weer heul ver weg -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_116186928
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:04 schreef Barreltje het volgende:
GRMBL..
nu zit er WEER een zwangere in de SC waar ik veel kom -O-

dan is november 2013 toch weer heul ver weg -O-
:*
pi_116188516
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:04 schreef Barreltje het volgende:
GRMBL..
nu zit er WEER een zwangere in de SC waar ik veel kom -O-

dan is november 2013 toch weer heul ver weg -O-
de tijd vliegt voorbij hoor, het komt wel goed schatje :*
S. 2014
J. 2016
  donderdag 30 augustus 2012 @ 15:22:53 #275
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116188651
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

de tijd vliegt voorbij hoor, het komt wel goed schatje :*
jawel.. maar het is grmbl al de 4 de in 3 maanden! :o

*neemt roosvicee*
:)

ik ben gewoon een beetje egoistisch :@ in het streepjes topic kon ik het ook niet altijd opbrengen om blij te zijn voor een ander.. omdat ik ook zo graag wilde.. :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_116189909
Is toch ook niet raar? Als je iets zo graag wilt, en anderen krijgen het (al) wel, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je daar niet altijd blij voor bent..
pi_116190494
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:22 schreef Barreltje het volgende:

[..]

jawel.. maar het is grmbl al de 4 de in 3 maanden! :o

*neemt roosvicee*
:)

ik ben gewoon een beetje egoistisch :@ in het streepjes topic kon ik het ook niet altijd opbrengen om blij te zijn voor een ander.. omdat ik ook zo graag wilde.. :P
Dan ben ik ook egoistisch hoor, ik kan er soms ook gewoon ontzettend van balen dat er iemand zwanger is, niet dat ik het de ander niet gun maar ik wil ook zo graag!!
S. 2014
J. 2016
pi_116196551
Hier zal het altijd bij rammelen.blijven...
Er komt geen 3e ;(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_116196595
;(. Wil je man niet?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_116196631
Nope... Te veel beren.op de weg...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_116197170
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:37 schreef Vicky het volgende:
Nope... Te veel beren.op de weg...
;(
  donderdag 30 augustus 2012 @ 18:50:19 #282
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_116197294
Jammer Vicky, maar je hebt twee prachtige meiden om van te genieten, toch?
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_116197397
Dat absoluut!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_116198423
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:52 schreef Vicky het volgende:
Dat absoluut!
Amber en Tess... Wat een leuke namen! O+
Noot noot.
pi_116198678
quote:
19s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:17 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Amber en Tess... Wat een leuke namen! O+
dankje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_116201428
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:36 schreef Vicky het volgende:
Hier zal het altijd bij rammelen.blijven...
Er komt geen 3e ;(
Je krijgt een logeerkind!!

:*
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116201515
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je krijgt een logeerkind!!

:*
O+ O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_116254252
Vicky :* gelukkig heb je 2 geweldige meiden O+
Niet dat dat het rammelen altijd makkelijker maakt, maar toch.
pi_116254739
Ik word ook echt gek van mezelf wat dit betreft.. ik vond het handig van mezelf om te eisen dat ik minimaal 15kg kwijt moest zijn voor we aan kinderen zouden beginnen. Met in gedachten dat dat langgg zou duren en mn vriend tegen die tijd wel in verweggistan zou zitten etc..
Hielp best tegen rammelen, alleen nu ben ik er al bijna en ontploffen mn eierstokken bijna zo hard rammel ik :'(
  maandag 3 september 2012 @ 11:06:45 #291
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116339214
Afgelopen weekend tijdens een etentje weer 's begonnen over een eventuele tweede, maar had ik beter niet kunnen doen. Man wil het echt niet. Hij vindt dat het heel goed is gegaan en is van mening dat we onze zegeningen moeten tellen. Ik wist wel dat hij er zo over denkt, maar dacht altijd dat hij na verloop van tijd wel van mening zou veranderen. Zeker omdat hij de afgelopen maanden af en toe iets zei als 'een broertje voor Ventje zou misschien toch wel leuk zijn'...o.i.d. Alhoewel ik nu ook echt niet aan een zwangerschap of bevalling of kraamtijd moet denken voel ik toch teleurstelling. Het lijkt erop dat het er echt bij eentje blijft en voor mij voelt dat of het niet geheel klopt.
pi_116341629
Maar als hij af en toe iets zegt zoals een broertje of zusje zou leuk zijn dan twijfelt hij ook nog hoor. Alleen niet op het moment dat je er over begon ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 3 september 2012 @ 13:03:32 #293
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116342354
Klopt, maar ik vond 'm tijdens dat etentje wel erg stellig overkomen :'( Vind ook dat hij nergens bang voor hoeft te zijn, ik ben gezonder dan ooit, bloed-en urineuitslagen gunstiger dan tevoren, bloeddruk helemaal goed, slanker en fitter dan voor de eerste zwangerschap...En ja, je hebt het niet voor het zeggen wat de gezondheid van een tweede baby aangaat. Wat dat betreft is het wel een gok, maar moet je het dan niet doen?
pi_116342395
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:36 schreef Vicky het volgende:
Hier zal het altijd bij rammelen.blijven...
Er komt geen 3e ;(
:*
  maandag 3 september 2012 @ 13:13:24 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116342575
Lastig idd Aventura. :Y Als hij het wel eens noemt is het idd niet helemaal een gesloten deur, maar toch...

Vicky, wat rot zeg...

Hier is de deur nu definitief dicht, F. heeft de operatie gehad, dus hier blijft het ook bij af en toe flink rammelen... Hoewel er een heel klein stemmetje in mijn achterhoofd is die zegt 'maar de huisarts zei meteen tegen F. dat ze tegenwoordig met herstellen heel goed zijn, en dat F. dat ook aan mij vertelde... :') Hoezo stro-halmen! :D :o Vooral ook omdat ik voor mezelf 38 als grens had en dat is over 11 maanden, dus who am I kidding...
***
pi_116342637
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:13 schreef Brighteyes het volgende:
Lastig idd Aventura. :Y Als hij het wel eens noemt is het idd niet helemaal een gesloten deur, maar toch...

Vicky, wat rot zeg...

Hier is de deur nu definitief dicht, F. heeft de operatie gehad, dus hier blijft het ook bij af en toe flink rammelen... Hoewel er een heel klein stemmetje in mijn achterhoofd is die zegt 'maar de huisarts zei meteen tegen F. dat ze tegenwoordig met herstellen heel goed zijn, en dat F. dat ook aan mij vertelde... :') Hoezo stro-halmen! :D :o Vooral ook omdat ik voor mezelf 38 als grens had en dat is over 11 maanden, dus who am I kidding...
Ja ze kunnen de boel terugzetten ja. Hoe sneller je dat doet, hoe meer kans op herstel... Bij M. was het binnen 5 jaar en daarmee al geen kans meer op natuurlijke zwangerschap. Maak je niet gek. Ja er komt weer levend zaad uit, maar hoeveelheid, vorm en bewegelijkheid is waarschijnlijk dusdanig aangetast dat je daarna de molen in mag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 3 september 2012 @ 13:17:42 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116342665
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja ze kunnen de boel terugzetten ja. Hoe sneller je dat doet, hoe meer kans op herstel... Bij M. was het binnen 5 jaar en daarmee al geen kans meer op natuurlijke zwangerschap. Maak je niet gek. Ja er komt weer levend zaad uit, maar hoeveelheid, vorm en bewegelijkheid is waarschijnlijk dusdanig aangetast dat je daarna de molen in mag.
Ik maak me niet gek hoor. :N Dan had ik een paar maanden geleden ook niet de stap gezet die we gezet hebben. ;)
Maar het maakt precies dat de knoop die er soms ontstaat als ik denk 'maar wat nou als ik ineens enoooooooorm spijt krijg' weer weg zakt. ;)
***
  maandag 3 september 2012 @ 13:19:04 #298
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116342692
Een sterilisatie lijkt me wel lekker overzichtelijk. Ik denk nu echt haast dagelijks aan hoe ons gezin er straks uitziet, of het zo blijft...Dat is ergens ook wel spannend en het leven is niet maakbaar, maar ik word er toch onrustig van. Ik word er ook niet jonger op, das wel een puntje ook.
pi_116342781
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik maak me niet gek hoor. :N Dan had ik een paar maanden geleden ook niet de stap gezet die we gezet hebben. ;)
Maar het maakt precies dat de knoop die er soms ontstaat als ik denk 'maar wat nou als ik ineens enoooooooorm spijt krijg' weer weg zakt. ;)
Door je een soort vals gevoel te geven dat het nog wel omkeerbaar is? hmz...

Als het voor jezelf werkt prima hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 3 september 2012 @ 13:23:30 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116342795
.

[ Bericht 89% gewijzigd door BE op 03-09-2012 13:24:49 ]
***
pi_116342822
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2012 13:23 schreef Brighteyes het volgende:
Laat maar, waarom ik me nog ga zitten verdedigen ook... :{
Ik snap je irritatie niet?

Behalve als je dus niet 100% achter de keuze staat die er nu dus gemaakt is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')