abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89866451
Ik wil graag kinderen, het liefst morgen. M'n vriendin twijfelt nog wat.. vind zichzelf nog wel wat jong (26), en wil graag nog wat langer op hoog niveau tennis spelen. En vind het gewoon eng.. :P Wat ik me kan voorstellen.

Nu heb ik mijn eigen bedrijf.. jong bedrijf. Het begint goed te lopen, we hebben geen schulden (behalve ik dan studieschuld), maar ook niet echt veel spaargeld. Verder wonen we in een huurhuis. Aan de andere kant kan ik altijd voor geld terecht bij mijn ouders, mocht het nodig zijn.

Nu lopen de ouders van m'n vriendin te zeuren dat we eerst meer zekerheid (geld) moeten hebben. Ik vind dat onzin, vriendin ook.. maar het deed de vraag rijzen; wat kosten jonge kinderen? Of, een jong kindje? Een pot verf voor de kinderkamer, kleding krijg je, of heb je.. en je schaft wat aan. Verder is er natuurlijk nog veel spul in de familie, badjes, wiegjes, etc. etc. Naar mijn idee vallen de kosten dus allemaal wel mee.. of zie ik het verkeerd? Kosten ze wel 1000 euro per maand?
pi_89866555
1000 euro per maand? :D nou denk dat dat wel meevalt!
Maar het ligt er natuurlijk aan
Gaat de kleine naar het kdv
Fles of borstvoeding
Potjes of zelfgemaakte prak
kleertjes nieuw/tweedehans/gekregen
merk luiers/luierdoekjes
enz enz
pi_89866649
Geen kdv, in het begin in ieder geval niet.
Borstvoeding, zolang het kan.
Zelfgemaakte prak + goedkope potjes (bestaat dat?)
Kleertjes, tja, nieuw/gekregen. Beetje 2e hands.
Luiers? Zijn ze niet meteen zindelijk dan? :+
pi_89866653
Gewoon een héle grote babyshower geven. En dan aan iedereen specifieke dingen vragen. :7
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_89866675
Zo gek als je het zelf wilt maken.
pi_89866692
Ga in België wonen. Huur goedkoper, fokpremie van de staat, maandelijks kindergeld wat hoger is dan driemaandelijks in Nederland...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_89866847
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 11:00 schreef Oksel het volgende:
Geen kdv, in het begin in ieder geval niet.
Borstvoeding, zolang het kan.
Zelfgemaakte prak + goedkope potjes (bestaat dat?)
Kleertjes, tja, nieuw/gekregen. Beetje 2e hands.
Luiers? Zijn ze niet meteen zindelijk dan? :+
Nou dan valt het best mee qua kosten.
Op het Nibud staan een overzicht van de globale kosten van een eerste kind
http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/baby-op-komst.html

En helaas, ze zijn niet helaas zindelijk, maar mischien als je direct begint met oefenen heeft de baby het in een week of 2 wel onder de knie :P
pi_89866875
Wij leefden redelijk decadent voordat onze eerste kwam: regelmatig uitgaan etc.
Ons banksaldo ging er op vooruit toen wij ouders werden. :)

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je het zelf aanpakt. Als je alleen maar nieuwe (merk-)spullen wil hebben dan wordt het een dure grap. Wij hebben vrijwel alles tweedehands gekocht en wij hebben zakken vol kleding gekregen van familie.

Luiers van de Kruidvat zijn goedkoper en beter dan bijv. Pampers. Borstvoeding is beter en goedkoper dan flesvoeding.

Als jij vind dat je klaar bent om vader te worden zeg ik: gewoon doen! ^O^
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_89866949
Je hebt kinderkamers van 5000 euro, van een paar 100 bij IKEA of voor nog minder op Marktplaats.
Je hebt babykleertjes van 50 per setje, van een 10tje of wederom voor nog minder op MP.

Enige waar je niet echt onderuit komt zijn de luiers (of je moet met katoenen aan de slag...) maar die van de Kruidvat zijn prima. Daarnaast nog incidenteel duurdere zaken als een autostoeltje, box, etc.

Dus het is echt, echt hoe gek je het zelf wilt maken.
  maandag 13 december 2010 @ 11:11:48 #10
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_89867018
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 11:06 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Nou dan valt het best mee qua kosten.
Op het Nibud staan een overzicht van de globale kosten van een eerste kind
http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/baby-op-komst.html

En helaas, ze zijn niet helaas zindelijk, maar mischien als je direct begint met oefenen heeft de baby het in een week of 2 wel onder de knie :P
Dat is inderdaad in de goede richting de bedragen van 't Nibud.

Op sommige punten waren wij wel iets meer kwijt, maar 't klopt wel ongeveer.
Een baby is zo duur als je het zelf maakt.
De basis kost iig geen drol, vind ik.
  maandag 13 december 2010 @ 11:11:56 #11
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_89867022
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 11:07 schreef Prutzenberg het volgende:
Wij leefden redelijk decadent voordat onze eerste kwam: regelmatig uitgaan etc.
Ons banksaldo ging er op vooruit toen wij ouders werden. :)

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je het zelf aanpakt. Als je alleen maar nieuwe (merk-)spullen wil hebben dan wordt het een dure grap. Wij hebben vrijwel alles tweedehands gekocht en wij hebben zakken vol kleding gekregen van familie.

Luiers van de Kruidvat zijn goedkoper en beter dan bijv. Pampers. Borstvoeding is beter en goedkoper dan flesvoeding.

Als jij vind dat je klaar bent om vader te worden zeg ik: gewoon doen! ^O^
Maar dat heeft natuurlijk niks met die baby te maken dat jullie er op vooruit gingen. Dat kwam gewoon omdat jullie zelf minder 'decadent' gingen leven. Als je dat had gedaan voor de baby kwam was je er waarschijnlijk nóg meer op vooruit gegaan.

Wel een interessant topic trouwens, voor mij nog lang geen kinderen maar vraag me wel eens af hoeveel kosten zo'n kindje meebrengt.
pi_89867049
Hoe duur zijn kinderen?
Hoe duur is een auto?
Hoe duur is op vakantie gaan?
Hoe duur is een huisdier?

Zo duur als jij het wil maken.
pi_89867066
Op veel zaken kun je best geld besparen door aanbiedingen te kopen ( luiers , voeding ed. ) dat heb je helmaal zelf in de hand hoe duur je het maakt ;-)
Maar een dagopvang kost geld. veel geld. 2 dagen in de week kost snel 500 euro per maand. ( ok krijg je weer wat van terug via de belastingdienst ;-) naast de kinderbijslag.

En reken ook dat je kleding blijft kopen ;-) zeker in het begin groeien ze zo hard dat je iets 3 keer aan doet en ze zijn eruit gegroeid.

Verdere extra kosten : de wasmachine zul je heel wat vaker moeten laten draaien ;-)

Reken alles door en die 1000 euro per maand kom je heel snel aan..
wat ?
pi_89867084
Owja, KDV tikt wel aardig door idd. :7.
pi_89867085
Vergeet niet de aanschafkosten mee te nemen, deze kunnen aardig in de papieren lopen _O-
pi_89867115
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 11:13 schreef quimby het volgende:
Vergeet niet de aanschafkosten mee te nemen, deze kunnen aardig in de papieren lopen _O-
Mexicaanse kinderen zijn vaak erg goedkoop.
  maandag 13 december 2010 @ 11:17:43 #17
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_89867239
quote:
7s.gif Op maandag 13 december 2010 11:01 schreef KingOfMars het volgende:
Zo gek als je het zelf wilt maken.
Dit is echt een hele belangrijke factor. Zelfs als je denkt dat je het niet gek wil maken, komt het er uiteindelijk toch wel op uit dat je het behoorlijk gek maakt zonder dat je het in de gaten hebt :D.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_89867285
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2010 11:17 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dit is echt een hele belangrijke factor. Zelfs als je denkt dat je het niet gek wil maken, komt het er uiteindelijk toch wel op uit dat je het behoorlijk gek maakt zonder dat je het in de gaten hebt :D.
Ach, opa's en oma's zijn daar ook heel goed in gelukkig :').
Maar goed je hebt gelijk volgens mij hadden wij ook uiteindelijk een box van een paar 100 euro staan ofzo :').
  maandag 13 december 2010 @ 11:19:30 #19
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_89867297
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2010 11:17 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ligt dat ook nog aan de vrouwelijke drang om kleren te kopen?
  maandag 13 december 2010 @ 11:20:33 #20
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_89867335
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2010 11:19 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Alsof dat alleen door kleding kopen komt.
  maandag 13 december 2010 @ 11:22:12 #21
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_89867395
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2010 11:19 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Neehoor, papa maakt ook gebruik van de gelegenheid om "voor het kind" allerhande speelgoed aan te schaffen wat hij vroeger zo leuk vond :P.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_89867486
Ohja, nog een tip, koop pas dingen als je merkt dat je ze nodig hebt. :'). Leuk zo'n wipstoeltje maar madam vond het verschrikkelijk. En die hele dure box heeft ze dus ook maar een paar uur ingezeten. En al met al is die veel te dure kinderwagen ook maar heel weinig gebruikt...
  maandag 13 december 2010 @ 11:25:49 #23
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_89867510
quote:
12s.gif Op maandag 13 december 2010 11:22 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Neehoor, papa maakt ook gebruik van de gelegenheid om "voor het kind" allerhande speelgoed aan te schaffen wat hij vroeger zo leuk vond :P.
Geweldig excuus ^O^ :Y

Als ik het zo eens op een rijtje zet is eigenlijk het grootste punt dat veel mensen gewend zijn met z'n tweeen fulltime te gaan werken, en dat minderen er al snel hard inhakt.
Vampire Romance O+
  maandag 13 december 2010 @ 11:26:44 #24
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_89867542
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2010 11:25 schreef KingOfMars het volgende:
Ohja, nog een tip, koop pas dingen als je merkt dat je ze nodig hebt. :'). Leuk zo'n wipstoeltje maar madam vond het verschrikkelijk. En die hele dure box heeft ze dus ook maar een paar uur ingezeten. En al met al is die veel te dure kinderwagen ook maar heel weinig gebruikt...
Precies, en dat is dus juist het spul dat je nu voor de helft van de prijs op marktplaats kunt krijgen >:) juist door het probleem dat je zelf ook noemt
Vampire Romance O+
  maandag 13 december 2010 @ 11:29:47 #25
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89867637
En echt duur wordt het pas na maat 128. :{ pfff. Schoenen na maat 36. dus in het begin valt het mee. Dacht ik duur uit te zijn met melkpoeder en luiers. Maar nu met alles wat ze als ze groter zijn opeten en de kleren die ze dragen (geen merk, gewoon groot) ben ik echt véél duurder uit.

Maar uiteindelijk kost een kind opvoeden tot 18 iets van 30,000 euro meen ik. Gemiddeld dan hè.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')