Ik hoop nog steeds op de staatsloterij dit jaar...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:06 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Dat zegt Jordy ook als ik zeg dat ik geen geld heb om iets te kopen (of het gewoon niet wil of te duur vind) 'Nou dan pin je het toch gewoon!' Alsof dat er oneindig veel geld op onze rekening staat ..Was 't maar waar
ja ik nu ookquote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds op de staatsloterij dit jaar...
Die ellende heb ik deze maand al gehad ja... Maar de volgende bak ellende heeft zich alweer gemeld..quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:53 schreef PureEvil het volgende:
[..]
ja ik nu ookWerd net gebeld door de autogarage...
Wordt een zuinig maandje...of 2...
Wij zijn thuis alledrie opgevoed door ouders met genoeg geld om alles te kopen waar we om vroegen, maar die daar niet zomaar in meegingen. "Ja maar je kunt het best betalen". "Dat kan ik wel, maar daar kies ik niet voor".quote:Op woensdag 24 oktober 2012 08:58 schreef pessie het volgende:
Ik denk niet dat er iets mis is met vertellen dat ergens geen geld voor is. Zo ben ikzelf nog opgevoed, mijn jongere broertjes werden geboren toen er meer geld was en er dus meer kon, die hebben helaas niet zo goed leren budgetteren, en zeker de ene kan absoluut niet met geld omgaan. Tegen de tijd dat mn ouders niet meer voor hem betalen en hij het van zn salaris moet doen gaat ie schrikken denk ik...
Ik denk dat 4 jaar iets te vroeg is voor zakgeld.. Jenny krijgt wel eens centjes... En dan hoor ik wel eens heel lief dat ze ijsjes voor me gaat kopen...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:24 schreef Luigi het volgende:
Daarom zakgeld. Onze dochter van 6 krijgt 50ct zakgeld per week en als ik vertel dat een blik bonnen drie weken zakgeld sparen is, maakt dat best indruk. Om over speelgoed of dagjes uit maar te zwijgen.
Dat zeg ik dus ook niet.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:39 schreef Vanyel het volgende:
Zelfs dat helpt dus helaas niet bij iedereen.
Waarom dan je 'Daarom'?quote:
Waarom neem je gelijk aan dat ik daarmee wil zeggen dat ik vind dat dat de oplossing voor alles is?quote:
Ook prima toch. Wij zijn er een hele tijd terug mee begonnen en toen ze eenmaal rond de 5 euro zat zijn we eens een speelgoedwinkel binnengestapt en heeft ze rondgekeken wat ze allemaal kon kopen voor 5 euro. Viel d'r vies tegenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:42 schreef PureEvil het volgende:
Pff ja dat zakgeld....Ik was er ooit met goede hoop aan begonnen, maar ik vergeet het elke keer te geven(En hier gaan ze dan meestal naar de bakker of drankenwinkel om snoepjes/drinken te kopen
)
Ok. Bedankt hé!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:48 schreef Vanyel het volgende:
Omdat je niet aangeeft waarvoor het wel de oplossing is.
Of je kind(eren) uitleggen dat geld er niet 'zomaar' is, maar dat daar ook door ouders voor gewerkt moet worden. Ook als wij het geld wel hebben om bij wijze van spreken alles te betalen voor S, dan nog gaan we dat dus niet doen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:45 schreef Bleie het volgende:
Pff, wat ben ik blij dat wij geen auto hebben!
En hoewel wij het breed genoeg hebben (hoewel we ook weer niet bepaald superrijk zijn, een auto zouden we echt niet kunnen betalen zonder de rest van ons uitgavepatroon drastisch aan te passen), horen de kinderen ook echt weleens dat ergens geen geld voor is. Over een paar jaar zal de oudste ook wel zakgeld krijgen. Ik denk toch dat het bij de meesten wel helpt om te leren omgaan met geld. Nee, het zal geen garantie zijn, maar altijd maar alles betalen voor je kinderen (en nooit zeggen dat er geen geld voor is), is volgens mij wél een garantie dat ze niet leren om met geld om te gaan.
Wij hebben hem allebei voor werk echt niet nodig, dat is op fietsafstand. Als we echt een auto nodig hebben, dan pakken we een Greenwheels. Nu gebruiken we die relatief vaak, ook om naar onze ouders te gaan, maar als de kinderen nog een klein beetje groter zijn, gaan we dat denk ik vaker weer met de trein doen, dat deden we voor we kinderen hadden ook altijd.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:48 schreef Luigi het volgende:
Geen auto zou hier echt niet gaan, maar we proberen het wel zo lang mogelijk met 1 auto te doen. En dat gaat nu al 12 jaar goed. Ik ga 2 dagen in de week met de trein en fiets en de school is gelukkig op fietsafstand. Alleen kunnen we dus nergens 'ver weg' naartoe op dat soort dagen. Tsja. Supermarkt vlakbij, alle vriendinnetjes op fietsafstand, dus we vervelen ons niet.
Ik vind 1 auto eigenlijk al te duur... En 2 is echt geld wegsmijterij in ons geval.
Wij kunnen niet met 1 auto... J zn auto is lease, en hij zit eigenlijk ruim 3 van de 5 dagen bij klanten... Als hij wel op kantoor is mag de leasewaggel niet thuis staan....quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:48 schreef Luigi het volgende:
Geen auto zou hier echt niet gaan, maar we proberen het wel zo lang mogelijk met 1 auto te doen. En dat gaat nu al 12 jaar goed. Ik ga 2 dagen in de week met de trein en fiets en de school is gelukkig op fietsafstand. Alleen kunnen we dus nergens 'ver weg' naartoe op dat soort dagen. Tsja. Supermarkt vlakbij, alle vriendinnetjes op fietsafstand, dus we vervelen ons niet.
Ik vind 1 auto eigenlijk al te duur... En 2 is echt geld wegsmijterij in ons geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |