Naar het bos gaat nog wel lukken, retourtje Groningen-Maastricht is niet leuk meer nee. Ik had het er laatst over met een vriendin, we betalen gewoon per tank 20 euro meer, en das dan diesel. Ik wil niet eens weten wat mensen kwijt zijn als ze benzine rijden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:34 schreef Ticootje het volgende:
Het is serieus niet grappig meer. Ik kan dus snappen dat als je het niet erg breed hebt je inderdaad moet afwegen of je wel naar het bos kunt rijden met de kinderen.
En als je dan wél in maastricht bent aangekomen, ken je gelijk ff over de grens tankenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:35 schreef pessie het volgende:
[..]
Naar het bos gaat nog wel lukken, retourtje Groningen-Maastricht is niet leuk meer nee. Ik had het er laatst over met een vriendin, we betalen gewoon per tank 20 euro meer, en das dan diesel. Ik wil niet eens weten wat mensen kwijt zijn als ze benzine rijden.
Andere auto is geen optie?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij betaalden van de zomer 1.49 per liter benzine in Frankrijk en hier hangt het al eeuwen rond de 1.80![]()
Ik leg zelf toe op mijn reiskosten 3 dagen per week met onzuinige auto maar Mr.DML gaat met de scooter en houdt er aardig op over.
Deze hebben we net 1,5 jaar. Niet zo'n zin weer een groot deel spaargeld er in te stoppen eigenlijk.quote:
WIj hebben laatst (nou ja half jaar geleden) onze diesel ingeruild voor benzine.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:35 schreef pessie het volgende:
[..]
Naar het bos gaat nog wel lukken, retourtje Groningen-Maastricht is niet leuk meer nee. Ik had het er laatst over met een vriendin, we betalen gewoon per tank 20 euro meer, en das dan diesel. Ik wil niet eens weten wat mensen kwijt zijn als ze benzine rijden.
Wat voor regelsquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zeg Son ga jij hier even lekker over DGA regeltjes lopen lullen![]()
Maar er is een omslagpunt qua aantal kilometers per jaar of diesel voordeliger is dan benzine.
Met auto van de zaak en holdingsligt het nog ingewikkelder.
Waaarschijnlijk vind je ze geen optie maar kijk ook eens naar 2de hands ford focus en renault megane. Zijn volop geleased, dus goed te krijgen, wegen niet veel en rijden zuinig.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:12 schreef Leandra het volgende:
Ik ben alvast een beetje aan het oriënteren op wat voor auto we straks willen gaan rijden, want N z'n leaseauto gaat eruit en hij gaat met het OV rijden, en dan wordt mijn auto dus de gezinsauto, en qua formaat en zuinig is hij wel aantrekkelijk, maar qua 15 (dan 16) jaar oud niet echt
Nu is m'n afweging voor een andere (tweedehands) auto een lastige; kies ik met m'n hart dan wordt het een Volvo V70 of een Saab 93, kies ik met m'n portenmonnee dan wordt het een Toyota Prius of een Honda Insight.
En bij 18.000 km per jaar (wat ik verwacht dat we ongeveer met die auto zullen gaan rijden) zijn de maandelijkse lasten excl. afschrijving bij de Volvo gewoon meer dan het dubbele dan die van de Prius
Dat is ¤ 255 voor de Prius voor brandstof, verzekering, wegenbelasting, onderhoud en banden, en ¤ 557 voor de V70![]()
Ik wil die Volvo, maar die ¤ 300,= per maand extra, iedere maand, jaar na jaar, vind ik zo zonde.
Ik ga per definitie geen diesel rijden, daar rijden we met die 18.000 per jaar te weinig voor.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:15 schreef pessie het volgende:
[..]
Waaarschijnlijk vind je ze geen optie maar kijk ook eens naar 2de hands ford focus en renault megane. Zijn volop geleased, dus goed te krijgen, wegen niet veel en rijden zuinig.
Ja opeens viel dat kwartje hier iddquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Directeur Groot Aandeelhouder Son
Ik moet nodig eens besparen op kleren voor mijn kind
volgens mij zijn wij met onze Volvo 850 minder kwijt. Maar dat is dan weer een auto die zakelijk in een jongtimerregeling viel enzo.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga per definitie geen diesel rijden, daar rijden we met die 18.000 per jaar te weinig voor.
En het is het een of het ander; of met m'n hart, of met m'n portemonnee.... niet een of ander net niet alternatief, maar ik zal beide modellen even opzoeken en qua kosten meenemen in het overzicht.
Focus Wagon uit 2009 op benzine, kosten per maand excl. afschrijving ¤ 453
Renault Megane uit 2009 op benzine, kosten per maand excl. afschrijving ¤ 424
Dan geef ik liever ¤ 100,= meer per maand uit om een Volvo te rijden... of slechts ¤ 50,= meer per maand om een Saab te rijden.
Ja, dat ligt dan anders, maar ik ga ook alleen maar van de berekening van Zomoto uit, en daarbij zou mijn auto ook stukken meer kosten dan hij in werkelijkheid kost, maar dat is vooral omdat ze toch uitgaan van een standaard onderhoudskostenverhaal bij een bepaalde leeftijd en km-stand.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:34 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
volgens mij zijn wij met onze Volvo 850 minder kwijt. Maar dat is dan weer een auto die zakelijk in een jongtimerregeling viel enzo.
Ja. En dat is waar wij tegenaan lopen nu, het is om te janken met die benzineprijzen. Wij wegen serieus af waar we heen geen, en ik ga dus niet zomaar even koffie drinken bij mn moeder of vader want dat kost me teveel qua benzine. Een ritje bos doen we ook niet zomaar want het is toch weer benzine. Als het weer het toelaat gaat B. op de fiets naar zn werk enz. We redden het net niet met 1 keer tanken per maand, komen een paar dagen tekort wat dat betreft.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:34 schreef Ticootje het volgende:
Het is serieus niet grappig meer. Ik kan dus snappen dat als je het niet erg breed hebt je inderdaad moet afwegen of je wel naar het bos kunt rijden met de kinderen.
Dat is het voordeel van in Maastricht wonen inderdaad, vandaag 1,589 per liter betaald.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:38 schreef PureEvil het volgende:
[..]
En als je dan wél in maastricht bent aangekomen, ken je gelijk ff over de grens tankenscheelt zeker 20 cent op benzine.
Maar die prijzen zijn idd niet leuk meer, hier tanken we per auto ook iets van 50 euro per week. ( 2 auto's)
Dat valt tegen helaas. Hoewel ik moet zeggen dat mn familie heel lief is verder hoor! Mn oma neemt regelmatig een fles wasmiddel mee als ze langskomt hahaquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:57 schreef becky27 het volgende:
Mignonne, jullie omgeving weet van jullie situatie neem ik aan. Dan zullen ze vaker jullie kant op komen of valt dat tegen?
Lief, dankje <3quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:58 schreef becky27 het volgende:
En Mignonne, ik heb niet het gevoel dat je meiden iets tekort komen. Dus doen jullie dat heel goed.
Ik betaal voor de Volvo ook 90 euro, en voor de aygo vaak rond de 50 euro.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:03 schreef becky27 het volgende:
Hmm ik mocht de laatste twee keer 90 euro neertellen.... doe ik toch iets niet goed
De oudste zegt het tegenwoordig zelfquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:56 schreef Leandra het volgende:
Weet je, toen mijn oudste klein was zat ik in de bijstand, toen ik eindelijk weer aan het werk kon omdat ik een plek op een kinderdagverblijf had (we hebben het over 1994, toen ging dat een beetje anders dan tegenwoordig) verdiende ik net iets meer dan bijstand, want full-time werken was destijds ook niet echt een optie.
Anyway, de oudste weet heel goed dat er meer dan genoeg momenten zijn geweest dat er gewoon niet genoeg geld was, maar hij heeft wel eens gezegd "Mam, we hadden niet veel geld, maar het was wel altijd gezellig..."
Die "daar heeft mama geen centjes voor" vind je als moeder een groter probleem dan dat het kind dat vindt, die weet straks vooral of het verder allemaal wel goed zat.
Niet druk om maken, de grootse zuinigerds met de dikste auto's doen boodschappen bij de Aldi, gewoon omdat ze een hekel hebben aan geld uitgeven.... daarom hebben ze het uiteindelijk ook over.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
De oudste zegt het tegenwoordig zelf
ohnee daar hebbeme geen centjes voor he mama?
Ik vind het niet erg dat ze leert dat ik mn geld maar 1 keer kan uitgeven, daar lijkt me niets mis mee. Anderzijds vind ik het soms wel een beetje genant als ik dan weer iemand met een semi-opgetrokken wenkbrauw zie gluren naar dat sloeberuitschot wat blijkbaar de boodschappen op moet tellen tijdens het shoppen.
Bij mij gaat er zo'n 38 liter in, maar ik tank meestal bij ongeveer 32 tot 34 liter.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Een volle tank kost hier ook wel 80 euro zomaar.
Ligt er maar aan hoe groot je tank is en hoever je hem leeg rijdt denk ik.
nou ja, je kiest nu voor een andere plek om je geld aan. Uit te geven. Ik zou me niet zoveel aantrekken van die opgetrokken wenkbrauw.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg dat ze leert dat ik mn geld maar 1 keer kan uitgeven, daar lijkt me niets mis mee. Anderzijds vind ik het soms wel een beetje genant als ik dan weer iemand met een semi-opgetrokken wenkbrauw zie gluren naar dat sloeberuitschot wat blijkbaar de boodschappen op moet tellen tijdens het shoppen.
Ik pin niet altijd dan gaat dat scannen nietquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet druk om maken, de grootse zuinigerds met de dikste auto's doen boodschappen bij de Aldi, gewoon omdat ze een hekel hebben aan geld uitgeven.... daarom hebben ze het uiteindelijk ook over.
En anders strak een lijstje maken met bonnetjes erbij, zodat je weet wat je wel of niet kunt kopen.
Mocht je toch bij de AH shoppen, dan natuurlijk gewoon scannen, dan zie je vast al wel wat de totale schade is tijdens het shoppen. Toch??
Echt? Ik zeg tegen Jen vaak genoeg dat ik ergens geen centjes voor heb... Ik vind dat helemaal niet raar om een kind mee te geven dat je geld niet oneindig kan uitgeven...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat zegt Jordy ook als ik zeg dat ik geen geld heb om iets te kopen (of het gewoon niet wil of te duur vind) 'Nou dan pin je het toch gewoon!' Alsof dat er oneindig veel geld op onze rekening staat ..Was 't maar waarquote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Echt? Ik zeg tegen Jen vaak genoeg dat ik ergens geen centjes voor heb... Ik vind dat helemaal niet raar om een kind mee te geven dat je geld niet oneindig kan uitgeven...
Als kind dacht ik namelijk, dat je toch altijd je pasje nog in de automaat kon stoppen..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |