abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115996790
Wij waren ook onverwacht zwanger dus nooit een planning gemaakt hoor.

Wel toen een excel overzicht gemaakt om te kijken hoeveel dagen ik minder kon gaan werken.

Ook ik dacht altijd als tiny en lau het kunnen moeten wij het toch ook kunnen idd Mevr Mus :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116043328
Ik snap heul niks van dat Excel :') maar een overzicht met de mogelijkheden zal hier ook gemaakt worden wanneer het zover is..

Helaas is dat de komende jaren niet nodig.. 3 jaar terug dacht ik (/dachten we) dat het nu wel zo ongeveer zou kunnen, maar het lijkt nog wel 5 jaar te gaan duren..
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:45:20 #253
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116047552
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:25 schreef Kyara het volgende:

[..]

dat is een goede inderdaad. Alleen is het voor het 1e jaar heel lastig te berekenen als je nog niet precies weet hoeveel je gaat verdienen.

Maar goed, dat corrigeren we dan wel weer bij de belastingaangifte.
Je inkomsten doorgeven bij het doen van aangifte is niet hetzelfde als je inkomen doorgeven voor de toeslagen he!!

Je kunt dan beter uitgaan van het gunstigste salaris, en dat doorgeven voor je toeslag. Dan krijg je geen toeslag waar je geen recht op hebt en die je dan gegarandeerd terug moet betalen.
pi_116049595
Nee het ongunstigste salaris juist toch?

En je ib aangifte kan je idd niet verrekenen met je kinderopvangtoeslag.

Je kan beter gewoon je jaarinkomen gewoon opgeven. Als je een koopwoning hebt valt het verzamelinkomen dan altijd lager uit en krijg je nog wat terug.
The way you rock'n'roll
pi_116049703
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee het ongunstigste salaris juist toch?

En je ib aangifte kan je idd niet verrekenen met je kinderopvangtoeslag.

Je kan beter gewoon je jaarinkomen gewoon opgeven. Als je een koopwoning hebt valt het verzamelinkomen dan altijd lager uit en krijg je nog wat terug.
Bij toeslagen is het toch altijd beter om een iets te hoog salaris door te geven dan een iets te laag salaris? Hoe hoger, hoe minder je krijgt, en dus minder kans dat je achteraf weer moet terugbetalen.
pi_116049752
En dan verraad ik mezelf maar meteen als lurker in dit topic :@ :') ik rammel ook flink de laatste tijd. Dat ik weet dat m'n lief ook graag een kindje wil maar we qua geld in ieder geval het komende jaar nog niet helemaal lekker zitten maakt het er ook niet echt makkelijker op.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2012 23:22:19 ]
pi_116049862
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:21 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Bij toeslagen is het toch altijd beter om een iets te hoog salaris door te geven dan een iets te laag salaris? Hoe hoger, hoe minder je krijgt, en dus minder kans dat je achteraf weer moet terugbetalen.
Dat is toch wat ik zeg?

Met een eigen huis is het inkomen altijd lager namelijk dan je brutojaarloon.
Als je dat niet hebt moet je bedenken of je nog een verhoging of bonus o.i.d. verwacht en dat incalculeren.
The way you rock'n'roll
pi_116049957
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat is toch wat ik zeg?
Ongunstig is laag? Of hoog? Blijkbaar zijn we het dan in ieder geval met elkaar eens ;) .
pi_116050053
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:25 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ongunstig is laag? Of hoog? Blijkbaar zijn we het dan in ieder geval met elkaar eens ;) .
Je ongunstigste salaris opgeven qua toeslagen. Dus je ontvangt dan waarschijnlijk te weinig in eerst instantie.

En tip vraag dat te weinig direct via een wijzing van je inkomen aan als je de ib aangifte gedaan hebt en je het definitieve verzamelinkomen weet. Tot en met april kan dat over vorig jaar.
Als je moet wachten totdat de belastingdienst het eens gaat herberekenen voor je ben je een paar jaar verder.

[ Bericht 8% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 26-08-2012 23:32:37 ]
The way you rock'n'roll
pi_116050509
Razz!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_116052641
quote:
17s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Razz!
Ja hoi :W . Ik lees gewoon wat mee hoor, mijn rammeltoestanden moeten eerst maar eens goed op een rij in mijn eigen hoofd. Maar voor de herkenbaarheid is dit vaak een fijn topic om te volgen.

quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Je ongunstigste salaris opgeven qua toeslagen. Dus je ontvangt dan waarschijnlijk te weinig in eerst instantie.

En tip vraag dat te weinig direct via een wijzing van je inkomen aan als je de ib aangifte gedaan hebt en je het definitieve verzamelinkomen weet. Tot en met april kan dat over vorig jaar.
Als je moet wachten totdat de belastingdienst het eens gaat herberekenen voor je ben je een paar jaar verder.
Dat is een goede tip! Voor ooit, dan, zeg maar.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2012 00:22:01 ]
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:33:56 #262
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116062620
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik inderdaad. En dat van die wijziging klopt ook ja :')

En haaai razz :W leuk om je ook hier te zien!
pi_116074699
:'( ja, zo heb ik dus blijkt nu een te laag inkomen opgegeven (had al ruim gerekend!) omdat ik niet wist op dat moment dat ik ook zwangerschapsverlof zou gaan vervangen en overuren zou hebben... ik mag nu 750 euro ongeveer terug gaan betalen (want van 78 euro huurtoeslag naar 0 euro omdat we nét boven de grens zitten nu). fuck.
Kwak
  maandag 27 augustus 2012 @ 18:26:21 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116074801
Ja wat zuur kwak... -O-
pi_116082376
Hè wat balen Kwak. Dat is ook één van de redenen dat wij nog niet zo lekker zitten, financieel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Financiën zijn overigens niet de enige reden dat we nog niet beginnen aan kinderen hoor. Ik werk net een jaartje fulltime, dat wil ik nog een paar jaar volhouden gewoon om mezelf ook wat steviger in de school te werken waar ik nu m'n 5e jaar inga. Ik heb het er naar mijn zin en begin net naast het lesgeven in wat meer beleidsmatige dingen te rollen, als ik nu er een tijdje uit zou zijn zou dat allemaal voor niks zijn. En ik ben natuurlijk pas net 27 en m'n lief 28, dus het is nog niet heel dringend ofzo.

Maarja, maak dat rammelende eierstokken maar eens wijs als een collega weer eens bijzonder schattige foto's van haar dochtertje op Facebook zet :') .

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2012 21:10:20 ]
pi_116082788
Van je moeder moet je het niet hebben als je keihard rammelt! :')

Lopen vanmiddag even samen in de zeeman, Hangt daar een onwijs schattig pakje, Gaat zij staan kwijlen en begint over een kleinkind...
S. 2014
J. 2016
pi_116083100
Oh, daar begint mijn moeder juist heel angstvallig nooit over :D . Hoewel ik weet dat ze het heel leuk zou vinden roept ze heel vaak "Nee hoor lieverd, op jullie tijd, als jullie het willen!" Etc. Heel lief.

Al is haar laatst wel gevraagd door een paar tantes "waarom ze nog geen oma was, want we waren nu toch lang genoeg getrouwd." Dat vind ik dan weer heel sneu voor haar, eigenlijk :{ . Al mijn neven en nichten zijn ook een stuk ouder, dus ik ben echt het enige kind in de familie zonder kinderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2012 11:40:28 ]
pi_116100450
Klein meisje in de speeltuin: 'Mijn mama heeft een baby in de buik. Jij ook?'

Nee, ik niet.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:41:51 #269
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116100554
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Klein meisje in de speeltuin: 'Mijn mama heeft een baby in de buik. Jij ook?'

Nee, ik niet.
ik zeg dan meestal :"nee, ik ben gewoon DIK"
dan schamen mensen zich altijd meteen dat ze de vraag gesteld hebben :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:52:57 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116100882
Dat kan bij Devilsanddust niet de reden zijn geweest dat het meisje het vroeg :D

Lief, maar ook wel wat raar lijkt me.... :*
pi_116101311
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:41 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik zeg dan meestal :"nee, ik ben gewoon DIK"
dan schamen mensen zich altijd meteen dat ze de vraag gesteld hebben :P
Het meisje was drie en ik had gevraagd of ze ook broertjes of zusjes had. Ik geloof niet dat m'n figuur er verder iets mee te maken had.

Ze was wel heel schattig. O+ .
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:04:09 #272
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116186003
GRMBL..
nu zit er WEER een zwangere in de SC waar ik veel kom -O-

dan is november 2013 toch weer heul ver weg -O-
pi_116186928
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:04 schreef Barreltje het volgende:
GRMBL..

:*
pi_116188516
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:04 schreef Barreltje het volgende:
GRMBL..

de tijd vliegt voorbij hoor, het komt wel goed schatje :*
S. 2014
J. 2016
  donderdag 30 augustus 2012 @ 15:22:53 #275
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116188651
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

de tijd vliegt voorbij hoor, het komt wel goed schatje :*
jawel.. maar het is grmbl al de 4 de in 3 maanden! :o

*neemt roosvicee*
:)

ik ben gewoon een beetje egoistisch :@ in het streepjes topic kon ik het ook niet altijd opbrengen om blij te zijn voor een ander.. omdat ik ook zo graag wilde.. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')