hier ook zo'n vriendje! ik gebruik zelf afas personal, online tool, echt superhandig.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij houden sinds we samenwonen heel netjes bij wat we per persoon en gezamenlijk uitgeven. Mijn vriend is getalletjesgek en excelheld. Ik schrik vooral van het bedrag onder de kolom 'kleding'..
nope, regels zijn per 1 januari zeer veel strenger geworden!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:49 schreef Claudia_x het volgende:
Niet geheel ontopic, maar je hebt toch geen samenlevingscontract nodig om fiscaal partners te kunnen zijn? Dat ben je toch per definitie als je minstens een bepaalde tijd samenwoont (en geen familie bent o.i.d.)?
on topic:quote:Woont u ongetrouwd samen? Dan bent u fiscale partners in de volgende gevallen:
U staat allebei op hetzelfde adres ingeschreven bij de gemeente, u bent allebei meerderjarig en u hebt samen een notarieel samenlevingscontract afgesloten.
U staat allebei op hetzelfde adres ingeschreven bij de gemeente en u voldoet aan 1 van de volgende voorwaarden:
U hebt samen een kind.
1 van u heeft een kind van de ander erkend.
U bent bij een pensioenfonds aangemeld als pensioenpartners.
U bent samen eigenaar van een eigen woning.
hm, ik rammel wel, maar vriend moet eerst afstuderen en een baan... trouwen willen we wel, maar dan ook met groot feest, dus dan liever later en niet wachten met kindjes tot daarna.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:56 schreef Claudia_x het volgende:
Je kunt ook gaan trouwen, hè? Goedkoper dan een samenlevingscontract als je het slim doet.
langstudeerboete kun je ook van DUO lenen als je geen recht meer hebt op studiefinanciering (in het kader van: laat je niet weerhouden door een investering in je toekomst). de verschillen in salaris tussen mbo en hbo zijn zodanig dat het 3000 euro wel rechtvaardigt vind ik, persoonlijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:08 schreef Sylvana het volgende:
Ik schrik best wel van hoeveel een kind kost en vooral de kinderopvang
Helemaal nu ik mbo ga doen omdat hbo niet meer te betalen is ivm langstudeerboete. Maar met een mbo-diploma ga je vaak wel een stuk minder verdienen. En vriendlief verdient ook geen vetpot. Het lijkt mij met 1 kind al lastig financieel als ik het zo lees. Snap echt niet hoe sommige mensen zo makkelijk 3 of zelfs 4 kinderen krijgen.
In mijn geval wordt het 3x3000 euro. En ik heb al een enorme studieschuld, dus dat er ook nog bijlenen word wel erg veel dan.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
langstudeerboete kun je ook van DUO lenen als je geen recht meer hebt op studiefinanciering (in het kader van: laat je niet weerhouden door een investering in je toekomst). de verschillen in salaris tussen mbo en hbo zijn zodanig dat het 3000 euro wel rechtvaardigt vind ik, persoonlijk.
als de een veel verdient en de ander bijna niks (zoals bij ons) of als je bepaalde aftrekposten hebt die je niet volledig zelf kunt aftrekken, dan kun je geloof ik een deel bij je partner kwijt. je kunt een proefberekening doen. tenzij je geregistreerd partner/getrouwd bent of samen kinderen hebt is het nooit verplicht volgens mij. ook als je samenlevingscontract hebt kun je daarna dacht ik kiezen, elk jaar.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh ja, fiscale partners... Ik weet niet zo goed wanneer dat wel en niet voordeliger is. Ook maar eens uitzoeken.
ah, ik had de indruk dat het om een jaartje ging, sorry. sowieso zit je dan ook met verhoogd collegegeld buiten een langstudeerboete toch?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
In mijn geval wordt het 3x3000 euro. En ik heb al een enorme studieschuld, dus dat er ook nog bijlenen word wel erg veel dan.
Ah, thanks. Met een verhouding qua inkomen van 60/40 is dat voor ons dus niet per se gunstiger.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:22 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als de een veel verdient en de ander bijna niks (zoals bij ons) of als je bepaalde aftrekposten hebt die je niet volledig zelf kunt aftrekken, dan kun je geloof ik een deel bij je partner kwijt. je kunt een proefberekening doen. tenzij je geregistreerd partner/getrouwd bent of samen kinderen hebt is het nooit verplicht volgens mij. ook als je samenlevingscontract hebt kun je daarna dacht ik kiezen, elk jaar.
voor de toeslagen is het automatisch als je een huishouden deelt, kun je ook niet onderuit.
dat dus.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Je kan de aangifte toch gewoon eens invullen en kijken wat het verschil is apart of samen. Kan je aan de hand daarvan wel of geen stappen nemen.
dat is een goede inderdaad. Alleen is het voor het 1e jaar heel lastig te berekenen als je nog niet precies weet hoeveel je gaat verdienen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:43 schreef LadyBlack het volgende:
En nog even: toeslagen zijn heel fijn, maar met name kinderopvangtoeslag kan ook zorgen voor fikse schulden. Controleer heel goed op basis van welke gegevens die toeslag berekend is!!!
Mijn excelgoeroe/boekhouder heeft sinds we samen wonen elke maand 100 euro op zij gelegd voor het moment dat ik 3 dagen ging werken. We hebben flink kunnen sparenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:41 schreef LadyBlack het volgende:
Interessant dit!!
Ik had ook al zitten rekenen wat ik kwijt zou zijn aan opvang, maar hier ook een excel-expert als vriend, dus die mag het nog even beter doorrekenen. Ik wil namelijk wel blijven werken, maar ik zou het liefst maar 3 dagen werken. Hopelijk valt dat nog een beetje gunstig uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
3 dagen is hier niet eens bespreekbaarquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:28 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijn excelgoeroe/boekhouder heeft sinds we samen wonen elke maand 100 euro op zij gelegd voor het moment dat ik 3 dagen ging werken. We hebben flink kunnen sparenDat is nu wel fijn.
En 3 dagen is heerlijkalleen voor je werk minder
Toen ik werd aangenomen heb ik meteen verteld dat wij in het ziekenhuis liepen om zwanger te raken. Ik hoefde de uren niet op te schrijven of in te leveren als ik ging op de voorwaarde dat ik minstens 3 dagen ging werken. Nou dat was geen probleemquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:30 schreef Barreltje het volgende:
[..]
3 dagen is hier niet eens bespreekbaar![]()
4 met veel gedoe moet lukken.. ze zijn hier nog niet echt van hetthuis werken enzo .. ach we zien wel hoe we het gaan regelen.. ik ga me er nu nog niet druk om maken
maar uiteindelijk wil je toch ook een plek voor jezelf neem ik aan? dan heb je echt meer kosten in de maand, om maar te beginnen met huur en gwe!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:06 schreef StampertjeX het volgende:
heeft dat gerammel geen uit knopje ?ik wordt er soms helemaal gek van vooral omdat vriendinnetje kindje heeft gekregen en ik daarvan kraamcadeautje mocht kopen
![]()
kwa financieel zou het wel mogelijk kunnen zijn ik heb intotaal zo'n 400/500 in de maand ( wajong aangevuld op loon ik heb 0-uren contract ) ik woon dan nog wel bij mijn ouders maar hun betalen niks voor mij sinds ik 18 ben en red het ook prima ik betaal mijn zorg en mijn rijlessen maar rijles hoeft nog maar zo'n 3 maanden meer ( hoop ik ) kamertje en andere aanschaf kun je zo duur maken als je wilt natuurlijk en luiers en andere dingen ook natuurlijk
oh maar die gedachte heb ik ook hoorquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:19 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ik voel me wat roekeloos als ik jullie over berekeningen zie schrijven![]()
Wij hebben nog nog iets in excel gezetmisschien heel naïef, maar ik heb altijd gedacht dat ook mensen met een minimum inkomen kinderen hebben en dat het voor ons ook te doen moest zijn
Ja maar nu onderschat je wel alles wat er nog meer bij komt kijken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:06 schreef StampertjeX het volgende:
heeft dat gerammel geen uit knopje ?ik wordt er soms helemaal gek van vooral omdat vriendinnetje kindje heeft gekregen en ik daarvan kraamcadeautje mocht kopen
![]()
kwa financieel zou het wel mogelijk kunnen zijn ik heb intotaal zo'n 400/500 in de maand ( wajong aangevuld op loon ik heb 0-uren contract ) ik woon dan nog wel bij mijn ouders maar hun betalen niks voor mij sinds ik 18 ben en red het ook prima ik betaal mijn zorg en mijn rijlessen maar rijles hoeft nog maar zo'n 3 maanden meer ( hoop ik ) kamertje en andere aanschaf kun je zo duur maken als je wilt natuurlijk en luiers en andere dingen ook natuurlijk
Gelukkig, ben ik toch niet zo raarquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
oh maar die gedachte heb ik ook hoor
Ja maar dat zijn ook nog de leuke dingen..quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:29 schreef StampertjeX het volgende:
Pvoess tuurlijk zie ik dat in hoor dat weet ik dondersgoed =) dat het niet alleen leuk is ook, veel wandelen en buiten zijn naar de kinderboerderij en af en toe zwemmen moet kunnen. maar ik wacht gewoon nog een poos maar dat rammelen is zo vervelend en ik kan er niks aan doen
ik was gisteren bij de zeeman, en die jurkjes en shirts! oh dan rammel ik er alles bijna uit!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:47 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Gelukkig, ben ik toch niet zo raar![]()
Idioot hoe je van kinderkleding kan gaan rammelen. Ik was vandaag in de Zara en nu wil ik ook een meisje
Nah, we hebben samen geen slecht inkomen. Wel redelijk hoge vaste lasten en we leefden best luxe waardoor we niet veel overhielden. Nu zijn we veel bewuster met geld bezig en hoewel we nu een kind hebben en ik een stuk minder verdien houden we nu aardig wat geld over. Bij ons had het dus vooral met prioriteiten te makenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
ik was gisteren bij de zeeman, en die jurkjes en shirts! oh dan rammel ik er alles bijna uit!
maar mevr mus mag ik dan vragen of jullie ook begonnen zijn met een klein budget?
Je inkomsten doorgeven bij het doen van aangifte is niet hetzelfde als je inkomen doorgeven voor de toeslagen he!!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:25 schreef Kyara het volgende:
[..]
dat is een goede inderdaad. Alleen is het voor het 1e jaar heel lastig te berekenen als je nog niet precies weet hoeveel je gaat verdienen.
Maar goed, dat corrigeren we dan wel weer bij de belastingaangifte.
Bij toeslagen is het toch altijd beter om een iets te hoog salaris door te geven dan een iets te laag salaris? Hoe hoger, hoe minder je krijgt, en dus minder kans dat je achteraf weer moet terugbetalen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee het ongunstigste salaris juist toch?
En je ib aangifte kan je idd niet verrekenen met je kinderopvangtoeslag.
Je kan beter gewoon je jaarinkomen gewoon opgeven. Als je een koopwoning hebt valt het verzamelinkomen dan altijd lager uit en krijg je nog wat terug.
Dat is toch wat ik zeg?quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:21 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Bij toeslagen is het toch altijd beter om een iets te hoog salaris door te geven dan een iets te laag salaris? Hoe hoger, hoe minder je krijgt, en dus minder kans dat je achteraf weer moet terugbetalen.
Je ongunstigste salaris opgeven qua toeslagen. Dus je ontvangt dan waarschijnlijk te weinig in eerst instantie.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:25 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ongunstig is laag? Of hoog? Blijkbaar zijn we het dan in ieder geval met elkaar eens.
Ja hoiquote:
Dat is een goede tip! Voor ooit, dan, zeg maar.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Je ongunstigste salaris opgeven qua toeslagen. Dus je ontvangt dan waarschijnlijk te weinig in eerst instantie.
En tip vraag dat te weinig direct via een wijzing van je inkomen aan als je de ib aangifte gedaan hebt en je het definitieve verzamelinkomen weet. Tot en met april kan dat over vorig jaar.
Als je moet wachten totdat de belastingdienst het eens gaat herberekenen voor je ben je een paar jaar verder.
Dat bedoelde ik inderdaad. En dat van die wijziging klopt ook jaquote:Op zondag 26 augustus 2012 23:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Je ongunstigste salaris opgeven qua toeslagen. Dus je ontvangt dan waarschijnlijk te weinig in eerst instantie.
En tip vraag dat te weinig direct via een wijzing van je inkomen aan als je de ib aangifte gedaan hebt en je het definitieve verzamelinkomen weet. Tot en met april kan dat over vorig jaar.
Als je moet wachten totdat de belastingdienst het eens gaat herberekenen voor je ben je een paar jaar verder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Financiën zijn overigens niet de enige reden dat we nog niet beginnen aan kinderen hoor. Ik werk net een jaartje fulltime, dat wil ik nog een paar jaar volhouden gewoon om mezelf ook wat steviger in de school te werken waar ik nu m'n 5e jaar inga. Ik heb het er naar mijn zin en begin net naast het lesgeven in wat meer beleidsmatige dingen te rollen, als ik nu er een tijdje uit zou zijn zou dat allemaal voor niks zijn. En ik ben natuurlijk pas net 27 en m'n lief 28, dus het is nog niet heel dringend ofzo.
Maarja, maak dat rammelende eierstokken maar eens wijs als een collega weer eens bijzonder schattige foto's van haar dochtertje op Facebook zet.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2012 21:10:20 ]
ik zeg dan meestal :"nee, ik ben gewoon DIK"quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Klein meisje in de speeltuin: 'Mijn mama heeft een baby in de buik. Jij ook?'
Nee, ik niet.
Het meisje was drie en ik had gevraagd of ze ook broertjes of zusjes had. Ik geloof niet dat m'n figuur er verder iets mee te maken had.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:41 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik zeg dan meestal :"nee, ik ben gewoon DIK"
dan schamen mensen zich altijd meteen dat ze de vraag gesteld hebben
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:04 schreef Barreltje het volgende:
GRMBL..
nu zit er WEER een zwangere in de SC waar ik veel kom
dan is november 2013 toch weer heul ver weg
de tijd vliegt voorbij hoor, het komt wel goed schatjequote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:04 schreef Barreltje het volgende:
GRMBL..
nu zit er WEER een zwangere in de SC waar ik veel kom
dan is november 2013 toch weer heul ver weg
jawel.. maar het is grmbl al de 4 de in 3 maanden!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
de tijd vliegt voorbij hoor, het komt wel goed schatje
Dan ben ik ook egoistisch hoor, ik kan er soms ook gewoon ontzettend van balen dat er iemand zwanger is, niet dat ik het de ander niet gun maar ik wil ook zo graag!!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:22 schreef Barreltje het volgende:
[..]
jawel.. maar het is grmbl al de 4 de in 3 maanden!![]()
*neemt roosvicee*![]()
ik ben gewoon een beetje egoistischin het streepjes topic kon ik het ook niet altijd opbrengen om blij te zijn voor een ander.. omdat ik ook zo graag wilde..
![]()
dankje!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:17 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Amber en Tess... Wat een leuke namen!
Je krijgt een logeerkind!!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:36 schreef Vicky het volgende:
Hier zal het altijd bij rammelen.blijven...
Er komt geen 3e
quote:
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:36 schreef Vicky het volgende:
Hier zal het altijd bij rammelen.blijven...
Er komt geen 3e
Ja ze kunnen de boel terugzetten ja. Hoe sneller je dat doet, hoe meer kans op herstel... Bij M. was het binnen 5 jaar en daarmee al geen kans meer op natuurlijke zwangerschap. Maak je niet gek. Ja er komt weer levend zaad uit, maar hoeveelheid, vorm en bewegelijkheid is waarschijnlijk dusdanig aangetast dat je daarna de molen in mag.quote:Op maandag 3 september 2012 13:13 schreef Brighteyes het volgende:
Lastig idd Aventura.Als hij het wel eens noemt is het idd niet helemaal een gesloten deur, maar toch...
Vicky, wat rot zeg...
Hier is de deur nu definitief dicht, F. heeft de operatie gehad, dus hier blijft het ook bij af en toe flink rammelen... Hoewel er een heel klein stemmetje in mijn achterhoofd is die zegt 'maar de huisarts zei meteen tegen F. dat ze tegenwoordig met herstellen heel goed zijn, en dat F. dat ook aan mij vertelde...Hoezo stro-halmen!
![]()
Vooral ook omdat ik voor mezelf 38 als grens had en dat is over 11 maanden, dus who am I kidding...
Ik maak me niet gek hoor.quote:Op maandag 3 september 2012 13:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja ze kunnen de boel terugzetten ja. Hoe sneller je dat doet, hoe meer kans op herstel... Bij M. was het binnen 5 jaar en daarmee al geen kans meer op natuurlijke zwangerschap. Maak je niet gek. Ja er komt weer levend zaad uit, maar hoeveelheid, vorm en bewegelijkheid is waarschijnlijk dusdanig aangetast dat je daarna de molen in mag.
Door je een soort vals gevoel te geven dat het nog wel omkeerbaar is? hmz...quote:Op maandag 3 september 2012 13:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik maak me niet gek hoor.Dan had ik een paar maanden geleden ook niet de stap gezet die we gezet hebben.
Maar het maakt precies dat de knoop die er soms ontstaat als ik denk 'maar wat nou als ik ineens enoooooooorm spijt krijg' weer weg zakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |