abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115924555
Ah oké, dan lijkt het me nog een beetje betaalbaar. Wij betalen (met ons loon) netto per dag ongeveer 9 euro, maar de effectieve factuur is rond de 21 euro per dag.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 21:42:32 #202
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_115926288
Nee gelukkig hoef ik dat niet helemaal voor te schieten, ik denk dat we bij twee kindjes kdv 900 euro terugkrijgen, dus netto 700 kost het wel... maar daar kiezen we zelf voor.
pi_115926420
Ja, dat is ook ongeveer het bedrag dat wij maandelijks zouden moeten betalen (en dan het jaar erop de teruggave :Y ). Maar daar gaan we nooit last van hebben aangezien de opvangkosten in november wegvallen.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 21:56:21 #204
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_115927202
Gaat ie dan al naar school?
pi_115927397
Jups, mijn kleine baby wordt veel te vlug groot...
Ik wil nog eens O+
  donderdag 23 augustus 2012 @ 22:08:52 #206
366904 billie24
pizza bestellen
pi_115928023
ik bestel 3 keer in de week een pizza van 9 euro via www.fok.nl en daar heb ik zat aan.

[ Bericht 7% gewijzigd door RockabeIIa op 23-08-2012 22:32:13 ]
Ik heb net via sneleten.nl bestelt maar er zijn heleboel gesloten.
pi_115928786
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij houden sinds we samenwonen heel netjes bij wat we per persoon en gezamenlijk uitgeven. Mijn vriend is getalletjesgek en excelheld. Ik schrik vooral van het bedrag onder de kolom 'kleding'. :@.
hier ook zo'n vriendje! ik gebruik zelf afas personal, online tool, echt superhandig.

mijn financiën zijn jaren dramatisch geweest, had echt gat in mijn hand. ging al een poos beter, maar toen ik tijdelijk 300 euro in de maand achteruit ging en we net daarvoorverhuisd waren was t wel even heftig. nu ga ik meer werken en financieel zoveel vooruit dat ik eindelijk CC kan aflossen (en daarna weer op direct helemaal afbetalen kan zetten ipv termijnen) en mijn roodstand kan oplossen - alles hopelijk binnen een half jaar...

zodra vriend ook een baan heeft (studeert nog) kan ik dan extra aflossen op studieschuld, en kunnen we samen sparen O+.

er komt ook een samenlevingscontract zodat we fiscale partners kunnen zijn (dat geld sparen we ook).

op budget leven gaat hier best goed. ik moet het wel geleerd hebben voor er kindjes komen :Y
Kwak
pi_115930371
Niet geheel ontopic, maar je hebt toch geen samenlevingscontract nodig om fiscaal partners te kunnen zijn? Dat ben je toch per definitie als je minstens een bepaalde tijd samenwoont (en geen familie bent o.i.d.)?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115930663
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:49 schreef Claudia_x het volgende:
Niet geheel ontopic, maar je hebt toch geen samenlevingscontract nodig om fiscaal partners te kunnen zijn? Dat ben je toch per definitie als je minstens een bepaalde tijd samenwoont (en geen familie bent o.i.d.)?
nope, regels zijn per 1 januari zeer veel strenger geworden!

http://www.belastingdiens(...)ngetrouwd_samenwoont

quote:
Woont u ongetrouwd samen? Dan bent u fiscale partners in de volgende gevallen:

U staat allebei op hetzelfde adres ingeschreven bij de gemeente, u bent allebei meerderjarig en u hebt samen een notarieel samenlevingscontract afgesloten.
U staat allebei op hetzelfde adres ingeschreven bij de gemeente en u voldoet aan 1 van de volgende voorwaarden:
U hebt samen een kind.
1 van u heeft een kind van de ander erkend.
U bent bij een pensioenfonds aangemeld als pensioenpartners.
U bent samen eigenaar van een eigen woning.
on topic:

vriendje zei vandaag dat hij heel benieuwd is hoe kindjes van ons eruit zullen zien O+ (de conclusie was blauwe ogen, heupdysplasie, x-benen, slag in het haar. en we hopen dat een meisje niet zijn beenhaar erft.)
Kwak
pi_115930740
Ik zou zelfs graag hebben dat een meisje hier mijn beenhaar niet zou erven :D
pi_115930780
Oh, dat is dan nieuw inderdaad! Wij waren juist fiscaal partners terwijl we dat niet wilden zijn.
pi_115930809
Je kunt ook gaan trouwen, hè? Goedkoper dan een samenlevingscontract als je het slim doet. :Y)
pi_115930908
Of meteen een kind nemen. *O*
pi_115931275
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:56 schreef Claudia_x het volgende:
Je kunt ook gaan trouwen, hè? Goedkoper dan een samenlevingscontract als je het slim doet. :Y)
hm, ik rammel wel, maar vriend moet eerst afstuderen en een baan... trouwen willen we wel, maar dan ook met groot feest, dus dan liever later en niet wachten met kindjes tot daarna.

samenlevingscontract is ca. 200-250 euro, gratis trouwen bij de gemeente vind ik zo troosteloos -O-
Kwak
pi_115931473
Ik schrik best wel van hoeveel een kind kost en vooral de kinderopvang :o

Helemaal nu ik mbo ga doen omdat hbo niet meer te betalen is ivm langstudeerboete. Maar met een mbo-diploma ga je vaak wel een stuk minder verdienen. En vriendlief verdient ook geen vetpot. Het lijkt mij met 1 kind al lastig financieel als ik het zo lees. Snap echt niet hoe sommige mensen zo makkelijk 3 of zelfs 4 kinderen krijgen.
pi_115931612
Vergeet niet dat mensen geneigd zijn brutobedragen te noemen. Er gaat echt nog veel vanaf als het om kinderopvang gaat, hoor. En hoe minder je verdient, hoe gunstiger dat uitpakt. Het blijft niet niks, maar je kunt ook wel een vertekenend beeld krijgen door dit soort topics.
pi_115931737
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:08 schreef Sylvana het volgende:
Ik schrik best wel van hoeveel een kind kost en vooral de kinderopvang :o

Helemaal nu ik mbo ga doen omdat hbo niet meer te betalen is ivm langstudeerboete. Maar met een mbo-diploma ga je vaak wel een stuk minder verdienen. En vriendlief verdient ook geen vetpot. Het lijkt mij met 1 kind al lastig financieel als ik het zo lees. Snap echt niet hoe sommige mensen zo makkelijk 3 of zelfs 4 kinderen krijgen.
langstudeerboete kun je ook van DUO lenen als je geen recht meer hebt op studiefinanciering (in het kader van: laat je niet weerhouden door een investering in je toekomst). de verschillen in salaris tussen mbo en hbo zijn zodanig dat het 3000 euro wel rechtvaardigt vind ik, persoonlijk.
Kwak
pi_115932021
Oh ja, fiscale partners... Ik weet niet zo goed wanneer dat wel en niet voordeliger is. Ook maar eens uitzoeken.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115932102
3000 x 4 jaar is best veel als het je tweede studie is bijvoorbeeld.

Ik denk dat de meesten hier best redelijk verdienen waardoor de kdv bijdragen vrij hoog liggen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115932203
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

langstudeerboete kun je ook van DUO lenen als je geen recht meer hebt op studiefinanciering (in het kader van: laat je niet weerhouden door een investering in je toekomst). de verschillen in salaris tussen mbo en hbo zijn zodanig dat het 3000 euro wel rechtvaardigt vind ik, persoonlijk.
In mijn geval wordt het 3x3000 euro. En ik heb al een enorme studieschuld, dus dat er ook nog bijlenen word wel erg veel dan.
pi_115932254
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh ja, fiscale partners... Ik weet niet zo goed wanneer dat wel en niet voordeliger is. Ook maar eens uitzoeken.
als de een veel verdient en de ander bijna niks (zoals bij ons) of als je bepaalde aftrekposten hebt die je niet volledig zelf kunt aftrekken, dan kun je geloof ik een deel bij je partner kwijt. je kunt een proefberekening doen. tenzij je geregistreerd partner/getrouwd bent of samen kinderen hebt is het nooit verplicht volgens mij. ook als je samenlevingscontract hebt kun je daarna dacht ik kiezen, elk jaar.

voor de toeslagen is het automatisch als je een huishouden deelt, kun je ook niet onderuit.
Kwak
pi_115932294
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

In mijn geval wordt het 3x3000 euro. En ik heb al een enorme studieschuld, dus dat er ook nog bijlenen word wel erg veel dan.
ah, ik had de indruk dat het om een jaartje ging, sorry. sowieso zit je dan ook met verhoogd collegegeld buiten een langstudeerboete toch?
Kwak
pi_115932814
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

als de een veel verdient en de ander bijna niks (zoals bij ons) of als je bepaalde aftrekposten hebt die je niet volledig zelf kunt aftrekken, dan kun je geloof ik een deel bij je partner kwijt. je kunt een proefberekening doen. tenzij je geregistreerd partner/getrouwd bent of samen kinderen hebt is het nooit verplicht volgens mij. ook als je samenlevingscontract hebt kun je daarna dacht ik kiezen, elk jaar.

voor de toeslagen is het automatisch als je een huishouden deelt, kun je ook niet onderuit.
Ah, thanks. Met een verhouding qua inkomen van 60/40 is dat voor ons dus niet per se gunstiger.
pi_115932980
Je kan de aangifte toch gewoon eens invullen en kijken wat het verschil is apart of samen. Kan je aan de hand daarvan wel of geen stappen nemen.
The way you rock'n'roll
pi_115933187
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Je kan de aangifte toch gewoon eens invullen en kijken wat het verschil is apart of samen. Kan je aan de hand daarvan wel of geen stappen nemen.
dat dus.
Kwak
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:41:50 #226
171422 LadyBlack
paint it black
pi_115954724
Interessant dit!!

Ik had ook al zitten rekenen wat ik kwijt zou zijn aan opvang, maar hier ook een excel-expert als vriend, dus die mag het nog even beter doorrekenen. Ik wil namelijk wel blijven werken, maar ik zou het liefst maar 3 dagen werken. Hopelijk valt dat nog een beetje gunstig uit!
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:43:07 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_115954776
En nog even: toeslagen zijn heel fijn, maar met name kinderopvangtoeslag kan ook zorgen voor fikse schulden. Controleer heel goed op basis van welke gegevens die toeslag berekend is!!!
pi_115956581
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:43 schreef LadyBlack het volgende:
En nog even: toeslagen zijn heel fijn, maar met name kinderopvangtoeslag kan ook zorgen voor fikse schulden. Controleer heel goed op basis van welke gegevens die toeslag berekend is!!!
dat is een goede inderdaad. Alleen is het voor het 1e jaar heel lastig te berekenen als je nog niet precies weet hoeveel je gaat verdienen.

Maar goed, dat corrigeren we dan wel weer bij de belastingaangifte.
pi_115956684
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:41 schreef LadyBlack het volgende:
Interessant dit!!

Ik had ook al zitten rekenen wat ik kwijt zou zijn aan opvang, maar hier ook een excel-expert als vriend, dus die mag het nog even beter doorrekenen. Ik wil namelijk wel blijven werken, maar ik zou het liefst maar 3 dagen werken. Hopelijk valt dat nog een beetje gunstig uit!
Mijn excelgoeroe/boekhouder heeft sinds we samen wonen elke maand 100 euro op zij gelegd voor het moment dat ik 3 dagen ging werken. We hebben flink kunnen sparen :+ Dat is nu wel fijn.
En 3 dagen is heerlijk O+ alleen voor je werk minder :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:28:54 #230
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115956707
Grmbll..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:30:00 #231
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115956748
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:28 schreef Tally het volgende:

[..]

Mijn excelgoeroe/boekhouder heeft sinds we samen wonen elke maand 100 euro op zij gelegd voor het moment dat ik 3 dagen ging werken. We hebben flink kunnen sparen :+ Dat is nu wel fijn.
En 3 dagen is heerlijk O+ alleen voor je werk minder :')
3 dagen is hier niet eens bespreekbaar :P
4 met veel gedoe moet lukken.. ze zijn hier nog niet echt van hetthuis werken enzo .. ach we zien wel hoe we het gaan regelen.. ik ga me er nu nog niet druk om maken :)
pi_115956895
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:30 schreef Barreltje het volgende:

[..]

3 dagen is hier niet eens bespreekbaar :P
4 met veel gedoe moet lukken.. ze zijn hier nog niet echt van hetthuis werken enzo .. ach we zien wel hoe we het gaan regelen.. ik ga me er nu nog niet druk om maken :)
Toen ik werd aangenomen heb ik meteen verteld dat wij in het ziekenhuis liepen om zwanger te raken. Ik hoefde de uren niet op te schrijven of in te leveren als ik ging op de voorwaarde dat ik minstens 3 dagen ging werken. Nou dat was geen probleem :+
pi_115958411
ik werk in een mannen wereld ( zie Barreltjes PI ;) )
en dan ook nog eens zo dat de meeste mannen " gewoon" de kost verdiener zijn en 5 dagen p week werken... degenen die 4 dagen p week werken zijn op 2 handen te tellen...

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:06:24 #234
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_115965265
heeft dat gerammel geen uit knopje ? :'( ik wordt er soms helemaal gek van vooral omdat vriendinnetje kindje heeft gekregen en ik daarvan kraamcadeautje mocht kopen O+

kwa financieel zou het wel mogelijk kunnen zijn ik heb intotaal zo'n 400/500 in de maand ( wajong aangevuld op loon ik heb 0-uren contract ) ik woon dan nog wel bij mijn ouders maar hun betalen niks voor mij sinds ik 18 ben en red het ook prima ik betaal mijn zorg en mijn rijlessen maar rijles hoeft nog maar zo'n 3 maanden meer ( hoop ik ) kamertje en andere aanschaf kun je zo duur maken als je wilt natuurlijk en luiers en andere dingen ook natuurlijk
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_115965729
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:06 schreef StampertjeX het volgende:
heeft dat gerammel geen uit knopje ? :'( ik wordt er soms helemaal gek van vooral omdat vriendinnetje kindje heeft gekregen en ik daarvan kraamcadeautje mocht kopen O+

kwa financieel zou het wel mogelijk kunnen zijn ik heb intotaal zo'n 400/500 in de maand ( wajong aangevuld op loon ik heb 0-uren contract ) ik woon dan nog wel bij mijn ouders maar hun betalen niks voor mij sinds ik 18 ben en red het ook prima ik betaal mijn zorg en mijn rijlessen maar rijles hoeft nog maar zo'n 3 maanden meer ( hoop ik ) kamertje en andere aanschaf kun je zo duur maken als je wilt natuurlijk en luiers en andere dingen ook natuurlijk
maar uiteindelijk wil je toch ook een plek voor jezelf neem ik aan? dan heb je echt meer kosten in de maand, om maar te beginnen met huur en gwe!

ik weet natuurlijk niet wat jouw partner verdient maar 400/500 is gewoon heel weinig,

ik ben het met je eens dat je het zo duur kan maken als je zelf wilt maar er blijven basisbehoeftes!

vriend en ik hebben samen rond de 1800 euro pm maar hoewel ik nu nog een ziektewet uitkering heb hoop ik toch snel weer aan het werk te kunnen!
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:19:28 #236
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_115965974
Ik voel me wat roekeloos als ik jullie over berekeningen zie schrijven :D

Wij hebben nog nooit iets in excel gezet :o misschien heel naïef, maar ik heb altijd gedacht dat ook mensen met een minimum inkomen kinderen hebben en dat het voor ons ook te doen moest zijn :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Mevr_Mus op 24-08-2012 20:26:28 ]
Oude (on)bekende.
pi_115966227
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:19 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ik voel me wat roekeloos als ik jullie over berekeningen zie schrijven :D

Wij hebben nog nog iets in excel gezet :o misschien heel naïef, maar ik heb altijd gedacht dat ook mensen met een minimum inkomen kinderen hebben en dat het voor ons ook te doen moest zijn :')
oh maar die gedachte heb ik ook hoor :@
S. 2014
J. 2016
pi_115966249
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:06 schreef StampertjeX het volgende:

Ja maar nu onderschat je wel alles wat er nog meer bij komt kijken.
Een kindje is niet alleen maar iets wat je net als een kat eten moet geven en af en toe de kattenbak moet verschonen. Het is hard werken en druk zeker de combinatie met je werk. Je woont nu nog bij je ouders en ookal betaal je veel zelf alleen wonen is veel meer verplichting en dan ook nog een kind erbij..

Dont get me wrong ik ben 25 en ik heb een dochter van 4. en een zoon van 1.
Maar zeker als je nog thuis woont en niet het idee hebt van wat een eigen huis is kan je nog wel eens dingen onderschatten.. Tuurlijk kan het ook zo goedkoop mogelijk.

Maar alleen maar binnen kunnen zitten met je kind omdat er weinig geld over is voor andere dingen is ook niet leuk. En helemaal niet als je ook nog eens je ouders bovenop je lip hebt zitten.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:25:50 #239
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_115966288
we willen met een jaar of 3/4 toch echt gaan samenwonen ja O+ vriendlief moet nog 1 jaar verpleegkundige dan anderhalf 2 jaar over hbo doen, dan is hij ook klaar en ik wil volgend jaar ook weer naar school verder in de zorg uiteindelijk wil ik in de kraamzorg. Vriend werkt ook op 0-uren contract maar toch he ik hou het liever bij rammelen gewoon niet verstandig. En mocht het gebeuren dan is het gewoon harstikke welkom >:) de pil is ook niet 100 % veilig he je hoort het genoeg
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:29:40 #240
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_115966475
Pvoess tuurlijk zie ik dat in hoor dat weet ik dondersgoed =) dat het niet alleen leuk is ook, veel wandelen en buiten zijn naar de kinderboerderij en af en toe zwemmen moet kunnen. maar ik wacht gewoon nog een poos maar dat rammelen is zo vervelend en ik kan er niks aan doen
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:47:26 #241
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_115967510
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

oh maar die gedachte heb ik ook hoor :@
Gelukkig, ben ik toch niet zo raar :@

Idioot hoe je van kinderkleding kan gaan rammelen. Ik was vandaag in de Zara en nu wil ik ook een meisje :@
Oude (on)bekende.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:52:44 #242
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_115967848
jup en ik van moeders die met een zwangere buik lopen of kinderwagen O+ en babyspul
pi_115969504
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:29 schreef StampertjeX het volgende:
Pvoess tuurlijk zie ik dat in hoor dat weet ik dondersgoed =) dat het niet alleen leuk is ook, veel wandelen en buiten zijn naar de kinderboerderij en af en toe zwemmen moet kunnen. maar ik wacht gewoon nog een poos maar dat rammelen is zo vervelend en ik kan er niks aan doen
Ja maar dat zijn ook nog de leuke dingen..
Wat dacht je van werken en studeren terwijl je amper slaapt, het huishouden.
Badderen, verschonen, eten koken als je alleen bent kan je alles op je eigen tempo doen.
Met een kind is dat heel anders :)
pi_115970410
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:47 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Gelukkig, ben ik toch niet zo raar :@

Idioot hoe je van kinderkleding kan gaan rammelen. Ik was vandaag in de Zara en nu wil ik ook een meisje :@
ik was gisteren bij de zeeman, en die jurkjes en shirts! oh dan rammel ik er alles bijna uit!

maar mevr mus mag ik dan vragen of jullie ook begonnen zijn met een klein budget?
S. 2014
J. 2016
pi_115970637
Ik heb dat ook heel erg met babykleding :Y
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:55:52 #246
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_115971774
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 21:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

ik was gisteren bij de zeeman, en die jurkjes en shirts! oh dan rammel ik er alles bijna uit!

maar mevr mus mag ik dan vragen of jullie ook begonnen zijn met een klein budget?
Nah, we hebben samen geen slecht inkomen. Wel redelijk hoge vaste lasten en we leefden best luxe waardoor we niet veel overhielden. Nu zijn we veel bewuster met geld bezig en hoewel we nu een kind hebben en ik een stuk minder verdien houden we nu aardig wat geld over. Bij ons had het dus vooral met prioriteiten te maken :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mevr_Mus op 24-08-2012 22:15:27 ]
Oude (on)bekende.
pi_115994599
interessant om te lezen dat iedereen er anders naar kijkt en mee omgaat. Vriend en ik hebben het best ok en gaan naar verwachting de komende jaren zeker nog groeien in salaris. Ik maak me eigenlijk ook niet druk om het financiële stuk, ik denk dat je daar ook vanzelf creatief in leert zijn mocht het wat krapper worden.

We zijn nog steeds aan het wachten op een datum wanneer we in ons huisje kunnen. Het zal wel oktober worden inmiddels...

Op vakantie zagen we een gezin met 2 kinderen komt mn vriend uit het niets met de opmerking: 'als wij er over 5 jaar ook eens zo uitzien, 2 kinderen en toch beiden nog een goed figuur'. Het ging hem natuurlijk om het goede figuur, maar ik hoorde vooral over 5 jaar 2 kinderen natuurlijk hihi.
pi_115995185
Ik ben gisteren met de schoonouders en vriend een dagje uitgeweest. En in een winkeltje verkochten ze babykleertjes. Ik stond daar met mijn menstruatiekrampen zo hard te rammelen. Uiteindelijk het superleuke jurkje maar laten hangen, waarop schoonmoeder doodleuk zei dat we volgend jaar wel even terug komen. Ze heeft het gerammel denk ik ook gehoord.
pi_115996366
Soms dan loop je in een winkel en dan zie je iets zo vreselijk liefs, dat ik de neiging hem om het dan ook gelijk mee te nemen voor als....

Maar tot nu toe maar niet gedaan, Vriend gaat mij keihard uitlachen!!
S. 2014
J. 2016
pi_115996511
Ik vind het ook wel interessant om te lezen. Ik maak me best wel druk om het financiële gedeelte en ik vind het moeilijk om in te schatten in hoeverre dat terecht is.

Ik vertelde hier gister dat we over een jaar ongeveer ons huis te koop gaan zetten en op zoek gaan naar iets groters. Stom natuurlijk dat ik nu al kijk, maar ik heb echt een heel mooi huis gevonden op Funda. Met een prachtig lief ingericht babykamertje... :@.
pi_115996790
Wij waren ook onverwacht zwanger dus nooit een planning gemaakt hoor.

Wel toen een excel overzicht gemaakt om te kijken hoeveel dagen ik minder kon gaan werken.

Ook ik dacht altijd als tiny en lau het kunnen moeten wij het toch ook kunnen idd Mevr Mus :D
The way you rock'n'roll
pi_116043328
Ik snap heul niks van dat Excel :') maar een overzicht met de mogelijkheden zal hier ook gemaakt worden wanneer het zover is..

Helaas is dat de komende jaren niet nodig.. 3 jaar terug dacht ik (/dachten we) dat het nu wel zo ongeveer zou kunnen, maar het lijkt nog wel 5 jaar te gaan duren..
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:45:20 #253
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116047552
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:25 schreef Kyara het volgende:

[..]

dat is een goede inderdaad. Alleen is het voor het 1e jaar heel lastig te berekenen als je nog niet precies weet hoeveel je gaat verdienen.

Maar goed, dat corrigeren we dan wel weer bij de belastingaangifte.
Je inkomsten doorgeven bij het doen van aangifte is niet hetzelfde als je inkomen doorgeven voor de toeslagen he!!

Je kunt dan beter uitgaan van het gunstigste salaris, en dat doorgeven voor je toeslag. Dan krijg je geen toeslag waar je geen recht op hebt en die je dan gegarandeerd terug moet betalen.
pi_116049595
Nee het ongunstigste salaris juist toch?

En je ib aangifte kan je idd niet verrekenen met je kinderopvangtoeslag.

Je kan beter gewoon je jaarinkomen gewoon opgeven. Als je een koopwoning hebt valt het verzamelinkomen dan altijd lager uit en krijg je nog wat terug.
The way you rock'n'roll
pi_116049703
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee het ongunstigste salaris juist toch?

En je ib aangifte kan je idd niet verrekenen met je kinderopvangtoeslag.

Je kan beter gewoon je jaarinkomen gewoon opgeven. Als je een koopwoning hebt valt het verzamelinkomen dan altijd lager uit en krijg je nog wat terug.
Bij toeslagen is het toch altijd beter om een iets te hoog salaris door te geven dan een iets te laag salaris? Hoe hoger, hoe minder je krijgt, en dus minder kans dat je achteraf weer moet terugbetalen.
pi_116049752
En dan verraad ik mezelf maar meteen als lurker in dit topic :@ :') ik rammel ook flink de laatste tijd. Dat ik weet dat m'n lief ook graag een kindje wil maar we qua geld in ieder geval het komende jaar nog niet helemaal lekker zitten maakt het er ook niet echt makkelijker op.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2012 23:22:19 ]
pi_116049862
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:21 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Bij toeslagen is het toch altijd beter om een iets te hoog salaris door te geven dan een iets te laag salaris? Hoe hoger, hoe minder je krijgt, en dus minder kans dat je achteraf weer moet terugbetalen.
Dat is toch wat ik zeg?

Met een eigen huis is het inkomen altijd lager namelijk dan je brutojaarloon.
Als je dat niet hebt moet je bedenken of je nog een verhoging of bonus o.i.d. verwacht en dat incalculeren.
The way you rock'n'roll
pi_116049957
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat is toch wat ik zeg?
Ongunstig is laag? Of hoog? Blijkbaar zijn we het dan in ieder geval met elkaar eens ;) .
pi_116050053
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:25 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ongunstig is laag? Of hoog? Blijkbaar zijn we het dan in ieder geval met elkaar eens ;) .
Je ongunstigste salaris opgeven qua toeslagen. Dus je ontvangt dan waarschijnlijk te weinig in eerst instantie.

En tip vraag dat te weinig direct via een wijzing van je inkomen aan als je de ib aangifte gedaan hebt en je het definitieve verzamelinkomen weet. Tot en met april kan dat over vorig jaar.
Als je moet wachten totdat de belastingdienst het eens gaat herberekenen voor je ben je een paar jaar verder.

[ Bericht 8% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 26-08-2012 23:32:37 ]
The way you rock'n'roll
pi_116050509
Razz!
pi_116052641
quote:
17s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Razz!
Ja hoi :W . Ik lees gewoon wat mee hoor, mijn rammeltoestanden moeten eerst maar eens goed op een rij in mijn eigen hoofd. Maar voor de herkenbaarheid is dit vaak een fijn topic om te volgen.

quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Je ongunstigste salaris opgeven qua toeslagen. Dus je ontvangt dan waarschijnlijk te weinig in eerst instantie.

En tip vraag dat te weinig direct via een wijzing van je inkomen aan als je de ib aangifte gedaan hebt en je het definitieve verzamelinkomen weet. Tot en met april kan dat over vorig jaar.
Als je moet wachten totdat de belastingdienst het eens gaat herberekenen voor je ben je een paar jaar verder.
Dat is een goede tip! Voor ooit, dan, zeg maar.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2012 00:22:01 ]
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:33:56 #262
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116062620
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik inderdaad. En dat van die wijziging klopt ook ja :')

En haaai razz :W leuk om je ook hier te zien!
pi_116074699
:'( ja, zo heb ik dus blijkt nu een te laag inkomen opgegeven (had al ruim gerekend!) omdat ik niet wist op dat moment dat ik ook zwangerschapsverlof zou gaan vervangen en overuren zou hebben... ik mag nu 750 euro ongeveer terug gaan betalen (want van 78 euro huurtoeslag naar 0 euro omdat we nét boven de grens zitten nu). fuck.
Kwak
  maandag 27 augustus 2012 @ 18:26:21 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116074801
Ja wat zuur kwak... -O-
pi_116082376
Hè wat balen Kwak. Dat is ook één van de redenen dat wij nog niet zo lekker zitten, financieel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Financiën zijn overigens niet de enige reden dat we nog niet beginnen aan kinderen hoor. Ik werk net een jaartje fulltime, dat wil ik nog een paar jaar volhouden gewoon om mezelf ook wat steviger in de school te werken waar ik nu m'n 5e jaar inga. Ik heb het er naar mijn zin en begin net naast het lesgeven in wat meer beleidsmatige dingen te rollen, als ik nu er een tijdje uit zou zijn zou dat allemaal voor niks zijn. En ik ben natuurlijk pas net 27 en m'n lief 28, dus het is nog niet heel dringend ofzo.

Maarja, maak dat rammelende eierstokken maar eens wijs als een collega weer eens bijzonder schattige foto's van haar dochtertje op Facebook zet :') .

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2012 21:10:20 ]
pi_116082788
Van je moeder moet je het niet hebben als je keihard rammelt! :')

Lopen vanmiddag even samen in de zeeman, Hangt daar een onwijs schattig pakje, Gaat zij staan kwijlen en begint over een kleinkind...
S. 2014
J. 2016
pi_116083100
Oh, daar begint mijn moeder juist heel angstvallig nooit over :D . Hoewel ik weet dat ze het heel leuk zou vinden roept ze heel vaak "Nee hoor lieverd, op jullie tijd, als jullie het willen!" Etc. Heel lief.

Al is haar laatst wel gevraagd door een paar tantes "waarom ze nog geen oma was, want we waren nu toch lang genoeg getrouwd." Dat vind ik dan weer heel sneu voor haar, eigenlijk :{ . Al mijn neven en nichten zijn ook een stuk ouder, dus ik ben echt het enige kind in de familie zonder kinderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2012 11:40:28 ]
pi_116100450
Klein meisje in de speeltuin: 'Mijn mama heeft een baby in de buik. Jij ook?'

Nee, ik niet.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:41:51 #269
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116100554
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Klein meisje in de speeltuin: 'Mijn mama heeft een baby in de buik. Jij ook?'

Nee, ik niet.
ik zeg dan meestal :"nee, ik ben gewoon DIK"
dan schamen mensen zich altijd meteen dat ze de vraag gesteld hebben :P
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:52:57 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116100882
Dat kan bij Devilsanddust niet de reden zijn geweest dat het meisje het vroeg :D

Lief, maar ook wel wat raar lijkt me.... :*
pi_116101311
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:41 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik zeg dan meestal :"nee, ik ben gewoon DIK"
dan schamen mensen zich altijd meteen dat ze de vraag gesteld hebben :P
Het meisje was drie en ik had gevraagd of ze ook broertjes of zusjes had. Ik geloof niet dat m'n figuur er verder iets mee te maken had.

Ze was wel heel schattig. O+ .
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:04:09 #272
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116186003
GRMBL..
nu zit er WEER een zwangere in de SC waar ik veel kom -O-

dan is november 2013 toch weer heul ver weg -O-
pi_116186928
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:04 schreef Barreltje het volgende:
GRMBL..

:*
pi_116188516
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:04 schreef Barreltje het volgende:
GRMBL..

de tijd vliegt voorbij hoor, het komt wel goed schatje :*
S. 2014
J. 2016
  donderdag 30 augustus 2012 @ 15:22:53 #275
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116188651
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

de tijd vliegt voorbij hoor, het komt wel goed schatje :*
jawel.. maar het is grmbl al de 4 de in 3 maanden! :o

*neemt roosvicee*
:)

ik ben gewoon een beetje egoistisch :@ in het streepjes topic kon ik het ook niet altijd opbrengen om blij te zijn voor een ander.. omdat ik ook zo graag wilde.. :P
pi_116189909
Is toch ook niet raar? Als je iets zo graag wilt, en anderen krijgen het (al) wel, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je daar niet altijd blij voor bent..
pi_116190494
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:22 schreef Barreltje het volgende:

[..]

jawel.. maar het is grmbl al de 4 de in 3 maanden! :o

*neemt roosvicee*
:)

ik ben gewoon een beetje egoistisch :@ in het streepjes topic kon ik het ook niet altijd opbrengen om blij te zijn voor een ander.. omdat ik ook zo graag wilde.. :P
Dan ben ik ook egoistisch hoor, ik kan er soms ook gewoon ontzettend van balen dat er iemand zwanger is, niet dat ik het de ander niet gun maar ik wil ook zo graag!!
S. 2014
J. 2016
pi_116196551
Hier zal het altijd bij rammelen.blijven...
Er komt geen 3e ;(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_116196595
;(. Wil je man niet?
pi_116196631
Nope... Te veel beren.op de weg...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_116197170
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:37 schreef Vicky het volgende:
Nope... Te veel beren.op de weg...
;(
  donderdag 30 augustus 2012 @ 18:50:19 #282
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_116197294
Jammer Vicky, maar je hebt twee prachtige meiden om van te genieten, toch?
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_116197397
Dat absoluut!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116198423
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:52 schreef Vicky het volgende:
Dat absoluut!
Amber en Tess... Wat een leuke namen! O+
Noot noot.
pi_116198678
quote:
19s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:17 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Amber en Tess... Wat een leuke namen! O+
dankje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116201428
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:36 schreef Vicky het volgende:
Er komt geen 3e ;(
Je krijgt een logeerkind!!

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116201515
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je krijgt een logeerkind!!

O+ O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116254252
Vicky :* gelukkig heb je 2 geweldige meiden O+
Niet dat dat het rammelen altijd makkelijker maakt, maar toch.
pi_116254739
Ik word ook echt gek van mezelf wat dit betreft.. ik vond het handig van mezelf om te eisen dat ik minimaal 15kg kwijt moest zijn voor we aan kinderen zouden beginnen. Met in gedachten dat dat langgg zou duren en mn vriend tegen die tijd wel in verweggistan zou zitten etc..
Hielp best tegen rammelen, alleen nu ben ik er al bijna en ontploffen mn eierstokken bijna zo hard rammel ik :'(
  maandag 3 september 2012 @ 11:06:45 #291
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116339214
Afgelopen weekend tijdens een etentje weer 's begonnen over een eventuele tweede, maar had ik beter niet kunnen doen. Man wil het echt niet. Hij vindt dat het heel goed is gegaan en is van mening dat we onze zegeningen moeten tellen. Ik wist wel dat hij er zo over denkt, maar dacht altijd dat hij na verloop van tijd wel van mening zou veranderen. Zeker omdat hij de afgelopen maanden af en toe iets zei als 'een broertje voor Ventje zou misschien toch wel leuk zijn'...o.i.d. Alhoewel ik nu ook echt niet aan een zwangerschap of bevalling of kraamtijd moet denken voel ik toch teleurstelling. Het lijkt erop dat het er echt bij eentje blijft en voor mij voelt dat of het niet geheel klopt.
pi_116341629
Maar als hij af en toe iets zegt zoals een broertje of zusje zou leuk zijn dan twijfelt hij ook nog hoor. Alleen niet op het moment dat je er over begon ;)
  maandag 3 september 2012 @ 13:03:32 #293
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116342354
Klopt, maar ik vond 'm tijdens dat etentje wel erg stellig overkomen :'( Vind ook dat hij nergens bang voor hoeft te zijn, ik ben gezonder dan ooit, bloed-en urineuitslagen gunstiger dan tevoren, bloeddruk helemaal goed, slanker en fitter dan voor de eerste zwangerschap...En ja, je hebt het niet voor het zeggen wat de gezondheid van een tweede baby aangaat. Wat dat betreft is het wel een gok, maar moet je het dan niet doen?
pi_116342395
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:36 schreef Vicky het volgende:
Er komt geen 3e ;(
  maandag 3 september 2012 @ 13:13:24 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116342575
Lastig idd Aventura. :Y Als hij het wel eens noemt is het idd niet helemaal een gesloten deur, maar toch...

Vicky, wat rot zeg...

Hier is de deur nu definitief dicht, F. heeft de operatie gehad, dus hier blijft het ook bij af en toe flink rammelen... Hoewel er een heel klein stemmetje in mijn achterhoofd is die zegt 'maar de huisarts zei meteen tegen F. dat ze tegenwoordig met herstellen heel goed zijn, en dat F. dat ook aan mij vertelde... :') Hoezo stro-halmen! :D :o Vooral ook omdat ik voor mezelf 38 als grens had en dat is over 11 maanden, dus who am I kidding...
pi_116342637
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:13 schreef Brighteyes het volgende:
Lastig idd Aventura. :Y Als hij het wel eens noemt is het idd niet helemaal een gesloten deur, maar toch...

Vicky, wat rot zeg...

Hier is de deur nu definitief dicht, F. heeft de operatie gehad, dus hier blijft het ook bij af en toe flink rammelen... Hoewel er een heel klein stemmetje in mijn achterhoofd is die zegt 'maar de huisarts zei meteen tegen F. dat ze tegenwoordig met herstellen heel goed zijn, en dat F. dat ook aan mij vertelde... :') Hoezo stro-halmen! :D :o Vooral ook omdat ik voor mezelf 38 als grens had en dat is over 11 maanden, dus who am I kidding...
Ja ze kunnen de boel terugzetten ja. Hoe sneller je dat doet, hoe meer kans op herstel... Bij M. was het binnen 5 jaar en daarmee al geen kans meer op natuurlijke zwangerschap. Maak je niet gek. Ja er komt weer levend zaad uit, maar hoeveelheid, vorm en bewegelijkheid is waarschijnlijk dusdanig aangetast dat je daarna de molen in mag.
  maandag 3 september 2012 @ 13:17:42 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116342665
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja ze kunnen de boel terugzetten ja. Hoe sneller je dat doet, hoe meer kans op herstel... Bij M. was het binnen 5 jaar en daarmee al geen kans meer op natuurlijke zwangerschap. Maak je niet gek. Ja er komt weer levend zaad uit, maar hoeveelheid, vorm en bewegelijkheid is waarschijnlijk dusdanig aangetast dat je daarna de molen in mag.
Ik maak me niet gek hoor. :N Dan had ik een paar maanden geleden ook niet de stap gezet die we gezet hebben. ;)
Maar het maakt precies dat de knoop die er soms ontstaat als ik denk 'maar wat nou als ik ineens enoooooooorm spijt krijg' weer weg zakt. ;)
  maandag 3 september 2012 @ 13:19:04 #298
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116342692
Een sterilisatie lijkt me wel lekker overzichtelijk. Ik denk nu echt haast dagelijks aan hoe ons gezin er straks uitziet, of het zo blijft...Dat is ergens ook wel spannend en het leven is niet maakbaar, maar ik word er toch onrustig van. Ik word er ook niet jonger op, das wel een puntje ook.
pi_116342781
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik maak me niet gek hoor. :N Dan had ik een paar maanden geleden ook niet de stap gezet die we gezet hebben. ;)
Maar het maakt precies dat de knoop die er soms ontstaat als ik denk 'maar wat nou als ik ineens enoooooooorm spijt krijg' weer weg zakt. ;)
Door je een soort vals gevoel te geven dat het nog wel omkeerbaar is? hmz...

Als het voor jezelf werkt prima hoor.
  maandag 3 september 2012 @ 13:23:30 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116342795
.

[ Bericht 89% gewijzigd door BE op 03-09-2012 13:24:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')